Ekonomika
Tady je odkaz na MFD, jsou tam některé doplňující informace [odkaz] VW si v Asii vede už dost let velice zdatně, Škoda se mu táhne v patách, není důvod nepředpokládat, že by koncern neuměl Up! dělat od verze "motorová rikša" (viz Bajaj) až po evropskou stylovku a podle toho modulovat ceny. Jinak ovšem údajné spoléhání analytiků na dlouhodobou stabilitu autoprůmyslu nemusí být regionálně či lokálně pravda: úprk ze Západní Evropy je evidentní a tlačenice na asijské trhy taky. Čili i když globálně bude VW vyrábět třeba těch vysněných 10mil. vozů, neznamená to automaticky, že tím zrovna v ČR bude garantovaný stálý růst pracovních příležitostí. Zvlášť když na trhu práce převýší poptávka nabídku odpovídajících pracovníků pro autoprůmysl a stoupne cena práce, jako se to předtím dělo v Západní Evropě.
S tou pracovni silou mas pravdu, ale dopadne to tak, ze i my si zvykneme na to, ze u nas na podobnych pozicich pracuji (treba) Turci. Po jejich vstupu do EU jim nebude nic branit. Koneckoncu i Nemecko na jejich invazi rozhodne vydelalo.
Nechcem si predstaviť tú celosvetovú krízu, keď sa všetka lacná pracovná sila minie. Roboty bude veľa, ľudia nijakí, všetci budú v úradoch a na riadiacich postoch... :-!
hmmm jako dobrý ... nám tu budou stát samé automobilové fabriky a nic jiného .. a až přijde recesse na automobilovej průmysl nebo tu bude už drahá pracovní síla tak se to tu pozavírá a půjdou zase tam kde bude levnějc ... to bude príma 😄
taže už to otvorene písu nemci- si z cechov robia dobrý den ako budú preukazovat národnú hrdost na Skodu ked to isté sa bude volat nielen ako Skoda ale aj ako SEAT a ako aj Volkwagen :no:
No, jasně, to takové Volvo je na tom daleko lépe, co světaznalče? Patří Fordu, hrozí mu, že ho prodají bůhvíkomu (Jaguár dopadl ještě relativně dobře - Tata není takový průšvih, jak někteří podobní znalci tvrdí...) a vyrábí se víc mimo Švédsko...
Je mi tě dost líto, nepochopil jsi, že 19. století je za námi a národní hrdost nemusí spočívat v tom, že budu za každou cenu prosazovat všechno domácí. Nakonec, být Slovák, tak budu třeba docela hrdý na to, že příslušník mého národa se stal šéfdesignerem Škody......ale to ty asi nepochopíš. V Kolíně je fabrika, kde se vyrábějí podobná tři mikroauta - Toyota a obě PSA. A Japonci začali zkoumat, proč se Češi s těmito značkami neidentifikují jako se svými a rozhodli se to změnit, oni by o tu národní hrdost dost stáli. Dokonce japonský šéf si při výstavbě nechal na vizitku mezi křestní jméno a příjmení vytisknout Kolín, aby se ho prý každý ptal, co to znamená. No a na západě ani nikdo netuší, že se tihle prckové vyrábějí v Čechách, stejně jako máokdo vnímá, kolik japonských aut vyrábějí ve Velké Británii a nebo dokonce ve Francii. Yaris? To je přece japonské auto, Toyota, ale vyrábí se - ve Francii. A KIA? Hyundai? Korejci přece. A nikdo nezkoumá, kde se to vyrábí - znak je nejdůležitější. Škoda? Kdo se zajímá, řekne hned - Češi, Česká republika. Koho zajímá, že plzeňský Prazdroj vlastní Jihoafričané. A koho, že Budvar vlastní dodnes stát. Značka a země původu je to hlavní a s tím může, ale také nemusí souviset ta tvoje hrdost. Hrdost ano, ale nařvanost, náckovství a arogance - to rozhodně ne.
Je mi tě dost líto, nepochopil jsi, že 19. století je za námi a národní hrdost nemusí spočívat v tom, že budu za každou cenu prosazovat všechno domácí. Nakonec, být Slovák, tak budu třeba docela hrdý na to, že příslušník mého národa se stal šéfdesignerem Škody......ale to ty asi nepochopíš. V Kolíně je fabrika, kde se vyrábějí podobná tři mikroauta - Toyota a obě PSA. A Japonci začali zkoumat, proč se Češi s těmito značkami neidentifikují jako se svými a rozhodli se to změnit, oni by o tu národní hrdost dost stáli. Dokonce japonský šéf si při výstavbě nechal na vizitku mezi křestní jméno a příjmení vytisknout Kolín, aby se ho prý každý ptal, co to znamená. No a na západě ani nikdo netuší, že se tihle prckové vyrábějí v Čechách, stejně jako máokdo vnímá, kolik japonských aut vyrábějí ve Velké Británii a nebo dokonce ve Francii. Yaris? To je přece japonské auto, Toyota, ale vyrábí se - ve Francii. A KIA? Hyundai? Korejci přece. A nikdo nezkoumá, kde se to vyrábí - znak je nejdůležitější. Škoda? Kdo se zajímá, řekne hned - Češi, Česká republika. Koho zajímá, že plzeňský Prazdroj vlastní Jihoafričané. A koho, že Budvar vlastní dodnes stát. Značka a země původu je to hlavní a s tím může, ale také nemusí souviset ta tvoje hrdost. Hrdost ano, ale nařvanost, náckovství a arogance - to rozhodně ne.
Mílá redakce, každý moderní reklamní systém umožňuje nastavit maximální počet zobrazení jedné reklamy jednomu uživateli. Mohli byste prosím tuto funkci používat? Když už ji nenastavujete na běžných 3 - 7 zobrazení, nastavte ji aspoň na 50. Už mě opravdu nebaví se koukat a pořád zastavovat reklamu twingomina. Děkuji! (i když chápu, že pokud platí klient od zobrazení, bylo by škoda toho nevyužít, ať to prudí, co to prudí)
.
kazdopadne by tato investicia asi posunula CR na prvej miesto v pocte vyrobenych aut na obyvatela! 😄 [aj ked...kvantita nie je vsetko...ze jo 😄 ] tak uvidime kde to nakoniec postavia 😄 drzim :yes:
Čechom treba ďalšiu fabriku dopriať, aj keď neviem, či Vrchlabí je tá najsprávnejšia lokalita, čo sa potrieb českého pracovného trhu týka. To by mohli okomentovať tí, čo to tam poznajú. 😄