Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Peugeot 2008 odhaluje český ceník. Je o chlup levnější jak Kamiq

Peugeot 2008 byl loni na českém trhu nejprodávanější model stále populárnějšího segmentu malých SUV. Nyní na trh vstupuje jeho druhá generace.
Zpět na článek
9. 1. 2020 20:04
Re: diky ale
No tady jde vidět, že někdo ani v tom autě neseděl a už má ve všem jasno. Co si pamatuju, tak je pravda, že někteří lidé si na to stěžovali u 308, ale vývoj šel kupředu a tohle už neplatí. Mám 3008 a já s výškou 197 ani má manželka 165 s tím nemáme problém. Vše je krásně vidět, je to přehledné a navigace na přístrojovém štítu nemá chybu. Takže prvé bych to pro příště vyzkoušel a až pak bych tady něco hanil.
9. 1. 2020 22:25
Tak jestli
je jízda stejně kýbloidní a řazení stejná losovačka jako u předchůdce, nemá se Komik čeho bát. :-!
Avatar - kari.laz
10. 1. 2020 11:39
Re: Motory
Částečně je to ovlivněno tím, že není na výběr. Viz 508. Jediný manuál u 1,5 HDI. To, že lidi dneska neumí řadit, často ani jezdit, takže to musí auta dělat všechno za ně je bohužel pravda. Už pro ně jízda není zábava, ale nutnost a tak je ideál dnešní doby sednout a "nechat se odvézt"
Avatar - twistedTSD
10. 1. 2020 00:16
Re: diky ale
V nové 208 si na to někteří novináři stěžují, takže bych se soudy počkal. Jediná jistota je si konkrétní auto zkusit.
9. 1. 2020 22:27
Re: zase o krok dále
Za mě - "výborné auto" ani omylem, ale uznávám že někomu může vyhovovat. Někomu kdo jezdí málo a pomalu, takovýten styl ala Citroen 2CV, tzn. zajet do kostela a pro vejce přes polňačku.

K výčtu těch nedostatků bych přidal spoustu dalších. Boční vedení sedaček bylo tak měkké, že jsem se v zatáčkách normálně opíral o středový tunel a musel se držet volantu. To snad nedělala ani Felicie. Měkký podvozek je pravda, že navozuje pocit komfortu. Jenže na klikatých cestách jsem měl pocit, že vyletím ven a auto bylo dost nervózní. Asi nepamatuju auto, u kterého bych označil jízdní vlastnosti za vyloženě nebezpečné. Bohužel 2008 tak vnímám. Kvalita základního audia je snad horší než když si pustím hudbu z telefonu nahlas. Naladění spojky základního tříválce jsem nepochopil, vyouvávání v kopci byl adrenalin...a ty zvuky jaké se do kabiny linuly...a tak dále a tak dále.

Za mě fakt zklamání, snad novou verzi výrazně vylepšili.
Avatar - speedfred
10. 1. 2020 13:45
Re: Motory
5008 je autobus pro ty, kdo už rezignovali na život :-[] :-[] :-[]
Avatar - speedfred
10. 1. 2020 10:09
Re: zase o krok dále
Ja mám rád šíber a rád si ho aj otváram. Vypnem klímu a sosám čerstvý vzduch keď idem po peknej krajine.
9. 1. 2020 22:31
Re: Tak jestli
Jo vidíš, řazení, to jsem v mém příspěvku výše nezmínil. Obzvlášť řazení zpátečky (u pětikvaltu) bylo jak když nabíjím kalacha, prostě nebát se pořádně zatáhnout a docvaknout nadoraz až dozadu.
Avatar - twistedTSD
10. 1. 2020 12:45
Re: Motory
Nesouhlasím. 5008 je autobus pro ty, kdo už rezignovali na život. 208 má mít silný benzín s manuálem. Nechci automat a už vůbec ne HDM.
9. 1. 2020 22:50
Re: dobra cena
Prosím odpověz mi na jednu věc.
ZS kolika z těch aut, co tu o nich píšeš, jsi jel?
Dík.
Jinak T-Cross je předraženej kýbl a Arona smrdí lácí už na sto metrů.
Ale stará 2008 měla jízdá vlastnosti asi jako...vana. A řazení jako MBčko.
9. 1. 2020 22:37
Re: diky ale
Jo, je fakt, že máš pak i v základní výbavě takový polo-headup. Výhodu to určitě má, ale když to někomu nesedne, tak kvůli takové blbosti u Peugeotu nepochodí.

Já k tomu asi nemám úplně názor, osobně mi v Peugeotech co jsem seděl a jezdil vadili jiné věci, takže tohle dilema naštěstí nemusím řešit :D
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2020 22:33
dobra cena
a uz zaklad je aj motoricky fakt solidny ( vykon, kroutak ) a plne pouzitelny :yes:

pochvala pezotu aj za moznost silnejsej 1,2ky v zakladnej "active" vybave a to jak pre manual tak aj s automatom... ( lebo nejeden konkurent uz silnejsie motorizacie v zaklade ani neponuka... o automatoch dostupnych pre zakladnu vybavu uz ani nevravim ) .. toto pezot vychytal a spravil moc sikovne a "ludsky" :yes: cakam velky uspech P2008... este vacsi ako mal predchodca... vyborne naskdaane vybavy aj ceny... aj sikovne posadene motorizacie ( vykonovo aj prevodovkami ) .. kamiq ma fakt o com premyslat ( a to sa mi inak moc paci ) .. vlastne cely koncerrn je kusok mimo zrazu pocnuc T-crossom a Aronou .... v tomto segmente B-SUVecok palec hore pre pezot :yes:

PS: a kebyze to malo este aj 4kolku.. tak je to skoro dokonalost... ale chapem .... ale aj tak toto bude narez bez ohladu na i-cocpit aj chybajucu 4kolku ... P2008 :yes:
9. 1. 2020 22:14
Re: diky ale
No jedna věc je vidět a druhá jestli mám volant tak jak chci.

Já v Peugotech na budíky taky vidím, ale problém je podle mě v tom, že se musím přizpůsobit autu a ne naopak. Já naštěstí jsem zvyklý mít volant dole, takže jsem si zvyknul. Znám lidi co mají volant naopak nahoře a ti s tím logicky problém mají. Otázkou je, chce si někdo koupit auto kvůli kterému se bude "přeučovat" na jiný typ sezení (držení volantu)?
9. 1. 2020 18:31
diky ale
Uz je videt na budiky? Ja jen ze k cemu mi jsou asistenti a dotykovy picovinky a navic zakaz telefonovani, kdyz pusti do provozu auto kde neni videt na hlavni pristrojovy panel. Jo, vlastne lidi ani neví co jim tam svítí, tak to nic to je v pohode. Jedem dál 😁
Avatar - twistedTSD
10. 1. 2020 16:36
Re: Motory
Myslím, že velká část zákazníků B segmentu ten automat oželí a ušetří desítky tisíc (rozhodně žádných 95 % pro automat jak dedukuješ z čísel velkého MPV), ale výrobce dělá primárně to, co je pro něj emisně výhodné a popř. co mu umožní zahojit se vyšší marží. Na druhou stranu je pravda, že těžištěm prodejů bude tak či tak 1.2 74 kW.
Avatar - kari.laz
10. 1. 2020 07:55
Motory
Ja tedy nevím, jak ostatní, ale dolovat 114KW z 1,2 uz mi přijde přehnané, podobně jako u Renaultu 118KW z 1,3. Vím, ze dostanu spoustu nesouhlasných reakcí, ale na takové výkony by tam měl být větší motor. Nějak si na dobu malých motorů s velkým výkonem nemohu zvyknout. Vim, že to jede pěkně a že doba pokročila. Ale....
9. 1. 2020 20:19
zase o krok dále
snad už vychtali ty příšernosti v pododobě zadního plata, co se vyklápělo ručně a každý ho pak zapomněl vrátit..., nebo chybějící středovou opěrku, nebo střešní okno, co se teď snad dá otevřít. Také snad něco udělali s hlukem od podběhů. A hlavně to, že když svítila denní světla, tak na polohu páčky nebylo přes věnec volantu vidět a nebyla žádná kontrolka. Pak stačilo, aby si člověk omylem páčkou pootočil a světla vypnul z pohohy auto a rázem nesvítil... Snad se zrychlil software resp. hardware, zlepšila přesnost kulisy řazení a nebude se zrcadlit svitící kontrolka od vypnutého start-stop na bočním okně přesně v místě zpětného zrcátka. A ty chromové čičurády za slunce v předním okně... A už nebudou mít to zoufalé tažné zařízení od Bosalu, co časem nelze zamknout a tudíž je k ničemu až do doby, co ho opět prolejete olejem... Ale jinak byla minulá 2008 výborné auto, ideální do města s rozbitými vozovkami, na přesuny na chatu, na nákupy i na dovolené. A tohle vypadá ještě mnohem lépe a bezva pasuje k nové 3008.
10. 1. 2020 10:12
Re: zase o krok dále
ano, minulá 2008 byla tak trochu jak citrón z honiček četníků :-) , ale když se jelo alespoň ve třech a s plným kufrem, rázem se zcela změnilo její chování, prostě jiné auto a dalo se v pohodě se***vat ostatním i v zatáčkách a nebo na dálnici, začalo jet končeně rovně, drželo stopu jako všichni ostatní (téměř všichni :-) ) Tak snad už něco s tím podvozkem udělali???
10. 1. 2020 09:55
Re: diky ale
Neviem ako 3008 (suv idu mimo mna), ale skusal som 508, a tam som nemohol najst taku polohu, aby som na tie budiky dobre videl, a zaroven sedel tak ako mi vyhovuje. Pritom kamarat s podobnymi proporciami ten problem nemal. Asi zalezi aj na tom, ako je ta telesna vyska rozdelena, kolko z nej pripada na krk, ruky, trup, atd.

Pritom tato druha generacia 508ky sa mi neskutocne paci, podla mna jedno z najkrajsich aut v segmente. Nebyt toho problemu s posedom, asi by som ju bol fakt kupil...
Avatar - kari.laz
10. 1. 2020 09:43
Re: Motory
Tím spíše bych to pochopil například v 208 v nějaké GT verzi s manuálem, jako zábavné auto, ale jinak větší motor s tímto výkonem. Bohužel doba je taková.
9. 1. 2020 22:29
No ale je to fakt
moc pěkný. Stejně jako ostatní nové pažouty. Hezčí než celý DS.
10. 1. 2020 13:10
Re: Motory
Nemusis suhlasit, predaje hovorili nieco ine - k tomu sa prisposobuje aj ponuka. Ci si myslis, ze vyrobca sa dobrovolne vzda zakaznikov, co mu prinasaju zisky? Iba v pripade, ze je to pre neho uz nerentabilne. Z rovnakeho dovodu skoncil pre nezaujem aj 308 GTI, nie kvoli emisiam - aj ked tie tomu dali poslednu bodku, uplne mizive predaje boli dovod.
Avatar - xxc
10. 1. 2020 08:16
Re: diky ale
Komu to vadi, kupi si to iste auto ako Opel, Citroen, DS a pod. Inak suhlasim, ani ja Peugeoty nekupujem :-)
10. 1. 2020 12:23
Re: Motory
Zamienas si nasledok s pricinou. Na vyber nie je preto, ze to tak chce vyrobca ale preto, ze sa prisposobuje preferenciam zakaznikov. Ja viem, ze je dookola popularne hovorit opak, ale ak mas konfiguraciu, kde je na vyber aj automat aj manual a 95% si vyberie automat, tak v blizkom case sa na ten manual ako vyrobca uplne vykasles. A je to sposobene preferenciami zakaznikov. Ze si k tomu pridas nejake kvazi vysvetlenie posvojom je sice pekne, ale nie je to pravda.
Avatar - xxc
9. 1. 2020 21:03
Re: diky ale
Ani v BMW nevidim spodok budikov, pripomina mi to casy starej 208, na ktorej som tiez prejdene km nevidel :-) Lenze u Peugeotu som mal aspon budiky viac v zornom poli.
Avatar - xxc
9. 1. 2020 20:59
Re: zase o krok dále
Naco otvarat stresne okno? Klimatizaciu to snad ma :-) PSA auta maju praveze kontrolku svetiel, na rozdiel od napr. BMW a Suzuki.
10. 1. 2020 19:40
Re: Motory
A ty aj citas co pisem? Vsak vravim, ze cim segment vyssie, tym je podiel automatov vyssi. A cim nizsie, je viac manualov. Ale nie kvoli preferenciam manualu, ale prave ako si spravne nacrtol, z dovodu nedostatku penazi. Kedze B segment je casto kupovany ako druhe auto v rodine na kratke trasy, je prave preferencia ceny velmi vyrazna a velka neochota za automat priplacat. Daj automat za prijatelnejsiu cenu a drviva vecsina sa ti na manual z vysoka vykadi.
10. 1. 2020 18:14
Re: Motory
Osobně jsem byl zastáncem manuálu a hlavně jsem nechtěl připlacet 70000 za automat do 3008, ale bohužel vyhrály preference manželky a máme automat. Nyní musím říct, že bych už manuál nechtěl. Taková pohodová jízda a hlavně žádné nervy z lidí, kteří neustále brzdí provoz. S manuálem jsem byl dost agresivní řidič, ale teď jsem se zklidnil, protože už nemusím s tím pitomým klackem pořád hýbat. Manuál je super někde mimo město na prázdné cestě s krásnými zatáčkami a ne v přeplněných městech. Jenže s tím kolik je dneska na cestách aut, tak už si jízdu není ani kde vychutnat.
Avatar - xxc
10. 1. 2020 16:12
Re: zase o krok dále
Ja mam klimu zapnutu, zvyknem ju sem tam aj vycistit a sosam cerstvy, klimatizovany a filtrovany vzduch :-) Ale uznavam, ze aj cerstvy vzduch a kabriolety maju svoje caro.
Avatar - speedfred
10. 1. 2020 11:34
Auto
je nádherné čo som tak pár kúskov už videl na živo zvonku.Oproti Kamikovi je ako úplne inde. Interier neviem, nesedel som.
Cenovo to vypadá zaujímavo v tom základe (chcelo by to ale vidieť), no 650 za GT by som nedal ani náhodou. To už mi príde na takého prcka (všeobecne) celkom dosť.
Motory....no stým už nič nespravíme taká je doba, 114kW ale asi troška pôjde. :-)
10. 1. 2020 09:37
Re: Motory
Emisie, nic viac nic menej. 1.6 je u vyssich modelov uz len tiez v GT line s vyssou cenou, lebo pokuty. 308 uz tiez nema benzinovu 1.6. Kazdopadne je to aj o dopyte, v tychto triedach o to bol maly zaujem. Hned druhy na odstrel bude 2.0hdi.
10. 1. 2020 08:14
Re: Motory
No, je to sice už opravdu dost, ale je to jen pro GT verzi v kombinaci s 8A, takže to bude konfigurace velmi okrajová. Ostatní verze jedna-dvojky mají 74 a 96 kW, což je řekněme přiměřené dnešní době.
Navíc teď PSA ani jiný benzín nad 1.2 pro nižší třídy aut nemá.
10. 1. 2020 06:08
Pětikvalt
Podle německého konfigurátoru má i slabší 100k benzín převodovku 6M, což je vzhledem k pochybným kvalitám pětikvaltu u minulé generace docela podstatná zpráva a asi by si to zasloužilo opravu jak textu tak i tabulky. Pokud tedy neučinil Peugeot extra výjimku jen pro náš trh.
Ono pak i to srovnání s Komiqem vyznívá trochu jinak, protože ten má v základu opravdu jen tu 5M.
Jinak jsem četl první testy, novinář si podle očekávání trochu stěžoval na i-Cocpit, jízdí vlastnosti jsou prý lepší, ale na vrchol třídy nestačí, řízení je "bezcitné". Řazení šestikvaltu ujde, ale například škodovácký je prý lepší a přesnější. Naopak prostor je OK a hlavně kvalita materiálů a interiéru je špičková.
10. 1. 2020 22:04
Re: Motory
No, prostě se na tobě po přechodu na automat projevila typická řidičská degenerace a zlenivění, byť si to samozřejmě budeš zdůvodňovat x jinými příčinami... :-(
10. 1. 2020 21:53
Re: diky ale
Přesně tak, v těchto moderních Peugeotech se prostě musí řidič přizpůsobovat autu a to je naprosto špatně. Řídil jsem je několikrát a ten motokárový volant v klíně (nebo špatně viditelné budíky - lze si vybrat) mi silně vadí, čímž jsou tato auta pro mě bohužel nekoupitelná. :-( :no: :no: :no:
Avatar - kari.laz
10. 1. 2020 09:45
Re: Motory
To ale není nic, co by se mělo opěvovat.
10. 1. 2020 09:36
Re: Motory
Na dnesnu dobu je to uplne v pohode. To mas na liter objemu 95kW. V zasade priemer.
10. 1. 2020 17:55
Re: diky ale
Jak jsem říkal jezdíme v autě dva a jsme dost výškově rozdilní. Žena má ráda volant dole a sedadlo co nejvýše, což já to mám úplně opačně. Někdy se mi stává, že na to zapomenu a sednu si do auta po manželce bez úpravy sedadla. Samozřejmě se tam skoro nevlezu, ale i tak jsem na přístrojový štít úplně normálně vidím. Opravdu vůbec netuším, kdo proti tomuto řešení může něco mít. Mě spíše vadí pomalá reakce středového displeje a hlavně nastavování klimatizace na něm.
10. 1. 2020 11:20
Re: Motory
Nikto by to nekupil. Automat dnes nechce mizive percento kupujucich alebo ti, co si ho nedovolia. Cim ides po segmentoch vyssie, stupa aj podiel automatov. Taka 3008 je 75% automat. 5008 95% automat - aspon teda predaje u nas.
9. 1. 2020 22:30
No ale je to fakt
moc pěkný. Stejně jako ostatní nové pažouty. Hezčí než celý DS.
Avatar - xxc
9. 1. 2020 22:19
Re: diky ale
Evidentne si to ludia kupuju. Ja som tiez kedysi 208 kupil. Idealne to asi nie je pre kazdeho, ale stale lepsie, ako mat budiky za volantom a nemat head up displej.