Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 2008 odhaluje český ceník. Je o chlup levnější jak Kamiq

David Bureš David Bureš 9. 1. 2020 • 06:03
47
48
Zobrazit náhledy (47)
Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008

Peugeot 2008 byl loni na českém trhu nejprodávanější model stále populárnějšího segmentu malých SUV. Nyní na trh vstupuje jeho druhá generace.

Populární segment malých SUV v letošním roce čeká klíčová mezigenerační změna. Na trh vstoupí druhé generace Renaultu Captur a Peugeotu 2008, tedy modelů, které v Evropě zpopularizovaly tento segment a byly v čele prodejů této kategorie. Druhý z nich se už dočkal českého ceníku.

Peugeot 2008 druhé generace tak na českém trhu pořídíme za ceny od 385.000 korun. Tuto cenovku nese benzinový tříválec 1.2 PureTech (74 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem v základním stupni Active.

Automobil je tudíž o chlup levnější než konkurenční Škoda Kamiq, která bude mít letos ambice převzít Peugeotu titul nejprodávanějšího malého SUV u nás. Mladoboleslavský crossover s tříválcem 1.0 TSI (70 kW) pořídíte za 387.900 korun.

Základní výbava Peugeotu je přitom už více než slušná. Zahrnuje šest airbagů, palubní počítač, tempomat, zadní parkovací senzory, diodové světlomety, světelný senzor, manuální klimatizaci nebo elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu. Dále nechybí ani infotainment s dotykovým sedmipalcovým displejem, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rozpoznávání dopravních značek, aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo 16palcová kola. Ta jsou standardně ocelová, jen u 1.2 PureTech (96 kW) hliníková. Bez příplatku dostanete i metalízu, respektive pokud zvolíte oranžový odstín Fusion.

Peugeot 2008 – srovnání základní motorizace s konkurencí
Model Peugeot 2008 Fiat 500X Nissan Juke Škoda Kamiq Volkswagen T-Cross
Motor 1.2 PureTech 1.0 FireFly 1.0 DIG-T 1.0 TSI 1.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1199 999 999 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 74/5500 88/5750 86/5250 70/5000-5500 70/5000-5500
Točivý moment [N.m/min]  205/1750 190/1750 180/1750 175/2000-3500 175/2000-3500
Převodovka 6M 6M 6M 5M 5M
Max. rychlost [km/h] 185 188 180 181 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 ? 10,4 11,1 11,5
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] 4,6 5,4 5,9 (WLTP) 5,1 5,1
Základní cena [Kč] 385.000 399.900 419.990 387.900 445.900

Druhý stupeň se jmenuje Allure a přidává elektrickou parkovací brzdu, parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kameru, digitální přístrojový štít, přepínání jízdních režimů, dvojité dno zavazadelníku, podélné střešní nosiče nebo 17palcová hliníková kola. S motorem 1.2 PureTech (96 kW) a manuálem stojí 470.000 korun, za osmistupňový automat se u této jednotky připlácí 50.000 korun.

GT Line pak nabízí full-LED světlomety, zatmavená zadní skla a hlavně svébytný vzhled. Vrcholem je verze GT, dostupná výhradně s tříválcem 1.2 PureTech (114 kW) a osmistupňovou samočinnou převodovkou, s nímž stojí 650.000 korun. Za tuto částku dostanete i 18palcová kola, navigaci, vyhřívaná přední sedadla, bezklíčové startování, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, udržování v jízdním pruhu nebo sledování mrtvého úhlu.

Nový Peugeot 2008 technicky vychází z nové generace malého hatchbacku 208. Do velké míry je totožná i nabídka motorů. 208 však navíc nabízí základní verzi Like s motorem 1.2 PureTech (55 kW), kterou v ceníku 2008 nenajdete. U malého SUV je zase k dispozici vrcholné provedení GT s tříválcem 1.2 PureTech (114 kW), které naopak postrádá 208.

Peugeot 2008 – české ceny a technická data nabízených motorů
Motor 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.5 BlueHDi 1.5 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3] 1199 1199 1199 1199 1499 1499
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 74/5500 96/5500 96/5500 114/5500 75/3500 96/3750
Točivý moment [N.m/min]  205/1750 230/1750 230/1750 240/1750 250/1750 300/1750
Převodovka 6M 6M 8A 8A 6M 8A
Max. rychlost [km/h] 185 196 196 208 185 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 8,9 9,1 8,2 11,4 9,3
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] 4,6 4,5 4,8 5,0 3,6 3,8
Cena Active [Kč] 385.000 420.000 470.000 - 425.000 -
Cena Allure [Kč] 440.000 470.000 520.000 - 480.000 560.000
Cena GT Line [Kč] - 510.000 560.000 - - 600.000
Cena GT [Kč] - - - 650.000 - -

Související články

Témata
10. 1. 2020 22:05
Re: Motory
:yes: :yes: :yes: ;-)
10. 1. 2020 22:04
Re: Motory
No, prostě se na tobě po přechodu na automat projevila typická řidičská degenerace a zlenivění, byť si to samozřejmě budeš zdůvodňovat x jinými příčinami... :-(
10. 1. 2020 21:53
Re: diky ale
Přesně tak, v těchto moderních Peugeotech se prostě musí řidič přizpůsobovat autu a to je naprosto špatně. Řídil jsem je několikrát a ten motokárový volant v klíně (nebo špatně viditelné budíky - lze si vybrat) mi silně vadí, čímž jsou tato auta pro mě bohužel nekoupitelná. :-( :no: :no: :no:
10. 1. 2020 19:40
Re: Motory
A ty aj citas co pisem? Vsak vravim, ze cim segment vyssie, tym je podiel automatov vyssi. A cim nizsie, je viac manualov. Ale nie kvoli preferenciam manualu, ale prave ako si spravne nacrtol, z dovodu nedostatku penazi. Kedze B segment je casto kupovany ako druhe auto v rodine na kratke trasy, je prave preferencia ceny velmi vyrazna a velka neochota za automat priplacat. Daj automat za prijatelnejsiu cenu a drviva vecsina sa ti na manual z vysoka vykadi.
10. 1. 2020 18:14
Re: Motory
Osobně jsem byl zastáncem manuálu a hlavně jsem nechtěl připlacet 70000 za automat do 3008, ale bohužel vyhrály preference manželky a máme automat. Nyní musím říct, že bych už manuál nechtěl. Taková pohodová jízda a hlavně žádné nervy z lidí, kteří neustále brzdí provoz. S manuálem jsem byl dost agresivní řidič, ale teď jsem se zklidnil, protože už nemusím s tím pitomým klackem pořád hýbat. Manuál je super někde mimo město na prázdné cestě s krásnými zatáčkami a ne v přeplněných městech. Jenže s tím kolik je dneska na cestách aut, tak už si jízdu není ani kde vychutnat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku