V dnešní době mi to moc pravděpodobně nezní, ale bylo by to na ovace ve stoje.
Na druhou stranu v Evropě by to asi byla jen okrajová volba (benzínový šestiválec) pro pravověrné fandy.
Tohle vazne neni jako Stinger, tohle je zatim jen na papire. :-[]
Ale ted vazne, v cem myslis ze tahle mazda je/bude nad stingrem? Kdyz nepocitam nejake osobni sympatie atd.
Tentokrát zhynieš vlastnými zbraňami.
Mazda je štandardný mainstream, jediné prémiové čo na nej je, sú interiéry (tie sú fakt vymakané, lepšie ako BMW), inak technicky čistý mainstream. A ak by i tá prémiová technika prišla, tak si ju kúpi rovnaký počet ľudí ako ten Stinger. Veľa bude bykupcov, málo reálnych kupujúcich. :-)
Ale to je stále úplne teoretická debata, pretože ak by aj niekedy vôbec 6ka s RWD a V6 prišla, tak taká verzia sa aj tak do EU nedostane. Dovolím si pripomenúť Ti (určite to vieš), že aj súčasná M6 sa robí s dosť výkonným turbobenzínom (2,5T), táto verzia sa však do EU vôbec nedováža, zostáva len na zámorských trhoch (NA, Aus).
Amen. Ako píšeš, cena je rozhodujúca a tá pri prémiovej koncepcii RWD + R6 proste bude tak vysoká, že to (európsky) trh nestrávi. Jedine že by sa Mazda dopredu - ako Kia - zmierila s tým, že budú mať imagemakera na podzdvihnutie image značky aj za cenu toho, že sa vôbec nebude predávať.
Podle příspěvků v diskuzi si Evropa takové auto ani nezaslouží. Každý chce naftu, případně nerozezná oturbený benzín od atmosféry. Hlavně ať to nežere. Každý kdo na to má chce "prémii", je jedno, že to auto může být reálně horší než taková Mazda, ale je to BMW/Audi/Mercedes! Důležitá je přece image a kdo má BMW je velký macho borec a vyzná se v autech. A nějaký pocit z jízdy, z lehkého auta, z točivé atmosféry a manuálu, ten už dnes nikoho nezajímá, nikdo neumí ani nechce řídit.
Nebude to tajkový exot a bude mít mnohem větší reálnou (zdůrazňuji reálnou) servisní dostupnost i půjde v pohodě později prodat. A automobilka má nepoměrně větší prestiž a prémiová Mazda zní zkousnutelněji než prémiová Kia. Tohle hraje obrovskou roli u SKUTEČNÝCH kupců. Stinger se neprodává skoro vůbec. A není to tím, že je špatnej. Není. Ale je to Kia.
Navíc Stinger je nová řada, ale pro šestku přijdou lidi, co maj šestku a jsou spokojený.
Tak tých BMW s R6 a RWD bude bambiliónkrát viac ako Mázd s RWD a R6. ;-)
Ľudia kupujú tú atmo šestku, pretože jednak iná nie je a jednak je to dobrá value for money. To by ale o R6 RWD neplatilo, ze prémiovú techniku by chceli aj prémiové peniaze (viď Tvoj nenávidený Stinger) a potom by pošla predajne rovnako, ako ten Stinger. Pretože dať za Mazdu také prachy ako za skutočnú prémiu, to nedá nikto.
Tá Mazda, ktorá kvôli emisiám odpískala MPS modely? ;-) Ktorej najvýkonnejšie autá v EU majú podpriemerných 143 kW a 184 kW verziu 6ky sem ani nenosia? Neviem veru.
Diky za rozumny koment.
S tou sestkou ti nevim, na jednu stranu to prilaka skupinu fandu (jak pocetnout?), na stranu druhou zadokolka s motorem podel bude mit min mista uvnitr, bude drazsi... to zase dost lidi odlaka (znovu, kolik?). Image nevim jakou velkou roli hraje, nakonec oboje je to mainstream, myslim ze se bavime o nuancich.
Nakonec to podle me bude zalezet jen a jen na cene. Tak jako u stingru, kdyby se neprodaval za mega v ctyrvalcovem zakladu taky se toho proda nasobne vic. Kdyby V6 nestal 1,5mio ale rekneme jako 280k superb, taky by sel uplne jinak. Cena, cena, cena... to si musi mazda pohlidat ze vseho nejlip.
Ja plne súhlasím, Stinger je imagemaker, bez reálnej snahy robiť predajné počty.
A mimochodom aj ja som z tých bykupcov Stingeru, pozeral som po ňom, technika, výkon, dizajn, všetko super, ale proste cena na úrovni prémie (resp. nad ňou) to zabila.
Tohle postavit nebude zadarmo, tak aby to nebyla posledni nezavisla mazda ;-\ ale odhlednouc od fiskalniho pesimizmu pak vsechny palce hore. To ostatne plati pro vsechny co vstoupi do ridicskeho ringu, v dnesni eko-dobe zvlast. :yes::yes:
Nezabúdaj, že H/K má Genesis, s ktorým Stinger zdieľa platformu. Genesis predáva asi 100 tisíc aut ročne. So Stingerom sa vlani na ich RWD platforme predalo viac ako 120 tisíc aut. Silné trhy sú USA a hlavne domáci trh, kde vo viacerých segmentoch výrazne porážajú D3. A len koncom toho roku začnú predávať prvé SUV, čo predaje ešte pohne. Odhadujem, že do troch rokov bude H/K predávať 200 tisíc auto ročne na RWD platforme. Neviem, či sa tomuto môže Mazda vyrovnať a to napriek tomu, že nebudú budovať značku z nuly. Ďalšia vec je sila koncernu ako celku, kde sa Mazda už vôbec nemôže porovnávať.
Pokud bude příznivá cena, tak to problém nebude a pochybuji, že by měli jen šestiválce, Předpokládám, že jako základ by byl stejně nějaký dvoulitr. A i tak by to bylo hodně zajímavé se zadokolkou, obzvláště pokud by to dělali i s fofrklacme. To by byla velká paráda.
Zatím to zní opravdu jak z říše snů.
Stinger je ale v trochu inej pozicii. Oni ho defacto ani nechcu predavat v EU kvoli emisnej pokute. Ich trhom je US, kde sa predava dobre a tu plni len ulohu zvysovania image.
Naznacuje to aj neochota davat patricne zlavy. Nieco ako Toyota so Suprou. Ak by chceli mat predaju urcite by to slo s patricne nastavenou ceno tvorbou.
Pre Fosteka, som jeden z tych by-kupcov. 4 valcovy Stinger som realne zvazoval, ale nakoniec som skoncil v Insignii s uplne inou realnou cenou. Chcel som liftback. A mozno si ho s V6 aj kupim, ale uz nie novy :-!
No nevím, přijde mi to takový Blesk... ten a ten spekuloval a ostatní ho citují.
Jo, Mazda by to asi zvládla, proč ne. Ale - fakt se v dnešní době (směřující k EV) vyplatí vyvíjet takovou platformu a pak ji dát do jediného modelu? Nebo by na tom vyjíždělo něco dalšího? Jo, já vím, Lexus... ale Lexus svou platformu má...
No, prostě mi to nedává moc smysl... ale Mazdu mám rád a držím palce.
No hlavně lidí, co si užívají driftování je asi o dost méně, než těch, kteří chtějí jedno auto, co bude spolehlivě jezdit ve všech obdobích (tj. i v zimě, na sněhu, na břečce...). Takže takoví budou potřeboval 4x4 a to je zase o pár hezkých desítek tisíc navíc. S běžnou předokolkou jezdit celý rok jde, pokud člověk nebydlí vyloženě někde v Krkonoších, s RWD ne. Známý s Mustangem ho po několika zajímavých zimních zkušenostech na zimu dává do garáže.
Nemozes porovnavat koncern a Mazdu. Koncern ma ~300 tisic zamestnancov a vyraba skoro 11 milionov aut rocne. Mazda ma necelych 50tisic zamestnancov, a vyraba nieco vyse miliona aut rocne.
Mazda nema kapacity na to, aby robila 30 roznych motorov. Uz to ze sa pri svojej velkosti (ci skor "malosti") dokaze venovat projektom ako MX5, Skyactiv alebo Wankel, to je skoro zazrak...
BTW, ak Mazda naozaj da do novej sestky radovy 6-valec s 350 konmi (a podari sa im splnit aj europske emisne normy), tak aku odpoved bude mat na to koncern? Myslim beznu strednu triedu (passat, superb, atd), premiu (zatial) vynechajme...
To ti daji v Evrope fakt takovou slevu? V USA ani nahodou, vykonny mainstream ve stredni tride stoji zhruba 30-35 tisic, premie s dvoulitrem kolem 250 koni 40-45 tisic. Nejakou slevu ti da kazdy, zalezi spise na typu financovani nez konkretni znacce. Mozna tak Audi A4 se 188 hp dostanes za 35, ale za ty penize budes mit Mazdu s 250 nebo V6 Camry s 300 koni.
to nie je spekulacia - mazda podla spravy pre investorov vyvija sestvalec a zadny pohon. Vyrabat sa to ma v ich USA tovarni, kde sa robia aj toyoty. Ci to bude celosvetovy model, alebo nieco na styl CX9 - ponukane na niektorých trhoch, je ina vec...
teď jde jen o to, aby bylo k rozhodování, koupím si BMW ve čtyřválci nebo Mazdu v šestiválci. Pokud to pojede stejně a požere stejně, naděje tu je. Prostě musí to být daily car. Určitě by ale v Evropě táhly prodeje v dieslu a čtyřkolce a 2,5i. Dvoulitr bych už tam necpal.
Presne tak. Menej ako 340i po zľave nestojí ani ten Stinger, a to podľa fosteka má Kia menší image ako Mazda, čo by sa prejavilo aj v cene. Takže okrem argumentov, ktoré som uviedol fostekovi, je tu aj tento arrgument ceny; Mazdu za cenu BMW si nikto reálne nekúpi.
Tak ono aj ked to bude 4 vlacova Mazda s RWD, tak to bude stat za to. 6 valec je okrajovka aj u BMW 3.
Inak prave casto vidam Mazdu 6 s tou 2.5 a ta teda velmi value for money nie je ani nahodou. Pod 30k sa nedala kupit ani so zlavou a patricknou vybavou bola drahsia ako vlastne kazda konkurencia. Akurat tak Peugeot 508 stal porovnatelne aj to len kvoli tomu, ze davali minimalne zlavy
Ktore porovnatelne auta v EU splnaju s priamovstrekovym benzinom Euro6dTemp bez GPF? Ja by som radsej zobral tych 143kW/194ps (co na strednu triedu bohate staci), ak budem mat jednoduchsi a spolahlivejsi motor, bez kadejakych eko-kurwitok.
Ono aj ten Superb sa predava vacsinou s 2.0TDI, s odstupom druha motorizacia je 1.5TSI. 2.0TSI je naozaj okrajovka, tych sa vela nepredava...
Já myslím, že většina diskutujících tady své představy o tom, co může Mazda přinést, omezuje tím, co už tu aktuálně je. Věřím, že Mazda 6 nebude další M340xi nebo Stinger, tj. velká těžká silná kravina. To by ostatně ani Mazdě nebylo podobné.
Proč by ten R6 Sky-X nemohl být amtosferický (resp. s kompresorem pouze pro časování vznětu, jak to má stávající 2.5 Sky-X)? Takový motor by mohl mít kolem 250 koní, byla by zachována hlavní výhoda Mazdy - nízká hmotnost a reálně by takové auto mohlo jezdit úplně parádně, a klidně by mohlo být i za ten milion, nebo lehce přes...
Věřím, že u Mazdy se nezbláznili, aby na trh hodily další dvoutunovou krávu s 350 koňmi a pohonem na všechna čtyři, to by nikdo nekoupil. Kdo tyhle "parády" chce, koupí si je u Audi a spol.
Uplne s tym suhlasim co pises. Koncern H/K resp. Hyundai je nezrovnatelny s Mazdou a to nie len v automobilizme, ale celkovo je to mega koncern, od letectva az po lode a ine tazke mechanizmy.
Takze jasne, H/K je oproti Mazde v plnke a tak nejak to aj vidiet, Korejci investuju velke peniaze a neboja sa aj pripadneho fiaska, avsak na rozdiel od napr PSA nerobia hluposti. Davaju zakaznikom to co si ziadaju... len priklad - hybrid s 2spojkou, shootingbrake, Stinger s 6valcom a zadnym nahonom, manualom, vyber motorov atmosfery, turbo benale/diesle, hybridy atd... Malo kto dnes cieli aj na tie mensie skupiny zakazikov ako H/K.
Byla by lepší, než BMW. Kolik BMW je dnesra R6 RWD?
POkud by tohle dali, bylo by to faj a asi by si to našlo i skutečné kupce, nejen BYkupce.
Dost lidí koupilo tu atmo čtyřhrnkovou šestku.
Tak věřím, e skočej i do tohohle.
Lidi berou auta víc jako spotřební věc a za lahůdky se připlácí, takže jejich počet obecně klesá. Stejně tak klesá zájem mladších ročníků o tento typ dopravy obecně, nebo mají auta opravdu jen jako přepravník.
SUV jsou jako hezký bagančata, málokdo si je vezme do tanečních. Jsou módní, vrátily světlou výšku aut tam, kde bývala běžná a mají své klady i zápory.
Málokdo z těch kluků co jsou tady je nazve sportovními. A stejně tak, když se řekne sporťák, asi si nikdo nepředstaví Q7. Kodiaq RS sleduje jen poptávku, šmrncovnější oproti běžným modelům a s relativně výkonným motorem. Sportovat v něm se dá leda v lese se spolujezdkyní na zadních sedačkách, ale mít ho coby auto k cestám za sportováním smysl už dává (mimo jiné).
Přesně, image volva je silná a design výborný, většina reálných kupců víc nezkoumá, většinou jsou věci typu jízdní vlastnosti, jízdní komfort, pod jejich rozlišovací schopnosti. ;-)
Nejde ani tak o image, souhlasím s webpajou, že tu má Volvo silnou a běžná populace ji k premii řadí bez pochybností, problém je spíš v tom, že ta auta dnes svými kvalitami, hlavně jízdními, té premiové konkurenci nestačí. Nemají zdaleka tak dobré podvozky a pohon je vždy (byť papírově třeba srovnatelný) horší, motory hůř jedou a více žerou, čtyřkolky jsou spíše pseudo, převodovky na úrovni premie z před deseti let.
Áno, u nás ti prémia vie dať podstatne vyššie zľavy, ako mainstream. A čím drahšie, výkonnejšie a vybavenejšie auto, tým vyššia zľava (napr. na 318d dostaneš menšiu zľavu, ako na 340d). Plus prémia má všelijaké zľavové programy (podpora niektorých motorizácií, osobitné zľavy pre niektoré profesie, napr. lekárov atď.). Takže ak napr. na Superb dostaneš zľavu povedzme 10-15%, tak na A4 či 3er môžeš dostať 20-25%. Takže v závislosti od konkrétneho modelu a situácie sa môže stať, že cena prémie sa môže dostať blízko toho mainstreamu.
Potvrdzujem, kamoška si kúpila XC90 a pozerala ako vyoraná myš, keď som spomenul Čínu. Vlastník automobilky ju vôbec nezaujímal, rátal sa jej dizajn auta, vypracovanie interiéru, bezpečnostné prvky a v neposlednom rade image značky, ktorý rozhodne vníma ako prémiový.
Ač sám mám diesely rád, obzvláště tam, kde mají význam, tedy na delší trasy například, tak tady se fakt postavím na stranu benzínu za každou cenu. Prostě jestli Mazda, tak v benzínu.
predpokladam ale ze cielenie takehoto kusku uz bude skor pre ameriku a australiu ako pre europu ... no a u nas v europe by to mohlo byt zase pekne spestrenie povedzme po boku stingeru .. proste ako taka stylova imidzovka ( s cielom aj odlisit sa ) operujuca uz na prahu premie ... :yes:
Neměly by zapomínat na svoje dosavadní zákazníky. Protože ti je živí.A kolik z nich si bude ochotno připlatit za větší auto, s menším interiérem a zadním pohonem? A naopak kdo si proboha dnes koupí BMW s tím že alternativou byla mazda, ale nevyhovoval mu u ní koncept pohonu?
Na papíře ten záměr může vypadat dobře ale reality se trochu bojím. Mazda je dobrá a zajímavá tím, že je fajnovější (sportovní) alternativou k mainstreamu a hraje do jisté míry roli díky které vyrostl do nebe Volkswagen. Ale proč si kupovat Mazdu s cenovkou a technikou BMW a nekoupit si rovnou to BMW? Čeho na trhu není moc jsou subprémiová auta s kvalitním interiérem a komfortním podvozkem. Ale to asi není pro mazdu.
Když se tu relativně nedávno vedla debata nad tím Stingerem za 1,4M, tak častý argument byl "za ty prachy raději BMW". Že by tahle Mazda měla stát milion, to asi ne.
Ale viz Iudex - možná je to jen akademická debata a nikdy tu to auto neuvidíme.
Lexus resp Toyota by měla na vývoji této RWD platformy s Mazdou spolupracovat. Zřejmě jako náhradu za stávající RWD. Pokud by tomu tak bylo, pak se dá očekávat využití od IS, přes RC, možná RX nebo nástupce ES.
Ty jsi borec! Znalec v oboru psychologie, marketingu, identifikátor řidičského talentu a bůh ví co ještě!
O tolik poznatků ze svých průzkumů a prací jsi se s námi rozdělil! :yes:
Jen sleduji vývoj trendů. Lze to pozorovat na silnicích (ať už jde o rozšířenost jednotlivých kategorií a specifikací aut nebo chování řidičů), v nabídce výrobců a výbav jejich vozů, v názorech automobilových novinářů, v diskuzích, v narůstajícím zájmu o youngtimery...
Nevím, co je příčina a co důsledek, ale řidičských aut ubývá a zájem o ně pravděpodobně taky. Kodiaq RS asi nevzniknul z nějaké čiré vášně, ale proto, že ho zákazníci chtějí. Velké "sportovní" SUV plné elektroniky s automatem v naftě. Symbol a sen dnešní automobilové doby.
To myslíš vážne ako argument? Nie, to si musíš robiť srandu, pretože takýto detinský argument by ti neprešiel ani v škôlke. Prečo teda koncern predáva viac drahších dízlov? Lebo majú skvelých predajcov? A predajcovia Mazdy sú neschopáci? S tebou to je fakt debata. Si len taký mladší Áda. ;-)
Když se vrátím k tomu Volvu - je lepší (pro automobilku) prodávat mainstreamovou techniku zabalenou do líbivého kabátku za prémiové ceny, než prémiovou techniku za mainstreamové ceny.
Nalijme si čistého vína - za ceny BMW to nikdo kupovat nebude. A prodávat to o 20% levněji s tím, že vyrobíš maximálně 20% toho, co BMW 3er + 4er... to budeš nevyhnutelně v červených čísel.
Pokud chce Mazda budovat image něčeho lepšího než main, tak jasně, musí zatnout zuby a trh to časem vezme na vědomí. Jestli jo, budu jim fandit a tleskat - na rozdíl od toho Volva.
Mno, ten Stinger je ale dosť ťažký a tým pádom aj trochu ťažkopádny, proste GT. To Mazdy poslednej dekády sú ľahkonohé výborne jazdiace. To by mohlo prilákať dosť reálnych kupcov, aj keď Giulia je žiarivý príklad, že nadšení vodiči vymierajú.
Ne, TypeR a prémie... ne. Stejně tak - jakkoli mám Mazdu rád, nenapadlo by mě slovo "prémie" u žádného z jejích současných modelů. Šestka je hezká, ale technicky nemá nic, co by mainstream neměl (spíš jí pár věcí chybí). A ceny jsou taky mainstreamové.
Nepřipadá mi technicky pravděpodobné, že by se Mazda vrátila zpět - proti "srsti" vývoje - ke klasické koncepci pohonu.
Manažersky ovšem člověk nikdy neví.
Prémiová třída není žádný technický pojem.
To určite áno, Mazda je vďaka svojmu špecifickému prístupu vnímaná lepšie ako ostatní mainstreamoví Japonci, dokonca zákazníci a fanúšikovia majú aj väčšiu než obvyklú citovú väzbu k značke a ten image je vyšší ako u konkurencie. Ale čísla nepustia, Mazda predáva pomerne málo a na vývoj úplne novej, odlišnej (a inde nepoužiteľnej) RWD polatformy treba prachy, veľa prachov.
Zober si Volkswagen, násobne väčšia a finančne silnejšia automobilka, európska jednotka, ktorej modely sú buď najpredávanejšie v segmente, alebo aspoň blízko špičky. A ani takto silná automobilka si v dnešnej dobe nedovolí spraviť šesťvalcový Arteon. Hoci ten mel byť jej "polkrokom k prémii", dokáže ho predávať za vysoké ceny a čiastočne konkurovať skutočnej prémii a ten V6 by sa tam vyslovene pýtal. A aj to dlho zvažovali, zrejme aj vyvíjali a testovali. Ale... neprešlo to, budúci Arteon R bude len s 2,0TSI.
Preto proste neverím, že malá automobilka ako Mazda má silu (finančnú) na to, aby vyvinula RWD platformu pre strednú triedu a dala tam šesťvalec. Takýto projekt by bol silne stratový a Mazda si to nemôže dovoliť.
A ak budeš oponovať Kiou, tak to je jednak silnejšia automobilka, ktorá chce všetkými možnými spôsobmi zvýšiť svoj image, ktorý je stále (viď fostek a spol.) slabý, slabší ako štandardný mainstream. A preto i za cenu ťažkých strát spraví imagemakera. To Mazda so svojim silným image nepotrebuje, tá by to pre image robiť nemusela, len pre peniaze. A tie z RWD sedanu nepotečú. Žiaľ.
No dobře... Mazda 6, 2019: Evropa 22t za rok, USA zhruba totéž, Čína cca. 42t. V Evropě ještě před virem měla Mazda -30% (1-2/2020).
Proč to píšu... aby se vývoj něčeho takovýho zaplatil, tak to musí mít nějaký čísla a dost pochybuju, že by Mazda dokázala prodat prémiových sedanů víc, než mainstreamových. A kupé to asi nevytrhne.
Takže... spolupráce s Toyotou? Jo, o tom se spekulovalo, jenže... Toyota má svou TNGA, Sky motory mají svá specifika ohledně zástavby... úplně se mi nezdá, že by do toho Toyota chtěla jít. Ale na druhou stranu... Mazda si často jela svoje, i RX-8 bylo auto bez sdílení čehokoli se zbytkem produkce... https://www.auto.cz/…dnich-kol-129847
No nejsem sice velký fanoušek Volva, ale to je dnes podle mne jednoznačně prémiovou značkou. Asi nejsou tak úspěšní jako D3, ale v zásadě nabízí auta za prémiové ceny a s mainstreamem se moc nepotkávají. A to že nemají 6 hrnek je sice jejich chyba ale ne K.O z prémiového segmentu.
Prémiovost vozu totiž nedefinuje výlučně jeho technika ale obecně nabídka něčeho navíc,lepšího (prémie) za vyšší (prémiovou) cenu. A to víc by sice z pohledu zákazníka mělo být ve všech atritubtech auta , ale nikoli nutně. Takže to že mají hezký luxusní interiér na solidním základu může stačit. Navíc dnes je volvo technikou dál než třeba v 80. letech (vztaženo k segmentům premie/mainstream v dané době). Tehdy to byly pouze bezpečné vozy na tuhých nápravách, dnes tam je ten komfort vidět a cítit. A to že nejsou sportovní platilo tehdy i dnes.
Tak všetci by boli za, o to pokoj, ale realita je tvrdá a excel nepustí. Aj teraz má Mazda presne taký motor (250 hp), má to solídnu hmotnosť a jazdí to parádne... a do EU to nevozí. Lebo emisie, lebo cena.
Mýliš sa, M6 je aktuálne výborná value for money. A predajcovia vedia (na skladovky) spraviť na Japoncov prekvapivú zľavu. Takže M6 s 2,5G a automatom sa dá aj za 30t.
A že sa predáva 2,5ka to je preto, že ten dvojliter je slabý na tak veľké auto, na diaľnicu a naložené auto nepostačujúci. Až tá 2,5ka zabezpečuje dynamiku zodpovedajúcu dizajnu auta (ale tiež to nie je žiaden hotsedan, len také akurátne).
No hlavně v diskuzích. Těm co tam reálně chodí utrácet je majitel Volva šumák. Můj bratranec si před rokem nadělil XC90 T6 a naprosto se rozplývá. Přestože je to nepohodlné, nijak zázračně to nejede atd.
Jasne, tradicia v bezpecnosti a rodinneho auta je dolezita pre Volvo... ovsem Mazda ma tiez tradiciu v spojeni jazdca a koňa. Dizajnove pociny aj sky technologie Mazdu vyprofilovali kus inde ako su ostatni Japonci Honda, Toyota a podobne.
Neviem, bola to moja uvaha, osobne mam pocit, ze Mazda je z tych japonskych sucastnych automobiliek najblizsie k spominanemu cielu.
6-ti válec napříč by musel být do V (3 a 3 válce) a tady má Mazda potíž s vyvedením velkých výfukových kolen (součást řešení Skyactiv). I u řadových 4-válců má kvůli nim motor vysunut dopředu a přepážku dozadu, aby se tam kolena vešla, což přináší potíže s využitím obestavěného prostoru, s tuhostí předku, zvětšení hmoty před přední nápravou, ... .
:yes: nikde. Ono tam teda vůbec moc informací není... ani časový horizont atd. Tož uvidíme... neříkám že tomu nevěřím, ale zatím bych to bral s rezervou.
Este nedavno sa cosi podobne vravelo aj o 4-valcoch a objeme motora: ze Mazda zaspala dobu, ze vyvoj smeruje k litrovym oturbenym trojvalcom, ze downsizing je jedina spravna cesta do buducnosti, na ktoru casom musia prejst vsetci, ze inak sa tie nizke emisie dosiahnut nedaju.
A pozrime sa na to: mazda pokojne dava do 6tky 2.5-litrovy 4valec, sice bez turba (co moze byt z hladiska udrzby a zivotnosti vyhodou), ale 194 koni staci na stovku za ~8 sekund, a na splnenie Euro6d-Temp nepotrebuje ani filter pevnych castic.
Beriem, situácia sa časom mení. Ale práve som debatoval s jedným kupujúcim 3er a ten dostal na šesťvalec zľavu vysoko prevyšujúcu 20%.
Ale inak máš pravdu, aktuálne automobilky stimulujú predaj tých modelov, ktoré im emisie znižujú, takže maloobjemové motory, dízle, hybridy.
Tohle je už snesitelnější, nicméně kam se řítí doba a jak se chovají speciálně mileniálové víme. Neznamená to však apriori odsouzení evropanů jako blbů nebo hloupého stáda.
Mazda zatím nic jinak nedělá, jsou to pouze dohady a jestli něco z toho dopadne, bude to na potlesk. Aktuálně běžnou zadokolku nemá, končí na R4, ale nedá se jí upřít invence a to, že na rozdíl od Hondy, Mitsubishi, Nissanu stále drží střední třídu.
Tu si dovolim trochu oponovat. Z vlastnej skusenosti viem, ze BMW vie dat velke zlavy, ale zalezi to od mnohych faktorov. A zial na 340D nedostanes vacsiu zlavu ako na 318D, fakt nie. Mozno sa situacia koli korone zmeni, ale este vo februari ked sme objednavali auta to tak neslo. Na 318, alebo 320 vies uplatnit fleetovu zlavu, sestvalcov sa to ale netyka. Samozrejme bavime sa o situacii ak kupujes v priebehu roka viac aut na jeden subjekt, alebo si clenom advokatskej komory, komory zubnych lekarov......atd. Najvacsie stimuly dava BMW momentalne na auta s najnizsimi emisiami, cize hybridy a potom stvorvalce. Ved to dava logiku, nikto nechce platit velke pokuty za prekrocenie limitov.
Většina modelů z nabídky značky Volvo, včetně populárních řad V60, V90, XC40 nebo XC60, už by se tak neměla dostat na rychlost převyšující hranici 180 km/h. Výjimku by měly tvořit především naftové modely bez hybridní technologie, kterých už má ale Volvo ve své nabídce jen hrstku.
Ty vole, to jsou paka... ještě nechají naftu bez limitu... asi si od nich koupím nějakou nadupanou V90 T8 :-O
Když se ale podíváš do nového SK ceníku 2020, tak je tam totéž co v CZ... 8,8s sedan a 8,9s kombík.
On se ten motor trošku změnil... minimálně pokud vím přibylo vypínání válců, nevím jestli ještě něco... to autocentrum.pl jsem viděl, tam jezdí hodně dobré časy, ale je to už 2014 :-) . Může to být jen zbytečně konzervativní hodnota... nevím. Pocitově ale určitě jede líp, než ta 1.5T.
V jednom slovenskom teste Insi 1,5T (lift, manuál) som našiel pohotovostnú 1441 kg. Teda to je presne o 75 kg (normovodič) viac, ako Tebou uvádzaný údaj, takže je to jasné.
V aktuálních technických údajích má 2.5G 8,8s v sedanu a 8,9s v kombíku
https://cz.cdn.mazda.media/c0c41bd6fc9d4fdbb174d7b635265636/b326b910b5504f52b55a5944b389601a.pdf
Insi s malým benzínom môže byť myslím celkom ľahká, tá medzigeneračne tiež dosť schudla. Ale tých 1366 kg sa mi javí nereálnych, zrejme to bude len bez 75 kg vodiča.
2,5ka nie je žiadna raketa, ale 1,5T v Insi je predsalen slabší (121 kW, stovka za 8,9s), to bude súper skôr pre 2,0G (121 kW, 9,1s). 2,5G (143 kW stovka za 8,1s) bude dynamicky bližšie 1,6T (147 kW, 7,7s).
Můžeš to zvážit nakonec :-)
Já se díval na papírové hmotnosti u Insi... ale přijde mi to až nepravděpodobný, 1.5T v manuálu (která má mimochodem shodnou papírovou dynamiku s 2.5G) má prý 1366kg... to se mi po pravdě nezdá, asi to bude bez řidiče.
Ten istý Autozeitung v inej porovnávačke navážil Mazde 6 kombi 2,2D 1566 kg (výrobcom uvádzaná bola 1485 kg), kdežto Mondeo kombi 2,0D navážilo 1735 kg (namiesto udávaných 1602 kg). Čiže ten odstup od konkurencie tam stále je. Jediný benzín, čo som našiel, bol 2,0G, udávaná/nameraná: 1390/1455 kg. Čiže celkom sa mi zdá reálne, že aj tá 2,5ka v slabšej výbave bude pod 1,5t.
Mazda 6 2.5 v základní výbavě má pohotovostní hmotnost 1462 Kg, tj. o skoro o metrák méně, než 330i v základní výbavě. Já jsem ale zmiňoval M340i, které má pohotovostní hmotnost 1750 kg (ne 1650, jak píše Webpaja). Tolik fakta. Kdybych si to nedohledal, skoro bych Vám pánové i věřil. :D
Ne, že by čísla byla nějak moc důležitá, když se bavíme o hypotetickém autě, které může a nemusí přijít na trh a příjde-li, čert ví, jak bude vypadat. Jen když už se někde nějakými čísly mává, bylo by dobré, aby to byla alespoň čísla správná.
Je to tak, 2,5ka nejde nejak zázračne do otáčok, rozhodne o nič lepšie, ako turbo. A červené pole jej začína pri 6200 otáčkach, takže ani z tohto pohľadu nejaká výhoda atmosféry.
S tou hmotnosťou som Ti písal vyššie, nejaký drobný náskok 6ky tam je.
Trochu by som Ťa poopravil, istá výhoda v hmotnosti u Mazdy 6 je. Pri 2,5G píše výrobca pohotovostnú hmotnosť od 1462 do 1532 kg v závislosti od výbavy, takže tipujem, že najslabšia Attraction bude práve tých 1462 kg, top výbava Takumi plus tých 1532 kg. Druhý stupeň výbavy Revolution, ktorú si kúpi asi väčšina, bude teda niekde tesne pod 1500 kg. A to je na prerastenú strednú triedu (6ka má 4,87 m) s automatom solídna hmotnosť . Toľko malo moje Mondeo s 1,6kou a manuálom, súčasná konkurencia s porovnateľnými motormi a automatom vážia podstatne viec.
3er G20 výrazne odľahčilo, ale aj tak pri 330i píše výrobca pohotovostnú (Leergewicht) 1545 kg (a to bez dodatočnej výbavy, ktorú si každý u BMW prikúpi, keďže základ nie je moc bohatý, minimálne napr. M paket). Takže tá 6ka je ľahšia. Ale beriem, že to nie je veľký rozdiel, ani nie jedna nádrž benzínu.
Ok, na to se nedá nic nemítnout. Sice to není úplně adekvátní srovnání, ale máš pravdu. Myslel jsem to spíš obecně. Kam se vývoj ubírá a jak je možné, že Mazda je schopná dělat to jinak, zatímco tradicní výrobci podléhají době.
Suhlas, s Volvom som inak OK az na tie 4valce... Potesi vidiet na ceste auta, ktore dobre vyzeraju. Myslim, ze taka S60 je najlepsia tam su tie 4valce akurat a dizajnovo si zobrala to naj zo vsetkych, velkost tiez fajn.
Já ti nevím, Karle, když se podívám na to, jak rychle jdou ty motory do otáček, tak bych řekl, že to oturbené bmw je výrazně točivější. https://www.youtube.com/watch?… https://www.youtube.com/watch?…
A pokud jde o váhu, M6 2,5 váží nachlup stejně co 330i, manuál nekoupíš ani do jednoho z nich.
Takže, o čem to tu píšeš?
Xedos 9 si opatruje švagor, takže mne je to jasné s koncepciou. Len som chcel podotknúť, že rozdielov je o trochu viac ako len usporiadanie motora pod kapotou. :yes:
Je fakt, že Mazda dělala docela naschvály - silnější dvoulitr s manuálem jen ve vysoké výbavě, kuriozně s automatem byl i v nižší... naopak ta 2.5G jen v top výbavě v kůži a s automatem... 4x4 jen pro naftu... jednu dobu jsem ze zoufalství koukal i na naftu... a v tu chvíli si řekl, že je holt na čase jít o dům dál :-)
Za dnešní situace jasně vzít tu 2.5G. Sice je škoda toho manuálu, který je výborný a mám pocit, že i ta 2.5G by s ním jela o něco líp... ale ta 2.0G je prostě málo. A už se dá 2.5 koupit i v nižší výbavě...
Postavit zadarmo to nebude, ale taky to delaji pro Toyotu, o tom se pise uz dlouho. Toyota zarizla GS a rwd platformu ted nepripravuje. A pokud novy Lexus IS (pripadne i dalsi sedany na asijskych trzich) bude stat na platforme Mazdy a pouzivat jeji sestivalec, tak to muze davat ekonomicky smysl. A Toyota se soustredi na vyvoj hybridu apod.
Na dosavadni zakazniky uz zapomneli...
U mazdy je prianie otcom myslienky - pchaju sa do premie, t.j. predavat draho, a prichadzaju o svojich dlhodobých zakaznikov. Ak dojdu s tou m6 rwd, vsetci novinári ju vychvalia do nebies, lebo to bude fajn auto, ale nekupia si ju, a nekupia si ju ani typicki zákazníci mazdy. A bmw-ckari si kupia bmw, nie mazdu. Ked to tak pojde dalej, plus kriza, plus korona, plus tvrdohlavost mazdy a neochota prehodnotit svoju nefungujucu premiovu strategiu, tak sa podla mna z mazdy stane pobocka toyoty, spolupracuju uz teraz...
Asi tak o predaje v EU zjavne moc nestoja. Ale vo svete predala H/K za minulý rok viac ako 120 tisíc aut s RWD platformou a to boli len sedany od Genesis a Stinger. Prve Genesis SUV ešte len ide do predaja a dá sa očakávať, že predaje ešte stúpnu.
Ano Xedos 6 byl předohrab, v podstatě auto na platformě mainstreamu (tehdejší Mazda 626, předchůdce Ma6). Proti Ma 626 byl lépe odhlučněn, měl V6, lepší výbavu etc. Pokud by byla pravda to co je napsané v článku, tak by šlo o zcela jinou koncepci s motorem podél.
To porovnanie nie je úplne ideálne, lebo pre Mazdu je 6 najväčší model a RWD platformu asi inde nepoužije a podľa toho čo tu niekto písal, tak sa v USA a EU predá len asi 40 tisíc kusov M6 za rok. Ale u Kórejcov to nie je len Stinger. Genesis tiež využíva RWD platformu. Genesis predáva asi 100 tisíc aut ročne rozširuje portfólio a rastie. A cenou začína tam kde M6 končí.
Co sa Airtonu týka, tak jeho cenový odskok od A4 je tak malí, že neviem kde by chceli zmestiť RWD variantu bez toho, aby parazitovali vlastný trh.
Jasně, změna výbav s 2.5G je super. Já myslel tu slevu... já se u Ma6 normálně nedostal přes 5%... občas se vynořila nějaká skladovka na mazdaihned.cz s lepší slevou.
Jasně, hodně lidí taky vnímá mercedes jako vekslácký a mafianský auto. Ale z Premie ho to nediskvalifikuje. Obraz značky není nikdy úplně homogenní, ale aktuálně dělá volvo auta tak aby byly konkurencí D3 a nikoli škodě, citroenu či nissanu.
Jo, já vím... jenže to jsou právě ty typické články plné should, could, yet-to-be confirmed, rumored...
Jediný kus faktické informace je ta brožura pro investory, kde Mazda mluví o vývoji velké RWD platformy s šestiválci. Ale jen na tom jednom místě...
Disclaimer:
"The projections and future strategies shown in this presentation are based on various uncertainties including without limitation the conditions of the world economy in the future, the trend of the automotive industry and the risk of exchange-rate fluctuations"...
Chápeme se. Jen pro mě teda 405 nebyla "subprémie". Ono z pohledu socialistické reality bylo subprémií asi vše, ale v západní realitě 405 byla mainstream jak vyšitý. Tou subprémií tehdy byly třeba saaby volva, později svého času (B5,5) Passaty. Dříve naopak v určité době třeba Alfa, Lancia a Citroen. Dnes třeba infinty (i když amící a japonci si myslí, že to je prémie :-) ).
Jinba ittai fajn, ale nejsem si úplně jistý, jak moc tohle trh vnímá. To není žádná prémiová kvalita, jen příchuť v rámci mainstreamu... jako má třeba silnější zaměření na jízdu Ford. Určitě Mazda nemůže těžit z žádné prémiové tradice (na rozdíl od toho Volva).
Je tu MX-5, která se jako jediná typickému evropskému mainstreamu vymyká... jenže Honda má TypeR a NSX, Toyota jezdí WRC a má Yaris Gremlin + GT-86 + Supru...
Hlavní problém zůstává pořád stejný - bylo by potřeba investovat do vývoje platformy, pro kterou Mazda momentálně nemá žádné další využití... a i kdyby to bylo super auto, tak je tu emisní legislativa + nulová image v dané třídě.
Třeba Mazda chystá nástupce RX-7, nebo společný model s Lexusem... možné je lecos, ale v článku jsou jen spekulace.
Tak musíš chcieť práve to, čo ponúkajú a musí ti tá konfigurácia sadnúť. Keď chceš 2,5 s manuálom, máš smolu, ale keď práve chceš automat a slušnú výbavu, tak sa dá. A v dobe, keď si ty pozeral 6ku, tak bola tuším v kombinácii s najvyššou výbavou (povinne koža a pod.) za vysokú cenu, po poslednom facelifte je 2,5G dostupná až v 4 verziách výbavy, Attraction, Revolution, Revolution Top a Takumi plus, takže je ten motor podstatne dostupnejší ako kedysi.
Presne. Prave ze kdyz jde clovek po value for money tak casto zaparkuje u japonce. Kdyz jde nekdo na cenu od, u japoncu nepochodi, ale kdyz chce tak jako tak plnsi nebo plne auto, pak japonce bude plny za min. Sveho casu nesla M6 dostat nad 900k za revolution top, ve stejnem case se stejne vykonnym 1.8tsi sel passat nebo superb poslat dalece za milion, stejne mondeo a dalsi.
Kdyz ma clovek dat vlastni penize a probere si co za ne kde dostane, tak ta testove / cenikove draha honda, draha mazda atd. uz najednou tak drahe nejsou. Ale to si chce zkusit. :-)
kdysi bych ti dal za pravdu, kdysi kdyz sla 335i sehnat bez paketu a priplatku relativne hola za cenu na dohled milionu. A ze se jich takovych, treba se sporakem, zakladnima seslama atd., prodalo. Jenze dnes je jina doba, z 335i mame M340xi o pul mice drazsi. Nevim co si BMW u toho dnes dovoli davat za slevy, ale pokud nebudou 30% tak by snad mazda mohla mit sanci. Snad...
sanci mel i Stinger a tam to moc nedopadlo. Drzme mazde palce at to zmakne lip.
Veď píšem, ak sa to dostane na trh (teda aj na ten európsky), budem tlieskať postojačky. Petrolheadov sen. Ale rovnako píšem, že to ekonomicky nemá šancu prejsť. Bohužiaľ. Práve pre to, čo píšeš, teda že Mazda je malý hráč a nemá peniaze na to, aby dotovala stratový projekt. Pretože sedan/lift strednej triedy s RWD a V6 bude silne stratový. Buď si za ten drahý vývoj budú musieť nechať poriadne zaplatiť a nikto mainstream za prémiové peniaze nekúpi, alebo to budú dumpovať a teda budú predávať, ale na tom budú rovnako tratiť.
Z môjho pohľadu by bohate postačovalo, keby do európskej 6ky (či CX-5) dávali ten fúkaný dvaapolliter s 250k. To by bol pre mňa top mainstreamovej strednej.
Mazda nemá žádnou výhodu nízké hmotnosti, váží úplně stejně co třídní mainstreamová konkurence, a pokud zmiňuješ bmw, tak to, i přes klasickou rwd koncepci, váží ve čtyřválcové verzi (330i) opět úplně stejných 1540 kg jako Mazda 6 2,5. Nemluvě o tom, že to bmw má na tu váhu ještě o 40kW víc.
Osobně si myslím, že motory typu V6 a větších objemů s pohonem výhradně zadní nápravy by měl být součástí úplně jiné koncepce vozu. Pokud by Mazda 6 byla 3dv. coupe, tak o tom žádná a sem s tím! Ale 5dv. velké coupe ve spojení pohonu zadních kol mi nepřijde moc ok.
Za mě 5dv. coupe, V6 s pohonem 4x4 (podobně, jak to má Kia Stinger). Mazda 6 má na to zapůsobit s nemálo (pokud se budou držet aspoň z 80% ze studie). Za mě moc povedená Mazdička, jen to chce pořádně promyslet kombinace motorů a pohonu kol 👌👌👌👌
Jj, je to kombinácia dizajnovej čistoty Audi (pred celotabletovým aktuálnym štýlom) s jednoduchou funkčnosťou interiérov BMW (iDrive). A mimochodom rovnako parádna je aj nová trojka. Len tá je už trochu priestorovo stiesnená.
On komfortní podvozek nemusí znamenat málo ostrý, ale vím co myslíš. Něco jako kdysi P405 například. Měco podobného už asi jen tak nebude i kvůli tomu, co se dnes nosí za kola a pneumatiky na nich.
Samozrejme že 143 kW je na strednú triedu slušné a postačujúce, poukazoval som skôr na to, že to je súčasne top motorizácia. A z tohto pohľadu už je to málo, keď konkurencia ponúka silnejšie motory (koncern až 200 kW, čo je značne inde než 143 kW Mazdy). To, že priemerný Superb aj tak má 2,0TDI so 110 kW a málokto kupuje TSI je už iná pesnička (osobne som chcel Sup s 2,0 TSI 140 kW, ale ten už prestali vyrábať a 200 kW už bol cenovo inde, tiež sskladovky boli samé TDI). Samozrejme z hľadiska spoľahlivosti na tom bude atmosféra bez GPF očakávam lepšie než turbo s GPF.
"hlavně ať to nežere" - no jenomže jestli to udělá Mazda, tak to vážně žrát nebude:)
kdyby se to vážně povedlo - jen jsem trochu smutný z toho roku 22 - rád přesednu. kdyby to mělo nabízet stejné řidičské zážitky jako třeba trojka, budu jenom rád za větší nenápadnost - a kdyby tam byl manuál byla by to vážně krása.
Tak se někdy projeď a neřečni.
S těmi prodejci máš pravdu, je lehčí prodávat levnější benzíny.
Dobrého prodejce poznáš dle toho, jak je schopen prodávat dražší věci.
Levnější věci umí prodávat kdejaký wotroubek.
Podle všeho by měla mít benzínová verze 350HP, naftová bez výkonové specifikace. Pokud by nešlo o vysokootáčkový motor, pak by se muselo jednat o přeplňovanou jednotku, nebo díky společnému vývoji s Toyotou třeba i o hybrid.
M340i má 1645kg
Audi S4 (US benzín) má 1750kg
MB C43 má 1745kg.
O Mazde sa vsak bavime v spojeni s buducnostou tohto konceptu a nie o tom, ze dnes je to prémia... Volvo okrem tej bezpecnosti, tiez nema ziadnu extra techniku voci ostatnym mainstreamom.
Inak suhlas, z dnesnej pozicie si Mazda len tak lahko nevykroci priamo do vyssieho segmentu, ovsem raz musi prist ten spravny produkt. Vacsinou to zacina jednym modelom a casom sa pridaju ostatne. Rozdiel ovsem je, ze Mazda si netvori aspon zatial luxusny brand... myslim ze je to dobre v jej pripade.
Když jela svého času reklama na Xedos, chápal jsem ji jako reklamu na überauto.
Když bude diesel - a psali že bude - jdu do toho.
Momentálně kupuji CX-5 samo že v dieselu, máme ve firmě M6 a hodně dobrý. Na M6 doběhne leasing a tak přeskočíme na novou M6, tedy pokud bude v dieselu, nejlépe I6.
Ved dobre, preco by vsak priame zrovnanie s H/K bolo jedine relevantne v kontexte realnosti tohto konceptu ? Nevies co vsetko by pripadna Toyota poskytla, tazko sa bavit takto konkretne.
H/K ma na taketo kroky lepsie podmienky v tom sa zhodneme.
Asi sa bavime o tom, co na koho zaposobilo, subjektivne. Type-R sa zaradil po boku Gremlina, ´N´, OPC, Abarth atd. do takych tych sice vyraznych, ale vsednych-povinnych tuningov (za ktore sme velmi radi samozrejme). Dost k tomu smeruje aj nejaky Jazz Type-R a podobne, tj smer k sirsej klientele. Tym ho nechcem nijak urazit, je to stale velmi solidny, poctivy seriovy tuning.
Mazda to vsak cele nejak progresivnejsie pretavuje do vizie, estetiky a realneho nasadenia step-by-step. Rozmyslal by si nad slovom Type-R a premiou ? Asi nie... Naopak aktivity Mazdy k tomuto smeru uz par rokov smeruju, posledne modely a ich interiery kracaju konecne vyraznejsimi krokmi. Ceny sa zvysuju a Mazda navyse vela prinasa aj na poli technologickych inovacii, takuto auru rozhodne nema kazdy mainstream brand.
Mazda si hlada a myslim aj nasla svoju cestu a tvar, to sa Korejcom zatial nepodarilo aj ked po stranke techniky su na spicke.
Mazda ma proste dušu, ktora tam mne pasuje. Ci jej to nakoniec financie a rozpolozenie trhu neprekazia, to neviem, pripustam to ako velmi realne. (ak by helfla Toyota, bolo by to lepsie... )
Ber to len ako moje pocity, kazdy to ma asi inak, hlavne pri predstave prémie.
Volvo sice nie je uplne spravny priklad, no pride mi to podobne trochu. Technika Volva je dajme tomu niekde medzi mainstreamom a premiou skor teda k tom mainstreamu a kolko z toho uspechu a schopnosti sa udrzat vyssie je dizajn ? Myslim, ze ten dizajn interieru a exterieru je nezbytny pre existenciu Volva samotneho... Mazda ma taketo predpoklady, myslim ze by to fungovat mohlo...
Ci bude to je samozrejme vo hviezdach.... ako nemozne mi to nepride.
Spekulacia jedneho webu a na acz klasicky bulvar nadpis ako hotova vec. Uz len cena chyba.
Co ma ale prekvapuje, je zrazu tolka kritika Stingeru. Takych aut je tu dva a pol, podla testov jazdia tiez dobre.