Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda 6 bude jako BMW. Zadokolka s řadovým šestiválcem

Ondřej Mára Ondřej Mára 14. 4. 2020 • 06:53
18
161
Zobrazit náhledy (18)
Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe

Příští generace Mazda 6 by se podle dostupných informací měla výrazně inspirovat receptem mnichovské automobilky.

Inspirace by se přitom podle informací webu Car & Driver měla projevit především v oblasti pohonného ústrojí a dynamického designu. Nová šestka, jejíž příjezd se očekává v roce 2022, by totiž měla být postavena na zcela nové platformě s pohonem zadních kol a podélně uloženými motory pod přední kapotou.

Informace o motorizacích jsou prozatím omezené, podle Car & Driver bychom se však měli dočkat i řadového šestiválce, který bude osazen technologií SkyActiv-X a 48 voltovým mild-hybridním systémem. Výkon nejostřejšího provedení se pak odhaduje na nějakých 350 koní.

Nelze se pak ani příliš divit spekulacím, podle nichž by se tento řadový šestiválec mohl zabydlet i pod kapotami nových generací Lexusu IS a RC. Není ostatně žádným tajemstvím, že Mazda a Toyota v poslední době prohlubují spolupráci.

Sportovně elegantní design novinky by pak měl vycházet z konceptu Mazda Vision Coupe, prezentovaného na tokijském autosalonu 2017. Ten byl totiž čtyřdveřovým Coupe s dlouhou kabinou a pozvolna svažující se zádí, což by opět nahrávalo podélně uloženému motoru vpředu a pohonu zadních kol.

Americká publikace si navíc pohrává i s myšlenkou, že by se nová šestka mohla představit i v pouze dvoudveřovém provedení. Narážejí přitom na koncept RX-Vision, u něhož všichni očekávají návrat rotačního motoru. Jak ovšem američtí kolegové dodávají, pod protáhlou kapotu by se jistě bez problému vešel i šestiválec.

Ať už ale Mazda zůstane jen u elegantního sedanu, nebo přidá i kupé, kombinace řadového šestiválce, pohonu zadních kol a úžasného designu posledních let by ji mohla vyšlapat cestu do vytouženého prémiového segmentu.

Související články

Témata
16. 4. 2020 10:48
Re: Je to otázka koncepce
6-ti válec napříč by musel být do V (3 a 3 válce) a tady má Mazda potíž s vyvedením velkých výfukových kolen (součást řešení Skyactiv). I u řadových 4-válců má kvůli nim motor vysunut dopředu a přepážku dozadu, aby se tam kolena vešla, což přináší potíže s využitím obestavěného prostoru, s tuhostí předku, zvětšení hmoty před přední nápravou, ... .
Avatar - rosi007
15. 4. 2020 22:20
Re: Evropa si nezaslouží
Uznávám, zatím není zas tak čemu tleskat. Nicméně zrovna u Mazdy je dost možné, že to dotáhne a bude to parádní kočár.
Avatar - Emel
15. 4. 2020 19:09
Re: No neviem
:yes: nikde. Ono tam teda vůbec moc informací není... ani časový horizont atd. Tož uvidíme... neříkám že tomu nevěřím, ale zatím bych to bral s rezervou.
Avatar - Emel
15. 4. 2020 19:08
Re: Je to otázka koncepce
Chápu myšlenku, ale... litrové tříválce jsou téma B segmentu, v roli základní motorizace pak C segmentu, ne top motorizací D segmentu.
Avatar - lamal
15. 4. 2020 17:55
Re: Neměly by zapomínat
90tky su pekne, akurat ako pises ten 6 vál alebo teda kedze o Volve tak 5vál by sa hodil.

Ohladom 180kmh, mohli by to urobit podla typu karoserie... sedan + kombi unlimited a velke skatule a crossy 180max...

Mne osobne by to nevadilo, ale chapem niektorych (kolko ich je ?) co jazdia po DE dialniciach a na tych usekoch to preletia 230...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku