Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Chat s odborníkem: Jaká je budoucnost elektromobility?

76 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
pán se tím živí takže si nepřipustí že to nebude taková sláva
USA: o 6,84% nižší registrace hybridů a EV
u nás 1%, v EU 2%
ale tady bude pán věštit z křišťálové koule
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víš že takhle jako ty kdysi mluvili zpátečníci i o autech se spalovacíma motorama žejo wine?

Hele tenhle víkend si mě dostal = ty fakt doteď nevěříš nechápeš nerozumíš = že naftu musíme desítkama miliard zvýhodňovat na úroveň benzínu? Jinak je v osobních autech neprodejná?

Tak pán snad nebude většit = ale věci rozumí = tzn. ví o ní třeba o 99,99% víc než ty. Aspoň doufám 😄

Ty sám o sobě NEVÍŠ že si celkem neznalej zpátečník = co jak se ukázalo má problém i pochopit nebo přijmout = to obří gigantický zvýhodňování nafty?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nafta sypne do rozpočtu 100mld,benzín pouze třetinu. Aby to bylo půl na půl, Benzin by měl stát 60 korun.
topten
benzin je zatizenej o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta
byt to stejne, litr nafty stoji na stojanu o 4-5kc vic
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Dělá to snad 2 koruny, ale to je jedno.
topten
10.95 u nafty vs 12.84 u benzinu za litr
jenze spalenim 1 litru naftu ziskas o 10% vic energie a vypustis o 10% vic CO2
tedy 1 litru nafty odpovida 1.1 litru benzinu, tedy ve spotrebni dani 10.95 vs. 14.12.
zbytek snad zvladnes

a tem 100mld z nafty😒br /> 5mld litru nafty za rok krat 10.95 je 60mld
polovina z toho je plus DPH 21%, tedy celkem cca 66mld do statni kasy z nafty
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co je na tom tak těžkého pochopit, že spotřební daň se platí z litru a ne z množství energie ani hmotnosti. Z litrů, pochop.
pogo26
Taky se na litry kupuje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No ale on to topten napsal SPRÁVNĚ = nafty se u nás spotřebuje skoro 3x víc = ale NENI z ní 3x víc daní než z benzínu 😉
pogo26
100 miliard jsou daně z paliv. Když spotřební daň z nafty zvýšíš, tak se bude tankovat v zahraničí a do rozpočtu vybereš méně. Ty peníze pak budeš muset vzít někomu jinému. Výsledkem bude dražší nafta a méně peněz v rozpočtu.
ryccardo
Presne tak. Nemuzeme si v ramci EU vymyslet dane ktery vyrazneji rozhodi ceny paliv vuci okolnim statum. Zacalo by se pro naftu jezdit do zahranici. Ruzne by se pasovala a smelilo by se s ni. To je proste blbost snazit se c,hcat proti vetru. Ano korunu max dve by trh asi kousnul ale vic sponovat cenu nafty vuci benzinu by bylo kontraproduktivni.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Můžu vám řikat Pat a Mat? :-!
Avatar - Floyd
Floyd
Teď jsi tomu nasadil korunu 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vítej po dlouhý době = na dál nepřehledný diskuzní platformě = za dobu tvé nepřítomnosti = se tu nic mimořádnýho nestalo 😁
ryccardo
Klidně když ti to udělá radost. Od takovýho póvlu jako seš ty mě nemůže nic urazit 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Za poslední dny si mi řek póvl vůl imbecil tupan atd. = já potom co ste fabulovali o makroekonomii a významu slova dotace v ekonomii = se zeptal jestli vám můžu řikat Pat a Mat

Cítíš ten rozdíl? 😉

Jinak viz já 13😁2 https😐/www.auto.cz/diskuse/73626/1?… a je vhodný si přečíst fostekův příspěvek na kterej reaguju = fakt je to s váma prča 😁
pogo26
Máš ve všem pravdu.
ryccardo
Ti říkám klidně si mě říkej jak chceš mě je to volný. Něco takovýho jako ty mě fakt neurazí oslovením.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dobrý den, prosil bych 30deka nafty, nakrájet a zabalit! 😁
topten
… hmotnostni prutokomer
standardni zalezitost
zadny problem
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak tohle už je naprosto přesná definice trolení. Tohle by mělo jít do wiki nebo nějakýho slovníku jako ukázkový příklad. Jak jsem doteď říkal, že i když tě nesnáším ban bych ti nadával, za tohle už jo, být to na mě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Troleni to může být, ale to není důvod k banu, kazdy ma pravo na nazor, narozdíl od osobních útoků a nazývaní ostatních např. imbecily, kdyz nesouhlasí. Nehledě na to, kdyz pak se útočí i na lidi, kteří se nad tím pozastaví a upozorní na morální nevhodnost daného označení.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já jsem na tebe útočil? Řekl bych, že jsi zaútočil ty na mě, byť se tě to netýkalo. Nevím o tom, že bych tě já následně jakkoliv urazil. Tohle už přeháníš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takže jsem zaútočil, kdyz jsem napsal, že označení někoho imbecilem je dle mého moralni dno, obzvlast kdyz to bylo jen z duvodu nesouhlasu s jeho nazorem?
Chtěl jsem to citovat, bohužel/naštěstí je tam tvůj příspěvek ( a ne jeden ) smazan, že porušoval pravidla diskuze. Takže si asi každý může udělat obrázek kdo se jak choval. Asi jsi do teď nepochopil, že mne tvoje OT bylo úplně jedno a nijak jsem ho neřešil, narozdíl od označování lidí imbecily jen proto, že s tebou nesouhlasí.
Avatar - _Karel_
_Karel_
"Nehledě na to, kdyz pak se útočí i na lidi, kteří se nad tím pozastaví a upozorní na morální nevhodnost daného označení."
Vlákno nás dvou nijak promazané není. Kde na tebe útočím? Budu rád, když odcituješ.
Avatar - Mikesus
Mikesus
"Nic vám do toho není....Za tím, co jsem napsal si stojím, pokud s tím máš problém, tvoje věc."
"Když si tu povídáte s Ozzmanem kde jste si půjčili auto a kudy jste jeli, má na to někdo de.ilní kydy?"
Ad hoc, že mám de*ilni kydy, i kdyz mi je tvůj ot úplně jedno, na který ani nereaguju...
I když, teď kdyz to čtu znovu, možná to bylo myšleno jinak, nemam problem se omluvit za špatné pochopení textu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
De.ilnímy kydy byl samozřejmě myšlen Hendy. Pokud ti to ostatní přišlo jako útok, tím spíš poté, co mě nazveš morálním dnem za jednu nadávku někomu jinému, tak jo. Já mám teda o útoku dost jinou představu, a o morálnm dně už úplně jinou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ok, možná jsem vzal další reakce až moc osobně. Za to se omlouvám. Nicméně nadávat ostatním za jiný názor je u mne akceptovatelné .
webpaja
"Nicméně nadávat ostatním za jiný názor je u mne akceptovatelné "

Ty jsi to teda vystihl :yes: :yes: :yes: 😁 😁 😁
Arese
Hamuno, ty fakt jedeš jako zaseknutej flašinet. Už je to fakt trapné a únavné. Prakticky v každém tvé příspěvku se dočítáme stále totéž: nafta, dotace, nafta, dotace, nafta, dotace, nafta, dotace, nafta, dotace, nafta, dotace, nafta, dotace, nafta, dotace, nafta.... 😒 😒 😒 :no: :no: :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tolikrát ne v jednom příspěvku :-!
ryccardo
Uzasny je to slovo dotace. Ten vul snad ani nevi co to slovo znamena 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neřikal bych pogovi vůl = prostě nezná definici slova dotace = asi stejně jako ty

Co mě trochu mrzí a docela štve = že když si lidi jako ty pak zpětně ověří že se spletli a jak to je = tak místo sorry nebo dík = se začnou chovat jako Jerry.Gunman = urážet napadat lhátbejt agresivní a já nevim co

A za to vaše pojetí makroekonomie = si toho Pata a Mata prostě ZASLOUŽÍTE :-!
ryccardo
Si asi nepochopil, že jde řeč o tobě? Nebo snad pogo píše o spotřební dani, že je to dotace? To si i tohle blbě pochopil?

Já si nic neověřil. Ty si snad myslíš, že sem s tebou v týhle hovadině začal souhlasit? Já jen konstatoval, že rozdíl ve spotřební dani na benzín a naftu je 2 koruny. To sem ostatně ani nikdy nerozporoval. Ty tady ale blábolíš o dotacích. A zrovna Jerry Gunman působí na rozdíl od tebe jako inteligentní jedinec. To si ale asi taky nechtěl slyšet co?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No 1) rozporoval a jak vidim rozporuješ doteď = jen teď už ne rozdílnou daň. Hele už ti došlo že ta změna jednotek mezi velkoobchodem a maloobchodem, pogo dokonce popíral že rozdílná objemová hmotnost vůbec existuje :yes: 😁 že to je ta VĚTŠÍ část problému? Desítky miliard ročně? Zatimco ta daň cos tu taky popíral tak je JAK UŽ DNESKA SÁM VÍŠ A PŘIZNÁVÁŠ 2 koruny = hodně lidí tu psalo nejdřív 1 koruna bohužel i přes mý dotazy mi nikdo neprozradil ODKUD to maj. Tak ty aktuální 2 koruny dělaj asi 12.000.000.000 kč ročně. Přeměna jednotek kdy maloobchodně děláme kopu peří stějně těžkou jako kopu hřebíků = dělá násobky těch 12 miliard

No a výsledek je ten co padnul i v tý bedně nebo ví každej ekonom = bez toho je dieslovej motor v osobnim autě nepoužitelnej. De o největší pokřivování tržních cen jaký je = a jak trochu NEznalost tohohle faktu tak hlavně reakce na to = od místní diskutérů = je naprosto fascinující. Soupis vulgarit a urážení JEN na základě oznámení veřejně dostupný informace a v době Googlu asi i docela snadno = je prostě dechberoucí

Jinak vlastně viz já 13😁2 https😐/www.auto.cz/diskuse/73626/1?… nejdřív co fostek a pak viz já 13😁2 :-!
ryccardo
Ano rozdílná objemová hmotnost existuje. Má ji jinou benzín, nafta, plyn (elektřina nemá žádnou) A co jako? Spotřební daň se platí u benzínu i u nafty z litru. Kolik je v litru kterýho paliva energie nebo jaká je objemová hmotnost je pro výpočet spotřební daně nepodstatný. Jako problém to vidíš ty. Takže to je větší část TVÝHO problému, tak nechápu proč s tím obtěžuješ ostatní. Fakt že stát stanoví pro různý produkty různou spotřební daň je běžná věc. Kdyby zdražil kupříkladu naftu (což reálně ani nejde muselo by se tak stát v rámci celý EU nejen v ČR), tak tím nakopne inflaci do hodnot kam to není žádoucí. Na tu naftu totiž nejezdí jen manažerský limuzíny, ale veškerá kamionová, autobusová doprava a drtivá většina vlaků. Takže by si zvednul cenu dopravy úplně všeho od osob po veškerý náklad. Zřejmě to tak stát nechce, asi by si měli nechat poradit od myslitele tvýho kalibru ty dvoukorunovej bojovníku 😁 😁
topten
podle tvy logiky bys moh uctovat elektriku podle odebranych Ah a ne podle kWh. co na tom, ze nekdo ma v dratech 240V, jinej 220V a jinej treba jeste jen 110V. podle tvy logiky by to bylo OK.

vetsina statu EU nastavila spotrebni dan u nafty nizsi aby podporily naftaky, ktery z nejakyho zahadnyho duvodu povazovaly a stale povazuji za cistsi a ohleduplnejsi k zivotnimu prostredi oproti benzinakum, pritom zejmena pro velky mesta je naftak stale pohromou.
bez zvyhodneni nafty nizsi spotrebni dani proti benzinu by se nafta v osobnich autech neprosadila a problemy, ktery dnes resi velky mesta by nebyly prinejmensim v takovym rozmeru jako jsou dnes.

jsou ale staty, kde to tak neni, kde si svyho zivotniho prostredi vazi a proto naftu nijak nezvyhodnuji a taky proto tam jezdi vic cistych benzinaku misto smradlavyvh a jedovatych naftaku.

byly doby, kdy se cena nafty blizila 40korunam za litr a zadna katastrofa se nekonala, od ty doby podrazilo myto na dalnicich a zavedlo se myto na mnohych jednickach a zadna katastrofa se opet nekona.
zdrazeni nafty na 40kc za litr nafty by byla adekvatni cana za znecistovani ovzdusi a zadna ekonomicka katastrofa by nenastala
ryccardo
Nejde o prosazování nafty v osobních autech jde o to, že na to jezdí všechny nákladní auta a kamiony, který vozí zboží, takže když jim zdražíš naftu tak se ti to promítne zdražením úplně všeho. To nemluvím o pohonu zemědělský techniky, vlaků atd. Takže bych netvrdil, že EU nastavila nižší spotřební daň aby se majitelům osobních TDI jezdilo levněji. Ano nafta stávala 40 korun ovšem spolu s ní i benzín a bylo tak tomu v rámci celé Evropy. Ne že u nás byla za 40 a v Polsku třeba za 30. A chceš snad tvrdit,, že zdražení nafty by neovlivnilo inflaci? Jestli teda myslíš tou ekonomickou katastrofou právě ji?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Rozdíl ve spotřební dani +DPH dělá u mýho nafťáku se 7,5l/100 necelých 20hal./km.
Opravdu nic, na čem by se lámala výhodnost/nevýhodnost nafty.
ryccardo
Nemluvě o tom, že benzínovej motor by žral tak o 2-3 litry víc. (nevím teda co máš za auto, ale plus mínus by to tak mohlo být).
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ano, benzínová verze jezdí okolo 10l.
topten
ja bych byl hodne opatrnej tvrdit, ze dnesni standardni benzinak ma o 40% vyssi spotrebu nez odpovidajici naftak. to platilo mozna v drevnich dobach kdy tady jezdili jednickovy oktavky s legendarnimi 1.9tdi...
dnes ma benzinak v prumeru tak o 20% vyssi litrovou spotrebu nez odpovidajici naftak, v prepoctu na energii nebo CO2 o 10%. mnohy moderni benzinaky jezdi o 10% litrovejch vic nez naftovej ekvivalent, tedy z hlediska spotreby enegie nebo CO2 jsou na tom velmi podobne
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Už asi nemám sílu vysvětlovat = žes ZASE napsal nesmysl 😄

No pogo POPŘEL rozdílnou objemovou hmotnost = tys zjevně NEpochopil CO to v praxi znamená :-!

Jen NEchápu proč se furt hádáš a nejen ty = o věcech o kterejch prostě nic nevíte

A nejvíc mě fascinuje = že a to se stává velmi často a nemluvim jen o tobě = že ste něco nevěděli a máte tu info třeba ode mě, ale pak vy mě = vysvětlujete CO to v souvislostech znamená :yes: 😉
ryccardo
Fajn že tomu nerozumím já beru, ale že seš chytřejší než na ministerstvu dopravy a než hlavy států v rámci EU, který rozdílnou daň zavedly a doposud nezměnily to už máš hodně velký sebevědomí. Jedinej ty víš jako to má být správně, proč neděláš nějakýho poradce na ministerstvu dopravy čoveče, když máš takovej rozhled a zkušenosti?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale i tohle chápeš blbě = oni to přece ví STEJNĚ jako já!

To že to zmiňuje Kotecký https😐/www.ceskatelevize.cz/…080930-hyde-park a běžně se to ví = to je prostě REALITA. Zjednodušeně VÍ to KAŽDEJ ekonom. COS to zase vymyslel? Takže lidi který zmińuješ = to samozřejmě VÍ 😄

VÍ se to celkem běžně = neni to žádná tajná info = proto mě až šokla místní reakce = tady mezi lidma který baví auta = to zdá se drtivá většina fakt nevěděla
pogo26
Proč poradce? Rovnou ministra financí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Elektrony taky něco váží a maji objem 😁
Avatar - Anonym
Anonym
To ví, neomarxisti jsou jak zaseklej gramofon. Pořád dokola se musí sami přesvědčovat že maj pravdu a jejich argumenty jsou furt stejné a je nutné je říkat furt dokola 😄
ryccardo
To uvidime podle toho co bude povidat ale tyhle plany co bude jsou vesteni skoro vzdycky i kdyz pan muze byt sebelepsi odbornik. Uz sem za svuj zivot zazil spousty odborniku ktery se ve svych prognozach sekli. Ale uvidime co nam povi zajimaveho.
ryccardo
Zpatecnik je ten co si mysli ze spalovaky budou plne nahrazeny autama ciste do zasuvky. Bude to jen doplnek ke spalovacim motorum pro auta kde je takovy pohon vhodny. Odhadem 10-20% aut z celkovyho vozovyho parku. Zatim je to v radech promile.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A koukám že neznáš ani význam slova https😐/slovnik-cizich-slov.abz.cz/…lov👋zpatecnicky :😉
Avatar - Anonym
Anonym
Pro ekofanatiky a neomarxisty bez technického vzdělání jsou všichni zpátečníci 😄
pogo26
Než se to provalí, dávno bude někde jinde, A on to moc dobře ví. Proto může plácat dle zadání.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Měly by se EV přikázal a pak zavřít elektrárny nebo naopak?
Arese
Hlavně by měli západoevropští voliči z Bruselu vykopat tu zeleno-genderovou-marxistickou pakáž!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nejen západoevropští a nejen z Bruselu.
Hendly
Elektromobilita a obnovitelné zdroje energie se přece vzájemně doplňují.
PS: Já bych se zeptal spíše na to, jaká je jiná alternativa pro města plná smogu ze stále stoupajícího počtu spalovacích aut.
KIaudius
Smrad a hluk. Aj tú druhú položku sa banda dementov snaží zachovať, lebo vraj len hlučné auto nie je nebezpečné.
Orm
1. Postupné omezovaní provozu vozidel, která neplní žádné Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 ... velmi levné a velmi účinné. Většina soukromých osob si nemůže dovolit kupovat EV za mega, ale slušnou ojetinu s vyšší Euro normou ano.
2. Je paradoxní, že do EV se montují vnější reproduktory pro generování hluku. Ale je to skutečně tak, že sluch je prostorově velmi důležitý orientační prvek. Zkus si strčit do uší tampony a pak se pohybuje na frekventovaných místech, přechodech, jednosměrkách ...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ad 2. byl sem v https😐/bzzzt.cz/…e-jen-par-minut/ a ne pár minut ale za pár vteřin si docela těžce rozhozenej 😄
michalpneu
Bod 1 se prakticky eliminuje sám. Vždyť ty auta už končí životnost, takže lidé si auta postupně obměňují. Nemyslím, že by tam bylo nutná represe a omezování. Ve velkých městech, kde se obměňují auta rychleji těch aut s Euro 1 i 2 moc už nepotkáte. Vždyť Euro 4 jsou na trhu tuším někdy od 2002, a to už je víc jak 15 let provozu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Problém je že emise no problem https😐/www.idnes.cz/…856_automoto_fdv sou v reálu až od Euro 6

Čest starším výjímkám = a viz i tahle tabulka sou takový, ale viz měření i tady v Česku = sou i osobní auta chrlící jak 10 autobusů. A sou jich tu statisíce

Takže by to chtělo vjezd do center velkoměst = od Euro 6 což neni ani vzdáleně reálný
Avatar - Mikesus
Mikesus
Podle toho je videt, ze ani euro 6 obecne neni jistota plneni emisi. Pořád věřím alespoň euro 6d-temp a doufám, že v budoucnu nebudu zklamán.
Vždyť v ty tabulce splnuje limit tak 1/4 aut pouze
michalpneu
No v první řadě a je úplně jedno jakou emisní třídu to auto má, je to o tom, v jakém stavu ten člověk dané auto má. Pokud ho udržuje v bezvadnem stavu, tak vypustí méně emisí, než člověk, který má auto sice modernější, ale na jeho údržbu zcela kašle.

A bohužel ať je to jak chce, tak v ČR se staráme o auta opravdu tragicky.
Avatar - Anonym
Anonym
Auto na LPG má o 22% nižší emise jak to na benzín. 😄
pogo26
Navíc je legální chiptuning, který na všechny normy kašle.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo opravuju = do měst až od Euro 6d-temp 😒

Tam to snad už je bude v pořádku = teď se to sleduje přece jen MNOHEM víc
topten
i dyzl euro6c, tedy od zari 2018, by uz mel byt OK.
aspon novy auta, co to bude vypoustet po 200tis a 10 letech provozu je ve hvezdach.
kazdopadne i za novejma dyzlama obcas citim nejakej smrad, ktery mi pripomina ozon, docela by me zajimalo, co to je...
Avatar - Anonym
Anonym
Obnovitelníézdroje z neobnovitelných surovin, VTIP GALAXIE!

Fotovoltakia s účinností v zimě 15% 😄

Kdy byl např. v Praze naposledy smog? Tady je sluníčko a blue clear sky 😄 😄
Avatar - Floyd
Floyd
Koukám, že se redakce vrátila ke kdysi oblíbenému tématu chatů s odborníky z autoprůmyslu. Ale zrovna tady to vidím na propadák a tipuji, že tento pán žádnou velkou diskuzi nerozproudí. Jen můj názor, ale zítřek mi dá za pravdu.
michalpneu
Já rozhodně nejsem nějaký brutální zanícený odpůrce elektromobilů. Ale pochybuji, že se to stane masovou záležitostí jako jsou spalovací motory.

Uvažoval jsem o elektromobilu, ale prostě to je pro mě úplné sci fi. Nejzásadnější problém vidím v tom, že to nemám kde dobíjet. Bydlím v Praze a stojím v patrových garážích, kde je asi tak jedna zásuvka na patro...no možná na dvě patra, protože na našem jsem žádnou nenašel.
Druhá věc, co mě překvapilo, byl poměrně velký hluk při jízdě, jel jsem s Pulsarem a překvapila mě vysoká hlučnost v interieru.
Další věc je dojezdová vzdálenost, jezdím do hor a dobíjení po cestě by pro mě znamenalo poměrně značnou zajížďku k nejbližší dobíjecí stanici.

Bez pohodlného dobíjení pro každého člověka to nemá šanci na výrazný masový úspěch.Protože co když stojí někdo na ulici, jak to dobije. Těžko vytáhne kabel z okna paneláku.

Nevím. Upřímně si myslím, že tlak bruselu na čistou elektriku je nesmysl. Co bych považoval opravdu za ekologické a opravdu velmi dobré, je prosazování hybridů. To mi přijde úplně ideální. V Praze bych si to přepnul na elektriku a mimo město krásně na benzín a dobíjel bych si baterku pro jízdu po Praze a hned by se zlepšilo ovzduší.

Hybridy měli krásně nášlápnuto, ale přijde mi, že snad mimo toyoty se tím nikdo nějak zvlášť nezabývá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já teda naopak miluju to ticho při vjíždění vyjíždění z garáže kdy auto jede jen na elektřinu, kde tisíce lidí můžou dobíjet. Sice sme díky tomu že to je přímo PROTI soukromejm zájmum předsedy vlády v dobíjecích místech spadli na chvost evropy a sme spolu s Rumunskem poslední = tak postupně dodělat dobíjecí místa všude = to zas takovej problém neni. Kdo nemá garáž tak v práci nebo i veřejnejch parkovištích

Rozdíl jestli po Praze dneska jela většina aut spalující z daleka putující a energeticky extrémně náročně zpracovávanou ropu = nebo teoreticky na elektřinu nebo vodík = je asi až nepředstavitelnej
Avatar - Anonym
Anonym
Problém je investovat 300-600 miliard do rozvodný sítě, trumbelíne, v některých vesnicích už nedovolují připojit ani další baráky do sítě nebo jen na svícení, ne na topení elektrikou protože nestačí kapacita vedení.

Nebo nápady typu dobíječky budou u lamp veřejného osvětlení a někde maj lampy ještě z roku 1975 😄 Tam půjde s investicí 10 kč připojit dobíječka vid, zapoj aspoň občas MOZEK!

Kdo bude měnit ty dráty , transformátory, stožáry atd? Kdo to bude platit? zas my vid, danoví poplatníci a kilowatka bude za 20 kč.

Děkujeme - NECHCEME!!!
topten
to jako ze kdyz mam spotrebu skoro 20MWh rocne a pripojim k tomu 2 elektromobily s cca 8MWh na (dohromady) 40tis km, tak kvuli tomu zkolabuje sit???
kazdopadne az k tomu dojde, tak uvidm ten rozdil dat za benzin rocne 100tis + 40tis za servis, nebo za elektriku 20tis a za servis velky kulovy
Avatar - Anonym
Anonym
Boha ty jsi takovej šašek, to se nedá číst ty ulhaný kydy.

Mekotáš tu o energeticky náročném zpracováním ropy a propaguješ tu výrobu vodíku elektrolýzou, ten výrobní závod,k pokud by měl stejnou denní kapacitu jako rafinerie spotřebu o 250% energie víc!!!!!!

Větrníky tam kde není moře a mořeské břehy nefouká v bezvětří nic nedávaj a fotovoltaika v zimě taky ne.

Tak čím to chce nahradit šašku, USA 80% uhlených elektráren nahrazuje PLYNEM, pro méně chápavé ještě jednou - P L Y N E M !!!