Autofun
Zpět na článek
Na prodej je vzácná Tatra 613 Electronic. V 90. letech vzniklo jen 17 kusů
8 komentářů
webpaja
Takový Zeman, resp jeho řidič musel...jinak by umřel na udušení po chvíli jízdy.
Arese
S tou převodovkou, jak je to napsáno v článku, se mi to taky nezdá. Hele, já svým způsobem 613 jako správný patriot taky obdivuju, její koncepce je v její kategorii skutečně unikátní, a zvukový projev prostě boží, ale v 90. letech to auto prostě bylo naprosto nekonkurenceschopné - srovnej to s tehdejšími Mercedesy třídy S nebo BMW 7 - tam se určovala laťka a měřítka. Souhlasím, že T700 už měla kastli i interiér o dost lepší. A hlučnost ve vyšších rychlostech byla problematická také kvůli zoufalé aerodynamice (jaký paradox u této značky!!!), zejména svist vzduchu kolem hranaté střechy a navazujících rámů oken dveří je v dálničních rychlostech hodně obtěžující... S T613 jsem před lety jezdil celý den, několik stovek km, ale ty jízdní vlastnosti bych tedy za excelentní rozhodně neoznačil - na dálnici bylo úplně cítit, jak se tomu autu ve vyšších rychlostech nadlehčuje předek (a to mělo před předními podběhy dvojici akumulátorů a mezi nimi plnohodnotnou rezervu). Nemluvě o příliš těžkém řízení (jeho sériový posilovač auto dostalo vlastně až v posledních letech výroby), ztuha jdoucí spojku i řadicí páku, nebo veskrze velmi slabé dílenské zpracování...)
matuS
nesúhlasím s väčšinou čo píšeš. Na môj názor má ale určite vplyv aj to, že som na t613-4 MiLong a t700 najazdil tisíce km.
Interiér štandardnej t613 určite bol zastaraný, ale táto elektronik verzia vyzerá úplne v pohode. Hlavne treba toto auto dávať do kontextu zpred 25 rokov.
No a t700 - tá vyzerala zvnútra špičkovo aj na dnešné pomery (ak si odmyslíme digitálny prístrojový panel). A mala automatickú klímu, dvojzónovú.
Spomínaš hlučnosť, priestor a jazdné vlastnosti - zjavne nemáš skúsenosti. Motor bol _nad_ zadnou nápravou, auto malo teda jazdné vlastnosti excelentné, priestoru bolo dostatok (všetky posledné t613 aj t700 boli predĺžené verzie) a vozidlá boli aj veľmi tiché - na tú dobu samozrejme.
Určite vo mne je aj určitá nostalgia za týmito časmi, ale tie autá boli perfektné a hlavne osobité. Škoda, že sa Tatre túto divíziu nepodarilo predať.
PS: inak som pevne presvedčený, že Milong mal 5st prevodovku s normálne uloženými stupňami, a T700 mala prevodovku posunutú, t.j. miesto jednotky bola spiatočka, miesto dvojky jednotka atď - miesto spiatočky 5ťka.
Interiér štandardnej t613 určite bol zastaraný, ale táto elektronik verzia vyzerá úplne v pohode. Hlavne treba toto auto dávať do kontextu zpred 25 rokov.
No a t700 - tá vyzerala zvnútra špičkovo aj na dnešné pomery (ak si odmyslíme digitálny prístrojový panel). A mala automatickú klímu, dvojzónovú.
Spomínaš hlučnosť, priestor a jazdné vlastnosti - zjavne nemáš skúsenosti. Motor bol _nad_ zadnou nápravou, auto malo teda jazdné vlastnosti excelentné, priestoru bolo dostatok (všetky posledné t613 aj t700 boli predĺžené verzie) a vozidlá boli aj veľmi tiché - na tú dobu samozrejme.
Určite vo mne je aj určitá nostalgia za týmito časmi, ale tie autá boli perfektné a hlavne osobité. Škoda, že sa Tatre túto divíziu nepodarilo predať.
PS: inak som pevne presvedčený, že Milong mal 5st prevodovku s normálne uloženými stupňami, a T700 mala prevodovku posunutú, t.j. miesto jednotky bola spiatočka, miesto dvojky jednotka atď - miesto spiatočky 5ťka.
Arese
No, když ono moc uživatelů ve 100 km/h asi okna neotvírá, aby to ocenili... 😉
bystron
Jen doufám, že to v Tatře nehlásí Jurinová 😒] Ukončete nástup a výstup, dveře se zavírají. 😲
matuS
tak ja si hlavne myslím, že porovnanie s Sklasse nie je úplne správne.
T700 stála okolo 1,6mil CZ, čo je pri vtedajšom kurze okolo 45tis eur a Sklasse stála o minimálne o 25% viac.
Ale to už je ozaj iba uhol pohľadu. Auto bolo ručne montované, čo kus to originál.
Nepamätám si na koľko som rozgúľal t700 ale bežné diaľničné rýchlosti do tých 180km/h - vtedy takmer bez radarov 😄 zvládala v pohode. Veľa urobí obutie a rozmer a oproti starým t613 tam už boli štandardné rozmery a "západné" gumy.
A čo sa týka aerodynamického hluku, tam zrejme za Sklasse zaostávala, ale t613 je pre mňa dodnes jediné auto, kde pri 100km/h otvoríš okná a nebol v nej hluk od vetra. Ale aj na T700 si pamätám, že bola tichá. Boli v nej neskutočne hrubé koberce (aj v kufri) a celé auto bolo riadne otapacírované.
T700 stála okolo 1,6mil CZ, čo je pri vtedajšom kurze okolo 45tis eur a Sklasse stála o minimálne o 25% viac.
Ale to už je ozaj iba uhol pohľadu. Auto bolo ručne montované, čo kus to originál.
Nepamätám si na koľko som rozgúľal t700 ale bežné diaľničné rýchlosti do tých 180km/h - vtedy takmer bez radarov 😄 zvládala v pohode. Veľa urobí obutie a rozmer a oproti starým t613 tam už boli štandardné rozmery a "západné" gumy.
A čo sa týka aerodynamického hluku, tam zrejme za Sklasse zaostávala, ale t613 je pre mňa dodnes jediné auto, kde pri 100km/h otvoríš okná a nebol v nej hluk od vetra. Ale aj na T700 si pamätám, že bola tichá. Boli v nej neskutočne hrubé koberce (aj v kufri) a celé auto bolo riadne otapacírované.
Koncepce se vzduchem chlazeným motorem vzadu je pro luxusní sedan vskutku jedinečná světová rarita, ale co si budeme nalhávat - rarita je to hlavně proto, že je z pohledu moderní poválečné konstrukce extrémně nevýhodná (prostorové řešení, jízdní vlastnosti, hlučnost atd.).