Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Elektricky vyhřívaný katalyzátor míří do výroby, pomůže splnit Euro 7

67 komentářů

ryccardo
vyhřívat součást výfuku elektricky? Jak dlouho trvá než se katalyzátor zahřeje? Vždyť skrz něj jdou od nastartování žhavý výfukový plyny. Podle mě to musí do minuty být ohřátý.
Othello
Možná jsou ty procesy složitější než si myslíš. Že si o výfuk spálíš prst ještě neznamená, že teplota je už dostatečná pro správnou činost katalyzátoru
ryccardo
Proto se ptám jak dlouho asi trvá než se katalyzátor ohřeje. Vyhřívat ho žhavýma plynama mi přijde celkem efektivní způsob jeho ohřívání. Přijde mi zvláštní do části výfuku cpát topnou spirálu.
DonVito
Mne to naopak u hybridu vubec zvlastni neprijde.

Vzhledem k tomu, ze u takoveho hybridu je spalovaci motor v chodu napr. ve meste, dejme tomu, 50%.
To znamena vyznamnou cast provozu bez ohrateho katalyzatoru.

Potom ohrev dava smysl.

Druha vec je, zda vubec diesel hybrid dava smysl...
Myslim, ze jasnou cestu, jaky motor patri do hybridu, ukazuji Toyota, Honda, Mitsubishi.
Othello
Jo viděl bych to podobně, třeba při brzdění motorem žádné žhavé plyny do katalyzátoru nejdou a teplota určitě poletí dolů. Zvlášť u dieselu který furt saje chladný vzduch naplno
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Aj tu je riesenim hybrid kde sa motorom nebrzdi mimo dlhych klesani kedy je uz baterka plna.

Preco diesel s turbom kde sa stlaca a zohrieva saje studeny vzduch naplno a benzin ova atmosfera ho nesaje?
Othello
Benzín musí dodržovat poměr paliva a vzduchu tak má škrticí klapku která při ubrání plynu vzduch škrtí

Diesel poměr nedodržuje, vzduch saje furt naplno a výkon se řídí množstvím vstřikované nafty
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Nie je skrtiaca klapka pri brzdeni motorom nahodou naplno otvorena? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Je vidět že motorům hodně rozumíš 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Naprosto souhlasím. Vidím to teď u Corolly i Camry. Cesta může být jak dlouhá chce, jakoukoli rychlostí ( kromě dálniční ) a stačí přidat víc a z výfuku na pár vteřin jde vodní pára z kondezátu ze studeného výfuku.
Když jsme jeli na letiště, Ozzman se mi smál, že dělám kouřovou clonu. 😒]
ryccardo
Jo tak to máš pravdu. U hybridu asi moc teplotu držet nebude, ale má to cenu u hybridu vlastně řešit, když jak správně píšeš motor běží tak 50% času? Čili hybrid s jednoduchým benzínovým motorem problém s emisema nemá? Diesel hybrid mi připadá jako holý nesmysl. Na co něco takovýho lepit k sobě?
DonVito
Tak samozrejme ze to ma smysl resit.

Jinak by ten hybrid byl (treba ve meste!) jeste smradlavejsi nez nehybrid!

Takto to ma Honda😒br />https😐/www.greencarcongress.com/…1005-accord.html
A key contributor to the Accord Hybrid’s excellent emission performance is a single dual-bed catalytic converter. The converter mounts directly to the front of the cylinder head, close coupled for fast activation after the engine is started. It uses a thin-wall design that increases internal reaction area and improves efficiency. A high-efficiency exhaust system and the dual-bed, high-density catalytic converter help the Accord engine meet stringent LEV3-AT-PZEV(SULEV30)/Interim Tier3 Bin30 standards, which require reduced greenhouse ***s compared to lower standards.

Heat Recovery Device. The heat recovery device contributes to the third-generation i-MMD's efficiency by helping to reduce power-robbing friction, particularly during cold-weather startup and initial operation, prior to engine warmup. Located downstream on the exhaust system, the heat recovery device uses hot exhaust gas to warm engine coolant quicker, especially during cold weather conditions. This brings the engine up to normal operating temperature quicker, reducing internal friction and allowing the i-MMD to operate in electric mode earlier. This helps improve fuel efficiency during cold weather operation.

PS Tady jeden zajimavy clanek ''cistem'' dieselu.
https😐/www.theguardian.com/…diesel-emissions
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Po přečtení perexu, že jsme místo dieselů měli dávno jezdit elektromobily, nějak nemám chuť ve čtení článku pokračovat.
mrazik
Teplota vubec neni dostatecna a uz nekolik desitek let je treba lambda sonda vyhrivana, aby mohla fungovat co nejrychleji.
martin.blader
Trvá to řádově minuty, orientačně 5 až 10. Což se může zdát jako málo, ale během těch prvních minut ten katalyzátor skoro nefunguje, čili se vyprodukuje velká část emisí z celého cyklu.
ryccardo
To jsem chtěl slyšet. 5-10 minut je hodně. Pak by to smysl mělo.
Avatar - Anonym
Anonym
Záleží na tom, zda je katalyzátor hned ve výfukových svodech, nebo až dole pod autem. Záleží na tom, zda je to zážehový motor spalující stechiometrickou směs, nebo vznětový spalující chudou směs. Záleží na designi chladicího systému. Záleží na tom, zda auto jede na dálnici, nebo poskakuje ve městech u semaforů. V nejhorší kombinaci se může stát, že se katalyzátor NIKDY neohřeje na svou pracovní teplotu. Pracovní teploty katalyzátorů můžou být třeba 400°C, nebo i víc.
U staré Fabie jsem měl systém sekudnárního vzduchu pro rychlejší ohřev katalyzátorů (jeden byl ve svodech, jeden pod autem). Auto dávala po startu bohatší směs a čerpalo vzduch do výfukových svodů. Směs dohořela ana katalyzátorech a tím je zahřála.
Othello
U udávaných procent zlepšení chybí v naprosté většině případů identifikace původního stavu se kterým tu změnu porovnáváme. To se pak procenta sypou z rukávu velmi snadno, že ?
Radek Bensch
Přesně tak, je to sebeprezentace a senzacechtivost. Stejné jako s emisemi z brzdových destiček a pneumatik. Hází se čísly, které nemají nic společné s realitou. Teď například vypadlo z těch testerů pnematiky, že testovali agresivní jízdou v přetíženém autě na nejdrolivějších pneu. Nezbývá než pogratulovat.

https😐/zpravy.aktualne.cz/…abd0cc47ab5f122/
DonVito
To me neprekvapuje.

Emission analytics dokazovaly, ze diesel cisti vzduch.

To nejsou testeri ale prodejny d e v.. cata.
martin.blader
To bylo vcelku jasné od začátku. Hned se mi to zdálo moc, tak jsem si to přenásobil nějakým normálním nájezdem a vyšel úbytek hmoty v řádu desítek kilogramů na jednu pneumatiku. To, kolik jedna pneumatika nechá v prostředí, se dá snadno odhadnout z výšky vzorku. Rozložení podle velikosti na PM2.5, 10 atd. se pak musí zjistit e😜erimentem.
DonVito
Bohuzel nam je to jasny.

Ale ACZ uz o tom nic nenapise.

A lidem zustane v hlave, ze emise dieselu nejsou problem, jelikoz i pneumatiky jsou mnohem horsi :no: :no: :no😒br /> Klasicka taktika dezinformaci / propagandy.
Stejne fake news proudi neustale treba o klimatu.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Tak tak.. dalsi oblubeny hoax je o cobalte v bateriach EV z bani kde pracuju deti, pritom sa to tyka iba 15-20% bani iba v Congu a tie nedodavaju cobalt do baterii ale prave do procesu spracovania ropy ktory spotrebuje viac z celosvetovej produkcie cobaltu ako vyroba EV, pritom vacsina obasahuje iba 3% v katode, nie z celkovej vahy baterie, co su desatiny gramov na clanok a mnohe neobsahuju cobalt vobec. Ale ludom ostane v hlave fake news o krvavych EV bateriach :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Děti a lidi v nuzných podmínkách vůbec netěží lithium, měd, nikl, křemík, nevyrábějí cement, ocel atd.
v africe, rusku a asii vládnou vynikající podmínky a super bezpečný provoz a žádné nehody a úmrtí při těžbě, zpracování a výrobě


POKRYTEC a FANATIK
KIaudius
Teda klobúk dole za ten podpis. To by si hocikto pod svoj príspevok nedal. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
to bylo označení soudruha Stenliho, ty podpise 😄
ryccardo
No ono v tom Kongu se těží asi 3/4 světový spotřeby, takže bych úplně netvrdil, že se do baterek EV nedává. A v Li-ion baterkách je kobalt ve všech.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
A teraz navrhujem skusit to s faktami 😉
Vidim ze si nepozorny citatel, btw v Congu sa nachadza 49% dnes znameho mnozstva celosvetovej zasoby kobaltu, jeho produkcia tvori 63% a hlavne ako jasne pisem nehumanne podmienky sa tykaju iba 15-20% bani v Kongu. Na spracovanie ropy na benzin a diesel sa pouzije viac kobaltu ako pri vyrobe EV baterii. Vyrobcovai baterii/EV maju zazmluvnene velke Cinske spolocnosti s certifikovanou tazbou pouzivajucou moderne stroje, deti pracuju v baniach mensich spolocnosti od ktorych beru kobalt najme ropu spracujuce spolocnosti kedze ich dodavatelia nie su pod takym medialnym tlakom.
V bateriach mobilov je pomerovo naasobne viac kobaltu ako v EV bateriach a nie myslis sa, kobalt nie je vo vsetkych bateriach, v Tesla 18650 clanku je ho 0,6g, uz maju pilotnu vyrobu clankov uplne bez kobaltu a v CATL bateriach nie je kobalt tiez vobec a tieto baterie pojdu okrem ineho aj do Tesla MIC Model 3.


Fakty su zaaabavnee 😉 Robia to co povieme zmysluplnym.
Avatar - Anonym
Anonym
Super, můžeš nám tu naspat, k čemu potřebuješ kobalt při výrobě benzínu? 😄

A co měd, nikl, lithium, výroba cementu, oceli atd atd

To je taky super ekologická a pro zaměstnance absolutně nerizková práce vid, boha ty komik
https😐/www.stoplusjednicka.cz/…uje-tezba-lithia

https😐/ekolist.cz/…-nic-neobvyklého

Hledej šmudlo, takovýhle článků a super těžbě materiálů nutných pro výrobu větrníků, fotovoltaiky, baterek, EV aut atd sou na netu stovky
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Mohol by som, ale za tie debilne komentare si to vygoogli sam. Ked zistis ze to trva kratsie ako napisat jednu debilnu vetu, mozno si to nabuduce rozmyslis..
Avatar - Anonym
Anonym
Nikde o kobaltu ani čárka https😐/oenergetice.cz/…a-pohonnych-hmot

https😐/is.muni.cz/…covani-ropy.html

https😐/www.tipcars.com/…paliv-3-dil.html

Značná část kobaltu je spotřebovávána na výrobu lithium-iontových akumulátorů (Li-Ion), které pro svoji vysokou měrnou kapacitu přibližně 250 Wh/kg v posledních letech postupně prakticky vytlačily starší typy akumulátorů (NiMH, NiCd) ze všech přenosných zařízení. Spotřeba kobaltu bude dále významně růst společně s rozvojem elektromobility a potřebou vyrábět velké množství Li-Ion akumulátorů, které jsou v současnosti jedinou praktickou možností jak dosáhnout přijatelný dojezd a racionální hmotnost baterií elektromobilu např. osobní automobil s 300 kg Li-Ion má přibližně 500 km dojezd. Ostatní typy akumulátory (včetně jiných typů akumulátorů na bázi lithia) dosahují v nejlepším případě poloviční měrné kapacity Lithium-iontových akumulátorů, pro stejný dojezd by hmotnost těchto jiných akumulátorů byla dvojnásobná proti Li-Ion a proto využití jiných dnes prakticky dostupných akumulátorů pro elektromobilitu je nevhodné. Celosvětová spotřeba kobaltu do roku 2010 před rozvojem Lithium-iontových akumulátorů činila přibližně 50 000 tun. V roce 2016 byla spotřeba kobaltu 100 000 tun a z toho zhruba polovina na výrobu Lithium-iontových akumulátorů. Osobní elektomobil s dojezdem 500 km potřebuje pro svoji 300 kg baterii přibližně 10 kg Kobaltu a 7 kg lithia.
ryccardo
Nemáš pravdu. Hamuna říkala, že NiMH baterie vůbec nejsou vytlačovaný Li-ion baterkama. Naopak jsou hojně používaný a při nehodě se nemůžou vznítit a taky není problém s jejich uhašením.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
😁 Internet nie su len ceske zle prelozene a super neaktualne stranky, ale aspon som pochopil preco sem pises same bludy a stare informacie, ty musis cakat kym ti niekto prelozi originalny zdroj z anglictiny a nemciny.. ak ho neprelozi ty o tom netusis a potom tu pises bud stare bludy alebo svoje vymyslene 88% bullshity 😊
Avatar - Anonym
Anonym
ryccardo
Omlouvám se není to 75%, ale 63% Jak je to s těma nehumáníma podmínkama v dolech, tak to už bych si tak jistej nebyl. Nevím odkud si tohle číslo vzal. Ovšem jak vstupuje kobalt do procesu rafinace ropy to mi prosím tě vysvětli. Jak je to s bezkobaltovými bateriemi nevím. Co mám poslední informace tak nejpokročilejší generace baterií potřebuje jen 5% kobaltu oproti předešlým cca 15%. Můžeš mi poslat odkaz na ty bezkobaltové? To by bylo supr. A čím ten kobalt nahrazují?
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Nehumanne podmienky znamenaju zastarala technologia a nizka produktivita. Pri vysokej cene kobaltu a jej nedostatku nejde o co najnizsie tazobne naklady, ale o co najvacsiu produkciu a bohate Cinske firmy nebudu tiesit nejake deti taziace s kladivkami male mnozstva. Maju tam stroje a tazia maximum co stihaju kym ma kobalt este vysoku cenu a kym bude z baterii EV uplne vytlaceny.

Kobalt sa pri vyrobe fosilnych paliv pouziva na odstranovanie siry.

Dnesne Tesla baterie maju iba 3% kobaltu z vahy katody, nie celkovej vahy, co je asi 0,6g na jeden 18650 clanok, asi 4,2kg na auto. Tesla uz ma pilotnu vyrobu svojich baterii bez kobaltu, CATL ich uz vyraba nejaku dobu, su to lithium iron phosphate (LFP) a budu aj v MIC verzii Tesla Model 3 a Y.
https😐/technode.com/…balt-tesla-catl/
Avatar - Anonym
Anonym
Na odstranění síry se používá už 60 let technologie absolutně nezávislá na kobaltu 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Lidi jako ty nebudou s diesely nikdy spokojení a nikdy neuznají progres v čištění spalin.
KIaudius
Robiť bordel a potom ho filtrovať aby to nebol až taký bordel je lepšie, ako nerobiť ten bordel vôbec?
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Aky progres prosim ta. Dieselgate podvod ktory pokracuje v mensej miere nadalej? Alebo zachytavat pevne castice v DPF, prejst cez normy robne na 300km okruhu a potom po 400km vypalit filter a uvolnit do ovzdusia 1000 nasobok normy? Ci vypinat cistenie pri kratkych trasach so studenym motorom a katalizatorom? To je cistenie ako lusk!
Lidi ako ty co slepo miluju diesle a nikdy neuznaju ich preukazatelnu skodlivost.
topten
dnesni auta umi 10mg NOx /km a to vcetne dyzlu, pricemz limit maj benzinaky 60mg, a naftaky 80mg, tak jeslti to snizeni z 10mg na polovinu bude mit jeste nejaky smysl, ale je mozny, ze to zjednodusi a zlevni stavajici reseni a proti stavajicimu reseni treba ani zadny zlepseni nebude, jak pise othelo, nezname vychozi stav...
a samozrejme - jestli euro 7 (specifikaci jsem nikde nenasel), bude pozadovat NOx v radu vyssich jednotek mg/km, tedy o rad min nez dnes …

kazdopadne ale kazdy snizeni emisi je plusem, mozna ze mnozi z tech, co umiraji na koronavirus by nezemreli, kdyby nemeli plice poskozene emisemi naftovych motoru….
DonVito
Myslim, ze hlavne Euro 7 nebude povolovat defeat devices...
Odpojeni cisteni emisi - treba pri studenem motoru.

Narozdil od EU6, kde toto povoleno je 😲
A v tomto rezimu (bez cisteni emisi!!!) dokonce diesel cisti :no: - ne filtruje - vzduch.
Zdravim Emissions Analytics...
Z vyfuku v tu chvili vychazeji vysoce toxicke spaliny - EU6.
A to nemluvim o regeneraci DPF - ta se do emisi EU6 nezapocitava 😲 😲

Jj - cisty diesel je.. cisty protimluv.
Az bude opravdu cisty s EU7? (coz je vzhledem k emisim CO2 diskutabilni...), tak to bude chemicka tovarna k nezaplaceni.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Do EU7 uz budu zapocitavane aj toxicke karcinogenne pevne castice uvolnovane v 1000x udavaneho udaja pocas vypalovania DPF? Mas k tomu link?
Avatar - Anonym
Anonym
DonVito
Konec? Kde ses to docetl?

Radujes se tu z krize jak magor.

Uz toho nech.

Davas smajliky za pocty mrtvych. Prestan tu sirit ten tvuj odpad!
Avatar - Anonym
Anonym
Freemont stojí, výroba nejede. Umíš číst?
Avatar - Anonym
Anonym
Samozřejmě že mam radost z krize, čím větší finanční krize bude, tím lepší. Nebude na nesmysly. 😄 Ekobolševik to bude muset odpískat 😄
DonVito
Jdi se radovat z krize a pandemie nekam do p..
Jinam.
Ty chudaku.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Ropa Texas WTI dnes za 20,00 USD, já sem říkal do 14 dnů. hehe a prej šířím paniku. Nový odhad do 14 dnů je 13-15 USD 😄

Zase sem se neterfil vid. hehe.

blbý že už sem měla tak po 50té pravdu tady se svými výroky a prognozami 😄 😄
DonVito
Ropa WTI 20.3. je za 24,90$.

PS Uz sem mela.. pravdu. Jj, typicka zenska veta. Ty chudaku.
Avatar - Anonym
Anonym
tak sem se uklepl noo, se nepo 😄
DonVito
Ne, to je jen moje uvaha, jak by to melo byt.

Norma EU7 bude platit asi az od 2025. A jeji navrh bude teprv vytvoren, snad do konce roku.

Vim jen o limitech NOx - doposud benzin 60mg, diesel 80mg.
EU7 bude zrejme jednotne 35mg.

PS Pro zajimavost hodnota nejspinavejsiho motoru vsech dob, v Cesku STALE velice oblibeneho 3.0 TDI (EU5) ...v Touaregu 2769mg!!!!!!
V realnem provozu. Norma 180mg prekrocena 15x. :no: :no: :no😒br />
https😐/www.rbb24.de/…itrag/2019/10/ab***-dieselskandal-nox-messung-kraftfahrtbundesamt-autos-schmutzig.html
Avatar - Anonym
Anonym
Wauuu, v EU od roku 2025 bude limit NOx 35 mg/km.
Americký Tier II Bin 5, schválený v roce 1999 a zaváděný do praxe v letech 2004 až 2009, stanovoval limit 0,43 mg/km a to nikoliv pro homologační test, ale pro celou dobu stanovené životnosti auta (10 let/ 160 000 klm).
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, některá dnešní auta umí 10 mg/km NOx a dokonce se najdou takoví, co tomu stavu tleskají.
Ale pojďme se podívat do roku 2000.
Octavia I. generace. Motor 1.8 Turbo 110 kW. Verze motoru AUM s dvěma třícestnými katalyzátory a systémem sekundárního vzduchu. Homologace dle Euro 4, která tehdy ještě nebyla povinná. Emise NOx 20 mg/km.
Avatar - Anonym
Anonym
další krám co bude ničit motory, stát šílelné prachy, zatěžovat peněženky majitelů a ve finále to nic nevyřeší.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Vyriesi, motivuje vyrobcov ICE prejst na EV :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Anoo, budeš muset sehnat někde Evropsku Unii zhruba 990 miliard liber, aby na to měla. Podle neofiko informací potřebuje italské a španělské zdravotnictví okamžitou injekci ve výši 10 miliard EUR 😄 A EU země objednali v číně zdravotnický materiál za 1 miliardu EUR. A podle odhadů ekonomů hrozí propuštění v EU na úrovni 900 000 až 1,7 milionu lidí, jen letos. + stát bude muset zestátnit některé aerolinky a další zadlužené firmy.

Ale neboj, Elon to vyřeší, komu prodávat, když na to lidi nebudou mít peníze 😄 😄 A EU uvalí restrikce a eko daně, aby nevyšlo do ulic EU 200 milionů lidiček a třeba provokativně nezničili pár tisíc nabíječek, ev aut, větrníků atd

Až bude stát rohlík 9 kč, lidi fakt auta kupovat nebudou, fanatiku
DonVito
..aby nevyšlo do ulic EU 200 milionů lidiček a třeba provokativně nezničili pár tisíc nabíječek, ev aut, větrníků atd

To mluvis o sobe?

Prestan uz tu trollit o rohlicich a jak lidi vyjdou do ulic.
Je stav nouze. A tvy prispevky hodne pripominaji sireni paniky / poplasne zpravy 😉

https😐/www.idnes.cz/…45246_domaci_rko?…

Tak radsi brzdi!
Avatar - Anonym
Anonym
Podle ekonomů má celosvětově přijít o práci 25 milionů lidí....

Ty poplašná zprávo" Epidemie nového koronaviru a s ní spojená globální ekonomická krize by mohla, pokud vlády nezačnou jednat, na celém světě vést ke zrušení až 25 milionů pracovních míst - více než finanční krize z let 2008 a 2009, uvedla Mezinárodní organizace práce."
DonVito
Ty tady ale pises o vychazeni do ulic a niceni tisicu nabijecek!!!!!!

To je rozdil.

Davej si na to pozor.
Avatar - Anonym
Anonym
k tomu může taky dojít, záleží jak se zachová EU 😄
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ako si napisal.. je to troll.. Tvoje vecne argumenty nepadnu na urodnu podu.. takze skoda stracat cas.
Avatar - Anonym
Anonym
Zalez eko marxisto
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A proto Škoda již nedá ani jeden EV navíc na holandský trh, když na něm prodělává 200 000 na kusu. To je motivace jako hrom.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Logika 😊 Straca preto ze vyvinula technologiu a postavila/kupila stroje.. kazdy jeden vyrobeny EV znizuje stratu.. preto musi VAG vyrobit 200k e-tronov a dalsie konkretne cisla EV modelov.. o milionoch usetrenych na emisiach ani nehovorim.. skus si googlit economies of scale 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ti neznámí výrobci jsou známí - je to Hyundai/Kia a Renault.
VAG to řeší zdvojením SCR - když jsou výfukové plyny studené, pracuje ten co je blíž k motoru a potom se zapojí ten co je dál od motoru. A tak se neustále střídají, podle toho jak je motor zahřátý.
Řešení Continentalu si vystačí s jedním SCR a vyhříváním spalin se blíží ke 100% likvidace NOx, je to šikovné řešení které není drahé.
SCR se skládá z 11 subsoučástí, respektive z 10 když nebudeme počítat FAP/DPF, proto bude řešení Continentalu výrazně levnější než řešeni VAG.😒br /> 01 -Diesel oxydation catalyseur
02 -Echangeur thermique
03 -Calculateur diesel
04 -Injecteur SCR
05 -Calculateur SCR
06 -FAP
07 -Catalyseur
08 -Élément de pompage SCR
09 -NH3 Sonde
10 -NH3 Calculateur
11 -Réservoir d'additif AdBlue