Presne tak, mať benzín, ale triasť sa o spotrebu a aj tak jazdiť za 9, to je nafigu. Buď chcem jazdiť za (relatívne) málo a kúpim dízel, alebo na spotrebu kašlem a idem rovno do V6. R4 benzín v relatívne veľkom esúvéčku je najhoršia možná voľba.
:D To sa Ti podarilo. :-)
Osobne nie som priaznivcom "SUV-kupé", žiadnej veľkosti, žiadnej značky, je to z môjho pohľadu snaha spojiť úplné protiklady. Ak chcem športové (resp. športovejšie) auto, teda auto, čo sa aspoň trochu dynamicky tvári a športovejšie jazdí, kúpim si sedan, ak chcem aj kufor, tak kombi, strednej či vyššej strednej. Pretože GLC nebude športové nikdy. Jasné, môže mať napr. V8, ktorý svojim brutálnym výkonom prebije všetky koncepčné nedostatky, ale stále to bude len silné SUV, nie športiak (aj keď tie AMG modely by som bral na milosť). Ale testovaný dvojliter R4 proste bude vždy len tak akurát, navyše s vysokou spotrebou.
Takže ak by som chcel SUV od Mercedesu, asi by som zostal pri klasickom GLC a ušetril cca. 5000 eur oproti "kupé"; ideálne s naftou (300d sa javí ako optimálny kompromis výkonu, ceny a spotreby). Ak by som chcel niečo športovejšie, ale s rodinným priestorom, tak C-Klasse kombi 43AMG. O málo vyššia cena ako GLC 300 kupé, obdobná praktickosť, ale neporovnateľná dynamika a 390 koní, proste poriadne hot-kombi.
Přestaň tu lhát. Model S v plném obsazení, s topením a veškerým komfortem nikdy nedal 600km. Z těchto lží a keců se mi tu už zvedá žaludek. Manipulace, nesmysly a lhaní...metoda Svědků Elonových.
V interiéri nepochybne. Ale niektoré riešenia na podvozku a šasi sú naopak spracované celkom zložito. To zvyšuje výrobné náklady, ale aj tuhosť v určitých smeroch. Proste Tesla mú riešenia, ktoré vystupujú z bežnej šede, ale mal by som viac dôvery ak by ich zapracovala automobilka zo skúsenosťami.
Víš mě přijde, že vy fanoušci totální elektromobility vidíte mobilitu dost zjednodušeně až trochu pohádkově.
Ten špatnej Mercedes a další vyrábí taky nákladní auta, které vozí do obchodů zboží, které si i ty kupuješ a žiješ z toho every day.
Čím to chceš nahradit, když i ta božská Tesla od roku 2003 do dnes dodává na trh kolik EV modelů? 3 s různým dojezdem pro osobní potřebu? A ten špatnej Mercedes za tu dobu se třema modelama nedokázala v kvalitě zpracování dodnes dohnat ani náhodou? Ano má největší dojezd a elektrické vnitřnosti nejlepší a? Děláte senzaci a spásu planety něčím, co dokáže nahradit potřeby rodin, firem, jednotlivců s velkými kompromisy a ještě to musíme dotovat a připravit o práci desítky tisíc lidí? Ano je to krásný říct si: nulové emise. Při jakékoliv návštěvě velkých měst bleju a jsem rád, že v tom nežiju.
Ale globálně jde o kapku v moři, lodě, letadla, nákladní doprava, nevymysleli jste nic, jen pos.ané osobáčky s dojezdem 500 s bídou, kompromisy, ale ne s cenou pro babišovy voliče. A když Mercedes a další k tomu všemu co vás živí vyrobý ještě EV s polovičním dojezdem tak je to veterán protože ujede míň než Tesla? Takže? Kdy to bude? Kdy spasíte svět?
To víš, někdo je Hamuna a řeší pod Audi jak jsou tragický, že nabízí jen pár motorů a někomu jako ty zase vadí, že je na výběr pro každého? Úplně vidím jak by jsi psal recenze TY a dal do mínusu: - na výběr moc motorů :-[]
Chceš se vsadit pro kolik procent lidí ze 100 by jsi byl za vola? Já se vsadím, že pro většinu :-[]
Kolega odvedľa vymenil S-Klasse s obligátnym 350d za GT 4-door 43 benzín a pochvaľuje si aj po motorickej stránke; proste dízel bude vždy len tá racionálna voľba, benzínový šesťvalec ti poskytne aj nejakú radosť. SUV je samozrejme väčší problém rozhýbať ako nejaký sedan, ale všeobecne by som sa benzínového trojlitra až tak nebál, ak sa posnažíš, budeš jazdiť pod 10, bez obmedzovania za 12, to pri malom ročnom nájazde nie je problém. Minule som tak šiel za X3 40i, čo je priamy konkurent a zrýchľovalo to fakt svižne za sprievodu výborného zvuku, tak som si následne googlil, koľko to asi žerie a bol som prekvapený, že priemer na spritmonitore bol pod 11 litrov, čo je podľa mňa na dané auto úplne super.
A nezamyslel si sa nad tým, aký vplyv na výsledné hodnotenie má motorizácia? R4 benzín pod kapotou pomerne veľkého a ťažkého SUV, to je všeličo, len nie vhodné riešenie. A naviac slabé; uvedom si, že sú nad ním motorizácie V6 a dokonca i V8, takže tie samé by zvýšili hodnotenie o pol boda až bod. No a ten posledný polbod už môže ísť na vrub auta samotného, možno konkurenčná X3 jazdí lepšie, Q5 má viac priestoru, atp.
Bol som mierne zdesený, keď som sa tu dočítal, že Mercedes už nedáva do áut to otočné koliesko. Tým sa ovláda úplne najlepšie. Tačped a spol sú otravné, nepresné a vyžadujú oveľa viac pozornosti za jazdy. To je naprd
Hele, já u vás elektronadšenců nerozumím jedný věci. Proč ten povýšeneckej nebo sarkastickej tón, když ostatním neustále oznamujete, že jsou pozadu, že kupují veterány a že spalováky končí? To je nějakej osobní problém, nějaká tenze uvnitř, co musí ven?
Já se třeba pokládám za fanouška aut, co se zároveň snaží (musí) rozhodovat racionálně. V této chvíli mi nejvíc vyhovují a nejvíc se mi líbí auta s klasickou motorizací - benzíny. Pozvolný nástup elektroaut sleduju. Nemám s tou technologií žádný problém, fandím jí. Zatím tam tedy není auto, které by mě úplně přesvědčilo. Mluvíme o roce 2020. I ta infrastruktura okolo je zatím nevyvinutá, to nepohodlí s nabíječkami a nervózní plánování delších tras (které jsou pro mě důležité) mě prostě nepřitahuje.
Ale předpokládám, že třeba za takových 5-6 let bude situace s infrastrukturou lepší a že i ta auta se dále vylepší a začnou být zajímavá. Až budou dost dobrá, tak na ně přestoupím.
Tímhle racionálním procesem si podle mě projde většina lidí. Za 15 let budeme možná elektro všichni, ale budou to mnohem lepší elektroauta než dnes. Nevidím důvod, proč teď na lidi útočit a bejt nepříjemnej. To je podle mě projev nějaký přehnaný evangelizace a la svědkové Jehovovi.
Problém je v tom, že modely odvozený od C, jsou prostě malý. Glc si na starý kolena koupila máti, a je to prostorově dost naknap. Pro rodinu s dvěma detma, nedejbože 1 kočár jakože vůbec. Ale tak pro 60ti letou paní jako druhý auto, to se dá. A ten benzín 250 je celkem zivej. Ale pod deset jen lehká noha...
Kupé varianta je kockopsi nesmysl pro pozery, to je samozřejmost.
Je úplně jedno jestli ti to zboží do řetězců doveze Mercedes nebo jiná značka v nákladní dopravě, ale Tesla to fakt není ;-)
Takže ten pravěk jak říkáš nás do dnes živí (nemyslím finančně, abys mě zas nechytal za slovo) a o tom nikdo nemluví.. Elon nějakej super truck načrtl, ale papír snese všechno, ale přednost má prioritně nenechat se porazit na smyčce od Porsche, bravo.
Nevím jak M-B, ale když si umím na dálku upravit auto pro jízdu v BMW, pochybuji, že by to u Medvěda nešlo také. Přes telefon si nejen odemkneš (pokud chceš), ale máš i klíč, díky němuž si vyparkuješ atp.
V sobotu jsem dal za 9h 900km, umí to nějaká Tesla?
Ano, pokuty...něčím se musí platit nehorázné dotace EV. A v EU jsme je největší měrou nacpali trumpetově Tesle. Hýkejte si nad tím vy samozvaní ekologové. :yes:
Nebo dieselovy superb ma elektrickou klimatizaci? Na to by ani nemel energii :-) Stejne jako GLC (krome toho hybridniho, zrejme)..
Ty sedacky je asi to nejmensi, kdyz jsou v elektrice..
Mne se libi uplna absence klicku. Mobil mam stejne vzdy sebou.. A penezenku s kartou (zaloha) taky..
Ne vsechny GLC budou mit nezavisly topeni. Model Y (a Superb iV) ma tohle v zakladu.
Jinak tady jeste ten smart summon:
https://youtu.be/nlCQG2rg4sw
PS Je zajimavy, jak se furt dokola mluvi u EV o dojezdu, (prestoze prumerny denni najezd je asi 50km..). A kvuli tomu lidi ani nevi o kolik je to auto lepsi, nez spalovak - v ramci dojezdu kazdopadne! Jinak pro me treba je dost otravny start-stop, predevsim u dieselu a automatu. To je taky dulezita vec, proc se mi libi EV (a hybridy..). Krome jineho taky proto jsem se tu dohadoval s Karlem, ze Toyota PHEV bude o dost premiovejsi pohon.. nez treba nejaky GLC s dieselem. A tohle dokazuje "premiovost" hybridu: https://www.motor1.com/…-plug-in-hybrid/
Proste neni nic "premiovejsiho" (opet do toho nepocitam dojezd..) nez elektropohon..
Teda jen tak mimochodem, nastavit sedačky do paměti přiřezený ke klíči uměla pokud vím už jedničková oktávka. Tím kterým klíčem si odemkl, tak se nastavily sedačky a další. Škodovky s nezávislým topením umí přes aplikaci vytopit nebo vyvětrat interiér. Sup iV to umí i vyklimatizovat. A to vše pokud teda funguje tak jejich zatracená aplikace na mým zatraceným neaktualizovaným iphonu..
Ano, obycejne porovnavam s primou konkurenci.
A k Mercedesu jsem napsal o nesmyslnem neefektivnim mnozstvi motorizaci ;-)
A jeste o karoserii, musis cist pozorneji, Pajo ;-)
Porovnavam i jinde napr. Civic s Golfem.
GLC s Modelem Y.
Jestli mas problem nereaguj.
Jezdi si navzdy spalovakem a EV neber jako konkurenci.
A zacni diskutovat na strankach o veteranech :-D
Spolu s Windieselem ;-)
Sorry Pajo, mel jsem uvest nova Tesla Model S ma (rated) dojezd 630km. Btw. to znamena, ze bude lepsi nez GLC AMG asi ve vsem :yes: Ja vim, krome interieru ;-) To je asi tak jediny, co Mercedesu zbylo.. https://fdrive.cz/…0-kilometru-4976
Koukam, ze tady lzou jako ja :-D:-!:-O https://www.tesla.com/cs_cz/models
Jinak vis proc jsem napsal, ze by to Model S dal na dve nabijeni?
To jsou dve zastavky a 300km da i soucasny Model S (long range dojezd: 525km) s prstem v nose :-)
Aby mi tu nejaky dieselterorista :-) neobvinoval ze lzi :-D
Keep calm ;-)
Hanba ti byt nemusi, nemas se za co stydet. Mluvis jako prumerny uzivatel dieslovyho auta ;-) Osvety neni nikdy dost. Kdyby neco, tak se ptej :yes:
PS Je mi jasny, ze ty jako poctivej dieselovej pozirac kilometru, jsi dal 900km na zatah i bez vycurani :-D
O nejakym slusnym jidle ani nemluvim, vid. Time is money :-)
Ten novy Model S s dojezdem 630km by dal 900km na jedno nabiti, u kteryho by se z otroka cesty - lamani casovych rekordu, honoseni se dieselovym dojezdem a minimalnich zastavek stal clovek ;-) na ceste :-)
Ale samozrejme chapu, ze Model S s nejvetsim dojezdem si nemuze dovolit kazdy. Model 3 long range ma 460km a na dve nabiti by to dal mozna taky. Zalezi na rychlostnim profilu..
PPS Ty to samozrejme nevis (nic ve zlym), ale Tesla ma pri jizde po dalnici skoro stejny dojezd s topenim i bez. Diky bezkonkurencnimu termomanagementu.. Tesla totiz vyuziva k topeni, stejne jako spalovak.., odpadni teplo z motoru :yes:
Nejak jsi neuvedl, v cem lzu.
Stal se z tebe slusnej hetr..
Vkladas mi do ust neco, co jsem nenapsal, treba 600km, plne obsazeni atd.
Mel bys cist pozorneji a min hejtovat ;-) https://ev-database.org/…del-S-Long-Range
Real Range
between 380 - 750 km
Me tenhle tvar karoserie neurazi (krome toho, ze se mu rika kupe..), beru to jako takovou popularnejsi alternativu ke kombi.
Co je horsi, je ta motorova paleta.
Jen mild-hybridy a pak, slava :-) jeden plug-in hybrid..
O elektro verzi ani nemluvim.
Ja myslim, ze Tesla Model Y (ktery by se dal asi velikostne i tvarove povazovat za konkurenci..) bude mit minimalne desetinasobne prodeje. :-) A to v par verzich.. Ne tady v tomhle silenym zbytecnym gulasi motoru a prevodovek...
Takto vypada minulost. Tesim se s Modelem Y na budoucnost :yes:
PS Kam ze se podely ty "uspesny" diesel-hybridy? Tak ona to byla slepa cesta...
Kolik toho za to "vycuraní" nabiješ? A ta pohádka, že skoro kdekoli, kde zastavíš na slušný žvanec, budou mít volnou pořádnou nabíječku je taky pěkně naivní, Čím víc bude aut na baterky, tím bude delší čekání na dobíjení a vyšší cena za něj.
Zas na druhú stranu šport nemusí byť len na asfalte. Športuje sa aj v teréne, či na dvoch alebo štyroch kolesách. Určite, označiť výrazom "šport" takúto nakysnutú hrču nám proste nesedí, ale nebude to dané hlavne všeobecne zažitou predstavou, že šport na kolesách je len asfalt, nízky podvozok a spojlery?Je to špecifikum dnešnej doby, šport sa proste marketingovo hodí, ale zas tak z cesty to nie je. Silný motor, dynamika, nejaké tie terénne schopnosti - prečo by tieto vlastnosti nemohli byť definované ako športové?
Iste, v testovanom aute vrčí iba nejaký základ, na šport by to chcelo trochu viac, ale kto chce, priplatí si.
Môže byť a nemusí. To, čo spomínaš, je vo veľkej miere tiež už minulosťou a platí skôr pre staršie modely S. Model 3 je na tom už výrazne lepšie, aj keď stále úroveň konkurencie nedosiahol. Model Y sa ešte nepredáva - takže na nejakú nekvalitu spracovania sa zatiaľ poukazovať nedá, treba ešte počkať.
Co ma spolecnyho zpozdeni Semi a Model S? Muzes uvest zdroj?
Citace:
... Tam potvrdil, že start sériové produkce Tesly Semi se opozdí o celých 12 měsíců. Důvod? Podle Muska nedostatek akumulátorů, takže start výroby v původně stanoveném termínu by postrádal smysl.
Jeste dodatek osobni zkusenosti:
Ja uz TED kazdopadne (i bez vyzkouseni) vim, ze jizda v MY bude tissi, plynulost lepsi (zadne razeni), odezva na 'plyn' rychlejsi, 4x4 s regulaci kazde napravy lepsi, teziste bude nize, zadny otravny start-stop, zadne lokalni emise (vyhoda treba kdyz vyjizdis z garazi..), autopilot bude fungovat mnohem lepe, nebude potreba zadny klicek (jen telefon) a v pripade nutnosti update nebudu muset do servisu. K tomu si muzu auto diky aplikaci vyhrat nebo vyklimatizovat (to se ti s Mercedesem asi nepovede..) dle potreby.
Mohlo se to nacpat evropskym automobilkam, kdyby nebyly tak strasne pozadu, viz Mercedes. A svy astronomicky zisky cpaly do neceho jinyho, nez do vyvoje (v minulosti ke vsemu podvodnych) dieselu.
PS Spojeni Tesly a Trumpa (vim ze Muska Trump obdivuje) s jeho fosilnimi nazory mi pride absurdni :-)
Ne, v recenzi konkretniho auta (typu) to nema co delat.
V recenzi modelu ano. Ale neni to problem modelu jako takoveho, ale predevsim nakladu.
A ja poukazuji na to, ze toto uz dnes (bohuzel u Mercedesu az zitra..) neni cesta.
Obzvlast kdyz by se mel Mercedes koncentrovat na elektro.
Zajimalo by me, kolik se proda R6, V6 a V8 treba v tomhle GLC.
Osobne treba velmi pochybuju o uspechu V6 (benzinu). A V8 ve dvou verzich? Mozna se pletu. Zajimaly by me vyrobni pocty. U diesel-hybridu jsem se taky nepletl. V GLC se nenabizi.
Jinak byl bych mozna za vola, ale podivej se, jak to dela nejuspesnejsi (klasicka) automobilka sveta? Kolik ma motoru pro RAV-4??
Dobre Mercedes je "premie" a kdyz jsou to lidi ochotny zaplatit a Mercedes se tim dale uzivi, OK. Ale at potom nebreci, ze jim klesaji zisky kvuli elektromobilite 🙂
Citace:
Daimler již minulý měsíc varoval, že jeho zisk v loňském roce stáhly dolů dodatečné náklady spojené s aférou kolem emisí naftových vozů, vysoké investice do elektrických automobilů a problémy s výrobou.
PS To, ze mel Mercedes kartelovou dohodu s ostatnimi nemeckymi automobilkami, podvadel s emisemi dieselu atd. me sympatie k teto znacce samozrejme nezvysuje. No a ke vsemu je v elektrifikaci s prehledem na chvostu, minimalne z nemeckych automobilek..
Nabízí se mi za hodně pěknou cenu 2 kousky, jedno je 400d a druhé 43, jako druhé auto do rodiny, vím, že ta 43 bude nejspíš v suv (i když malém) žrát i trávu u cesty, ale zase je v té nabídce o jen 1000 euro dražší a výbava podobná.. S rodinou najezdím tak kolem 15tis. km ročně max 15-20km si myslím a to je fakt strop, někam dál je dnes už stejně lepší a výhodnější letadlo.. V česku tyhle ani ne roční vozy vyjdou klidně o půl míle dráž pokud vůbec jsou k dostání ve stavu “nové” a já narazil na prodejce MB (autorizovaný, ověřený) který se jich potřebuje zbavit.. Jsem docela nahlodanej.. Co myslíte?
No osobně se mi líbil mnohem více jako předfacelift. Osobně nerozumím tomuto provedení a pseudohybridu. V rodině máme GLC 43 AMG ještě s klasickým nehybridním V6 a jezdí kolem 10 litrů. Tuž tak k čemu tyto "technologie" jsou...CO2? Hmm, super.
To je fakt, já myslím, že záleží i na profilu tratě, pokud bych těch 15-20tis.km najel tak, že každá jízda bude například 100km dlouhá tak by to možná mělo smysl, ale zase bude s tím jezdit i žena kratší vzdálenosti a to by se ten nafťák trápil..