Budoucnost ma rozhodne elektrina, nejdriv hybrid, pak aku nebo vodikovy palivovy clanek - pisu to sem uz par let. Odbornici namitaji, ze neni distribucni sit, neni dostatecny vykon clanku, nejsou nadrze. Ale sledujte ten vyvoj, kazdy rok zlepseni. Je to uz blizka budoucnost. Kdo to nevi, a ted mluvim hlavne o automobilkach, tak bude prekvapen mozna neprijemne. Cas k prechodu na H2 a elektrinu speje cim dal rychleji. Jen mi jaksi neni jasne, proc si Pininfarina mysli, ze elektricke auto musi z boku vypadat debilne? :no: Ale to neni zas tak dulezity, vitam tenhle bajecny pokrok v elektrickych technologiich. :yes:
Budoucnost všech koncepcí je vázána na nové zdroje el energie.Už v polovině 80.let převyšoval instal. výkon spa. motorů výkon elektráren, dnes to bude ještě horší.Ale když zvládneme plasmu, tak to snad půjde.Současné nasazení,byť malého počtu bude dost komplikované. Vždyť ze zveřejněných parametrů vychází nabíjecí proud pro třífázovou přípojku 66A.Pár takových aut v jedné ulici a bude veselo!
obzvláště pookud se jaderná energie vylepší dyť teď se při štěpné reakci využije jen 2% potenciální energie. Naučit se využívat 50% a jsme za vodou na stovky let...
od toho jsou reaktory nové generace, které se již úspěšně testují. nedávno o tom šel pořad Planeta věda na ČT24, kde zde mluvil jeden z vědců,který to u nás má na starosti. Účinnost údajně vzrostla dramaticky, a toxičnost odpadu spadne jen na nějakých 200 let. Nehledě na to, že díky vyšší účinnosti by dramaticky "vzrostly" zásoby uranu
Najblizsia buducnost je hlavne vo vysokovykonnych bateriach. Vyvoj palivovych clankov a hlavne lacny a ekologicky sposob vyroby vodika este nejaky ten cas potrva. Ked budu baterie s dojazdom 1000 km a zivotnostou aspon 200-300tis. km tak palivove clanky pomaly ani nebude treba..
Elektromobily jsou asi jediným logickým pokračováním vývoje automobilů. Vodíku přestávám věřit, je to příliš komplikované řešení. Musíme vystavět elektrárny, abychom provedli elektrolýzu vody. Vodík pak musíme komplikovaně zkapalnit, a poté složitě transportovat a přečerpávat. O tom, že by se vodík získával z mořské vody si můžeme nechat zdát. Levnější pro výrobce bude brát vodu sladkou. A to razantně zvýší cenu vody. Mnohem jednodušší a "čistší" je právě použití elektřiny. Jaderné elektrárny nové generace s podstatně vyšší účinností, a méně nebezpečným radioaktivním odpadem, by to umožnily. Elektrorozvodná síť je stejně zastaralá a její rekonstrukce se všude na světě odkládá. Tak proč to nespojit v jedno?