Mně ne, ale EU je nařizuje autovýrobcům nepřímo, pomocí naprosto nereálných flotilových limitů CO2. A tomu odpovídá čím dál horší nabídka modelů pro normálního, běžného zákazníika v zemích EU. A bude hůř (pokud nás v tomto směru nezachrání koronavirus). ;-\
Ano, na těch předdraženýchi elektropaskvilech i hnusném designu prvního Leafu se plně shodneme! :-)
A proč "bojuju" proti elektrovehyklům? Protože politicky nařizovaná a protežovaná elektromobilita je naprostá cesta do horoucích pekel - ekonomických, uživatelských, ale i ekologických.
No BYD mi "zvučí" asi tak nastejno jako "bidet".
Jinak já si celou zprávu překládám asi tak, že totálně jsme zaspali dobu, tak dlouho jsme odmítali baterkáče až s tím máme konkurenční problém, takže se musíme obrátit o pomoc na čínské soudruhy, ti totiž dnes vyrábí od roušek po EV všechno.
Mně osobně je jedno odkud bude můj povoz, ale zásadní je za jakou cenu. Tesla je podle mého názoru určitě nejzajímavější firma produkující EV, ale její produkty jsou spíše pro náročné klienty, kteří jsou schopni/ochotni zaplatit jejich výhody oproti ostatním výrobcům elektroaut. Já osobně bych vyměnil svůj stávající Mitsubishi Lancer za menší vůz s dojezdem okolo 150 km, ale cena by měla být do 350 tisíc Kč. Další auto se spalovacím motorem už kupovat nebudu.
Mohu se zeptat proč tolik bojujete proti (zatím) neexistujícímu segmentu aut poháněných elektromotorem? To co se zatím prodává je buď elektroprémie (v případě vozů výrobce Tesla) anebo předražené paskvily výrobců aut se zážehovým motorem, takže není žádná nabídka pro normálního člověka. Starý Leaf je velmi nevzhledné auto.
Dobrou spravou je ze to zvysi podiel bezemisnych aut v Azii, avsak kedze Toyota nepotrebuje najmensiu pomoc s elektromotormi a vsetkym ustrojenstvom okolo EV kedze ich uz prakticky vyse 20 rokov predava a v PHEV/FCV staci zvacsit bateriu/vymenit bateriu za FC ide prakticky iba o nakup lithiovych baterii od BYD, co v preklade znamena ze vyvoj solid state baterii s BMW ktore mali prist v 2025 ide pomalsie ako sa ocakavalo a Toyota potrebuje toto meskanie vyplnit tou horsou alternativou :( .
Jaké "vylepšní" máte na mysli? Málokterý jiný produkt se v posledních letech tolik "vylepšil" jako auta. Např. dnes produkují jen setiny škodlivin, než třeba ještě před 30-40 lety! A podobný úžasný vývoj k lepšímu zaznamenala i pasivní a aktivní bezpečnost, komfort, ovladatelnost atd.! :yes::-) Jenom v posledních letech se to už s těmi politicko-technickými restrikcemi a nařízeními těžce přehání, takže auta přechází na nechtěné tříválcové motory, jejich motory jsou przněny nesmyslnými systémy Start-Stop, veledlouhými převody, řidiče obtěžuje přehnané množství jízdních asistentů atd. :-( A bude hůř... :-(:no:
Samozřejmě, že EV jsou především pro státy kde mají masivní zvýhodnění, jinde paběrkují. Ale nikdo nechce přijít o podíl na trhu třeba v tom Norsku, kde do toho lijí prachy vrchem, spodem. No a všechny velké automobilky mají jeden či více modelů EV, takže si ukusují z koláče, Toyota má holé ruce, protože poslední 3-4 roky její šéfové kudy chodili tudy hlásali, že baterkáče nemají budoucnost a když je všichni okolo mají, tak najednou otáčí o 180 stupňů.
Toyota samostatne dokáže len kopírovať a niekedy áno to nie.
Nedokázala vyvinúť spoľahlivé naftové motory, nedokáže vyvinúť maly turbobenzin a rovnako nedokáže vyvinúť ev.
Vám někdo něco politicky nařizuje? Nějak jsem si nevšiml, že by u nás někdo podporoval či protěžoval elektroauta pro soukromé osoby. Podnikatelé či státní instituce jsou protěžované velmi silně i v nákupu stávajících aut a to jak z hlediska daňového tak i slevami od dealerů.
Moc nechápu proč si děláte starost zrovna o výrobce aut. Měly dost času vylepšit svůj produkt a místo toho se snažily jen minimalizovat náklady stávajícího produktu a tím je, podle mého názoru, daná i horší/menší nabídka modelů.
Až bude umět jeden evropský "výrobce" aut, vyrábět benzínové turbomotory alespoň z poloviny tak jako Toyota, to bude slávy, nebude to žrát olej po litrech, nebude přeskakovat řetěz.
Jo a co se týká naftových motorů ano, tam není jeden typ OK, ale výrobce se k tomu postavil čelem a nechával u svých smluvních partnerů měnit polomotor na vlastní náklady.
Co by za to dali majitelé výrobků dotčeného evropského výrobce, kdyby se choval jako Toyota. :-)
150 km je malo, dnes som bol s Citigom 115 km na chate a 115 km naspat a v pohode. Len treba ist pomaly, 90 tempomat. Napodiv, auta velmi neobiehaju, ale aktualne su prazdne cesty. Spotreba 12-13 kwh/ 100 km.
Vyborne. Takze uz jen zbyva polozit si otazku, PROC se ta auta tak zlepsila.
Ja si treba ve svem hypermodernim aute muzu vsechny asistenty vypnout (resp. zadny z tech otravnych neni zapnuty). Ze se nektere automobilky rozhodly ze LKA apod. musi byt zapnuty po startu auta a vypnout se da jen levou rukou ze zadni sedacky pri soucasnem zpivani "Skakal pes" je bohuzel pravda. Ale porad existuje moznost hlasovani nohama a penezenkou, ze se nam to nelibi.
Tak ma pouč, kto z klasických značiek má nejak navrch. VAG nevie zohnať batérie a ich autá vykazujú vysokú spotrebu. JLR a Mercedese nedostatok batérii. Nissan má asi zaistení dobrý dodavateľských reťazec, ale Leaf je technicky sfušovaný.
Toyota roky využíva vysokonapäťovú časť, elektromotory a frekvenčné meniče. Tu má viac skúsenosti ako väčšina konkurencie. Ak by z hybridného Yarisa vyhodili ICE a naložili baterky, tak by mali rýchlokvasné EV typu e-Up, e-Golf. Ale tieto autá sa nepredávajú. Tak dúfam, že výsledok tejto spolupráce ma byť EV za bežnú trhovú cenu, lebo inak je len pre pár nadšencov, alebo do štátov s vysokým zdaním spolovákov.
Osobně ta vylepšení jako vylepšení moc nevnímám. Možná asi myslíte, že se některé technické prvky dostaly z vyšších tříd i do malých aut. Naposledy jsem boural v roce 1993 a i když jsem myslím v autě neměl žádný airbag, tak se mi nic nestalo a chudák Omega byla odepsána a prodána jako šrot. Proč ještě auta produkují vůbec nějaké škodliviny, proč mají pořád spotřebu od 5 litrů nahoru. Docela oceňuju Toyotu, že se aspoň snažila trochu něco udělat díky tomu, že k spalovacímu motoru přidala elektromotor, ale i to mi připadá málo na to kolik chytrých lidí automobilky zaměstnávají (včetně mých příbuzných). Podle mého názoru si stávající automobilky byly vědomy svého neotřesitelného tržního postavení a teď se to naštěstí asi trochu změní, takže nějakou zásadní změnu snad pod tlakem provedou.
Ale to mi víme z tvých předešlých příspěvků, že vylepšení aut za poslední desetiletí "nevnímáš". Ale naše chyba to není, perpetum mobile zatím fakt nikdo nevymyslel! ;-)
Odkusujú z koláča na ktorom prerábajú. Aspoň to svorne tvrdia všetci zástupcovia mainstreomovych značiek. Že EV sú stratové a robia ich len pre fleetove emisie, ale tie ma Toyota dobré a 5 rokov má ešte pokoj. Okrem toho na trhoch kde sa dobre pradávajú EV sa dobre predávajú aj hybridy na ktorých zarába.
A k tomu vyjadreniu. Povedali, že baterkáče pri súčasnej technológii batérii nemá zmysel. Chceli nabehnúť rovno na batérie s pevným dielektrikom. Ale asi by to 2025 nestihli a tam už to bez baterkáčov nepôjde.