Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ferrari F430 Spider Biofuel: (bio)hazard se sportovní ikonou?

Tlak legislativců na jednom z nejdůležitějších trhů nutí Ferrari vážně přemýšlet jak dál prodávat rychlé vozy majetným zákazníkům a udržet si čisté svědomí před ekologicky smýšlející částí Ameriky.Ferrari F430 Spider Biofuel je první imageovou vlaštovkou.
Zpět na článek
neregistrovaný "Heřman Syřiště, DrSn"
16. 1. 2008 12:51
Re: Mistri v nadavani
Možnost výběru? :-)

Myslím, že konstruktéři by se měli začít zabývat otázkou "jak spotřebu benzínu snížit", než nikamnevedoucí "jak a čím ho nahradit"... :yes:
neregistrovaný "Heřman Syřiště, DrSn"
16. 1. 2008 12:47
Re: Etanol
No, není to zrovna A8 quattro, to uznávám, ale klimu to má, audiosoustavu taky a přes "kilo" to jezdí v pohodě také :-) A vývoj jistě půjde mnohem dál.

Podívej se na ulici - blondýnka sama řídící X5 nebo Touarega, osamělý pán v šestiválcovém Superbu, a tak by šlo pokračovat dál... Prostě zbytečně velká a těžká auta, jejichž přepravní kapacita a výkon jsou v 90% případů naprosto nevyužity.

Éra mastodontů jednoho dne skončí - rozpohybovat dnešní auta, na to je potřeba zbytečně velký, těžký a žíznivý motor. Podle mne je budoucnost dopravy v malých. lehkých, dvou-až čtyřmístných autech se skvělou aerodynamikou a hmotností pod půl tuny. :yes: :yes:
neregistrovaný "=Ic3g3org3="
16. 1. 2008 10:45
Re: Etanol
>:D Pohodlně? >:D
neregistrovaný "=Ic3g3org3="
16. 1. 2008 10:39
Re: už je to tady
Seš vedle. Biopaliva jsou krokem vedle. Nejsou z odpadu, jak říkáš. Je to zátěž pro zemědělce, kteří musí část půdy "obětovat" pro pěstování rostlin, ze kterých bude biopalivo. Musí ji obdělávat a starat se o ni jako kdyby tam pěstovali např. obilí. Ve výsledku to co se získá mínust to co se spotřebuje na výrobu atd. (nafta do traktorů...), dělá biopaliva neprosto neekologickými a finančně nevýhodnými. Je to krok vedle, ale nemluví se o tom. Holt někdo z toho má prospěch a mastí si kapsy...
neregistrovaný "Michal Polan"
16. 1. 2008 08:20
Re: :)
Pochválit je za to, že i když jsou výrobce luxusních a drahých sportovních aut pro bohaté, tudíž by jim podobné kroky mohly být naprosto ukradené (bohatí si cestu k prosazení svého vždy najdou), nekašlou na svět, ale snaží se prosazovat i svým příkladem technologie, které vedou ke snížení spotřeby a emisí. Sleduju jejich kroky už delší dobu (snižování hmotnosti, menší motory, E85...) a jsem rád, že i automobilka s produkcí pět tisíc aut ročně myslí na ekologii. Kéž by se to dalo říci o šestimilionovém koncernu VW a podobných...
neregistrovaný "chalisss"
16. 1. 2008 02:05
???
Ferarri je high end automobilka a myslím, že by takový produkt v dnešní šíleně zelené době měla nabízet...cesta to sice není, ale když na tom vydělá (stejně jako v případě SUV) :-! >:-[] :'-(, tak proč ne, že?
P.S.: Ten nápis na autě na fotce je jako pěst na oko ;-)
Avatar - T613
15. 1. 2008 21:04
Re: Mistri v nadavani
a měl by ses toho držet! všichni tady diskutujeme nad nesmyslností biopaliv jako takových
anonym
15. 1. 2008 21:00
Re: už je to tady
až na to, že se nevyrábějí z odpadu
anonym
15. 1. 2008 20:30
Re: Mistri v nadavani
"Diskuse jsou na téma "palivo" a je jedno ve kterém voze" - cili i ve Ferrari. Ale ja mluvim o palivu o moznosti jeho volby. Precti si to jsete jednou a lepe. Palivo, ktere vam da moznost volby je vyhoda. Bud ho budete pouzivat nebo zvolite opet benzin. Nechapu proc ty narky nahore. Proste asi takhle: cti a mysli u toho.
Avatar - Johny.Rico
15. 1. 2008 19:43
Nechte být aspoň Ferrari!!!!!!!!!!!!
:no: :no: :no: :no: :no: :no:
neregistrovaný "pete056"
15. 1. 2008 19:12
Re: Trapné
..ta samá situace. Jdu pryč!
neregistrovaný "XF"
15. 1. 2008 18:52
ŽIADNY SRACH
Žiadny strach. Toyota prius je veľká, ale aj tak drahá. Design, určite by aj ten Japonec radšej volil Mégana. Ale jedna imageovka tu je. Hybrid. A vieme, že ak máme Ferrari, máme aj elitu, ktorá hovorí, že máme nato. Máme Ferrari na image. To bude image. Ekologické Ferrari. Bravo Ferrari. Len tak ďalej. :yes:
neregistrovaný "mim je na ****"
15. 1. 2008 17:38
Jdete s tim mimem uz nekam
vazne uz me ta reklama zacina "*"
neregistrovaný "Heřman Syřiště, DrSn"
15. 1. 2008 17:20
Re: Etanol
hehe, to jo >:D :yes: :yes:

Ono by stačilo vyrábět auta, který nevážej tunu a půl, nezvětšujou se s každou generací a nežerou v kombinovaným režimu 8 litrů. Aptera a jiní už dokázali, že jezdit pohodlně za 1l/100km se dá... :-)
anonym
15. 1. 2008 16:52
Re: Etanol
Tak potom už len ukecať tých čo sem lietajú s U.F.O. nech nám prezradia ako to robia oni... J
Avatar - Dylan McKay
15. 1. 2008 16:29
Re: Mistri v nadavani
Promiň, ale pročetl jsem všechny příspěvky, a to co jsi napsal je úplně mimo mísu. Nikdo tu Ferrari neodsuzuje, diskuse jsou na téma "palivo" a je jedno ve kterém voze. A nech Čechy napokoji...

Prostě asi takhle: Meleš nesmysly...
neregistrovaný "Heřman Syřiště, DrSn"
15. 1. 2008 15:34
Re: Etanol
Ano, vodík by mohl být cestou, ale hlavní "vada na kráse" je fakt, že dneska se vodík pro těch pár experimentálních vozidel a ekobusů získává převážně z ropy :-( A vůbec, separace vodíku je proces energeticky také náročný (a ta energie pro jeho výrobu se musí někde vzít), takže těžko říct, zda je i toto ten krok, který bude znamenat revoluci v dopravě...

Každopádně i slepé uličky pomáhají při vývoji. Snad se jednou dočkáme něčeho, co bude laciné, snadno vyrobitelné, ekologicky odbouratelné a vytáhneme s tím 130 na dálnici :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 1. 2008 15:27
Re: Etanol
ještě zbývá vodík.....
neregistrovaný "Heřman Syřiště, DrSn"
15. 1. 2008 15:18
Re: Ekofašismus v praxi
To je přesně ono :-) :yes:
neregistrovaný "Michal32"
15. 1. 2008 15:03
Re: Ekofašismus v praxi
Pořádně se zamyslete, v konečném důsledku jsou biopaliva víc neekologická než těžba ropy. Myslete trošku v širších souvislostech.
anonym
15. 1. 2008 14:54
Re: už je to tady
Cena ropy roste. Mohou za to biopaliva? Cena potravin roste, cena ropy roste, cena komodit roste. Proste roste vse a pricina je raketovy rust vyroby a tudiz poptavky v megastatech Cina a Indie. Biopaliva s tim prilis nesouvisi. Biopaliva vyrabene z odpadu uz vubec ne.
anonym
15. 1. 2008 14:48
Re: Ekofašismus v praxi
Pridani lihu do benzinu snizuje vyznamne mnozstvi CO, larcinogennich aromatickych uhlovodiku. Mirne zvysuje tvorbu NOx. CO2 z rostlin tvori uzavreny kolobeh, takze jakoby emise CO2 byly temer nulove. Takze veta "horší ***, která má více skleníkových plynů" je mozna uderna, ale jak uz to byva u udernych vet, zcela mimo realitu.
neregistrovaný "proste ja petr"
15. 1. 2008 14:48
Re: :)
pochvalit? proboha za co?

pochvalim je az prestanou delat auta, ktery zerou tak nesmyslne moc benzinu..vlastne cehokoliv.
anonym
15. 1. 2008 14:41
Mistri v nadavani
Cesi miluji, kdyz si mohou na neco zanadavat. Ferrari na lih? Fuj, hanba, ekoterorizmus, sracky a uz se vali hromada podobnych hovadin. Vazeni. Pri spalovani lihu ma motor vyssi vykon, vyssi kroutak, ciststi to co bezprostredne leze z vyfuku. Zda se vam to hovadina? No proc ne, kazdej jsme nejakej. Tak tam proste lejte cisty benzin. To auto dokaze jezdit na libovolnou smes benzinu a lihu nebo jenom na cisty benzin. A usetrite si podobny blbiny co jsou v nekterych prispevcich vyse. Jenomze pro nekoho moznost volby predstavuje nesmirne intelektualni utrpeni. On vyzaduje motor na benzin, tak jak ho zna uz sto let a beda, kdyz mu date moznost vyberu.
neregistrovaný "vladim87"
15. 1. 2008 14:08
Re: :)
Lebo žiadny skutočný problém neexistuje
neregistrovaný "Heřman Syřiště, DrSn"
15. 1. 2008 13:15
Re: Etanol
Tím se problém nevyřeší - když vykácíme lesy a úrodnou zemědělskou půdu přeměníme na plantáže s rostlinama na výrobu biopaliva (etanol, metanol), tak stejně je to jen krátkodobý řešení a nikdy nemůže nahradit benzín ani ze čtvrtiny. Je to slepá ulice, bohužel... ;-\

Je to podobně ekologická myšlenka, jako že se bude topit elektrikou (naprostý diletantismus - teplo při výrobě elektřiny se ztratí z 80%, pak se se ztrátama elektrika dopraví do domácnosti a tam se se ztrátama znovu přemění v teplo. Skutečná účinnost tak 5%... :-( )
Avatar - Blue Sun
15. 1. 2008 12:34
:)
Určitě je třeba pochválit Ferrari za snahu něco dělat. Jen je škoda, že tahle snaha není skutečným řešením problému. Zdá se totiž, že ten problém žádné řešení nemá.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 1. 2008 12:08
Re: už je to tady
Avantime je také mým snem,tomu bych klidně odpustil 20 litrů,kdyby tolik žral :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 1. 2008 12:06
Etanol
Já bych zavedl ve velkém výrobu motorů na methanol a ethanol
neregistrovaný "Heřman Syřiště, DrSn"
15. 1. 2008 11:48
Re: Ekologicka budoucnost je v elektrice
Souhlasím, ale ono není všechno zlato, co se třpytí. Vlastní výroba baterií je ekologicky velmi náročná a jejich následné zpracování po uplynutí jejich životnosti také...

Ale "zelené vize" z USA mne opravdu rozesmívají. Země, kde galon benzínu stojí míň než flaška koka koly, a kde kdo nemá V8, tak nejezdí, tam je ekologie opravdu jen módní výstřelek. Jinak nechápu tamní snahu snažit se nacpat hybrid do dvouapůltunového SUV nebo "alkoholika" do supersportu. I s těmito technologiemi budou tyhle auta vytvářet násobně víc exhalací, než 90% japonské a evropské "nezelené" produkce nižší střední a střední třídy.. To hybridní SUV nebude mít pod kapotou nějakýho ušmudlanýho čtyřválce, ale nějaké V-zvěrstvo, byť spřažené třeba s elektromotorem...

Ale pokroku je rozhodně třeba. Ropa nepoteče donekonečna...
Avatar - www.skodaoctavia.cz
15. 1. 2008 11:28
Re: Ekofašismus v praxi
Hlavně přimíchávání biosraček do paliva se z vyfukových plynu stává ještě horší ***, která má více skleníkových plynů. Navíc například jenda elekrárna na uhlí vyprodukuje tolik jako všechny auta u nás takže ekologie postavená na hlavu jako skoro vše v eu
Avatar - www.skodaoctavia.cz
15. 1. 2008 11:26
Trapné
Tak to je opravdu trapné :no:

Sakra blbý zvukový reklamy na těhle stránkách už sem asi přestanu chodit. Poslouchám muziku a do toho mi při každém článku zachrapní nějaká skur... reklama to už je fakt moc :no:
Avatar - T613
15. 1. 2008 10:55
Re: už je to tady
jestli ono to spíše nebude spíš o omezování závislosti na ropných státech než o ekologii. Zajímavé je, že včera jsem na teletextu ČT četl zprávu pojednávající o prohlášení EU, ve kterém bylo praveno, že biopaliva jsou velkým šlápnutím vedle skrze ekologii a vývoj cen potravin..
neregistrovaný "Kerrow"
15. 1. 2008 10:30
Ekologicka budoucnost je v elektrice
a malem, ekologickem motoru na dobijeni baterii. Pokud se uvede do praxe nedavny objev o 10ti nasobnem zvyseni kapacity li-ion baterii, tak odpada problem dojezdu.

zvuk V12 z Aston Martinu si ale pustime tak leda v radiu. ;-\
Avatar - Dylan McKay
15. 1. 2008 09:57
Re: Ekofašismus v praxi
Soudruzi si lesů a půdy vážili, tohle je něco jinýho, jen nevím jak to nazvat...
neregistrovaný "spokojený"
15. 1. 2008 09:53
Ekofašismus v praxi
Dochází k masivnímu kácení deštných pralesů v Brazílii, neb je potřeba dostatečné plochy na pěstování cukrové třtiny na výrobu lihu ;-\ Hlavně ekologicky, soudruzi, hlavně ekologicky.
Avatar - Dylan McKay
15. 1. 2008 09:49
Re: už je to tady
Jenom se bojím, kam až ta politická perverze jednou povede...
15. 1. 2008 09:44
Re: už je to tady
Autá nešpinia najviac. Ale ani te státisíce, milióny ton exhalátov z výfukov nie sú zanedbateľné. Časom si zvykneme, a možno budeme nakoniec radi, keď nebudeme kupovať benzín a naftu. ;-)
P.S. Avantime je stále mojim snom aj tak. :-)
Avatar - Dylan McKay
15. 1. 2008 09:35
už je to tady
Vím, že všichni budeme prskat, protože víme, že auta se na znečisťování podílí ještě nejmíň... Ale doba je taková, vlády světa se začínají "zelenat", parlamentům a senátům vládne perverze... Navíc zdroje nejsou nekonečné...
Prodávám svůj 4,4 litrový Range Rover. Půjdu s dobou. Na jaře budu přemýšlet o nějakém tom hybridu nebo alkoholiku.
Myslím, že autosalon v Detroitu ukázal jasný směr. Ženeva bude velkou výzvou pro evropské automobilky...

Je to ale všechno smutný... ;-\ :-( :'-(