Diky za clanek, krasne to doplnuje to mnozstvi vw seat skoda info zde. Nicmene rict ze pickup typu f150 je status luxusu a pozerstvi jako cybetruck od elona je špatně. Lidi v texasu nebo kansasu kde je zemedelstvi na prvnim miste by vam vysvetlili proc potrebuji pracovni auto a ne plechovou kostku ve tvaru trojuhelniku ktera odola kulkam.
Pickup je u nás neprávem podceňované vozidlo. Já pickupy miluju. Podle mě ideální rodinné auto, teda pokud nebydlíte zrovna někde u Karlova mostu. Když máte full-size kabinu, tak mají děti vzadu víc místa než v S-Klasse. Na šířku je to taky super - já třeba normálně před zadní sedačky dávám svoje silniční kolo, samozřejmě aniž bych něco odmontovával - naložení kola je otázkou pěti sekund. A na korbu hodíte doslova všechno, co vás napadne. Klidně půlku IKEA showroomu, měsíční nákup a dokonce i kufry mojí ženy, což je co říct, protože moje žena když někam jede na víkend, tak bere z domova všechno, co není vyloženě přišroubovaný.
V Americe prostě vědí, co je dobrý. Když máte dost místa a trochu rozmachu kolem sebe, tak vyzkoušíte pickup a už nechcete zpátky.
Rekl bych ze Amerika, je na tom mnohem lip nez Evropa, kdyz to tak srovnam. Korektnost hlavne v mediich je ujeta, ale to je i v EU navic EU je prolezla eko komunusty, kteri vylozene chteji polozit Evropsky prumysl. O nekontrolovane imigraci a bourani klasickych hodnot nemluve. Radsi zit za oceanem se svou 5.3 V8, nez se lopotit v Evrope s 0.9 trojhrnkem...
Tak u nás je prostě celkově míň místa. Málokdo si uvědomuje, že USA mají 12x nižší hustotu obyvatelstva než třeba Holandsko. To vede k úplně jinému rozložení měst, šířce silnic, všeho. Tam prostě ještě pořád můžeš rozpažit.
Jo ta naplavena sebranka vybudovala nejvyspelejsi civilizaci v historii lidstva.... I kdyz je mozne, ze tak rychle jak ji vybudovala, tak rychle i zanikne.
Ale trucky v US jsou "status symboly"... Hlavne pro lidi ve mestech, kteri si koupi truck na 22" kolech s galuskama. Nebo pro vidlaky z hor, kteri ho naliftuji a daji tam co nejvetsi gumy a tlumice. A nebo i pro ty farmare. Kde je videt ze na to mas, kdyz jezdis v F-350 Platinum oproti sousedovi, ktery ma Work Truck za polovinu ceny...
Pickup neni jen pracovni auto, ale 150/1500 jsou pro hodne lidi auta rodinna, na urovni Octavky v CR. Holt nekdo ma social edition a nekdo L&K. Nekomu to je jedno, nekdo na tom stavi svou osobnost...
Ta konstantní spotřeba “pick-upu” je úsměvná. Viz garaz.tv - když RAMka něco vezla/táhla, spotřeba šla o pět litrů nahoru. Já jsem uvedl nějaký rozptyl, ty počítáš s konstantou:)
A cena benzinu je evidentně taky všude stejná :-)
Tak ja sem taky haklivka, ani tak me nevadi, kdyz to zahodim a skrabne se, na to to je, ale takove ty skrabance zpusobene pri manipulaci me nici :D Jinak kolo mam obalene ve folii a tailgate pad na aute. Dovnitr ho davam jen, kdyz ho nechavam nekde dyl, aby mi ho neukradli
Jedna vec je tema prodejnost trucku v usa, druha vec je ze si ho muzes koupit i tady. Kazdy si muze vybrat, tak bych tu neplakal. Zvlast pokud ma clovek moznost srovnani zivota tady a v ruznych statech usa.
Jak rikas, pokud zijes v horach, preriich nebo pousti, neni lepsi a praktictejsi rodinne auto nez truck...
Jinak kola se vetsinou prehazuji, pres tailgate. Ale tak silnicari byli vzdycky jini :D
Je na tom lip ovsem jak v cem. V tom ze tam neni vubec slyset hlas posahanych alarmistu to ano v tom jsou na tom primo paradne. Takovy francouz muze jen tise zavidet. Ten si zadny velkoobjemovy motor uz chudak nekoupi. Tam se muzou prodavat jen auta s nizkymi emisemi co2. A zbytek evropy do ty zumpy asi za par let spadne taky.
Ja ale nepsal, ze Octavia stoji 70% ceny RAMU, ale ze ty ceny trucku jsou vetsinou a minimalne o 70% vyssi tj. 170% puvodni ceny. Coz tak vychazi, kdyz obcas sleduju ty ceny v CR. Ty auta jsou minimalne 1 3/4x az 2x tak drahe, jako za oceanem...
Stejne jako ten kousek tady, ktery by sis v US za ceskou cenu koupil dva...
A ano pisu stary, protoze Classic je vybehovy model, ktery se vyrabi soubezne s novou generaci. Takova americka Octavia Scout...
Pokazdy kdyz se vyjadrim k textu a uvedu jako zde, ze srovnat f150 k cybetrucku je proste hloupost. Jako prirovnat bmw140i k bmw i8. Skratka status muze bejt i f150ka ale zminovat v kontextu toho zajebanej cybertuck je picovina. Prectete si nejdriv text nez se vyjadrite k memu prispevku pici už
Dcera byla v Kalifornii a přilehlých státech.
Pošahané je to jen v Kalifornii a ve městech jako je NY, LA, SF a podobných. Tam se hyperkorektnost kumuluje. Sotva přejeli hranice, vše se změnilo jako mávnutím proutku. V Kalifornii melting pot, hromada divných individuí, bezpeční se cítili jen v hotelu.
Takže tvoje přání zcela koresponduje s vozovým parkem. V NY apod. jsou to hlavně Tesly a malá japonská auta opravdu malá na americké poměry), mimo velká města na venkově jsou to pickupy - tam je všechno ještě v pořádku (tedy v tom americkém stylu).
To ze truck muzes koupit v Evrope je fajn, ale ta cena je diky clu, danim, importu je o cca 70% vyssi, nez je bezna prodejni cena v US. Half ton v US koupis za cenu Octavie, v Evrope je to luxusni zbozi... Takze bych to uplne nesrovnaval.
V jakých konkrétně? Já mám zkušenost s F-150 a RAM 1500 taky vím, co bere. Honit to jak nadmutou kozu, znamená spotřebu 20+
Nicméně takovou spotřebu bude mít každé EU našlapané benzínové SUV
Jak jako, že to nežere víc než 15l? Průměr u takových aut bývá dle stylu jízdy 15-20l. Žere to určitě víc, než 15l, pokud člověk nejede trochu s rozumem.
doprava, clo, dph, úprava na eu předpisy a zapsání výjimek. A marže dovozce, když si to dovezeš sám a všechno si vypapíruješ a zarídíš osobně, ušetříš 100-250 táců dle modelu. Ovšem máš to bez záruky, u ofiko dovozců nebo Auto Outlet se zárukou vč. svolávaček výrobce.
Já bych pickup klidně koupil, líbí se mi, dobře se mi v nich jezdí. Ale nevím, k čemu bych je využil. Až na něco přijdu, na co mi nebude stačit kombík, třeba na silnice přibude další.
Naprostý souhlas, skočil jsem do něj letos v lednu, ujel 45tkm a v ničem jiném jezdit nechci.
Do práce, divadla, sport, zastane všechno a ve velkém stylu.
"V tomto směru je nutné zmínit, že i segment pick-upů postihl trend downsizingu. Jestliže před deseti lety byl průměrný motor v americkém pick-up pětilitr, dnes má objem 4,9 litru."
Nechtěl bych žít v pošahané a hyperkorektní americe, ale co se týče aut - tak jo.
Tady ten Classic zacina na 470 000Kc s dani. Octavia zacina na cenikovych 450 000Kc. Novy RAM 2020 zacina na 640 000Kc s dani...
Za cenu tady te stare holotiny z sauto. Koupis novy 2020 RAM Limited, coz je plna vybava...