Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem modernizovaného Porsche Macan GTS: Je tohle ještě SUV?

Jestli hledáte perfektně jezdící SUV, ve vašem hledáčku by nemělo chybět Porsche Macan. Ve verzi Macan GTS navíc jde o parádně univerzální stroj.
Zpět na článek
15. 2. 2020 06:15
Re: Je tohle ještě SUV?
Díky 190 MB dnes ještě existuje, nedostal by se přes 80/90. A jde o úžasné auto, malý sedan, pohon zadních kol, verze od taxíků až po limity á la DTM.
Porsche je pro většinu lidí legendární 911. Díky ostatnímu žije.
Avatar - white label
15. 2. 2020 02:59
A zase tu máme nesmysly...
Po Márovu úletu s uvedením celkové hmotnosti u Supry, tu máme další přešlapy, přičemž ten první je prezentován poměrně zásadně a navíc je zpečetěn i mylným údajem v tabulce.
Cituji: "V útrobách pořád najdeme vidlicový šestiválec, už však nejde o třílitr s jedním turbodmychadlem jako u předfaceliftované verze, ale o 2,9 litr s dvěma turby. A právě dvojice turbodmychadel mezi válci kompenzuje menší objem."
Není to pravda i předchůdce měl dvakrát přeplňovaný V6, a to ještě bez (dnes povinných) OPF/GPF.
Další citace z článku:
"Komu by to ale nestačilo, může si dále připlatit třeba za sportovní zrcátka Sport Design – ta sice nejsou elektricky sklopná, za to jsou odlehčená a v krásném tvaru připomínajícím slavnou Carreru GT."
Opět neověřené plácnutí do vody..., nejsou sportovní/odlehčená (mají pouze tzv. "sportdesign") a elektricky sklopná jsou!
Viz konfigurátor Porsche:
"Boční zrcátka v provedení SportDesign s ramenem ve tvaru písmene V, celé v laku v barvě karoserie. Elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná".
Obě mylné informace mohl autor raději vynechat, bylo by to určitě lepší, než tu zbytečně psát "blbosti".
Přitom o Macanu GTS před faceliftem tady psal článek ještě Honza Mička (28. 10. 2015), kde doslova napsal: "...dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec však nyní dává 265 kW (360 koní) a 500 N.m", takže stačilo vycházet z článku na a.cz, nebo si info dohledat kdekoli jinde.
https://www.auto.cz/…kund-video-90000
14. 2. 2020 21:24
To auto je krasne
a urcite skvelo jazdi. Pamatam si testy Cabaka a diesel verzie, bol z toho uneseny na Topspeed to najdete...
14. 2. 2020 19:56
no prosim
Tak vzit to po prvnim majiteli s cenovkou jako zdejsi posledni test nejakeho SUV Renault a jezdit za stejnou spotrebu jako francouzska nafta s nesrovnatelnymi vlastnostmi a spolehlivosti a hyckat si Porsche. Diky za clanek!
Avatar - _Karel_
14. 2. 2020 19:43
Re: Je tohle ještě SUV?
Jasně, chápu, že ti vadí SUV Porsche. Pak by měla vadit i Panamera.
B-klasse a spol je přece úplně jiná story. Tohle je pořád parádní auto, žádnej mainstreamovej shit jaký dělají D3.
Avatar - _Karel_
14. 2. 2020 19:36
Re: Je tohle ještě SUV?
Zřejmě nejlépe jezdící auto ve své kategorii - ne, to nemůže být Porsche. ;-)
15. 2. 2020 06:43
Re: A zase tu máme nesmysly...
Pod Suprou se navíc Mára projevil jako křupan, který se neumí ani za chybu omluvit a poděkovat za opravu, jsem zvědav jak tady zareaguje DB...
Avatar - white label
15. 2. 2020 03:34
Re: Je tohle ještě SUV?
Kdyby Porsche udělalo hh s technikou Macanu GTS (která je opravdu skvělá), budu mezi prvními, kteří se pohrnou do fronty na něj. Přesto si nemyslím, že by se obecně takový hh prodával lépe, než Macan, který je dlouhodoběji nejprodávanějším autem s erbem Porsche na kapotě/volantu. Navíc by konkuroval těm opravdu sportovním modelům Porsche více, než crossoverově pojatý/univerzálnější Macan.
Avatar - white label
15. 2. 2020 03:11
Re: Je tohle ještě SUV?
Tohle je (a nejen pro mě) určitě víc Porsche, než Cayenne, který přitom Porsche finančně (de facto) zachránil.
Co je na Macanu špatně, je jeho verze s R4, která původně vznikla jako "lidová" verze/motorizace pro Čínu, ale později se dostala i na emisně přísný trh EU.
S R4 nedává Macan smysl ani finančně, resp. ten rozdíl ceny neodpovídá tomu, o co méně člověk s Macanem R4 (proti Macanu V6) dostane.
Avatar - _beta
14. 2. 2020 19:09
Ne, tvl, to není SUV, to je formula.
Budúci rok ich budú plné okruhy, už to jasne vidím ...
14. 2. 2020 19:42
Re: Je tohle ještě SUV?
A žralo méně. Akorád by byla znemožněna pilotáž v cylindru (což je podle mě jediná výhoda SUV) :-!
14. 2. 2020 19:28
Je tohle ještě SUV?
Věřím autoru článkovi jeho nadšení, ale jedna věc je jistá, stejná auto o 15 cm nižší by jelo ještě daleko lépe:)
14. 2. 2020 19:16
Je tohle ještě SUV?
to nevím...ale je tohle ještě Porsche?
Avatar - white label
15. 2. 2020 14:29
Re: A zase tu máme nesmysly...
210 kW má jedno turbo. Na stránkách Audi už se bohužel podobné "detaily" nedozvíš, tam tomu vévodí především informace v souvislosti s WLTP. Výkonové hodnoty sice rostou i po zpřísnění emisních limitů, ale dramaticky se zvyšuje hodnota otáček kdy začíná vrcholit kroutící moment.
Předchůdce 210 kW verze měl sice o 10 kW a 40 Nm méně, ale krouťák vrcholil už od 1500 ot./min., kdežto u novější 210 kW verze je to až ve 2250 ot./min.
Podobně původní V6 BiTDI (230kW/650Nm) vrcholil už v 1450ot./min, kdežto současné (257kW/700nm) až od 2500! ot./min, přitom má navíc ještě elektrický kompresor.
Potom se nelze divit, že jsou ty novější verze pocitově spíš naopak "línější", zejména ze startu (rozjezdy/reakce na plyn).
Avatar - _Karel_
15. 2. 2020 10:37
Re: A zase tu máme nesmysly...
Ani bych se tomu nedivil. Když byl před pár lety H. Mička na prezentaci Ultra Quattro, tak mu dali A4 s tím, že je to Ultra a bylo to normální Quattro s diferenciály.
Avatar - speedfred
15. 2. 2020 09:17
Re: A zase tu máme nesmysly...
Som celkom zdržanlivý ku kritike redaktorov ale v poslednej dobe je toho už asi celkom slušný fail. Beriem že redaktor nevie detaily o každej značke (čo by ale mohol) tak by ale nemusel už písať potom bludy keď si nie je istý.
Avatar - _Karel_
15. 2. 2020 07:38
Re: A zase tu máme nesmysly...
Vtipný je, že tebou citovaná věta z tohoto článku je přímo odkazem, klikneš na ní a jsi na tom Mičkově článku, kde se to píše správně.
:D
P.S. když už máš ty motory tak nastudovaný, nevíš - u aktuální 3,0TDi 170kw vs. 210kw - je jen sw rozdíl, nebo i např. druhé turbo a pod.? Prodejci VW jsou totální tragédi, co nic neví. Dík.
15. 2. 2020 09:54
Re: A zase tu máme nesmysly...
Dobrý den, tak popravdě řečeno jsem teď z toho zmaten. Rozdíly v motorech z hlediska počtu turbodmychadel nám byly prezentovány přímo v prezentaci na akci v Portugalsku. To samé ta zrcátka, že nejsou elektricky sklopná nám ukazoval přímo člověk, který měl testovací auta na starosti. Dokonce zdůrazňoval, že se do nich elektromotorek na sklápění ani nevejde.
15. 2. 2020 09:06
Re: Je tohle ještě SUV?
Porsche by mělo hlavně udělat čtyřdveřové auto menší než Panamera... které už dlouho slibuje.
14. 2. 2020 19:39
Re: Je tohle ještě SUV?
Jistě jsi pochopil, že mi jde právě o tu kategorii.
Nebo ne?
Víš, já pamatuju, jak to začalo u Mercedesu. Nenápadně. Vlastně to začalo 190kou. A pak dál a dál a měli jsme tady hnůj jako B Klasse. A teď (dneska tady) článek o nějakým Mercedesu a v nadpise cena. Do kolika se prej vejde základ.
Rozumíš ne?
Avatar - white label
15. 2. 2020 14:51
Re: Je tohle ještě SUV?
Viz Ham.
Letos by se měly objevit další verze Taycanu - Sport Turismo a Cross Turismo.
Mnohem zajímavější novinkou by (také letos) ovšem měla být Panamera Coupé (ideový nástupce Porsche 928):
https://i.auto-bild.de/…2fc4b5ee42dd.jpg
Avatar - Ham.
15. 2. 2020 14:34
Re: Je tohle ještě SUV?
Jak u ledu? Vždyť se už prodává. Spekulace o Pajunu se vedly někdy od roku 2011, v roce 2015-2016 Porsche oznámilo, že Panamera Junior bude čistě elektrický model, jehož koncept předvedou v podobě Mission-E v roce 2018 a to se také stalo. A od 2019 se vyrábí pod jménem Taycan.
15. 2. 2020 14:18
Re: Je tohle ještě SUV?
Porsche Pajun tedy definitivně u ledu?
Avatar - white label
15. 2. 2020 13:06
Re: Je tohle ještě SUV?
Mně by nějaký ten "šestiválcový hh" (za cenu odpovídající technice a značce) vadil v portfoliu Porsche méně, než "splašená zaoblená stodola" typu Cayenne, ale buďme rádi i za SUV Porsche (i před Tescem), díky kterým mohou být opravdu sportovní modely Porsche tam, kde jsou.
Ostatně tvá R8 by bez běžné produkce Audi, včetně Q modelů, zřejmě také neexistovala.
Avatar - white label
15. 2. 2020 12:52
Re: A zase tu máme nesmysly...
Díky za reakci.
Rozdílný/menší počet turbodmychadel (u benzínové V6) má jen Macan S, a to ještě pouze verze po faceliftu, což je V6 3.0 (TFSI) sdílený s Audi. Takže pokud srovnávali motorizace současného MS se současným MGTS, pak měli pravdu.
Jak psal už i Karel, v tomto článku (pod kterým píšeme) je přímo odkaz na Honzův článek o předfaceliftu MGTS, kde to píše správně.

Porsche taková zrcátka (odlehčená nesklopná! a bez možnosti osvětlení prostoru pro nastupování) má, ale ne pro Macan. Typicky 911/991, všechny GT_ modely je měly sériově, včetně GTS u které bylo možno (bez příplatku) zvolit i zrcátka sklopná s osvětlením.
Pokud jste jezdili s tím bílým (nebo i tím modrým) Macanem (viz galerie), tak ten zrcátka ve sport designu má, tak jste si to jejich sklápění mohli vyzkoušet. Taky jezdím MGTS s těmito zrcátky, tak bych to mohl vědět, navíc i v nich mohou být (zespodu) nainstalované kamery parkovacího asistentu. Jediná změna je u nich (po faceliftu) v množnosti objednat je i (za stejnou cenu) ve dvoubarevném provedení v kombinaci s černým leskem (spodní část), jinak jsou totiž celolakovaná v barvě karoserie.
P.S. Jinak je to napsáno dobře, kdo s tím nejel, tomu to musí připadat příliš nekritické, ale v rámci SUV to jezdí fakt parádně, jak psali v jedné anglické srovnávačce, skoro jakoby člověk řídil 911ku a seděl přitom na střeše. A na tom adaptivním ocelovém podvozku (odladěném přímo pro GTS), to jezdí řidičsky líp, než na příplatkovém vzduchu.
15. 2. 2020 11:14
Re: Je tohle ještě SUV?
A to je vono chlapi. Jasně, udělejte HH a taky menší sedan - a za chvíli 20 Porscháků před každým Tescem. O tom tady mluvím. (Píšu)
Avatar - CICERO
14. 2. 2020 19:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 2. 2020 19:49
Re: Je tohle ještě SUV?
Ale jde o to, že takhle to právě nenápadně začíná. Viz ty D3
A ano, vadí mi i Panamera.
I když ta není tak sprostá jako Macan.