Ja chapu ze vas sponzoruje koncern, ale napsat clanek ze Clio se v unoru prodavalo lepe nez Golf a do galerie dat 30 fotek Golfa a Clio ani jednou, to je trosku divne, ne?
Všechno je to o ceně. VW a zejména současný Golf (ne ten nastupující, ten jsem nejen) se koncovou cenou dostává velmi vysoko, ovšem nabízí nic moc. Kdysi byl koncern suprový deal. Octavia I TDI či odpovídající Golf nebyly jízdními vlastnostmi nijak super, ale vyvážila to super cena a suprové udržovací náklady. A tuto jedinou výhodu koncernová auta léty ztratila. Naopak se na údržbu stala jedněmi z těch nejhorších (praskající rozvody, benzín v oleji, jednu dobu záruky 40 tisíc km..). Potom je tu Dieselgate a obecně problémy s filtry a špatně fungující regenerací, kterou nikdo neřešil a majitele v tom prostě nechali.
Není to úplně špatné auto, ale jako někdo kdo s tím něco najel se musím vždycky smát kecům o "etalonu třídy", "příkladných jízdních vlastnostech" a já nevím čemu všemu. Snad cokoliv jezdí lépe a kromě Hyundai i30 nic nejezdí vyloženě hůř. Torzka vzadu funguje hrozně. Ale ani s multilinkem to auto nefunguje o tolik lépe, jen přestane bouchat. Jsou to auta stavěná tak, aby najela 150 tisíc km. Poté už jeví brutální známky opotřební naprosto všude, což dříve nebylo a najde se tuna konkurence, která je na tom lépe (Ford, Renault...).
Konkurence nabídne více za méně, a to kvalitněji - Golfy jsou méně spolehlivé a trvanlivé. Paradoxně nejhorší mě přišel interiér a infotainment. Kromě motoru, TDI jsou ubohost (zejména 1.6). Podtáčející, dunící automaty DSG (které navíc křupají) jsou notoricky známé. Vyskytují se i na "novém" Passatu a Superbu, zkrátka všude, kde se ten motor objeví. Hybridy mají horší dojezd a technické problémy. Nový skutečný Golf elektromobil v nedohlednu, protože ho narozdíl od konkurence zatím neumí ani vyrobit.
Infotainment šílený a celkově ovládání auta hrozné. Současný Golf nedává na přístrojové desce vědět, jestli světla svítí nebo ne. Musím se dívat na to kolečko vlevo od volantu, kde pouze svítí "Auto". Za pološera, kdy není jasné, jestli svítím nebo ne, je to na zastřelení. Couvací senzory, které couvají "do nikam". Nemají prostorový zvuk při detekci překážky. Kontrast displeje hrozný. Design budíků spíše avantgardní, po 30 tisící kilometrech jsem začal každý den proklínat tu hroznou čitelnost a chtěl zpátky analogové. Špatně seřízené automatické zlumování infotainment, kdy po vjezdu do tunelu auto sice rozsvítí, ale ještě 10 vteřin mi displej vypaluje oči.
Kvalita interiéru rozhodně ne lepší než u konkurence. Sedačky tak do 180 cm, jsem výrazně nad a prostě se do nich nevejdu, a to ani do ErgoActive. Absence USB portu i ve střední výbavě, pouze za příplatek. Absence Android Auto - pouze za příplatek a doplněné relativně nedávno.
A takto bych mohl pokračovat. Prostě auto na přesun z bodu A do bodu B pro zákazníky, co jsou na to zvyklí a nic jiného nechtějí ani nečekají. Ale to auto není vůbec v ničem dobré a má pro mě X zásadních chyb, z toho největší je naladění podvozku a motoru. Ford to umí lépe, Renault to umí lépe, Citroen to umí lépe.
Jako usedlé, šedivé auto je taková Corolla lepší - 2.0 Hybrid je úsporný, prostornější, lépe jezdí a nemá takové fatální vady, jako že matrix světla vůbec nefungují a omezují protijedoucí řidiče (https://youtu.be/e4VeG3d5KHY?t=611) - tu samou techniku má Golf a dělá to samé, včetně té hnusné černé linky mezi normálními světly a těmi několika málo ubohými segmenty.
Není to žádný etalon, upřímně to dneska patří spiše k průměru, lepší to fakt není. Po započtení retail ceny ani omylem.
To je sice pravda, ale spousta lidí kupovala různé levnější edice a nižší výbavy, což teď skončilo. Je hezké, že Golf našlápli výbavou až po střechu, jenže spoustě lidí ho tím posunuli mimo dosah.
S poklesem firemních prodejů padá i VAG. Vždycky jsem se kecům VW fanatiků smál a věděl, že recese je brutálně zasáhne. Ta auta prostě nejsou konkurenceschopná.
Tak G7 se dala koupit 1.4TSI 92kW ve výbavě Marathon za 450-500k Kč a G8 s 1.0TSI 81kW je od 479k, ale musí se dovybavit s je z toho 550k Kč. Možná s o něco lepší základní výbavou (asistenty ať si nechají), ale za s horším motorem a co si budeme povídat, G7 po fl vypadal výrazně lépe než G8 ;-) Tj ikdyby člověk dostal 5-8% dolu, což je normál, tak za to 3hrnek nestojí...
Nemáš pravdu. Ono VW ku koncu G7 začal postupne zdražovať, práve preto, aby ten rozdiel po nástupe G8 nevyzeral taký veľký, ale reálne tie ceny ešte rok dozadu boli podstatne nižšie.
A to, že 5-10% nemôžeš dostať u inej mainstreamovej automobilky, nenechaj sa vysmiať. :D Všade, kde som kedy bol, som dokázal vyjednať nad 10%, niekde aj nad 20% zľavu. Dokonca aj u Mazdy, a to sú Japonci, ktorí všeobecne zľavy moc nedávajú.
S tou i30 bych byl trochu opatrný, ona ta poslední generace není vůbec tak špatná, stejně jako Kia Ceed. Pro mne byl největším zklamáním třídy Mégane až na motory, který to váží skvělou cenou s výbornými točivými motory, takže za 350 s 140k Tce super deal a vůbec bych se za něj nestyděl a pak dle mne Tipo - to je snad až na komfortně naladěný podvozek příšerné lowendové auto, které není vůbec ani tak levné .
Normálne mám pochybnosti, či si naozaj s Golfom 7 niečo najazdil, pretože to, čo píšeš sa tak diametrálne líši od mojich skúseností (vlastnil som G7 cez 4 roky), až sa divím, či píšeš o tom istom aute.
Jazdné vlastnosti sú veľmi vyvážené, nie je to najostrejšie auto na trhu (ani ním nechce byť), naopak podvozok je veľmi komfortný aj na 18kach, ale bez straty istoty a čitateľnosti, za mňa proste ideálny kompromis komfortu a agility (píšem o multilinku, torzka mohla občas buchnúť a odskočiť). Dynamicky bol na tom Golf tiež dobre, benzíny jazdili lepšie, ako naznačoval papierový výkon (ten bol v reále častokrát vyšší, niekedy o dosť) a boli veľmi úsporné, 1,0 pod 6, 1,5TSI za 6 a aj s najvýkonnejším modelom GTI sa dalo jazdiť pod 8, s 300 (310)k eRkom pod 9 litrov.
A interiér je (bol) jednoznačná špička triedy, kvalitou materiálov, vypracovaním a celkovým dojmom kvality, v tom súdobú konkurenciu predbiehal min. o pol triedy. Sedačky (športové) najlepšie, aké som v aute mal, na mojich 193 cm paráda, lepšie, než Mkové sedačky v bavorákoch.
Možno si mal nejakú sociál verziu s rachotavým 1,6TDI, to by som ešte čiastočne pochopil tú kritiku, ale Ty zovšeobecňuješ a to rozhodne nie je namieste. Proste v sume vlastností bol Golf ako model naozaj špička, v jednotlivostriach boli lepšie autá, ale auto je celok a v komplexe vlastností bol Golf skutočne tým etalónom triedy.
Já prostě tvrdím opak. Je to relativně hlučné, podvozek tvrdý a uskakany - to dělají i některá ostatní auta. Zpravidla toto tvrdí ti, co znají pouze auta z firemních flotil. A co ta vůle ve volantu okolo středové polohy, to vám nevadí? Mě to sralo zejména na dálnici.
Rozhodně bych krotil vášně a neříkal bych, že je to špička. Není to jako celek špatné, některé věci se dají i pochválit ale ty zásadní to nejsou, spíše detaily. Rozhodně jsem tam nikde neviděl lepší ergonomii nebo interiér.
To treti misto ma to auto kde neni videt na budiky? Tak to pak je jasny ze na silnici je to sami jelito, co potrebuje jen pripojit telefon, mit hezkou barvu autíčka a prepinace uvnitr jako ve stihačce, alá ford mustang. Jo, to sedí.
Clio mne překvapilo. Přesné řízení i řazení, jezdili jsme převážně po městě, takže nemůžu říct hluk mimo. Ale zdálo se odhlučněné dobře.
Možnost individuálního nastavení na výborné úrovni. Rozhodně tohle bych preferoval před Corsou nebo jakýmkoli VW klonem. p206 jsem ještě tu čest kromě statického pohledu neměl, a uvidíme co nový yaris.
U mne zatím v Bčku vede právě Clio.
Nejlepší auto třídy existuje vždy jen při subjektivním srovnání. Ovšem je asi neoddiskutovatelné, že existuje pár modelů, které jsou na chvostu, nenabízí nic navíc a neválčí ani cenou...ale třeba se někomu prostě líbí :D
Jestli je Passat lepší, než Mazda 6 ? V něčem ano, v něčem ne, jestli je lepší 508 ? Pro mne je zajímavější, ale má své mínusy, stejně jako každé auto...Já sám v této třídě volbu udělal, dal jsem přednost svým subjektivním požadavkům ve kterých Passat vyhrát nemohl... a proto nemáme všichni stejná auta :D
Tak potom odkiaľ sú tie stovky skladových vozidiel? ;-) Samozrejme že sa vyrába na sklad, automobilka dodáva dílerom vopred dohodnuté počty, ktoré títo môžu a nemusia predať. Díleri sú dokonca častokrát povinní odobrať určitý počet áut, aj keď nemajú konkrétneho objednávateľa, no a to sú potom tie skladovky.
najpredavanejsich aut su male auta = je to o cenovej dostupnosti = velky priestor na zdrazovanie nie je aj bez korony...
Dalsie prekvapenie pre mna je, ze corolla je 3. najpredavanejsi kompakt - zákazníci ocividne akceptuju hybrid + zdrazenie nebolo take vyrazne ako u napr. VW ci mazdy
Predajmi podla mna este zamiesa nova dacia sandero - na platforme clia, ako kompakt, s LPG z vyroby, podla mna to bude novy predajny trhak...
Bylo to samozřejmě jen na něj. Mám za to, že to z té odpovědi jednoznačně plyne.
Jak jsem jsem psal, icocpit mi taky nesedí, stejně tak jako mi nesedí posaz v řadě jiných aut. Ale každému sedí něco jiného, to ještě neznamená, že je jelito.
Skladové zásoby nemají automobilky, ale dealeři, někteří menší, jiní větší. Viz třeba zde, 706 aut na skladě, z toho 134 škodovek, což je ve vztahu k prodejům škodovek prd, ale něco zatím k prodeji pořád mají. Na druhou stranu třeba Hondu mají na skladu v počtu 100ks, což při minimálních prodejích Hondy vystačí klidně na půl roku. https://www.autojarov.cz/…ozy-a-moto/vozy/
Nebudem sa s tebou hadat, ale mne prisli ceny 7mickoveho golfa v roku 2015/2016, ked som kupoval velmi prijemne . mam najazdene 70k, tak neviem co bude pri 150k, ale ja uz majitelom nebudem. Kazde auto ma svoje +a- a golf nie je bez chyb, ale je to prijemne auto. 8ma sa mi nepaci, preto kupim nieco ine, ale na golf mam pozitivny nazor
Uz len japonska zmena nam tu chyba :-) Budme radi, ze este kraluju europske auta. Novy golf je stara platforma, tam velmi noveho vymysliet nejde. Ked lepsie odhlucnia a pridaju asistenty.
takze gratulacia cliu..... ze pridu casy ked golfik uz nebude kralovat som tvrdil davno... a ono sa to uz blizi .. najprv to zacne mesacnymi vytazstvami ( clia .. pripadne dalsich .. P208 by sa mohlo casom pridat ) ... a potom pridu aj tie celorocne ( je to ako skladacka... na to sa musi ist postupne ) .... tusim naposledy vyhralo napredavanejsie auto v roku v europe ( ktore nebolo golfikom ) este peugeot P207 ... je cas si dat repete.. a tento rok by to francuzom mohlo opat vyjst akurat uz pre zmenu v podani clia ( lebo zatial po dvoch mesiacoch roka 2020 clio na golfa v eu moc nestraca )
navyse nemecky trh sa asi prepadne podstatne hlbsie ako fracuzsky takze golfik to viac pociti ... k tomu novy G8 uz tiez kazdemu sa pacit nemusi... pride mi sice pekny ale defakto asi sa cakalo viac od neho ... kym clio je fenomenalne a vybrusene k dokonalosti .... cli drti.. clio vladne... a golfik uz coskoro padne :yes:
Aneb jak prostá nesnesitelná lehkost bytí Golfu, milý Watsone. Že cesta z vrcholu jest jen jedna víš i ty. A taky víš, že to vědí i všichni ti pod tebou. A taky víš, že jednou na tu cestu vejdeš. Jesti a kdy, záleží na tobě, ale i na těch dole. Jde než o to, si při té cestě z vršku, nenabít držtku. A když, tak ne příliš. Můžeš každýmu na potkání vykládat, jaký to tam je krásný, jaký rozhled jsi z tý vejšky měl. Taky ale můžeš říkat, jak tam nahoře mocně fouká, jak moc tam na tebe bylo vidět, a co já vím co ještě. Ale byls tam, a to se počítá, to si piš. A když ses tam dostal, tak asi víš jak, že. Tudíž se dá předpokládat, že se tam, až na samotný vrchol, zas dostaneš. Tož tak ;-)
Co bolo v roku 2016-2018 je irelavantne, dnes su celkovo ceny inde u vsetkych znaciek.
Ak si dnes dorovnate vybavy Golf 7 aj s vypredajovym bonusom na uroven Golf 8, v kazdom jednom pripade je Golf 8 lacnejsi (v SR), mam to prepocitane ;)
Len predne LED stoje v Golfe 7 vyse 1400 Eur, Active Info Display vyse 600 Eur, lane assist, emergency call, velke radio, bluetooth, ...
V ČR Corolla výrazně zdražila, i když to pak zachraňovali nějakými akčními modely ve slušné výbavě (pouze pro benzín). Mazda je extrém, co se týče mezigeneračního zdražení.
Tak nejak. Neberiem Japoncom kvalitu a ak by som potreboval auto do terenu puste atd, urcite Land Cruiser alebo Hilux ale ten Japonsky dizajn je ako ich surova ryba Sushi alebo ryzova palenka Sake take o nicom len aby nieco sklzlo hrdlom... :-!
Takhle, Megane mne zklamal proti špičce třídy (tam radim jednoznačně Fokus), horší podvozek, gumové řazení a řízení, aerodynamický hluk, na nerovnostech pak tak zvláštně poskakoval. Jinak motor 1.33 Tce skvělý točivý motor. Jak jsem psal, za 350 tisíc bych mu to vše odpustil, touto optikou je to slušně auto, ale když jsem si pak vyzkoušel Clio 5, tak jsem poznal, že Renault to umí o mnoho lépe :)
Megan má výborné benzínové motory, ale zybtek auta hodně zaostává. Jedná se především o naladění podvozku a šasi. I jen jako spolujezdec jsem cítil, jak auto je na silnici "nervózní" a nestabilní. Kvedlalo se to ze strany na stranu. Samozřejmě k limitu to ještě kus mělo, s Ozzmanem vůbec nejezdíme ostře, ale určitou jistotu chci v autě mít.
Tak tohle u nás někteří dealeři vyřešili tak, že ti ho se všemi doklady a na značkách dovezou domů/do práce a celé to pojmou jako internetový prodej, který zde zakázaný není. Ale samozřejmě všechno to jede jenom ze skladovek, které brzy tak jako tak dojdou a bude po ptákách.
Ak si dobre pamätám, tak G7 začínal s 1,2 TDI na 13600 €, sklá v elektrike, klíma, airbagy a bezp. výbava. Tento nový má naviac nejaké povinné asistenty a 1,0 TSI. Stojí o koľko viac? 3 tis. Plus?
Jelikož si dělám přehled názorů na nižší střední kvůli budoucímu nákupu nového auta a Megane v seznamu figuruje, mohl by si více rozvést tvá zklamání (jestli máš čas a chuť). Díky.
Nikde se neztratil, Dacia má letos obrovské propady prodejů (v lednu i v únoru více než 25%) a Duster se nedostal v lednu ani v únoru přes 10 000 prodaných kusů, takže se do první 25 nevejde.
no povedal by som ze podstatne realnejsia bude ta francuzska zmena a to je nadalej europa .. ono corolla v eu nema skutocne silnu predajnu poziciu .. ale v globale je samozrejme jasna predajna jednicka uz nejaky ten piatok.... a za mna zasluzene :yes:
golf uz ale podla mna v eu tento rok padne .. a to rovno mozno uz aj hlbsie ako na druhe miesto... este to moze byt zaujimave.... nemecky trh ( ale aj tie ine dolezite v europe ) nasledujuce mesiace vela napoviedia ...
v globale ano.. vo svete uz vladne od vw model s menom tiguan ... tu sa golfik uz minuly rok prepadol na poziciu ( az) druheho najpredavanejsieho vw... presne tak... :yes:
* oprava v prispevku vyssie... vitazstvami s makkym i samozrejme ( boze taka kanka v mojom veku .. no hruza ) :D:yes:
navyse mi pride ze novy G8 uz nie je tak naslapany v porovnani s terajsou konkurenciou ako tomu bolo pred 8 rokmi v case prichodu G7 v porovnani s vtedajsou konkurenciou ... podla mna nova corolla je dnes uz aj lepsia... a mozno aj mazda 3 ( akurat tie motory tam su ake su ) ... no este to bude zaujimve ale nedivil by som sa keby golfik uz zacal tahat za kratsi koniec ... nic netrva vecne.. ani kralovanie golfa ... uz je cas na zmenu :yes:
Pre ludi mozno dobre, ale Renault z toho asi vela nemal, ked vypredaval minule Clia za 9590 €. Aj ked ktovie. Aj tak je Tiguan myslim predavanejsi uz teraz.
Ja som nedavno v tom Golfe isiel ako spolujazdec a tiez sa mi to zdalo hlucnejsie a take buchotave. Podvozok asi ako Citroen C4 Picasso, len na rozdiel od neho to hucalo popri oknach (ale na Renault to ma daleko). Podla toho, ako to opisuju ludia ako etalon triedy, tak nic moc.
V Renaultoch zase ludia nepouzivaju spatne zrkadla a su relativne spokojni (Scenic je najpredavanejsi v triede), cize nieco na tom moze byt, ze si to kupia ludia, co nevidia na budiky. Ja som bol svojho casu s icocpitom spokojny.
Dělat nějaké dalekosáhlé závěry z výsledků únorových prodejů, když únor
- je nejkratší měsíc v roce
- je všeobecně uznáván jako měsíc, kdy jsou prodeje spotřebního zboží s přehledem nejhorší
- byl měsícem, dy se již nepatrně začaly projevovat efekty koronavirového zaseknutí ekonomiky
to je fakt TOTÁLNÍ ztráta času.
To už důvěryhodnější byly předpovědi Haruspexe Maxima https://cs.wikipedia.org/wiki/Haruspex jehož úřad je důkazem toho, že šikovní a všehoschopní gauneři se dokázali ke státním penězům přisosat již hluboko PŘED začátkem našeho (tedy křesťanského) letopočtu ;-);-);-)
Recese zasáhne všechny, v únoru má VAG pokles 4,4%, třeba PSA group má mínus 8,5%, Renault group má mínus 14,3%, Ford mínus 20% a třeba Mazda mínus 31% Kde vidíš ten brutální zásah VAG? Já vidím, že i v krizi zvyšují podíl na trhu (trh poklesl o 7,4%, VAG o 4,4%).
Zdrazenie je len zdanlive - cena je vyssia, ale Golf 8 ma omnoho viac vybavy v serii.
Ak by ste si do Golfu 7 pridali vybavu, co ma Golf 8 v serii, tak aj s vypredajovymi akciami (v SR okolo 2500 zlava) vyjde Golf 7 drahsie ako Golf 8 pri cennikovej cene ;)
A samozrejme ze u VW aj ked nie je v cenniku zlava, nie je problem dostat 5-10% oproti cenniku, co je mozne u maloktrorej mainstreamovej konkurencie (nemyslim velkoodberatelsku podporu, ale individualneho zakaznika z ulice).
Presne tak, žiadne prekvapenie, dočasný ústup z pozícií kvôli nábehu novej generácie, ktorá ešte reálne nebola u dílerov.
Na druhej strane je pravda, že z novej generácie nevládne zrovna nadšenie (aspoň vizuálne), k tomu medzigeneračné zdraženie, takže sa dá očakávať, že predaje G8 nebudú také, ako pri G7. Ale zrejme to i tak bude stačiť na návrat ako No. 1, skôr či neskôr.