To není základovka, ale RAL7001 na šatní skříňky a skříně s nářadím, výrobce Kovos Duchcov. Nějaký manažer koncernu VAG se rozhodl nastříkat nově skříně v šatně, bohužel někdo z nákupu udělal chybu v desetinné čárce při výpočtu objednané barvy, tak se toho zkoušej zbavit.
Moj nazor na novu CUPRU je nasledovny:
Ma to 4 verzie, to je OK, asi budu pekne odstupnovane aj cenovo a obavam sa, ze to bude drahsie ako sucasna generacia.
Tu sedu "skrinkovu" farbu by to chcelo vidiet LIVE a na slnku.
Interier je krok k aktualnym trendom, paci sa mi.
Vadi mi absencia manualu v 221 kW verzii.
Nepaci sa mi ovladac automatu, s prepacenim mi trocha pripomina klitoris :-)
Predok sa mi paci viac na predoslej gereacii a najviac na mojom Rku, nakolko to ma sirsi rozchod a "vydute" blatniky. vid: https://moje.auto.cz/?…
Zvysok auta novej gen sa mi paci, paci sa mi hlavne modernejsi zadok.
Este by to chcelo ju aj vyskusat, co ten GPF filter neotupil reakcie motora na plyn.
EDIT: Este som zabudol, ze ma sklamala ta najvykonnejsia verzia 228 kW, cakal som vykon 245 kW ako v nasledujucom GOLFE R
Vnímam to podobne. Na Cupre (a novom Leone celkovo) mi nič osobitne nevadí, všetko je v zásade OK, len mi chýba nejaký pocit výraznej novosti, proste niečo, čím očarila minulá generácia Leonu (v porovnaní so svojím bacuľatým predchodcom). Takto to vyzerá len ako veľmi mierna evolúcia predchodcu, niečo na spôsobm Golfu a jeho konzervatívno-evolučnej taktike. A to mi pri "auto emotión" príde málo.
Technicky ma trošku sklamalo, že išli výkonovo dolu a kým "plebejský" Leon Cupra začínal na 265k a po facelifte od 290k, teda mal značný odstup od základných Octavií RS a Golfov GTI, tak "prémiová" Cupra išla dolu na 245k, úplne identických s Octaviou RS a GTI. Som veľmi zvedavý, či sa tento výkonový downgrade prejaví na cene, ale s ohľadom na /prémiovú" značku myslím skôr naopak. ;-\
Tak to je koncern. V tom dobrém, i špatném..unifikace, omezení... A nejsilnější je nejméně řidičsky zajímavá verze....jezevčík se spousty kily navíc i za 4x4.
Má někdo ponětí, co vlastně konkrétního značka Cupra přinesla, kromě měděných markant?
Interiér designová bída, exteriér za mě horší, než u současného Leona, výkon taky ne.
I DS si svou existenci zaslouží mnohem víc, než Cupra.
Kúrenárov som videl natierať na stavbe takouto farbou tie ich potrubia. Tú odpornú sivú komunistickú farbu sa rozhodli výrobcovia všelijakých značiek aplikovať na športové modely. Námatkovo okrem tohoto Leonu som ju zaregistroval na RS octavii, hyundai N, Mazda ju dáva aj na obyčajnú trojku... Fuj.
Hej, na Cupre je to bieda, neviem z akého hlúpeho dôvodu usúdili, že najlepšie pre "športovú prémiovú" značku je plotová šedá, ktorá zabíja väčšinu áut. ;-\
P.S. Ale za najhoršie mi prídu tie "eko" disky, to je des ako z Priusu. :no:
Ale aby som len nekritizoval, vedel by som si kombík s tým základným TSI predstaviť doma v garáži ako rodinné auto, obdobne aj hybrid. Dokonca by som povedal, že majú veľmi blízko k dokonalému rodinnému autu z hľadiska pomeru ceny, výkonu a praktickosti. Len proste na týchto základných modeloch nevidím moc "hot" faktoru.
Výrobcovia zabúdajú nastriekať autá farbou, nechajú tam len tu hnusne vyzerajúcu základnú sivú.
Je to naprieč celým spektrom, aj drahé autá vidno v tej hnusnej základnej sivej.
Tak to ti závidím, u nás znalosti o autech mé polovičky končí vždy někde u: na tu žlutou/červenou zapomeň, já chci černou.. :D Představa, že by za mnou žena přišla a řekla: koupíme hybrida je úplné scifi :D
To bylo takhle. Jako vždy, se nějaký člen představenstva v koncernu VW (čti polobůh, kterému se plní každé přání, vylizuje pr.del a zásadně neříká pravda), potřeboval realizovat, a tak se mu v jeho nesmírně inteligentní mysli objevil nápad, že by nebylo špatné založit sportovní divizi.
A protože v Seatu si umí protlačit věci, co ve Škodě absolutně nejdou, tak jim to prošlo.
Byl jsem u vzniku Cupry a lilo se do toho peněz a peněz. Nic nebyl problém. Slovo CUPRA bylo jako zaříkadlo, které otvíralo bezedné peněženky koncernu.
Faktickým důsledkem je, jak říkáš změna loga a cenovka nastřelená o 200k, protože přece prodáváme něco speciálního.
Za mě kdyby to prodávali dál pod značkou Cupra, tak ušetří mraky peněz, lidských zdrojů a reálně prodají úplně stejný počet aut.
Jj, ten automat, to je čistý kliťák. :D
S tým výkonom je to ako píšeš, človek by čakal, že kým doterajší "obyčajný" Leon v silnejšej verzii mal motorizáciu zhodnú s Golfom R, tak po povýšení do "prémie" bude minimálne výkonovo dorovnávať Golf, ak nie predbiehať. Že ale je výkonovo pod Golfom, to je trochu sklamanie. ;-\
Moc nápadití nebyli, co se designu týká. Nebo jim to nedovolili. Škoda, trochu extravagance či hot faktoru zvláště u takto speciálního auta by neškodilo. Mě mrzí, že zabili manuál. Úplně. Technika je hodně podobná tomu, co bylo. Te´d jde o to, zda udrží příznivou cenu, o čemž pochybuji.
Súhlas, v tejto plotovej základnej Cupra nerobí taký dojem, ako by mohla (a na prezentácii mala), pritom Leon má štandardne viac pekných a výrazných farieb. Premeškaná príležitosť z môjho pohľadu.
Koukal jsem se včera na představení (asi poprvé v životě) a byl to tedy zajímavý zážitek. Jen jsem čekal nějaké zajímavé odhalení, když se s tím tak nadělalo. Vždycky jsem měl rád, když přijde designér a musí vám vysvětlit, co tím chtěl říct a proč se vám má to auto líbit ;-\ Jinak teda auto v přenosu vypadalo výrazně vyšší než současná generace, i když rozměry hovoří jinak. Asi to bylo tou hnusnou barvou. A při pojíždění kamery se mi stalo, že jakmile zmizela světla mimo záběr, viděl jsem Octávii, hrůza :-) Když to shrnu, zdá se mi, že je to o trochu hůře vypadající auto nenabízející oproti minulé generaci nic navíc, jen odlehčení kapsy o čtvrt milionu více než dřív :-( Ach jo. Ale třeba stará generace těch 300 000 vydrží :-)
Tím, že tuto Cupru verzi Seat nenabídl ani v jediné verzi s manuální převodovkou, se u mě toto auto absolutně diskvalifikovalo. :-(:no::no::no: Proč manuál nová Octavia RS mít může,. a Seat ne?!! :-(:-(:-(:no:
Ta barva auta na reklamních fotkách je opravdu nehezká! Proboha, jak její volbu pro lunchovací účely mohl někdo v marketingu schválit?!
Co se týče nové generace Leonu, tak pro mě je to bohužel zklamání. U tohoto auta s výrazně prodlouženým rozvorem už proporce nefungují zdaleka tak dobře, jako u předchozí generace (taková ta sportovní kompaktnost zmizela), a ani design přídě a zádě mě nijak nenadchl, předchůdce je měl prostě hezčí a osobitější. O interiéru s povinnou el. P brzdou, nebezpečnými dotykovými ovladači a stále chybějícími výškově nastavitelnými předními bezpečnostními pásy nemluvě, to je další velké zklamání... :-(:-(:-(:no:
Tak nie je zatiaľ isté, že manuál nebude, kolega vyššie píše, že by mal byť manuál rovnako, ako ho bude mať Octavia RS (teda pre 180 kW TSI verziu). Ak si ale chcel 300 či 310k verziu, tak asi máš smolu.
Neviem o akej cene hovoris, lebo ceny novej CUPRY som zatial nevidel.
Ale ak chces vediet, kto si to v minulosti kupil a zaplatil registracny poplatok 2300 eur za vykon 228 kW, tak to som bol napr. aj ja :-)
Není, jen Auto.cz má opět neúplné informace. Octávka ten 180kW motor v RSu taky bude mít s manuálem i automatem. Stejně to dle mého názoru bude i u Golfu.
Akoze co priniesla, ved nove krasne logo :-)
Ale teraz vazne, neviem ako je to s pokutami za emisie, ale niekde v nejakom clanku som zachytil, ze malovyrobcovia (napr. taka Alpina) maju nejake ulavy. Ak je to tak, tak ci nahodou tam nie je pes zakopany.
Tak asi sa pozriem na oba, silnejší Leon kombi aj slabšiu Cupru Leon v kombíku. Osobne som pozeral po nejakom silnejšom kombi (minulý týždeň som bol pozrieť Focus ST kombi), ale polovička by rada hybrid, tak začínam zvažovať alternatívy. Okrem Superbu iV ich doteraz moc nebolo, Leon by prichádzal do úvahy, štandardný Leon s tým 150 kW hybridom a Cupra so 180 kW hybridom. Ale to ešte chvíľu potrvá, kým prídu na náš trh.
Protože jedině k šedé barvě jde ta jejich měděná :-) Myslíš základní TSI Leon, nebo základní TSI Cupra? :-) Protože se obávám, že ten skvělý poměr ceny a výkonu u minulé generace přejmenováním na Cupru zmizí. Viz Ateca...
Ano, ale já soudím dle aktuální nabídky Cupry - na Leonu základní červená a pět šedých (bílá, černá, stříbrná včetně) a na Atece ještě základní modrá. To je dost bída, teda aspoň pro mé vnímání barev na autech. "Samozřejmě" na základních Leonech je těch barev více.