VW ID.1 přijede jako náhrada za elektrický Up!. Ujede až 300 km
Koncern VW započal elektrickou éru modelem ID.3, brzy se ale můžeme těšit na plejádu dalších. Třeba nástupce elektrické verze modelu Up!.
Celá skupina Volkswagen se nyní soustředí na elektrifikaci napříč všemi modelovými portfolii jednotlivých značek. Není divu, společnost se zavázala, že do roku 2029 uvede na trh 75 elektrických a 60 hybridních novinek. První vlaštovkou těchto plánů je ID.3, elektrický kompaktní hatchback velikosti Golfu, jenž se co nevidět dočká dalších a dalších sourozenců.
Na zrušeném ženevském autosalonu se měl oficiálně představit crossover ID.4, což je vlastně sourozenec Škody Enyaq. Ten se nakonec světu ukázal alespoň online prostřednictvím oficiálních fotografií, které si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii. V dalších měsících chce ale VW pokračovat dalšími elektromobily, namátkou ikonickým minibusem či malým městským vozem ID.1, jenž v nabídce nahradí elektrický Up!.
Všechny elektrické novinky Volkswagenu, ale i Škodovky či Seatu, jsou posazeny na zbrusu nové platformě MEB. O mezeře mezi modely ID.1 a ID.3 se zatím ve velkém nemluvilo, ale asi není těžké domyslet si, že v ní můžeme očekávat elektromobil velikosti Pola, jenž by konkuroval Peugeotu e-208 či Opelu Corsa-e.
Ale vraťme se ještě k modelu ID.1. Britské magazíny informují o dvou variantách akumulátorů s kapacitami 24 a 36 kWh. S větší baterií by tak měl mít dojezd na jedno nabití dle metodiky WLTP hodnotu až 298 kilometrů, což by na malé městské auto byla víc než slušná porce. Auto máme na trhu očekávat v roce 2023, což bude tak akorát ideální doba na rozloučení se s elektrickým upem.