No dobře... relevantní naftová X5 zase chrochtá... taky šestiválcově, taky chrochtá.
Kilo za 8s, dálniční spotřeba 10 (jakožto nejslabší článek toho celého), šest víceméně plnohodnotných míst a docela vymazlený interiér... neříkám že bych to chtěl domů, ale objektivně mi to nepřijde tak zlý.
X3m si myslíš, že je konkurence pro tento Lexus?
človek, kterej chce luxusní auto pro rodinu a nereší zrychlení z 0 na 10, naopak, hledá auto na pohodový ježdení, tak určite pujde do bmw pro o polovinu menší a 10x min pohodlnou x3m. tleskám za názor :D
Pokud někdo s podobně velkým vozem stráví většinu jeho života ve městě, pak to obecně moc smyslu nedává...
I v těch větších/velkých autech totiž ve městech obvykle vidíš maximálně 2 osoby (včetně řidiče).
Hm. Jezdí to po městě za 8,5 - totéž, co nějaká felda. Mimo nejhustší města (a i tam jen někde) není problém s parkováním o nic víc, než s nějakou oktávkou, s tím, že je to komfortnější. Pořád problém nevidím. ;-)
Nejhorší jsou černobílí šiřitelé obecných pravd, jedni tvrdí, že jedině benzín a ti druzí zase naopak. Rozhodně nepatřím ani do jedné z těchto skupin. Jezdím např. jak třílitrovým dieselem, tak i třílitrovým benzínem (v obou případech crossovery) a u obou paliv jasně vnímám jejich výhody i nevýhody. Už dlouhou dobu jezdím souběžně dieselová i benzínová auta a nemám s tím žádný problém. chce to jen dobře volit palivo ke konkrétnímu autu a jeho konkrétnímu využívání. A hlavně se nenechat omezovat předsudky.
Přemýšlím, kdy jsem naposled potreboval - nebo spis mohl - jet víc než par sekund 180. Myslím, ze omezovac na 180 má i Géčko a i ten RAM, co byl v testu dva dny zpět.
Za 6 nebo 8s je mi to úplně jedno (u tohoto typu auta). Mě by vadila ta "chronická" nespolehlivost a složitost současných dieslů.
Tomu RX bych věřil podstatně víc, ale ta verze L se mi ale proporčně fakt nelíbí.
Možná jsem slepej, možná mám zvracenej vkus, ale ten design mi nevadí. Profil připomíná R třídu od MB, nejvíc mi asi vadí pohled zepředu zesikma, tamta disproporce vyniká nejvíc. Každopádně u mě to plnohodnotne vyvažuje interiér, kterej je, v záplavě dnešních moderních upatlanych displejů, prostě super. Luxusní auto na pohodu.
...emisní pokuta u hybridu snad taky není žádná.... emisní pokuta tohoto hybridu je velká, v papírech má 138g CO2/km což má k požadovaným 95 g/km hodně daleko.
ten RX je paradny suhlas.... mne sa ale ovela viac paci ta kratsia karosarska verzia ... tato predlzena je uz kusok akasi hmotou nevyvazena ( tu by to chcelo uz kusok vacsi razvor ) aj ked samozrejme bude este praktickejsia :yes:
aj mne sa uz prve hybridne RX moc pacilo...na svoju dobu bolo snad este naslapanejsie a jedinecnejsie ako to sucasne aj ked samozrejme to sucasne je opat peckove a velmi originalne.... za dane prachy podla mna vyborna ( premiova ) volba :yes:
Střídám 3 auta... Cupru, Superba a přesně tohoto Lexe. A jestli toto auto dává smysl? Ano, velký. Těžko to někomu vysvětlovat, jezdím s ním skoro rok, tak vím, o čem mluvím. A naživo vypadá o dost lépe, obzvlášť ve světlé barvě... Kdybych se měl těchto aut zbavovat, tak nejdříve pustím Superba, a to absolutně bez emocí...pak s ohledem na finance a náklady na provoz (gumy, pojištění, servis, díly apod.) asi toho Lexe a nechal bych si cupru...ale bylo by to těžké rozhodování.
ano tohle konkrétní auto je opravdu škaředé. obyč RX450h se mi celkem líbí. jinde předvádí Lexus daleko hezčí práci (LC např.)
edit. beru zpět. prohlédnul jsem si pořádně galerii, připomíná mi to R-classe a docela se mi to líbí. nesnaží se to za každou cenu vypadat jako "teréňák". spíš velké MPV.
Můžeš samozřejmě jezdit třeba každé ráno pro rohlíky i s H1, ale smysl to moc dávat nebude. Každé auto může většinu svého života strávit ve městě, ale u některých to dává větší smysl, než u jiných.
u testů Lexusu musíš u Auto.cz použít tzv. buharskou konstantu abys něco z hvězdičkového hondocení vyčetl, je to asi tak že 3.5* u Lexusu jsou 4,5* u evropských a korejských konkurentů a 5* u škodovky, 4* u Lexusu jsou potom jako 5* u všeho ostatního a 5* plus dodatek že bohužel nemají více hvězd u hodnocení u škodovek. Ty 4* u tohoto auta jsou vlastně takovým normálním maximálním hodnocením. Zase to má výhodu že když už Lexus vydá auto mimo možné rámce hodnocení(tzv. se nevejde do žádných tabulek) jako třeba LC 500 tak tam pořád ta jedna hvězda navíc je takže okamžitě u Lexusu na Auto.cz pozdáš že se jedná o naprosto vyjímečnej kus auta což u konfekce nemáš šanci poznat.
Jde to říct i jednodušeji, pokud se ti design Lexusu líbí, můžes si s klidem vždy tu jednu hvězdu přičíst protože má jednu dole automaticky za design na kterej prostě nejde nemít názor jako se to stává u ostatních značek velmi často, dokonce můj známej kterýmu se Lexusy líběj by si ho nikdy nekoupil protože nesnese pocit že jeho auto se někomu může nelíbit, až tak jsme na tom tady špatně.
Je to atmosférický motor s výkonem okolo 280 koní, pružnost bude slušná díky elektropohonu navíc. S absolutně nesportovním podvozkem to bude tak akorát. Tohle není BMW a není to nic, pro tradičního kupce BMW. Prostě to má svoje publikum.
V tomto případě jsem neřekl o vhodnosti pohonu ani slovo.
V předchozím testu o RAMu jsem dokonce napsal, ze na tahání s plnou zátěži je benzin ekonomicky nonsens.
Lexus diesel nenabízí, stačilo by, aby změnili převodovku za konvenční, jako to dela BMW u svých hybridu.
Ale zjevně jim to prochází, už tohle řešení prodávají snad 15 let a lidi to kupuji... pořád.
Nicméně jednoduchá otázka; v čem je nafta pod kapotou automobilu lepší než benzin?
Napadá me jen jeden aspekt, jezdí za min:)
Lexus je ako zena vsetky su krasne len mi malo pijeme :-! Idem si rasej dat Skota potom sa bude velmo pacit , ale zase skarede su hodne ,spolahlive s dobrym srdcom tak este jeden....uz sa zacina pacit :-!
Fakt to zavíjanie je nepríjemné, v meste je ten Toy/Lex hybrid fajn ale až chceš trocha výkonu tak už to je nepríjemne a pocitovo to ani moc nejde (v reále troška áno). Takže v takomto aute asi radšej to “d”, myslím normálom SUV pretože na tento počin JPN dizajnérov sa nedá pozerať. :no:
To, že je X5 na silnicích lepší RX je fakt, ale zábavu bych ani u jednoho nehledal. Obhajuješ tu jakousi osobní preferenci bez zkušeností alespoň s jedním z břehů.
Já si RX vyzkoušel dvakrát a pokaždé jsem došel k názoru, že to auto prostě není pro mě. A své volby jsem nelitoval.
Co je tedy relevantnější? Jakési odkazy na youtubery, nebo reálná zkušenost? Já nemám za co kopat, kdybych byl nespokojený, jdu o dům dál a nebudu to řešit. Ale tvá představa, že ten kdo koupí cokoliv jiného než Lexus nebo jiného japonce trpí syndromem sebemrskačství je lichá. ;-)
Ten "princip HSD" to je podobné zaklínadlo, jako "osvědčená pohonná jednotka" u koncernu VW. V obou případech to znamená zastaralý. Toyotě v hybridních pohonech ujel vlak, konkurence dělá PHEV, které umí jet čistě na el. rychleji, mají výrazně lepší zrychlení, vyšší maximálku a to vše umí bez vytí variátoru. Opájení se bájnou spolehlivostí, k jejímuž srovnání nemáš žádná data, je to jediné, co uctívačům toyoty zbylo. ;-)
Jen jsem zadal na YT bmw x5 30d a dávám sem dvě první xminutová videa z jízdy tím autem, která na mě vyskočila. Mohl bys mi prosím napsat časy z těch videí, kdy to auto dle tvého chrochtá? Já pořád nevím, jestli si tu rozumíme, mně nafta taky chrochtá, o žádném, byť sebelepším čtyřválcovém dýzlu, bych neřekl nic jiného, ale nejsem schopen zvuk řadové dýzlové šestky uvnitř auta označit za chrochtání, nic takového prostě neslyším. https://www.youtube.com/watch?… https://www.youtube.com/watch?…
A pokud jde o dynamiku, z nuly na sto za 14 nebo 16s není rozdíl, který má smysl rozebírat, ale z nuly na sto za 6 nebo za 8s je v dynamice rozdíl světů. ;-)
Myslím, že maximalka omezena na 180, nevypovídá o dynamice lautr nic.
Já Teda po dálnici jezdim tak středně - 140 až 170 a už těch 170 mi přijde na našich cestách jako hraniční rychlost. Protože když někdo jede 80 v pravým a jde předjíždět kamion co jede 75, než se podívá tam a zpět a začne manévr, ty ujedes půl kilometru. Takže lítat 200 a víc, ok, zkusil jsem si to, ale už to nepotřebuju.
Myslim, ze RX bude zase o level vyse (nebo spis s dB nize) nez Camry..
Za EV samozrejme :yes:
Tenhle RX bude mit taky konkurenci v Modelu Y, za nizsi cenu s mnohem lepsi dynamikou.
A vlastne uz ma v Modelu X. https://www.auto.cz/…ma-kridla-100837
No zalezi jak jezdis ;-)
Verim, ze pro tebe to muze byt problem.
Ja kdyz jedu testovaci jizdu, tak to vetsinou taky nesetrim.
Pak ale v realu jsem krotkej :-)
Jezdim na spotrebu a tak.
U hybridu se mi libi rekuperace, ze tu brzdnou energii zbytecne nepalis - setris si brzdy i palivo. Pak se na tu energii zase rozjedes...
RX pri sve velikosti jeste dava smysl, alespon pro rodinu urcite.
S polovicni spotrebou oproti RAMu, za obdobne penize.
Skoda, ze RX dostal jen 4 hvezdicky. Myslim, ze neni o dve hvezdicky horsi nez RAM. :-)
Diky prvnimu RX se mi zacaly libit hybridy. Ten komfort je neprekonatelny (jedine elektromobilem).
S vytim skutecne nemam problem. Tak aby to auto vylo (a to je spatny vyraz pro tiche seveleni v premiovym aute) se s timto jezdi minimalne.
Narozdíl od zminovanych dieselovych BMW to nema otravny Start-Stop, ktery vypne motor i kdyz jen radis zpatecku u nakupaku. Kdo jezdi v RX po meste ma urcite v tomto aute velkou vyhodu.
Jo RX ma mozna monotoni zvuk, ale narozdil od PHEV BMW v elektrickem modu (ani jinem samozrejme) neradi :yes:
Ve spolehlivosti PHEV BMW neverim vubec. Jejich motory nejsou spolehlivy ani bez hybridu, natoz s nim, kde dostavaji vic zabrat castymi (studenymi) starty.
Lex je z principu mnohem spolehlivejsi s jednoduchou V6 bez turba a sametovymi starty HSD.
Záleží v jakém městě. Pokud bydlíš na hranicích nějakého velkého a máš dvě auta na dva lidi, jak je dnes obvyklé, tak vyjma cest o víkendu a na dovolené, tohle auto může opravdu strávit dost času městským a příměstským hrkáním.
Já nevím, ale proč si někdo pořídí auto za dva a půl milionu, když to pořád vyje jak vlk na měsíc?
Ano, není to tak často, vyje to šestiválcově, ale monotonní zvuk to nezapře. auto 2,2 tuny, kdy tam je spousta elektromotorů, ale ve finále to stejně nejede nijak zázračně.
Proč se mi BMW, Audi, MB, Jagy nekazí? Nebylo jich málo a pořád tu čtu podobné věci. Můžeš mi tom vysvětlit? Proč nestojím v odstavném pruhu, proč nejezdím na odtahovce, proč auta nestojí pořád v servisu?
V našich končinách sa ten Lex moc nepredáva a keby zdvihli cenu asi by to bolo ešte horšie. Kdežto X5 je po cestách plno a tam keď aj zdvihnú cenu ľudia to akceptujú. Sám vieš aká zľava sa dá u BMW dostať, u Lexu silno pochybujem o tom. Množstvo aút sa potom odráža aj na cestách ojetín.
BMW X5 30d dnes: 1,809 M
BMW X5 30d v roce 2014: 1,438 M
ta inflace je teda pořádná mrcha...
A Lexus stojí pořád stejně, deset let.
Já bych vzduch nechtěl, ale spíš než vzduch se mi příčí princip, kdy si něco musím vzít. Jako pohon všech kol se šestiválcem...
RX450h má na atmosférický motor, který kombinuje přímé a nepřímé vstřikování a na rozdíl od motorů BMW vůbec nemá problémy s karbonizací. Já je nemám taky, ale tankuju pořád drahý benzin plus při každé výměně oleje se provádí dekarbonizace. A to je docela opruz. Problémy se zasíráním benzinových motorů u BMW jsou celkem známé:(
Nevím na kolik vyjde aktuálně sada baterii pro Lexus, bývalo to kolem 80 tis ale dnes už to bude méně. A životnost nechci odhadovat, i když v brněnském Lexusu rikali, ze to neřešili zatím nikdy.
Ano micham, Prius je co se tyče pohonu dost podobný testovanýmu autu. Atmosférický motor plus elektromotor.
Pájo u níže zmiňované 40i vs 45e mi píšeš, že "ale hybrid má pneumatický podvozek v základu". Tohle konkrétně mi u BMW neskutečně vadí. Chceš šestiválec? Kup si x-drive. Chceš hybrid? Ok, dostaneš pneumatický podvozek. Hamburger jedině s hranolkama a nápojem. Nechceš ho? Ale stejně ho zaplatíš:)
psal jsi něco o jezevčících, co spolkli trojúhelník. sorry, ale 8GC je daleké víc jezevčík. buranů v české kotlině je víc druhů, některým není po chuti mírně arogantní aura BMW (přemýšlím, jestli si umím představit vhodnější auto než BMW pro zabití čtyř lidí na maďarské dálnici s lahví vodky na sedadle spolujezdce, tak jak to udělala Rezešová svého času, dokážeš si představit jak neuvěřitelně by to vypadal v XC90? to by ji snad osvobodili, že se to tak nemolo stát:) 5 jiní považují Mercedes za auto pro důchodce, a moje i tvoje pojímání aut z hlediska dynamických schopností je v téhle třídě, tedy SUV, někde až docela vzadu. minimálně u kupců Lexusu.
no je fakt, že zatímco X5ku např. první generace už na silnicích téměř nepotkávám, Priusy s miliónem na hrbu nejsou ničím výjimečným. BMW nedělá dneska už nejspíš auta pro další generace, obchodně to není žádný prozíravý tah, když se auto sešrotuje po 20 letech, je to pro ně jenom plus.
Jistě taky víš, jak tehdy to LC vzniklo - pro válku v Korei ho u Toyoty objednala americká armáda, dle specifikací Jeepu Willys. To vlastně Toyotu po válce zachránilo.
Tím chci říct, že nějaké pošklebky o tom, jak se prodává Lexus RX v našich končinách jsou úplně povšechné, protože Toyota si v téhle kategorii vede celosvětově nadstandardně a dělá to už dlouhá léta, naproti BMW.
Není to žádná moje modla. Kolik potkáš X5tek v Dubaji, v Americe, v Africe?
BMW nespolupracovalo s Toyotou ve vývoji hybridů? To mám zjevně mylné informace.
no nic, už asi mlátíme prázdnou slámu. Jen tolik, že posměšky Toyotě z české kotliny moc nefungují... nejsme pupek světa.
"při snaze o dynamicku jízdu - protože tak nejezdí. Protože Volvo ani Lexus není pro entuziastické řidiče, je to pro ně prostě služba, ne radost"
No, já s tebou Migu naprosto souhlasím - jen si říkám - proč pak ty dlouhé debaty s tebou o kategorii SUV obecně, pro kterou prostě platí něco podobného? ;-)
A jen na okraj - když pominu venkovní design, jsem si jist, že já bych z ježdění i v tomhle Lexu radost měl. Přirovnal bych to k Harleyům - s těmi se taky nejezdí jako s Kawasaki Ninja a přesto to jejich šoféry nepochybně baví.
Ja proste porad nejak nemuzu pochopit zdejsi system hodnoceni testovanych aut. Jasny, je to v ramci tridy, ale napr. testovanou Oktavku poplivali, ze to je vergl a dostala 4*. Tohle byla uplna pohodicka pohoda a taky 4*. Jo, kazde auto ma neco, ale tohle se proste neda nejak rozumne uchopit.
Toyota prodává svůj LC už od roku 1951. Toyota přišla s prvním SUV v podobě Toyoty RAV4. X5 vznikla v roce 99, přišli s "inovativním" názvem SAV, který ale s lety tak nějak vyšuměl, neujal se. Toyota je zdá se tím, kdo měnil historii, BMW se v tomhle ohledu jen přizpůsobuje. Stejně jako s těmi hybridy... taky používají technologii od Toyoty.
Tohle auto přece proboha nemá maximálku 180kmh kvůli výkonu motoru, to je konstrukční omezení. Tudíž to o jeho schopnosti zrychlit na 180 moc nevypovídá.
Neznám celosvětové prodeje, nevím, kolik se prodalo třeba v Německu, ale jedno je jasné. Tohle auto je na trhu aspoň 20 let a nikam nezmizelo, jako mnohé modely BMW nebo MB...
Hm... takhle z videa mi to nepřijde úplně jako problém, někdy cca. do 170 otáčky rostou, pak to tam chvíli visí na omezovači, ale je to spíš takový hučení než vytí. Ale dobře, tohle není moje třída a najetý to nemám...
A4, Q7. Proč bych měl auta jezdit pravidelně do půl milionu? Kvůli statistice? To PS mi přijde jako hloupý nesmysl. I kdyby to byla nadsázka, pak mi to přijde jen jako snaha vyvolat hádku ať to stojí co to stojí a navíc shrnuto pod obligátní "můj názor".
White_label. Uvažuj realisticky. Rodina bydlí v satelitu za městem (nebo i jinde, není podmínkou). Oba potřebují auto. Jedno koupěj větší (to se bere na ty cesty na dovolenou), druhé třeba menší pro manželku. I to větší je denně používáno na běžné cesty po městě a do práce. Nebo si myslíš, že je hodně lidí, kteří si koupí auto JEN na cesty na dovolenou? Kolik myslíš takových dovolených lidi do roka mají? Tak, jak si to představuješ ty, to prostě v praxi nefunguje...
Zavislosti od potrieb. Byvam v malom meste, razim filozifu jedneho dostatocneho auta v rodine a toto by vyhovalo. A hej, najviac km s tym spravim asi do prace a nazad a behacky v meste. Na dlhe trasy (viac ako 100 km) to bude jazdit tak 10-15% z najazdu. Takze podla mna idealna kombinacia.
Je to snadné - asijská představa moderního designu je jiná, než ta naše. Trochu ostuda je, ze oni se pro par zlatek nepodbizi a nesnaží se za každou cenu zalíbit ;-)
když jsem posledně psal Pajovi, že auta mezigeneračně neuvěřitelně zdrahly, argumentoval mi technologickým vývojem.
konkrétně tenhle Lexus má stejný pohon už asi tak deset let. a je fakt nechutně drahý.
v roce 2017 stála obyč verze 1,630 - v roce 2009 začínal na 1,5 - a ty změny v hybridním pohonu jsou vážně minimální... emisní pokuta u hybridu snad taky není žádná.
S jednou připomínkou...ovládání infotainmentu není nic intuitivně jednoduchého, dost mi to připomíná MBUX, které se vzdalo celkem slušně pracujícího otočného ovladače.
Škubání od ZF naprosto neznám. Ani u JLR, ani u BMW ani u modelů Audi kde je.
Pokud někde je, jedná se o sportovní modely, kde je tak nastavená elektronika ve sportovním modu.
Jestli variátor vydrží pouze s výměnami oleje 2miliony nebo 10 je mi jedno, nikdy jsem neřešil problémy s převodovkou ;-)
Ano kolobezka bude spolehlivejsi, ale my se tu bavime o stejne kategorii. Kde Lexus nabizi to nejjednodussi (mechanicky) a BMW to nejslozitejsi.
Prevodovka Lexusu je nesrovnatelne jednodussi.
Hlavne se prevodovy pomer ridi jen elektronicky rychlosti elektromotoru!
Nema HDM, zadnou spojku a jen jeden prevod!
https://www.amazon.ca/Lexus-Transmission-3090048040-3090048041-3090048042/dp/B0722VC4ZK
Mechanicky jednodussi muze byt uz pouze redukcni prevodovka elektromobilu.
Vis jak neskutecne slozita je prevodovka ZF?
S HDM, spojkou co spoji natvrdo, 8i rychlostmi atd.
Proč do sportu? Je perfektně odladěný tak, aby při běžné jízdě řadil neznatelně a při sportovní se choval adekvátně. 7-G Tronic byl naprosto nesrovnatelný ve většině jízdních režimů a v komfortním pak ničím nevynikal.
A nikdo se tu nepře, že čím méně kur.vítek tím lépe. Nejlíp na tom bude taková koloběžka... ;-)
btw, ZF 8 je automatická planetová převodovka, ne?
I starsi automaty od Mercedesu, ktere vic protacely HDM byly komfortnejsi.
Mne 8st. ZF ani v rezimu komfort nevyhovoval.
Jedine co bylo fajn, bylo EKO a plachteni.
Ale to umi HSD opet mnohem lip - s vypnutym motorem..
V cem by mel byt HSD lepsi?
V plynulosti. Tam je proste neprekonatelny.
Vyrobci prevodovek se holedbaji, jak radi neznatelne :D
Takze ano, na ''sportovani'' ZF.
Na komfort HSD.
Jinak vlastni zkusenost s pul milionem kilometru ti urcite neposkytnu :-)
Ale jsem schopny poskytnout ti technickou analyzu.
A kazdy kdo neco vi o technice, tak je mu jasne, ze mnohem spolehlivejsi je planetova prevodovka, elektronicky rizena a jednoduchy V6 bez turba, nez x stupnovy HDM automat s motorem s turbem, SCR, DPF atd.
Obzvlaste kdyz to jednodussi pochazi od vyrobce vyhlaseneho kvalitou a s nejlepsim vyrobnim systemem sveta (ktery mimochodem zachranil Porsche).
Někteří už zkusili údajně lepší Aisin, já ho ještě v autě neměl, ale 8st od ZF je naprosto fantastická převodovka, nevím v čem by měl být variátor lepší.
Z těch automatů, které jsem kdy měl nebo vyzkoušel je ZF 8 nejvyváženější a nejlepší.
Píšeš mi tu o údajné nespolehlivosti a já ti oponuji statisíci kilometrů aut, které jsem si koupil za své a opakuji, že pokud by nebyla spolehlivá nebo špatná, znovu své peníze do nich nedám. Jakou vlastní zkušenost k tomu dáš? ;-)
Slo mi o to aby v tom Barik nebyl sam, kdyz jich tu je, promin, kdyz vas tu je takovych vic. Je ale pravda ze kombinace prispevek od webpaju + nafta vs. benzin te s zeleznou pravidelnosti dostane do pozice mury nad plamenem. A stejne jako ta mura tam znova a znova vletis sam.
Za to ale zadnej frustrat-externista nemuze, nerad bych za tohle bral zasluhy. ;-)
Můj syn má e92 z roku 2007, najeto 220tkm, kupováno se 170tkm před 3-mi lety. Mění se běžný spotřební materiál a vyměněn po nákupu DPF.
Měl by vyměnit dle tvého názoru preventivně celé auto? :-!
Upřímně znám pouze jednoho majitele dvou Lexů po sobě a ten po nich přešel na produkci VAG. Nikdy si nestěžoval ani na jedno. A je kupodivu spokojený. ;-)
Taky tam rika, ze Lexus je pro ty, co chteji spolehlivost a BMW pro ty, co zabavu (tak nejak zjednodusene).
A my se tu ted bavime o spolehlivosti...
RX bych si nikdy nekoupil pro zabavu :-)
Pokud vim, tak na charakteristice pohonu, ktera ovlivnuje zvukovy projev taky zapracovali.
Neni problem uprava SW a auto bude menit otacky jako klasicky ;-)
HSD otacky menit muze (viz posledni generace). A muze jezdit naprosto plynule.
Evropsky hybrid neumi jezdit plynule.
Co rikas na pripravovany PHEV Toyoty?
V cem je prekonany? V cene a spotrebe v hybridnim modu. :D https://www.auto.cz/…ny-dojezd-132125
Bylo to tam proto, ze si myslim (a mam k tomu podklady), ze Lexus vydrzi vic.
Pro tebe to neni dulezity, ty das to auto stejne pryc.
Ale v podstate s BMW to dat pryc musis, protoze po 300t se uz na to neda spolehnout.
Tenhle Lexus dat pryc nemusis.
Ale jak pisu, pro tebe OK. Chapu, ze to neresis.
Tak to to ma nastavene BMW a je uspesne.
Nevyrabi zbytecne spolehliva a trvanliva auta.
Vyrabi je tak, aby vydrzela bez problemu prvnimu majiteli.
A ten si pak zase koupil dalsi.
Moje zkušenost dolívání močoviny s posl auty s šestiválcovým dýzlem, GLE coupe 28tis. km, 530d 26 tis. km. Ročně najedu v souhrnu s růz. auty kolem 40 tis., takže ano, jednou za rok s každým z nich do servisu, kde v rámci roční prohlídky doplní močovinu.
Mně je spolehlivost lexe po deseti letech ukradená, po dobu, po kterou to auto mám, mnohem víc ocením, jak jezdí. A z pohledu zákazníka, který prémii jezdí skoro třicet let, a těch aut už pár pořídil, je pro mně z hlediska trablů s poruchovostí mnohem podstatnější než značka, štěstí na kus. Možná je to nějaká karma, nevím, každopádně dodržuju zásadu nekupovat první rok modelu, ale moje osobní zkušenost rozhodně nepotvrdí, spec. u bmw, žádné katastrofické statistiky poruchovosti. Samo, člověk se mezi známými dozví o růz. problémech růz. lidí s růz. auty, a stejně jako poslouchám o MB, BMW nebo Rangi, slyšel jsem i o GS 450h nebo můžu vzpomenout anabázi známého s LS 600h blahé paměti (což bylo celkově bezva auto), a to, že těch historek o lexu je výrazně méně je dáno hlavně tím, že lidí s premiovou D3, Rangem, jagem znám docela dost, lidí s lexem málo, aktuálně vlastně ani jednoho. ;-)
Ty máš jedno auto deset let? Pokud ano, pak je to zbytečná debata, jsi v segmentu vyšší střední, resp. suv vyšší střední výjimka, kdo si kupuje auto na deset let?? Typicky je takové auto na 3-4 roky, nájezd obvykle v rozmezí 100 až 200 tis., pak se kupuje nové. Chceš-li tu kopat za desetiletá auta, pak kopej, ale míjíme se v podstatě debaty.
Myslím, že ten webpajův odkaz odpovídá jasně.
A to je režim plynulého zrychlování. Já jsem lexů s 450h za posl. roky pár vyzkoušel, je to vždy stejné, bez ohledu na model (i když připouštím, že výrazně lepší než 300h díky zvuku šestiválce), nejhorší jsou změny rytmu, teď potřebuješ zrychlit, vytí, spomalíš a vzápětí znova zrychlit, a přesto že už ne tolik a šlapeš na plyn míň, stejně to vyletí do otáček, vyje a ty si říkáš, kuva už přeřaď, jenže to on jaksi nemůže. Je to otravné, zvukově nepříjemné, ano, dá se zvyknout na vše, ale pro mně je zvukově mnohem mnohem přijatelnější když slyším vzdálené tiché hučení motoru, otáčky se převalují kolem 2 tis. a když potřebuješ zabrat, tak je to za zvuku mnohem víc připomínajícím brumlání nějakého pomalootáčkového us osmiválce, než chrochtání.
"Já myslím, že od BMW a Audi se bude kazit úplně všechno."
To je věta Geek Stara, na tu reaguju.
Jestli myslíš, že tím tvým odkazem se to jeho "myšlení" nějak potvrzuje, tak ten můj poslední příspěvek klidně zkopíruj, protože pak pro tebe platí to, co pro něj. ;-)
s příchodem turbo benzínu už ani ten dojezd, respektive je to cca 20 procent. zastavím na benzínce desetkrát a kvůli tankování je to v jednom případě, takže statisticky úplně podružné.
dlouhé dálniční lety jsou pro naftu lepší? v době osmistupňových automatů? nepozoruju žádný rozdíl, otáčky nebudou nikterak vysoko. v discipíně 200km/h přes celé Německo bude rozdíl ve spotřebě, ale tahle disciplína už ani v Německu není možná.
cesta do Chorvatska? ano, s naftou ji zvládnu na jeden zátah, s benzínem budu muset jednou zastavit.
takže už zbývá jen to - ano, nafta je levnější. Oktávka je levnější než Mercedes, takže je lepší:)
A tenhle Lexus clovek opravdu nemusi davat pryc se 130t.
To je akorat zajetej :-)
PS Vis proc nikoho neznas s pul milionem? Protoze to zadny z tvych aut ani z aut tvych kamaradu neda :-) Protoze nejezdi Toyotou :-)
Ja takovy lidi znam treba 2. Jeden ma Lexus, druhy mel benzinovy Volvo (s nizkoplakym turbem), ten ho dal pryc pri 600.000km. :-O
OK, před nějakými 6-ti lety jsem kupoval na road trip po Skandinávii od 1.majitele A6 Allroad 2,5 TDI V6 z roku 2001. Jako nový ho stál lehounce přes 2mio s DPH. 180HP, 5-ti kvalt Tiptronic, výbava dnes běžná v nižší střední.
Jen při použití "hloupé" kalkulačky je to adekvátní částce 2,9mio v roce 2019 ;-)
pred takovými deseti-patnácti lety, když se dalo ještě jezdit docela rychle, stovku za šest měly vážně dynamické auta a pod pět už třeba M5ka. Dneska už jsou všude radary, bodové systémy, po D1 se jezdí osmdesatkou a když má auto stovku za osm, už je to totální skandál:)
Kdyby měly všechny SUV pod kapotou šestiválec na naftu, asi by všechno bylo podle vašeho vkusu, ale jsou i zákazníci, co to mají jinak. Někdo resi bezpečí, jinej nechce auto, co má každý druhy. A někdo ani netuší, co má pod kapotou...
kluci nafta forever, je to win win pohon, všechno ve zlatě :yes:
dobrej zátah vocpodu, jede za šest na sto a dává šest na sto, na benzín by jezdil jenom blázen:)
Už jsi viděl start/stop který ti vypíná motor, když parkuješ a střídáš zpátečku s popojížděním dopředu?
Proč by měl tenhle bazmek dostat víc než 4*? moc nejede, vysavač když šlápněš na plyn a vzhled v Evropě také moc stravitelný není.
Ty jen pindáš bez toho, aby jsi měl o těch autech tušení, natož zkušenost. Kolik těch BMW a jiných se ti rozbilo? Kolik například hybridních BMW bylo na reklamaci, obzvláště kvůli pohonnému ústrojí? Určitě máš před sebou nějaké statistiky od výrobce. Tak se pochlub.
Ty jsi druhý "ASX", zkušenost nula, teorite ti silně pokulhává, data k údajným problémům žádná, ale všem tvou "pravdu" budeš posouvat jako danou věc.
Samozřejmě, že je to spotřeba/dojezd. A zejména dříve (v dobách benzínových atmosfér) to byl i výrazně větší kroutící moment, dostupný už od nízkých otáček.
Prostě existují auta a jízdní režimy (např. delší/dlouhé dálniční trasy), kdy se přednosti dieselu projevují výrazněji, než jeho slabiny.
Za 2,5 budeš s X5 nebo GLE nebo Q7 chrochtat kilům za 6s, spotřebu budeš mít podobnou nebo nižší a můžeš si dopřát v těchto relacích i plug-in. Jen to nebude o 6-ti místech ;-)
Ale nikomu to neberu, jen pro mě je to no way ;-)
Docela se bavím hypotézami o nespolehlivostí současných dieselů. Mám je na firmě, sám jsem něco odjezdil na Q7 i X5 F15, XF a ohledně motoru jsem neřešil nikdy nic.
A znovu, dnes za podobné peníze pořídíš hybridní pohony i v jiných autech stejné kategorie.
Tak dle vlastni zkusenosti se ..Camry ci RAV4 ..motorove s 2,5i V4..vubec neda srovnavat s RXkem s 3,5i V6 a dale je tu propastny rozdil odhlucneni interieru ( mezi klasickou Toyotou za mega a RXkem za 2mega)..ten je diametralni!
Chcete si ten vuz vyzkouset osobne a velmi zahy poznate, ze ve voze nic nevyje a je v nem uzasne ticho a to prakticky porad a navic zvuk vytocene atmo V6tky je moc fajn..jen by to chtelo odladit (otevrit ) vyfukove potrubi, tak aby mel ten zvuk.. sanci se projevit zcela naplno..asi vse.
Mr Beranek, mohu Vas z vlastni kazdodenni zkusenosti ubezpecit, ze pruzne zrychleni z 60 ci 80 na 150km/hod probiha opravdu VELMI rychle na to, ze vuz vazi 2,25tuny ..proste ten objem tam je... a nicim ho nenahradis, jak se rika ( to je lety overeny fakt) v RXku je navic jeste podporen elektromotory ktere plne zabiraji ihned. Jinak Lexus umi jezdit dle Vaseho popisu "narazi" do omezovace..tak do 165/170 km/hod..pak uz se vyklidni a jen pohodlne pluje vyse :)
To je docela drsný, tak častý dekarbonizace. Mám za to, že autu dáváš kouř, což je prvotní prevence, ne? To je to fakt tak špatný, nebo jsi jen super extra opatrnej?
Takže na začátku se musí Lexus prodávat za pořád stejné peníze, protože je to produkt, který nikdo nechce, aby se prodal, nesmí zdražovat. A po deseti letech už ho taky nikdo nechce, takže se prodává na trhu ojetin dráž? Na to moje střední ekonomické vzdělání nestačí. Fakt jsem měl jít na vysokou.
Občas o těch ojetinách čtu. Viz ten článek o X5. Pak tam experti řeknou "na tomhle se nemá co" anebo "tohle radši neberte, protože vás to sežere zaživa".
je to snadné. První závady přicházejí u dieselu kolem 180-200 tisíc. někoho to nepotká ani za 400. znám člověka, co načipoval 40d hned po koupi a do tří tisíc km měnil obě turba. ale to určitě není běžný způsob použití a běžná závada.
nicméně, Lexus s běžně dimenzovaným výkonem plus elektropohonem je záležitost poměrně jednoduchá, odolávající technickým závadám. na opačné straně je hi-tech přístup BMW, který takovou spolehlivostí bohužel neoplývá. což tebe, jako majitele nových vozů, které jsou za dva roky dál, trápit vůbec nemusí. to pozná až následný majitel. koupě takového ojetého 50d musí být po 4 letech lahůdka.
40i má aktuálně najeto 120 tisíc a ještě nějaký pátek si ho nechám, tak jsem zvědav, jestli budu mít stejnou zkušenost, jako doposud, nebo se to začne sypat. péči dostává nadstandardní, což jsou ovšem náklady cca 7 tis každých 10 tisíc km plus o 10-20% dražší benzín proti běžné 95ce.
rázy při přeřazení. ne škubání, spíš kopání. ok podívám se co je kopání a co je škubání na wikipedii. každopádně to co se děje ve sportovním režimu je, že ti to dá znát, že se přeřadilo, zatímco v komfortním nevíš o ničem.
Ty story o škubání nechápu..
Asi jsem jinej, ale i to blbé DSG v obyč. koncern autech (ať už funguje jak chce nelogicky a zle) mi nepřijde to škubání jako nějaké drama. Btw co se tím teda myslí? Asi jsem citlivej jako pařez, poznám ty fajn kopance ve sportovních módech (porsche atd.) ale to škubání? Nebo je to výsada starších aut?
Za to kamarádův nedávnej test nějaké hybridní Hondy (už nevim co to bylo) mluvil jasně. Chceš trochu přidat a už to vyje jak nadrženej vlk, bylo to prý tak nepříjemný, že by si to kvůli tomu nekoupil.
ZF např. v BMW jsou vyhlášený a to jak je to dolazený s motorem, se vychvaluje už x let v kdejakém testu, tam není o čem.. ;-)
Šklbanie u 8st ZF ? To som nikdy nepozoroval a nepoznal som.
Sám si písal že jazdíš na spotrebu tak ti bude HSD vyhovovať keď sa plynový pedál bude pohybovať možno v prvej 1/4 dráhy.Stlač viacej a konečná (víííí) a nepomáhajú ani virtuálne stupne ktoré sú k ničomu.
Když si vylistuju deset let staré RX450h, tak se taky prodávají o sto tisíc dráž, než X5 ze stejného roku, jestli tě to uklidní. Můžu udělat tutéž statistiku po pěti letech.
edit. ty jsi napsal, jaký máš důvod nebo proč je pro tebe prostě tenhle Lexus neschůdný. a já kličkuju jako zajíc, napsal jsem deset dalších, proč pro někoho může být neschůdná X5. tuctovost, renomé značky, spolehlivost, rychlejší ztráta hodnoty.
Statisticky Volvo vs. BMW asi jo. Jednak bych čekal, že jsou řidiči BMW mladší než řidiči Volva a že mezi mladými řidiči je větší procento agresivních řidičů. Orientace na sportovní vs. apriori nesportovní auta asi taky něco napovídá... i když tyhle dvě věci bych já osobně úplně nemíchal. Pro někoho je agresivní už to, že je někdo předjede :-)
Honda nevím, pokud se bavíme o těch klišé, tak Hondu řídí mladý střelený tuner s kšiltem dozadu a jezdí jako blázen. Ale Honda je u nás dost okrajová značka na nějakou statistiku.
I pokud to ale statisticky vychází, tak je to pořád něco, co nemá smysl vztahovat na konkrétní kupce. Já bych klidně koupil Hondu i BMW... a nějaké starší kombíkové Volvo nakonec taky.
Výši emisní pokuty ovlivňuje i hmotnost, takže pro Lexus vůbec nemusí být stanovena na 95 g CO2, ale bude vyšší (za každých 100 kg navíc se limit posouvá o 3,33g). Tohle auto je o cca 900 kg těžší než evropský průměr, takže samo o sobě by mělo limit zhruba 125g CO2, nikoli 95g.
asi se budu opakovat, ale stačí, kolik stojí nová X5 a kolik stojí Prado /LC 150/. Na začátku dražší X5 o 300-500 tisíc, po třech letech nastejno a po pěti už je 150ka výrazně dražší, a v inzerci se jich moc neohřeje. není to důkazem hodnotnosti auta?
X5y z roku 2000 se prodávají za 80-100 tisíc, LC ze stejného roku za 200-500... ale faktem je, že zatímco LC si fandové hýčkají a renovují je... X5ky nikdo nechce.
Je nutné to brát v souvislostech. X3M v Competition Paketu má papírově 510 koní, ale ve skutečnosti má o dost víc. Údaje z různých měření ukazují spíš na 550-570 na klice (podle toho, kolik se počítají ztráty), protože BMW jako obvykle silně podhodnocuje, tudíž 70-80 koní navíc mapou je u motoru kolem 500 koní normální zisk mapou - nic extrémního. A navíc jsou vnitřnosti té S58 kované, takže ty něco vydrží. :)
O motor bych se nebál. Spíš převodovka dostane zabrat, protože jestli má po úpravách motor 780 Nm a převodovka je, tuším, do 700 nebo 750 Nm, tak to bude v rámci péče o ní chtít častěji v ní měnit olej a launch control moc nepoužívat. :)
Já nejsem žádný velký fanda Toyoty. Ale všechny X5ky budou už dávno v plechu na konzervy zatímco po bazosi se budou prodavat zrenovované LC100 za milion:) X5ka je bez urážky spotřební aušus.
celé to samozřejmě závisí od jízdního profilu a četnosti nabíjení. když budeš jezdit do práce, tam to píchneš na nabíječku, potom domů a znovu na nabíječku, bude to mít spotřebu jako Tesla model X.
to oč mi šlo, je jestli 40i má nějakou emisní pokutu, potom mi nesedí cena hybridního modelu, který by měl být daleko levnější.
ceník zde https://www.bmw.cz/…574958767873.pdf
děláme to úplně stejně řekl bych a ani já nikdy netvrdím, že můj názor je nejsprávnější. stejně jako jsi ty tady napsal, že nechápeš, jak někdo blablabla vyjící Lexus co nejede, tak já píšu, obvykle, že nechápu, proč někdo při koupi automobilu za 2M řeší o 2 litry vyšší spotřebu, obzvlášť, když je obvykle dieselový motor dražší, a k návratu investice dojde až v okamžiku, kdy se automobil prodává dál...
když slyším od tebe nebo od Dinara, že čtyřválec ve Volvu je totální faux-pass a pak vidím, kolik jich na cestách jezdí... jsou prostě kupci, co to vůbec neřeší. a těm zjevně ani nevadí vytí při snaze o dynamicku jízdu - protože tak nejezdí. Protože Volvo ani Lexus není pro entuziastické řidiče, je to pro ně prostě služba, ne radost.
geniálni cenová politika.
X5 40i s emisemi 183 g na km stojí 1,818M
X5 45e s emisemi 39 g na km stojí 1,999M
kde je emisní pokuta? kdy se mi vrátí vstupních investice 180 tisíc?
když budeš nonstop dobíjet, tak bych té spotřebě i věřil, reálně to bude o dva litry pod benzínem... jako všechny ostatní hybridy.
ale pro někoho, kdo jezdí každý den do práce do 20 km a bude pořád nabíjet.. proč ne.
Ne ne. :-) Pořád čekám na novou M3, ale musím uznat, že X3M na mne udělala velký dojem. Teď byl na BMWBlogu test jedné přikrmené od Manhart Racing - https://www.bmwblog.com/…3-m-competition/ - tohhle se mi líbí. Jestli je takovýhle trhač asfaltu přikrmená X3M, obdobně přikrmená M3ka bude fantastická. :D
ale jistě, že by bylo fajn, kdyby si v Toyotě dali práci a spřáhli tenhle pohon s Aisinem... asi je nic nenutí.
jedna věc je jistá, model s prodává celosvětově a úspěšně a dlouhá léta... a jestli u nás ne zjevně není až tak podstatné.
Ještě v roce 2017 bych tě s argumentem o vytí auta usměrnil tím, že si můžeš koupit čistě benzínovou verzi. V roce 2020 už si takové auto bohužel musíš nechat přivézt z Litvy, kdybych ho moc chtěl, asi by mi to nedělalo problém.
Ale ano, dnes je tvůj argument naprosto platný a RX450h má převodovku, která při plné zátěži má nepřijemný zvuk vytočeného motoru. Mám ale pocit, že ještě v roce 2053 bude dýzl chrochtat a nýtovat na volnoběh stejně jako v roce 1953...
V autě za 2,5M bych nechtěl poslouchat ani jedno.
v případě čistě benzínové verze, která bohužel s emisními normami zmizela, prodávala se jako RX350. je to vidět v tom australském testu. To RX má taky klasický Torsen místo toho komplikovaného systému. Třeba v Litvě nebo v Lotyšsku se pořád prodává, když si koupíš lehce ojetý, vzhledem k tomu, že už byl přihlášen v EU, přihlásíš ho i tady.
https://autoplius.lt/skelbimai/lexus-rx-350-3-5-l-visureigis-2019-benzinas-10801807.html
moc tomu nehovím, ale evidentně to tak je.
Ale jo. Proto ten test měl být zařazen v rubrice "Profesional", která tady je. Rozplývání se nad tím, jak by si to někdo koupil jako ideální rodinné auto je zcela absurdní. Nadšení redaktora, který v americké dvouapůltunové krávě s kapotou ve výšce hlavy, jak je to úžasné... jako test o ničem nevypovídá. Až to bude posuzovat někdo, kdo jezdil tři takové stroje, používal je na práci a je schopen rozlišit, v čem je přínos jednoho nebo druhého, pak to bude relevantní. To je jako kdybys pustil absolventa autoškoly za volant Oktávky RS. Taky ti řekne, že je to úžasný sporťák...
Vidím první cenu s touto motorizací 1,7M v nějakém "dobovém" testu a tehdy to tuším byla vrcholná motorizace, nebo se pletu? Benzínový osmiválec stál 2,2mio.
Koukám třeba na 535d z roku 2007, cena 1,533 dneska 1,8. To mi přijde jako celkem normální nárůst.
Naproti tomu RX400h stál 1,7 kolem roku 2007 a dneska je základní cena... voilá - zase 1,7 :-) tak to mi nevyšlo, tohle je evidentně vrcholná verze a základní verze se dá koupit pořád za stejné peníze. Takže jsem se pletl jako všichni, kdo o tomhle autu řekli, že je drahé, už si drží cenu prakticky beze změny 15 let:)
Protože jak znám Mr. Beranka, tak by si ani jedno z těchhle aut nikdy nepořídil. Takže je to zcela bezpředmětné. Nebo se ti změnily priority a chceš SUV?:)
Ja to vidím tak, že jadziť s hocičím podobne veľkým po meste je skôr oštara, ekologiku neriešim. Proste s 5 m dlhým a 2 m širokým autom sa parkuje vždy horšie ako so zástupcom tiery mini či B. Spotreba je fajn, preto píšem, že ak niekto primárne používa toto auto takýmto spôsobom má ju ako bonus nižšiu.
Každý sme iný a máme svoje požiadavky na auto/á. Nejaká univerzálna šablóna našťastie neexistuje a to je dobre. Z nejakej unifikácie by ma asi piclo.
Kto chce/páči sa mu tento Lex tak nech si ho kúpi a aj mu to doprajem ale pre mňa nie.
Sám som toho názorný príklad, jazdím podobne veľkým, zhruba rovnako ťažkým MPV akurát s dielom. 🙂 A je mi jasné, že pre mnohých je to nezmysel. Vzhľadom k mojim potrebám a možnostiam to je najlepší kompromis,ale pre mnohých to bude hlúposť.
Samozrejme, že kupovať si toto na jazdenie v meste je povedzme hlúposť. Fakt je ale ten, že mnoho podobných áut je práve takto užívaných. V takomto prípade u Lexu vidím bonus v podobe spotreby.
Išiel som pohodovým štýlom, a uznávam že hybrid ťa akoby "núti" jazdiť trocha inak. V minulosti ma niekto viezol aj v nejakej RX (alebo čo to bolo) a bolo to podobné.
PS: chcel by som viedieť hybridného Lexa ťahať 3,5t vlek keď ho tu porovnávaš s RAM-om.
Však říkám že já bych si to domů nekoupil, stejně jako bych si nekoupil třeba Volvo. Ale pokud benzínový 3,5V6 umí hýbat velkým SUV s dostatečnou suverenitou a zároveň přijatelnou spotřebou, tak je mi to samo o sobě celkem sympatický.
Zvukovej projev nemůžu posoudit.
PS: že je to drahý... hele, všímáš si, že to v poslední době píšeme pod každej test? DS7, Passat, Octa, Lex... ? 8-s
Tohle už je cintání trika... Potácíš se zprava doleva, kličkuješ jako zajíc na honu. Srovnáváš hrušky s jablky, úzkoprofilový offroad proti nespočtu SUV. Vymýšlíš konstrukce a upřímně nemám ani chuť ani čas na jakoukoliv smyšlenku reagovat.
Když dojdou argumenty gůglíš nehody bez ohledu procentuálního zastoupení na trhu, vytahuješ nespočty milionových Priusů, ceny atd.
Nemůžeš si obhájit nic z toho, co alespoň náznakem dává smysl, o nesmyslech se ani nebavím.
Přijde mi to jako: "já si už užil, to stačí a teď to co stačí musí být to nej i pro ostatní."
Bojuj si ;-) Howgh :-!
To se mi líbí, jak dokážeš ty hromady Priusů checknout i s tachometrem.
Zatímco X5 Mk.1 lze potkat kdekoliv, Prius první generace jsem reálně neviděl leta. A to jsem i v Brně poměrně často, asi někde je nějaká vyjímka :-!
Pneumatický podvozek je zrovna věc, která k SUV patří a nevidím to jako problém.
Když jsem podívám na konfigurovatelnost značek, které tu adoruješ, tak nechápu o čem je řeč ;-)
Posměšky? Není proč se posmívat z hlediska burana z ČR mi prostě RX nevoní. Ani zvenku, ani tím co předvádí, ale jiný na to může mít jiný názor. Toť vše.
A to, že jako evropan budu vždy stát spíš při evropské produkci beru stejně samozřejmě jako asiat u asijské.
U X45e se zatím musím spokojit s testy, nebyly předváděčky, teď se nedá testovat vůbec. Reál se 40i je 13 litrů. Harry na YT měl s 45e v reálném provozu v pomalejší GB něco kolem 5 litrů. I kdyby to bylo 8, je to festovní rozdíl.
A nevím odkud máš ty nižší ceny než jsou na webu BMW, každopádně 45e má sériově vzduchový podvozek, který stojí u 40i navíc 57tkč.
Reálný rozdíl je cca 125tkč. Ten kdo má běžnou denní cestu do 100km bude jezdit reálně kolem 5 a ne 13. Na dálnici se nůžky trochu sevřou.
Takže smysl to dává.
BMW používá hybridní technologii od Toyoty? RAV4 je SUV kategorie X5. Upřímně...opět nechápu to vymezování se na špatné a dobré, černé a bílé. Já ti tvojí modlu neberu, ať si ji kupuješ Litvě nebo u protinožců.
Toyota prodává LC od 51, od kdy se prodával Jeep, od kdy se prodával Land Rover? Co tím chceš vůbec říct? ;-)
Ale já nikde netvrdím, že moje představy o autě jsou ty jediné správné. Na to tu jsou jiní, naopak píšu svůj názor, nebagatelizuji, nedělám všeobecné normy, nepoučuji co by kdo měl nebo neměl kupovat... ;-)
Viz můj komentář o vlákno výš. Určitě nehoruju pro to jezdit 200 po dálnici, ale považuju za dobrou vlastnost auta dostatečné zrychlení, a to i v dálničních rychlostech. A tahle disciplína asi nebude silnou stránkou auta, které má maximálku 180 km/h.
Nejde ani tak o to jezdit rychleji. Sám nepamatuju, kdy jsem jel naposledy přes tuhle rychlost, ale daný údaj je ukazatelem i toho, jak se auto na takovou rychlost dostane. Čím blíž k maximální rychlosti, tím pomaleji se na ni auto dostává, to je obecný princip, takže pokud tenhle Lexus nejezdí tak, že "narazí" v plné síle ve 180 do omezovače rychlosti, tak je mi jasné, že se na 180 bude plazit pomalu. Normálně bych se v rámci posuzování dynamiky zeptal na údaj 0-200, který o dynamice řekne víc než 0-100, a to ne proto, že bych chtěl jezdit 200, ale protože mi to hodně řekne o zrychlování např. 80-150, 60-130 apod.), což už na dálnici člověk často využije (nebo alespoň já ano, např. při napojování, předjíždění apod).
Nechci se Lexusu smát. Jen poukazuju na to, že auto s větší výkonovou rezervou bude bezpečnější a tenhle Lexus na auto s výkonovou rezervou nevypadá. Proto ten palec dolů. ;-)
Však ano a tak jsem to psal i já. Beru jen inflační koeficient a hodnotu, kterou by dnes měla suma za základní výbavu u dané motorizace.
Vůbec nezohledňuji o kolik je nynější výbava bohatší.
Hezký, podívej se na kanál toho člověka, jaké on sám má auto. Teď prodává svou 335i E90 a nahradí ji F-typem R. :D:D
Myslím, že to je nejlepší odpověď.
Auto s HSD má papírový výkon, kterému neodpovídá předváděná dynamika. HSD má nepříjemný zvukový projev.
Konkurence umí hybridní pohon lépe, HSD je překonaný.
Já zase oceňuji na Lexusu zřejmou snahu prodat v Evropě co nejméně RX. Stávají se tak vlastně exkluzivním zbožím a i bez kubistického designu by byly na silnicích ojedinělým a vzácným úkazem. V zásadě vytváření budoucího investičního young/oldtimeru. ;-)
Však k ceně testované A6 před měsícem, nebo kdy to bylo, jsi se vyjadřoval v plné. Pokud základní cena, pak znovu můžeš počítat a zjistit si o kolik navíc dnes reálně po započtení všech faktorů získáváš ;-)
A u Lexu došlo k faktickému zlevnění, to je na potlesk. Proto jich tolik potkáváme a jsou to přímo podpulťáky :-)
Jinak tady mas zajimavy video o problemech Lexusu a BMW:
https://youtu.be/DJJkYTq0BBA :yes:
Citace z videa vyse 8:40:
If you want dependability and you want larger SUV, you have to go to Lexus ;-)
No a (pro me NE-) prekvapive tam zminuje problemy s cistenim spalin u dieselovych BMW. Zdravim Paju.
Jak vidim neco prehnane natazene / jezevcikovite, vidim proste Modiglianiho. Pravda tohle funguje u lexusu (nebo superbu II) jen pri pohledu zboku. Pri pohledu zepredu si vybavim levne obchodakove "umeni" s trpitkama zdobenym a kovovyma barvama malovanym patvarem neceho co mohla byt zena? krajina? predator? Nevim. Ale idealne kdyz to jeste z obrazu vystupuje. :-[] https://www.youtube.com/watch?…
Nedávno som skúšal Camry a CH-R samozrejme hybridné. V malých rýchlostiach či nie veľkej potrebe výkonu je to OK, ticho a klidek. Keď však na to dupneš tak je to hodne nepríjemné (aspoň pre mňa) a otravné. Toto sa mi v aute fakt nechce počúvať. Myslel som že v Camry bude ticho ale nie. To už asi radšej to EV alebo nejaký hybrid s klasickým automatom.
O polovinu menší X3M není. Nepohodlnější bude, ale to je samozřejmě o tom, co kdo chce. Buď chceš auto anebo tohle, ale chápu, že si to svoje kupce najde. Pro mne není. I ta maximálka 180 km/h je neskutečně úsměvná a vypovídá hodně o tom, jak na tom tohle auto s dynamikou bude.