Novinky
Dochází k masivnímu kácení deštných pralesů v Brazílii, neb je potřeba dostatečné plochy na pěstování cukrové třtiny na výrobu lihu ;-\ Hlavně ekologicky, soudruzi, hlavně ekologicky.
Hlavně přimíchávání biosraček do paliva se z vyfukových plynu stává ještě horší ***, která má více skleníkových plynů. Navíc například jenda elekrárna na uhlí vyprodukuje tolik jako všechny auta u nás takže ekologie postavená na hlavu jako skoro vše v eu
Pridani lihu do benzinu snizuje vyznamne mnozstvi CO, larcinogennich aromatickych uhlovodiku. Mirne zvysuje tvorbu NOx. CO2 z rostlin tvori uzavreny kolobeh, takze jakoby emise CO2 byly temer nulove. Takze veta "horší ***, která má více skleníkových plynů" je mozna uderna, ale jak uz to byva u udernych vet, zcela mimo realitu.
a malem, ekologickem motoru na dobijeni baterii. Pokud se uvede do praxe nedavny objev o 10ti nasobnem zvyseni kapacity li-ion baterii, tak odpada problem dojezdu.
zvuk V12 z Aston Martinu si ale pustime tak leda v radiu. ;-\
zvuk V12 z Aston Martinu si ale pustime tak leda v radiu. ;-\
Souhlasím, ale ono není všechno zlato, co se třpytí. Vlastní výroba baterií je ekologicky velmi náročná a jejich následné zpracování po uplynutí jejich životnosti také...
Ale "zelené vize" z USA mne opravdu rozesmívají. Země, kde galon benzínu stojí míň než flaška koka koly, a kde kdo nemá V8, tak nejezdí, tam je ekologie opravdu jen módní výstřelek. Jinak nechápu tamní snahu snažit se nacpat hybrid do dvouapůltunového SUV nebo "alkoholika" do supersportu. I s těmito technologiemi budou tyhle auta vytvářet násobně víc exhalací, než 90% japonské a evropské "nezelené" produkce nižší střední a střední třídy.. To hybridní SUV nebude mít pod kapotou nějakýho ušmudlanýho čtyřválce, ale nějaké V-zvěrstvo, byť spřažené třeba s elektromotorem...
Ale pokroku je rozhodně třeba. Ropa nepoteče donekonečna...
Ale "zelené vize" z USA mne opravdu rozesmívají. Země, kde galon benzínu stojí míň než flaška koka koly, a kde kdo nemá V8, tak nejezdí, tam je ekologie opravdu jen módní výstřelek. Jinak nechápu tamní snahu snažit se nacpat hybrid do dvouapůltunového SUV nebo "alkoholika" do supersportu. I s těmito technologiemi budou tyhle auta vytvářet násobně víc exhalací, než 90% japonské a evropské "nezelené" produkce nižší střední a střední třídy.. To hybridní SUV nebude mít pod kapotou nějakýho ušmudlanýho čtyřválce, ale nějaké V-zvěrstvo, byť spřažené třeba s elektromotorem...
Ale pokroku je rozhodně třeba. Ropa nepoteče donekonečna...
Tak to je opravdu trapné :no😒br />
Sakra blbý zvukový reklamy na těhle stránkách už sem asi přestanu chodit. Poslouchám muziku a do toho mi při každém článku zachrapní nějaká skur... reklama to už je fakt moc :no:
Sakra blbý zvukový reklamy na těhle stránkách už sem asi přestanu chodit. Poslouchám muziku a do toho mi při každém článku zachrapní nějaká skur... reklama to už je fakt moc :no:
Já bych zavedl ve velkém výrobu motorů na methanol a ethanol
Tím se problém nevyřeší - když vykácíme lesy a úrodnou zemědělskou půdu přeměníme na plantáže s rostlinama na výrobu biopaliva (etanol, metanol), tak stejně je to jen krátkodobý řešení a nikdy nemůže nahradit benzín ani ze čtvrtiny. Je to slepá ulice, bohužel... ;-\
Je to podobně ekologická myšlenka, jako že se bude topit elektrikou (naprostý diletantismus - teplo při výrobě elektřiny se ztratí z 80%, pak se se ztrátama elektrika dopraví do domácnosti a tam se se ztrátama znovu přemění v teplo. Skutečná účinnost tak 5%... 😒 )
Je to podobně ekologická myšlenka, jako že se bude topit elektrikou (naprostý diletantismus - teplo při výrobě elektřiny se ztratí z 80%, pak se se ztrátama elektrika dopraví do domácnosti a tam se se ztrátama znovu přemění v teplo. Skutečná účinnost tak 5%... 😒 )
ještě zbývá vodík.....
Ano, vodík by mohl být cestou, ale hlavní "vada na kráse" je fakt, že dneska se vodík pro těch pár e😜erimentálních vozidel a ekobusů získává převážně z ropy 😒 A vůbec, separace vodíku je proces energeticky také náročný (a ta energie pro jeho výrobu se musí někde vzít), takže těžko říct, zda je i toto ten krok, který bude znamenat revoluci v dopravě...
Každopádně i slepé uličky pomáhají při vývoji. Snad se jednou dočkáme něčeho, co bude laciné, snadno vyrobitelné, ekologicky odbouratelné a vytáhneme s tím 130 na dálnici 😄
Každopádně i slepé uličky pomáhají při vývoji. Snad se jednou dočkáme něčeho, co bude laciné, snadno vyrobitelné, ekologicky odbouratelné a vytáhneme s tím 130 na dálnici 😄
Tak potom už len ukecať tých čo sem lietajú s U.F.O. nech nám prezradia ako to robia oni... J
hehe, to jo >😁 :yes: :yes😒br />
Ono by stačilo vyrábět auta, který nevážej tunu a půl, nezvětšujou se s každou generací a nežerou v kombinovaným režimu 8 litrů. Aptera a jiní už dokázali, že jezdit pohodlně za 1l/100km se dá... 😄
Ono by stačilo vyrábět auta, který nevážej tunu a půl, nezvětšujou se s každou generací a nežerou v kombinovaným režimu 8 litrů. Aptera a jiní už dokázali, že jezdit pohodlně za 1l/100km se dá... 😄
>😁 Pohodlně? >😁
No, není to zrovna A8 quattro, to uznávám, ale klimu to má, audiosoustavu taky a přes "kilo" to jezdí v pohodě také 😄 A vývoj jistě půjde mnohem dál.
Podívej se na ulici - blondýnka sama řídící X5 nebo Touarega, osamělý pán v šestiválcovém Superbu, a tak by šlo pokračovat dál... Prostě zbytečně velká a těžká auta, jejichž přepravní kapacita a výkon jsou v 90% případů naprosto nevyužity.
Éra mastodontů jednoho dne skončí - rozpohybovat dnešní auta, na to je potřeba zbytečně velký, těžký a žíznivý motor. Podle mne je budoucnost dopravy v malých. lehkých, dvou-až čtyřmístných autech se skvělou aerodynamikou a hmotností pod půl tuny. :yes: :yes:
Podívej se na ulici - blondýnka sama řídící X5 nebo Touarega, osamělý pán v šestiválcovém Superbu, a tak by šlo pokračovat dál... Prostě zbytečně velká a těžká auta, jejichž přepravní kapacita a výkon jsou v 90% případů naprosto nevyužity.
Éra mastodontů jednoho dne skončí - rozpohybovat dnešní auta, na to je potřeba zbytečně velký, těžký a žíznivý motor. Podle mne je budoucnost dopravy v malých. lehkých, dvou-až čtyřmístných autech se skvělou aerodynamikou a hmotností pod půl tuny. :yes: :yes:
Určitě je třeba pochválit Ferrari za snahu něco dělat. Jen je škoda, že tahle snaha není skutečným řešením problému. Zdá se totiž, že ten problém žádné řešení nemá.
pochvalit? proboha za co?
pochvalim je az prestanou delat auta, ktery zerou tak nesmyslne moc benzinu..vlastne cehokoliv.
pochvalim je az prestanou delat auta, ktery zerou tak nesmyslne moc benzinu..vlastne cehokoliv.
Pochválit je za to, že i když jsou výrobce luxusních a drahých sportovních aut pro bohaté, tudíž by jim podobné kroky mohly být naprosto ukradené (bohatí si cestu k prosazení svého vždy najdou), nekašlou na svět, ale snaží se prosazovat i svým příkladem technologie, které vedou ke snížení spotřeby a emisí. Sleduju jejich kroky už delší dobu (snižování hmotnosti, menší motory, E85...) a jsem rád, že i automobilka s produkcí pět tisíc aut ročně myslí na ekologii. Kéž by se to dalo říci o šestimilionovém koncernu VW a podobných...
Cesi miluji, kdyz si mohou na neco zanadavat. Ferrari na lih? Fuj, hanba, ekoterorizmus, sracky a uz se vali hromada podobnych hovadin. Vazeni. Pri spalovani lihu ma motor vyssi vykon, vyssi kroutak, ciststi to co bezprostredne leze z vyfuku. Zda se vam to hovadina? No proc ne, kazdej jsme nejakej. Tak tam proste lejte cisty benzin. To auto dokaze jezdit na libovolnou smes benzinu a lihu nebo jenom na cisty benzin. A usetrite si podobny blbiny co jsou v nekterych prispevcich vyse. Jenomze pro nekoho moznost volby predstavuje nesmirne intelektualni utrpeni. On vyzaduje motor na benzin, tak jak ho zna uz sto let a beda, kdyz mu date moznost vyberu.
Promiň, ale pročetl jsem všechny příspěvky, a to co jsi napsal je úplně mimo mísu. Nikdo tu Ferrari neodsuzuje, diskuse jsou na téma "palivo" a je jedno ve kterém voze. A nech Čechy napokoji...
Prostě asi takhle: Meleš nesmysly...
Prostě asi takhle: Meleš nesmysly...
"Diskuse jsou na téma "palivo" a je jedno ve kterém voze" - cili i ve Ferrari. Ale ja mluvim o palivu o moznosti jeho volby. Precti si to jsete jednou a lepe. Palivo, ktere vam da moznost volby je vyhoda. Bud ho budete pouzivat nebo zvolite opet benzin. Nechapu proc ty narky nahore. Proste asi takhle: cti a mysli u toho.
Žiadny strach. Toyota prius je veľká, ale aj tak drahá. Design, určite by aj ten Japonec radšej volil Mégana. Ale jedna imageovka tu je. Hybrid. A vieme, že ak máme Ferrari, máme aj elitu, ktorá hovorí, že máme nato. Máme Ferrari na image. To bude image. Ekologické Ferrari. Bravo Ferrari. Len tak ďalej. :yes:
Ferarri je high end automobilka a myslím, že by takový produkt v dnešní šíleně zelené době měla nabízet...cesta to sice není, ale když na tom vydělá (stejně jako v případě SUV) :-! >😒] 😢, tak proč ne, že?
P.S.: Ten nápis na autě na fotce je jako pěst na oko 😉
P.S.: Ten nápis na autě na fotce je jako pěst na oko 😉
Prodávám svůj 4,4 litrový Range Rover. Půjdu s dobou. Na jaře budu přemýšlet o nějakém tom hybridu nebo alkoholiku.
Myslím, že autosalon v Detroitu ukázal jasný směr. Ženeva bude velkou výzvou pro evropské automobilky...
Je to ale všechno smutný... ;-\ 😒 😢
P.S. Avantime je stále mojim snom aj tak. 😄