V Německu je na prodej BMW E46 s osmiválcem z M5. Může být jediné na světě
Znalci produkce automobilky BMW určitě vědí, že řada 3 v generaci E46 měla i verzi M3 GTR s osmiválcem. Jenže ta je prakticky nedostupná.
Verze GTR původně vznikla jako závodní speciál pro zámořskou sérii ALMS (American Le Mans Series). K homologaci však bylo podle tehdejších předpisů potřeba vyrobit blíže nespecifikované množství kusů silničního provedení.
Divize BMW M nakonec postavila ve speciálním oddělení továrny v Řezně pouhých šest silničních aut: tři vývojová s původně udávanými 336 kW (457 koní) a trojici produkčních o výkonu 258 kW (351 k). Přežila jen druhá jmenovaná skupina, první byla obětována testům. Všechny dochované kusy v současnosti podle dostupných informací vlastní automobilka.
Jestli však přesto z nějakého důvodu toužíte po E46 s V8, máme tip. V Německu je totiž na prodej kupé, do něhož někdo nacpal vidlicový osmiválec z M5 generace E39. Pětilitr dává 294 kW (400 k) a spojený je s šestistupňovou manuální převodovkou (také z M5) se zkráceným řazením.
Tvůrce osmiválcové E46 přepracoval i podvozek, který vybavil přední nápravou z M3 E46, zadní náprava pochází ze Z4. Brzdy a kola jsou z M3 CSL a třeba olejová vana má původ u Alpiny B8 E36. Výfukový systém vyrobila firma Friedrich Motorsport a některé díly dodala společnost Hartge.
V interiéru najdeme elektricky nastavitelná sedadla z M3 s vyhříváním, navigaci nebo audio Harman Kardon. A cena? Prodejce si za unikátní "BMW 350i", které by mohlo být jediné na světě, žádá 39.500 eur, tedy asi jeden milion korun.