Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Francie vs. upravená elektrokola: Za posun maximálky hrozí pokuta 800 tisíc a rok vězení

Ve Francii se rozhodli radikálně zakročit proti modifikacím elektrických kol. Za posunutí maximální rychlosti teď hrozí tučná pokuta i vězení.
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
16. 3. 2020 18:34
Re: Odporná šikana
Co to je za reakce? Mluvím o tom, že jet do práce je mnohem více eko, ale žabožrouti tě za to stejně budou šikanovat. A Ahmed ti to kolo čorne a ještě tě práskne, že to máš čiplé. :D
16. 3. 2020 21:32
Re: Odporná šikana
Proč si to lidi pořád pletou s motorkou.
25 je tak akorát. Je to běžná rychlost, které dosahuje většina cyklistů a je to kolo s přípomocí. Není to motorka, takže 25 km je naprosto v pořádku. Když si tam nedáte na rovince turbo a nepojedete na ten režim od startu až do cíle, bohatě to stačí. Nevidím důvod, proč by se měli proplétat na cyklostezkách elektrokola, rychlostí motorky.
Pokud chcete být ekologický a kola vás nezajímají, kupte si eskutr.
Avatar - KANKUNEN
16. 3. 2020 17:36
Odporná šikana
Namísto aby zvýšili limit na 35,tak se chystají tyranizovat vlastní obyvatelstvo. Jedeš do práce dvoutunovým elektrickým gazíkem tak jsi ekolog, jedeš na elektrokole 30, jsi polovrah.
17. 3. 2020 07:49
Elektrokolo
Tak třeba v Rakousku je upravené kolo na vyšší rychlost posuzováno jako motokolo a musíte mít řidičský průkaz, helmu a máte povinnosti jako řidič motor.vozidla.
17. 3. 2020 06:36
Re: Odporná šikana
Myslím ze jde o to, ze na elektrokolo není předepsaná přilba. A zranění ve vyšší rychlosti budou mít fatální následky.
Avatar - 3_diamanty
16. 3. 2020 23:26
Re: Odporná šikana
tam ide o to ze elektrokolo ma nejaky svoj rychlostny limit ( aby to bolo este elektrokolo a nie uz motorka ) .... takze robit z neho posunom rychlostneho limitu motorku proste nie je uz zrovna v sulade s kostolnym poriadkom.... a to je to o co tu ide ... no a ta (ne)ekologickost gazika ci tankera alebo jachty to uz je na inu debatu... ze jo...
Avatar - Jerry.Gunman
16. 3. 2020 18:58
Re: Řešení je ještě jednodušší
Nekupovat elektrokola :D
17. 3. 2020 19:30
Proč ??
Ahoj všem diskutujícím.. už pár let jezdím na kole, a tím myslím jezdím víc než jen do hospody a zpět, tím myslím více jak 3000 km za rok... teď jsem si pořídil horské elektrokolo a můžu vám říct že je to cyklistický " orgasmus". Samozřejmě jezdím normálně na " eco ", ale když přijde prudké stoupání třeba v lese na nezpevněné cestě, přepnu na mod standart a jsem na kopci. Ještě ani jednou jsem nepoužil čtvrtý mód turbo...a pro chytráky, samo to nejede nikdy, vždycky musíš šlapat...
Teď k tématu zvyšování rychlosti, typická lidská vychcanost!!! Taky mě to bylo nabízeno , s díky jsem odmítl a nikdy to na svém kole neudělám!!! I s připomocí do 25 km/h mám úsměv od ucha k uchu a každá projížďka je velkým zážitkem.
Kolu zdar!!!!
17. 3. 2020 08:20
Re: Upřímná prosba
Výnimočne súhlas. Dosť často stretávam jeden Aixam a myslím si, že je to dosť nebezpečný element v premávke. Ide pomaly a je to mini autíčko, ktoré si všimneš neskôr ako rovnako pomaly idúci traktor alebo iný stroj.
17. 3. 2020 07:43
Re: Odporná šikana
Na cyklotrase nie a nad 50 v meste ani mimo nej.
17. 3. 2020 08:18
Re: Odporná šikana
Tak mimo mesta si mal voliť elektroskúter a bolo by to. Podľa modelu to 60-80 km/h zvládne a naviac sa nemusíš motať po cyklotrasách medzi hromadou pomalších.
16. 3. 2020 17:51
Řešení je jednoduché
"...inovovaný systém nedávno představila například společnost Bosch. Pokud jeho software zjistí, že se kolo někdo pokusil “vytunit”, objeví se chybová hláška a maximální rychlost se okamžitě posune na standardní úroveň...."

Řešení je jednoduché, nekupujte Bosch

PS: a samozřejmě článek je demagogický. Žádné omezení maximální rychlosti elektrokol neexistuje. Těch 25 kmh je pouze limit podpory motorem ale nic nebrání aby vlastními silami nebo s kopce elektrocyklista uháněl mnohem rychleji,
17. 3. 2020 08:11
Re: Odporná šikana
A nebylo by jednodušší jen předepsat tu přilbu ?
Avatar - kari.laz
17. 3. 2020 14:44
Re: Řešení je ještě jednodušší
Smysl elektrokola je maximálně u lidí, kteří nemohou ze zdravotních, nebo věkových důvodů jezdit na normálním, vše ostatní už je jen výmluva "proč to nejde" .

motorka vs. kolo nebudu komentovat, takový nesmysl nemá cenu vůbec řešit.
17. 3. 2020 09:30
Re: Řešení je ještě jednodušší
Pokiaľ je v papieroch označený ako jednostopové motorové vozidlo, tak OK. Ale inak je to rovnako protizákonné ako hacknutý e-bike.
17. 3. 2020 08:54
Zajímavé
Zrovna dneska jsem na to koukal, elektrické silničky, 10,5kg živé váhy, 250W elektromotor (lepší cyklista amatér) a ono to může jet jen 25? To se mi nějak nezdá, to kolo samotné bez pomoci motoru jede 35 v pohodě trvale. Tak jakpak to je? Jinak teda dneska na cyklostezce mě míjel někdo na elektro "koloběžce," mělo to takový tvar, ale seděl na tom a jel, soudě dle okolního provozu, tak 50-60. Myslím, že by tyto různé vehikly opravdu omezení mít měly, člověk počítá s kolem, které jede 30, ale 60...
Avatar - xxc
17. 3. 2020 08:36
Re: Odporná šikana
Ja to mam stale na 1ke, len ako mierna podpora a slapem. Ale ked idem dlho nad 25 km/h, tak to vyhodi nejaky error :-)
17. 3. 2020 08:19
Re: Odporná šikana
Na kole nikdo rychlost neomezuje. Co má ale společné elektrokolo, na kterém si jezdec zapne plný výkon po rovince, díky tomu naprázdno točí klikami a jede mu to skoro samo, společného s kolem.
Energie dodaná motorem, je pak stejná jako by jste jel na eskůtru.
Elektrokolo není a doufám že nikdy nebude motorka. Jestli na něm chcete jezdit do práce, udělejte něco pro své zdraví, zapněte si to na dvojku a šlapte. Nebudete se pak nudit.
Myslím, že elektrokolo je skvělá věc pro všechny, kdo chtějí jezdit na kole a z nějakého důvodu si neužijou vyjížďku delší jak 40 km.
Je to skvělý dopravní prostředek do práce, aby člověk zvládnul cestu každý den.
Není to pro lidi, kterým se nechce šlapat, šoupnou tam maximální pomoc a přemýšlí proč to nejede rychleji....
Avatar - xxc
17. 3. 2020 05:12
Re: Upřímná prosba
preco do 45 km/h? aby to zavadzalo na ceste?
17. 3. 2020 00:12
Upřímná prosba
Lidi, prosím. Uvažujte vlastním mozkem. :-)

Pokuta není řešení. Je potřeba zavést skupinu dvoustopých vozidel (Do 45km/h 4kw? ) S možností vlastní stavby z jednoduše homologovaných dílů a schválení na každé stanici STK. Napoprvé zdarma? :-)
Avatar - CHerokee
17. 3. 2020 08:22
Co je moc, to je příliš
Nejsem fanda elektrokol, ale tohle? Není to málo? Rovnou trest smrti ne...
16. 3. 2020 22:12
Re: Řešení je ještě jednodušší
A přímo z výroby jede 35 ...
Avatar - CICERO
16. 3. 2020 20:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
17. 3. 2020 08:28
Re: Řešení je ještě jednodušší
pokud nejsem starý, retardovaný a nebo jinak omezený, tak je mnohem lepší hračka klasické kolo, než další nesmysl pro líné.
Avatar - donPedro
17. 3. 2020 08:03
Up & down
Tož přátelé, nechť si elektrokolo uhání klidně i rychleji než 25km/h, avšak uvědomte si, vy co chcete větší švuňk, že krom toho, že chcete uhánět s větry o závod, musíte také býti schopní z takové rychlosti bezpečně a pokud možno také i rychle zastavit. No a pokud by se takový nějaký zběsilý "elektrošprckař" měl touhu prohánět po chodnících, tak restrikce naprosto brutální, čili e-vehikl zabavit, onoho e-kohouta vyválet v dethu a peří, nebo něco podobně nechutného. Tož tak.
17. 3. 2020 02:14
Za příplatek o GPS umožnit mimo centrum vyšší rychlost
V centru 25km/h. Za příplatek o GPS umožnit mimo centrum vyšší rychlost, třeba 30 km/h a mimo obec pak až 35 považuji za vhodný kompromis. A případné hranice by mohly upravovat již existující dopravní komise ve městech.
Dále by bylo vhodné zapomenout na limit výkonu motoru, když 60 kg cyklistovi stačí po rovině mnohem méně než 110 kg cestou do kopce a také zohlednit možnost tandemového kola pro dva. Omezovat pouze rychlost, ne výkon motoru.
Je to šikana zalobovaná výrobci motorových vozidel aby jim neklesl odbyt.
mnohonásobně těžší a rozměrnější motorová vozidla s horším výhledem a sluchovým vnímáním okolí než má cyklista mají omezenou jenom rychlost, výkon byť zbytečný nikoliv.
16. 3. 2020 18:08
Re: Odporná šikana
A keď ideš do práce dvojtonovým dieslovým alebo benzínovým SUV, najlepšie s manuálom, tak si ten správny šofér, áno? ;-)
16. 3. 2020 20:24
Re: Řešení je ještě jednodušší
To samozřejmě můžeš, ale ošidíš se o prima hračku
17. 3. 2020 23:52
Re: Řešení je ještě jednodušší
Jo, je to možné. Žádné oficialni papíry to nemá, takže je u sebe ani mít nemůžu. A je fakt super, že potřebujeme regulovat takovou blbost a ještě za to hrozit naprosto neprimerenymi pokutami.

Budou se řešit vytunena kola, když STK ani autorizovaný servis objektivně nepozná vytunene auto :-)
17. 3. 2020 14:56
Re: Řešení je ještě jednodušší
ok. každý má právo na svůj názor. Můj je odlišný ale respektuju i ten tvůj
17. 3. 2020 14:32
Re: Řešení je ještě jednodušší
Jestli sis nastavil plnou podporu aby ses nemusel vůbec namáhat tak jsi smysl elektrokola skutečně moc nepochopil. Myslím že lepší využití je jízda s rozumnou zátěží cyklisty a přidat si až když nemůžu (kopec, protivítr apod.) . Námaha je rovnoměrná a krajina zároveň ubíhá rychleji

A srovnat elektrokolo s terénní motorkou ? Jo to myslím vážně. Motor. rám, řidítka, přední kolo zadní kolo, řetěz sedlo kotoučové brzdy atd, podle mě to má hodně společných prvků. A když chceš nadřeš se na obou. To jsi fakt nevěděl ?
Avatar - kari.laz
17. 3. 2020 14:06
Re: Řešení je ještě jednodušší
další co bude omlouvat lidskou neschopnost.
Já to kolo ze zvědavosti zkoušel a to, že jen točíš bez námahy šlapkami, není šlapání.
A srovnávat motorku s kolem? To snad nemyslíš vážně.
17. 3. 2020 13:47
Re: Řešení je ještě jednodušší
Elektrokolo na kterém se musí šlapat je nesmysl pro líné ? A třeba motokrosová motorka co jede úplně sama bez šlapání, ta bude podle tvé teorie jen pro superlenochy ?
17. 3. 2020 12:01
Re: Řešení je ještě jednodušší
V kontexte dalej retardovany, alebo inak obmedzeny. Coz jasne implikuje tvoj postoj, ze nie si schopny sa nad problemom zamysliet. Vypisal som ti dalsie 2 skupiny ludi, ktory vedia ebike ocenit. Ty si to splachol lenivcami.
Avatar - kari.laz
17. 3. 2020 11:53
Re: Řešení je ještě jednodušší
Přečti si ještě jednou můj první příspěvek. Hned 3. slovo je "starý"
17. 3. 2020 11:46
Re: Řešení je ještě jednodušší
Tych starych si spomenul az ked som ti ich pripomenul, dovtedy si sa nad tym nebol ani schopny zamysliet. Vidis len co chces vidiet, ale to je tvoje obmedzenie. Nikoho ineho.
Avatar - kari.laz
17. 3. 2020 11:43
Re: Řešení je ještě jednodušší
A neustálým obhajováním toho, proč mají být lidi zdegenerovaný dobou, jako to, že musí mít vyšší auta aby tam mohl člověk nastoupit, že mají elektrické úplně všechno, aby se nemuseli hnout a že zdravý vitální člověk místo aby těch 10 kilometrů jel na klasickém kole (a kolo v ceně elektrokola je velice dobré a jede se na něm skvěle), tak si vymýšlí výmluvy, se nic nezmění. Děti neumí kotrmelec, dospělí neujde 100 metrů do krámu. Nechápu co na tomhle pořád chcete omlouvat a vymlouvat se? Zdraví vám je k ničemu? Naprosto přirozený pohyb k životu patří, tak proč se vymlouvat že nemůžeme.
(nemyslím, lidi postižené, staré a podobně)
17. 3. 2020 11:42
Re: Řešení je ještě jednodušší
Jasne, ze ma. Akurat to dementne ignorujes.
Avatar - donPedro
17. 3. 2020 10:13
Re: Zajímavé
No právě. Lze-li jakýkoliv okolený vehikl efektivně rozjet na poměrně vysokou rychlost, musí býti i technická schopnost a řidičská zručnost tento vehikl i efektivně zastavit, klidně i efektně, ale hlavně efektivně. O čemž si u valné většiny těch vehiklů nadopovaných elektřinou dovolím pochybovat.
17. 3. 2020 10:07
Re: Odporná šikana
Ja som to zvažoval preto, že do práce môžem jazdiť s väčšou podporou ako domov. takže v práci nepotrebuješ sprchu. Prípadne to domov vezmem cez les a tam mám niekde dosť strmé kopce a keďže nemám 50 kg, tak motor sa zíde. Ale po rovine je 25 pre mňa málo. To som dával v normálnom počasí na horskom. Ak presedlám na cestu, alebo gravel, tak viem dať priemerku okolo 28. Kde maximá budú cez 30. A to nie som nejak extra trénovaný.
17. 3. 2020 10:04
Re: Zajímavé
Kolo samo jet rychleji může, ale ne s podporou elektromotoru.
Avatar - donPedro
17. 3. 2020 10:02
Re: Up & down
No právě - zodpovědnost. A zde jsme u toho "kamene úrazu". Nechť si všici sofort uvědomí, že chodník má název od chodit, a podle toho se laskavě chovají.
17. 3. 2020 09:49
Re: Up & down
Problém je to, že to obmedzenie je zapínateľné. Na aute máš možnosť si to valiť v meste 100 a keď ťa chytia tak platíš. Prečo to nedať na zodpovednosť aj cyklistom. Aj na klasickom biku viem ťahať 30-35 podľa podmienok, ale na cykloceste blízko centra mesta sa to nedá bez toho, aby prichádzalo k rizikovým situáciám.
17. 3. 2020 09:41
Re: Za příplatek o GPS umožnit mimo centrum vyšší rychlost
Nepotrebuješ ani GPS. Najprv by som to skúsil dať na zodpovednosť, kde by si si sám vedel zapnúť obmedzovač. Ak ľudia zodpovedný nebudú, tak pristúpiť k represii. Takto to už roky funguje pri autách.
17. 3. 2020 09:39
Re: Odporná šikana
to asi nebude otázka na mě?
17. 3. 2020 09:37
Re: Odporná šikana
A v čom bude rozdiel oproti autu? Okrem toho, že mimo mesta budem pomalší? Na e-biku môžem v meste pokračovať po cykloceste, ktorá sa vyhýba všetkým dopravne exponovaným miestam. A na rozdiel od skútru tam len pasívne nesedím, ale stále je to šport len si vieš upraviť intenzitu a ráno neprídeš do ráce spotený. Cestou domov si môžeš nastaviť nižšiu podporu, alebo to zobrať po lesných cestách. A keď pôjdem na dovolenku, tak e-bike ľahko hodím na nosič. Čo z tohto mí dá skúter? Bude to len kus jedno účelového železa, ktorý mi bude pol roka zavadzať.
17. 3. 2020 09:04
Re: Odporná šikana
Veľmi výstižne zhrnuté. :yes:
18. 3. 2020 06:04
Re: Řešení je ještě jednodušší
A čo dokazuje, že si si pár krát šliapol do pedálov po rovine? Ja bicyklujem pár tisíc km ročne, zatiaľ bez motora. Ale e-bike som skúšal v kopcovitom teréne a zaujalo ma to. A isť 10% stúpanie 20 km/h nie je zadarmo ani s najvyšším stupňom podpory. Poznám ľudí čo mali prebicyklované všetky lesy v okolí a potom prešli na e-bike. Lebo v limitovanom čase sa dostane ďalej. Moja prvá úvaha o e-biku bola práve pri dochádzaní, lebo do práce nemusím prísť spotený a domov si uberiem podporu a pustím to cez les, kde dám 600 výškových metrov. Ale skončilo to na rýchlostnom limite e-bikov(zatiaľ som po rovine bez motora rovnako rýchly aj keď nejdem na plno). A ďalšia potenciálna skupina sú pári, alebo skupiny s rôznou výkonnosťou, kde vhodne zvolený stupeň podpory zrovná výkonnosť a všetci si zašportujú, čo je pre tých slabších stále lepšie ako sedieť doma.
17. 3. 2020 21:15
Re: Řešení je ještě jednodušší
Elektrokolo umožní dobre trenovanemu jedinci jet na výlet se svoji drahou polovickou, bez toho aby se unudil k smrti. Můžeš s nim jet na dvakrát tak dlouhý výlet v kopcovitejsim terenu. Pro někoho, kdo nemá čas na dostatečný trénink, pomůže s handicapem ve fyzice. Každé zboží má svého kupce...
Avatar - kari.laz
17. 3. 2020 13:29
Re: Řešení je ještě jednodušší
Obhajuj si to jak chceš, to že člověk jako takový neskutečně degeneruje a s tím přichází spousta civilizačních chorob, protože lidi jsou líný a jen si hledají výmluvy, jako ty, místo toho aby se chovali "normálně" , bohužel v dnešní době je chovat se "normálně" pro hodně lidí "nenormální"
Avatar - kari.laz
17. 3. 2020 11:37
Re: Řešení je ještě jednodušší
Lidi degenerují, lenivý. Nic víc v tom nehledej. Mladý pár jede elektrokole a vychvaluje se, jak ujeli 15 kilometrů. Zvrácená doba a nemá to s tím co jsi psal nic společného.
17. 3. 2020 11:36
Re: Řešení je ještě jednodušší
Jasne, co nevyhovuje tvojim dementnym nazorom, je vzdy nezmysel ;) Pretoze okrem toho, ze si to kupi niekto kto len proste chce, je tu skupina ludi, ktora si netrufne na normalny vyjazd lebo nestiha ostatnym. Zajdes dalej a tudiz nie si tak obmedzovany vlastnymi schopnostami - co moze byt aj zo zdravotnych dovodov. Takisto skupina starych ludi, co cely zivot bikovali ale uz tak nevladzu je ebike prinosom. Niemand spomenul dalsiu skupinu na dochadzanie do prace. Treba sa niekedy odosobnit a skusit sa pozriet aj dalej ako po spicku svojho nosa.
Avatar - xxc
17. 3. 2020 10:04
Re: Zajímavé
Ale ten co ide 60, počíta s pomalšími.
Avatar - xxc
17. 3. 2020 08:32
Re: Odporná šikana
bolo. ja prilbu tiez nenosim, zato reflexnu vestu mam stale :-)
17. 3. 2020 07:42
Re: Odporná šikana
Rýchlostný limit je dôvod prečo som nevybral ebike na dochádzanie. Mimo veterných dní by to bola len záťaž navyše. Idem dosť mimo mesta. Pokojne by tam mohol byť prepínač, ktorý by mimo cyklotrás ten limit obmedzil a nech to v mestách pokutujú podobne ako auta.
Avatar - xxc
17. 3. 2020 05:10
Re: Odporná šikana
Preco by nebolo s kostolnym poriadkom? A ked ide clovek rychlejsie na bicykli dole kopcom, je to s kostolnym poriadkom? Ze ma nieco posunuty limit, neznamena, ze sa na tom ludia zacnu zabijat a ohrozovat inych.
Avatar - xxc
17. 3. 2020 05:08
Re: Odporná šikana
Ja zase nevidim dovod obmedzovat rychlost, na rovnej peknej ceste by to mohlo ist aj viac. Naco kupovat skuter, ked clovek dokaze do prace jazdit aj bicyklom? Kde je ekologia?