Klesající zájem tradičních vystavovatelů o evropské autosalony se zatím Ženevě vyhýbal. Na letošním, jubilejním 90. ročníku výstavy se však projeví v plné své síle.
Tak EU vede automobilismus. Ze symbolu svobody se stala zlá věc. Auto to je snad poslední věc co drží náš evropský průmysl a přesto v době fakt už čistých aut se politicky tlačí EV a zároveň se chtějí zavírat elektrárny. Kde se vezme elektřina a peníze z daní se neřeší. A automobilky udělaly z aut tříválcové přesunovadla, které mají konstrukční vady motoru. I tady v diskuzi jsou skuteční fandové aut poskrovnu.
V Palexpu tak třeba nebude chybět čínský Aiways nebo Changan. Jestli to Evropany k výstavám přivede zpět, teprve uvidíme.
To jo. Jen velmi odvážní Evropané s rouškami na obličeji se přiblíží k čínským stánkům.....
Tak si jezdi do práce 40 km jedna cesta, celoročně na kole ty chytráku. Nebo radši pěšky, ať nepodporuješ konzum a spotřebu bicyklů. ***t pěšky můžeš kde chceš, nikdo ti nebrání.
Tož absence Oplu jest pro mne jistým překvapením, neb to není tak dávno co se tak různě publikovalo, že právě v Ženevě má býti představena II. generace Mokka X. Ne že by to byla nějaké extra pecka, jen klon nové 2008, ale i tak ...
Tomu moc nerozumím. Používám auto jednou týdně pro cestu za studiem (do a z ČB, jedna cesta 22 km) z důvodu toho, že na silnici je u města a v městě pro kolo poněkud nevlídno a smradlavko. Zbytek odchodím, odběhám a odjezdím na kole a to i dneska, kdy u nás bylo pod nulou celý den ;-)
Nevím jestli jsem chytrák, jen jsem nabídl vysvětlení toho, co píše Kankunen - že je auto vnímáno jako zlá věc .... Odstěhoval jsem se z města a hodně teď jezdím na kole, chodím i běhám a je mi fajn ;-)
Je to tak, ale občas je dobré se na to podívat i z druhé strany. Jít pěšky nebo jet na kole je velmi příjemná, zdravá a okolí neobtěžující činnost, ale díky tomu, jak jsou všude rozlezlá auta, tak je vyháněna pouze na několik málo míst (ve městech), kam se zatím s auty normálně nesmí. Prostě se to s automobilismem přehnalo ...
No ono to bylo za komousu a je to zase. Zkus s detma resit otazku migrace nebo problemy s mensinama. Do toho treba s nim probrat nejakej pokus o inkluzi nekoho kdo ma byt ve zvlastni skole a mas z toho diskuzi jejiz zavery bych ve skole fakt moc nesiril. A to jsem nevycerpal vsechna temata ktera je lepsi s ditetem probrat a rict mu pak at to radsi ve skole nerika :D
Prečo pokrytec? Tiež nežijem v meste a auto potrebujem, ale nemusím v ňom sedieť každý deň. Do práce to mám 25km po rovine. A ráno v špičke to aj s úsekmi mimo mesta dám na bicykli skoro v tom istom čase ako autom. Tak prečo sa v dobrom počasí nevyhnúť stresom v kolónach? Podotýkam, že cele mesto prejdem po cyklotrase, kde ani nehrozia žiadne strety s autami.
Väčšina Európskej populácie má denný nájazd do 50 km. 20 km jedným smerom na trase s ľahkým profilom zvládne na biku aj slabo trénovaný človek. Ak by ľudia zvolili bicykel ako dopravný prostriedok 1-2 krát do týždňa, tak už to by doprave uľavilo. Niekedy stačí pridať 5% aut a doprava v nejakom mieste skolabuje.
A poznám človeka o jazdí 40 km denne až do -5 na biku. Ale oveľa viac poznám takých čo na 8 km musia brať auto.
Nerozumím řeči tvého kmene.
Většina lidí jsou ovládané ovce. OK. A ty jsi prozřel? Jak jsi to poznal? Jak máme vědět, že nejsi stále ovládaná ovce? ;-)
A s těmi dětmi to jsem také nepochopil. Proč bych měl dětem říkat, že něco nemají říkat ve škole? Chápal bych to před 40 lety, ale co bych měl čekat, když dětem řeknu pravdu a ony jí řeknou ve škole? Kde žiješ?
Ja nikde netvrdím, že by som chcel EV na dlhé cesty. Pri súčasnej úrovni techniky by sa mali pokúsiť spraviť EV cenovo konkurencie schopným v najmenších autách A/B segment. Kde môžu dávať zmysel aj s malým dojazdom. A nie v luxusnom segmente z toho robiť ekologickú pózu pre niekoho, kto má garáž ako polku futbalového ihriska.
Ale pointa môjho príspevku bola v tom, že ľudia sú strašne pohodlný. Ak by len časť ľudí nechala jeden v týždni auto doma, tak by doprava nemusela kolabovať a menej ľudí by bolo nervových z toho, že zas stratili čas v zápche.
Ano, že za nezájem automobilek o autosalon může zlá EU jsem opravdu nečekal. Já doufal v Kalouska, Soroše nebo kvůli GDPR... :-)
Jinak tříválce ti nikdo nevnucuje, na trhu je dost aut, co mají 4 hrnky a víc...