Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Německu je na prodej BMW E46 s osmiválcem z M5. Může být jediné na světě

Znalci produkce automobilky BMW určitě vědí, že řada 3 v generaci E46 měla i verzi M3 GTR s osmiválcem. Jenže ta je prakticky nedostupná.
Zpět na článek
Avatar - fOE
18. 12. 2019 20:11
Hartge
Zas takova rarita jak to podava autor to nebyla, tim spis pokud tu pretavbu udelal nekdo nekde v garazi, tomu asi i odpovida cena, ktera neni nijak prehnana, spise naopak. Co je cenene (krom v clanku zminenych tovarnich originalu) je zastavba V8 z M5 z dilen Hartge, ktere svuj vytvor volalo H50. Ostatne ve svych pocinech pokracovalo i o generaci pozdeji, kdyz 3er v jejich podani dostala dokonce V10 z E60 M5 a asi jen pro radost zastaveli stejny motor i do puvodni jednicky :D
Zajimave byla sveho casu hodnocena i zastavba motoru z E46 M3 do kompaktu, kde agilite pomahal kratsi rozvor... ale zpet k cene, Kdyz jsem naposledy videl v inzerci H50 v generaci E46, chtel za ni prodejce kolem 80k E, a to uz je par let zpet. ;-)
Avatar - Dinar
19. 12. 2019 08:22
Re: Hartge
Souhlas, hartgeho přestavba je docela známá. Každopádně, nacpat do M3 e46 větší a těžší osmiválec znamená rozhodit váhové rozložení 50:50, nemluvě o tom, že tím osmiválcem nahradím nejlepší šestiválec bmw, který kdy do silničního emka udělali, tedy S54. Mě taková přestavba nedává smysl.

Co se E46 compaktu týká, je to skutečně jízdně nejlepší verze E46 s velkým potenciálem i pro stavbu závodního auta. Kratší rozvor ale nemá, ten je stejný u všech verzí E46, výhodou compaktu je ale výrazně kratší zadní převis a mírně kratší přední převis, měl taky ostřejší převod řízení než sedany E46, s implementovanou S54 to musí být opravdu paráda. Ale nikdy jsem takovou přestavbu neviděl. ;-)
Avatar - fOE
19. 12. 2019 12:57
Re: Hartge
Kdysi jsem nekde cetl ze E46 M3 H50 se udelo desitky kusu (60? Je to uz dyl, takze brat za stejne jiste info jako ten kratsi rozvor u compactu :-) ), tam byl ale potencial nekde uplne jinde nez u compactu ktery, a ted ruku na srdce, vetsina BMW possitive povazuje za jedno z nejnepohlednejsich, ne-li to vubec nejnepohlednejsi co kdy BMW vyrobilo. Uprimne, myslim ze si jich par zbouchali tak leda pro sebe,. Co si taky zacit s dlouhym vecerem kdyz se ti po dilne vali nepotrebne S54 z prestaveb na H50... :D
H1 (1er s V10 z E60) pak snad existovala jen ve dvou kusech (cemuz se nedivim, nedovedu si to ani predstavit, 500k z V10 v male 1er).
Avatar - Dinar
19. 12. 2019 12:21
Re: Hartge
A vidíš, uniklo, Hartgeho E46 M3 V8 jsem viděl i naživo, o tomhle jsem neměl tušení. Zajímalo by mě, kolik se jich prodalo, jestli jsou k mání, páč já jsem měl compakta fakt rád. ;-)
Avatar - fOE
19. 12. 2019 09:10
Re: Hartge
Ad rozvor, pamatoval jsem si ze tam byl 2cm rozdil, ale ted koukam a mas recht, na mm stejne takze beru zpet.
Ad hmotnost motoru, ona V8 je proti R6 zase kratsi, takze i kdyz tezsi, zase (teoreticky) pujde posunout bliz tezisti auta. O kolik vic vazi uprimne netusim a nechce se mi to hledat, ale nedivil bych se kdyby to rozhozeni hmotnosti bylo tezce postrehnutelne. Kazdopadne hodne teoreticka debata, neb si ani ja sam sebe nedovedu predstavit remcat na S54.

PS: pokud povazujes compact za jizdne nejlepsi E46 a S54 za nejlepsi silnicni baworacky motor, pak Hartge H33 je neco co by ti v inzerci nemelo uniknout ;-) https://www.youtube.com/watch?…