Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové baterie pro Teslu? Tajný projekt Roadrunner slibuje nižší ceny a vyšší dojezd

Nové baterie pro elektromobily Tesla, které by měly být vyvíjeny v rámci tajného projektu Roadrunner, by mohly znamenat další snižování cen a současně prodlužování dojezdu.
Zpět na článek
Avatar - elektrikar
27. 2. 2020 19:01
Re: Nechapu
Tesla začínala s 60kWh baterií a nyní je na 100kWh. V budoucích autech otevřeně hovoří o 200kWh. To ti nestačí jako důkaz pokroku? :-[] :yes:
Avatar - elektrikar
27. 2. 2020 21:30
Re: Nechapu
Milionmílová baterie je hotová věc. Paradoxně žádný z členů Jurského parku si ji nemůže dovolit, protože Tesla jako jediná nemusí živit síť armádu mekániků a hladových dealerů. Geniální plán....
27. 2. 2020 21:25
Re: Němci
Jedina nevyhoda je, ze my jsme nemecka montovna :-)
Avatar - Ondore
27. 2. 2020 20:26
Re: Nechapu
Počkaj 2 mesiace a dozvieš sa viac ;-) Už teraz sú dostupné info o ktorých článok informuje len zbežne, napr. veľkosť z 18 x 65 mm narastie na 21 x 70 mm. Tento drobný rozdiel veľkosti bude znamenať nárast kapacity (z 3000 na 5.750 - 6.000 mAh) + lepšie chladenie / ohrev. Zmena technológie výroby + zloženia predpokladá zníženie výrobných nákladov z cca $150 za kW na $100. A sú tu dohady o "miliónových baterkách", ktoré by s malou mierou degradácie mali vydržať 6.000 nabíjacích cyklov, čo stačí na 1 milión míľ, t.j. 1,6 mil. kilometrov. Vývoj prebieha neustále, ale mnohé už sa testuje a novinky môžeme čakať v Plaid modeloch ešte tento rok. Osobne odhadujem, že modely S a X prídu s novými baterkami 120 kW a budú mať dojazd cez 700 km a modely 3 a Y dostanú 100 kW batérie.
Avatar - Ondore
27. 2. 2020 21:41
Re: Nechapu
Ak som dobre čítal špecifikácie patentu, ktorý kúpili, tak miliónová batéria existuje, len má nižšiu energetickú hustotu. Takže je otázka, či to dokážu zlepšiť, alebo to nasadia napr. do Semi, prípadne v budúcnosti na autonómne autá, kde je predpoklad častejších krátkych jázd po meste. A samozrejme je tu ich Powerpack, kde by to tiež dávalo zmysel.
Avatar - elektrikar
27. 2. 2020 23:50
Re: Nechapu
Ehm tak to je pak divné, že doba objednání do servisu Norimberk 2 dny. Kluci v Tesla Praha také úžasní, bodyshop provozuje Advantage Car a přístup mají opravdu skvělý. Doporučuji navštívit. Jinak to, že měli/mají občas problémy, to nikdo nepopírá. Když startup prodá fakticky ze dne na den již téměř milion elektrických aut, tak se to snad i dá odpustit :yes:

Účí se z chyb a to je důležité :yes: Narozdíl od jiných automobilek je jejich snaha vyrábět auta, která vydrží bez servisu.
Avatar - elektrikar
28. 2. 2020 11:25
Re: Nechapu
Vycházím ze zkušeností majitelů na diskusních fórech o Tesle.

Jinak i3 za mě :yes: :yes: :yes: Už mám najeto 104 tisíc km a auto má stále vlastnosti jako nové - trakční baterie 95% kapacity a odpovídající dojezd. Na pár drobných závad fakt úžasné. Nyní například porucha parkovacího čidla.

Vylučuje snad spolehlivost i3 snahu Tesly produkovat nekazící se auta? Jinak ano, i3 je pro BMW obrovská prohra, protože to auto prodáš a pokud nepočítám výměnu vzduchového filtru (což zvládne každý doma s pomocí youtube) to auto neuvidíš klidně 8 let. Dále drasticky klesá motivace navštěvovat autorizovaný servis, protože nějaká serviska u online připojeního BEV je každému úplně fuck. Já tedy do servisu vůbec nejezdím a stačí mi například

https://www.youtube.com/watch?…

a

https://www.youtube.com/watch?…

dále je třeba změřit bzrdovou kapalinu na obsah vody, což zvládne každý servis a v reálu se to stejně, co si budeme, moc neděla...
27. 2. 2020 23:35
Re: Nechapu
Absenci armády mechaniků si už někteří majitelé Tesly začínají "chválit" a to tu těch aut zatím jezdí pár . Ne každý fanda EV zřejmě ocení dlouhé termíny v servisu. Jako vím že si svůj, ale že tohle nedomyslíš by mě nenapadlo.
28. 2. 2020 11:02
Re: Nechapu
Tak to skúsim inak. Som potenciálny kupec EV B segmentu pre manželku. Ale nie zaslepenyý. Ak porovnám s hybridom, tak Yaris hybrid stojí 15 tisíc EUR a Renault Zoe stojí 30. A to má ten Yaris dva elektromotory. Väčší s výkonom asi 50 kW, čo nie je ďaleko od toho v Zoe. Má meniče a všetko čo patrí k vysokonapäťovej časti. Ma síce malú bateriu len asi 2% z toho čo Zoe, ale zas ma spalovací motor. Toho Yaris raz môžeš predať ako plnohodnotné aut, kým EV je jednoúčelové, ktorého sa už možno po desiatich rokoch nezbavíš. Tak prečo je to účelové 2-krát drahšie?
Kým sa nezmení cenová politika, tak zostávam by kupcom.
28. 2. 2020 09:14
Re: Nechapu
To jako že 100kWh baterie stojí 250 tis. Kč ? A za co se platí těch dalších min. 750 tis. za EV ?
28. 2. 2020 09:49
Re: Nechapu
Pobavil si mě po ránu. :yes: Tesla bude evidentně startup i za 500 let, když se to bude hodit (založeno před 17 ti lety). Netušil jsem že vlastníš Teslu a jezdíš s ní do servisu. Já osobní zkušenost nemám, jen jsem poslední dobou četl několik rozhovorů (naposled to bylo s Ondřejem Frycem, zakladatelem mall - liboval si, že některé stále se opakující závady si umí už opravit sám) kde si na spolehlivost a dlouhou čekací lhůtu v servisu majitelé stěžovali. Celou dobu tu chválíš spolehlivost i3, znamená to, že se ti i3 začala kazit? Nebo jak jinak si mám vysvětlit tu větu o snaze vyrábět auta co nepotřebují servis? Milion aut ze dne na den? Pokud má pro tebe den 12 let tak potom ano. V jakém paralelním vesmíru to žiješ?

Jinak jsem si hledal nějakou definici startupu. Protože kromě toho, že by mělo jít o nově vzniklou a technologickou společnost jsem tu definici moc neznal. Takže tady je.

Znaky, které dělají z firmy startup, jsou nejčastěji:

jde o nově vzniklou společnost
potenciál rychlého růstu a krátké doby návratnosti investic
je to inovátor, přináší zcela novou myšlenku
má globální ambice
vyšší míra rizika projektu
minimální náklady na rozjezd
je technologicky orientovaná
27. 2. 2020 18:12
Nechapu
A ja uz si myslel, ze se doctu o nove baterii, ktera se zacina vyrabet a opet pouze vyvoj. Kolik lepsich baterii je ve vyvoji?
Avatar - elektrikar
27. 2. 2020 21:34
Re: Němci
Paradoxně nejsou tak hloupí, jak vypadají. Mercedes preventivně prodali Číňanům. :-[]
28. 2. 2020 13:45
Re: Nechapu
No tak vidíš, že to s tou nesmírnou nákladností výroby elektroauta nebude tak horké. Tak je potřeba zaplatit manažery, pracovníky, amortizaci robotů a taky Tesla vlastní asi nejvíc nabíjecích stanic, kdežto většina ostatních automobilek lobuje u států, aby to zaplatily z peněz vybraných z daní ...
28. 2. 2020 11:41
Pán Mára, trošku zrozumiteľnejšie...
...výrobce superkapacitátorů :no:
...výrobce superkondenzátorů :yes:
Avatar - Ondore
28. 2. 2020 11:16
Re: Nechapu
Samozrejme, v Tvojom prípade by som o Zoe vôbec neuvažoval.
Ak si kupec, ktorý hľadá hodnotu za peniaze a nerieši ekohype okolo EV, tak v súčastnosti sú dve situácie, kedy sa oplatí kúpiť Teslu (Teslu, lebo ostatní sú ďaleko za ňou). Prvá situácia je, ak auto intenzívne používaš a riešiš celkové náklady. Po prejdených cca 250.000 km Ťa Model 3 vyjde lacnejšie, ako spaľovacia stredná, napr. Octavia. Druhá situácia je, ak sa rozhoduješ pre prémiovku a ideš kúpiť auto za 50-150 tis. euro. Pre mnohé prémiové modely existuje plnohodnotná alternatíva u Tesly, takže je to len otázka voľby.
Avatar - Ondore
28. 2. 2020 09:27
Re: Nechapu
Keďže k jazdeniu stačí samotná baterka, tak zvyšok je zisk, ktorým si Elon mastí kapsy :-[]