Podobalo se italským supersportům, vzniklo však v Čechách a v jeho útrobách pracoval motor Tatra. Řeč je o nejslavnějším superautě tuzemské provenience, MTX Tatra V8.
Ing. Bolt s ní dosáhl 265 km/h a dále auto ještě zrychlovalo. A tady by vyladění stálého převodu s průběhem výkonu motoru pomohlo.
Eccora Sport V8 potom s motorem 4423 ccm, 294 kW (vrt. 95 / zdvih 75 mm) dosahovala přes 300 km/h a 0-100km/h za 5s.
PS:
1) Můžeš si všimnout, že už tehdy neměla Králova karoserie žádné "brzdící" spojlery, ale už(!) má vepředu splitter a difuzor a záď s přítlakem, odtokem a úplavem danými přirozeným tvarem. Cx bylo tedy i při vysokých rychlostech relativně nízké.
2) Můžeš si všimnout i "houslového" boku s odtrhovou hranou na prahu.
3) Přitom u nás nebyl aerodynamický tunel pro menší rychlosti = automobily. V Letňanech byl pro letadla.
Auto by jezdilo i 300 km/h, ale potíž byla mimo jiné s pořízením kuželového převodu v rozvodovce. To je velmi drahá a kumštovní záležitost - nedalo se v rychlosti udělat. Navíc byl celý diferenciál uložen unikátně(!) v klikové skříni - to dávalo autu špičkové rozložení hmotnosti.
Kdyby se však všechno dotáhlo do konce, bylo by to velmi pozoruhodné auto. Navíc byla Tatra zvyklá na malosériovou výrobu a zlepšování během ní - co si usmysleli, vymysleli a dotáhli do výroby. To bylo ojedinělé - Tatra se vždycky vyznačovala progresivními konstrukcemi.
Ale - holt byla blbá 90-á léta a hromadná likvidace postihla i Tatru.
O "aerodynamice" MTX V8 asi jen slyšela, ale tunel neviděla. Tehdejší Ferrari 348 od zančky s vlastním tunelem a porovnatelným výkonem jelo 275 km/h. Takže 265 byl pro MTX úplný strop. Nevěřím, že by bylo Ferrari horší.
Jinak MTX V8 mám ve své garáži snů už hodně dlouho i s Ecorrou a T700GT a taky Innotechem Mystero. :yes:
Jen tak namátkově, audi R8, 4,2 FSI současné generace, 309 Kw, max. rychlost 301 Km/hod., hmotnost 1620 Kg. Beru že Tatra MTX má o 200 kg míň., ale výkonový rozdíl je o třídu, a co se týče Cx, tak bych určitě vsadil, že má nižžší audi.
Neber to osobně, ale 265 a 300 je rozdíl vesmíru. Výpočet ti asi nedám, ale ppodívej se dnes na moderní supersporty, kolik musí mít výkon, alby jely 300. A tady máš max, co byla Ecora schopna dát. Zbytek jsou výmluvy. Tím však netvrdím, že Tahle Tatra a Ecora nebyly dobré počiny, sám se na Ecoru chodil dívat na GP Brno na vytrvalostní závody. Ten zvuk byl masakr. https://www.auto.cz/…ni-rekord-105752
Nemyslím, že by to byl nesmysl těch 300 km/h otázka je spíš kolik by k tomu auto potřebovalo dlouhou dráhu.... Vyloženě sprinter na 300 km/h by to zrovna nebyl.... Ale že by to to auto nedalo nebo se těsně nepřiblížilo bych neřekl
majitele si vzpomínám do dnes. Pravidelně jezdil s touto Tatrou z práce za Brno domů. Auto mělo fůru dětských nemoci, například když pršelo, nebo bylo vlhko, pořád se mlžilo čelní sklo, protož ventilační technika byla žalostná. Při krátké jízdě přes město furt zastavoval, nebo měl někdy otevřené křídlové dveře, aby aspoň trochu kabinu odvětral.