Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Previa: Velké japonské MPV mělo motor pod předními sedačkami

Praktických minivanů se za čtyři dekády objevil bezpočet. Toyota Previa první generace mezi nimi vyčnívala ani tak ne výškou, ale spíše originální technikou.
Zpět na článek
27. 2. 2020 21:01
Re: jj tuhle kojotu
Ono to zas tak hrozné nebylo, pro normální údržbu byly všude strategicky umístěné krytky a poklopy. Zbytek se dělal odspodu. Hodně těchto Previí měla na svědomí přestavba na LPG, pro které nebyl motor úplně ideální. Jenže přeci jen spotřeba nějakých 10l benzínu není úplně málo. Jízdní vlastnoti a komfort byly ovšem bezkonkurenční. Variabilita už tak docela ideální nebyla, zadní řada se sklápěla jen do boku.
27. 2. 2020 19:16
jj tuhle kojotu
s motorem pod zadkama pamatuju. Byla docela cool.
Avatar - CICERO
27. 2. 2020 19:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
27. 2. 2020 20:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JirkaV8
28. 2. 2020 06:51
Re: Previa
Právě to se mi vždycky líbilo. Previa - Sienna :yes: Bohužel v ČR ne tak moc rozšířené věci.
27. 2. 2020 23:52
Previa
Měl jsem a jízdní vlastnosti fantastické.
Naštěstí 7 mistnou, která měla zadní nápravu nezávislým zavěšenim.
8 mistna pevnou zadní nápravu.
Avatar - WinDiesel
27. 2. 2020 22:03
Re: jj tuhle kojotu
Diesel byl fajn, nemusíš kupovat benzín když Ti přijde 10 litrů moc. Za 7 litrů to jezdilo - nafty.
23. 5. 2020 21:24
Re: Na jízdní vlastnosti...
Není to nevýhodné. Je trochu vyšší podlaha, takže nižší vnitřní prostor, ale naopak je vnitřní prostor delší. A motor rozhodně nepřístupný není. Ke všem částem, které je třeba servisovat se dá dostat líp než u většiny konvenčních aut. A jízdní vlastnosti jsou jak u sporťáku a ne vanu. A na tažení přívěsu oproti předokolce úžasné.
23. 5. 2020 20:53
Re: jj tuhle kojotu
Dieselové jedničkové byly jen Estimy s motorem na blbé straně. 2.2TD
23. 5. 2020 20:52
Motor není celohliníkový.
Blok je litina, hlava hliník. Vačka výfukových ventilů je poháněná ozubeným kolem, ale od vačky sacích ventilů, takže vlastně taky řetězem. K motoru se dá dostat líp než k kdejakému konvenčnímu. Sienna není nástupce Prévie. Sienna je auto o číslo větší a vyráběla se souběžně. Střešní okno bylo elektricky ovládané vždy jen zadní. Přední je jen výklopný poklop, ručně vylápěcí. Chladnička nemá funkci ohřívání. Se zadní nápravou je to tak, že standardně byla víceprvková náprava a kotoučové brzdy s bubny pro ruční brzdu. Hard verze pro vyšší zatížení měly tuhou nápravu s bubnama. Elektrická okna má jen přední. V druhé řadě a levé zadní jsou ručně vyklápěcí.
Avatar - wakantanka
28. 2. 2020 19:15
Re: Re: jj tuhle kojotu
No veď preto píšem že blbý kus. 🙂
28. 2. 2020 12:09
Re: jj tuhle kojotu
To je sice určitě pravda, ale na našem trhu se snad žádná naftová Previa této generace ani neobjevila (ale můžu se samozřejmě plést). Až další generace měla běžně D4D motory.
27. 2. 2020 23:08
Na jízdní vlastnosti...
...mělo středové umístění do strany položeného motoru jistě blahodárný vliv, ale ty snímky bočního řezu auta jasně ukázaly, jak je toto řešení prostorově nevýhodné, nemluvě o mizerné přístupnosti agregátu. :-( :no:
Avatar - wakantanka
27. 2. 2020 20:47
Re: jj tuhle kojotu
Ak ale človek trafil blbý kus, tak servisovať to musel byť očistec.