Mám moto s automtem a je to super :D Víš, že některé moderní automaty mají i pádla pod volantem... asi posledních 25 let :D Mne baví řadi akorát v malém lehkém autě s atmosférou, kdy si ten výkon musíš zasloužit a taky bych to omezil jen na ty jízdy, kdy chci takto jet, ostatní popojíždky bych radši absolvoval s AT.
Jak říkám, v autě od střední třídy a ve všech SUV bych manual bral jen jako nouzi...
Na druhou stranu, ty by si chtěl v takovém autě řadit? Občas jezdím autem stejné třídy s manuálem a hrozně mne to nebaví, snad jen mimo to, když si podřadím a vytočím motor, což znamená spotřebu asi 20 na sto :D Toyota pokud vím nepoužívá jinou převodovku, tak tam narve CVT.... ale asi radši CVT ,než manuál v SUV, ještě u atmobenzínu v pojízdné stodole :D Já to říkám pořád, Ravka se povedla, je to fakt velké, prostorné a dobře udělané auto se slušným kufrem (není to další v řadě zvýšených hatchbacků obřích rozměrů), ale tak strašně by jí slušel turbodiesel :D
To jsi myslel vazne, radsi 1.6 tdi Oct manual (s katastrofalne tezkym zprevodovanim, jen 5 rychlosti, nejede, duni s nejvetsi turbodirou na trhu)
nez Passat dsg (jeste napis, ze v benzinu.. )?
Ty jsi normalni masochista. :-)
Pro me je 1.6 tdi uzivatelsky (s vyjimkou spotreby) asi nejhorsi motor (i s prevodovkou) co znam.
Bavilo. Baví mě řadit ve všem a na všem. Ať je to stoosmačtyřicítka, osmsetpatnáctka, tranzit, osobní auto, motorka (u motorky obzvláště nechápu, jak si někdo může pořídit automat). Řazení a i celé řízení je slast, které se neodolá. Naopak sedět jak bača na pařezu a tupě koukat před sebe, jak na stádo ovcí je nuda. I ve městě, kde místo abych se nudil tupým čuměním na zadní okno auta před sebou se alespoň trochu zabavím "ovládáním" auta.
...Když to zase zprasí tou bezestupňovou převodovkou. Když už tam je jen poctivý motor (co si budeme říkat samostatná 2,5 by tomu seděla ještě více), tak tam zase narvou tenhle převodovkový mor. Když už s 2,0 bez zbytečného balastu, tak s manuálem, když je k dispozici.
Docitat sa na auto-webe -
"Zatímco výkon 129 kW není vůbec špatný, točivý moment 208 N.m už dokazuje, že máme co do činění s atmosférickým motorem, což se v praxi bohužel potvrzuje. Jestliže jste si tak v dnešní turboéře už zvykli, že dostatečná síla je dostupná prakticky kdykoliv, s dvoulitrem Valvematic musíte zkrátka pracovat." - to ako fakt "bohuzel potvrzuje" ?!? Toto napise moto-novinar ?!?
A ze treba trochu rozmyslat, ako auto funguje, to je zle ? Tato "turboera" uplne pokurvila myslenie ludi.
Na toto uz je odpoved len EV - moment este dostupnejsi a to vzdy.Do toho elektricke mrm-brm z repraku a pan novinar (+bychari) budu spokojni.
"Ta sice za klidné jízdy běžně drží agregát pro úsporu paliva jen na nějakých 1000 otáčkách, hned jak ale potřebujete zrychlit, vytočí ho do čtyř tisíc" - to vazne sa niekto pozastavuje nad tym, ze pri akceleracii ide motor do 2/3 max.otaciek ?!?
"Škoda jen omezené nabídky výbavových stupňů pro 2.0 Valvematic, která značně omezuje výběr." - dobre rano - japonci to tak maju snad desiatky rokov, ze miesto stovky volitelnych veci maju vsetko podstatne v 2-3 balikoch.
Ja ti nevím, ale na zábeh by som sa nejak osobitne nespoliehal. Samozrejme každému motoru to trošku prospeje, ale výrazné rozdiely tam nie sú a keď redakcia píše, že motor pôsobí slabo a bez elánu, tak po 3000 km sa z toho nestane super motor. A tiež si treba uvedomiť, že redakcia testuje 99% motorov v zábehu, teda takmer vždy hodnotia surový motor, nie že ostatné zabehnuté a chuderu znevýhodnenú Toyotu v zábehu.
Takže ten motor je papierovo fajn, 129 kW je na dvojliter výborné číslo, ale... je to len papier, realita je zjavne iná, je to už kus auta, nie zrovna ľahké SUV, s automatom (aj to prispatým CVT) a štvorkolkou, takže papierovo (alebo v nejakej Mazde 3) slušných 129 kW sa v reále prejavuje tak, ako píše redaktor.
Já jel nehybridní Corollou a věř, že to není moc šoférské auto, ale má obrovské přednosti v komfortu, nevýhodou je přeposilované řízení, ale na rozbité okresce, jako rodinné kombi je to hodně zajímavá alternativa mezi vším tím "pseudosportovním" a tvrdým uskákaným.... Je to úplně jiné, než HSD, která slušně zatáčí, ale zase je hůře odhlučněna a je tužší.
Nejako sa stracas, moj osobny nazor samozrejme tiez nie je fakt. Definicia auta sa nezaklada na type motora ci prevodovky - to fakt je. Takze elektro, je stale auto. Automat je stale prevodovka atd. Narazam na tvoj NAZOR, ze elektro nie je auto. Je. Nech sa na tom smejes alebo si myslis co chces. Poukazujes tym len na vlastnu blbost.
Tak keď si presvedčený, že ja som odporca Japoncov a atmosfér, tak ti asi privodí zástavu srdca informácia, že tá novinka v mojej garáží je... japonská atmosféra. ;-):D
Pri SUV nemá losí test nič spoločné s jazdnými vlastnosťami, ale len s ladením ESP. Sú autá ako X-trail, ktoré tam napália 80 a vyjdu polovičnou rýchlostnou. A potom SUV, ktoré moc nespomaľujú. Ako Macan, ktorý tiež nezvládol losí test https://www.youtube.com/watch?…
Ja som tho názoru, že SUV nie je športové auto a malo by sa chovať ako tie od Nissanu, alebo Volva. Ale tvrdiť na základe toho, že podvozok je zlý dokážeš len ty.
Ale hlavne Toyota zareagovala a vydala update ESP https://www.youtube.com/watch?…
...že nová RAVka má velmi zajímavý a osobitý design, asi nejlepší z jejího současného evropského portfolia. Tomu autu ale bohužel naprosto zoufale chybí pořádný turbodiesel, vždyť ten už se dnes dá udělat tak, aby kromě pořádné síly, výkonu a kultivovanosti měl i extrémně nízké emise... :-( Kromě toho by mě velice vadila i nemožnost si nakonfigurovat výbavu přesně podle svého gusta. A ty boční obklady kufru z plastu jsou jedním z absurdních zlozvyků japonských konstruktérů, to jim fakt ještě nikdo neřekl, že bočnice z lisovaného koberce jsou hezčí, nepoškrábatelné a ještě lépe tlumí hluk od kol?! ;-\
To je jako kdyby Toyota udělala nový notebook s vytáčecím modemem a ostatní jeli na Wifi :D Taky to prostě už nechceš, čekat a řadit.. hlavně ve stodole a vytáčet motor, aby to vůbec jelo. Jen pro porovnání, máme doma ošklivé a zlé turbobenzinové SUV stejné kategorie s dokonce o 20kw nižším výkonem, 0,5litru menším objemem motoru a stovku dává pod 10s... jen pro srovnání. Tak se nediv, že se od toho čeká alespoň nějaká dynamika. Prostě je to pokrok, nebo ty by si radši startoval auto klikou? :D
Do takového auta patří buď hybrid, pokud to má být mamacar kolem města a nebo diesel, aby to dávalo i přesuny na dálnici se spotřebou pod 20 na sto a mohlo tahat vlek...
A že Japonci už desítky roků mají malý výběr neznamená, že se to nemůže desítky roků kritizovat, protože to jiní výrobci prostě nabízí ;)
Rozdiel medzi modemami kt. si popisal je trochu extremny, rozdiel v dynamike oproti nejakemu turbu, ktore uvadzas nie je tak velky. V podstate je to zakladna motorizacia do RAV4, ktora s automatom a 4x4 spotrebuje primerane mnozstvo paliva, nepotrebuje k tomu turbo ani baterie. Okrem toho vyuziva priamy aj nepriamy vstrek, je to vyborne riesenie pre kratke trasy a dlhu zivotnost tj neznehodnocovanie oleja a karbonovanie - mimochodom to je presne to na com sa to Vase rodinne turbo SUV kvalitne dosračkovalo :-)
Dynamika bude v pohode, nie "turbova", ale po zabehnuti tam tych 129 kW bude.
Toyota to ma premyslene, to ze to v diskusii nikto neoceni je asi vedlajsie, zakaznici vedia preco tie auta aj atmosfery kupuju. Podstatne je, ze je na vyber a ked ti to neberie kupis si ine. Trebars 3 valcovu Kugu.
Pre znalych je celkom bezne, ze atmosfericke motory potrebuju zabehnut, inac su na surovo utrapene a nechce sa im do otaciek. Vseobecne nutit surovy motor do otaciek je zle. Ano prevodovka tu moc neda na vyber, pochopitelne.
Co mi ovsem vadi, ze by priemerne technicky zdatny clovek z auto brandze mal v teste aspon spomenut a pocitat s tymto faktom pri hodnoteni max dynamiky. Nie ze by turbo nepotrebovalo zabeh, ale nepotrebuje otacky, preto je to u neho na dynamike menej patrne.
Slovami cisiel je 208nm z 2.0 atmo velmi slusne cislo a 129kW tiez, len treba pockat kym bude mat motor chut po tych 129kW chodit. Podla mna Toyka spravila dobre, CRV s 2.0 Vtecom sa predalo pomerne dost v predoslych generaciach, skoda toho manualu. Ano aj v takomto aute ho je skoda :-)
Tradiční benzín je výbornou alternativou. Škoda, že jízdní vlastnosti jak na asfaltě tak v terénu má RAVka kupodivu takové nijaké. Jinak by to bylo super auto. :yes:
No jasné, mimo červené tě nic nezastaví (někoho ani to ne), kolony neznáš, rychlost je prakticky jen na tvém uvážení, ale žádný statický radar tě nevyfotí a parkuješ všude zadarmo :D
A keď píšeš, že 99% testovaných áut sú turbá, tak opäť nemáš pravdu. Pozrel som si tunajšie posledné testy a z posledných 10 testov (mimo jednej porovnávačky elektromobilov) bolo 5 s turbom a 5 atmosférickými motormi: RAV4, 208, Corolla, Forrester, RX.
Teda 50%. ;-)
Tak u mňa to bolo atmosféra: turbo 50:50. Aktuálne zabieham jednu atmosféru, ale tá má výkon už teraz a našťastie nemusím čakať 15t km. ;-)
Btw. ja vymieňam olej po cca. 3000 km zábehu vždy. Aktuálne som bol s druhým autom na prvej ofiko serviske v autorizáku, kde mi mali meniť olej prvýkrát (podľa blbého servisného plánu 2 roky alebo 30000 (!) km), ja som už medzitým vymenil olej dvakrát.
kto zrovna nechce ani neriesi ani nema na hybrid tak toto je pre neho dobra volba... auto tiez bez chyb ... dizajn viac menej uz americky ale za mna je to len plus.... RAV-ka :yes:
Je to hodně o elektronice, to je jasný... a je to hezky vidět i u té Toyoty, dík za link. Jen jsem teda nepochopil tu větu, že ten aktualizovaný software nedají do produkce... ale pak spíš mluví v tom smyslu, že ho automaticky nenahrají do starších aut.
Macan v tomhle videu má problém se zablokováním kola... to je asi jasná chyba. Při testech u km77 se Macan chová relativně slušně... typicky pro sportovnější auta - nedává až tak vysokou rychlost (76km/h), ale jinak je dobře kontrolovatelný. Švédové to ale jezdí s naloženým autem, km77 myslím ne. https://www.youtube.com/watch?…
Žiaľ skladba motorizácii je nastavená, tak aby ostatné motory boli len do počtu k hybridom. V USA a AUS sa tento motor dáva do Corolli, čo môže byť s manuálom celkom zábavne jazdenie aj keď nemá 300 koní. Do RAV4 sa v USA dáva hybrid, alebo 2,5 s 8 rýchlostným automatom.
Ford v automatu jsem ještě neřídil, a když FoFo 4 s EB a manuálem jezdí tak hezky... , ALe zase u toho PSA už měli tu novou EAT8 převodovku a tam asi není moc co řešit, tam manuál nic moc
V hybridní RAVce ani Corolle mě CVT kupodivu nijak neuráželo, zato v Impreze to bylo peklo. Manuál v SUV by mi vůbec nevadil, nemám s ním problém ani v nešoférských autech, sám mám sice šoférského Focuse ale v naftě a ani tam proti manuálu nic nemám. Jasně, když poskakuju přes Prahu či Brno tak si říkám, že kdybych tam musel jezdit denně tak chci automat, ale u nás na venkově :-) Proč ? Jediná vyjímka jsou Citroeny, co si pamatuju z poslední roadshow, tak tam mi ty manuály moc nesedly, kdežto automaty měly super.
No za mě jsi napsal tak jen půl pravdy. Sám jednoznačně preferuju manuál, ale u auta které má výkonovou rezervu a slušný krouťák. Aby sis s tím mohl trošku hrát. Ale tady je to jak to nazvat - prostě poddimenzovaný motor na tak velkou a těžkou krabici. S manuálem pak musíš jen kvedlat a kvedlat a nic moc se něděje. S tím automatem se sice taky moc neděje ale aspoň nemusíš kvedlat. Pro maminy, do města, starší páry dobrá kombinace. U CVT je blbé jen to naladění při požadavku na průměrný až vyšší výkon to jen vyje a nejede. Ale naladit by se to dalo určitě blíž klasickému automatu. Absolutní dynamika by byla sice o něco slabší ale jízdní projev určitě civilnější a příjemnější.
To hej, ale v tomto prípade je aj tá podlaha vysoko nad cestou. Ale Toyota už dávno vydala SW update pre ESP. To len simpanz bude tieto staré videá recyklovať ešte o 5 rokov.
Tak pokud nemáš skůtr, tak upřímnou soustrast. Připravit se na motorce o řazení, to snad radši přijít o ledvinu :D
No vidíš a pro mě je nouze automat. Když jsem posledně měl jet hybridní Toyotou, dobrovolně jsem si vzal citigo, jako náhradu :D .Je to extrém, ale než tam jet jak ve skůtru, nemělo to ani odstupňovaný eCVT (a i kdyby mělo rozhodnutí nezměním) , tak jsem si projel Praha-Chrudim a zpět v Citigu. Stejně tak na Praha Frankfurt jsem si radši místo Passata s DSG vzal Octavii 1,6 TDi.
Kdo se chce rukou vyřádit, asi dělá něco jiného a nemá to s řízením nic společného.
Kdo si chce pořádně zařídit, dávkuje spojku, předvídá s řazením, volí správné kvalty a ne že ho má uspokojit šťouchat do páčky.
Ozzman má najeto s EU corollou víc než ty, a to se všemi motorizacemi a verzemi.
Ano, je to tvrdší pouze u dvoulitru, proto si taky myslím, že to je důvod proč je panorama k dispozici jen pro dvoulitr. Protože nemusí upravovat tlumiče kvůli ní.
Zároveň si myslím, že 1.8 není tolik preposilovana jako 1.2 a taky 1.2 je měkčí , ale je to subjektivní.
Jsem zvědav co udělá AVS u GR. Tam by to mohlo být taky zajímavé
Nikto. Väčšina štátov na západ od vás má ešte svoj system pokút a aj tak by sa tam predávali hybridy a tých pár percent aut s iným motorom ktoré by sa predali u nás by na celoeurópskom priemere veľa nezmenilo.
Ale nejazdil si dvojliter. Tuhšie pruženie má len 2,0HSD. 1,8 má podvozok naladený podobne ako 1,2T. Ak by chceli s verzie s dvojlitrom spraviť zábavnejšie auto, tak by to bolo možné. Ale rozhodli sa ho v EU neponúknuť.
Ano, občas nějaký novinář napíše blud z neznalosti. Ale zpět ke tématu atmo/turbo benzín. 1,5 Turbo jede podobně dynamicky jako 2,5 atmo. Ta má sice vyšší výkon ale krouťák bude stejný. Ten 2,5 atmo bude na jízdu v některých režimech i příjemnější ( zátah skoro od 0, bez turbo díry s gradací výkonu. Bohužel si ale vezme tak o 2-3 litry víc a navíc nesplní emise.Takže rozčilovat se tu můžeš jak chceš ale turbo je pokrok. Současný stav samozřejmě není konečná. I ty neduhy aktuálních turbomotorů mají řeštění - kompresor + turbo, elektrické turbo, ale zatím je to drahé a jen pro vyšší a prémiové vozy. Benzínové atmosféry prostě časem chcípnou samy, stejně jako ty dieselové. Pokud budou tak to bude kombinace s elektřinou - hybridy tam to bude mít smysl.
Já ti nevím, proč se tak vztekat? Každodenní ježdění s turbem je příjemnější, než se stejně výkonnou atmosférou (tedy pokud není fest podladěná). Když jsem zkoušel poslední 1.6 atmosféru od PSA, tak jsem ve srovnání se slabším TSI vůbec nechápal, kam se ten výkon poděl (a ano, asi tak 90 % jízdy proběhlo nad 4 tisíce ot.).
Ano radiť v takomto aute chce málokto, ale mohli sem pustiť US verziu kde je 2,5 s HDM. A dvojliter je tam v Corolle aj s manuálom. To by zas mohlo byť zaujímavé šoférske auto.
Ale jo, ale beefcake se vždy tak rozčiluje, že mu to musí někdo vysvětlit na extrému. Je to SUV za skoro milion, chápu, že atmosféra není to nejlepší do tohoto typu auta :) Jezdil jsem s hybridem, není líný, ale na dálnici už to není úplně ono.
My máme ještě R4 Kugu :D už jsem viděl tu novou na živo a Ravka je víc SUV (i ta naše dvojkova) , je nižší a je to spíše hatchback... Ale vypadá dobře :)
Ked je 99% testovaneho takmer turbo, ako som spominal na ich dynamike sa to neprejavi tak dramaticky, kedze nepotrebuju vysoke otacky. Tym padom hodnotenia redakcie to nezohladnia. Ver ci nie, chuť ist do otaciek a pracovat v nich je skutocne dost zavisla na stave zabehu aj trenia ako takeho, tj pouziteho mazania - to spominam len preto, ze aj u jazdeniek so spatnym olejom su atmosfery hlavne tie vysokotackove zdechle a utrapene.
3000km pridaj, povedal by som ze po 15tis je ten motor zabehnuty, tj aspon jedna vymena oleja.. nazory a skusenosti sa lisia, nikomu to nevnucujem...
Kolko novych atmosferickych a aj jazdenyh motorov si ty osobne dlhodobo vlastnil/jadzil aby si mal tieto skusenosti skusenosti ? Kludne zarataj aj 1 stopé ;-)
My o autech a ty sem zase přijdeš s tím svým mixerem s nějakým joistickem k ničemu :D:D:D
By se ti líbilo v tramvaji, tam si pákou taky můžeš hrát a regulovat i rychlost, jak když si hraješ na autodráze a mačkáš knoflík na ovládání. :D
´´A keď píšeš, že 99% testovaných áut sú turbá, tak opäť nemáš pravdu.´´
Prave si ma odradil nieco s tebou preberat, slovicko TAKMER si tam samozrejme velmi vychcane vymazal, ukazkovy alibizmus. Fajn, MÁŠ PRAVDU (potrebuje zazniet, ze je to zdechla japonska atmosfera = tvoje obligatne pravidlo)
To je samozrejme, ovsem tym z casti podcenujes tych, co nemaju problem podradit a vyhnat to nad 4000ot... pak tam ten vykon je (az na vynimky), su ludia co su na to zviknuti pretoze mavali napr vzdy japonske atmosfery a zvyk je zelezna kosela.. chces rychlo predbehnut musis podradit.
Vec preferencii, stale dost ludi zije s tymto v pohode a s vedomim, ze ten motor nema tak komplikovanu techniku... ak si v globale zoberies ponuku agregatov, tak az na vynimky je downsizovana hlavne EU, naopak Azia, USA, a ine krajiny aj tie bohate na ropu maju v ponuke atmosfericke motory stabilne aj dnes a predava sa ich dost.
Za tych prvych 3000 km si si napriek ostatnemu ziskal male +, tiez do 5tis donutim vacsiu znamych vymenit olej v aute pre osobne vlastnictvo.
Ušetrím Ti námahu a poviem, že sa kriticky vyjadrujem k slabým atmosféram menšieho objemu, ktoré sú väčšinou dnes udýchané a nedostatočné. Teda typicky nejaké 1,4ky, 1,6ky, príp. dvojlitre. Teda atmosféra potrebuje objem, aby dohnala deficit krútiaku proti turbám. Preto môže mať 1,4ka výkon aký chce, ale v nižšej strednej bude pôsobiť utrápene. Na slušné zvezenie v tom kompakte by to mal byť povedzme dvojliter, ako má M3, to už je fajn. Ale ten istý dvojliter už v aute strednej triedy ako je 6ka, alebo v SUV ako je testovaná RAVka (aby sme sa vrátili k téme) je slabý. Tam treba niečo väčšie, ale to "niečo väčšie" už u nás v EU takmer nie je.
nie si tak jednoduchy aby si nepochopil tych 99%, bolo jasne ze to nie je exaktne cislo, ale len nieco naznacujuce, ze drviva vacsina testovanych je turbo, dajme tomu za poslednych 5 rokov
neopominam, podla toho co tvrdis v diskusiach to tak je, velmi casto hejtujes atmosfery vsetkeho typu za utrapene, pomale, nudne uzrane a cojaviem co, necitas po sebe ? teraz vyplujes ze si si kupi mazdu a ? mozno si sa len konecne zviezol vo fungujucej atmosfere a prisiel si na to, ze je to to co chces nehladiac na tvoje prispevky (mimochodom ja za nazor nesudim, napisal som to aj vo svojom prispevku, ze to nikomu nevnucujem, nemam dovod sudit za nazor ani teba)
ak chces, dam si tu namahu a urobim ti vypis tvojich prispevkov z poslednych 10 testovanych atmosfer, alebo clankoch o atmosferach, aby sme sa tu zase nedotahovali stylom, ze možno
Tak napísal si "Ked je 99% testovaneho takmer turbo". Ja som Ti napísal, že 50% z posledne testovaných áut boli atmosféry. Či je tam 99% alebo takmer 99%, to absolútne nič nemení, keď je to len 50%. Pretože 50% asi ani v tvojom svete nie je "takmer 99%". ;-)
A čo tvoja téza o mojom odpore k japonským atmosféram? To som ti vyvrátil najlepším možným argumentom, kúpou. To už radšej opomínaš.
Asi nie, jednak skúsenosti ešte moc nie sú, jednak to chce čas spraviť recenziu poriadne (fotky, skúsenosti v rôznych režimoch jazdy a ročných obdobiach) a popravde 6ka už je tu dosť veľa rokov, obávam sa, že by som ničím novým neprispel.
Ale jednu aktuálnu info môžem dať, včera som išiel tak ekonomicky po okreskách a spotreba 5,8 litra, na tak veľké auto fajn. :-)
zamerne si vynechal slovicko z citovanej vety aby si mal vacsie ´´sance´´ napisat, ze opat nemam pravdu... tak bud chlap a vyjadri sa k tomuto, ze why this ?
Ja som jazdil zo všetkými okrem 1,2T. Ale písal som o dvojlitri čo je na US trhu, kde sa hatch vôbec neponúka s hybridom a verzia na 18 kolesách má vždy manuál a to auto tam je propagované ako auto orientované na vodiča. Čo potvrdzujú aj testy. Skúsenosť s 1,2T na EU trhu na tom nič nezmení.
Ja som jazdil zo všetkými okrem 1.2T. A 1.6 som priamo porovnával s Aurisom a subjektívne bola živšia čo nakoniec overil aj kontrolou technických údajov, kde pri ťažšej Corolle je lepšie zrýchlenie. Asi skrátili prevody.
Ale pointe je v tom, že naladenie pruženia zodpovedá tomu ako to auto propagujú. Pri 2,0HSD sa hovorí, že by malo byť viac orientovane na vodiča. Preto má aj pádla pod volantom. A pri 2,0 s MT v USA to platí duplom, lebo manuál je tam znakom toho, že sa chceš autom baviť a recenzie potvrdzujú, že to auto je naladené, tak aby sa s ním dalo zabaviť. Hatchback sa tam s hybridom vôbec neponúka a výbava XSE je len s MT.
ESP je součást nastavení podvozku tak jako u všech dnešních aut. Jestli ESP krotí auto hodně (X-trail) nebo málo není podstatné, podstatné je, že auto při uvedeném manévru nezačne jankovatět a třeba v tom testu se zátěží nezačne předvádět skoky tak jako ta Ravka. Tato auta se často používají jako mamcars a tam je daleko lepší chování toho X-trailu, který prostě drží stopu, nevybočuje zadkem ani předkem, neskáče a jede tam kam jej řidič pošle, že zpomalí není vůbec na závadu.
Corolla s 2,0 a manuálem by byla slušná nabídka. I spotřeba by byla dobrá pro ty, kdo by chtěli argumentovat spotřebou. V RAVce se drží okolo 7-8 s eCVT a v testu. Takže věřím, že reálně by pak Corolla s manuálem kolem šesti jezdila bez nějakého zapírání.
Definici auta si určím sám a sám pak vím, co chci a co nechci. Stejně tak jako se s tím hodně lidí neztotožní, tak já se neztotožním s tím, že ty mi tvrdíš, že definice auta je jiná.
Pro někoho je řízek i sojový výrobek, pro někoho ne. Stejně tak, jako já mám svůj názor, máš ty svůj a nevím, proč mi pořád podsouváš, že ten můj je špatný a mám se řídit nějakou tvou představou co pro mě definuje auto.
Mam rav4 2.0l, 4x4, cvt rok, nabehane 16 000 km, takze o com je to vozidlo?
V rezime eko a normal, sa vozim ked sa neponahlam. Je to pohodička jazdu si uživam až do doby keď nepotrebujem prebiehať. Zošlapnem plyn, otacky vyskocia motor huci a ja cakam kym rychlost sa zosuladi s ota kami a prebieham. Aby som trapeniu predisiel, naucil som sa, ze pred prebiehani dam šport režim a vtedy auto krasne ozije, a bez problemov obehnem. Zrychlenie je v pohode a prevodovku cvt ani nevnimam. V terene sa auto sprava slusne, nema problem. Co sa tyka spotreby tak v meste 7, mimo mesta 6,5, za celu dobu mam priemernu spotrebu 6,9 l. Co viem od hybritakov, v spotrebe velmi odo mna eodskakuju. Ba naopak. Predokolka hybrid vraj 7,5 l
Tak se také krátce zapojím :-) Patřím do té minority, která vysloveně nechtěla hybrida :-) Už jí mám konečně doma - 1 týden :-) a spokojenost maximální - taky jsem dlouho vybírat a testoval. A ten benzín jsem ještě cíleně "podtrhl" manuální převodovkou :-) Samozřejmě ale 4x4. Jen některé důvody: ne-hybrid - jak se bude prodávat za třeba 8 let při těch cenách baterií, hmotnost baterie, ne (pro mě) výrazný rozdíl ve spotřebě oproti benzínu vs. cena a sledovat "tok energie a nabíjení" mě bavilo při testování asi tak hodinu, u 4x4 elekromotor pohání zadní kola ... manuál - ten automat mi hrubě nevyhovoval - rozjezd - vytočení motoru a pak rozjezd (měl jsem z toho kopřivku), ručně bych řadil jinak, řízení a řazení si užívám (a dokonce i žena vysloveně nechtěla automat), bydlíme na kraji Prahy takže mě každodenní "skákání" v kolonách míjí, děti budou dělat řidičáky a myslím, že získávání zkušeností s automatem je nesmysl - to se "naučí" vždy ... Jinak ty připomínky - plasty v kufru a hlavně infotainment z 18. století je smutný fakt - jinak nemám výtek :-) Ufff tak jdu zase pracovat :)
Mám to dnes už podobne ako Ozzman s tým manuálom.
Jazdím malú atmosféru s manuálom, niekedy je to fakt zábava si to vytočiť, podradiť kedy chcem a pod.
Ale keďže jazdím 95% mesto a situácia v našom hlavnom meste na krátke trasy v zápchach v špičke je dosť žalostná, tak v tých kolónach je manuál ozaj ako za trest. Tam by som to hneď menil aj za CVT. Ani nie tak kvôli radeniu pákou (a to ju má posledný Yaris v prvom facelifte že dosť dlhú), ako kvôli nadpráci so spojkou. Yaris mám pocit že má dosť dlhú jedničku, a pomalá jazda v kolóne okolo 10 km/h je dosť nepohodlná. Na dvojku málo, na jedničku zase trochu veľa.
Športiakmi nejazdím, ale viem si predstaviť, že taký kvalitný manuál v nejakom Caymane GT4 a pod. môže byť super pre tých, čo to vedia využiť a vychutnať.
Obzvláště s kuframa už to je široké pomalu jak citigo :D to.uz si pak člověk musí rozmyslet.
Mě poslali 103 na 70 z Rakouska. A to jsem se ještě nejdřív musel prasknout, ze to jsem já a pak mi poslali pokutu.
Jo, velká je už problém na proplétání, na obratnost nějaké 125tky s 130-150kg se prostě nechytá, problém je i velikost, jako u auta po Praze.. čím menší a mršťnější, tím lepší :D
Ja som len vyssie chcel, ze kto chce rukou nieco ovladat, tak v EV Citigu, alebo v podobnych modeloch VW sa vie vyriadit a ani nepustit paku z ruky :-) Ada ma v tom ako bonus klasicku rucnu brzdu :-)
Tak skůtr, tam je to jasný, obzvláště do Prahy. Bydlet v Praze, tak si ho pořídím taky. Jsem tam sice hodně často, ale zase ta cesta do Prahy by na skůtru už nebyla to pravé ořechové. Takže to naprosto chápu :D
Takže třístopá vozidla už nejsou auta? A že jich pár je. Není to žádná definice, přes kterou vlak nejede. Teoreticky, pokud to má zapsané v techničáku správné označení, což se i tak stát od státu bude lišit. Takže nevím, proč se pořád tak vehementně snažíš. Můj názor nezměníš.
Mazda, která o spotřebě obvykle nelze, uvádí pro CX-5 spotřebu 5,6 v dieselu.
Diesely udělaly velký pokrok ve spotřebě díky SCR.
Toyota ovšem diesely neumí a tak dělá hybridy, i benzín je jí na obtíž.
Aj v Citigu moze "radit" ucinnost rekuperacie, paka je tam tak isto a mam pocit, ze sa nou moze hybat este castejsie, ako pri manualnom radeni :-) To by mohol byt sen manualnikov. Dokonca je tam normalna rucna brzda.