Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Výrobní stopka pro další elektromobil. Tentokrát Jaguar I-Pace

Nemají to lehké, ty elektromobily. Kromě všeobecně známých problémů se objevuje další – baterky jako nedostatkové zboží.
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
11. 2. 2020 17:29
O prémiové EV je tak malý zájem,
že i fabriky přestávají stíhat dodávat baterky. :yes:
11. 2. 2020 19:15
Re: elektro
Dostali jsme rozkaz zlikvidovat automobilvé CO2 diverzanty do 2050. Automobily s CO2 brašnou na zádech. Zaujali jsme pozice v jedný takový nepřehledný zatáčce a skryli jsme se u rybníka na skále. To mohlo bejt tak kolem 2020, přijíždí k nám diverzant s CO2 brašnou.

Jistě. Byl to narušitel. A nejspíš vrah. A s takovými se musí jednat bez milosti. To není jako práce s buzolou, děti.

Jen co dozněly výstřely, ozval se další automobil. A byl to
opět diverzant s CO2 brašnou. Rozkaz, ten zněl jasně. Nesmí projet za žádnou cenu! Nebyl čas lámat si hlavu, kdo je kdo.

Chceš říct, soudruhu kapitáne...

No, dvě dávky.
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2020 18:50
elektro
aj tak masovo to tadial nepojde to je jasne.... asi tazko si predstavit miliardu elektromobilov miesto konvencnych aut.... to by nasa planeta musela byt fakt nafukovacia..... a nejde len o vycerpatelne prirodne zdroje ako platina wolfram a pod

https://www.pcrevue.sk/…i-vyrobe-baterii
https://www.etrend.sk/…ektroautami.html

( ktorych je uz dnes nedostatatok a to je EV stale este len v plienkach voci klasickym spalovakom ) ... kto pozera kusok do hlbky tak je jasne ze tento EV-biznis defakto planetu este viac "zatazuje" a drancuje ( a to prave aj kvoli tazbe roznych vzacnych kovov ) ako chrani....

rad by som vedel ci je tu vobec niekto kto si mysli a veri tomu ze EV su buducnostou masovej mobility
Avatar - CHerokee
11. 2. 2020 21:23
Re: elektro
Na světě je nová studie, za kterou stojí technologická univerzita v Sydney. Ta zmapovala 14 vzácných kovů, které jsou pro rozmach elektrifikace nezbytně nutné. V případě lithium-iontových baterií není užito jen lithium, ale také kobalt, mangan a nikl. Na výrobu solárních panelů je pro změnu třeba tellur a galium, stejně jako stříbro nebo indium. Spotřeba těchto kovů přitom bude stoupat úměrně s růstem elektromobility. Je totiž třeba si uvědomit, že právě těžba vzácných kovů zatěžuje životní prostředí drastičtěji než výfukové plyny. Kupříkladu až 60 % kobaltu se těží v Kongu, jež je kvůli tomu jedním z nejvíce znečištěných míst planety. Dochází zde k otravě vzduchu, vody i půdy, navíc těžba z velké části spoléhá na práci dětí a samotné podmínky jsou extrémně nebezpečné. Navýšení produkce toto vše jen zhorší. Zůstávat nemusíme jen u kobaltu, třeba lithium těžené hlavně mezi Argentinou, Bolívií a Chile již způsobilo kontaminaci podzemních zásob pitné vody. A aby toho nebylo málo, niklová rafinerie stála za poškozením australského Velkého bariérového útesu. Její provoz byl ukončen, nicméně loni bylo rozhodnuto, že bude muset být obnoven. A to právě kvůli navýšení celosvětové poptávky řízené elektrifikací. Víceméně to tedy znamená, že abychom zachránili ovzduší, budeme ničit vše, co je pod námi. Dle studie budou do roku 2050 vyčerpány veškeré známé světové zásoby kobaltu, v případě lithia se pak dostaneme na 86 %.
Avatar - CHerokee
11. 2. 2020 20:24
Re: elektro
V tomto s tebou plně souhlasím. Zajímalo by mě, kdo za tímto zeleným byznysem stojí. Protože ekologické zájmy to jsou jen na oko.
11. 2. 2020 20:53
Blackout
Zdánlivě mimo téma. Tchán má starýho leafa a loni si na dotace pořídil tepelný čerpadlo, kotel na uhlí musel zrušit. Dva dny už je teď kvůli vichřici bez proudu. Takže jezdí autobusem do práce, páč neměl pořádně nabito a doma má zimu. Což mi teda vyjevilo novej aspekt, o kterém jsem dosud nepřemýšlel. Jednak kdyby mi nešla elektrika, tak taky nemám čím zatopit, protože plynový kotel elektřinu potřebuje a pak že elektrický auto není úplně stavěný na krize.
Avatar - palix
12. 2. 2020 08:51
Re: Batérie
Lenže problém je, keď skončí podpora nabíjania elektromobilov za zvýhodnené ceny a nebude ešte vybudovaná infraštruktúra pre nabíjanie. Prevádzka nebude lacnejšia, nabíjanie mimo "rýchlonabíjačiek" pomalé...
Navyše nie každý má auto na "operák" = platím za niečo, čo nikdy nebude moje. Čo s ľuďmi, ktorí chcú vlastné nové auto a držia si ho 10 až 15 rokov, prípadne dnes možno aj viac?
Avatar - wakantanka
11. 2. 2020 22:03
Re: Re: Re: O prémiové EV je tak malý zájem,
Ostane ten čo bude mať baterky. Môže si hovoriť kto chce, čo chce ale Tesla také problémy nemá a to seká tých elektro áut nasobne viac ako všetci ostatní dohromady. Vlastný vývoj a výroba bateriek začína prinášať ovocie.
11. 2. 2020 18:47
Re: Re: O prémiové EV je tak malý zájem,
Nakonec nám z elektriky zůstane jen Tesla a Hyundai/Kia..ostatní..???
Avatar - palix
11. 2. 2020 21:19
Batérie
Elektro-autá sa ešte ani poriadne nerozbehli a už sa pomaly zastavujú. O chvíľu zdražejú mobily, notebooky... Len preto, že nebude dostatok batérii.
Sledujem dianie okolo áut ako všetci, ktorí sme tu a čím ďalej, tým viac si myslím, že elektromobilita je naozaj slepá ulička. Keď sa pozrieme, ako sa vylepšujú v poslednej dobe spaľovacie motory, klesajú emisie, zvyšuje sa účinnosť, klesá spotreba... Na druhej strane ceny batérii rastú, o nových technológiách pre batérie sa len hovorí v zmysle "jedna pani povedala", ceny elektro-áut neklesajú, kde skončia dotácie padajú predaje skoro na NULU...
Mám pocit, že maximum, čo by sa malo teraz zavádzať "nasilu" je plug-in hybrid. Kľudne to môže jazdiť ako elektromobil, pritom je to normálne auto. Má výhody elektro-auta a nemá jeho nevýhody. Vyrábajme plug-in hybridy, odlaďme batériovú technológiu do dokonalosti a potom, AK sa ukáže, že je to správne, zavádzajme čisté elektro-autá.
Momentálne by som nechcel elektro-auto, ani keby mi ho dali zadarmo.
12. 2. 2020 00:25
Re: elektro
Nejaky odkaz na tu verohodnou studii?

Jinak tahle veta je z tve hlavy, nebo z te studie: Je totiž třeba si uvědomit, že právě těžba vzácných kovů zatěžuje životní prostředí drastičtěji než výfukové plyny.?
Muzes to kvantifikovat????

Jdi si ty tvy hoaxy z Australie sirit nekam jinam.
https://www.newyorker.com/…e-climate-crisis

PS Cetl jsi nekdy nejakou studii, kdy ma dojit ropa???
A neco o jeji tezbe a ropnych havariich.
WTF uz se prober a prestan sirit nesmysly.
Australia exported more coal than any other country in the world—he brought a lump of coal to Parliament and presented it to his fellow-members as if they were primary-school students. “This is coal. Don’t be afraid! Don’t be scared! Won’t hurt you,” he said. He did not mention that the coal had been shellacked to prevent his hands from getting dirty.
11. 2. 2020 21:20
Re: elektro
Jasne, mnohem ekologictejsi je vyrabet ASX a V8.

Vy jste odbornici, jak z Exxon mobile zurnalu :-)

A jeste ekologictejsi je to provozovat.
Avatar - WinDiesel
12. 2. 2020 08:39
Re: Blackout
hlavně že nemá nablito, .. to byl vtip, ale hned se tady najdou mudrci kteří ti vysvětlí ž v baráku stačí mít 10 stupňů a auto - jakékoli - vlastně vůbec nepotřebuješ a že můžeš být vlastně rád že si ho občas můžeš nabít, když to věrchuška dovolí.
Za socializmu proud nešel pořád a stěžoval si snad někdo? :-! :-!
11. 2. 2020 22:49
Re: elektro
Studii jsem nečetl, ale otázkou je, jak může vědět, které kovy budou potřebovat baterie v roce 2050? Za 30 let mohou být značně odlišné typy baterií. Těch vylepšení jsou stovky a bylo by divné, kdyby se alespoň některé z nich nedostaly během 30 let do výroby. Např. pokud jde o kobalt, tak Tesla už teď má baterky, které mají o 3/4 méně kobaltu než je běžné.
Avatar - palix
11. 2. 2020 22:28
Re: Batérie
Myslím, že u mobilu si ešte počkáte ;). Dnes sú mobily lacné. S novým typom batérii by sa to mohlo dosť predražiť. Predpokladám, že ešte nie je nový typ batérie, ktorý by sa dal v krátkom čase (mesiace) zaviesť do výroby...
S elektroautom by som počkal - radšej nejaký hybrid. S hybridom ešte jednu životnosť auta (10+ rokov) odjazdíte, kým sa rozhodne, čo je vlastne EKO a čo je aj dobré. Technické novinky sú drahé a majú svoje muchy.
Príklad - TV plazmy stáli v začiatkoch neskutočné peniaze = viac ako stredne drahé auto (prelom 90 a 2000 - cca 500 000 SK = Opel Astra, 2x Felicia = a to sa už v zahraničí predávali dávno).
Dnes po plazme ani pes neštekne. Jednu má ešte suseda - obraz to má hnusný, spotrebu vysokú... Dnes má aj lacná LED telka z Kauflandu úplne v pohode obraz, spotrebu... ;).
Chcem tým povedať, že technologické novinky nech si kupujú boháči, potom sa to odladí a my si to kúpime za bežné ceny.
Napokon viacmenej všetky technologické "vychytávky", ktoré máme dnes už aj vo Fabii sa kedysi objavovali v Mercedesoch, BMW, US autách... zákazníci za to platili nekresťanské "prachy" a dnes to máme za relatívne malé peniaze.
Avatar - CHerokee
11. 2. 2020 21:25
Re: Blackout
I proto mám v záloze krb na dřevo :-) . Člověk nikdy neví, co příroda donese, případně kdy Rusovi přeskočí. O elektrických autech nemluvě...
12. 2. 2020 08:06
Re: elektro
Klimatické katastrofy? Co si pod tím máme představit?

Je vtipný že po něm chceš odkaz na věrohodnou studii a sám sem mrskneš článek z echa.
Avatar - xxc
11. 2. 2020 21:33
Re: elektro
Vie niekto, kolko kobaltu je v spalovacom motore? Vylepsuju sa nim vlastnosti kovov a take turbo asi bez kobaltu nepostavia. Ale ktovie, ako to presne je.
12. 2. 2020 07:40
Re: elektro
No prave proto PR od "big oil" jede na maximalni vykon..
A prostrednictvim treba CHerokeeho se ty dezinformace siri dal.
Stejne tak, jako zpochybnovani klimaticke katastrofy.

CHerokee pise, ze kobalt (pry...) dojde v roce 2050.
To, ze ropa Rusku (kterou spotrebovavame v naproste vetsine) dojde v roce 2044 mu nevadi :-)
https://echo24.cz/…al-rusky-ministr
Avatar - xxc
11. 2. 2020 21:24
Re: Blackout
Kolko krat do roka je blackout? Alebo kolko krat za 10 rokov? Na pumpe natankuje, ked je v celej oblasti vypadok elektriky? Ale suhlasim, s tym treba pocitat :-) Inak neviem ako Nissan, ale Teslu by nabil v praci a z nej by doma napajal aspon kotol, v krizovej situacii. Aspon niektore auta to tak maju.
12. 2. 2020 01:22
Re: Batérie
To bych si netroufal tvrdit, že elektroauta nikdo nechce. V zemích, kde se dá díky dotacím koupit elektromobil za podobné peníze jako spalovací auto, se elektromobily prodávají celkem dost. Čili překážka je spíš vysoká pořizovací cena, než že by to nikdo nechtěl kvůli tomu, jaké ty elektromobily mají vlastnosti. Kromě některých nevýhod mají i spoustu výhod a lidi, kterým ty nevýhody nezpůsobují žádné větší komplikace v jejich způsobu využívání, naopak elektromobil aktivně vyhledávají díky těm výhodám. A jediný důvod, proč si ho nekoupí, je ten, že za i celou životnost ten elektromobil vyjde typicky o pár set tisíc dráž. Ale to se už naštěstí mění.
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:54
Re: Batérie
Hlavně pokud by nabíjelo 2 miliony aut na super nabíječkách najednou, zkolabuje rozvodná sít :-)

takže krásný, ale utopie. Nebo realita za investici 900 miliard euro do přebudování rozvodné sítě a stavby 10 000 větrníků a 100 000 solárů
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:29
Re: elektro
nesmysl, ropy je na 150 let..... kanada, usa, brazílie, rusko, arábie, irák, irán, libye, venezuela maj obří zásoby

ropa je třeba i pod aralským jezerem, to nevíš vid....
12. 2. 2020 10:05
Re: Batérie
Ja sa vopred ospravedlňujem ale nedá mi. Kam sme sa to v zmýšľaní dopracovali - musia zadotovať. Veď buď niečo chcem/potrebujem a kúpim si to, ale nie kúpim si keď to zadotujú.
Dotácie sú nespravodlivosť - zoberieme všetkým a dáme tým čo budú robiť čo my chceme - a ľudstvo je už také - zadarmo nech aj čerevá potrhá.
Odovzdám niekomu peniaze kto ich nepotrebuje lebo sa u neho bude jednať o 2-3 ak nie 4 auto, a vyskladá sa mu naň aj chudák čo chodí do práce autobusom.

Taký to sme (ľudstvo) - Keď do pekla, aspoň na peknom koni.
12. 2. 2020 10:01
Re: Batérie
Batérie sa nezlepšujú? To je blbosť - T3 má dojazd 500km a na 80% sa dokáže nabiť za 30min - to ti príde ako nezlepšenie? Inak samotné spaľováky... Môj P406 2,0HDI jazdil za 5-6l teraz jazdí 508 1,5HDI za koľko 4,5-5,5l? Teda 0,5l/100km za 20 rokov? Ako hybridy to posunuli dopredu - to je pravda tam je to 8l vs 5l... ko samotné spaľovacie motory už asi pomaly narážajú na svoje limity.
Avatar - WinDiesel
12. 2. 2020 08:48
Re: Batérie
Lidi Ti Martine koupí cokoli pokud to bude levné.
Pokud je v Norsku elektromobil VÝRAZNĚ levnější než spalovák a v Holandsku to samé, lidi kupují LEVNĚJŠÍ auto a je jim u zadku co vlastně kupují.
Kupují třeba Outlander PHEV a nabíjecí kabely ani nevytáhnou.
A protože Holandská vláda neustále experimentuje, tak se každý rok kupuje něco jiného.
Tento rok zvedla daň na \eV o pouhých 4% procent a prodeje šly z 15 000 v prosinci na 47 v lednu 2020.
Takže asi tak, sundejte si všichni fandové růžové brýle. Lidi chtějí kupovat levná auta, chtějí mít nová auta za levný peníz, toť vše.
+Elektromobil nebudete mít NIKDY za levný peníz a nemůžete dát na každé auto v každé zemi megadotace 200 až 300 000 Kč..
Avatar - WinDiesel
12. 2. 2020 08:34
Re: Re: Re: O prémiové EV je tak malý zájem,
a máš to správně …. Tesla je totálně závislá na Panasonicu
Avatar - CHerokee
11. 2. 2020 21:27
Re: Blackout
A v které práci jde nabíjet Teslu? Já si stojanů u chodníku ve městě nevšiml. Dokonce ji ani nejde nabít ze všech stojanů a to jich je fakt málo.
Avatar - Zetti
11. 2. 2020 17:54
Re: O prémiové EV je tak malý zájem,
Prave jsem zjistil, ze bateriovy auta nemaji kratsi dojezd v zime jen kvuli topeni, ale ta energie tam zrejme vubec nenatece. Doba nabijeni se u mne zkracuje pri teplote 8°C asi o 20%.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2020 02:08
Re: Batérie
Hlavní problém je pořizovací cena. Výhodné operáky by s tím dost pomohly, protože člověk je schopen měsíčně ušetřit opravdu hodně na palivu a tuto částku může přesměrovat do toho operáku. V USA je to běžné, v ČR ne :-( BMW i3 svého času v USA za 200USD měsíčně...
Avatar - elektrikar
12. 2. 2020 02:04
Re: elektro
Byl bych v klidu... Voda teče, řeči se vedou a obrovské výrobní kapacity na výrobu baterií se staví :-[]
Avatar - xxc
11. 2. 2020 21:28
Re: Batérie
Ja som chcel elektroauto, ale musia zadotovat :-) Inak ceny baterii myslim klesaju a ceny spalovacich aut stupaju. Ale suhladim, ze svet caka na lepsiu technologiu baterii. Uz ani mobil novy nekupujem, kym nebude mat nejake nove baterky.
16. 2. 2020 18:03
Re: elektro
Ty přece vůbec nevíš co si myslím o klimatických změnách, natož co si jsem nebo nejsem schopen přiznat. Jen zas děláš ukvapené závěry, protože jsem si dovolil ti položit doplňující otázku.
Avatar - palix
15. 2. 2020 21:08
Re: Batérie
Dnes si človek nájde informácie, aké chce, prípadne mu vyhovujú ;)
Reálne je ťažko, povedať čo je lepšie. Je to skoro ako dôverovať politikom.
14. 2. 2020 15:35
Re: Batérie
Proto, aby to nebylo tendencni, jsem uvedl studii EU.

Kdyz se podivas do toho grafu, tak zjistis, ze pri vyrobe elektriny ciste z uhli vychazi EV dokonce hur nez spalovaky.

Vis, za tendenci muzes oznacit vsechno.
U komercnich clanku a clanku na autowebech, je ta tendencnost tak nejak dana.
Nebo jinak, ja kdyz bych vyrabel dieselova auta, sponzoroval autoweby, tak tam budu uvadet presne ty clanky, na jaky jsi dal odkazy ;-)

Jestli jsou v necem klasicky (nemecky) automobilky spicka, pak je to v PR.
Napr. "clean diesel".
To heslo je DG navzdory vryte do mozku vsech motoristu...
Avatar - Barrichello
14. 2. 2020 00:15
Re: elektro
u ropy je spousta neobjevených nalezišt, spousta netěžneých nebo na poloviční kapacity, to je ta afrika, venezuela, irák, libye atd
Avatar - Barrichello
14. 2. 2020 00:12
Re: Batérie
ne až dojdou mikročipy, procesory, displeje, filtry, paměti, čepy, ramena, řemeny, ložiska atd, vše se dělá v číně….
Avatar - palix
13. 2. 2020 23:03
Re: Batérie
Moja tabuľka vyzerala trochu ináč ;) Už ju bohužiaľ nenájdem. Asi si budem musieť také dôkazy odkladať. Ale napríklad pár zaujímavých článkov:
https://auto.sme.sk/…ektromobily.html
https://www.autoforum.cz/…mobilovy-expert/
https://autobild.pluska.sk/…-preco-je-to-tak

Niekto môže povedať, že je to tendenčné... To isté sa dá povedať aj iných článkoch o elektro-autách. Vie naozaj niekto kde je pravda? Zdá sa mi, že "Elektro-mánia" má dnes oveľa väčších fanatikov ako "fosiláky".
Na elektro-autách mi neskutočne vadí ich nezdravá podpora, dotácie... Sú ľudia, ktorým sa nedá nič nanútiť, ak to niekto skúsi, spravia opak.
13. 2. 2020 20:25
Re: Batérie
https://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika

Nech sa paci.

PS
Jezdi to za (ekvivalent) 1,7 litru :-O na sto.
Ten zazrak se jmenuje Tesla :-)
https://ev-database.org/…3-Standard-Range
13. 2. 2020 20:15
Re: Batérie
Precti si diskuzi pod testem Passatu hybrid..

PHEV je dobry pokud jezdis hodne elektricky. :yes:
Tzn. pokud dobijis.
Avatar - palix
13. 2. 2020 14:15
Re: Batérie
Minule bola niekde tabuľka, kde boli umiestnené rôzne druhy pohonov/ palív z pohľadu ekológie. Čo bolo na 1. nieste? CNG / LPG... Ekológia elektro-áut je podstatne závislá od spôsobu výroby energie.
Avatar - palix
13. 2. 2020 14:07
Re: Batérie
Tiež mám viac spôsobov, ako dodať môjmu autu palivo - idem na jednu benzínku, alebo inú... Popri cestách je ich všade ako maku ;). Ak mi už náhodou dôjde "šťava", tak skočím na najbližšiu pumpu, kúpim kanister za 3,50€, natankujem a idem... Našťastie sa mi to ešte nestalo.
Ak človek nebýva v dome a mal by nabíjať z 220V (16A ističom) - tak potrebuje 2 autá. Kto nemá dostatočnú prípojku, nemôže si dovoliť elektroauto. Predpokladám, že u nás (SR) sa infraštruktúra tak skoro nezmení. Veď aj diaľnicu staviame už dlhé veky a stále nie je hotová... Predpokladám, že minimálne vo všetkých krajinách bývalého "socialistického bloku" to bude podobne. Takže nejaké masívne rozšírenie elektro-aut nevidím ako reálne ani o 20 rokov.
13. 2. 2020 06:34
Re: elektro
No aspon na tomhle se shodneme.

Musim priznat, ze mi vadi lokalni emise jeste vic nez globalni.

A V6 (benzin.. hlavne ne 3.0TDI DG) prede mnou v zacpe mne nevadi vubec :yes:
13. 2. 2020 06:29
Re: elektro
Vis, ja taky netvrdim, ze je nedostatek ropy.

Ja tvrdim, ze s odhady ropy je to jako s odhady kobaltu...

PS Vubec nechapu, jak muze zastance spalovacich motoru psat neco o ekologii a tezbe. Ve prospech ropy!!!
https://www.idnes.cz/…8_zahranicni_aha
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:58
Re: Batérie
jasně, všichni jezdí 50 km denně, kolega jezdí 2x týdně z budějovic + po praze, takže za tu trasu najede 390 km. Kamarád ted přijel z francie, 1200 km za 2 dny.

Další kamarád s odtahovkou, denně 350-700 km... To všechno bude na elektriku vid :-) :-)

Taky v Omjakonu budou mít elektrickou buchanku při -55 celsia a v africe na sahaře v létě 46 stupnů ve stínu, na přímém slunic 80. Tam pošlape Tesla jedna básen :-) :-)

Fanatici a šílenci s utopistckýma teoriema na úrovni ABC roku 1960
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:52
Re: Batérie
Já jezdím s 5,7 V8 za 7-9 na sto. Ten zázrak se jmenuje LPG :-)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:48
Re: Batérie
až dojdou suroviny tak ceny poletí nahoru a v součanosti s čínským koronavirem budou výrobci rái že maj vůbec co vyrábět, spíš brzy nebudou mít z čeho...
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:46
Re: Batérie
neosocialismus v praxi....Bohužel tak to v EU je,hlavně že dotovaný guláš a panelák za totáče všem vadí, a kde je rozdíl jako.... A ještě zastropované nájmy, hehe, taky neva že
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:42
Re: Batérie
hlavně klesá cena ropy, 54 usd brent a 50,50 americká texas…...a klesá euro a dolar, N95 už je za 29,50 a nafta za 28,90 a bude to ještě klesat....ak tomu LPG za 13,50

Takže si užij baterky :-)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:39
Re: Blackout
nemusí být blackout, u mě bylo letos už jeden výpadek proudu týden před sabinou, proud nešel 3 hodiny a loni bylo výpadků 7, z toho POUZE 1 plánovaný....

hodně si toho nabiješ, když t v noci nejde 4 hodiny proud, vid :-) :-)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:37
Re: Blackout
Tak tak, kdo měl doma EV auto a vypadnul mu proud, nikam nejel nebo busem. Kterej drandí na naftu nebo CNG.
Ale kdo měl benzínák nebo naftu a doma v garáži 500L, drandil vesele dál.

Tepelné čerpadlo je fajn věc, taky ho mam, ale jako jediný zdroj topení nesmysl....A ještě to chce mít na svícení doma elektrocentrálu, ideálně předělanou na LPG a si v pohodě...
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:35
Re: elektro
jojo, bolševici se vrací, tentokrát ze západu aneb nová hláška - východ dobrý, západ chcanky :-)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:28
Re: elektro
vzácné kovy se krom elektromobilů používaj i na větrné elektrárny lháři a na 3 kg vzácných kovů musíš vytěřit 300 kg zeminy, asi takhle. Proto vznikaj ty měsíční krajiny. Jeodvatá voda, půdy.

A těžbu provádí 30 let starej dieslovej caterpillar, ekologu....

Sám šíříš hoaxy a ekobludy.
12. 2. 2020 21:25
Re: Batérie
Tak ono je nutné si uvědomit, že hlavní výhodou EV je to, že je více způsobů, jak tu baterku částečně dobít. Tedy pokud nejezdíš dlouhé trasy, tak tu rychlonabíječku vůbec nemusíš potřebovat. Není důvod nekonečně dlouho nabíjet doma EV z běžné zásuvky, když domů skoro nikdy nepřijedeš s prázdnou baterkou. Vždyť většina řidičů nenajede denně víc než 50 km, tedy nespotřebuje přes 10 kWh. To doma nabiješ extra pomalým nabíjením za pár hodin a ještě se ta nabíječka bude půl noci nudit.
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:24
Re: elektro
V8 do každé rodiny, dneska sem drandil V6 po Praze, to musíš mít šok vid. Paradoxně sem nebyl ten co to město nejvíc zaneřádil, ale bly to dehtové dodávky a čiplé jedničkové oktávky :-)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2020 21:22
Re: O prémiové EV je tak malý zájem,
To auto je totální propadák, prodávaj s bídou 35-40% toho co plánovali a čekali, takže nějaký výpadek v dodávce baterek jim může být šumák :-) :-)
12. 2. 2020 21:08
Re: Re: Re: Re: O prémiové EV je tak malý zájem,
Ano, s Panasonicem. Gigafactory je společný podnik Tesly a Panasonicu (pokud jde o produkci baterek)
Avatar - wakantanka
12. 2. 2020 19:14
Re: Re: Re: Re: O prémiové EV je tak malý zájem,
No neviem, ale nevystavali gigafactory práve preto aby si robili aspoň časť bateriek sami?
Avatar - palix
12. 2. 2020 13:38
Re: Batérie
Ok, tak sa o málo zlepšujú ;). Zlepšenie bude, ak sa elektro-auto bude dať "natankovať" za cca 5 minút a dojazd bude minimálne 600 km. Dnešných 30 min na 80% je na super-rýchlých nabíjačkách. Ak taká nie je v okolí, tak doma zo zásuvky to potrvá nekonečne dlho.
V každom prípade elektromobilita ešte nie je tak prepracovaná, žeby bola okamžite pripravená pokryť potreby 100% vodičov.

Spaľováky majú ešte limity. Síce sa dnes už ťažko zdokonaľujú, ale rezervy tu ešte sú. Moja stará Astra G 1,4 / 66 Kw / 125 Nm / EURO 4 jazdila za cca toľko (a viac) ako dnešná ťažšia Mazda 3 2,0 / 88 kW / 210 Nm / EURO 6. Samozrejme je ťažšia, väčšia, spĺňa prísnejšie emisné normy/ je podstatne výkonnejšia (88 síce nevyzerá oveľa viac ako 66 kW, ale je to obrovský rozdiel).
Ak by sme vzali, že hybrid je vylepšením spaľovacieho motora, tak cesta tu ešte je.
Osobne akosi viac verím japoncom, že niečo vylepšia.
12. 2. 2020 09:39
Re: Batérie
A na to si ako prišiel? Tesla 3 stojí nejakých 1 200 000 Kč teda sa celkom môže porovnávať v cene s MB C, BMW 3 alebo Audi A4... Samozrejme je pravdepodobne otázkou času, kedy zlacnia batérie dosť nato, aby boli lacné aj autá nižších tried teraz je to ťažké vzhľadom na neusály vývoj nových technológií a nástupu masovej výroby... Ako na druhej strane všetko chce čas a mohlo by sa tlačiť trochu pomalšie, nech sa sektor stihne prispôsobiť.
12. 2. 2020 09:27
Re: Batérie
asi je podstatna informacia, ze aj v NED a NOR sa kupuju EV predovsetkym ako druhe / tretie auto do rodiny a najpredavanejsia Tesla 3 stala v NOR a NED menej / rovnako ako VW Golf ... co je auto o triedu mensie a so spalovacim motorom. vyska prijmov a zivotnej urovni v tychto krajinach patri spolu s CHF medzi vyrazne najvyssie v EU / a napriek tomuto, v NED za posledny rok, vdaka dotaciam na EV a dodatocnym daniam na klasicke auta vyrazne klesol pocet novych predanych aut a vyrazne narastol pocet predanych jazdenych / rozumej starsich / aut. da sa preto odhadovat, ze celkovy "mix" predanych aut za rok 2019 v NED bude produkovat viac CO2 ako by produkoval bez dotacii na EV a restrikcii na nove auta s konvencnymi motormi. BTW ... minimalna mzda v NOR za rok 2019 bola 200 000 NOK, co predstavuje 20 000 EUR a priemerna mzda bola 1 480 000 NOK ... cize 148 000 EUR ... to je 12 333 EUR / mesacne ... cize asi 10 nasobne viac ako napriklad v Cesku a Slovensku. Priemerna mzda v NED za rok 2019 bola cca 58 000 EUR ... cize 4 800 EUR ... takze asi 4 x vyssia ako v Cesku a na Slovensku ... a napriek tomu, sa tam EV predavaju len ked su vyrazne dotacie na EV a zvysene dane na klasicke auta.
Avatar - palix
12. 2. 2020 08:48
Re: Batérie
Ibaže tam, kde sú dotácie na elektroautá sú často aj znevýhodnené spaľovacie autá. Na elektro sú úľavy na daniach, neplatia cestné dane... No nekúp to.
Podstatné je, že keď sa stopnú dotácie = potom to nikto nechce.

Minule tu bola správa, že zastavili výrobu Jaguaru I-peace kvôli nedostatku batérii... Zrejme to momentálne nie je také ružové s elektroautami. A to sa vyrábajú v počte "0,00-nič" - ako sa hovorí ;).
Začiatky sú často ťažké a z histórie je známych veľa výrobkov, ktoré neprerazili. Elektro-autá majú tú nevýhodu, že nie sú novinkou, ale tlačia sa do oblasti, ktorá skvelo funguje, navyše sú aj napriek značným nevýhodám prezentované ako niečo perfektné...
Ako vieme, ak niečo tlačíme ľuďom na silu, často to v nich vyvolá odpor a nechcú to. Preferoval by som pomalý nástup - ako tu písal "LORASI" - PHEV
Avatar - palix
12. 2. 2020 08:40
Re: Batérie
Súhlas PHEV je hotová vec. Len to podporiť, rozšíriť a súčasne sa môžu vyvíjať elektropohony + spaľovacie motory v 1 riešení. Nechápem slepú podporu elektromobility.
Avatar - WinDiesel
12. 2. 2020 08:35
Re: elektro
drancování je velmi správný výraz
12. 2. 2020 08:00
Re: Re: Re: O prémiové EV je tak malý zájem,
Domníval jsem se že pro Teslu dodává baterie Panasonic.
11. 2. 2020 23:27
Re: Batérie
ked sa "rozprudi" diskusia medzi zastancami EV a odporcami EV, tak hlavnym argumentom proti EV je relativne kratky dojazd, ktory na dlhych dialnicnych cestach este vyrazne klesa. odpovedou zastancov EV je, ze "priemerny" vodic v EU urobi autom denne 20-50km na co je dojazd sucasnych EV uplne postacujuci ( a v noci nabija ). ked sa riesi otazka celkovej produkcie CO2, prepocty hovoria, ze uhlikova stopa EV je nizsia oproti spalovakom az po 40 000 - 120 000 km ( zalezi od velkosti auta, motoru a pod. ) ale zase protiargumentom zastancov EV je, ze sice je to pravda, ale zase EV poskytuje v meste bezemisnu prevadzku ( emisie pri vyrobe elektriny sa produkuju mimo mesta )... aj to je pravda. potom mne osobne, ak chcem byt co najekologickejsi, dava najvacsi zmysel prave PHEV. maju mensiu baterku - mensia CO2 stopa pri vyrobe ( argument odporcov cistych EV ), menej vzacnych kovov, mensi dopad na ekologiu. jazdim v meste bezemisne ( argument zastancov EV ) a zaroven mi konvencny motor ( mimo mesta ) poskytuje vyborny dojazd. auto je sice zlozitejsie na vyrobu a moze sa toho viac pokazit, ale stale bude zrejme lacnejsie ako cisty EV. co vlastne mozu mat zastancovia EV proti PHEV ? ( teda okrem toho, ze ich nevyraba Tesla ) a ani odporcovia EV by vlastne nemuseli mat zasadny problem s PHEV ...
Avatar - palix
11. 2. 2020 22:39
Re: Batérie
Hybrid ale môže mať na rozdiel od elektro-auta batériu na 100 km + rekuperuje pri brzdení, dole kopcom... Ak taká batéria bude vážiť 100 kg + motor 100 kg, stále to bude 200 kg oproti 500 kg betérii + motor v elektro-aute s podobným dojazdom, potrebným dlhým nabíjaním...

Hybrid je momentálne okamžité hotové riešenie, ktoré má napr Toyota dotiahnuté do dokonalosti (dovolím si tvrdiť). Ak by sa o 5 rokov predalo veľké percento hybridov (osobné autá), tak máme nižšie emisie ako keď predáme minimum elektro-áut s otáznou reálnou ekologickou "neškodnosťou". Na hybrid by sa dalo presvedčiť rýchlo veľa vodičov a bolo by reálne každý nový (facelift, novú generáciu) benzínový model postaviť ako hybrid. To by automobilky zvládli a chceli by to. Elektro-autá reálne nechcú robiť, oni MUSIA !

Elektromobil reálne NIKTO (dobre tak povedzme 99%) nechce, lebo je absolútne iný na používanie. Hybrid je normálne auto. Plug-in hybrid = normálne auto, ktoré sa dá nabiť - ale nemusí sa, potom už ale nebude také EKO a spotreba bude tiež vyššia. Nie je to ale také násilie ako elektro-auto.

Elektro-auto by som v najbližších 10 rokoch ani náhodou nekúpil. Hybrid bez problémov.
O 10 rokov bude možno jasné, kam sa to všetko pohne. Prípadne v EU bude plno skrachovaných automobiliek, dodávateľov... a budeme radi, že budeme vôbec jazdiť na starých šunkách, keďže aj tie dnešné moderné super malo-objemové výkonné motorčeky už nebudú jazdiť.
Avatar - xxc
11. 2. 2020 21:19
Re: elektro
Nie je problem platiny, paladia a pod. problemom spalovacich aut? Keby vyrabali lacne spalovacie auta s mensimi emisnymi normami, po com tu vola vacsina ludi, planetu nebude treba nafukovat? Tych aut by sa predalo, kolko by len na cestu voslo :-)
11. 2. 2020 19:31
Re: Re: elektro
😂..si to fakt takhle pamatuješ,jo?😂
12. 2. 2020 17:32
Re: elektro
Klidně přihoď nějaký věrohodnější, jestli máš.

Klimatická katastrofa?

Že bude v subtropech neobyvatelné horko. Nedostatek potravin. Sucho. Extrémní projevy počasí. Vymírání druhů. Nekontrolovatelný nárůst teploty planety.

Lidi jako ty si nejsou schopný ani přiznat, že klimatická změna už nastala!
Teď půjde o přežití, doslova.

Tohle není p.r.del. Rád bych aby to nebyla pravda..

https://www.theguardian.com/…ndmark-un-report
Avatar - CHerokee
11. 2. 2020 21:29
Re: Batérie
Pravděpodobně to je slepá větev. Hybridy jsou zbytečně těžké a složité, nevím, zda to je správná cesta. Hledat alternativy je třeba, ale ne je nutit.
Avatar - xxc
11. 2. 2020 21:30
Re: Blackout
Krb mam aj ja, dokonca nim aj kurim (vraj sa to pocita ako ekologicky obnovitelny zdroj :-). Ale teplu uzitkovu vodu krbom neohrejem.

A Teslu nabije na verejnej nabijacke. Zalezi, kde pracuje. V pripade krizy sa prejde do najblizsieho mesta, nabije a "donesie" energiu domov.