Béžová fabia najezdila v redakci mezi lety 2008 a 2009 osmatřicet tisíc kilometrů. Chválili jsme si její spolehlivost, kterou si nepokazila ani u dalšího majitele. Pan Zdeněk vlastní kombík už deset let a výměnu neplánuje.
Jj, jen dolevat benzin a preventivne menit rozvody.. :-)
Nefunkcni chlazeni motoru, pak jeste zadni ulozen predni napravy v 60.000! a vymena vyfuku ve 144.000..
A toho benzinu se musi dolevat hoodne.
7,5l na 60kW motor je opravdu spatne.
To ze ma odpich je dany neskutecne kratkym zprevodovanim, takze ridic bezne toci pres 4.000..
Bulvarni nadpis o vyborne spolehlivosti. Pritom realita je jinde. A nechci vedet, co se jeste vsechno muselo delat ve skutecnosti.
Diky acz za vsechny reklamy na Skodu tento rok :-)
japonci su spolahlivi.. tu niet o com.... bracha mal 8,5 rocneho lancera ... 158 tisic a len dolieval benzin... nic... proste absolutne nic .. este aj ten mivec motor ma retaz... cize je defakto bezudrzbovy ( odpada remen ) ..... momentalne uz ma novsieho rovnakeho lancera z roku 2015 s lepsou vybavou aj mensim najazdom ( takze ma pokoj na dalsich hadam aspon 6-7 rokov )... a ten jeho povodny uz brazdi cesty kdesi na zapade krajiny .. konkretne v nitre ;-) .. tieto auta su nezmary proste :yes:
hondy boli vzdy a su aj stale super kvalitne auta... ja som svojho casu aj civic s tymto 1,4 73kw motorom obzeral ale bol uz predsa lne kusok cez moje moznosti a pre dvoch ludi nam fakt netreba nic velke preto som nakoniec nejake zakladne ceedy 73kw alebo civicy 73 kw aj zatrhol a kupil radsej nieco mensie vybavenejsie a aj zivsie .... :yes:
PS: inak jazz stal u nas v r 2016 hadam aj tolko ako vacsi civic ( tam to bolo len par stoviek eu rozdiel )... to bol ten paradox .. a preto som ani o jazze ako honde vlasne ani neuvazoval a ked uz som kukal na hondu tak rovno na civica....
Nedá mi to abych se neozval. Má Honda Jazz má 10 let, najeto 112000 a doposud je na autě komplet vše původní. Měněn jen olej, filtry a ve 100000 km svíčky dle intervalu výměny . Motor 1.4 73kw. Spotřeba 5,2 dlouhodobá.Tomu říkám kvalita.
To Paul Brunton - diky, presne tohle jsem mel na mysli. :yes:
Tady se dela z preventivni vymeny rozvodu a spotreby 6.5-7.5l dobry motor :-O
Moji prvni Hondu jsem prodal s 230.000km a vyfuk, spojka, tlumice atd. vse puvodni. 100% spolehlivost motoru je u Hondy samozrejmost. Rozvody byly remenem - pravidelna vymena po 120 tisicich.
Motor 1.6 81kw jezdil za min nez htp.
Řekl bych, že jen počet odkroucených km není jediná vypovídající hodnota, zapomíná se taky na to, že někdo najede 150tis.km třeba za 4 roky a někdo třeba za 10 let.. Pak je celkem jasný, které auto bude v lepším stavu a kolik věcí bude původních :-) kamarád se divil, že na autě můžou bejt brzdy po 50tis KO, než zjistil, že byly na negarážovaném autě přes 3 roky ;-)
Viník nehody nemel pojistku? Viz cituji: “Vyšlo ho to dost draho – ačkoliv fabii jen promáčkl pravý roh zadního nárazníku, výměna dílů a lakování metalízy stály deset tisíc korun.”
Včera jsem to psal u Superba. Od úterý jsou na ACZ články o Fabii v barvě blitků, konceptu Joyster, Superbu 1,5 TSi (test netest) a dnes olítaná Fabia II. Těším se na zítra. Nebo ještě třeba dnes odpoledne. Uvidíme, co Machi vymyslí. Vánoce ještě neskončily. :-D
Na druhej strane nás strašia veci ako karbonovanie priamo-vstrekových motorov, problémy s turbami... V dnešnej dobe platí ešte viac ako kedysi - ak človek priveľmi šetrí a jazdí výhradne s čo najnižšou spotrebou, u moderného motora si to neskôr môže predražiť opravou motora. Najlepšie je jazdiť "normálne" :).
V každom prípade je zaujímavé, o koľko efektívnejšie sú moderné motory. Vidím to na mojom súčasnom aute (88 kW 8 210 Nm), ktoré nemá za žiadnych okolností vyššiu spotrebu ako to staré ( 66 kW / 125 Nm).
Tak v 116tisících nemá moc nárok zlobit. Zbytečně bych tu nezatracoval ani neglorifikoval jednotlivé motory. Vždycky je šance špatného kusu, roli hraje náročnost provozu (auto na popostrk vs dálniční přesuny), schopnosti řidiče.
Do rodiny se dostal Citroen a přímovstřikovou atmosférou 1.6 VTi a to v poměrně velkém autě a užívá si dost krátkých jízd. Má odhadem najeto 130tis a bez problémů. Znamená to, že je ten motor skvělý jako ten v Hondě?
Jinak jsem skeptik ohledně diskuzí o spotřebě a bral bych je s velkou rezervou. Když jsem kupoval motorku, v diskuzích se všichni dušovali, že pod 6l prostě nejede...a že mám počítat se 6,5l. V reálu jezdím za necelých 5l, aniž bych jakkoli zdržoval provoz.
Jazz bol vždy super - veľký interiér, úsporný motor, ale neskutočne vysoká cena. Koľko krát som ho navrhol ako alternatívu pre známeho, ktorý chcel kúpiť nové auto, vždy skončil pri cene. Možno ako jazdené auto je OK, práve pre spotrebu a spoľahlivosť.
Jazdí na tom niekto iný po celkom inej trase a v iných podmienkach. Takže sa nedá usudzovať vôbec nič.
Naše Fabie mali spotreby od 4,9 u kolegu jazdiaceho okres až po 8,1 kolegu jazdiaceho výlučne mesto. Tomu prvému vydržali brzdy, spojka tlmiče cez 200 tisíc. Ten druhý menil brzdy po 45 tisíc a spojku po 60 tisíc. Tyčky stabilizátora pomaly raz ročne.
A čo to prezradí o aute? Vôbec nič. Každé jazdilo v úplne iných podmienkach.
Takže aj tie kecy že Honda, Toyota, apod sú super sú o ničom.
Vedľa v labáku majú Yarisy, behajú po meste a sú rovnako rozbité ako Fabie.
Mám Clio III,2006,1,5dci,69kw-najeto 386000km-za celou éru měněno-baterie,kotouče,2xdestičky cca 10 žárovek,spotřeba 4-4,5l.Najedu denně 96km do práce+dovolený nákupy atd.Po dálnici jedu 110-120km/hod.Olej+všechny filtry měním po 10tis.km.
Jezdit tímto" ůžasným" třívalcem ,tak mě cestování do práce stojí jednou tolik.Za komoušů,když jsem byl dítě,kdy se dala koupit akorát škodovka,trabant,atd,tak můj táta říkal,kdybych si tak mohl koupit třeba citroena, renaulta atd,dneska když je neomezený výběr,lidi zase kupujou škodovky jak protržený hlavně s těma litrovejma kafemlejnkama...........................za chvíli tam budou dávat motory s kejvaček dáj tam 4 turba a jedeéééééém-vy pacienti-přeji stálé zdraví
No Civic 1,0T som kedysi zvažoval, ale to bol ešte len novinkou a mal vysokú cenu a nový motor. Tak som nakoniec skončil u Mazdy 3.
Civic mal ale o dosť väčší kufor a pôsobil tak drsnejšie. Predpokladám, že by som neoľutoval kúpu, ale tá cena bola naozaj dosť vysoká, bez možnosti dobrej zľavy. Možno pri dnešných cenách by som ho mal pred domom.
Ten motor ma spatne parametry - nizky vykon, vysoka spotreba a k tomu prevdepodobne problemy s rozvody. A tady se takova hruza (nebo v nejlepsim pripade podprumer..) glorifikuje. :no:
Já na tom samém motoru měnil jen svíčky. S rozvody je to složitější, u některých verzí jsou rizikovější více, u některých méně, i když občas zachrastí. Někdo je doporučuje po 100 tkm pro jistotu měnit.
Často sa divím, ako ľudia neveria "japoncom", pretože to má vraj drahý servis, diely, dodacie doby na diely... Že sa to nekazí, to berie do úvahy málokto ;).
Ale tohle není jen o motoru, ve Fabii v článku se píše o opravách na podvozku už v 60k a dalších věcech, které se dělaly. Ale ovšem, oproti Hondě stála méně, takže má nárok se více kazit a třeba i zde zmiňovaný Citroen, který při nájezdu cca 130k už bude mít plno dílů vyměněných. A ještě k té ceně za auto. Jazz byl dražší než Fabia, jenže když si vezmete do úvahy poměr výbavy, zjistíte, že jste na stejné ceně. Hondy totiž i v základu byly vždy dobře vybavené, narozdíl od Škodovek. Dále, při rozdílu ve spotřebě 1 litru se při nájezdu 100000 km a ceně za benzín 30 Kč dostanete k úspoře cca 30000 Kč. Tak co se vyplatí koupit?
Co si budeme říkat, sice 10 let, ale motor je, dá se říct, teprve dobře zajetý. Ono taky aby se něco kazilo po sto tisících by nebyla moc známka kvality.
Raz som musel volať k felde odťahovku kvôli rozpadnutému zámku v spínacej skrinke. Vraj slabé miesto faceliftovaných felícií. Ale s motorom 1,3 nebol za tých 7 rokov žiaden problém.
Tak jasně, dnešní motory jsou jinde. Aby nebyly, když dostaly vypínání válců, přímý vstřik, variabilní časování všech ventilů, 0W16 oleje, turba, speciální povlaky a úpravy třecích ploch, roztahané převody, "chytré" alternátory a kdoví, co ještě.
Jazz má / mal podľa mňa nezmyselne vysokú cenu.
V každom prípade Civic 1,4 (UFO) je môj prvý návrh ako jazdené auto. Ak chce niekto väčšie následuje Lancer 1,5 / 1,6 sedan. Civicov je na trhu ale podstatne viac.
Nakoniec aj tak väčšina ľudí skončí u Škody, lebo Honda má vraj drahé diely a servis. To, že sa nezvykne kaziť veľa ľudí nepresvedčí...
Na tak slabý motor je tá spotreba vysoká. Dnes podobnú spotrebu spraví aj 2x silnejší motor vo väčšom aute. Samozrejme podobné autá ako Fabia so základným motorom si často kupuje človek, ktorý toho veľa nenajazdí a cena je rozhodujúce kritérium. V konečnom dôsledku, aj keby jazdilo auto za 6,5 až 7l, majiteľa to nezruinuje a podobné auto (nízka výbava, jednoduchý motor...) bude isto celkom spoľahlivé.
Dle roku výroby 1992-93 bylo auto na svou dobu dost rychlé. Pokud to porovnáváte s dnešními auty, tak to je jiná. Nevím kolik tak starých a levných aut jezdí kolem 200 km. hod. Se spotřebou v průměru za 7 l. naturalu. Před tímto Lancerem jsem měl Lancer 1.5 automat a Colt 1,5. Vše na svoji dobu rychlé a výkonné. Vše za málo peněz.
No felda.. Dvakrát výměna těsnění pod hlavou,2x výměna vodní pumpy, v převodovce odešlo kolečko pětky, takže rozpulit, při tom už i výměna spojky.. Koupil jsem ji v 155t a prodal v 250t. Pravda je, že jezdíla i na ethanol 3:1s naturalem, na svou dobu to bylo dobré auto. Dnes už hnije v kopřivach někde..
Výhoda motoru je absence egr a jednoduchost, rozvody stojí 3500 i s pumpou a výměna 1000kc.. Pohoda.. A co se týká plynu, 1x cistene vstřiky a 1x tekl reduktor. Jinak nic.. Náklady po celou dobu provozu na LPG jsou tak 10000kc max a v tom mám i dřívější výměny svíček - dávám densa- a vzduchového filtru. Systém mám tartariny
Mám 1.4 63 kW, rv 2011combi. V 23t předělání na LPG, nyní najeto 212000km. Ježdění co 15t km na prohlídky. Rozvody v 135000km,brzdy v 110000km desky, 135000pakny,v 211000km nové kotouče a brzdy. Nejbolestivejsi závady jsou popraskané svazky elektriky ve dveřích a v 5. Dveřích, levná kabeláž.. Trpí na to celý koncern. Jinak auto jezdí furt, spotřeba 7-8l lpg na sto km.olej od výměny k vymene. Akumulátor původní. Čepy, ložiska, tlumiče, vše původní, zadní tlumiče na hraně..
Mám taky Lancera jako čtvrtý majitel, 1.6,83 Kw. starý je 26 let, do provozu byl uveden v roce 1993. Vlastním jej 17 let. Za těch 17 let jsem investoval do oprav asi 14 tisíc. Nyní odešlo servo čerpadlo. Zvažuji opravu.Je mi líto vyhodit tak super rychlé auto s malou spotřebou do šrotu. Koroze je jen na jednom místě,ale nepatrná. U nového a jiného auta se toto asi nestane. Kde jsou ty doby kdy auta byla kvalitní.
ja som jazdil 16 rokov s feldou a az na par blbosti tiez v pohode ... ale je pravda ze tam sa ani nemalo co pokazit... a nejake to zvaranie trubky na vyfukovom potrubi to su veci za 10 eur.. alebo vymena reglera a pod... takze to bolo vcelku vdacne auto ( kde oprava cohokolvek bola za babku a mnoho veci si clovek dokazal vlastne vymenit a opravit aj sam a este sa popri tom aj co to v praxi naucil ) .... a v casoch ked uz aj s vymenou ziarovky musis s hypermodernymi kuskami zabit pol dna v servise to bolo fakt vdacne a velmi sikovne auto ... boze jak mi tato jednoduchost aut dnes uz chyba... vsetko je uz prilis zlozite a vycencane ale preco? ... je to vobec nutne? obcas mi pride ze niektore jednoduche veci sa akoby schvalne uz robili zlozito a akoby schvalne sa uz robia tak aby vydrzali menej a musel clovek vrazat za servis chtiat nechtiac.... kdeze su casy jednoduchych praktickych aut... a tie casy ked auto sluzilo cloveku a nie clovek servisom a autam....
PS: tuto fabiu som nejazdil... len tu este tej prvej generacie s 1,2htp 47kw .... ale uz vtedy mi prislo ze prva fabia uz hned bola lepsia ako ibiza a polo z tych rokov ... az potom akoby prave uz v tej druhej generacii fabii pristrihli kridla ( asi ta prva generacia uz moc ohrozovala vw ) a uz nedostala tu novsiu sirsiu plosinu aku mali polo a ibiza ... a tak vznikla takato jazvecikovska uzka generacia
Otázne je, či aj nové turbo motory od Hondy budú rovnako spoľahlivé...
Kedysi boli motory 1,5 VTEC v Civic-u veľmi úsporné, len tie autá boli dosť drahé.