Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf ztratil titul nejprodávanějšího auta v Evropě. Překonal ho malý Francouz

David Bureš
Diskuze (76)

Únorový souboj na čele nejprodávanějších aut v Evropě byl v únoru opravdu těsný. Mezi Cliem a Golfem byl rozdíl jen 179 registrovaných vozů.

Evropský trh s novými automobily nezažívá zrovna pozitivní začátek roku, v lednu i únoru prodeje aut na starém kontinentu meziročně klesly. A minulý měsíc se nedařilo ani Volkswagenu Golf, tradiční jednička totiž ztratila svoji pozici nejprodávanějšího automobilu v Evropě. Tu za únor 2020 získal Renault Clio.

Prodeje VW Golf totiž opět meziročně klesly, 24.735 registrovaných kusů je meziroční propad o 21 %. Renault Clio si proti loňskému únoru též pohoršilo, avšak jen o čtyři procenta na výsledných 24.914 registrovaných exemplářů. Překonalo tak Golf, který není v čele evropských prodejů poprvé od září 2018. Tehdy se Golf v souvislosti s nástupem nových emisních norem propadl až na 13. příčku, když na skladě neměl dostatek kusů homologovaných podle nových emisních norem. Nejžádanějším autem v Evropě se tehdy stal Opel/Vauxhall Corsa.

Tentokrát je důvod obdobný. V případě Golfu se teprve napříč kontinentem rozjíždí prodej nové osmé generace, zatímco Clio se v nové generaci prodává již od loňského podzimu, díky čemuž není jeho meziroční propad tak silný. Naopak nový Golf na skladech zkrátka chybí a ten dosavadní už zákazníci tolik nechtějí.

Volkswagenu se ale obecně v únoru moc nedařilo. Golf hlásí druhý nejsilnější propad z top 10, ještě hůře je na tom pak malý hatchback Polo. Skončil osmý s meziročním pádem registrací o 28 %. Přesto všechno si Volkswagen v únoru s přehledem udržel pozici nejprodávanější značky na starém kontinentu.

Velkým překvapením únorových statistik je pak ještě páté místo Fiatu Panda, miniaturní Ital totiž už dlouho nebyl takhle vysoko. Zatímco jiní silně klesaly, Panda těžila z meziročního růstu registrací o 10 %. Že by vliv příchodu mildhybridní varianty, nebo naopak výprodej skladů dosavadní verze? V nejlepší desítce si mimochodem jen tři modely proti loňskému únoru polepšily, vedle Pandy ještě třetí Peugeot 208 a čtvrtý Opel/Vauxhall Corsa (oba o 7 %).

Škoda Octavia tentokrát obsadila devátou příčku, 14.853 registrovaných kusů je o 11 % méně než před rokem. Vedle obecně nižšího odbytu výsledky podobně jako u Golfu ovlivňuje rozjezd prodejů nové generace.

Špatnou situaci na trhu dokazuje i fakt, že si meziročně pohoršila také SUV, jindy oblíbený segment, 415.300 registrovaných vozů této kategorie je o 1,7 % méně než před rokem. V top 10 dokonce ani tentokrát není žádný zástupce tohoto segmentu. Naopak meziročně vyskočila mnohdy už zatracovaná střední třída, která o procentní bod navýšila svůj tržní podíl, na 6,6 %. Prodeje táhly Volkswagen Passat a BMW 3 – první těží z modernizace, druhý z příchodu nové generace. Dohromady tato dvojice tvořila neskutečných 31 % registrací v segmentu střední třídy.

Evropský trh v únoru 2020: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř. Model Prodej 2/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Renault Clio 24.914 -4
2. VW Golf 24.735 -21
3. Peugeot 208 20.923 +7
4. Opel/Vauxhall Corsa 18.406 +7
5. Fiat Panda 17.680 +10
6. Ford Focus 16.730 -10
7. Citroën C3 16.254 -18
8. VW Polo 16.181 -28
9. Škoda Octavia 14.853 -11
10. Toyota Yaris 14.488 -10
11. Ford Fiesta 14.239 -17
12. Peugeot 3008 14.175 -10
13. VW T-Roc 13.886 -22
14. Nissan Qashqai 13.680 -13
15. Toyota Corolla 13.564 -
16. VW Tiguan 13.403 -19
17. Fiat 500 13.344 +15
18. Renault Captur 12.905 -20
19. Dacia Sandero 12.541 -21
20. Mercedes-Benz A 12.318 -1
21. VW T-Cross 11.610 -
22. Peugeot 2008 11.356 -20
23. Peugeot 308 10.715 -18
24. BMW 3 10.629 +73
25. VW Passat 10.554 +54
David Bureš
Diskuze (76)

Doporučujeme

31. 3. 2020 11:20
Re: Re: Tak to asi není moc překvapení
Co bolo v roku 2016-2018 je irelavantne, dnes su celkovo ceny inde u vsetkych znaciek.

Ak si dnes dorovnate vybavy Golf 7 aj s vypredajovym bonusom na uroven Golf 8, v kazdom jednom pripade je Golf 8 lacnejsi (v SR), mam to prepocitane ;)

Len predne LED stoje v Golfe 7 vyse 1400 Eur, Active Info Display vyse 600 Eur, lane assist, emergency call, velke radio, bluetooth, ...
28. 3. 2020 06:50
Re: Re: Re: Bravo
Bingo 👍
Avatar - Ozzman
27. 3. 2020 21:36
Re: Je to tu
Vždyť jsme jeli po dálnici a bylo to ok :)
Avatar - Mikesus
27. 3. 2020 21:03
Re: Je to tu
Clio mne překvapilo. Přesné řízení i řazení, jezdili jsme převážně po městě, takže nemůžu říct hluk mimo. Ale zdálo se odhlučněné dobře.
Možnost individuálního nastavení na výborné úrovni. Rozhodně tohle bych preferoval před Corsou nebo jakýmkoli VW klonem. p206 jsem ještě tu čest kromě statického pohledu neměl, a uvidíme co nový yaris.
U mne zatím v Bčku vede právě Clio.
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2020 20:39
Re: najlepsie male auto sucasnosti
Mazda 3 neohrozí Golf ani náhodou. Corolla má lepší předpoklady, ale 2 hybridy a základní benzín nemusí každému vyhovovat.