Ceny PHEV jsou přemrštěné, Mitsubishi prodává v ČR jen levné benzíny s vysokými emisemi.
Naftu zabili, i když se v Německu prodává, a prodeje PHEV jsou směšné.
2000 levných benzínů, 50 dieselů a 50 PHEV. V ČR bez šance. A jinde bez šance pokud nejsou dotace, a je známým faktem že se PHEV prodává prakticky jen v Nizozemí a v Norsku. Tedy v zemích kde jsou na EV dotace a spalováky jsou zatíženy daněmi.
Prodejní politika Mitsubishi je opravdu záhadná. A nemají šanci prodat dost aby snížili flotilové emise.
… a ještě tu o Popelce ……
a můžeš si nechat vestavět naftový bufík, ale jsou dlouhé čekací lhůty !!!!
wopravdu to sem tam dost přeháníš s tou adorací hybridů a PHEV
Přestaň. Měl jsem pocit, že jsi jednou normální...a já taky.
Nic ti v tak velkém autě , notabene na delší cestě a nedejbože s přívěsem nenahradí naftovej motor. Nic. Taková je realita. I ekologicky, když to všechno sečteš.
proto se mi líbí nový MB s PHEV CDI. To je smysluplný. Po městě a okolo komína na elektriku a na dálku za 6 nafty s CDIčkem.
Proč menší? Nový Outlander by mi vyhovoval. Pochopitelně výhradně s dieselem - nebudu s tím jezdit za 15 litrů benzínu. Nu a se smysluplným motorem by musel mít i smysluplnou převodovku a ruční brzdu. Deaktivovat bonzovací krabičku už zvládnu sám. :-!
Podle mne mají flotilové emise na úrovni 160 g, protože prodávají prakticky jen SUV a v benzínu.
Museli by prodávat 1/4 EV aby se dostali na 90.
Budou muset prodávat 1/3 PHEV aby se dostali na 90. To není moc pravděpodobné.
Myslím si že brzy uvidíme jak berou automobilky diesel na milost, minimálně na několik let.
Problém v uživatelích - musí pravidelně dobíjet a mezi dobíjením moc nenajezdit. K čemu pak ale budu tahat spal. motor + vše ostatní. Já skutečně nevidím ani jedno řešní jako správné a dobré.
Akorát že je to tak malej, téměř neměřitelnej zlomek z CO2 za cenu takových nákladů, že...ale to jsme řešili 100x.
Vytlučením osobáků v EU do posledního kusu nesnížiš CO ani o 1%. To snad víš.
Smysluplnost pluginu je jen ve flotilových emisích.
Kdyby to nesnížilo cenu auta o část té pokuty za CO2, nebylo by to nikdy rentabilní.
Ale dočkáž se i u škodovky, už se to chystá. A sup snad už i je, ne? Nesmysl se spotřebou 8-9 benzínu na delší štrece, z toho 1. dvacet km na elektriku. :)
SAKRA - co je to za totálně pitomej a nepřehlednej layout di
Může s tím redakce ACZ konečně něco - cokoli - udělat ? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To je proste Únia. Treba znovu vymýšľať koleso a nepoučia sa z toho čo už funguje inde vo svete. V USA sa udáva dojazd na batérie a potom spotreba v hybridnom režime keď už sú batérie vybité.
OK.
Teď jezdím s novým Supem 150ps TDI. Už zajetej, spotřeba mix cca 5. Kdyby to zvládlo krátký pojížďky na el. (a já kvituju i nejízdu za studena) tak by to bylo best.
Anebo EV crčka a plnotučný auto? Taky nevím. Ale vyrobit dvě auta místo jednoho moc ekologicky nevypadá.
Jinak to nový TDI je s CO pod benzínama a NOX se blíží čisté nule. Takže to jde. Když je skandál.
Už jsem to našel.
Dle WLTP 46 g CO2.
Tak jim to asi vyjde. mají prodeje 136 000 ks za rok, z toho tady píší 36 000 PHEV. Tedy jestli to číslo platí pro Evropu. Když to mají pod 50, můžou si počítat každý PHEV 2x. Sice mají z benzínů emise strašně vysoké ale možná jim to vyjde i bez dieselů.
To jo, Mitsu je v tomhle dost průkopník a Out.PHEV byl dlouho (nevím jak teď) nejprodávanější PHEV světa.
Ale trochu mě to děsí. Zabili Pajero a L200 pro Evropu udělali slabingra...tak snad nepůjdou tímhle směrem. Rendl+Hnissan není pro Mitsu dobrá společnost. Myslím si já.
Napr. ze nejlepsi je:
6i kvalt manual - nekdo nechce radit
4 valce - proc ne 3 nebo 6?
vstrikovani mocoviny :-)
V cem je omezena svoboda u hybridu (obzvlaste u tech bez zasuvky..) ??
Na nudny elektromotor oproti zabavnemu 1.6tdi je tezke reagovat. Pockejme si na nastavajici generaci PHEV..
PS Nic ve zlym, ale co sledujes za media? Saudskoarabsky zurnal? Anebo jsi zamestnanec benziny? Protoze jinak je tezke vyplodit neco podobneho jako toto: ".. těžký a provozně zoufale nudný elektromotor s obludnými těžkými, drahými a málo energie pobírajícími akumulátory plnými jedovatých a nebezpečně hořlavých látek."
Charakteristiky tech hybridu jsou tak rozmanite, ze na to neni univerzalni odpoved. Pokud nemate vlastni zasivku, nema smysl o PHEV uvazovat. Kamarad ma 6valcoveho Lexuse a Outlandera PHEV a rika ze Lexus sice jede, ale Outlander (univerzalne asi vsechyn PHEV) pripomina jizdou let na koberci. Me na Outlanderu zlakal atmosfericky motor a relativne jednoducha konstrukce. Kdybych nepotreboval parkovat v Praze, asi bych uvazoval o novem Fordu Explorer Tech 331 kW s tim autem bude pekne cvicit
No já bych tedy řekl, že úplně nejlepším řešením je moderní přeplňovaný zážehový či vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním, katalyzátorem, filtrem pevných části (a vstřikováním močoviny u dieselu) a nejlépe se 6st. manuální převodovkou. Tento výsledek více než 120 letého intenzivního vývoje totiž produkuje již opravdu zcela minimální emise jedovatých složek výfukových plynů a svému uživateli zaručuje naprosto svobodné používání vozu. Jje už také vědecky dokázáno, že bráno v celkovém životním cyklu v případě nejnovějších dieselů nevyprodukuje o moc více CO2, než těžký a provozně zoufale nudný elektromotor s obludnými těžkými, drahými a málo energie pobírajícími akumulátory plnými jedovatých a nebezpečně hořlavých látek. Takže asi tak. ;-)
Hodlám být aktivním řidičem ještě minimálně 30 let (pokud se dožiju jakž takž ve zdraví), ale spalovacího motoru s manuálem se do konce svých řidiščských dnů rozhodně nevzdám! ;-)
Plug-in cili PHEV je prinosem hlavne pro toho, kdo muze denne nabijet a idealne ujede denne min, nez je dojezd na baterku. Pak jezdi jako elektromobil se spotrebou benzinu nula (nizsi nez deklarovanou..).
Hybrid - HEV je pro toho, kdo nechce, numuze atd. nabijet. A samozrejme na delsi cesty (prevazne).
Hybrid VW neumi. Ten kdo umi dobry hybrid, ho nabizi obvykle (Mitsubishi ne) nejprve jako hybrid. Uprava na plug-in potom uz neni problem. VW hybrid bez baterky nedava vubec smysl kvuli tomu, jak je komplikovany, potazmo drahy a nespolehlivy, stejne jako BMW apod.
Takze ja bych jako odpoved dal spis: nejlepsi jsou hybridy Toyota, Honda, Mitsubishi. A je jedno jestli PHEV nebo HEV. Mozna jsem na nejaky okrajovy zapomnel (Subaru?) jelikoz ho neznam. Mitsubishi Outlander nema HEV, Honda nema PHEV v Evrope zadny, HEV novy Jazz, CR-V a NSX :-), Toyota ma PHEV Prius a brzy RAV-4 a HEV snad u kazdyho modelu :-):yes:
Toto meranie fungovalo v USA dávno pred Trumpom a dávno pred tým ako EU dala dokopy WLTP cyklus.
No a ja by som tie plug in hybridy zas až tak neoceňoval. Ak sa pozrieš napríklad sem https://www.spritmonitor.de/…-BMW/37-3er.html?… tak by som povedal, že asi tretina majiteľov to auto nenabíja vôbec.
Nejspíš na systém sledování tlaku v penumatikách. Buď je to přes čidlo ABS a srovnání otáček kol, nebo mnohem přesnější systém pomocí ventilků sledující přesně tlak v pneumatikách. Jen je problém, že jeden ventilek stojí cca 1200. Měl by vydržet 5 let, při přezutí se doporužuje vyměnit a sadou na opravu pneu ho úplně zlikviduješ.
Mně třeba ten Superb iV docela zajímá, jakou má opravdu reálnou spotřebu.
Třeba ten Outlander PHEV, s tím myslím že jsme nakonec měli kolem 9 litrů s Ozzmanem. Nestihli nám ho nabít, takže jsme vyráželi s půlkou baterky, projeli asi cca 50 km tuším. Žádné závodění, jen jedno měření akcelerace. Pokud ovšem člověk pravidelně nabíjí, je to naprosto parádní. Nicméně u těch emisí na 100km bych u pluginu byl také dost opatrný.
Pamatuji si třeba jízdu s plugin priusem. Vyrážel jsem s plnou baterkou, trasa měla téměř 500 km bez dálnice a dojel se spotřebou 2,8 a prázdnou baterkou. To u mitsu by určitě nebylo, ale pořád doufám, že ani těch 7 by nebylo.
Naprostý souhlas - je to o korektnosti podaných informací. Když někdo napíše, že denně jezdí do 50 km a každou noc dobíjí na levný tarif a má spotřebu 2 - 3 l / 100 km a 1 km ho tak stojí např. 50h, tedy po ujetí cca. 120 tis. km (nebo něco podobného) se v rozdílu TCO dostane na nulu, tak to považuji za úplnou informaci. Stejně tak, když ACZ naměří spotřebu 7,3 l / 100 km při jízdě na Kaprun a zpět. Zásadně záleží na okrajových podmínkách.
suhlas... mitsu je kusok v tomto zahadne... ked vsetci rastu ono klesa.. a ked vacsina klesa tak mitsu zase stupa....
tento rok pomohol mitsu v eu uz plny zaber eclipsu ( predsa len pred rokom sa este len rozbiehal jeho predaj postupne v eu ) .... a pomohol aj "novy" hybridny outlander ktory pre rok 2019 uz bol s kompletne prepracovanym pohonom a novou 2,4kou pod kapotou... k tomu space star sa tiez predava z roka na rok lepsie nakolko v miniautach mav eu coraz mensiu konkurenciu... a tento rok mu uz urcite aj vynovene ASX pomoze ... maju to dobre naslapnute .... :yes:
predstavenie noveho outlanderu by malo byt uz tento rok na jar v zeneve aj ked samozrejme s jeho predajom v eu pocitam az niekedy od zaciatku buduceho roka ... ale faceliftovany space star by u nas v predaji uz mal byt coskoro ( jar? leto? ) ... mitsu jede jak z praku.... len tak dalej... :yes:
Ano, za určitých podmínek ano, test ACZ za jiných podmínek 7,3 l / 100 km. Já nezpohybňuji 2 - 3 l / 100 km, já jen doplňuji další informace pro celkový pohled na věc.
O ekologii tvrdí Mazda něco jiného a Norsko - to žije z ropy a plynu, tam se to dotuje jedna radost. Ale nic, nechci být agresivní - jen stále nevím, co je ta budoucnost ale EV ani PHEV ani spalovák to není.
Když to rozdělím fifty / fifty, tak každé auto by mělo při stejném nájezdu vydržet 2x dobu, jen bych muse platit 2x pojistky, servis, dálnice (asi), parkování, gumy, ventilky atd. Ale moc ekonomické to také není.
Ventilky - to je např. naprosto zbytečné tahání peněz z kapes lidí.
O té ekologii silně pochybuji - aktuálně 2 tuny a k tomu 2,4 l atmo benzín spotřebuje 7,3 l / 100 km (ACZ test). Čistě na el. ujede 70 km ? - ale musí být plně nabitý. WLTP je legalizace podvodu Dieselgate. Dynamika ? - aktuálně dle papírů přes 10 sec na 100 km/h a maximálka 170 km / h. Zetti tvrdí něco jiného - tak nevím.
Nonstop bez dalnice je spotreba bez topeni kolem peti litru. Eko jizda pod 5, normalni okreskova pres. Musis vzdycky merit spotrebu tam a po stejne ceste zpet jako u EV. Baterku nesmis vyjet do nuly, je tam treba nechat aspon 30%, do hor radsi vic.
Ja nechci v PHEV zadny automat ani CVT a motor s turbem, takze volba je jasna. Superb i Prius ma u me smolika. Pri cene PHEV jsou takhle male spotreby uplne nepodstatne.
Nemam potrebu nejak argumentovat, ani nejsem zadny propagator hybridu. Jen se ozvu, kdyz nekdo napise total blud. Me je fakt jedno kdo s cim jezdi a rad jezdim s necim, ceho nejsou zas*any parkoviste.
PHEV dokaze jet v pripade moznosti bez motoru, dokaze rekuperovat a hlavne seriovy hybrid dokaze (ten archaicky atmosfericky) motor drzet v optimalnim rezimu tak, ze jeho ucinnost je vyssi nez u dieselu.
Podle spritmonitoru nedosahuje zadny Outlander PHEV prumerne spotreby 9 litru https://www.spritmonitor.de/…0-Outlander.html?…
Muje se pro muj styl pouzivani pohybuje v prumeru 2-3 litry benzinu na sto, v zime ten prumer zhorsuje elektricke topeni.
Ale jestli te to bavi takhle placat, tak placej. Kazdy uz si udela obrazek o tvych slataninach sam
No je ta myslenka spravne? Vyrobit dve auta misto jednoho..
Podle me kazda koupe resp. pouziti EV dobra.
Tim jsem asi neprekvapil :-)
Tak jeste zduvodneni. Auta tak jako taky nalitaji to co vydrzi. A EV bude setrit CO2, dobre po odecteni vyroby (u maleho auta poměrne brzy) a ostatni emise celou zivotnost.
Jestli chces aby Out. PHEV zral 12 litru, neni problem to udelat. Staci vybit / nenabit baterku a pak jet jako bezmozek s cihlou na plynu Tim chci rict kdyz budu tohohle vysledku dosahnout tak ho dosahnu. A pak o tom napisu odborny clanek :-!
Ja se tesim na novou RAV-4 PHEV.
To je vyhoda (plug-in) hybridu. Daji zapomenout na stare casy pri lepsi ekologii, okamzitych reakcich (snad u nove generace Outlanderu.. - principielne neni problem) a hlavne lepsi dynamice - obzvlast v porovnani s prehistorickym chrochtakem.
Budoucnost je kazdopadne EV. Driv (doufam) nebo pozdeji (to je samozrejme v zajmu ropnych spolecnosti, automobilek, statu produkujicich ropu a nejmenovanych diskuteru acz) ;-)
Nejprve bateriovy EV, pozdeji mozna vodikovy EV.
Po prechodnou dobu bude asi jeste davat smysl hybrid.