Dlouho čekávané kompaktní SUV má být díky pokračujícímu technickému vývoji vůbec nejúspornějším elektrickým SUV na trhu. A zřejmě se ho dočkáme dříve, než jsme vůbec očekávali.
To jsem se domníval, že se zatím nikomu nepodařilo vyvrátit zákon o zachování hmoty a energie. Takže buď jsi pitomec, nebo jsi to tak geniálně spočítal, že dostaneš nobelovku. Stačí poslat tvůj výpočet do časopisu Nature :-[]:-[]:-[]:-[]:-[] Co z toho asi bude pravděpodobnější?
Myslíš ten umělý sad průmyslového dřeva, co se kvůli tomu vytěží o pár let dřív než bylo v plánu? :-[]:-[] Už nečti ten Sputnik a autoforum, nebo se zblázníš.
Tady je docela skvely srovnani https://www.youtube.com/watch?… , podle kteryho je uplne jasne, jak moc je Evropa pozadu.
Hlavne evropska premie bude muset zamakat,protoze rozdil mezi oproti el.mainstreamu je jen v nicotnostech a to nestaci. Hlavne pokud na mainstream nestaci tim zakladnim a to dojezdem. Neni divu, ze bojovnici za nemeckou premii nemaji napr. Teslu radi.
Nedavno bylo psano o Audi, ze propousteji a zduvodnuji to dodavkami LG baterii. Hmm, stejne duveryhodna zprava jako reklama na "Clean diesel" v USA. Sami vedi, ze problem je ve vyvoji. Bez nej dobry automobil nevznikne. Chybi jim model vyvinuty pro el. auto, chybi jim jmeno pro dany model ( ve francouzsky mluvicim svete je Etron neprodejny auto). https://blog.auto.cz/…tron-nestastnik/ O tom se uz vedelo i tady na auto.cz v roce 2010. Dal by meli nakoupit motory od Kie / Hyundaie. Lepsi na trhu nema ani Tesla.
To same se da napsat i o M-B nebo Jaguaru.
Jezdím dálky velmi zřídka a stejně zastavuju co 250km, takže rozhodně nebudu nabíjet 0% - 100% a dokonce je mi úplně jedno jestli si tam budu vyřizovat emaily 10 minut, 20, nebo 30minut.
Pokud tobě tento systém nevyhovuje, tak si prostě nekupuj. Co na tom pořád nechápeš? :-[]:-[]
Chtelo by to chápat psaný text souvislosti. Odpovídal na dotaz, kdy to bude mít dojezd 500km za cenu normálního auta v rozmezi 300-500tis. Tak těžko bude mluvit o dojezdu 190km.
Jak mě může stát kilometr 2Kč?? Myslíš si snad, že mám spotřebu 90kWh / 100km????
Já na rychlonabíječkách nenabíjím a v ceně mám solární tunel a emisní povolenky...
Kalkulaci už jsem tu dělal milionkrát a vaše ignorance není můj problém nehledě na to, že to jsou moje ušetřené peníze a ne vaše. Takže je mi to reálně fuck :yes::*)
Jak do těch výpočtů zahrnete "měkké" úspory typu nestarání se o auta, téměř nulový servis, žádné zahřívání, žádné dochlazování, nezávislé chlazení v létě, rychlé rozjezdy bez řvaní motoru, okamžitá reakce na plyn, nebát se tankovat u neznámých pump, atd.?
Já třeba tyto věci si cením poměrně vysoko, takže z tohoto pohledu já už bych nic jiného než elektriku nechtěl a vyplatí se mi už dnes.
Podobně jako Vy jsem uvažoval v době, kdy jsem si elektriku pořizoval jen z hecu a vyzkoušení (plánoval jsem si elektriku nechat cca půl roku a pak ji prodat) a nakonec ty "měkké" vlastnosti, co se nedají přesně přepočítat na peníze, mě přesvědčily a spokojeně jezdím už přes 3 roky na tu "špatnou" elektriku, která nemá dojezd jako můj druhý spalovák a nabíjí se déle než tankuji.
Každý den ráno se mohu rozhodnout, zda pojedu elektrikou nebo spalovákem a spalovák mi po většinu roku trčí v garáži. Takže asi tak.
"Ještě asi před 5-10 lety provozovatelé přenosových soustav předpokládali, že pro stabilní provoz elektrizační soustavy podíl obnovitelných zdrojů energie na spotřebě elektřiny může dosahovat maximálně 20-30 %."
Upřímně by mne zajímalo, jak jsi došel k úspoře 0,5M. Protože ať počítám jak počítám, i při mírně nadprůměrném nájezdu je momentálně koupě EV ekonomicky nenávratná vůči klasice.
Protože pokud mne zajímá ekonomika provozu, tak jsem schopen jezdit za 1,80 Kč/km v palivu (a to se nebavím o LPG/CNG). U EV za 0,50 Kč/km. Delta je 1,30 Kč/km.
Když vezmu na Česko nadprůměrný nájezd 20tkm, tak jsem na teoretické úspoře 26tKč/rok. Jenže ...
Pokud budu počítat, že EV stojí o dejme tomu 400tKč víc, tak z této sumy mi vznikají náklady ušlé příležitosti. A když vezmu vcelku konzervativní 3%, tak ten náklad je 12tKč. A skokem jsem na reálné úspoře 14tKč ročně ... A tuto, když ještě budu do budoucna diskontovat třeba průměrným růstem příjmů (v posledních letech 7%), tak druhý rok reálně neušetřím ani těch 14, ale už jen 13, třetí rok 12,1 ... atd.
Ty už jsi úplně ztratil soudnost. Dlouhodobě tvrdím, že komu vyhovuje spalovák, ať si koupí spalovák. Já už se spalováky po desítkách let končím, ale jen proto, že to z mě dává smysl. Pro někoho bude spalovák nejlepší volbou klidně další desítky let. :yes:
A jaderek stojí na světě kolik? A taky pořádně bouchla jen jedna, skoro tři. Sice to moc nebouchá, ale zato to stojí zato. Jinak to ani nebouchne, jen trochu oříšek když uteče palivo, že...
I kdyby vymysleli zazracnou baterii, kteoru dobijete za 10 minut, stale potrebujete dobit takove mnozstvi energie, ze kabel by svou hmotnosti musel ovladat jerab, byt v dohledove vzdalenosti elektrarny a mit transformator pouze pro sebe.
Uprimne receno k takove dobijeci stanici bych se nepriblizil, protoze moznost zasahu el. proudem by byla pomerne vysoka.
Když budu tvrdit opak, tak to bude mít tu samou váhu. Z mého pohledu zatím nic nenasvědčuje tomu, že by tady v ČR se zvedala výrazně poptávka po elektřině či výrazně snižovala výroba elektřiny.
Zkuste být konkrétní.
Co řešíš? Ročně vyvezeme z ČR 13 TWh elektřiny. Milion EV spotřebuje za rok kolem 2 TWh. Milionu EV se tady dočkají maximálně naše děti, ne my. Takže použiji legendární Špidlovo výrok: "Zdroje jsou..." :-)
Německo má moře, my nemáme nic, asi tolik k větrníkům.
Navíc v článku je zmíněna nutnost investovat miliardy do přenosové soustavy, kdo to asi zaplatí, stejně jako to odstavení a zakonzerovování JE. To stojí hodně velký balík.
Pokud jedeš čistě jen na tvrdá čísla, přepodkládám, že když si kupuješ nové auto, tak si koupíš nejlevnější Dacii, protože ta tě z Prahy do Brna odveze stejně jako Octávka, Superb či BMW 7.
Pokud by se všichni řídili jen tvrdými čísly, tak přežije pouze Dacia a všichni ostatní to mohou zabalit. :-)
Jak jsem psal. Každý den si mohu vybrat, do kterého sednu a odjedu z baráku. Z 99% je to EV.
Klidně se řiď tvrdými čísly a tvař se, že vše ostatní tě nezajímá, ale to ti stejně nevěřím.
Pokud srovnám svoje požadavky na auto a vybral bych ekvivalent mé elektriky, tak se mi EV vyplatí. Ale rozhodně netvrdím, že totéž platí i pro tebe, protože 100 lidí, 100 chutí a každý od auta očekává něco jiného.
A 0,2% ti přijde jako skokový nárůst? Té elektřiny "navíc" je 13 TWh. Psal jsem to v předchozím příspěvku.
A pokud milion EV sežere ročně 2 TWh, tak je to v pohodě. My dva se určitě milionu EV v Čechách nedožijeme.
Snazis se hezky, ale marne. Ja pisu o 10 minutach a s tou 250kW supernabijecka i tak nabijeni trva minimalne 30 - 40 minut. Dale tech 250kW tam tece jen chvili a pak se snizuje, aby nedoslo k poskozeni baterie. Na youtube lze najit realne recenze z dobijeni a jak dlouho trva atd.
Takze co tam mas dal ?
Fotovoltaika v zimě nic nedává, víme. Učinnost 15%, v 7:30 ráno tma, v 16 odpoledne taky tma a k tomu 20 dní kdy je mlha od půj jedné odpoledne a ve 4 tma. To nabíjí vid, matematiku.
A mimo státy co mají moře vítr taky moc nefouká, takže co tam máš dál?
A co tak na to pohlédnout reálně. Už teď se spekuluje, že VW koncern je s elektromobilitou moc vepředu, protože to co chtějí vyrobit nebude mít kupce. VW koncern potřebuje vydělávat a na EV to zatím a možná nikdy nepůjde. Jedině Tesla díky geniálnímu Muskovi může 15 let prodělávat, bez Muska by Tesla skončila jako všichni začínající EV výrobci. Stejně si myslím, že Musk počítal s rychlým vývojem baterií a ty zatím jen stagnují a nic nového se nečeká. To by se asi nestavěly ty gigatovárny.
A kdyby tam nebyla blbá obsluha, zbyla by jen fukušima a three mile island kdysi dávno. A fukušima je přírodní katastrofa, to nešlo ovlivnit jedině to nestavět na takovém místě.
Jasne, ze dotace prodavaji elektroauta. Ted to ale z tveho textu vyznelo, ze dotace jsou jen na Teslu.
Stejne dotace muzes uplatnit na Etron a ostatni (i) evropske elektromobily.
Problemem je ale to, ze horsi kvalita zpracovani, nebo treba brzdy u Tesly jsou prilis malym minusem oproti nedostatkum evropske konkurence.
Osobne se ohlizim po E-Niru. Vychazi mi to jako nejracionalnejsi E auto na trhu. Zvedam koncernu Hyundai / Kia kloubouk za spotrbu jejich motoru a za zpracovani auta jako celku.
Musi byt lebo si to povedal? :) Alebo musi byt pretoze dopyt po Model 3 vyrazne prevysuje ponuku a je tretimnajpredavanejsim autom v EU za december a z ID.3 sa predala nula? :) Tesla nic nemusi, ty ako silne VAG veriaci sa musis vratit do reality kde VW zaziva to zname production hell nie len s ID.3 ale aj s e-tronom a ostatnymi EV a posuva slubene terminy uvedenia, takze to iste co sa prepieralo u Tesly roky dozadu. Taktiez si nastuduj skutocne ceny ID.3. Ked sa konecne dockame prvych realnych kusov ktore parametrami, vybavou a priestorom nemaju sancu konkurovat Modelu 3 ktory uz vtedy bude mat za sebou asi 600k predanych kusov, tak ceny budu nasledovne:
1st edition base model 40k euros
1st edition mid model 45k euros
1st edition top model 50k euros
Na ID.3 pod 30k sa nacakame asi tak dlho ako na Model 3 za $35k. V tom case uz mozno budu do EU vozit Model 3 z CN za 30k. Potom budeme sledovat stovky tisicov predanych Modelov Y a zase tu budes ospevovat ze raz pride ID.4 a ten uplne pobije Model Y cenou? A vsetky tieto sluby budu napajane zo slubenych LG chem baterii ktore uz teraz brzdia vyrobu e-tronu? Poprosim ta skusit ostat v realite a nie hadzat sem mokre sny VAG uctievacov, ked to robia Tesla fanboys tak vam to vadi, tak skus aj ty ostat sudny a porovnavat realne jeablka s realnymi jablkami ;)
Wau.. taketo roznosenie v zuboch fosiluchyla ako Barrichello som uz davno nevidel :D Opat raz tvrde fakty ktore strapnia tie ich prehnane radovo nepresne nezmyselne cisla :) a tvrdy naraz na realitu o ktorej nemaju sajnu lebo ju nikdy nezazili a iba o nej citaju s hate portalov. Klobuk dole. :yes:
ten les u Berlina by padnul tak jako tak, byl vysazeny za ucelem pokaceni a zpracovani pro papirensky prumysl, ovsem to jaksi media casto zapomeli zminit :-[] kacet se mel pristi rok tak jak tak, schvalne jestli by kvuli tomu lidi taky tak halekali na forech kdyby u toho Tesla nebyla
Proti elektrickým lokomotivám nelze nic namítat, stejně jako proti tramvajím a snad i trolejbusům. Ale elektřina do aut ani náhodou, to je naprostá pseudoekologická pítchovina! ;-)
Chces mi opravdu tvrdit, ze zastavujes kazde 2 - 2.5 hodimy a 20 minut vyrizujes emaily, za dalsi 2 hodiny zase zastavis a zase vyrizujes emaily? Nez dojedes do Alp, uz tam bude jaro 😃
Muze to byt pravda a nemusi. Tesla ma urcite naskok v managementu baterii a pravdepodobne i dobijeni, ale zbytek je preumerny az spatny. Kvalita zpracovani, materialy, brzdy, lak to vse je na prumerne a mnohdy az spatne urovni.
Tesla prodava zejmena diky dotacim v konkretnich statech a tam kde dotace skoncili, sli prodeje raketove dolu.
Hodnotit automobilku Tesla jako uspesnou pujde az prezije prvni krizi, zatim zadnou nezazila.
už to začíná být zajímavé, teď ještě zlikvidovat pár lesů a postavit pár dalších fabrik, vysázet pár stromků jako odpustek a jsou jedničkou mezi konkurencí
Za 5 let umře docela spousta lidí. To tedy rozhodně není brzo poté co elektrofašisté slibují bezva EV …. už příští rok... a toto... už příští rok (zase a opět)
Proč bych je tam zahrnoval? Jde o "tvrdý" výpočet na základě faktů, protože téměř v každé diskuzi se od EV nadšenců dočítám, že EV se vyplatí i čistě jen ekonomicky a já se vážně pořád nemůžu nějaké čistě ekonomické návratnosti dopočítat.
Když začnu zahrnovat "měkké" úspory, tak mi vyjde to, co zrovna potřebuji, neboť ty jsou objektivně nevyčíslitelné. A už se přesouvám z polohy "takové auto se vyplatí" prostě do jednoduchého "takové auto chci". A pak není potřeba si vymýšlet nějaké pseudoargumenty, proč jsem si takové auto koupil.
Taky mám doma auta, která objektivně nepotřebuji a můžu jezdit s něčím jiným, co mne obecně vyjde klidně víc než 3x levněji. Ale já chci mít ty co mám, i když je to ekonomický nesmysl.
Ted si nejsem jisty jestli chapeme slovo realne stejne. Pokud by koncern VW byl s vyvojem rekneme aspon na urovni Hyundai / Kia, asi by neco kloudnyho i prodaval.
Jestli jsi sledoval link, ktery jsem postnul, vidis jak na tom koncern (Etron) je. Je to az zoufaly jakou ma spotrebu, oproti napr. E-Niru.
Kazdy place nad dojezdem na jedno nabiti, pritom dojezd uz neni problem. 400km na nabiti uplne staci. Kdyz ne, tak behem pulhodinky na kafe mas pres 50% zase dobito.
Kazda nova automobilka prvni roky produkce zoufale prodelava. Musi vyvijet, nakupovat, stavet.....a zalozit si klientelu.
Baterie prochazeji rychlym vyvojem. Jeste pred 30 lety jsi mel v kufru 500kg olovenych baterii a elektroauto s dojezdem 80km. dnes mas 10x lehci baterie a 5x delsi dojezd na nabiti.
Chápu, spíš mě zaráží, že vlastnictví spalováku u jiného nazýváš trapností, zatímco u sebe si prostě najdeš nějakou výmluvu a považuješ to za zcela v pořádku. Jsi zajímavej exemplář pro psychiatra.
Kecá, střelil to od boku. Vytahuje se, jaký je chytrák, že má fixnutý dvoutarif na skoro 2 roky. Reálně stojí km 2 Kč, ale když někdo použije rychlonabíječku (jediné jakž takž rozumné nabíjení), tak ho vyjde km na 3 - 4 Kč. A to je benzín/nafta má v ceně skoro 1/2 daní.
Cituji : ,,Spotřeba elektřiny v České republice roste nepřetržitě již pátým rokem a loni dosáhla 73,9 TWh (+ 0,2 %), nejvíce za dobu jejího sledování v ročních zprávách Energetického regulačního úřadu."
zdroj - https://www.eru.cz/…_statistiky_2018
Co je ale zajime jsou import a export elektriny za rok 2018 :
Export - 28,1 TWh
Import - 15,1 TWh
Takze ,,navic" elektriny zase tolik neni, jak to vypada.