Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW ID.1 přijede jako náhrada za elektrický Up!. Ujede až 300 km

Koncern VW započal elektrickou éru modelem ID.3, brzy se ale můžeme těšit na plejádu dalších. Třeba nástupce elektrické verze modelu Up!.
Zpět na článek
16. 3. 2020 18:31
IDx
Koukám, že po ID3 ohlásili ID4, a teď už najížděj na ID1. No, zatímco ostatní jezdí, VW slibuje.

Ale na druhou stranu, mají eGolf, a do dnes jsem pořádně nepochopil, v čem je tak strašnej rozdíl, že ID3 je jitrnice, jakou svět neviděl.
16. 3. 2020 18:23
Tak vizualizací už bylo dost
Teď už by to chtělo nějaký ten elektromobil dostat k zákazníkovi. To snad vyjede dříve tesla z berlínské fabriky, než dostane ID.3 ten správný software...
16. 3. 2020 18:51
Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než poř
Brutální ekonomický pokles, který nás nyní čeká, absurditu a naprostou ekonomickou neudržitelnost elektromobility jen posílí! ;-) ;-) ;-)
16. 3. 2020 19:32
Re: IDx
Jak se říká “to co já vám slibím, to vám nikdo jiný nedá” :D :D :D
Avatar - .StenLi.
16. 3. 2020 22:04
Re: Samé sľuby...
Clanok je o nahrade e-UP! v roku 2023 a inych ID modeloch a VW dodnes nevie uviest na trh svoj prvy ID model, len same reci a sluby a skutek utek.

Osobne si myslim ze toto ID.1 nema sancu nahradit e-UP!. Ten je priestorovy zazrak, dokonca lepsi ako legendarne povodne Mini a to je casto prehliadane. Stacilo z neho odstranit ICE kompormisy a dojazd 260km je viac ako dostacujuci.. pre ludi ktory ho planuju pouzit ako mestske auto k domu kde ho mozu kazdy den nabijat je kapacita baterie az zbytocne velka a zbytocne predrazuje auto. Takymto ludom by stacila aj polovicna. ..samozrejme clovek ktory nikdy nevlastnil EV a nenabijal ho vzdy povie ze 260-300 km je malo na dovolenku v Chorvatsku :D
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 19:47
Re: Elektroauto ?
Pokud se bavíme o městském vozítku, tak teoretický dojezd "až" 300 km je asi vcelku OK. Jenže... kolik lidí si může dovolit mít jedno auto jenom do města?
No a v reálu se čísla mají většinou tak, že
- dojezd "až 300 km" v podmínkách skoro laboratorních znamená tak 240 km (ne-li méně) v podmínkách reálných
- a pokud se doporučuje nabíjet pouze na 80% kapacity, tak jsme z teoterických "až 300" na +- 180 - 190 v "běžném" provozu s nabitím na 80%

Beztak si teď euro-eko-elektro hujeřI mohou své plány na totální elektrodebilizaci EU vytisknout na křídovaný papír a následně srolované vektnout HLUBOKO do rekta :D
17. 3. 2020 09:40
Re: Elektroauto ?
Ešte pár rokov dozadu som mal v okolí, tak do 2 km jednu čerpačku PHM. Dnes ich mám na výber 6. Čo myslíš, kto ich zaplatil?
17. 3. 2020 09:39
Re: Elektroauto ?
Bože dobrý... Kto chce psa biť, palicu si nájde, že? Predstav si, že na klasické nabíjanie cez noc ti stačí 400V/32A. A ak chceš rýchlonabíjačku, tiež sa to spraviť dá, nepovedz, že nie. A nestojí to milióny.
Avatar - .StenLi.
16. 3. 2020 22:41
Re: IDx
Nemaju ziadny problem s MEB, iba so software, preto si VW dovoli tvrdit ze vsetkych 30k kusov ID.3 dodaju prakticky naraz. Je to obrovsky problem a VW velmi podcenilo software dev. cast svojich zamestnancov. Sice nemaju silny autopilot program ale pozabudli na sw vyvoj svojich novych aut. Momentalen na naprave pracuje 10 000 technikov. Niektore ID.3 kusy pocas testovanai vykazali az 300 chyb za den a software update sa na rozdiel od Tesly bude musiet robit nie cez OTA update ale manualne, predsa len to je stale kompromis medzi old school ICE a EV a nie plnohodnotne unifikovane EV s univerzalnou zbernicou, preto bude mat Tesla este dlhe roky konkurecnu vyhodu a pritom mohe riesenia Modelu 3 su uz oproti Modelu Y na ktorom uz jazdia prvi zakaznici zastarale.
Avatar - .StenLi.
16. 3. 2020 22:27
Cakanie na Kolmana.
Celkom som zvedavy kedy sa na tomto VAG milujucom portali plneho zle prelozenych copy-paste clankov dockame prekladu tyzden stareho vyjadrenia VAG ze nove ID.3 bude lacnejsie ako ekvivalentny ICE Golf Life, pricom bude mat lepsie parametre a nizsie prevadzkove naklady co ma priniest zvrat vo VW predajoch. Sice uz nehovoria z kade chcu vycarovat baterie do svojich aut kedze ich LG drzi v sachu ako aj Audi, Jaguar, H/K atd.. ale revolucia je za dverami.. iba ze by to bola corona :)

"The cost of ownership analysis shows that, in terms of acquisition and operation expenses,: an ID.3 is less expensive, depending on the model variant, than a comparable internal combustion engine model. The basic version with a range of 330 kilometers costs less than €23,430 in Germany, following deduction of the environmental bonus. It is therefore at least as inexpensive as comparable models such as the Golf Life. In addition, ID.3 drivers in Germany save about €840 per year on operating expenses. Among other items, there is no road vehicle tax, no oil changes are required and the ID.3 is assigned to a less expensive insurance class (class 17). Energy costs are also lower.
16. 3. 2020 20:05
Re: Elektroauto ?
V technike už zvláštny problém nie je. Problém je v cene, momentálne sa EV predávaju za skutočne nezmyselné ceny.

Inak o tej totálnej elektrifikácii si kde počul? Alebo máš nejaký odkaz?
Avatar - .StenLi.
17. 3. 2020 00:16
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Sorry ale k postom "experta" ktory tvrdi ze 0.04% penetracia EV v CR je vyssia ako 0,7% celosvetovo sa nema vyznam vyjadrovat :D
17. 3. 2020 00:10
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Opet: cti pozorneji.

Pak reaguj ;-)

Pro tebe budu muset psat asi jednoduseji...
Avatar - .StenLi.
16. 3. 2020 22:22
Re: Zkuste se s takovým vehiklem
Skus so svojim autom prebrodit meter hlboku rieku.. snad zistis ze kazde auto ma svoje urcenie a kazde auto stravi absolutne drvivu vacsinu casu mimo ciest na dovolenku ;) Mozno ti dojde kam ludia jazdia s tymi 7 milionmi EV.
Avatar - .StenLi.
16. 3. 2020 22:30
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Prave naopak. Kriza len urychli pad ICE. Jasne to demonstruje BMW a jeho 50% skrt ponuky ICE motorov a navysenie investicii do EV pretoze je to jedina cesta znizovania emisii a teda aj pokut ale hlavne znizovanie vyrobnych a najme vyvojovych nakladov ktore su u EV po prvotnej investicii radovo nizsie ako miliardy stratene vo vyvoji kazdej generacie ICE.
17. 3. 2020 09:36
Re: Elektroauto ?
Čo to melieš? Pletieš hrušky a jablká.
17. 3. 2020 09:39
Re: Elektroauto ?
Ty jsi normalni manipulator, Jerry!

Svoji myslenku nadradis nad Klaudiovu.
A pak mu polozis uplne absurdni otazku.

Tohle neni diskuze. To je manipulace.
:no: :no: :no:

PS Odbobne bych ti mohl napsat: Zplodiny ze spalovacich aut prokazatelne zabiji.
Tak si vyber: Bud budes jezdit dal dieselem a lidi budou umirat na rakovinu, nebo prejdeme okamzite na elektromobilitu. Ty chces aby lidi predcasne umirali?
https://www.dailymail.co.uk/news/article-2735625/How-not-test-exhaust-pipe-Hilarious-video-shows-mechanics-pranking-friend-inspects-car-explosive-results.html
Tohle je ale samozrejme BIG FAIL. Svet neni cernobily.
17. 3. 2020 08:03
Re: Elektroauto ?
Ak pominieme nákupnú cenu, tak sa to vyplatí. Pri súčasných cenách elektriny, keď máš možnosť využívať nočný prúd, tak rozhodne. Ekologicky? Samozrejme, ide z výfuku EV niečo? Svinstvo z výfuku dýchaš. Na servise? Rozhodne. Žiadne výmeny oleja a filtrov, riešenie vstrekovačov, rozvodov a podobných vecí.
A tie elektrárne... Neviem, odkiaľ stále beriete tie bludy o nedostatočnej kapacite. Naviac, vieš si predstaviť, že by sa s navyšovaním spotreby elektriny neriešila jej výroba? Nebudeš tu mať predsa zo dňa na deň stotisíce alebo milióny nových EV namiesto spaľovákov. A rozhodne si ekológia odnesie menej nejaké tie elektrárne naviac (nemusia byť všetky uhoľné, možností je viac) ako v súčasnosti dostáva zabrať ťažbou ropy a a výrobou palív, ktoré nakoniec skončia vypúšťame z výfukov.

Jasne, čo sa ekológie týka, máme tu oveľa väčších a masívnejších znečisťovateľov, ktorí sa prakticky neriešia. Ale na druhú stranu je pravda, že autá nám škodia najvýraznejšie práve tým, že tú spálenú naftu a benzín rovno dýchame. Dnes je pomaly každý druhý-tretí človek astmatik a alergik, prečo asi?
16. 3. 2020 22:52
Re: Elektroauto ?
No optikou obchodaka je EV (ID1 obzvlast) nesmysl...

Tecka.
Avatar - CICERO
16. 3. 2020 20:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 3. 2020 08:06
Re: Elektroauto ?
Môže a nemusí byť. Ak budeš do práce dochádzať napr. 30 km, v práci zaparkuješ a pripojíš kábel, reálne s tým vystačíš, aj keď budeš bývať v paneláku. Ale máš pravdu, že možnosti ľudí, ktorí žijú v bytovkách a panelákoch, sú a ešte nejaký čas aj budú (ak nie permanentne) voči ľuďom žijúcim v rodinných domoch, obmedzenejšie.
17. 3. 2020 07:56
Re: Elektroauto ?
Samozrejme.

Ale nabijeni probiha (obzvlast u mestsleho vozu - neni primarne urcen na cestovani) TYPICKY pres noc.

V blizke budoucnosti bude probihat (mozna jeste typicteji) u zamestnavatele.
Idealni pro obyvatele sidlist, kteri pracuji ve fabrice...
A dalsi infrastruktura bude postupne vznikat.
17. 3. 2020 07:52
Re: Elektroauto ?
Ke spotrebe: Tesla Model 3 ma spotrebu 16kWh, tzn. ze te bude stat bezne "dotankovani" doma dejme tomu 48Kc na 100km. Za kolik ujedes 100km ty?
Ekvivalent spotreby je 1,7 l/100km :-O
https://ev-database.org/…ndard-Range-Plus

Ekologie (uz kvuli nulovym lokalnim emisim) a servis (kde se neresi motor, vyfuk, emise, olej, flitry - krome kabinoveho) jsou naprosto jednoznacne.
https://www.idnes.cz/…7_zahranicni_ert
Zajimavy je, ze typicky anti-EV toho vi spoustu o tom, jak je vyroba EV problematicka... Ale vyroba spalovaku a ropne katastrofy mu vubec nevadi. :-O
Doporucuji shlednuti videa v odkazu, kdyz si nejsi jisty tou ekologii..

S temi vazaly je to dalsi omyl.
Mas moznost FVE. Takze energii pro jizdu si muzes vyrobit sam.
Narozdil od nafty, kde jsi DNES skutecnym vazalem cerpacich stanic, ropnych spolecnosti a statu.

No a vazaly servisu.. o tom uz byla rec, ne?

PS Kdyby byla naraz DNES vsechna auta elektricka, tak jejich spotreba nepresahne DNESNI export energie ČR...
16. 3. 2020 23:36
Re: Elektroauto ?
Citace:
Takže ta věta o tom, jak "My pokrokovejsi prejdeme na elektromobilitu. Vis proc? Protoze se to vyplati." je opět lež, chápu to správně?
Konec citace

Ne, samozrejme ze to nechapes spravne, promin, uz me nebavis.

Viz StenLi 22:27: Cakanie na Kolmana.

S tvym obvinovanim ze lzi se chovas.... jako obvykle.

Cau
16. 3. 2020 23:19
Re: Elektroauto ?
Ne v nižších třídách (tzn. ne Tesla..) byl EV doposud velmi finance narocny.

A kdybys pozorneji cetl me prispevky, tak nevyhodu v podobe vysoke ceny casto uvadim.

Takze jako obvykle ti doporucim vice cist, mene psat.
A hlavne mene urazet a obvinovat ostatni ze lzi apod.
Zkouknul jsi video, ty infrastrukturo???

PS Stejne tak tu propaguju hybridy, napr. Toyota. Ja nemusim za kazdou cenu hajit jen svou garaz ;-)
Jiny to nazyvaji BYkupcem :-)
Ale ja auta hodnotim predevsim podle technicko-ekologicko-ekonomickych vlastnosti.
Ty auta hodnotis.. (jen) podle rychlosti tankovani a dojezdu :-)
16. 3. 2020 23:08
Re: Elektroauto ?
Vim, ze o technice nevis skoro nic, takze ti nezbyva nez urazet.

Elektromobil bude me pristi auto. V dobe koupe meho aktualniho vozu, jeste nebyl pomer cena vykon (dojezd) prilis atraktivni.

Elektromobil ma nadrz mozna slozitou.
Ale statickou a (nevim tedy jak u VW, ale u Tesly urcite) spolehlivou.

Nové tema - zacpy?
Opravdu mas s nasim premierem mnoho spolecneho..

PS Proti spalovacimu motoru, take kdysi ''hovořila absence příslušné infrastruktury'' :-)
https://youtu.be/vsGrFYD5Nfs
Hadej koho mi v tom videu pripominas :-D
16. 3. 2020 22:57
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Jj, dneska jsem to same zaslechl v projevu naseho (slovenskeho) predsedy vlady.
Ze se EU zabyva Green new deal...
Takze si krasne notujete.

A to ne ze bych ted zrovna obdivoval EU.
Jeji neschopnost v boji s COVID je trestuhodna.
Narozdil od zelene politiky.
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 22:47
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
navýšení investic do EV, které se mj. projevilo i tím, že BMW i8 v dubnu 2020 skončí bez nástupce... :-) https://fdrive.cz/…e-nedockame-4842

povíme si z 2 roky, jak ty plány na zářné elektromobilní zítřky dopadly a na kterém krchově jsou zahrabány :D
16. 3. 2020 19:57
Re: IDx
To nepíš. Napísal som to isté hore, a pozri, koľko mínusov. :-)
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 23:31
Re: Elektroauto ?
Takže ta věta o tom, jak "My pokrokovejsi prejdeme na elektromobilitu. Vis proc? Protoze se to vyplati." je opět lež, chápu to správně?

BTW, k paní Benzové... ten film znám a patří k mým velmi oblíbeným. Jenom jsem tam nikde neviděl ty záběry na zasedání říšské rady nebo vlády nebo něčeho pdoobného, kde projednávají emisní limity na koně a stanovují majitelům hřebčínů jaké technické parametry MUSÍ mít kůň, aby mu bylo povoleno běhat po říšsko-německých silnicích. Dokonce tam chybí i tak esenciální záběry, jako jsou jednání chovatelů koní, kteří kromě koní MUSEJÍ prodávat i nějaké ty nové vehikly, jinak jim říšská rada napálí takovou pokutu, až se z toho votentočkují. Nejspíš mám asi nějakou zkrácenou verzi toho filmu, ne?

I já bych ti doporučil více číst, snažit se něco pochopit a TEPRVE PAK se pouštět do vlastní tvorby - ale byla by to ztráta času. Ty jsi do své milované elektromobility zaťatý jak datel do dřevěných vrat od garáže. I ty do toho furt und furt bušíš - a i ty zcela a naprosto bezvýsledně
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 08:11
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Ale jo, máš recht. Nikoli babišova neschopnost, ale nechopnost EU.
Já se vskutku překouknul :D Halt, už ty brejle budu fakt potřebovat :-(

Shodneme se na trestuhodné neschopnosti EU při boji s koronavirem, no a na hodnocení Elektro-Euro-Eko politiky se halt neshodneme - ty ji budeš asi vždy adorovat, já ji budu asi vždy považovat za zločin.
Za pár let uvidíme, kdo měl pravdu
16. 3. 2020 20:52
Elektro vozidlo
Ať si ho strčej za klobouk.Nesmysl,který se nedá použít pro běžný provoz kamkoliv.Cena hrozná a dojezd trapný.Při výrobě a likvidaci fůra emisí a účelnost Zbytečná hračka a finanční zátěž pro mou rodinu.Nizkoobsahový tubodiesel šetří mou peněženku.A proti číně a americe i ovzduší.To je muj názor.🤔
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 18:27
Auto můžeme očekávat vo roce 2023...
Osobně si myslím, že v roce 2023 můžeme očekávat ledasco - a ze všech těch alternativou je tou nejpravděpodobnější představa hluboké ekonomické krize, ze které se v roce 2023 možná začneme vyhrabávat a vzpamatovávat :-(
17. 3. 2020 09:42
Re: Elektroauto ?
Diskuze s Jerrym nema smysl.

On ma i pochybnosti, ze je elektromobil tissi. :D

Jen mu to chce netolerovat ty jeho (radoby vtipny nebo historizujici..) bludy.
Avatar - .StenLi.
16. 3. 2020 22:19
Re: Elektroauto ?
Je vtipne citat ze dojazd 300km je malo kedze priemerny denny najazd je 50-60km a vyse 85% majitelov ich dobija doma cez (nie kazdu) noc :)
16. 3. 2020 22:41
Re: Elektroauto ?
Jsme v diskuzi pod ID1, tak proc vytahujes dojezd 1.000km???

Ano, uloziste energie - baterie nedosahuje takove energetické hustoty jako nadrz benzinu.
A nabijeni probiha pres noc.

Zato elektromotor - bezudrzbovy, s plnym tocivym momentem od nulovych otacek, se spektrem otacek pres deset tisic, s okamzitou odezvou... ;-)
To je neco uplne jinyho, nez slozity nespolehlivy smradlavy liny hlucny spalovaci motor...

Vis Jerry, vsechno je relativni. Ty si zij dal svuj tisic kilometru dlouhy dieselovy sen.
My pokrokovejsi prejdeme na elektromobilitu. Vis proc? Protoze se to vyplati.
Viz posledni StenLiho prispevek.

Do mesta neni co resit.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 08:46
Re: Elektroauto ?
Klaudie, abys před prací mohl zaparkovat a připojit kabel, musíš ho mít KAM připojit.
Ty nabíječky (k nimž se chceš připojit) bude budovat kdo - město nebo firma, ve které ten člověk pracuje?
A kde se na to vezmou peníze? Jestliže firmy a mesta to nebudovaly ani v posledních 2-3 leetch, kdy ekonomika šlapala naplno, tak v kde na to vezmou prachy teď, když pro nejbližší 2-3 roky lze zcela reálně očekávat velké obtíže a ekonomický propad?
17. 3. 2020 07:10
Re: Elektroauto ?
Optikou kohokoliv, kdo nemá stání/garáž na vlastním pozemku s wall boxem je EV nesmysl ;-)
17. 3. 2020 06:58
Re: Elektroauto ?
Na čem se to vyplatí? Na spotřebě? Nesmysl. Na ekologii? Nejsem si tím jistý. Na servisu? Taky si nejsem jistý.
V tu chvíli kdy bude zajímavý poměr EV, budeme vazaly energetických společností, servisů atp.
A díky nedostatečné kapacitě elektráren to bude odnášet samosebou i ekologie.
17. 3. 2020 06:55
Re: Elektroauto ?
Ne, nabíjení neprobíhá přes noc. Nabíjení probíhá samozřejmě tehdy, když je malá kapacita na další dojezd.
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 23:50
Re: Elektroauto ?
Pokud si myslíš, že ty mne nějak přílišně bavíš...
BTW, já ti FAKT nemůžu za to, že zastáváš něco, co o tři-čtyři příspěvky dále (kolikrát i dříve) ty sám vyvracíš. A byv na to upozorněn, durdíš se tu jak kvočna, které nekdo sáhne na kuřata

A přitom já bych si TAK MOC rád "popovídal" s nějakým rozumným NEFANATICKÝM zastáncem eletromobility o jeho vlastních praktických zkušenostech s provozováním tohohle stylu dopravy - ale takoví zde FAKT nejsou
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 23:41
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Nevím sice, na který šlak sem pleteš COVID, ale dobrá...
Máš-li pocit, že bys to zvládnul řídit lépe, kdo ti brání, abys nastoupil někam jako dobrovolník a (co já vím) třeba rozvážel snídaně / obědy a večeře po domovech důchodců?

Pokud ti "babišova neschopnost" přijde trestuhodná, jak bys tedy hodnotil tohleto?
https://www.seznamzpravy.cz/…liony-lidi-43514

Nebo snad máš pocit, že ostatní země EU se s tím vypořádávají precizně, perfektně a skvěle - a jenom u nás to ten Babiš dělá blbě?
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 23:16
Re: Elektroauto ?
Píšu něco o spolehlivosti č nespolehlivosti "nádrže" u elektromobilu? Kde prosím?

Ty se tu už minimálně 1,5 ne-li 2 roky FURT-UND-FURT prsíš, jak je elektromobil (i ekonomicky) výhodný a skvělý ... Furt ho tady propaguješ a furt ho ty sám nemáš.

Čili, buďto zase až tak úplně nevěříš tomu, co zde propaguješ - a nebo lžeš zcela vědomě a záměrně.
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 22:56
Re: Elektroauto ?
Spalovací motor = složitý motor a jednoduchá nádrž
Elektromotor = jednoduchý motor a složitá nádrž.
Čili tak nějak šul-nul.

Proti elektromobilu jednoznačně hovoří absence příslušné infrastruktury - hromadných možností nabíjení (při nabíjení v řádu hodin naprostá nezbytnost) ... ty spolehlivě jednoduchý, smradlavý, hlučný a líný příznivče elektromobility :D

Jestliže problémem současných aglomerací jsou dopravní zácpy, tak tím, že vyměníš spolehlivý spalovací motor za předraženou bateriovou hračičku na silnicích "asi" moc místa neuvolníš ...


BTW, pokud se elektromobil TAK vyplatí, tak proč ho ještě nemáš?
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 22:20
Re: Elektroauto ?
V technice naopak zásadní problém je ... Nebo se už někomu podařilo sestrojit baterii, která by z velikosti dejme tomu 70 dm3 (tedy 1 m x 1 m x 7 cm) dokázala zabezpečit chod elektromobilu na vzdálenost +- 1.000 km a dokázala by se z 0 na 100% nabít během nějakých maximálně 5 minut?

A jestli jo, viď, že mi hodíš odkaz?
17. 3. 2020 09:55
Re: Elektroauto ?
Vis, nasledky viru ja nedokazu odhadnout.
https://www.electrive.net/2020/01/17/audi-baut-4-500-ladepunkte-an-eigenen-standorten/
Ty holt jo. Na 2-3 roky dopredu :no:

To je uplne stejny jako kdyz Barik psal, ze za 30let bude valka o kobalt :-O

https://www.elektroauto-news.net/2020/opel-ceo-lohscheller-muss-schnell-gehen-mit-ausbau-ladeinfrastruktur/

PS Cina se skoro vzpamatovala po ctvrt roce :yes: :yes: :yes.
Vyroba jede na 90%. U nas az vsichni zacnou nosit rousky, tak se sireni vyznamne snizi. Doufam, ze az budou ochranne pomucky, tak se priblizime zpet k normalnimu stavu.
https://www.bbc.com/…lympics/51888491
Olympiada se ma stat symbolem porazky viru. Ja si tim take nejsem jist...
Ale kdyz tomu tak bude, tak to bude FAJN.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 08:47
Re: Cakanie na Kolmana.
No doufejme, doufejme ...
17. 3. 2020 08:46
Re: Elektroauto ?
A jsi si jistý, že mají baráčníci jističe na nabíječky?
17. 3. 2020 08:04
Re: Cakanie na Kolmana.
Ano realita ukáže...ukáže to, že podpora průmyslu ve vlastních zemích bude pro asiaty stejně důležitá jako pro nás. Opět se ukáže to, že evropští výrobci jsou pro nás nejdůležitější a jejich schopnost ze zmátořit pak mnohem cennější než montovny H/K, Toyoty atd... ;-)
17. 3. 2020 06:58
Re: Elektroauto ?
Jen obchoďáka? Si děláš legraci???
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 22:59
Re: Elektroauto ?
no vidíš, KONEČNĚ s tebou mohu souhlasit :D
Avatar - Ada je zase tady
16. 3. 2020 22:03
Zkuste se s takovým vehiklem
vydat na dovolenou - třeba do Norska, nebo do Španělska... :-[]
Avatar - kari.laz
17. 3. 2020 08:45
Re: Tak vizualizací už bylo dost
čím méně mixérů pod kapotami tím lépe. Jen ať si to kreslí a zůstane jen u malůvek.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 08:07
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Stenly Stenly, já sice vím, že se svou jednu polovinou mozkového závitu máš poměrně značné problémy si pamatovat, co ti bylo doporučeno, ale že tvá skleróza bude až TAK monumentální...

Takže znovu
https://www.auto.cz/diskuse/74227/1?… - 12/3/2020, 13:40

...podíl elektromobilů vůči normálním vozům je necelé tři čtvrtě procenta.

Takže odvolávám svůj výrok o tom, že "výsledná penetrace trhu ve výši čtyř setin procenta v ČR (ve světe patrně ještě daleko méně) snad není ani směšná..."

a jednoznačně prohlašuji pravý opak

A to, že výsledná penetrace trhu ve výši možná i tří čtvrtin procenta, v porovnání s těmi žoky peněz, jimiž zasypáváme bezednou díru s nápisem elektromobilita, JE směšná. A to nad veškerou pochybnost


Tak co, už jsi to pochopil a nebo to mám po vzoru Martina Korduly http://tyfoza.no-ip.com/…posledni_sud.htm napsat na řemeň a ošvácat ti to o kotrbu?
Avatar - 3_diamanty
16. 3. 2020 23:00
teda nic moc
akoze mne sa nezda 300km ako nejaky super dojazd.... navyse recou elektormobilov je 300 na papieri v reale vlastne sotva 200 s odretymi usami a bez klimy ... takze to bude zase predrazene a zase o houne... :-| .. no nekup taketo nieco paradne ... 8-s
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 22:57
Re: Cakanie na Kolmana.
Netřeba překládat články s různými vyjádřeními a deklaracemi, stačí si počkat JAK a ZA KOLIK se budou ty které modely prodávat - a realita se jasně vokáže :D


Stejně se tu TEĎ hádáme víceméně o lejnu, protože automotive business směruje do VELKÉ krize, kdy si ani profesionální stratégové netroufají dělat nějaké kvalifikované odhady... Uvidíme za rok, prozatím tu můžeme fšicí (elektroverbež i spalováci) akurát tak nadarmo mlátit prstama do klábosnice
16. 3. 2020 18:58
Elektroauto ?
Musím říci, že to na Německé auto vypadá skvěle, ale vývoj jde rychle dopředu a dojezd 300 km je málo a skutečnost bude jistě tak 240 km ostatně to tak bývá, lhaní či klamání je v tomto jaksi už považováno za standart a jediný komu to vadí je zákazník a tak se taky pak stává, že elektroauta nejsou tak žádaná jak by se mělo dít, jsou ekologická atd. Jistě nabíjecí stanice to taky zradili, chtějí platit i za to, že se jen na ně podíváte a tak mám dojem, že se děje něco špatného, zřejmě nějaká korupce toto zavinila.
Avatar - xxc
16. 3. 2020 20:39
Re: Samé sľuby...
Ake sluby? Eup je na trhu dlho, zatial co taka dacia sa este len spamatava a rebranduje cinu.
Avatar - CICERO
16. 3. 2020 18:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
16. 3. 2020 18:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
17. 3. 2020 12:32
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Nie, iba ty kedze si to znova ako jediny nepochopil :D
Avatar - .StenLi.
17. 3. 2020 10:39
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Ak chces diskutovat tak si dopusti trapasy ako "Připadáš si normální?" Nepojedol si vsetku mudrost sveta, podla tvojich postov mas od toho veelmi daleko tak sa obmedz na vecnu argumentaciu, mna taketo krcmove vyjadrovanie nezaujima..

Aby si nebol zmateny, vies ze ja nie som EU, ano? Takze ja nic nezakazujem. Ak si myslis ze EU zakazuje spalovaky, ocividne nechapes emisie a sankcie. Neexistuje ziadny zakaz ICE aut. EU akurat zavadza sankcie za nadmernu produkciu emisii pretoze je neskutocne financne narocne az nemozne ocistit ovzdusie od emisii a teda najlacnejsie riesenie je vobec ich nevyrobit.

Znova si nepochopil pisany text. Precitaj si ho este raz. Vyroba a predaj EV su uz dnes rentabilnejsie ako u ICE a to v krajinach kde nie su EU prisne limity, takze v EU je to jasna vyhoda ktora sa sprisnovanim noriem bude stale zvysovat. Investicie automobiliek do EV su nevyhnutne, ale hlavne prakticky jednorazove a potom to prinasa uz len obrovske uspory na vyvoji a udriavani celej palety ICE motorov, prevodoviek, AWD a ich kombinacie ktore su u EV radovo mensie ako u ICE a preto vsetky automobilky prechadzaju nevyhnutnou transformaciou. Nemaju vsak zabezpecenu vyrobu baterii a teda si nemozu dovolit tak masivny prechod na EV ako by si zelali. Vid plany a realita VW, Jaguar, H/K a spol... kde to skoncilo pri smiesnych cislach a toto je ich skutocny problem - prvu cast splnili, investovali do vyvoja plnu sumu ci uz nasledne vyrobia 50k alebo 2 miliony EV, avsak vyrobili a predali smiesne cisla ktore ich dostali do straty na ktoru sa nechytaju ani Tesla pozicky (nie straty) a dokonca kvoli odflaknutemu planovania dodavok komponentov museli vyrobu uplne stopnut a teraz ich cakaju velke problemy. Aaaah a to sme este nespomenuli Coronu :) Mnohe ich fabriky v EU su zatvorene alebo ich este zatvoria, naopak Tesla funguje na plno aj v US aj v Cine co len prehlbi rozdiely v uspechu na EV trhu este markantnejsie.
Takze pre zhrnutie:
Pricina: limity emisii a neudrzatelny narast investicii do buduceho znizovania emisii u ICE, resp. az nemoznost splnit buduce limity s ICE.
Dosledok: obmedzovanie nakladov na ICE modely skrtanim velkej casti az vacsiny motorov a komponentov a postupny ustup ICE v prospech EV. Cisto kvoli financnemu hladisku.. ziadny eko green hype.. to je len mily bonus.

Keby automobilky neflakali 20 rokov skutocne znizovanie emisi elektrifikaciou namiesto podvodov a slepych uliciek v podobe mechanickych a chemickych pridavkov do ICE, nemuseli by teraz robit skokom skrty 50% motorov a podobne ale mali by portfolio masovych uspornych aut ako aj zabavnych R6 a V8 sportiakov ako Toyota. Teraz za to vlemi draho zaplatia.
17. 3. 2020 10:20
Re: Cakanie na Kolmana.
Už dlouho to na nějakou podporu nevypadá. Zatím se v Evropě snažíme o jeho likvidaci.
Avatar - .StenLi.
17. 3. 2020 10:08
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Taketo trapne reci si nechaj pre spoluziakov medzi tym ako ta biju cez prestavku :D
17. 3. 2020 10:21
Re: Elektroauto ?
Dobra otazka.

Bohuzel, necekej od Jerryho odpoved...

Cekal bych rozsahlou stať na tema volnost podnikani, placeni dani atd. :-)
Avatar - .StenLi.
17. 3. 2020 10:11
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Ak sa jedna o EV tak si vzdy uplne strateny :) To ze nechapes jednoduche cisla sme si uz zvykli.. ale ze splietas o hybride i8 v diskusii o EV, tak to si uz uplne mimo :) Ty budes asi novy Barrichello :D
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 09:11
Re: Elektroauto ?
... Dnes je pomaly každý druhý-tretí človek astmatik a alergik, prečo asi? ...

To je bohužel dáno tím, že medicína je schopna zachránit daleko více pacientů, nežli před pouhými 100 či 120 lety. V době narození generace mých prarodičů (1880 - 1900) byla dětská úmrtnost z dnešního pohledu strašlivá - z 8 - 10 dětí v rodině (což tehdy nebylo nic extrémně divného) se dospělého věku dožily 3 - 4 - no a ti lidi pak přežili skoro všechno. A ti, kteří měli i štěstí, že přežili W.W.I a španělskou chřipku, ti potom své geny předávali dále.

Ba i generace mých rodičů (20. a 30. leta XX. století) měla z dnešního pohledu hrozivou dětskou úmrtnost. Dětí se narodilo 5-6, dospělosti se z nich dožili 3-4 lidé - a i ti předávali své geny dále.

Dneska, zaplať Bůh, je dětská úmrtnost mizivá a dospělosti se dožívají prakticky všechny děti. A protože přírodu neošálíme, tak máme čím dál více alergií a jiných obtíží...

A fčílkaj si možeš vybrat, co bys raději. Více dětí s alergiemi a nebo více dětských pohřbů?
Avatar - CICERO
16. 3. 2020 20:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 3. 2020 09:23
Re: teda nic moc
Nezapomeň že je to auto primárně do města, kde mají Elektromobily už z principu nejlepší dojezd. Těch 300km je podle standartu WLTP. Takže čistě jako městké vozítko těch 300km a více by měl zvládnout i s klimou. Ano např. na dálnici bude dojezd podstatně menší ,ale jak často s tímto typem auta jezdíš po dálnici.
18. 3. 2020 07:12
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Já mám zase obavy z té tvé vynucené elektromobility a z toho, co to udělá třeba v ČR či Německu. Ale ty tu krizi prostě chceš a nijak ti ZATÍM nevadí.
17. 3. 2020 21:11
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Jo Babise rad nemam.

Pandemii hrube podcenil na zacatku.
Lze jako kdyz tiskne.
A nejhorsi je predkladani zakonu o majetku (ktery mu odlehci pri stretu zajmu) nebo dolezite zakony o vojenske rozvedce.
V teto dobe?????

Objektivne receno nicmene pri tom vsem to resi v ramci Evropy (mozna spis diky Prymulovi a spol.) nadprumerne.

Verim, ze az budou ochranne prostredky, tak to zvladneme.
Obavy mam o (uz tak nahlodanou ekonomiku) Italii a hlavne o Britanii.
To je podle me ryzi hazard.

Rouškám zdar
17. 3. 2020 21:04
Re: Elektroauto ?
Chapu. Ja zase doufam, ze to tak dlouho trvat nebude.

Ale jestlize nastane treba v GB katastrofa a spusti se dominovy efekt, tak je to mozne.

V Cine jim ke zvladnuti stacily tri mesice. Pocitam ze dele jak rok na zotaveni potrebovat nebudou.

Drzim palce cloveku u Milana.
17. 3. 2020 19:55
Re: Zkuste se s takovým vehiklem
Tak pro mě je i cesta cíl, roadtripy po Evropě mám rád a EV do toho prostě nezapadá...
17. 3. 2020 16:49
Re: Elektroauto ?
To, že jsme si kvůli "ekologii" přivolali krizi a zničily autoprůmysl dnes ví i malé dítě. Koronavirus to jen uspíší a víc zviditelní.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 15:28
Re: Elektroauto ?
Snažím se ti vysvětlit, proč vidím horizont nadcházejících 2-3 let tak, jak ho vidím

A na to lichocení si nezvykej, zásoby mého optimismu fakt nejsou nevyčerpatelné

Dnes během dopoledne odvezli do nemocnice jednoho člověka, jehož si nesmírně vážím. "Drobný problém" je, že je mu hrubě přes 80 a ta nemocnice je u Milána :-( :-( :-(
17. 3. 2020 14:45
Re: Elektroauto ?
Diky, dnes mi lichotis.

Akorat nevim, v cem konkretne se mnou ted polemizujes..
17. 3. 2020 14:28
Re: Elektroauto ?
Myslim, ze ta otazka byla myslena jinak.

Tak pro tebe: Kdo myslis, ze tem firmam vytvari jejich zisk?
17. 3. 2020 14:13
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Babišova neschopnost samozřejmě je zcela trestuhodná. Dělá si z té krize jen reklamu v televizi, kde neustále lže. A navíc lže velice hloupě, na což jsme u něj zvklí. Teď to s těmi respirátory kterých je všude dost dosáhlo nového dna. Tohle už nevidí jen lidé totálně hluší a slepí.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 13:11
Re: Elektroauto ?
Vše je otázkou pravděpodobnosti

Jestliže několik velkých automobilek (Hyundai, Ford, VW - a co já vím, kdo ještě dál) téměř současně zastavuje výrobu aut, protože jim došly (protože nedošly :D :D :D) díly od subdodavatelů, pak lze s poměrně vysokou mírou pravděpodobnosti usuzovat, že rozjezd celého "dodavatelsko-odběratelského řetězce" nebude zase až taková sranda a že doba na rozjezd nebude úplně krátká.

(Jeden z "mých" dodavatelů čeká na jednu ze surovin, aby mohl vyrobit granulát, na který čeká můj zákazník, aby mohl vylisovat díly, aby je dodal svému zákazníkovi, aby ten z nich zkompletoval sestavu, aby ji dodal svému zákazníkovi, aby ten ji opatřil doplňkovými díly a finálně celý "ten bazmek" dodal do Škody Auto).

Kdyby HNED od zítřka přestali přibývat nemocní a už by se jen doléčovali ti, kteří infikováni už jsou, za jak dlouho od okamžiku, kdy výrobce suroviny odešle to dané aditivum "mému " dodavateli obdrží Škodovka sestavu, na kterou čeká?

Tak ze sebe prosím přestaň dělat nechápajícího pitomce, když jím (zatím ještě až tak úplně :D) nejsi
17. 3. 2020 12:31
Re: Elektroauto ?
Ne, ja si ani nemyslim, ze dopadne ta olympiada.

Ale jsou dva extremy. Jeden japonsky - ze bude olympiada.
A druhy tvuj, ze se nebudou stavet nabijecky.

Nemyslim si, ze VW / Audi otoci plany kvuli koronaviru.

Ano myslim si, ze to pobezi dal (mozna trochu omezeneji), jestlize ekonomika uplne nezkolabuje.

Predpovidat dnes co bude za 3 roky je vesteni.
Ja osobne mam nejvetsi obavu o GB.
Jeste ze uz ten pitomec Johnson uz neni v unii.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 12:10
Re: Elektroauto ?
A já od tebe nečekal nic jiného, nežli zase nějaký hloupý canc - a taky že jo, ničeho jiného jsem se od tebe nedočkal :D
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 12:08
Re: Elektroauto ?
Zkusím hádat :D :D :D
Že by firmy, které v distribuci a prodeji pohonných hmot podnikají?

A ty považuješ za pravděpodobné, že by se elektrodistributoři v nejbližších 2-3 letech pustili do skutečně masivní výstavby (deseti, ne-li statisíců) elektronabíječek tak, aby (jak sám hore píšeš) "Ak budeš do práce dochádzať napr. 30 km, v práci zaparkuješ a pripojíš kábel, reálne s tým vystačíš, aj keď budeš bývať v paneláku"?
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 12:01
Re: Elektroauto ?
Dobrá, takže jsi přesvědčen, že můj názor je mylný a že firmy v příštích 2-3 letech budou stavět na svých parkovištích nabíječky pro elektromobily jak na bežícím pásu?
Hele, skoro bych měl tendenci se s tebou o to i vsadit - ale jako výhru asi nebudeš mít nic, co by mne zajímalo :D
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 11:57
Re: Elektroauto ?
Done Vito, to jsou bohužel fakta.
Stejně jako to, že rakovina provází lidstvo už sakra dlouho.
Pokud máš pocit, že za rakovinu mohou pouze auta, zkus si zjisti, proč se rakovině říká rakovina a kteří antičtí lékaři ji diagnostikovali a poprvé popsali
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 11:52
Re: Elektroauto ?
Klaudie,
hrušky s jablkama ti nepletu, pouze ti odpovídám na tebou položenou otázku, proč je dnes tolik alergií. Není žádný důvod proč by jsi se měl čertit.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 11:49
Re: Elektroauto ?
Done, já jsem pouze rozporoval tvé tvrzení, že to, že jsou elektromobily tišší, je výhoda.

Kdyby to opravdu byla vždy a všude taková výhoda, tak ji sami výrobci asi nebudou chtít odstranit, ne? To bys mohl (když se trošku posnažíš) pochopit i ty, ne?

Ty nevtipný historický blude
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 11:45
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Ach Stenly Stenly,
já vím, že musím brát ohled na to, že svého 1/2 mozkového závitu nesmíš přepínat - ale co kdyby jsi si alespoň přečetl ten odkaz, ze kterého literárního díla ten můj citát je? ;-)
17. 3. 2020 11:13
Re: Elektroauto ?
No tak se na to podívejme realisticky:

1.) v práci opravdu Elektro stojan nemáme, plničku CNG ano - pro firemní flotilu i soukromá auta.
2.) Investovat do ní nikdo nebude, pokud na ní ale opravdu nevydělá = pak to nebude mít zas smysl pro soukromé osoby, náklady se musí zaplatit (i super nadšený šéf to bude muset zdůvodňovat proč) - bude to drahé
3.) do práce nejezdíš sám = třeba 1-2 nabíječky třeba na 100-150 EV (průměrná střední firma) opravdu nedávají smysl
4.) s tím spojená administrativa, to bude nadšení

= kulhá to ne jen na jednu nohu, kámo ;-)
17. 3. 2020 11:12
Re: Zkuste se s takovým vehiklem
Chcel tým asi povedať, že na dlhé štreky si nekúpiš dnešný bežný EV, to dá rozum. Možno stovka Tesla by to dala, ale aj to len s plánovaním.
Avatar - .StenLi.
17. 3. 2020 12:29
Re: Zkuste se s takovým vehiklem
Nuz dovolim si tvrdit ze vacsina na dovolenku dnes lieta a nejazdi, ale nenasiel som k tomu ziadne pouzitelne data. Musis uznat ze tvoje jazdy su vyrazne mimo standardneho pouzitia auta beznym CSSR obcanom :) a samozrejme, ked chces jazdit po Europe, EV jednoznacne nie je pre teba. Tam je ideal CNG alebo Hybrid. Pre vacsinu je ale ovela praktickejsie jazdit s mensim autom 95% roka po meste a okreskach, napr. s v EU najpredavanejsimi Golf, Clio atd.. a na tu jednu dve dovoleny rocne si pozicat velke pohodlne na zbytok roka prilis velke a zrave SUV alebo kludne aj RV :) V CSSR je vsak tato alternativa este malo rozsirena.

Nuz teraz citam ze VAG uz v CNG neveri :)
https://www.auto.cz/…nevyplati-133719
17. 3. 2020 11:34
Re: Elektroauto ?
Ja se nebavim o rychlonabijeckach, ale o wallboxech.
https://m.alza.cz/…1kw-d5463608.htm

Rychlonabijecka na firmu staci jedna nebo dve.
Ta stoji par set tisic Kc.


Ano mas pravdu, predevsim s tou administrativou.
Ale jinak jsi vedle.
https://www.electrive.net/2020/01/17/audi-baut-4-500-ladepunkte-an-eigenen-standorten/
17. 3. 2020 10:46
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
".....najlacnejsie riesenie je vobec ich nevyrobit....." Tohle úplně stačí. Podle tebe jsou skoro všichni lidé idioti.
17. 3. 2020 10:43
Re: Zkuste se s takovým vehiklem
Tak já nevím, kolik lidí s autem brodí řeku, ale na dovolenou autem jezdí asi tak půlka Evropy :-) A poměrně daleko.

Když vezmu sebe, byl jsem autem snad po celé Evropě... Poslední 3 roky jsem to zvládnul i s Octávií G-Tec a v pohodě - kombinace CNG+Benzím mi zaručila dojezd přes 1000km ;-)

Btw projel jsem s ním přes Polsko celé Pobaltí až do Tallinu, Německo, Dánsko, většinu cca 80% z toho na CNG a dobrý. S EV bych to nedal ;-)
17. 3. 2020 10:00
Re: Elektromobilita zažije gigantický krach ještě dříve, než
Nechápu tvoje argumenty. V podstatě zakážete spalováky a nařídíte EV a ty tady pak argumentuješ propadem spalováků a růstem investic do EV. Připadáš si normální? Příčina a následek ti něco říká? Opravdu chceš ještě větší krizi?
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 09:29
Re: Elektroauto ?
... infrastruktura bude postupně vznikat

To nejspíš ano, otázku jenom zůstává
- v jakém množství
- jak rychle
- a kdo její vznik zaplatí

V současné době považuji představu, že by nějaká větší firma v příštích 2-3 letech na svém parkovišti vystavěla třeba 50 elektronabíječek, za zcela absurdní. Teď se bude hlídat každá koruna
Avatar - xxc
16. 3. 2020 18:41
Re: IDx
Egolf je iná platforma, s meb vraj majú nejaký nemalý problém. So softvérom by toľko nestáli.