VW Golf ztratil titul nejprodávanějšího auta v Evropě. Překonal ho malý Francouz
Únorový souboj na čele nejprodávanějších aut v Evropě byl v únoru opravdu těsný. Mezi Cliem a Golfem byl rozdíl jen 179 registrovaných vozů.
Evropský trh s novými automobily nezažívá zrovna pozitivní začátek roku, v lednu i únoru prodeje aut na starém kontinentu meziročně klesly. A minulý měsíc se nedařilo ani Volkswagenu Golf, tradiční jednička totiž ztratila svoji pozici nejprodávanějšího automobilu v Evropě. Tu za únor 2020 získal Renault Clio.
Prodeje VW Golf totiž opět meziročně klesly, 24.735 registrovaných kusů je meziroční propad o 21 %. Renault Clio si proti loňskému únoru též pohoršilo, avšak jen o čtyři procenta na výsledných 24.914 registrovaných exemplářů. Překonalo tak Golf, který není v čele evropských prodejů poprvé od září 2018. Tehdy se Golf v souvislosti s nástupem nových emisních norem propadl až na 13. příčku, když na skladě neměl dostatek kusů homologovaných podle nových emisních norem. Nejžádanějším autem v Evropě se tehdy stal Opel/Vauxhall Corsa.
Tentokrát je důvod obdobný. V případě Golfu se teprve napříč kontinentem rozjíždí prodej nové osmé generace, zatímco Clio se v nové generaci prodává již od loňského podzimu, díky čemuž není jeho meziroční propad tak silný. Naopak nový Golf na skladech zkrátka chybí a ten dosavadní už zákazníci tolik nechtějí.
Volkswagenu se ale obecně v únoru moc nedařilo. Golf hlásí druhý nejsilnější propad z top 10, ještě hůře je na tom pak malý hatchback Polo. Skončil osmý s meziročním pádem registrací o 28 %. Přesto všechno si Volkswagen v únoru s přehledem udržel pozici nejprodávanější značky na starém kontinentu.
Velkým překvapením únorových statistik je pak ještě páté místo Fiatu Panda, miniaturní Ital totiž už dlouho nebyl takhle vysoko. Zatímco jiní silně klesaly, Panda těžila z meziročního růstu registrací o 10 %. Že by vliv příchodu mildhybridní varianty, nebo naopak výprodej skladů dosavadní verze? V nejlepší desítce si mimochodem jen tři modely proti loňskému únoru polepšily, vedle Pandy ještě třetí Peugeot 208 a čtvrtý Opel/Vauxhall Corsa (oba o 7 %).
Škoda Octavia tentokrát obsadila devátou příčku, 14.853 registrovaných kusů je o 11 % méně než před rokem. Vedle obecně nižšího odbytu výsledky podobně jako u Golfu ovlivňuje rozjezd prodejů nové generace.
Špatnou situaci na trhu dokazuje i fakt, že si meziročně pohoršila také SUV, jindy oblíbený segment, 415.300 registrovaných vozů této kategorie je o 1,7 % méně než před rokem. V top 10 dokonce ani tentokrát není žádný zástupce tohoto segmentu. Naopak meziročně vyskočila mnohdy už zatracovaná střední třída, která o procentní bod navýšila svůj tržní podíl, na 6,6 %. Prodeje táhly Volkswagen Passat a BMW 3 – první těží z modernizace, druhý z příchodu nové generace. Dohromady tato dvojice tvořila neskutečných 31 % registrací v segmentu střední třídy.
Evropský trh v únoru 2020: Nejprodávanější auta podle modelů | |||
Poř. | Model | Prodej 2/2020 [ks] | Meziroční rozdíl [%] |
1. | Renault Clio | 24.914 | -4 |
2. | VW Golf | 24.735 | -21 |
3. | Peugeot 208 | 20.923 | +7 |
4. | Opel/Vauxhall Corsa | 18.406 | +7 |
5. | Fiat Panda | 17.680 | +10 |
6. | Ford Focus | 16.730 | -10 |
7. | Citroën C3 | 16.254 | -18 |
8. | VW Polo | 16.181 | -28 |
9. | Škoda Octavia | 14.853 | -11 |
10. | Toyota Yaris | 14.488 | -10 |
11. | Ford Fiesta | 14.239 | -17 |
12. | Peugeot 3008 | 14.175 | -10 |
13. | VW T-Roc | 13.886 | -22 |
14. | Nissan Qashqai | 13.680 | -13 |
15. | Toyota Corolla | 13.564 | - |
16. | VW Tiguan | 13.403 | -19 |
17. | Fiat 500 | 13.344 | +15 |
18. | Renault Captur | 12.905 | -20 |
19. | Dacia Sandero | 12.541 | -21 |
20. | Mercedes-Benz A | 12.318 | -1 |
21. | VW T-Cross | 11.610 | - |
22. | Peugeot 2008 | 11.356 | -20 |
23. | Peugeot 308 | 10.715 | -18 |
24. | BMW 3 | 10.629 | +73 |
25. | VW Passat | 10.554 | +54 |