Doteď nechápu, proč není denní svícení zároveň s koncovkami (třeba také jen ve stylu proužku diod)??? A proč to není nařízené pro přeprogramování u novějších aut v rámci servisních kontrol? Zejména v mlze čidlo nic nepozná a tak většina aut jede s jen s denními světly... Totéž za deště, kdy by se mělo auto "rozsvítit" již po pár cyklech stěračů (což už mnohé vozy mají). Ale problém je i to, že se na noční režim mnohdy přepne i display..., přitom je venku světlo. To mám na mysli u aut s běžnou výbavou, nikoli prémiovky...
Vtipné v textu mi přijde, že se najdou "tací", v nichž adaptivní tempomat nefunguje.
Holt se tací řidiči musí příště více snažit :-)
Kde bereš tu drzost Tommyho osočovat. Napsal to úplně přesně a že ty nedokážeš domyslet, že ty systémy zasahující do řízení auto vyvádějí mimo nejlepší stopu dobrého řidiče akorát svědčí o úrovni pomocníka bači.
S clankom suhlasim tak na 50%, hodili ste vsetky auta do jedneho vreca, moj nazor:
1. Adaptivny tempomat - tu suhlasim, mal som ho v ML-ku a vadilo mi to, nedal sa ani prepnut na klasicky tempomat, preto v sucasnom aute ho uz nemam a pre vodicov co radi jazdia je klasicky tempomat lepsi
2. Automaticke dialkove svetla - tuto funkciu som si velmi oblubil, mam X5 f15 a funguje to tam docela dobre, vzdy to oproti iduce auto vyrezie zo svetelneho lucu a tak ho neoslnuje. Chapem ale ze pri lacnejsich znackach to asi este nebude uplne vyladene.
3. Svetelny senzor - takisto na BMW funguje skvele, senzor je dostatocne citlivy na svetelne podmienky, taktiez pri dazdi automaticky zapne stretavacie svetla. A pripady kedy si vodic z automatiky pri zlej viditelnosti neprepne na stretavacky uprimne nechapem... Ved je to jedna zo zakladych veci pri jazde.
4. DAB - hlupost, staci FM
5. Jazdne pruhy - tiez hlupost, len to vodica vyrusuje
6. Omezovac - hlupost
7. Parkovacia kamera - super vec, hlavne velke auto sa bez nej nezaobide
8. Start-stop - najhorsia vec v modernych autach, zakazal by som to
Překročení max. délky příspěvku :no: Takže ještě pokračování:
Omezovač rychlosti - v úsecích s radary se to hodí. Pokud auto nemá adaptivní tempomat nebo je kvůli hustému provozu těžko použitelný, tak se omezovač hodí. Já ho běžně používám v tunelu Blanka v Praze když je hustý provoz který střídavě zrychluje a zpomaluje a sleduji raději provoz než abych hypnotizoval rychloměr.
Parkovací kamera - tohle snad nemůžete myslet vážně. Zmíněné Nisanní kamery znám a jsou fakt špatné. Ale stále tam vidíte sloupky, lidi atd. Rozhodně to pomůže víc než zrcátka, průzor zadním oknem nebo senzory. Mám pocit, že v USA je to od určité velikosti aut povinný prvek. Ten přínos je neoddiskutovatelný a ačkoliv nemám problém s parkováním, tak rozdíl v autě bez kamery vnímám okamžitě, protože couváte čistě podle odhadu a doufáte v senzory. Úplně jiný svět.
Start-stop - jasně, u nehybridních aut to otravné je, souhlas.
Pane Bureši, nic ve zlém, ale to opravdu chcete jen puristická auta pro nadšence, kteří si vše manuálně obslouží? Jak se může objevit dokonalý systém jinak než jeho dlouholetým vývojem a testováním? Zmíněné názory jsou ve stylu vraťme se všichni na stromy...
Nesúhlasím s názorom na obmedzovať rýchlosti. Keďže mám klasický-neadaptívny tempomat a dosť veľké auto s automatom, obmedzovač rýchlosti používam veľmi často hlavne v meste, pretože auto pocitovo klame skutočnú rýchlosť a nie je problém ju prekročiť bez toho aby som si to uvedomil Naviac čumieť každú chvíľu na tachometer mi príde nebezpečnejšie ako prekročiť rýchlosť o pár km/h.. Obmedzovač na rozdiel od tempomatu udržuje rýchlosť od 0 po nastavenú, čo je rozhodne lepšie pre posúvanie sa mestom a nemusím sa obávať že rýchlosť prekročím a že ma cvakne radar. Mám odsledované podľa GPS, že indikovaná rýchlosť je o 5 km/h vyššia ako skutočná, takže ak si v meste nastavím 55 km/h, viem, že idem presne 50, nikoho nebrzdím a MPR neprekročím.
S clankem se neumim ztotoznit, ve vetsine pripadu totiz nejde ani tak o funkci, jako spis o to umet ji spravne implementovat (predevsim pak dat ridici moznost si funkci prispusobit / nastavit dle libosti). Klasickym prikladem je hlidani v pruzich nebo adaptivni tempomat. To prvni nemusi tahat za volant, to druhe nemusi otravovat vzdy, jen to chce mit auto, kde je moznost si danou featuru nastavit.
Dalsi cast, treba DAB je vylozne placeni na spatnem hrobe. Ne, chyba vazne neni na strane featury v aute, featury na zapad od ceskych lesu a haju povazovane za samozrejmost... (stejne jako autor snad nebude tvrdit, ze kdyz v horach nema na mobilu signal, tak vlastne kdyby radeji zadne mobily ani nebyly...), nebo viz denni sviceni / svetelny senzor. Tady asi autor nikdy nejel v dobe kdy tohle jeste nebyl standard, nebo nevim jak jinak si vysvetlit tu ztratu pameti, neb lidi bez zapnutych svetel jezdili vzdy. Jezdili tak pred 20 lety, jezdi tak dnes, jezdit tak budou i za dalsi 2 dekady. Za tohle vazne nemuze featura, ktera rozumnemu pomaha, lidskou hloupost ale vylecit neumi. Holt kdyz neni shury dano...
Nejvetsi perla za me ale byla kamera. Zazil jsem kdejakou, vcetne tech se spatnym rozlisenim treba ve zminovanem nissanu, a zadny senzor jakoukoliv kameru nikdy nenahradi. Ano, ma sve nevyhody kdyz zrovna na cocce vysy kapka vody nebo z principu rybyho oka u kraju zkresluje, ale zaspineny senzor taky neni vyhra a hlavne se vam s kamerou nikdy nestane, ze nevite. Senzor pri vyjeti funguje, pri dojeti fungovat nemusi a poznam to az se o neco opru. S kamerou kdyz nevidim tak nevidim a jsem si toho vedom. Nepatrim k tem co by se tu do redakce nejak pousteli, ale tady bych vazne aurotorovi doporucil navstevu dobreho ocniho (bez posmesku, bez legrace) neb chyba bude nekde jinde.
Kde autorovi davam za pravdu je startstop nebo u omezovace rychlosti.
Moje auto některé z vyjmenovaných asistentů má, jenže co se dá vypnout, to je vypnuté. Jiné bych naopak přivítal, třeba aktivní tempomat, který urychlí loudala přede mnou, ha! Nebo asistent dálkového vypínání zadních mlhovek ostatním (mlhovkáři), nebo zhasínání brzdových světel (brzdiči), mimochodem, pořád nechápu, jak může být někomu příjemné stát na brzdovém pedálu při čekání na křižovatce, já používám ručku. Dále asistent plynulé jízdy, víte kolik lidí zbytečně brzdí v padesátce před mírnou zatáčkou? Ufff! Asistent by deaktivoval brzdy a brzdová světla. Vymyslete další! :-[]
P. S. Podle předpovědi bude zítra ráno lehká mlha, mlhovkářů ráj. To zas budu potřebovat na cestu do rachoty sluneční brýle...
omezovač často používám ve městě. Pokud člověk jede částí města, kterou moc nezná může bez problémů přehlédnout i úseková měření. Je to hlavně o zvyku.
Ak Ti v aute rodí manželka, tak nepôjdeš 50, ale ani 70. Poletíš čo to dá a aj cez dvojitú plnú čiaru a ver mi že ja Ti v tom nijako brániť nebudem. Len preto že dodržujem MPR ešte neznamená, že som brda premávky.
1) Jestli někomu vadí adaptivní tempomat, tak ať ho vypne
2)Jestli někomu vadí automatická světla, ať přepíná ručně
3) viz 2
4) DAB nezajímá poslouchám z fleshky
5) Jízdní pruhy, vadí? tak vypni
6) Omezovac neznám jezdím podle předpisů
7) Bez parkovací kamery by dneska už nikdo pořádně nezaparkoval
8) Start stop, blbost vypnout.
Tak nevím zda má článek přinést nějaké seriózní myšlenky nebo jde jen o provokaci k vyvolání diskuse? Omlouvám se, ale argumenty v článku jsou hloupé a zavádějící.
Adaptivní tempomat - popis ještě docela OK, chápu co tím chtěl autor říct. Tady mě jen zaráží popsané chování v Rav4, protože zmíněné neduhy menší CHR nemá a z kopce brzdí (udržuje rychlost).
Automatická dálková světla - není pravda, že to funguje pouze u nejlepších matrix světel, která mimochodem taky nefungují 100%. S tímto systémem mám zkušenost z Opelu Astra (J) OPC, kde funguje špatně. Renault Kadjar a Toyota CHR, ale rozhodně pozitivní zkušenost. Hlavně na té Toyotě jsem za rok provozu snad ani nezaznamenal situaci, kterou by to špatně vyhodnotilo. Každopádně když už se to stane, tak to prostě přepnu manuálně.
Tímhle stylem se dá říct, že je automatická převodovka zbytečná, protože občas nezařadí tak jak bych to udělal manuálně.
Denní svícení / světelný senzor - to že lidi nečtou manuál a v mlze nezapnou světla ručně, případně v dešti pokud to jejich auto neumí, není problém tohoto systému. Já nedávno pár dní jezdil po Praze Octavií Ambition bez světelného senzoru a bylo to extrémně otravné. S každým vjezdem do garáže či tunelu jsem musel manuálně přepnout, pak už jsem normálně raději svítil pořád. Tohle je za mě naopak jeden z nejužitečnějších asistentů v autě vůbec.
DAB - neznám, nevím.
Hlídání v pruzích - přiznám se, že to mám většinou vypnuté, ale na delší trasy nebo když si třeba chci sundat bundu a podobné okamžiky kdy se nevěnuji plně řízení je to velmi nápomocné! Ano, je diskutabilní zda má smysl za to připlácet, ale rozhodně bych to nenazval otravným systémem. A v kterém autě se to zapíná automaticky po nastartování? To jsem teda ještě neviděl a to jsem řídil nespočet aut s tímhle systémem...
Takže podľa autora zlá implementácia systému = neužiočný systém, ktorý nám nanútila EU - logic...
Toyota dokázala naladiť napríklad aj obyčjný tempomt v minulej gnerácií Corolly s CVT tak, že mi leze na nervy - je preto tempomat blbosť?
Problem s automatickym prepinanim stretavacich/dialkovych svetiel (resp. aj s matrix-svetlami) je v tom, ze niektorych pripadoch senzor nemusi vidiet svetla proti-iduceho auta, ale vodic proti-iduceho auta moze velmi dobre vidiet tvoje svetla.
Casto sa mi to stava na dialnici, senzor v mojom osobnom "ne-SUV" aute je pri spatnom zrkadle (takze len o dakych 20cm vyssie ako moje oci) a cez stredovy deliaci pas (najma ak su tam dake kroviny) vobec nevidi svetla protiiduceho auta. Lenze ak tam oproti mne ide kamion, tak jeho sofer sedi o meter a pol vyssie ako ja, a on svetla mojho auta vidi velmi dobre, aj ponad deliaci pas...
Automatické přepínání tlumených a dálkových světel: vcelku zklamání, zhasne vždycky včas, kromě kamionů za horizontem. Prostě kabinu oslním dřív než systém vidí světla. Nekonečně dlouho trvá, než se zase rozsvítí.
Denní svícení senzor: cajk
Digitální rádio: vzhledem k tomu, že u nás moc stanic nevysílá DAB, nepoužívám. Autorův problém jsem nezaznamenal.
Hlídání v pruzích: Příjemná, ale dost nebezpečná věc. Dokud jsem to neměl, nečetl jsem SMS. Teď i odpovím a ta potvora to pár vteřin uhlídá :-)
Omezovač rychlosti: nemam, nechápu k čemu je to dobrý když existuje tempomat
Parkovací kamera: nemam, líbila by se mi, ale když to auto umí zaparkovat samo tak by se mi hodila jen při couvání k vleku
Na konci príspevku bol smajlík.
Zjavne máme každý iný level rozpoznávania irónie, vtipu apod.
Kameru mám a používam. A dokonca viem prejsť zákrutu bez toho, aby som mal polovicu svojho SUV v protismere.
Pretoze legislativa. DLR nemozu byt rovnake svetlomety ako su pouzivane ako stretavacie. Preto vecsina aut pri dennom svieteni nema zapnuty zadok a v predu vidis, ze svietia inym svetlom. Tym mas odpoved aj preco to nikto nebude preprogramovavat. Riesenie je bud zmenit legislativu pre vyrobcov, alebo doplnit DLR aj dozadu.
jen couvací kamery s mizerným rozlišením. Ovšem nic naplat, pamatuji si na případ, kdy řidič na parkovišti u supermarketu zabil dítě při couvání, bo ho neviděl. I s mizerným rozlišením by ho vidět prostě musel. Co by na to řekla matka toho dítěte? A ten řidič samotný, který šel kvůli tomu do báně? Občas žijí páni redaktoři mimo realitu, měli by omezit testování novinek v Portugalsku a věnovat se trochu i životu spodiny... 8-s
Proti oslneni osobaku jsou genialni timhle osazene delici pasy
https://www.beilharz.eu/assets/images/5/bgw_2-6830c175.jpg
Doufam ze se z toho jednou stane standard. Pravda, na protijedouci kamion ani toto nemusi byt dost.
ale v RAV 4 2019 funguje adaptivní tempomat naprosto perfektně, a rychlost udrží i z prudkého kopce. Dokáže ubrzdit do úplné nuly a zase se z ní rozjet, a reakci na auto z vedlejšího pruhu jsem za půl roku nikdy nezažil.
S asistentem jízdních pruhů je to horší, ten je v základním nastavení opravdu otravný. Ale je konfigurovatelný - jak jeho citlivost, tak intenzita zásahů do řízení mají tři stupně. A když se oba z nejvyššího stáhnou na střední nebo nízký stupeň, tak se z otravy stane pomocník.