Ja osobne myslim ze ta Britanie udelala dobre ze z toho zm-rdo spolku vystoupila. Tohle fakt neni normalni takovy kraviny resit. Nejdriv se zacnou delat hony na dieselovy auta ted prichazeji na radu SUV a co potom kde budeme dal tu svobodu omezovat? Zapadnim statum chybi 40 let vlady komunistu oni by pak treba uvazovali trochu jinak nez furt zakazeme omezime zregulujeme.
Toto je jen dalším příkladem levičáckého útoku zeleného progresivismu na naše svobody, tentokrát prostřednictvím zločinných, bůh ví kým financovaných neziskovek. Tito hajzlové nedají pokoj, dokud v Evropě nevybudují obludnou zelenou diktaturu, kde bude téměř vše zakázáno nebo omezeno - jako např. ve známém filmu Demolition Man. Je mi z toho opravdu na zvracení, před 30 lety jsme z naší zemičky vykopali hnusnou bolševicko-komunistickou chuntu sloužící zájmům SSSR a nyní se nám sem podobné móresy tlačí ze Západu. Neuvěřitelné, tomuto levičáckému socialismu, jehož rudá barva je jen přetřena na zeleno, se musíme tvrdě postavit, jinak je s námi ámen! Začalo to vnucováním kvót na muslimské uprchlíky (jejichž vysoká kriminalita a nebezpečí islámského terorismu je soustavně marginalizováno a zamlčováno), pokračovalo nazýváním zdravého patriotismu, vlastenectví a národní hrdosti "fašismem", dále homosexualismem, extrémním feminismem, degradací normální rodiny a snahou o omezení vlastnictví zbraní a nyní tito zločinci chtěji lidem s běžnými příjmy postupně odejmout právo na dostupnou individuální mobilitu. Hnus, hnus, hnus! Prostě salámová metoda, pomocí níž nám rádoby "nenápadně" a "pro naše dobro" stále ukrajují z našich svobod, až se jednoho hrozného dne probudíme do zelené diktatury, kde už nebudeme moc ani svobodně říct svůj pravdivý kritcký názor, protože by nebyl dostatečně "politicky korektní" . Aby se jednou tihle levičáčtí pseudoliberálové nedivili, že země V4 budou následovat Velkou Británii! :-|
P.S. Tihle dobroserové si ve svém progresivistickém fanatismu asi nevšimli, že vlastně celý lidský život je jedno velké nebezpečí. V absolutním bezpečí budeme až v hrobě, resp. v urně. :-)
Stačilo by aby cyklista trávil viac času za volantom a motorista na bicykli.
Takto by videli dopravu z oboch strán a vedeli by čo a ako.
Ja sa napríklad už dosť bojím jazdiť na bicykli, arogancia rastie naprieč spoločnosťou. X krát sa mi stalo že ma vodič predbehol a hneď odbočil doprava. Namiesto ospravedlnenia mi ešte ukázal/a prostredník.
...boli tí chodci alebo cyklisti osvetlení, alebo mali aspoň reflexné prvky, bolo by nehôd menej. Čierne oblečenie je v móde a chodca alebo cyklistu v čiernej bunde skrátka nevidieť ani pod lampami. Tiež keby cyklisti ovládali aspoň základné dopravné predpisy, mnohí ani netušia, že nejaké existujú. Čím nechcem znižovať "príspevok" áut a mnohých vodičov, ktorí jazdia tak, ako keby boli na cestách a hlavne v meste sami.
Doporučuji dát do povinné výbavy každého kola 10x airbag, line-assist, emergency braking, ESP, ABS, e-call. Kola staršího data výroby než 5 let zakážeme vjezd do center, protože jsou stará a těžká a cyklista u nich hodně funí a vypouští moc emisí CO2...
29p kola bych zakázal, protože zabíírají moc místa... Jo, samozřejmostí je celodenní svícení. V povinné výbavě pak lékárnička s EKG, protože riziko infarktu na kole je značně vyšší...
Nie pre chodcov, deti, matky s kočíkom. A takých cyklistov už vôbec nie. Zakázať pešie zóny.
Chceme na svojom SUV vojsť až do hypermarketu.
A po parkovisku, pomedzi bytovky jazdiť minimálne päťdesiatkou.
Hlavně na přechodu nemá cyklista co dělat, dokonce tam nemá ani přednost, protože není chodec. Pokud sesedne, pak již chodec je a pouštím. To samé na přejezdu pro cyklisty, tam nikdy přednost nemá. Pokud je kolona, nemám problém zpomalit, ale pouštět je když jedou 2 auta, to ani omylem
EU a její komise přijde na to, že spousta úrazů a úmrtí vznikne při chůzi a zakáže nám chodit. Tím samozřejmě omezíme také emise CO2 o 0,00000000000001%, čímž jistě přispějeme záchraně planety jako nikdo jiný na světě.
V Británii je obrovská masa sluníčkářů a ekoteroristů.
Hádej co se stalo když britští EU poslanci odešli z EU parlamentu? Oslabila a to radikálně - STRANA ZELENÝCH a taky silní byli "liberálové".
Kdepak, tam je to kupodivu snad ještě horší než v EU.
Zelení a levicoví liberálové v EP oslabili !!!
takze podla nich je hlavnym dovodom vysoka hmotnost SUV ... len taky detail ... EV su vyrazne tazsie ako auta so spalovacimi motormi, takze co ? bude limitovany aj pohyb EV po mestach ? cize do mesta nebudu moct auta so spalovacimi motormi kvoli emisiam a ani EV kvoli hmotnosti ... vyborne
třeba je to v tom, že podíl SUV je ve městech poměrně vysoký a tím myslím né registrací, ale každodenně jezdících. A také možná se k tomu přidává i to, kdo ta SUV řídí a bohužel musím konstatovat, že to bývají docela dost ženy, resp. většinou mladé maminky, co rozvážejí děti a přitom myslí na úplně jiné věci než na provoz okolo sebe... navíc to mnohé mají dáno také tím, že možná autoškolu dělaly někde více na východě... :no:
Protože když ti vjede cyklista násobnou rychlostí na přechod, než chodec, jak asi stačí řidič zareagovat? Běžná praxe ve městech... Chodník je pro chodce, né pro cyklisty, ani koloběžky, je to tak těžké pochopit ? Když jsem v Berlíně omylem šel na části chodníku, kde byla cykolsteszka, cyklofašisti se mohli pos...t, tak proč se cpou oni na chodník pro chodce ? Mají svých výhod dost, po Praze určitě ano..
Demagogická junk science, jak je ostatně u ETSC obvyklé. Na to, abych "dokázal", že když auta budou jezdit pomaleji nebo jich bude jezdit méně, bude méně nehod, skutečně nepotřebuju "think tank" a dotace z Brusele.
I když je na silnici mnohem víc aut než cyklistů, nějaké nebezpečné chování v poměru k počtu vídávám právě u cyklistů. Kličkování mezi/před auty, nedávání znamení o změně směru, jízda metr od krajnice, vybočení z jízdního pruhu bez ukázání, jízda po chodníku, přes přechod nebo na červenou, jízda cyklistů vedle sebe atd. No a na podzim, když jsme stáli v koloně na semaforu, ze zádu přijel cyklista a nabral se o moje zrcátko. Aspoň měl dost slušnosti a omluvil se a jako zadostiučinění si aspoň dal pořádnou tlamu o asfalt.
Musím ale říct, že se to pomalu zlepšuje. Alespoň odrazky na botách už začíná mít dost lidí. Nemluvím o školácích a jejich aktovkách, některé jsou plné odrazek naprosto parádně.
Stačí ty arogantní a agresivní z Auto-Matu.
A řidiči by si měli založit organizace (neziskovky) hájící jejich práva, mohlo by se to jmenovat "Cyklo-Mat".
Východní evropani jsou pokřivení morální mrzáci - ne geneticky, ale jsou poškozeni totalitou který totálně vymazala nějakou morálku.
Husákovy děti a starší žili ve výplachu mozků, absolutně nevedeni ke kritickému myšlení a schopnosti debatovat, což je v západním školství nejdůležitější prvek.
Sam jazdim par tisic km rocne na biku, ale podla mna by sa mala zakazat cyklistika po zotmeni + v strednej europe aj pocas zimnych mesiacoch, hlavne v meste a cesty 1triedy
Vůbec ne. kolo na chodník nepatří, akorát ohrožuje chodce. Dokud sedíš na kole, nejsi chodec. To samé, dokud sedíš na motorce, i když má vypnutý motor, nejsi chodec.
Tak to je hodně prekérní situace, protože:
§57 zákon o silničním provozu č. 361/2000 Sb.
( 8 )Před vjezdem na přejezd pro cyklisty se cyklista musí přesvědčit, zda-li může vozovku přejet, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, cyklista smí přejíždět vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče ke změně směru nebo rychlosti jízdy. Na přejezdu pro cyklisty se jezdí vpravo.
Takže dokonce nesmí ani omezit jestli chápu dobře, že nesmí donutit řidiče ke změně rychlosti.
100% souhlas, stejne jako 90% dalsich lidi. Otazka tedy je : co s tim udelame? Myslim to seriozne-kdyz prece vetsina lidi chce vetsinu veci jinak, neco s tim jde delat!
To je přesně o čem mluvím, a ty víš moc dobře, že cyklisté mají ve zvyku jezdit po přechodech a ještě tam vletí klidně před rozjetým autem. Pokud sesednou, jsou to chodci a chovám se k nim, jako chodcům.
ano, vsetko co si napisal vidim a zazivam ... len sa mi to nechcelo vypisovat :-) samozrejme ale plati, ze mnoho vodicov jazdi ako keby boli uplne retardovani. niekto tu pisal, ze by mala ist polovica z vodicov na preskusanie a pomohlo by to. suhlasim s nim, ale pomohlo by to z ineho dovodu ... velkej casti z nich by bol vodicak odobraty.
Otázkou je, kto bude bojovať proti komu? Aby nakoniec čisto teoretický konflikt nedopadol tak, že by sme na tom boli ešte horšie (otroci "stredovekých fanatikov" napríklad). Máme sa lepšie ako kedykoľvek v histórii. Tak ako my sa nemali naši otcovia ani dedovia...
Vysoká životná úroveň zrejme vplýva na mäknutie mozgov. Každý chce veľa - najlepšie za čo najmenej úsilia. Dnes je problém, že mladí nechcú už ani študovať techniku, medicínu... V časoch, kedy je všetko dostupné, už ľudia nemajú záujem namáhať si mozgy. Načo, keď všetko dosiahneme aj bez väčšieho úsilia?
Politici sú bez zdravého úsudku - počúvajú tých nesprávnych radcov... Všade sa plýtva, rozkráda...
Tak sa pýtam sám seba... Kde sú poctivý a rozumní ľudia? Prečo takí nie sú v politike, na úradoch....?
Ono by nebolo zlé, keby sa cyklisti naozaj správali ohľaduplnejšie. U nás je to ešte v pohode - cyklisti vedia, že veľa vodičov ich "sundá", ak si nedajú pozor...
Napr v takom Nemecku sú miesta, kde je cyklista "bohom". Kľudne auto obehne sprava, keď odbočuje. Síce je tam na to asi nejaký predpis, ale skúsme obiehať sprava autom... Hlavne pre nezvyknutého cudzinca je to často veľký stres...
Vzdelávanie by malo začať na školách. Možno by na to mali obetovať pár hodín náboženstva, alebo etiky, alebo časť iných predmetov. Niečo sa síce učia malé deti na 1. stupni, ale väčšie deti už nie. Opakovanie je matkou múdrosti.
v tom mas / podla mna / uplnu pravdu ... plati to ale uplne z oboch stran. necitim sa na bajku v meste uplne ok, ale rovmako ked idem v aute pocas sezony uplne pravidelne a bezne zazivam "strety" s cyklistami, ktori uplne prdia na pravidla cestnej premavky
Obyvatelé východní Evropy naštěstí mají proti nastupující levičácké diktatuře díky své otřesné historické zkušenosti s komunisty vyvinutou velkou citlivost a obezřetnost, ne jako dlouholetým blahobytem totálně zblblí západo a severoevropani. Proto země V4 tyto euromarxisty tak dráždí, nenávidí nás, že si nenecháme vypláchnout mozek jejich zeleno-rudou propagandou! Teď je nejdůležitější toto smrtelné nebezpečí trpělivě vysvětlovat našim dětem, jinak budou za pár let v dobré a naivní víře volit Piráty a Zelené! :-(
i jako velmi aktivní cyklista říkám, že "takhle tedy ne, přátelé".
Jasně, jako mnoho jiných jsem taky zažil situaci, kdy mi auto vyjíždějící z vedlejší nedalo přednost, jenže s tím už tak nějak automaticky počítám, že za volantem sedí blbec. Ale kolik nemyslících cyklistů, kteří se srdnatě vrhají před auta, projíždí na červenou bez rozhlédnutí nebo kličkují mezi jedoucími auty potkávám, to jsou mnohem vyšší čísla. A kdyby to byly aspoň ty obligátní "báby s nůší a dělníci z továren", ale čím dál častěji to jsou právě sportovní cyklisti. A nejvtipnější samozřejmě pak je, že právě tihle cyklisti pak brečí, že se k nim řidiči nechovají hezky. O fenoménu dnešní doby, mobilních zombie, radši ani nemluvím. Poslední zážitek z páteční Prahy, blb hipster na kole, čumící do mobilu, taky takhle krásně vlétl do křižovatky. Co na tom, že na červenou a ještě z jednosměrky (kde neměl co dělat), on jede...
Bohužel, asi je snadnější omezit provoz aut ve městě, než vychovat masu nemyslících cyklistů a chodců k přemýšlení a ohleduplnosti.
Sa neondej. Mikesus má v podstate pravdu, zo zákona na chodníku musíš bike, kolobežku len tlačiť. Rovnako na priechode pre chodcov. Všimnite si slovo chodcov.
Nerobí.
Mali sme v piatok školenie vodičov.
Pridali kolobežku a samovyvažovacie vozidlo (segway a spol) do vyhlášky. Sú na úrovni bicykla, čo sa týka zákona.
A vypadla povinnosť prilby mimo mesta, napríklad, z čoho môjho neurológa asi vystrie.
A taktiež vypadlo zo závažných porušení prekročenie rýchlosti. Takže zo Slovenska bude už naozaj neobmedzený okruhu. Doteraz museli ísť po treťom porušení na preskúšanie, teraz nie (za rýchlosť).
Sorry za OT.
Tiež keď idem bicyklom dávam obrovský pozor, kde a ako idem. Pred 30 rokmi sme ako chalani veselo jazdievali bicyklami na výlety. Dnes to už nie je možné po cestách. Máme ale viac cyklochodníkov.
Čo sa cyklistov týka - veľa je takých, že idú drzo aj 3 vedľa seba a ani sa neuhnú, keď je za nimi auto. Ako cyklista - samozrejme slušnejší s tým mám celkom trpezlivosť.
Každopádne by pomohlo, keby boli postihovaní a vychovávaní aj chodci a cyklisti. Pri všeobecnej tolerancii by bolo nemej problémov.
To je takový fenomén dnešní doby, kdo ho nemá, není COOL a není IN. Bohužel je to trend a hodně lidí po něm touží, potřebuje ho, je to status, ikona. Je to těžké, není to aerodynamické, potřebuje to silný motor, má to velkou spotřebu, špatně to sedí na silnici, špatně to brzdí, zabírá to cenný prostor, je to nebezpečné pro ostatní. Ale lidi to chtějí. Zakázat - no to je zhovadilost, zdanit - to spíš, ale nic to neřeší. Snad se to časem samo srovná.
Ano, já souhlasím. SUV jsou zlo, výrobci vymysleli novou kategorii kvůli vlastní chamtivosti. Není na tom nic Sportovního, ani Užitkového, je to jenom přerostlý Vehikl, jehož jediným účelem je generovat více zisků a více emisí. A více mrtvých.
A dále, cyklista, který jede po chodníku a přechod pro chodce přejede na kole, je jednoznačně lepší řešení, než cyklista, který jede po vozovce a překáží v pohybu řidičům motorových vozidel všeho druhu. Protože on jim překáží, to mi věřte, a mnozí řidiči to dávají cyklistům vehementně najevo. Nemůžou si pomoci. Nebo jim není pomoci? Kdyby to nebylo trestné, s gustem by je sráželi jako lovnou zvěř. A nejlépe v SUV na přechodu.
Ovšem taková je lidská psychika, podle jednoho australského výzkumu "polovina řidičů aut považuje cyklistu na silnici za obtížnou překážku, jež je méně než člověk. Proto se uchylují k agresivnímu chování". https://www.euro.cz/…ti-vedci-1448907
Takže cyklista na přechodu? Zabííít...! :-O
Ja napríklad pred prechodom zosadnem a bike tlačím.
Ale ja som taký divný, nejazdím na červenú, dávam prednosť sprava, netrúbim, viem zaparkovať medzi čiary ...
Ked maraton zabehnu za 2 hodiny a dlzka je 40 km, tak pri treningu na maraton by som behal podobnou rychlostou, ako cyklista/kolobezkar. Dnes som siel na kolobezke a priemerna rychlost 21 km/h :-) Na zmrznutom chodniku som mal nejak 16 km/h. Na suchom 17.
Vzorek 442 lidí. No to mi stačilo a víc jsem nečetl. To jako byste v Čr vzali cca 200 lidí a zeptali se co si myslí o cyklistech. Většina by taky odpověděla podobně, protože mají sami vlastní zkušenost o jejich bezohledné jízdě ( nepočítám ty, kteří dodržují pravidla silničního provozu a hlavně jezdí u prave krajnice ).
Je rozdíl, když do někoho vrazíš svým tělem a když do někoho vrazíš kolem v té samé rychlosti. Styčné plochy jsou naprosto jiné a váha díky kolu navíc je taky větší. A když běžíš jakou máš rychlost? Cyklisté se běžně pohybují 25km/h a víc.
chodcom účastník cestnej premávky pohybujúci sa pešo; chodcom je aj osoba, ktorá napríklad tlačí alebo ťahá sánky, detský kočík, vozík pre osoby so zdravotným postihnutím alebo ručný vozík s celkovou šírkou nepresahujúcou 600 mm, osoba, ktorá sa pohybuje na lyžiach, korčuliach, kolobežke bez pomocného motorčeka, skejtborde alebo obdobnom športovom vybavení, pomocou mechanického alebo elektrického vozíka pre osoby so zdravotným postihnutím, a osoba, ktorá tlačí bicykel, motocykel alebo kolobežku s pomocným motorčekom, alebo vedie zviera,
Toto je vyhlaska na Slovensku. Cize technicky kolobezka bez motorceka je chodec. To nie je dolezite, skor bude zalezat od pravneho nazoru, ci ked sa clovek pohybuje na kolobezke bez pomocneho motorceka (pokial ho aj ma), ci je chodec.
Možno nešlo ani tak o pôdorys SUV, ako o výšku chladiča, výhľad z auta a podobne.
Kamoška tak pri cúvaní s Touaregon vyliezla na nejakú Astru. Doslova jej vyšla na kapotu.
Netušil som o takomto výskume.
Žiaľ, potvrdzuje to moje pozorovanie z praxe. A najviac agresívni sú trpaslíci v SUV. Ale len pokiaľ sedia za volantom. Pri vystúpení von už takí hrdinovia nie sú. Hlavne ak im vysvetlím, že tá malá krabička je GoPro a čo to pre ďalšiu vedomú agresiu znamená.
Samozrejme zrkadlo na pravej strane je povinné už dávno. Len keď na to človek nie je celkom zvyknutý, musí si dávať pozor.
Samozrejme ohľaduplnosť je na prvom mieste. Tak ako dávam pozor, aby som náhodou toho cyklistu vpravo neohrozil, keď idem na bicykli dávam zase pozor, aby som sa ochránil pred autom, ktoré odbočuje doprava v čase kedy som ja na jeho boku. Môžem sa takto celkom uchrániť pred nepríjemným zranením.
Ale zažívam aj opačné situácie - cyklista v protismere má silné diódové svetlo na helme, alebo hoci aj na bicykli, a oslňuje horšie ako auto so zapnutými diaľkovými svetlami. Nie je v tom skrátka poriadok. Na jednej strane nech sú viditeľní, na strane druhej niekedy je to proste príliš.
Tiež SUV až tak nemusím - v zmysle, že si to nechcem kúpiť. Že to má niekto iný - to neriešim.
Ak sa pozriem na ľudí okolo seba, doba kedy si ľudia závideli autá, prípadne auto vyjadrovalo nejaký status je dávno preč. Auto je vec, ľudia to veľmi neriešia. Možno len mám okolo seba ľudí, ktorí sú celkom v pohode :).
Praveze vobec to nie je normalne. Kym som nebicykloval, alebo nekolobezkoval, tak som az taky pozor nedaval. Preto ludia, ktori v zivote nesedeli na bicykli, nechapu tych druhych a ani cyklisti, ktori nesoferuju, rovnako nechapu.
Rychlost zo zavazneho porusenia vypadla uz davno. Co dokazuje, ze niekto troku rozmysla a rychlost sluzi len na vyberanie pokut. Staci nasporit 800€ a viac cloveku nehrozi. Aj ked aj 800€ je dost.
Záleží na prostredí kde sa človek pohybuje. Ak jazdí niekto na miestach ,kde sa nestretáva s cyklistami a potom sa objaví niekde v "cyklistickom raji", tak môže byť trochu problém. Rutina je nepríjemná vec.
U cyklistu na rozdiel od chodca je občas problém, že sa pohybuje rýchlo a z prípadného "mŕtveho uhla" vybehne dosť nečakane. Opatrnosti v takom prípade nie je nikdy dosť - z oboch strán.
Ideálne je, ak sa doprava veľmi nemieša - bicykle na cyklochodníku, chodci na chodníku, autá na ceste... :).
No ale to je povinnosťou vodiča. Kam odbočuje, tam sa pozrieť do zrkadla a okolo seba. Aby neprešiel cyklistu. Prípadne niekoho kto prechádza cez tú vedľajšiu ulicu. Veď to je normálne. Lenže každý kto jazdí viac ako dva roky nadobudol rutinu a stáva sa menej ostražitý.
Ja som to nikdy neskumal, ale naco by tam davali prechod pre cyklistov, ked ho na nom nesmiem ani obmedzit? Ale urcite je lahsie a lepsie zastavit bicykel, ako auto.
Nemáš úplně pravdu. Na přejezdu pro cyklisty vyznačeném vodorovnou dopravní značkou V8a nesmíš jedoucího cyklistu ohrozit (§5, odst. 2, písm. h zákona č. 361/2000 Sb.), takže pokud ho tam sundáš, půjde to za tebou.
Myslím že paušaliziješ a navíc špatně. SUV je dnes kde co. Z pousta z nich nemá silné motory a zabírá méně prostoru než srovnatelné neSUV stejné třídy. Xkrát jsme tu ty rozměry rozebírali. Mě SUV cool ani in nepřijde, proč tobě ano?
Na Slovensku myslim kolobezka bez motora chodca robi :-) Iba s pomocnym motorom nerobi. Ale to je jedno, stale lepsie su ti ludia na chodniku, ako by boli na ceste medzi autami.
Ano, dokonca som u nas videl, ako motorka zisla z cesty, na ktorej mala cervenu, presla po prechode, na ktorej mali chodci zelenu a pokracovala po ceste :-) Keby to motorkar tlacil, tak uz po chodniku moze :-)
Lepsie, ked sa cpu na chodnik, ako by sa nam cpali na cestu :-) Ide o to, kto sa ako citi. Je to len hra so slovami, ze ked zosadne, je chodec, ked nasadne je cyklista a pod. Ked mam na kolobezke vypnuty motor a jednu nohu na zemi, som chodec, ked sa namiesto nohy odrazim motorom, som nemotorove vozidlo a pod. :-)
Aky velky stres je obiehat sprava? :-) Uz davno sa montuju spatne zrkadla aj na pravej strane. Dost zalezi na ludoch, kto nechodi na bicykli, casto nechape, ako sa ma spravat. Rovnako chodci, ktori nesoferuju, ani nemusia pochopit, ze auto nezastane na metri. Mozno by pomohlo v autoskole dat prejst mesto ludom na bicykli :-) A opacne, kazdeho posadit do auta, nech si to skusi.
Preco nemoze jazdit cez prechod, ked je to rychlejsie? Preco by si vynucoval prednost, ked zastavit a pohnut bicyklom je ekologickejsie, ako zastavit auto? Ja auta pustam, nech idu a nezastavuju, ale preco by som nemohol jazdit?