Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se brzy pustí do elektromobilů. Spolupracuje s Číňany

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 5. 4. 2020 • 22:57
54
27
Zobrazit náhledy (54)
Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i

Japonská značka sice doposud sázela na své úspěšné hybridy, ani ona se ale čistým elektromobilům nevyhne. Na pomoc si přizvala čínskou firmu BYD.

Automobilky Toyota a BYD oficiálně oznámily registraci nového společného podniku BYD Toyota EV Technology (BTET), který je určen, jak už název napovídá, pro výzkum a vývoj bateriových vozidel.

Sídlo společnosti se nachází v čínské provincii Kuang-tung a dle registrace je podnik určen pro návrh a vývoj elektromobilů, jejich architektury a souvisejících komponent.

Obě strany začaly o společném podniku hovořit již v létě minulého roku. V listopadu pak přišly s prvními konkrétnějšími rysy spolupráce, kterou dnes oficiálně potvrzují. Japonská a čínská automobilka si nový podnik rozdělují rovným dílem. Pokud půjde vše podle plánu, provoz BTET odstartuje v květnu letošního roku.

„BYD a Toyota budou spolupracovat na uspokojení rozmanitých potřeb zákazníků tím, že budou zkoumat a vyvíjet bateriové vozy, o které mají zákazníci zájem a podporují jejich přijetí. Zároveň obě strany doufají, že jejich snažení povede k zlepšení životního prostředí v Číně,“ stojí v oficiální tiskové zprávě. V novém podniku má od května pracovat 300 inženýrů.

V prohlášení mimo jiné stojí, že se obě společnosti opírají o letité know-how z Číny a Japonska. Nově jmenovaný generální ředitel Zhao Binggen uvedl, že firma nechce vyrábět jen další elektromobily, ale vozy, které budou kromě šetrnější i bezpečnější, pohodlnější a inteligentnější.

V tiskové zprávě se hovoří hlavně o Číně, společný podnik by však mohl znamenat důležitý milník i pro Evropany. Toyota, která svůj ekoobraz až doposud profilovala prostřednictvím hybridů, by na trh v horizontu několika příštích let mohla přivést i nějaký ten sériový elektromobil. A protože si našla zvučného partnera, mohla by uspořit nejen čas, ale i náklady.

Nezbývá než si počkat.

Související články

Témata
6. 4. 2020 17:51
Re: Produkt
Jasně, v pohodě. Stejně radši chodím pěšky a jezdím na kole ;-)
6. 4. 2020 16:46
Re: Produkt
Ale to mi víme z tvých předešlých příspěvků, že vylepšení aut za poslední desetiletí "nevnímáš". Ale naše chyba to není, perpetum mobile zatím fakt nikdo nevymyslel! ;-)
6. 4. 2020 15:10
Re: preklad:
Až bude umět jeden evropský "výrobce" aut, vyrábět benzínové turbomotory alespoň z poloviny tak jako Toyota, to bude slávy, nebude to žrát olej po litrech, nebude přeskakovat řetěz.
Jo a co se týká naftových motorů ano, tam není jeden typ OK, ale výrobce se k tomu postavil čelem a nechával u svých smluvních partnerů měnit polomotor na vlastní náklady.
Co by za to dali majitelé výrobků dotčeného evropského výrobce, kdyby se choval jako Toyota. :-)
6. 4. 2020 10:58
Re: Produkt
Pro mě osobně je to až dost. Jezdím cca 200 km měsíčně autem, zbytek dojdu pěšky a dojedu na kole.
6. 4. 2020 10:56
Re: Produkt
Osobně ta vylepšení jako vylepšení moc nevnímám. Možná asi myslíte, že se některé technické prvky dostaly z vyšších tříd i do malých aut. Naposledy jsem boural v roce 1993 a i když jsem myslím v autě neměl žádný airbag, tak se mi nic nestalo a chudák Omega byla odepsána a prodána jako šrot. Proč ještě auta produkují vůbec nějaké škodliviny, proč mají pořád spotřebu od 5 litrů nahoru. Docela oceňuju Toyotu, že se aspoň snažila trochu něco udělat díky tomu, že k spalovacímu motoru přidala elektromotor, ale i to mi připadá málo na to kolik chytrých lidí automobilky zaměstnávají (včetně mých příbuzných). Podle mého názoru si stávající automobilky byly vědomy svého neotřesitelného tržního postavení a teď se to naštěstí asi trochu změní, takže nějakou zásadní změnu snad pod tlakem provedou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku