Americký Ford ústy svého viceprezidenta Lewise Bootha potvrdil, že indická automobilka Tata Motors je preferovaným partnerem pro finální fázi jednání o prodeji automobilek Jaguar a Land Rover.
Zapomínáš na jedno TATA dělá své vozy pro africký a asijský trh, a tomu musí odpovídat cena. A ceně samozřejmě odpovídá kvalita. A to know how se dá koupit samostatně u různých firem.. jednou z nich je dokonce Porsche. Ano Tata chce prestižní značku, proč? Protože potřebuje vlajkovou loď. Proč BMW koupilo RR, a VW Bentley? Především kvůli prestiži. Všichni tady zapomínáte na jedno. V Indii je obrovské množství miliardářů, a žádných zbohatlíků, ale majitelů IT firem. A tihle lidé chtějí luxus, a jsou zvyklí na evropský luxus. Na prodej je britská značka tak proč ji nekoupit, když UK je takový menší idol?
S Markem dlohodobe sdilime stejny nazor, ze Jag nepatri nad D3, ale paralelne vedle nich. Nad nimi misto neni a primo konkurovat, to nevim, jestli je na to cas i penize.
Pocuj kamosko, uz ti nekto povedal nieco o tom bazmeku co mas az na vrcholku svojej tupej schranky? Vies k cemu sa pouziva? Ak ano, tak prestan trepat take chujoviny, smaz co jsi napisal a zacni od znovu, bratcek *smajlik se vztycenym prostrednikem*
Pocuj, uz si niekedy videl dake auto z TATA-Motors? Viezol si sa v nom? Ja ano. A tvrdim, ze su to mega-krapy este o dve triedy horsie ako tie cinske kopiraky...
Co myslis, aky rozvoj caka Jaguar v rukach nekompetentnych amaterov? Naco si asi tak TATA chce Jaguar kupit? Aby mohli do nich pumpovat prachy a vyrabat so stratou? To asi sotva. Chcu len ziskat prestiznu znacku, a vsetko know-how ktore tam najdu vyuziju pri vyrobe svojich "aut"...
Z evropských automobilek mi Fiat do mé "rovnice" zapadal nejlépe. Ještě mi tam hrálo Porsche, ale to se spíše bude soustředit na ovládnutí VW Group.
Záleží co bude Tata s Jagem a LR udělat. U LR asi mít problém nebude, ale co s Jagem? Nechat ho konkurovat silné trojce, nebo ho radši šoupnout nad ně a konkurovat automobilkám jako je Masserati a Bentley? Ale nejsem Marko, abych se v tom vyznal. A že bych Markův názor na tohle rád znal ;-)
Uz jsem ti to tu psal nedavno, GRATUJULU K MOZKU! :yes: A taky k ocim, ktere vidi dal nez na spicku usmolenyho nosu. To co tu vypotila ta sbirka *cenzored* nad tebou nema snad ani smysl komentovat. Z toho co se zatim vi, je TATA nejlepsi moznou variantou a troufam si tvrdit, ze lepsi, nez nejaky evropsky vyrobce. Doufam, ze nezklamou.
Jeste porad je ve hre varianta nasledneho prodeje, pripadne joint-venture LR fitu po prodeji Tate. LR by se do portfolia Fiatu naramne hodil. Technologie by mohli sdilet jak Italove, tak Indove, kteri by na nmohli vyrabet nektere modely LR, stejne jako Fiat by mohl vyrabet nektere modely Jaguaru napriklad... Na kolik je podobny odhad odvazny uvidime jiz brzo ;-)
Konečně názor někoho, kdo do toho vidí. Indové to určitě nekupují proto aby prodělali. Určitě nebudou chtít obě značky předělat na lidové, lidovou značku mají. A naučte se značku TATA znát, protože hned po Číňanech přijdou Indové a za nějakých 10 let to bude jedna z běžných značek i tady. A hlavně kdo si alespoň 1 do roka prolistujete aktuální autokatalog víte, že kousky jako TATA Safari nebo malá Indica už nejsou tak úplně marná auta, design je víc než OK, jen technicky zatím nic moc ale to přijde. TATA je možná to nejlepší co mohlo Jaguar a LR potkat. (nicméně je to dovršení tragedie britského automobilového průmyslu, která začla na sklonku 60. let - je to memento pro všechny ostatní!)
To co zde všichni píšete psala většina lidí taky po té co se dozvěděli o prodeji Nové Huti Ostrava indické společnosti Mittal. A co se nestalo? Prudce se zvedla produktivita, a také kvalita služeb! Drazí kolegové Indové nikdy nebyla kolonií ve stylu afrických držav. Bylo s ní vždy zacházeno stejně jako s Austrálií, či Kanadou. Indičtí podnikatelé jsou tvrdí kapitalisté, kteří ví co dělají, nejsou to rozmazlení ruští nebo čínští miliardáři, ale mají tvrdou britskou školu (také jich tam hodně manažerů vystudovala). Firma Tata je obrovský průmyslový komplex, s obrovskými zisky. Že nemá vývojové kapacity? Proboha, ty se dají koupit! Firmy Porsche, Lotus a mnoho dalších to dělá denně! Jak se nejlépe uchytit na trhu s luxusními automobily? Koupit nějakou luxusní značku v úpadku. Vyrazíme stávající management, zvýšíme produktivitu, najmeme nejlepší designerské a vývojářské firmy. Motory se dají také koupit, přece jen jejich vývoj je stále dražší a pokud bude ochotná Tata pustit chlup..
Zkrátím to: pochybuji, že by koncern s mnohaletou průmyslovou tradicí utratil několik miliard za to, aby zhoršil dílenské zpracování. Právě naopak! Tata bude chtít vydělat mnoho miliard. Vše záleží pouze na tom, kolik peněz budou ochotni investovat a jak dlouho budou ochotni čekat na plody.. a Indové jsou hodně trpěliví. Takže držme Jaguáru palce a buďme rádi, že je nekoupili Číňané.
Uz teraz je kvalita aut znacky Land Rover miziva oproti Japoncom a Mercedesu, co bude ked sa dostanu pod TATA??? Momentalne montuju so Defendra motor z Fordu Transit, potom budu z coho davat motor? Z Hindustanu ??? ;-\ Zas na druhej strane India je velky trh, skoro 1 mld. ludi a na kvalite tam urcite nezalezi... >:D
Tak, aspon sa konecne vyfarbili...takze az ma omrzi moj Range Rover, tak dalsi offroad bude Mercedes G alebo Nissan Patrol, to su este slusne znacky aut...
Ja dufam, ze toto je skor daky oneskoreny silvestrovsky zart! Taky klenot ako Jaguar predat do ruk TATA Motors??? Viezol som sa v dvoch podivnych samohyboch s tym nakysnutym T-eckom na kapote, a vacsi srot som fakt este nevidel. Logan je oproti tomu Rolls-Royce...