Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Policie převzala 500 civilních Octavií. Poprvé je má na operák

Policie převzala nová civilní auta, poprvé je pořídila na operativní leasing. Za čtyři roky zaplatí 191 milionů korun, dostane 500 octavií, které jim firma po dvou letech vymění za nové. 
Zpět na článek
15. 1. 2020 17:25
Operáky v klidu, ale...
Článek zní jako fascinace, ale očividně jde o obyčejné služební auto pro "kancelářské" pozice, nikoliv hlídky apod. V tom případě je to legitimní a není v tom rozdíl od klasického fleetu. Firmám se to většinou vyplácí, jak to dopadne tady (snad) uvidíme.

Čeho se obávám, ale nedokážu to spočítat, je že stát se očividně pokouší krátkozrace optimalizovat cashflow, ačkoliv by měl myslet víc strategicky. Viz danění rezerv pojišťoven, potichu se třeba teď zvedla lhůta pro DPH vratky z 30 na 45 dní, tzn. stát má financování zdarma na dalších 15 dní. Operáky pro tolik aut je taky krátkodobě lepší, protože z ročního rozpočtu teď jednorázově nevycucnou tolik, ale odkládají si to napříště. No a očekávám jak ANO přijde před volbama s krásnou hrou čísel ve svůj prospěch. Nevím ale co bude po tom až se zastaví růst nebo nedej bože přijde krize...

To už jsme v politice, ale nemohl jsem tento názor nenasdílet k zamyšlení :)
Avatar - CICERO
15. 1. 2020 16:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 1. 2020 08:47
Re: Operáky v klidu, ale...
Přesně tak, dvě stě milionů za auta, když webové rozhraní na dálniční známky dokáže stát vysoutěžit za 400 milionů, to je pak úplně mimo rozlišovací schopnosti :no:
Avatar - Dinar
16. 1. 2020 08:04
Re: Operáky v klidu, ale...
Dvě stě milionů je z hlediska rozpočtu míň než plivanec ve Vltavě, důvody pro operák, vzhledem k uvedeným podmínkám, bych hledal jinde než ve snaze ušetřit státu nějaké peníze nebo optimalizovat cashflow.
Při výši zakázky jsou podmínky toho oper leasingu vyloženě chabé, čtyři roky při 8 tis. Kč měsíčně za auto s cenou kolem 600 tis., to je hodně úsměvné, navíc s omezením na pouhých 20 tis. km, což je pro jakékoliv služební auto hrubě pod hranou využitelnosti.
A také zcela jistě můžeme předpokládat, že vzhledem ke snížení počtu, policejními dílnami servisovaných, vozů o 500 se zredukuje počet těchto dílen, sníží počet jejich zaměstnanců, že ano... :-[]
15. 1. 2020 16:36
Inspirace
Cekam kdy se ta inspirace od rakouskych policistu dostane i do jiny oblasti. Nerikam ze jejich rychlostni omezeni a pedantsky pristup je pro zivot Čecha v poradku, ale nekdy uz je to fakt vysmech spravedlnosti, kdyz slusnej clovek plati jak blbec za vsechno a klauni jako Řepka musi udelat 5 trestnaku aby natáh konecne teplaky aspon na chvili
24. 6. 2020 22:15
honzafi
To se nám to lízují nové hračičky, když daňovému poplatníkovi je furt co brát...

Mimochodem celé dekády se policejní auta vybarvovala tak, aby se od ostatního provozu co nejvíce odlišila. Aby už z dálky bylo poznat, že auto je policejní, třeba kdyby jeho pomoc bylo doopravdy potřeba. Copak je to za nešvar, co se nám tu rozmohl? Pěkně na tajnačku, abychom "hříšníky" načapali, pokutičky vybrali.

Pak se divte, milí pomahači a chrániči, že výchovný efekt takové pokuty je nulový, spíš záporný. Akorát už lidi berou pokutu za rychlost, měřenou takřka zásadně na přehlendých, bezpečných místech, jako další z mnoha daní, které se státu platí. A jediný efekt je více se místo na cestu dívat do vnitřků octávek a podobných je.ek, jestli tam náhodou není aparatura a pokutu jako trest za jejich pozdní detekci.
17. 1. 2020 10:37
Operák
Mně se líbí, jak do toho kecají lidé, kteří o operáku vědí kulový! Kolují tady dost absurdní představy, jak to funguje. Většinou od lidí, kteří vlastní tak leda zrezlou Feldu. Nemají absolutně žádnou představu o správě vozových parků. Souhlasím, že 20 tisíc km ročně je málo, ta auta budou jezdit tak 40 - 50, ale třeba po půl roce leasingovka splátky adekvátně navýší, tak aby se do nich vešly ty náklady. Navíc, 2 roky je ideální doba, kdy se vyplatí vozidlo prodat. Je to krok správným směrem.
16. 1. 2020 09:34
Re: Operáky v klidu, ale...
K těm známkám - to zavání solidní malou domů. Jsem z oboru a nebojte, už se to řeší a to i v docela velkých businessových kruzích, takže se to snad podaří rozkrýt ;)
16. 1. 2020 09:31
Re: Operáky v klidu, ale...
Ano i ne, ale jde mi primárně o ten precedens a systém obecně, všímám si toho čím dál víc. Nevím proč by jinak chtěli na*rat všechny podnikatele s tím DPH, už takhle je to dost problematické a nově si půjčují od podnikatelů ještě výrazněji.

Jinak na obnovu vozového parku má ministerstvo vnitra asi 1 miliardu korun ročně. Nevím jak se z toho čerpá operák, který obsahuje i servis. To bude asi nejdůležitější.
Avatar - pradeda777
15. 1. 2020 22:22
Re: Opěrák
Moc jezdit nebudou...ale budou zabírat moc parkovacích míst..... :-[]
Avatar - pradeda777
15. 1. 2020 22:20
Re: Operáky v klidu, ale...
Zapomněl jsi zmínit, že toto všechno jde z našich daní...tedy i z tvých..... ;-\
Avatar - Ja Prvni 123
15. 1. 2020 15:53
Ale jo, pri dnesni zivotnosti aut je to asi dobre reseni.
A dva roky by vydrzet mohla, ta auta, i kdyz se s nima bude jezdit.
15. 1. 2020 15:48
Re: Octavia
zadání bylo postaveno tak, že ty auta mohou vrátit značně doničená...
15. 1. 2020 15:42
Octavia
Já opravdu nechápu jakou mají tyto vozy výbavu.
Zejména ten zadní spoiler ....
Smlouva bude dobře postavena..
Při zpětném předání vozu po 2 letech bude doplatek za nadměrné použití nejméně 1/3 ceny vozu.
Třeba je proti tomu PČR za dobre peníze pojištěna..
15. 1. 2020 15:58
Opěrák
20000 km ročně, to vychází 54 km na den. To se moc jezdit nebude 😂