Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Passat Limousine GTE – Jak to jde bez nafty?

126 komentářů

Avatar - white label
white label
Udělat EV není problém, problém je prodat ho bez dotací s patřičným ziskem.
Kde by byla Tesla kdyby nikdy nikde žádné dotace neexistovaly, tam kde by byl u nás Agrofert.
Avatar - fOE
fOE
Fostku fostku, jses sice mistama buran, nekdy vseznalek, jindy vopruz, ale je pravda ze bez tebe by ty zdejsi diskuse byly chudsi. Nerikam jestli lepsim nebo horsim smerem, ale jednoznacne chudsi. :D :yes:
Arggon
lepší bejt obětí tohoto marketingu než tu problémy s emisema házet na EU a u toho obhajovat koncerny který se celkem snesitelný limity snažili všmožně o*ebat, každej si holt musí vybrat za co se sám může nebo nemusí stydět a k čemu se přikloní. Já se za to že vývoj hybridů v devadesátkách považuju za přesvědčení nestydím. Jiný vysvětlení toho proč dělat dobrovolně auta hluboko pod emisníma limitama a celou tuhle část trhu založit nemám, nebo mě vysvětli proč se loni rozhodli zdama poskytnout veškerý patenty na svoje i nejnovější hybridní řešení když né proto aby se emise aut opravdu plošně snížili.
Avatar - iudex
iudex
Tak nechcem Tvoje bohaté skúsenosti rozporovať, ale minimálne v jednom Ti odporovať viem, a to v obstarávacej cene. Sup iV v základnej výbave Ambition stojí aktuálne 32930 eur. Ak za porovnateľný motor berieme 2,0TDI 140 kW Ambition (ono úplne porovnateľný nie je, je o 20 kW slabší), ten stojí 34520 eur. Teda hybrid je lacnejší (o 1590 eur) ako dízel. A to nehovorím o špecifickej situácii na Slovensku, kde si mohol na hybrid dostať bonus 5000 eur.
Argument o nepohodlnosti nabíjania je relevantný čiastočne, ak parkuješ pred činžiakom, nemáš kde nabiť a si odkázaný na verejné nabíjačky, je to samozrejme blbosť kupovať hybrid. Ak ale máš garáž a chodíš denne do práce pár km, tak nevidím nič diskomfortné na tom, že po zaparkovaní v garáži napichneš auto do zásuvky.
Arggon
Toyota tomu má ale přizpůsobený vše od motoru pracujcího v jiným cyklu než běžný motory a vysoký účinnosti přes jiný typ baterie a malýmu využitelnýmu oknu té baterie po nesmrtelnou převodovku, ty plug-in hybridy od VW mě připadaj jen jako spojení elektromobilu s jeho bateriema a klasického downsizingovýho přímovstřikovýho turbo motoru a ještě navrch dvojspojka takže to nevzbuzuje zrovna důvěru ale třeba se pletu a bude to taky neprůstřelně spolehlivý.

Jednoduše zatímco Toyota to dělá z přesvědčení tak VW tohle dělá kvůli damoklově meči co nad nima visí
Niemand
Dnes to už z presvedčenia nerobí nikto. Ale Toyota predáva hybridy už viac ako 20 rokov a keď začali s Priusom, tak boli považovaný za exotov. Ani pred 30 rokmi keď začali s vývojom to asi nebolo z presvedčenia, ale skôr pokus o rozšírenie portfólia zeleným smerom. Ale ten pokus ukázal, že sú ľudia, ktorý si to kúpia aj keď nemusia. A dalo im to dosť času na ladenie systému a na to, aby hybrid rozšírili naprieč modelmi. Nemusia to šiť horúcou ihlou, aby sa zachránili pred pokutami. Dnes majú hybridy s dobrou reputáciou a pokoj od pokút. Je to jasný dôkaz, že občas sa oplatí skúsiť aj cestu, ktorá ešte nie je prešľapaná.
Avatar - Ham.
Ham.
1. Do sucha ji nikdy nevyšleháš, protože tomu systém prostě zabrání nastartováním motoru. Proto se udává teoretická kapacita 13 kWh a využitelná jenom 10,4 kWh.
2. Když dojde baterie na mez 10,4 kWh, tak se systém začne chovat jako každý jiný hybrid, při sundání nohy z akcelerátoru nebo při brzdění rekuperuje a nabíjí baterii a při zrychlování okamžitě pomáhá el. motor spalováku. S vybitou baterií nemůžeš použít EV mód, ale hybridní mód s "vybitou" baterie funguje zcela normálně. Takže řidič nemusí nad ničím rozmýšlet.
Freddka
Je to zajimave ze Toyota nasla trh, o kterem nikdo netusil, ze existuje (tak velky).

A jedna mala poznamka - jejich klasicky hybrid jako Prius nebo Corolla je do mesta uplna pecka.
Jsem koukal za kolik u nas prodavaji Prius a nechapu, v Anglii je mnohem levnejsi (bez dotaci!).
Ale hlavne ta auta jsou spis obycejna, podle me kazdy citi, ze to v podvozku neni Golf nebo Focus.
Ale JAK DOBRE ty Toyoti hybridy funguji ve meste, jak klidne a lehce to cely funguje, jak je to promakany, jak je ta prevodovka sametova, jak se ten motor bez nejmensiho zaskubnuti a v tichosti pripojuje a odpojuje ... fakt klobouk dolu. Tam proste nekdo odvedl po technicke strance hromadu vyborne prace.
Mimo mesto to funguje jakz takz tqky, ale predevsim do velkych mest je to super.
Avatar - white label
white label
Pokud je (podle tebe) T3 konkurenceschopná, kolik % lidí dá v Evropě přednost Tesle 3 (za nedotovanou! cenu) , před A4/3er/C/Passatem/Superbem... atd.?
Viděl si to zpracování, ten design, interiér, který vypadá hůř než v Dacii s větším tabletem...
Kdyby tam nebyl ten tablet, tak ta palubka (o nějaké přístrojovce se nedá vůbec mluvit) vypadá jak v elektrickém přepravníku zavazadel na letišti.
Zrychlení 0-100 je výhodou EV, ale jak daleko dojedeš s T3 na jedno nabití a jak daleko s těmi ostatními na jedno nabití/tankování? Jak dlouho trvá nabití a jak dlouho natankování, jaká je hustota čerpacích stanic a jaká je hustota nabíjecích stanic? Proč tak často vidím Tesly na dálnici v závěsu za autobusy?
A že je EV lehčí, než hybrid na bázi běžného modelu má být nějaké velké překvapení?
Záruka 8 let na baterie není nic mimořádného, dává ji aktuálně i VW, zrovna nedávno jsem dostal nabídku na e-Crafter se standardní 8 letou zárukou na baterie.
kesumb
Tak TM3 vs Passat GTE je prostě volba. Pro mě třeba TM3 není, protože v dálničním režimu v mrazu pojede nakonec mezi 20, ale spíš k 25kWh na 100km. Dojezd bude tedy někde kolem 300km s malou rezervou. Což se ostatně shoduje se ev databází pro zimu a dálnici. S TMX jsem se se spotřebou pohyboval většinou na úrovni nejhorších podmínek uvedených na tomhle serveru.
Takže dálničních 1000km bude pro mě nestravitelných. GTE si vyjede svých 30 až 50km na elektřinu a na dálnici můžeš v klidu jet kam se ti zlíbí.
Nechápu, proč by to nebyly konkurenční vozidla.
Avatar - Ham.
Ham.
Tady máš odměřenou spotřebu elektřiny v EV režimu ve městě, spotřebu benzínu na dálnici v režimu hybridu (když předtím baterie byla vybitá ve městě) včetně srovnání s dieselem a spotřebu na dálnici když se zadá zároveň nabití prázdné baterie benzínovým motorem.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ham.
Ham.
Ale vždyť ti to napsal, cituji

"Passat GTE je však úsporný i jako benzinové auto. Schválně jsem zkusil vytlouct baterii a jezdit chvíli s nulovým elektrickým dojezdem. Mezi městy jsem při klidné jízdě dosáhl na výtečných 5,4 l/100 km"

Tohle je přesně režim hybridu, baterie "prázdná" tedy dobíjí se rekuperací a pomáhá při rozjezdech. Asi měl autor vypustit spojení "benzínové auto" protože jako benzinové auto PHEV jezdit neumí, když má prázdné baterky (jak jsem vysvětlil v prvním příspěvku, prázdné je nikdy nemá), tak jezdí jako hybrid (spíše tedy lepší hybrid, protože má k dispozici větší kapacitu baterek a třeba při návratu z hor dokáže uložit do baterek energii z hodně dlouhého sjezdu, zatímco normální hybrid max. energii malého kopce protože má k dispozici prťavou kapacitu baterky). Na dálnici spotřeba bude vyšší než těch 5,4, protože tam se minimálně rekuperuje a bude se blížit spotřebě benzínové 1,4. Ve městě naopak bude spotřeba nižší než těch 5,4 protože se neustále brzdí a zrychluje, tedy neustále rekuperuje.
Mr.Murphy
.... logicky záleží jaké trasy jezdíš a jak nabíjíš.... čistě po městě jezdí iV za 0 a TDI za 9.... naopak čistě ve 220kmh jezdí iV za 15 a TDI za 11.... čili prostě je to o způsobu používání, je opravdu dětinské se hádat že jedno žere míň než druhé....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Po městě je živý i 90kw hybrid od Toyoty, umím si to představit :) Už jsem za poslední rok najezdil docela dost s různými auty tohoto typu... to co tady mlel Hamuna prostě pravda je :)

Souhlasím, že při tom okamžitém záběru chybí 4x4... třeba CHR 2.0hybrid na mokru hrabe téměř porád :D
Freddka
Hele dotace a automobilky, to davej bacha.
Si myslis, ze kdyz prijde automobilka a postavi nekde fabriku (Hyundai, TPCA a vlastne cokoliv jineho ve kterekoliv zemi), ze je to "jen tak bez dotace"?
Tak to zapomen. Prvni co je jim odpusti je na 10 let placeni dani. Pozemky jim najdou a za levno prodaji, vyjimky udelaji na cokoliv atd atd. Jsou to proste oligopoly a podle toho se chovaji.

Kdyz si nekde postavis fabriku ty, tak se na tebe vsichni z vysoka.
Avatar - white label
white label
Před rokem, kdy ještě měly hybridy zvýhodněné parkování?
Pokud jsi tohle napsal přes normální klávesnici, tak to asi nakonec dopadlo dobře. :-)
Avatar - white label
white label
K tomu mi ovšem chybí zásadní informace, jestli se chlubíš, nebo si stěžuješ...? ;-)
kesumb
pokud nevnimas chrochtani tdi, tak musis bejt hluchej.
Realne umi jezdit iv na kratkejch trasach za tretinu ceny na kilometr oproti tdi a jeste na trasach kolem 100km je na tom levnejc. Pokud prevazujou trasy delsi neni co resit.
jestli to nevidis, tak musis bejt natvrdlej
kesumb
napsal jsem to srozumitelne, bez si pustit porno..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslíš, že jsem to testoval nějakým dvacet let starým suoem bez SS? :D To vůbec nepomůže...
Avatar - wakantanka
wakantanka
ja by som tipoval, že aj ten elektromotor robí nejaké odpadové teplo a to používajú na predohrev spaľovacieho. Veľmi sa mi nechce veriť, že míňajú šťavu z bateriek na predohrev druhého motora, aj keď to samozrejme možné je.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Celkem jednoduse - pokud neni nouzova situace, tak se spalovaci motor nastartuje vicemene na volnobeh, zatimco elektricky motor dal "tahne auto". Spalovaci motor podle podminek (teploty apod.) postupne prebira roli toho hlavniho "tahouna".

Lide, co nejeli s plug-in hybridem si vetsinou mysli, ze auto jeden na baterku tak dlouho, dokud je v ni nejaka stava. Kdyz je baterka na nule, tak se najednou spusti spalovak a zacne naplno zabirat, protoze auto je rozjete. Ale ono to tak nastesti neni, ta auta nedelaji uplni blbci :)

Pokud je nouzova situace (plyn u podlahy), tak se zamozrejme zapoji hned a studeny, ale to by melo v beznem provozu nastavat vyjimecne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No já třeba občas do toho města musím, tak jsem to měřil a vídám tady v Praze dost Superbů cukajících v zácpě... proto na to narážím... toto je rajon hybridů, na ty prostě diesel ani benzin v tomto režimu nemá, fakt ne, mockrát jsem si to přeměřil.

Takže, kdo jezdí jen dálky, berte TDI, kdo jezdí dost i městský a příměstský provoz, tak přemýšlejte, jestli není lepší hybrid....
Avatar - Ozzman
Ozzman
A teď mi řekni jednu věc, jak by asi vypadal ten dieselhybrid TDI po pár desítkách tisíc km, kdy šlápneš na plyn a auto připojí studený turbodiesel a hned do plných otáček? To by byl panečku oblíbený zákazník u autoservisů ...

A jako druhou věc, zajeď si s tím Superbem TDI poskakovat do centra velkýho města, ale fakt města... a pak mi přijď říct, kolik si naměřil... já s několika TDI 2.0 vždy kolem 9-10 na sto... stejně jako s každým jiným naftovým dvoulitrem v takto velkém autě.
Freddka
To se fakt bavite o konkurovani si EV vs Plugin Hybrid?

Tak to teda nevim. Podle me to vypada jako konkurent na papire, ale vetsina zakazniku EV chce EV a vetsina zakazniku pluginu zvazuje jestli klasicke auto nebo plugin.

Jo a jednu vec jste zapomneli. Zatimco BMW 330e ma sotva zakladni vybavu, levnejsi Tesla M3 tam ma slusnou vybavu + treba 8 kamer, poloautonomni rizeni a na to pocitac, ze to byste ani nepobrali.
kesumb
Mám Supa IV víc než týden, ujel jsem 500km a dojezd na benzín mi klesil z 640 na 610km. Digitální palivoměr neklesl ještě ani o čárku. 110kw TDI mi jezdilo dlouhodobě kolem 6,5l (superb), ale chrochtalo to příšerně a dynamika taky žádná. IV je projevem úplně někde jinde. A taky je s tím podstatně větší zábava. Iv se sebere i v zatáčce a jede hned. 110kW tdi nejede ani na rovině.

Smysl uvažovat o naftě má, pokud se jezdí pouze velký vzdálenosti a to pořád a nebo není kde nabíjet. Ale daň v podobě toho chrochtání je v malých rychlostech vysoká.

Takže ne, tentokráte si fakt mimo ty. A věř mi, že se Suerbama 200kW TSI, 140kW TDI a 110kW TDI mám fakt najeto dost a vím o čem mluvím.
DonVito
VW dotace na EV nema???

To jsou dotace jen pro Teslu?

Dotace slouzi k rozsireni behem pocatecni faze. Diky masovosti vyroby a diky technologickemu pokroku dochazi ke zlevnovani (Li-ion baterky asi o 80% za poslednich deset let).
Tesla uz je v odpovidajici tride konkurenceschopna i cenove.
Casem (i diky dotacim a ruznym podporam :yes: ) tomu tak bude i v nizsich tridach.

PS Nemam rad porovnani Agrofertu a Tesly.
Nebo Tesly a cibulek tulipanu :-)

PPS Ta tvoje prvni veta je vtipna :-D Ta totiz plati naprosto obecne (temer) na cokoli... Neboli prodat neco s patricnym ziskem je tak nejak princip podnikani :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Před rokem, když jsem prodával hybridního aurise, už byla na trhu nová corolla, a mohli mi utrhat ruce jaký byl zájem.
Anonym
Jo, to už by vážilo 2 tuny. Takže ze zatáčky hned...ale do lesa TWL.
Proč všichni tak ignorujete váhu?
Včera jsem koukal na test RS Q8. Jak Honza vypustil z pusy 2,3tuny, klikl jsem zpátky na porno.
DonVito
Takhle mala baterka nejde nabijet 50kw.
Znicila by se.

Jak rikam, PHEV je jen predstupnem k EV.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Skutečně by mě zajímalo, jak by se dalo polemizovat s kratším dojezdem, nedostatečnou infrastrukturou a dobou nabíjení.
Freddka
Nejvetsi sranda je ta veta v uvodu:
"Vezměte si třeba nové superrychlé nabíječky Ionity, které sice umí nabít elektrické auto relativně rychle"

A pritom recenzovane auto jde nabijet maximalne 3,6kW.
Takze tuhle malou 13 kWh baterku nabijite necely 4 hodiny.

Tolik k rychlosti nabijeni.
A mimochodem tohle me fakt stve!
Kdyby to totiz nabijelo treba blbych 50kW tak si to koupim, protoze tech 15-20 minut bych byl klidne ochotny nekde o par ulic od domu pockat.
Ale 4 hodiny, tak to nic no, to beru diesel. Primo u baraku titiz bohuzel nabijecku nemam, zatimco v okruhu 2km je jich asi 20.

Jinak strucna poznamka k Ionity; to vlastni automobilky, ktere vyrabi auta se spalovacim motorem. Tudiz v jejich zajmu je elektricky auta nevyrabet a potazmo tu elektrinu prodavat tak draho, ze to lidi odradi. Takhle to proste vidim ja.
A presne z toho duvodu si Tesla stavi nabijecky svoje, aby to meli aspon castecne pod kontrolou, aby jim ostatni nemohli takhle snadno hazet klacky pod nohy.
luki.xyx
Taky bych dodal, že IONITY má v CZ jedinou! nabíjecí stanici (4 stojany) za Berounem, ale podle mědií to vypadá že snad všechny auta nabíjejí pouze na ní a nikde jinde.
luki.xyx
Už pár měsíců vlastním ojeté Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid 2014, najeto 193 tisíc km. Kdyby někoho zajímalo, jak funguje dieslový pětiválec spojený s plug in hybridem po 6 letech používání, napsal jsem o tom blog.

Odkaz: autickar.cz/…ybrid-2014/1006/

Součástí je i krátké srovnání s plug in hybridním Superbem, což je vlastně zde zmíněný Passat.
Freddka
Ale co interier, ten je OK. To spis ze nahradni dily a opravny nejsou, to bych videl jako dost vetsi problem. S auty samotnymi problem neni, kvalita M3 je v pohode, to uz je proste celkem normalni vyronni linka. Kdejaky Fiat nebo Renault jim muze interier jedine zavidet (ja vim je to jina cenova ale i tak)
kesumb
Tak dokud bylo GTE dražší než 200kW benzín a tvořilo nejdražší auto v nabídce, byl to nesmysl. V okamžiku kdy máš kde nabíjet a Sup iV stojí vlastně úplně stejně jako 140kW TSI nebo TDI (má to každý trošku jinou výbavu) tak je to volba. Jízda městem na elektřinu je mi podstatně příjemnější než s 200kW TSI a to TDI ani nemluvím. Oproti konkurenci to utáhne 1600kg vlek.
Ale pokud jezdíš každej den 400km po dálnici, tak to pochopitelně volba není.
nlsk
Pozri si test od Chvalu https://www.youtube.com/watch?…
kesumb
to urcite ne, i s baterii na 0% to v hybridnim rezimu pri pridani plynu tlaci desitky kw elektriny do motoru. A jakmile nemas pozadavek na vysokej vykon, dobiji se to. Elektromotor je proste porad zivej.
Avatar - Ozzman
Ozzman
TDI je spíš horší průměr... Bývá al podprůměr, co do kultivovanosti samozřejmě.
pavel60
Už vidím jak v létě pří hybridní jízdě to skvěle svěčí 1,4 turbo,jenom jsem zvědavý jak to dlouho vydrží.Slavné dvouspojky+1,4 T to se to povedlo.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ta baterka nejde vybit, auto te nenecha. U toho meho (Prius plugin) se nastartuje spalovak nekde mezi 12-15% zbyvajici kapacity baterky.
Avatar - iudex
iudex
Čo je nepochopiteľné na argumente kultivovanosti? Štvorvalcový TDI nie je zrovna etalón kultivovanosti, cítiš ho v podstate stále, kesumbovi to vadí, mne tiež. Benzín TSI je oproti tomu zamatový motor, nehovoriac o situácii, keď to ide bez spaľováka len na elektrinu. Pre niekoho ten argument kultivovanosti stačí sám osebe, aj keby to ekonomicky nebolo výhodnejšie ako nafta.
Avatar - iudex
iudex
Presne. Studený dízel, ktorý sa naštartuje vtedy, keď sa od neho žiada hneď plný výkon, to bude killer. Na druhej strane toto neprospeje ani benzínu. To by ma zaujímalo, ako sa to rieši.
kesumb
Celej mildhybrid je peklo na zemi, je to v reálu jenom "lepší" startstop...

Mimochodem u toho supa vůbec ve městě nemusíš řešit studenej motor, prostě vyjedeš téměř do nuly elektřinu a pak ve správnej okamžik přepneš na hybrid. Každopádně těch 85kW s tím v rychlostech do 70km/h hejbe fakt obstojně a ve srovnání s 200kW TSI, kde než se vzpamatovala převodovka, nafouklo turbo a pak to konečně jelo je tohle i živější. Pochopitelně, že to pak jelo naprosto jinak, ale to je do města v malejch rychlostech stejnak k ničemu.
A hlavně tohle jede na elektřinu okamžitě, zatáčka nezatáčka. Co se trošku vkrádá do mysli je, jaký by to bylo s elektromotorem na zadní nápravě...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Zvláštní polemika.
Kratší dojezd nevadí, vlastně by stačil i 60km.
Za nedostatečnou infrastrukturu nemůžeš.
Delší nabíjení nevadí.

Já jsem čekal, že když chceš polemizovat, dozvím se, že kratší dojezd EV nemají, že je infrastruktura dostatečná a že se nabíjí podobně rychle, jako ICE. Jestli si polemiku s nějakým faktem představuješ jako "mě to nevadí", tak raději příště nepolemizuj, ať zase nevypadáš jako ......
99matthew99
Acz si stale vyberie ten priklad ktory im najviac vyhovuje.

"Nechci opakovat všechny ty dostatečně známé trable, které se vznášejí okolo elektromobilů, však víte: nedostatečná infrastruktura, omezený dojezd, doba nabíjení, životnost baterií, neekologická výroba elektřiny, vysoké pořizovací ceny a tak dále."

Pri kazdom bode by sa dalo polemizovat.
Zjavne vacsina ludi jazdi 400km denne a Auto.cz zacalo prave zaujimat co bude s baterkami po 8 rokoch. Ze ich netrapi co bude s ICE autami po 8rokoch(kolko veci uz na nich bude vymenenych.
ČEZ garantuje ze vsetka elektrina na nabijackach bude z obnovitelnych zdrojov.
99matthew99
"Vezměte si třeba nové superrychlé nabíječky Ionity, které sice umí nabít elektrické auto relativně rychle, ale jedna kWh vás vyjde na 20 Kč. Každý ujetý kilometr vás pak bude stát skoro stejně, jako byste jeli s osmiválcem."

Jediny kto bude platit tolko za kWh je tesla a nissan. Tesla to samozrejme nepotrebuje pretoze ma niekolko stovak svojich SC. Pre automobilky ktore "spolupracuju" s IONITY budu mat KWh za 8kč. Ktory osemvalec bude jazdit za tolko?

Nieje sa comu cudovat. Na Auto.cz uz davno objektivita nieje v mode. Verim ze s prichodom ID3 pripadne nejakej EV skodovky sa Vas pohlad urcite zmeni.
DonVito
Tak to je taky skoro jedina vyhoda toho Passatu.
Jeho univerzalnost.

Na druhou stranu celkovymi naklady porad porovnatelny M3 long range uz ma dojezd velmi slusnej.

Tesla bude mit mnohem nizsi naklady na provoz.
Jak na palivo, tak udrzbu.

Ja treba jezdim 1000km dalnice velmi zridka.
A vetsinou v lete..

PS Label chtel videt cenovou konkurenceschpnost. Tu jsem prokazal. Ja netvrdim, ze M3 je pro kazdeho. Ja tvrdim, ze porizovaci cena je stejna. A naklady na pouzivani vyrazne nizsi. Za cenu planovani a prestavek pri cestovani. Ale M3 je - podle me - uz auto, se kterym se cestovat da.
Avatar - white label
white label
Dotace jdou proti tomuto základnímu principu podnikán. A dotace nikdy neplatí stejně pro všechny!
Definuj cenovou konkurenceschopnost Tesly.
DonVito
Ano dotace narusuji (volny) kapitalismus (trh), ktery by se jinak ridil ciste ziskem/marzi.
Ostatne jako kazdy jiny zasah, napr. emisni normy, povinost pouzivat benzin bez olova, bezpecnostni normy atd.

Cenova (i hmotnostni..) konkurenceschopnost Tesla:
https://www.autobild.de/…id-15863795.html

Tesla Model 3: 44.370 €
BMW 330e: 51.550 €
Audi A4 45tfsi quettro: 46.200€

Btw. MODEL 3 (viz video) je o vic jak 100kg lehci, nez testovany Passat.
A testovany Passat GTE (zrychleni 7.4s) je uplne stejne drahy :-O jako ta Tesla Model 3 se zrychlenim 5.6s na sto. Asi tak k te konkurenceschopnosti - Tesla vs VW.
Musim se jeste rozepisovat o nakladech na provoz? :-)
A o spolehlivosti? EV versus DSG+TSI+GPF+hybrid...

Takze i pro Karla, asi tak ke smyslu evropskeho PHEV. :-)
Tento PHEV proste jak porad opakuji moc smysl nedava. Pro toho, kdo jezdi hodne vychazi lip diesel. Pro toho kdo malo zase EV. Vysledna smysluplna cilova skupina zakazniku mi prijde pomerne mala..

PS Tesla ma na to nejslozitejsi, co na EV je - baterii - zaruku 8 let ;-)
Anonym
Jednoduchý to je...když nemyslíš nebo nechceš myslet.
Jasně, a elektrika je ze vzduchu a nikdo nemá nic jinýho na práci než nabíjet jak vocas a mudrovat jaká je sazba elektriky.
Zapoměls těch "22-25Kč" :) taky přepočítat na rozdíl v pořizovací ceně. Čili tvoje úvaha je jalová.
A navíc - nikdo moc nevíme, jak to bude s trvanlivostí tohohle systému. I když třeba Kojota to zvládá.
Anonym
Já taky vím o čem muvím. najel jsem s iV víc než ty.
Na dálky je TDI, to máš pravdu.Kecy o chrochtání beru, jako žes prostě musel.
Jestli pociťuješ iV jako zábavné auto, je to tvůj problém, každý máme laťku jinde. Pro mě je to obyčejný přepravník, který NEMÁ menší spotřebu než TDI a stojí víc.
Mimo nejsem.
Anonym
Sorry, nejsem blb, abych jezdil se Supem TDI po městě. Jako pořád.
Jinak jakou to má trvanlivost se zeptej u toho Mercedesu.
A že auto žere po městě víc, víme všichni.
Hele fakt je, že to EVO má menší spotřebu než 2.0TDI dřív a to nejen na papíře.
Anonym
"Jinak ale spotřeba kolísá právě podle úrovně nabití baterie a toho, jak často můžete využít elektrický pohon. Jen pro ilustraci přidávám údaj o dlouhodobé spotřebě z palubního počítače, který zahrnoval posledních 877 kilometrů – Passat GTE během nich spolykal v průměru 6,2 l/100 km. A to je pořád velice zajímavá hodnota."
Tak já pro zajímavost připojím údaj z palubního počítače sesterského Superbu Combi 2.0TDI EVO, který zahrnuje posledních 2600 kilometrů...Sup spolykal průměrně 5.0.
A ne č u rákoval jsem s kabelama po nocích.
Ale uznávám, že jsem jezdil na víceméně spotřebu a umím to. Při klidné jízdě mezi městy (fakt economy) jsem dokázal i cca 3.6. To vše na zimních gumách a ne naložený.
Ne, tohle nemá smysl.
Hustý by bylo dát ten mildhybrid do toho TDI. Dělá to Mercedes a je to petelice.
Nejseš pak za jitrnicu, že dlouhou dálnici po vybití jedeš za 7,5 benálu.
:-!
Avatar - iudex
iudex
"Toyota to robí z presvedčenia" :D:D:D Tak Ty si zjavne v*ďačný objekt marketingu Toyoty. ;-)
treet
Největší evropská automobilka (s mozky z audi, porsche, lamborghini, bentley, buggati) není schopná udělat normální EV a Tesla je prý nadhodnocená :D ;-)
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Špatně, špatně... :no:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Na video jsem vydrzel koukat asi pet minut (ruzne casti). Start spalovaku jsem tam nedokazal lokalizovat, zato jsem slysel par nesmyslu o hybridech ukazujici na neznalost autora. Pak mne to prestalo bavit.

EDIT: Tak jsem se k tomu videu vratil. Je lepsi, nez jaky byl muj prvni dojem. Myslim, ze pekne pokryva vse, co by mohlo bezneho cloveka zajimat. Sice je tam par situaci, ktere se v beznem provozu moc neprojevi (zejmena celkem zbytecne dobijeni baterie za jizdy, ktere se v realu moc nedela), ale chapu ze to cloveka zajima a chce si to vyzkouset, kdyz ma to auto na par hodin k dispozici.

Je tam i par vyslovenych nesmyslu (zejmena pri pokusech popsat hybridy a jejich chovani) - je z toho citit, ze autor ma s hybridy minimalni zkusenosti.

Nevidel jsem tam ale normalni nastartovani "studeneho" benzinoveho motoru pote, co dojde baterka. Bud to v tom videu neni, nebo z toho neni poznat chovani auta (z pohledu divaka).
Avatar - poterienko
poterienko
Toy to má možná jinak, ale hybridní Superb prostě po vybití nastartuje motor a jede normálně na něj. Žádná benzínová podpora EV se nekoná. Mrkni na video - https://youtu.be/xw51eETccBU
Knedlikbanan
Prepinat z porna na test aut je i na Ala Bundyho velky joke.
99matthew99
EV mají cca poloviční dojezd proti ICE. Takze ak vezmem nejaky MB AMG porovnatelny s teslou S dojde 2 nasobok toho co tesla?
Vidiet ze v tom mas jasno a vyznas sa.
Co patri medzi tvoje silne stranky neviem.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Holá fakta:
EV mají cca poloviční dojezd proti ICE
Počet nabíječek je proti počtu benzinek zlomkový, všude na světě
Nabíjení EV trvá mnohonásobně víc, než natankování ICE.

Žádný z těchto faktů jsi dosud nedokázal zpochybnit. Ono to ani nejde.
Ale vadí ti, že v článku zazněly.
To, že tyto nedostatky nemusí někomu vadit, je druhá věc, o tom se vůbec nebavím. Psal jsi, že se o těchto faktech dá polemizovat. Ne, nedá. Dá se pouze napsat, že ne každému tyto nevýhody vadí. Chápání textu evidentně nepatří mezi tvé silné stránky.
Avatar - lamal
lamal
tiez si nemyslim, ze predhrev by riesili bateriami, ma moc velku spotrebu, im o tu zivotnost az tak nejde aby to vykradlo emisie a celkovu efektivitu... vid starstop u turbo motorov vs dochladzovanie, intervaly vymeny oleja atd...

prepokladam, ze im staci ak vydrzi spal motor vydrz baterii... tj ak je zaruka nejakych 8-10 rokov, pak bude nutne baterie vymenit pokial ma byt zachovana efektivita hybridu a pravdepodobne motor bude tiez pytat :D esteze japonci pouzivaju motory bez turba, o tie sa netreba moc bat, 1.8 to uz dokazali v toyote...
Avatar - white label
white label
Asi spíš...? Vážně, tak to by mě nenapadlo ani ve snu... :D
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ironie ;-)
Avatar - pradeda777
pradeda777
Příspěvky, kde reaguji na příspěvky mě mizí........... :-[]
Xylo
On asi spíš myslí Superb iV nikoliv Superb 4 (IV).
99matthew99
Myslis ze toto bol dovod? Mne sa zda ze dovod bol ze Skodovka chce aby s testami zacali vacsie weby. Inak uz je to nejaky cas co bola predstavena tak naco cakaju? Ake detailne informacie?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tak nejak, I kdyz oficialni vyjadreni je takove, ze nabidka hybridnich motoru v ostatnich modelech je dostatecna a proto uz Prius neni potreba. Coz samozrejme nevysvetluje proc se Prius normalne prodava v jinych zemich...
Freddka
WTF tohle mi hlava proste nebere.

Takze jestli to dobre chapu, tak Prius v CR cenove napalili na takovy nesmysl, ze to bylo neprodejny a protoze se to neprodavalo, tak ho komplet prestali prodavat? Nebo jak tohle vlastne mam chapat ... :-/
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Diky! Rad si prectu.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
... a zase ho stahnul. Zjevne proto, ze si Skodovka jeste neprala zverejneni detailnich informaci.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Prius se u nas uz neprodava. Jenom plug-in, ale tech se pokud vim prodaly jednotky kusu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
O.k. veď preto sa pýtam. 😊 👍
Niemand
Tototy v ČR sú celkovo nejak predražené. Nedávno sme to tu v diskusii riešili. Corolla je nás o 4000 EUR lacnejšie a to naprieč výbavami, takže pri základnej 1,2 je to 20% ceny.
Ja Toyotie hybridy poznám. Manželka jazdí Yarisom a ja práve riešim nákup Corolli. Väčšinu jázd jazdím len okolo mesta. Síce nie veľkosti Londýna, ale v niektoré denné doby nie je problém poťahovať 20 minút v kolóne.
Na diaľnici sa tiež nestratí, ale hlavne pri tých slabších variantach už je tam horší akustický komfort, lebo motor to občas pošle do otáčok.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To bude ono, strkání nosu všude možně už je asi bráno za spam. :D:D
99matthew99
Stealth uz natocil video na novu octaviu a tu o nej taktiez nieje ani ciarka.
Freddka
Prave ze nic, ani odkaz :-) Nechapu.
Psal jsem ze dotovany jsou vsechny automobilky, kamkoliv strci nos ... ze staci ze chteji postavit fabriku, zacnou se mezi sebou hned zeme a regiony predhanet na kolik desetileti jim odpusti dane, jaky jim venuji pozemky atd atd
Avatar - white label
white label
Cenově konkurenceschopná bude, až bude mít, za podobnou nedotovanou cenu, konkurenceschopné/srovnatelné i to zpracování, interiér atd.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Cos napsal tak hroznýho, že to "připomínalo spam"?
Odkaz na jiný web?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Píšu z mobilu. Takže diakritika atd. je skoro nemožné.
Šimpanz
Ten kdo si kupuje PHEV tak po městě jezdí za nula resp. za cenu proudu protože dobíjí. Pokud ne, tak si zbytečně kupoval PHEV.
adamzprahy
Ano, na Passatu 1.5 TSI. Takže mě ten detail v testu taky chybí. Jezdím paralelně k Passatu hybrida od Toyoty, takže vím moc dobře jak se dá kouzlit se spotřebou když pomáhá elektromotor.
adamzprahy
No jenže to by mě zajímalo právě kolik bere ve městě při takovém stavu baterky. A na to se tady Rasto ptá, taky mě to zajímá.

Klidnou jízdou mezi městy umí jet obyč 1.5 TSI v Passatu za 5-6l taky.
adamzprahy
Z podobné trasy mám aktuální zkušenost s Passatem 1.5 TSI. Ve špičce za 8, mimo pod 7. Takže tak 1.5 litru rozdíl oproti TDI.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Už je to promlčený.
:D
Avatar - white label
white label
Myslíš asi TFSI?
kesumb
No to je dobrá otázka.
Německej Autotip psal o V8 TSI z Cayenne Turbo SE, tomu ale nevěřím. Druhá možnost je 3,0 V6 z Cayenne E hybrid nebo Q7 60 TFSI, tam se ale nedostanou na slibovaných 500hp. Zbývá tedy 2,9 TSI PHEV z Panamery E hybrid. Ale jsou to jenom spekulace. Představený by měl být na jaře..
DonVito
To asi ne.

Ale ma tu moznost (jako Honda) pripojit spalovak natvrdo.

Pak je z nej jednorychlostni paralelni hybrid.

https://www.mitsubishi-motors.com/…ibrary/phev.html?…
DonVito
Nic, myslel jsem, ze to bylo na Kugu..
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Nema Mitsubishi nejake omezeni, ze okolo 70-80 km/h musi vzdy nastartovat spalovaci motor? Nebo si to s necim pletu? Kde je Zetti, kdyz ho clovek potrebuje? ;-)
DonVito
Ano hybridni system nenecha baterku vybit do nuly.

Viz Jirka Vejrazka a jeho Toyota PHEV.
Avatar - _Karel_
_Karel_
S jakým motorem nakonec bude? Starší 3,0FSI?
DonVito
Avatar - _Karel_
_Karel_
To je další z kategorie "líbí ale stojí dvojku". :D
DonVito
Nerozumim.
kesumb
Já to taky budu mít nějaký měsíce, čekám na Turka R hybrid..
Avatar - wakantanka
wakantanka
A tú spotrebu urobíš v porovnateľnom veľkom aute?
Avatar - wakantanka
wakantanka
Stačí aby ho zohrialo aspoň trochu nie?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ne, mě by PHEV výborně vyhovoval. Jen chci SUV , a u nich je ta nabídka PHEV slabší. RAV4 super (300k), ale hnusná. Co se mi líbí stojí dva míče (Ford Explorer), zkrátka zatím nic v dohledu. :-)
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja mam dvanact let stareho hybrida. Ale nechci ho prodavat :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
To máš pravdu , to bych TDI křivdil, třeba v Audi je to fakt o level lepší, než ve Skodovce, to potvrzuji.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: Zní to velice dobře.
Škoda, že zatím v PHEV není tak velký výběr, na to správný auto pro mě pořád ne a ne narazit.
I když teda zdejší největší a nejobjektivnější odborník DonVito tvrdí, že PHEV a hlavně ty německý vůbec nedávají smysl, tak si možná ušetřím trápení.
Avatar - white label
white label
Tak ty už máš čtverkového Supa více než týden a tady o něm ještě není ani čárka... ;-)
Freddka
Jo ja jezdim jak mesto tak dlouhy trasy ... a stejne skoncim na dieselu, protoze mam tu smulu ze ted doma proste nenabiju a zas tak zapalenej abych s tim nekam behal o par ulic dal, pockal 4h a pak si to zas privezl pred barak ... tak to fakt ne :-) Jinak uz bych do toho asi sel. Tak zas priste, az se treba prestehuju.
Niemand
Odpadové teplo robia meniče. U hybridných Toyot majú samostatný chladiaci okruh. Ďalšie teplo vniká v prevodovke. Ale netrúfam si hádať či by to stačilo na ohriatie motora o desiatky stupňov.
Rasto
Jo už chápem, len z testu tak trochu vyplývalo, že ako hybrid funguje, len keď nemá prázdne baterky...

No ale táto spotreba je udávana práve v režime "kľudná jazda po okreskách" - to 5,4 dokážem urobiť aj na nehybride - preto by o chcelo buď informáciu kombinovanú tj. urobili sme si v režime hybrid okruh 50km diaľnice, 50km mesto, 50km okrsky a vyšlo toto, alebo oddelene. Prote koľko o žere pri kľudnej jazde na okreske je dosť o ničom... Celkovo by sa ACZ hodil nejaký štandardný testovací okruh na spotrebu dlhý nejakých 60-100km, nech ú tie údaje aspoň trochu relevantné.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ono dosť záleží aj v akom aute je ten motor osadený. V aktuálnom Superbe je utlmený celkom slušne. V Octavii (teda podľa mojich uší) sa ozýval o čosi viac. No ale benzín je samozrejme ešte tišší.
Rasto
Presne takto to dáva zmysel - a zaujímalo by ma, koľko to auto v tomto režime žere :D . Btw takže keď redaktor píše, že "Plný výkon hybridní soustava samozřejmě poskytuje pouze v případě, že může čerpat energii z akumulátorů. Pokud je baterie vybitá, jedete jen na čtyřválec." tak kecá sprostosti... Ach jaj fakt test nesktočne o ničom :( .
Avatar - xxc
xxc
Ja stvorvalcovy diesel necitim stale, iba pri vytocenom motore a pri zastaveni na semafore (to mi dost vadi). TDI nepoznam, ale velky rozdiel tam nebude. Zazil som aj benzinovy trojvalec, co na semafore vibroval autom :-)
Rasto
No ja by som čakal, že to bude nastavené tak, že bez ohľadu na režim si baterka niečo v sebe nechá - tak aby auto mohlo stále na rozbeh použiť 160kw. Samozrejme, že po to mako túto energiu použije, ju motor časom do baterky vráti - proste spôsob, ako pracujú normálne hybridy. To čo hovoríš ty, by asi malo natať len v prípade, že ideš na okruhu, alebo jazda plyn-brzda - kedy motor buď naplno zaberá, aby pohol auto, alebo brzdíš kotúčovymi brzdami a nerekuperuješ.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Neviem ako to presne má poriešené koncern, ale neverím, že vyšľaháš baterku úplne do mŕtva. Takto by tá baterka nevydržala hádam ani rok. Myslím si, že určite si tam nejakú udržiavaciu kapacitu necháva, akurát ti nedovolí ju použiť. A keď navolíš ten režim Sport, tak zrejme žmýka zo systému všetko čo to dá, takže po nejakom čase ti výkon zákonite klesne a očakáva sa že to prepneš na hybrid a budeš aj dobíjať.
Avatar - iudex
iudex
Jj, tak to má logiku. Situácia s naplno zaťaženým studeným spaľovákom by zrejme nastala, ak by človek jazdil v tom čistom EV móde natvrdo do vybitia.
Rasto
Tak to chápem, a mňa presne zaujíma, koľko to žere v tom hybridnom režime. Okrem toho by som očakával, že auto nie je také hlúpe a nenechá ťa baterku vybiť úplne - teda že si nechá nejakú energiu, aby sa mohlo správať ako hybrid - presne ako to robí toyota Prius Plug-in sa po vybití správa ako klasický prius hybrid.
Avatar - iudex
iudex
Dík. Ak je to ako vravíš, potom je to fajn. Teda "studené štarty" a rozjazdy na elektrinu a spaľovák sa pripojí, keď je už trochu predhriaty. Chcelo by to ale ešte overiť.
Avatar - iudex
iudex
Ak ju vyšľaháš úplne do sucha, potom áno, máš "len" 1,4TSI. Ale ak trochu rozmýšľaš a necháš si tam nejakú rezervu a ponecháš to v automatickom hybridnom režime (neviem presne, ako sa volá), tak si to auto menežuje tak, aby sa baterka dobíjala a dal sa hybridný režim používať.
Mr.Murphy
hele já teď PHEV Supem jezdil a teplota chladící směsi rostla, i když jsem se studeným autem vyrazil na čistě elektrický pohon. čili je tam prostě předehřev a když dáš prvních pár km na baterku, startuješ už pak aspoň vlažný benzínový motor....

ještě si to budu ověřovat, ale mělo by to být tak....

osobně to beru jako výhodu toho auta (jestli je to vážně tak) - na jednu stranu je PHEV logicky složitější, na druhou stranu defacto eliminuje studené starty a různé krátké studené pojížďky, které naopak diesel fakt nemá rád.... takže je to něco za něco....
Rasto
Takže keď nestihneš nabiť baterku tak sa to spotebou nespráva ako Toyotí hybrid (spotrebovo), ale ako Sup s 1,4TSI? Teda auto funguje úspornejšie iba ak jazdí v plug-in režime a nie v hybridnom režime?
kesumb
je to jednoduchý:
30km v mrazu na elektřinu v komfortu veškerýho topení
40 kmv teplotách kolem 10 stupňů na elektřinu
kolem 50-60km se spotřebou do 2l město
mimochodem to zvládá (Sup) město na baterky i s cca 1500kg vlekem

prvních 100km to jede cca kolem 3-4l plus elektřinu

jakmile to dáš do sportu tak přibejvaj kw/h v baterii ale žere to aspoň 10 a spíš víc

Tzn úvaha je taková, že to každý den ušetří 30 až 45km, které ujedeš za 22-25kč v nízké sazbě elektřiny. Dálky to jede za plus mínus totéž co 1,4 v obyčejným autě. Bonusem oproti dieselu je ticho a podstatně lepší dynamika. Nevýhodou je absence 4x4.
Rasto
Bol by veľký problém zapnúť autu režim udržania baterky na aktuálnej kapacite a prejsť sa s ním po diaľnici, meste okreske - nech vieme za čo to v skutočnosti jazdí dlhšie trasy? Takto som si rovno mohol prečítať prospekty a dozvedel by som sa to isté...
99matthew99
V testoch plug in hybridov sa dozvedame ze 60km vacsine staci na bezne jazdy do prace + mas tam nadrz na benzin. Tebe sa vsak aj 400 km zda malo.
400x 365 dni je 146000km rocne. Priemer je tusim okolo 15-20tkm.
Infrastruktura sa rozrasta pomerne rychlo. V CZ ich uz dnes je tusim okolo 400. Takych ČP na CNG mate 120 a kolko rokov tu CNG uz je? Na SK uz mame podstatne viac nabijaciek ako CNG stanic.
Dlhsie nabijanie- ak mas dom tak dlhsie nabijanie vobec nepocitujes, ak nemas dom tak je tam urcity diskomfort ale da sa s tym zit. Ludia tak uz funguju takze to nebude asi taky problem.
99matthew99
Kratsi dojazd- 400 km sa mi zda celkom ok. Co som tak cital tak ludia robia v priemere 60km denne.
Nedostatocna infrastruktura- ja zato nemozem ze ostatne automobilky spali ked Tesla stavala 5456. nabijaciu stanicu. Ona ich ma dost a nieje problem prejst z CZ kdekolvek na zapad. Ak by sa ti aj to zdalo malo ma este Tesla Destination chargre.
Doba nabijania mi uz nepride nijak hrozna. Po nejakych 300-350 km je celkom normalne dat si pauzu si myslim. Za 20 min mozem pokracovat v ceste.
DonVito
Presne :-)

Diky za citaci. Spravny (technicky) PHEV je Outlander a brzy bude i RAV4 velice zajimava.
Jejich vyhoda (predevsim toho Mitsubishi) spociva mj. ve vyse zminovanem nastartovani studeneho motoru.
Mitsubishi a Honda si ten motor nastartuji kdykoli dle potreby v klidu ho ohreji a pak teprv vytaci. Jsou to seriove hybridy, coz znamena, ze umoznuji jizdu pomoci motoru a dobijeni pomoci generatoru bez mechanicke vazby.. To hybrid od VW proste nedokaze.
Toyota to umi diky sve planetove prevodovce skoro tak dobre jak Mitsubishi.
Navic Mitsu i Toyota PHEV budou z principu snad vzdy uspornejsi v hybridnim rezimu nez napr. testovany VW.

Paralelni hybridy se pouzivaly driv, predevsim kvuli nizsim narokum na baterku a kvuli uspore na elektrickem pohonu. Ani jeden z duvodu u PHEV nedava prilis smysl.
chytrak1
Není město jako město, záleží na cestě. Jezdím do práce každý den Prahou v ranní špičce tam po odpo špičce zpet. 2,0 tdi a spotřeba nikdy přes 8, většinou 6,5. Cesta zpět za 5-6.jedna cesta necelých 30 km. Mám našlý trasy a kus tunelu Blanka. Jo a v ranní cestě děla start stop i tak ca. 0,5 l dle pp. Plug in hybrid diesel by byl super. Město na elektřinu a mimo město na diesel. :yes:
Anonym
Jo tak asi. Kouzlo mizí, když jedeš dálku + umíš jezdit.
Jinak Supy v zácpě - proto maj přec Start&Stop. :-) :-O
DonVito
Heled, ptal jsi se na cenovou konkurenceschopnost.

Ja jsem ti ji poskytnul.

Otazky k dojezdu atp. uz dal zodpovidat nehodlam.

Cau
Avatar - Alf1k
Alf1k
Pokud půjde technika u ev, hybridů neustále dopředu, jaká asi bude hodnota takového supa iv za pár let? Nebude to jenom krám, kterej nebudou chtít ani druho kupci, protože to prostě bude zastaralé? Jasně firmy tak fungují pořád s klasickým konceptem, ale je spousta lidí, kteří za svoje money koupí auto, zaplatí dph (protože žádná firma) a chtějí si ho nechat třeba 5 let nebo déle..
Chápu, že třeba Toyota je tu už dlouho a kupci tohle taky asi řešili už dřív (než mě napadla tahle úžasná myšlenka :D) ale jestli se nepletu tak to je prostě jeden systém, kterej se dolazoval k dokonalosti, ale dnes je toho tolik, že se v tom ztrácím: plugin sem, ev tam, hybrid tam to, vodík.. Je tu třeba někdo, kdo má starší hybrid nebo ev, ale nikdo to nechce, protože už je to zase jinde?