Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lexus RX 450hL – Poctivá prémiovka

Čtvrtá generace Lexusu RX vyráží do druhé poloviny svého života s několika zajímavými novinkami. I když na pohled to tak možná nevypadá.
Zpět na článek
1. 4. 2020 13:35
1. 4. 2020 14:06
1. 4. 2020 14:33
1. 4. 2020 18:24
1. 4. 2020 18:27
1. 4. 2020 20:13
1. 4. 2020 19:40
2. 4. 2020 12:09
2. 4. 2020 12:23
2. 4. 2020 15:03
2. 4. 2020 14:03
2. 4. 2020 09:10
2. 4. 2020 09:34
2. 4. 2020 09:45
2. 4. 2020 10:08
2. 4. 2020 15:52
2. 4. 2020 16:56
1. 4. 2020 16:26
1. 4. 2020 18:20
1. 4. 2020 18:54
1. 4. 2020 19:22
1. 4. 2020 19:56
1. 4. 2020 20:10
1. 4. 2020 20:14
1. 4. 2020 20:08
1. 4. 2020 20:11
1. 4. 2020 20:19
2. 4. 2020 13:25
2. 4. 2020 13:45
2. 4. 2020 14:15
2. 4. 2020 14:10
2. 4. 2020 15:50
2. 4. 2020 16:55
Avatar - KANKUNEN
1. 4. 2020 13:10
Furt mi to nedává smysl
auto jak kráva ideální na dovču a nic moc do města s motorem ideálním do města a nevhodným na dovču.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - wakantanka
1. 4. 2020 13:21
Re: Furt mi to nedává smysl
Keď ale vezmeš do úvahy fakt, že mnoho z takýchto áut strávi väčšinu svojho života v meste, tak to potom začína dávať zmysel. Teda aspoň mne.
Avatar - white label
1. 4. 2020 15:16
Re: Furt mi to nedává smysl
Pokud někdo s podobně velkým vozem stráví většinu jeho života ve městě, pak to obecně moc smyslu nedává...
I v těch větších/velkých autech totiž ve městech obvykle vidíš maximálně 2 osoby (včetně řidiče).
1. 4. 2020 15:45
Re: Furt mi to nedává smysl
Záleží v jakém městě. Pokud bydlíš na hranicích nějakého velkého a máš dvě auta na dva lidi, jak je dnes obvyklé, tak vyjma cest o víkendu a na dovolené, tohle auto může opravdu strávit dost času městským a příměstským hrkáním.
Avatar - white label
1. 4. 2020 15:57
Re: Furt mi to nedává smysl
Můžeš samozřejmě jezdit třeba každé ráno pro rohlíky i s H1, ale smysl to moc dávat nebude. Každé auto může většinu svého života strávit ve městě, ale u některých to dává větší smysl, než u jiných.
1. 4. 2020 18:21
Re: Furt mi to nedává smysl
No a u tohoto to dava smysl alespon z hlediska pohonu.
Avatar - wakantanka
1. 4. 2020 20:27
Re: Re: Furt mi to nedává smysl
Samozrejme, že kupovať si toto na jazdenie v meste je povedzme hlúposť. Fakt je ale ten, že mnoho podobných áut je práve takto užívaných. V takomto prípade u Lexu vidím bonus v podobe spotreby.
Avatar - _Karel_
1. 4. 2020 20:59
Re: Re: Furt mi to nedává smysl
Poud někdo nebydlí v Praze nebo Brně, tak ta "hloupost do města" vypadá úplně jinak.
Avatar - wakantanka
1. 4. 2020 21:49
Re: Re: Re: Furt mi to nedává smysl
Sám som toho názorný príklad, jazdím podobne veľkým, zhruba rovnako ťažkým MPV akurát s dielom. 🙂 A je mi jasné, že pre mnohých je to nezmysel. Vzhľadom k mojim potrebám a možnostiam to je najlepší kompromis,ale pre mnohých to bude hlúposť.
Avatar - _Karel_
1. 4. 2020 22:19
Re: Re: Re: Furt mi to nedává smysl
Hm. Jezdí to po městě za 8,5 - totéž, co nějaká felda. Mimo nejhustší města (a i tam jen někde) není problém s parkováním o nic víc, než s nějakou oktávkou, s tím, že je to komfortnější. Pořád problém nevidím. ;-)
Avatar - wakantanka
2. 4. 2020 08:43
Re: Re: Re: Furt mi to nedává smysl
Ja to vidím tak, že jadziť s hocičím podobne veľkým po meste je skôr oštara, ekologiku neriešim. Proste s 5 m dlhým a 2 m širokým autom sa parkuje vždy horšie ako so zástupcom tiery mini či B. Spotreba je fajn, preto píšem, že ak niekto primárne používa toto auto takýmto spôsobom má ju ako bonus nižšiu.
2. 4. 2020 09:38
Re: Furt mi to nedává smysl
White_label. Uvažuj realisticky. Rodina bydlí v satelitu za městem (nebo i jinde, není podmínkou). Oba potřebují auto. Jedno koupěj větší (to se bere na ty cesty na dovolenou), druhé třeba menší pro manželku. I to větší je denně používáno na běžné cesty po městě a do práce. Nebo si myslíš, že je hodně lidí, kteří si koupí auto JEN na cesty na dovolenou? Kolik myslíš takových dovolených lidi do roka mají? Tak, jak si to představuješ ty, to prostě v praxi nefunguje...
Avatar - Emel
1. 4. 2020 13:32
Re: Furt mi to nedává smysl
Proč nevhodný... protože to jezdí dálnici za 10? To přece není žádná trága pro auto těhle rozměrů...
Avatar - fOE
1. 4. 2020 13:50
Re: Furt mi to nedává smysl
Jsi stastny clovek pokud toho za rok najezdis vic na dovcu nez kazdodennim dojizdenim za praci, rozvozem deti atd. :-)
Avatar - KANKUNEN
1. 4. 2020 14:52
Re: Furt mi to nedává smysl
Hlavně nejsem nešťastník, který autem za dva a půl mega akorát drncá kolem komína. No leda že by měl člověk na dovču nějaký ten obytňák za 5. ;-)
1. 4. 2020 14:16
Re: Furt mi to nedává smysl
Ale takový kráva od Picassa ;-)
Avatar - fOE
1. 4. 2020 14:36
Re: Furt mi to nedává smysl
Modiglianiho ;-)
1. 4. 2020 15:13
Re: Furt mi to nedává smysl
Ten má málo hran, ale bizarnější obličeje :-[]
Avatar - fOE
1. 4. 2020 15:53
Re: Furt mi to nedává smysl
Jak vidim neco prehnane natazene / jezevcikovite, vidim proste Modiglianiho. Pravda tohle funguje u lexusu (nebo superbu II) jen pri pohledu zboku. Pri pohledu zepredu si vybavim levne obchodakove "umeni" s trpitkama zdobenym a kovovyma barvama malovanym patvarem neceho co mohla byt zena? krajina? predator? Nevim. Ale idealne kdyz to jeste z obrazu vystupuje. :-[]
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - white label
1. 4. 2020 15:59
Re: Furt mi to nedává smysl
fOE 15:53
Tak jsem si říkal, proč k tomu dáváš odkaz na G8, a to byla jenom reklama před videem z tvého odkazu. :-[]
2. 4. 2020 08:57
Re: Furt mi to nedává smysl
Zavislosti od potrieb. Byvam v malom meste, razim filozifu jedneho dostatocneho auta v rodine a toto by vyhovalo. A hej, najviac km s tym spravim asi do prace a nazad a behacky v meste. Na dlhe trasy (viac ako 100 km) to bude jazdit tak 10-15% z najazdu. Takze podla mna idealna kombinacia.
Avatar - poterienko
1. 4. 2020 13:35
K ničemu
Takže si to shrňme. Je to hnusné, z boku přímo obludné, pomalé a užrané. Hezky Lexus :D .
Rozbalit vlákno
29
Avatar - lamal
1. 4. 2020 14:06
Re: K ničemu
h0vn0 sa tomu rozumieš...
Avatar - _Karel_
1. 4. 2020 14:33
Re: K ničemu
Hezký to není, ale užraný na benzinovou V6 ve velkým SUV? Pomalý? Pro cilovku určitě ne.
1. 4. 2020 18:05
Re: K ničemu
Přesně. Ten boční pohled je strašlivý. Z nuly na sto za 8 sekund? Dynamika zřejmě velmi průměrná.

Za tyhle peníze je X3M, a to je úplně někde jinde. Za mně Lexus :no:
1. 4. 2020 18:20
Re: K ničemu
X3m si myslíš, že je konkurence pro tento Lexus?
človek, kterej chce luxusní auto pro rodinu a nereší zrychlení z 0 na 10, naopak, hledá auto na pohodový ježdení, tak určite pujde do bmw pro o polovinu menší a 10x min pohodlnou x3m. tleskám za názor :D
1. 4. 2020 18:24
Re: K ničemu
A BMW bude mit ve meste o polovinu vyšší spotrebu.
1. 4. 2020 18:27
Re: K ničemu
X5 45e určitě ne a 30d o něco málo podle podmínek ano.
1. 4. 2020 20:13
Re: K ničemu
Ja reagoval na X3m... :-)
1. 4. 2020 19:19
Re: K ničemu
O polovinu menší X3M není. Nepohodlnější bude, ale to je samozřejmě o tom, co kdo chce. Buď chceš auto anebo tohle, ale chápu, že si to svoje kupce najde. Pro mne není. I ta maximálka 180 km/h je neskutečně úsměvná a vypovídá hodně o tom, jak na tom tohle auto s dynamikou bude.
1. 4. 2020 19:40
Re: K ničemu
Přemýšlím, kdy jsem naposled potreboval - nebo spis mohl - jet víc než par sekund 180. Myslím, ze omezovac na 180 má i Géčko a i ten RAM, co byl v testu dva dny zpět.
2. 4. 2020 12:05
Re: K ničemu
Nejde ani tak o to jezdit rychleji. Sám nepamatuju, kdy jsem jel naposledy přes tuhle rychlost, ale daný údaj je ukazatelem i toho, jak se auto na takovou rychlost dostane. Čím blíž k maximální rychlosti, tím pomaleji se na ni auto dostává, to je obecný princip, takže pokud tenhle Lexus nejezdí tak, že "narazí" v plné síle ve 180 do omezovače rychlosti, tak je mi jasné, že se na 180 bude plazit pomalu. Normálně bych se v rámci posuzování dynamiky zeptal na údaj 0-200, který o dynamice řekne víc než 0-100, a to ne proto, že bych chtěl jezdit 200, ale protože mi to hodně řekne o zrychlování např. 80-150, 60-130 apod.), což už na dálnici člověk často využije (nebo alespoň já ano, např. při napojování, předjíždění apod).

Nechci se Lexusu smát. Jen poukazuju na to, že auto s větší výkonovou rezervou bude bezpečnější a tenhle Lexus na auto s výkonovou rezervou nevypadá. Proto ten palec dolů. ;-)
2. 4. 2020 12:09
Re: K ničemu
Je to atmosférický motor s výkonem okolo 280 koní, pružnost bude slušná díky elektropohonu navíc. S absolutně nesportovním podvozkem to bude tak akorát. Tohle není BMW a není to nic, pro tradičního kupce BMW. Prostě to má svoje publikum.
2. 4. 2020 12:20
Re: K ničemu
V pořádku. Však jsem psal, že určitě to auto má své kupce. ;-)
1. 4. 2020 20:54
Re: K ničemu
Myslím, že maximalka omezena na 180, nevypovídá o dynamice lautr nic.
Já Teda po dálnici jezdim tak středně - 140 až 170 a už těch 170 mi přijde na našich cestách jako hraniční rychlost. Protože když někdo jede 80 v pravým a jde předjíždět kamion co jede 75, než se podívá tam a zpět a začne manévr, ty ujedes půl kilometru. Takže lítat 200 a víc, ok, zkusil jsem si to, ale už to nepotřebuju.
2. 4. 2020 12:08
Re: K ničemu
Viz můj komentář o vlákno výš. Určitě nehoruju pro to jezdit 200 po dálnici, ale považuju za dobrou vlastnost auta dostatečné zrychlení, a to i v dálničních rychlostech. A tahle disciplína asi nebude silnou stránkou auta, které má maximálku 180 km/h.
Avatar - _Karel_
2. 4. 2020 12:23
Re: K ničemu
Tohle auto přece proboha nemá maximálku 180kmh kvůli výkonu motoru, to je konstrukční omezení. Tudíž to o jeho schopnosti zrychlit na 180 moc nevypovídá.
2. 4. 2020 14:48
Re: K ničemu
Takže říkáš, že do toho omezovače ve 180 v plném rozletu narazí? Pokud ano, tak se dynamice tohoto Lexusu omlouvám.
Avatar - Emel
2. 4. 2020 15:03
Re: K ničemu
Tak to mají i některé další hybridní Toyoty (Corolla, myslím i Camry). Je to limitace daná převodovkou, resp. HSD.
Avatar - speedfred
2. 4. 2020 23:14
Re: K ničemu
Camry v hybride má limiter na 200 a vraj ide aj viac (info od predajcu) ja som to ale neskúšal.
2. 4. 2020 14:03
Re: K ničemu
Jenže to ti maximálka omezená omezovačem neprozradí. M5 také pojede jinak než třeba 530i, přestože obě jedou maximálně jen 250.
2. 4. 2020 08:52
Re: K ničemu
Naštěstí v tvém případě je to rozhodování o tom, který plakát si pověsí nad postel. :-)
2. 4. 2020 09:10
Re: K ničemu
Proč to píšeš zrovna majiteli Alpiny? Oooops, to je celkem netrefa ;-)
2. 4. 2020 09:34
Re: K ničemu
Protože jak znám Mr. Beranka, tak by si ani jedno z těchhle aut nikdy nepořídil. Takže je to zcela bezpředmětné. Nebo se ti změnily priority a chceš SUV?:)
2. 4. 2020 09:45
Re: K ničemu
To píšeš mě? Za mě SUV ano, jak víš tak je využiju a vím co od nich čekat a co ne ;-)
2. 4. 2020 10:08
Re: K ničemu
myslím Beranka, sorry, chtěl jsem ho vtáhnout do diskuse:)
2. 4. 2020 12:17
Re: K ničemu
Ne ne. :-) Pořád čekám na novou M3, ale musím uznat, že X3M na mne udělala velký dojem. Teď byl na BMWBlogu test jedné přikrmené od Manhart Racing - https://www.bmwblog.com/…3-m-competition/ - tohhle se mi líbí. Jestli je takovýhle trhač asfaltu přikrmená X3M, obdobně přikrmená M3ka bude fantastická. :D
2. 4. 2020 15:52
Re: K ničemu
Jak dlouho asi vydrží 3.0 s 630 hp?
2. 4. 2020 16:46
Re: K ničemu
Je nutné to brát v souvislostech. X3M v Competition Paketu má papírově 510 koní, ale ve skutečnosti má o dost víc. Údaje z různých měření ukazují spíš na 550-570 na klice (podle toho, kolik se počítají ztráty), protože BMW jako obvykle silně podhodnocuje, tudíž 70-80 koní navíc mapou je u motoru kolem 500 koní normální zisk mapou - nic extrémního. A navíc jsou vnitřnosti té S58 kované, takže ty něco vydrží. :)

O motor bych se nebál. Spíš převodovka dostane zabrat, protože jestli má po úpravách motor 780 Nm a převodovka je, tuším, do 700 nebo 750 Nm, tak to bude v rámci péče o ní chtít častěji v ní měnit olej a launch control moc nepoužívat. :)
2. 4. 2020 16:56
Re: K ničemu
tak to jsou strašidelné čísla... jestli tohle dostane M3/4 tak bez X-drive ani ránu...
2. 4. 2020 12:09
Re: K ničemu
Tak určitě. :-) :-) :-)
Avatar - netcar.xx
1. 4. 2020 13:45
Kde je Fostek?
Tohle je jeho parketa.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - fOE
1. 4. 2020 13:51
Re: Kde je Fostek?
Ceka az tu nekdo napise ze BY si to koupil. :-)
Avatar - speedfred
1. 4. 2020 16:02
Re: Kde je Fostek?
Už nabíja zbrane.🏹
Avatar - lamal
1. 4. 2020 14:07
napadne mi to pripomina test...
https://www.youtube.com/watch?… tohto pána... zhrnutie takmer vsetkych klucovych veci ako z toho video testu
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
1. 4. 2020 14:10
Nebuďme malicherní,
holt i slepec si může koupit auto. ;-)
Rozbalit vlákno
8
1. 4. 2020 14:15
Re: Nebuďme malicherní,
Krátká verze je ještě akceptovatelná, neříkám tím krásná. To co se povedlo s prodloužením je vzhled jezevčíka, který sežral trojúhelník! :-!
1. 4. 2020 14:17
Re: Nebuďme malicherní,
Je to skrátka hnusné jak cesta do roboty.
1. 4. 2020 14:18
Re: Nebuďme malicherní,
:-[] :yes:
Avatar - lamal
1. 4. 2020 14:35
Re: Nebuďme malicherní,
ja mam svoju cestu do prace rád (bike)... a aj vdaka Lexusu a ich technologii (toyota ofc) to ma vacsi zmysel...
Avatar - white label
1. 4. 2020 15:33
Re: Nebuďme malicherní,
"Slepý" a bohatý... :-)

RX je pro mě (od začátku) synonymem dost škaredého auta za hodně peněz.
Avatar - speedfred
1. 4. 2020 16:01
Re: Nebuďme malicherní,
:-[] :-[] :-[] :-[] slepec kupuje podľa sluchu a hudba je tam vraj špičková. Neviem, nečul som ju.
Avatar - white label
1. 4. 2020 16:10
Re: Nebuďme malicherní,
sf 16:01
Špičková hudba "decentně" podmalovanou variátorovým vytím..., audio by Alex "Wolfkinson"! :-[]
Avatar - speedfred
1. 4. 2020 16:16
Re: Nebuďme malicherní,
Asi preto tam dali super apratúru aby si nečul to zavíííjanie.
Avatar - kari.laz
1. 4. 2020 15:01
Vlk na měsíc
Já nevím, ale proč si někdo pořídí auto za dva a půl milionu, když to pořád vyje jak vlk na měsíc?
Ano, není to tak často, vyje to šestiválcově, ale monotonní zvuk to nezapře. auto 2,2 tuny, kdy tam je spousta elektromotorů, ale ve finále to stejně nejede nijak zázračně.
Rozbalit vlákno
160
Avatar - Emel
1. 4. 2020 15:19
Re: Vlk na měsíc
No dobře... relevantní naftová X5 zase chrochtá... taky šestiválcově, taky chrochtá.

Kilo za 8s, dálniční spotřeba 10 (jakožto nejslabší článek toho celého), šest víceméně plnohodnotných míst a docela vymazlený interiér... neříkám že bych to chtěl domů, ale objektivně mi to nepřijde tak zlý.

Fosteku, lehni ;-)
1. 4. 2020 15:25
Re: Vlk na měsíc
Za 2,5 budeš s X5 nebo GLE nebo Q7 chrochtat kilům za 6s, spotřebu budeš mít podobnou nebo nižší a můžeš si dopřát v těchto relacích i plug-in. Jen to nebude o 6-ti místech ;-)
Ale nikomu to neberu, jen pro mě je to no way ;-)
1. 4. 2020 15:36
Re: Vlk na měsíc
Za 6 nebo 8s je mi to úplně jedno (u tohoto typu auta). Mě by vadila ta "chronická" nespolehlivost a složitost současných dieslů.
Tomu RX bych věřil podstatně víc, ale ta verze L se mi ale proporčně fakt nelíbí.
1. 4. 2020 15:43
Re: Vlk na měsíc
Docela se bavím hypotézami o nespolehlivostí současných dieselů. Mám je na firmě, sám jsem něco odjezdil na Q7 i X5 F15, XF a ohledně motoru jsem neřešil nikdy nic.
A znovu, dnes za podobné peníze pořídíš hybridní pohony i v jiných autech stejné kategorie.
1. 4. 2020 18:28
Re: Vlk na měsíc
Myslis ze hybrid od BMW se bude spolehlivosti priblizovat tomuhle? :-O
Avatar - speedfred
1. 4. 2020 18:44
Re: Vlk na měsíc
Ty myslíš že hybrid od BMW sa bude kaziť? Máme nejaké skúsenosti?
1. 4. 2020 19:48
Re: Vlk na měsíc
Mne staci, jak se kazi benzinovy motory BMW bez hybridu.

O konkretnich spatnych zkusenostech s hybridem nevim.

Vim jen, ze Lexus a HSD je etalon spolehlivosti.
To je ale dano hodne kvalitou Toyota a principem HSD.
Ani jedno z toho neplati pro BMW.
2. 4. 2020 07:18
Re: Vlk na měsíc
Jak se ti zkazil R6 od BMW? ;-)
2. 4. 2020 10:50
Re: Vlk na měsíc
Ja jsem presel ke znacce, ktera umi vyrobit spolehlivy 4-valec ;-)
Avatar - Emel
2. 4. 2020 11:06
Re: Vlk na měsíc
Myslíš 1.5 VTEC Turbo :-) ?
2. 4. 2020 11:15
Re: Vlk na měsíc
To musím říct manželce, aby se tedy začala u 20i od BMW obávat ;-)

Jak je to u Hondy s prosakováním benzínu do oleje? Už ok?
Avatar - Dinar
2. 4. 2020 09:10
Re: Vlk na měsíc
Ten "princip HSD" to je podobné zaklínadlo, jako "osvědčená pohonná jednotka" u koncernu VW. V obou případech to znamená zastaralý. Toyotě v hybridních pohonech ujel vlak, konkurence dělá PHEV, které umí jet čistě na el. rychleji, mají výrazně lepší zrychlení, vyšší maximálku a to vše umí bez vytí variátoru. Opájení se bájnou spolehlivostí, k jejímuž srovnání nemáš žádná data, je to jediné, co uctívačům toyoty zbylo. ;-)
2. 4. 2020 10:10
Re: Vlk na měsíc
https://www.rd.com/…er-250000-miles/

V cem je HSD zastaraly? :D

Rozumis trochu tomu principu HSD?

Jinak tady mas zajimavy video o problemech Lexusu a BMW:
https://youtu.be/DJJkYTq0BBA :yes:
Citace z videa vyse 8:40:
If you want dependability and you want larger SUV, you have to go to Lexus ;-)
No a (pro me NE-) prekvapive tam zminuje problemy s cistenim spalin u dieselovych BMW. Zdravim Paju.
2. 4. 2020 10:34
Re: Vlk na měsíc
Nevím o problémech s čištěním spalin a nikdy jsem to nemusel řešit. Ani kolegové, kteří mají těch cukaček podstatně víc ;-)
2. 4. 2020 10:42
Re: Vlk na měsíc
No podle me jsou to prave ta auta s vyssim najezdem...
Avatar - Dinar
2. 4. 2020 10:41
Re: Vlk na měsíc
Hezký, podívej se na kanál toho člověka, jaké on sám má auto. Teď prodává svou 335i E90 a nahradí ji F-typem R. :D :D
Myslím, že to je nejlepší odpověď.

Auto s HSD má papírový výkon, kterému neodpovídá předváděná dynamika. HSD má nepříjemný zvukový projev.
Konkurence umí hybridní pohon lépe, HSD je překonaný.
2. 4. 2020 10:55
Re: Vlk na měsíc
Tak ja jsem na to video koukal cely.

Taky tam rika, ze Lexus je pro ty, co chteji spolehlivost a BMW pro ty, co zabavu (tak nejak zjednodusene).

A my se tu ted bavime o spolehlivosti...
RX bych si nikdy nekoupil pro zabavu :-)

Pokud vim, tak na charakteristice pohonu, ktera ovlivnuje zvukovy projev taky zapracovali.
Neni problem uprava SW a auto bude menit otacky jako klasicky ;-)

HSD otacky menit muze (viz posledni generace). A muze jezdit naprosto plynule.
Evropsky hybrid neumi jezdit plynule.
Co rikas na pripravovany PHEV Toyoty?
V cem je prekonany? V cene a spotrebe v hybridnim modu. :D
https://www.auto.cz/…ny-dojezd-132125
2. 4. 2020 11:01
Re: Vlk na měsíc
To, že je X5 na silnicích lepší RX je fakt, ale zábavu bych ani u jednoho nehledal. Obhajuješ tu jakousi osobní preferenci bez zkušeností alespoň s jedním z břehů.
Já si RX vyzkoušel dvakrát a pokaždé jsem došel k názoru, že to auto prostě není pro mě. A své volby jsem nelitoval.

Co je tedy relevantnější? Jakési odkazy na youtubery, nebo reálná zkušenost? Já nemám za co kopat, kdybych byl nespokojený, jdu o dům dál a nebudu to řešit. Ale tvá představa, že ten kdo koupí cokoliv jiného než Lexus nebo jiného japonce trpí syndromem sebemrskačství je lichá. ;-)
2. 4. 2020 11:16
Re: Vlk na měsíc
Jak jsi prisel na to, ze s temi auty nemam zkusenosti??

Ja prave po zkusenosti s RX beru hybrid HSD jako etalon.
Kteremu se dosud malokdo priblizil.

A BMW se svym 8st automatem ani nahodou.
Opet z vlastni zkusenosti :-)
2. 4. 2020 11:20
Re: Vlk na měsíc
Někteří už zkusili údajně lepší Aisin, já ho ještě v autě neměl, ale 8st od ZF je naprosto fantastická převodovka, nevím v čem by měl být variátor lepší.
Z těch automatů, které jsem kdy měl nebo vyzkoušel je ZF 8 nejvyváženější a nejlepší.

Píšeš mi tu o údajné nespolehlivosti a já ti oponuji statisíci kilometrů aut, které jsem si koupil za své a opakuji, že pokud by nebyla spolehlivá nebo špatná, znovu své peníze do nich nedám. Jakou vlastní zkušenost k tomu dáš? ;-)
2. 4. 2020 11:23
Re: Vlk na měsíc
8st ZF je ladeny do sportu.

I starsi automaty od Mercedesu, ktere vic protacely HDM byly komfortnejsi.
Mne 8st. ZF ani v rezimu komfort nevyhovoval.
Jedine co bylo fajn, bylo EKO a plachteni.
Ale to umi HSD opet mnohem lip - s vypnutym motorem..

V cem by mel byt HSD lepsi?
V plynulosti. Tam je proste neprekonatelny.
Vyrobci prevodovek se holedbaji, jak radi neznatelne :D

Takze ano, na ''sportovani'' ZF.
Na komfort HSD.

Jinak vlastni zkusenost s pul milionem kilometru ti urcite neposkytnu :-)
Ale jsem schopny poskytnout ti technickou analyzu.
A kazdy kdo neco vi o technice, tak je mu jasne, ze mnohem spolehlivejsi je planetova prevodovka, elektronicky rizena a jednoduchy V6 bez turba, nez x stupnovy HDM automat s motorem s turbem, SCR, DPF atd.
Obzvlaste kdyz to jednodussi pochazi od vyrobce vyhlaseneho kvalitou a s nejlepsim vyrobnim systemem sveta (ktery mimochodem zachranil Porsche).
2. 4. 2020 11:36
Re: Vlk na měsíc
Proč do sportu? Je perfektně odladěný tak, aby při běžné jízdě řadil neznatelně a při sportovní se choval adekvátně. 7-G Tronic byl naprosto nesrovnatelný ve většině jízdních režimů a v komfortním pak ničím nevynikal.
A nikdo se tu nepře, že čím méně kur.vítek tím lépe. Nejlíp na tom bude taková koloběžka... ;-)

btw, ZF 8 je automatická planetová převodovka, ne?
2. 4. 2020 11:41
Re: Vlk na měsíc
No, vis, nekdo pise, ze mu vadi vyti motoru.

Mne zase vadi skubani pri razeni ;-)

Ano kolobezka bude spolehlivejsi, ale my se tu bavime o stejne kategorii. Kde Lexus nabizi to nejjednodussi (mechanicky) a BMW to nejslozitejsi.

Prevodovka Lexusu je nesrovnatelne jednodussi.
Hlavne se prevodovy pomer ridi jen elektronicky rychlosti elektromotoru!
Nema HDM, zadnou spojku a jen jeden prevod!
https://www.amazon.ca/Lexus-Transmission-3090048040-3090048041-3090048042/dp/B0722VC4ZK
Mechanicky jednodussi muze byt uz pouze redukcni prevodovka elektromobilu.

Vis jak neskutecne slozita je prevodovka ZF?
S HDM, spojkou co spoji natvrdo, 8i rychlostmi atd.
2. 4. 2020 12:00