Výběr levných ojetých vozů je nekonečný, každý den se nabídka rozšiřuje. Začínající řidiči by se mohli inspirovat volbou vlastního automobilu z deseti konkrétních tipů od zkušených odborníků s léty praxe.
Tyjo... kdo to překládal? To je tak kostrbatá čeština... hrůza.
...obavy z nárazu do čehokoliv by měly rozvířit zprávy o schopné bezpečnostní konstrukci. ...
...Korejský měšťan by potěšil tvůrce i zájemce...
...Hierarchicky výše postavený up! polkne se prodává za podobné peníze jako miniškodovka...
Jinak teda... já jsem spokojený se Swiftem, ale úplně začátečnické auto to zase není, práce se spojkou je spíš pro zkušenějšího řidiče. Trošku jsem čekal nějaký elaborát na tohle téma, případně úvahu nad automatem (což jsem nedávno řešil)... no nic, holt půjdu rozvinout svůj klid jinam :-)
Tohle je ale přes známé, pána důchodce znám osobně a mám od něj i ty účtenky :D Taky už rok a půl jezdí bez závad, až na spotřebák. To není auto z bazaru...
Určitě bych ze sourozenců Citigo / Up! / Mii nedělal 3 různá auta, ale stačilo by napsat o všech 3 souhrnně. Stejně v ČR je valná většina Citigo...
Chybí mi v přehledu Swift, velice spolehlivé auto s minimálními nároky na servis a trvanlivými technickými řešeními (MPI, bytelný rozvodový řetěz, příp. HDM automat). Japan quality! :yes:
A nebo Punto 1.2i / 1.4i, sice je líbivější, ale spolehlivost už tak pěkná není.
...mimořádně povedené Punto III. generace, nejlépe v omlazené verzi EVO s hezčím interiérem. Jako druhé auto do rodiny a pro začátečníka zvlášť je to skvělá volba, nejlépe s legendárním superspolehlivým a úsporným čtyřválcem FIRE (1.4 jede o dost lépe než základní 1.2, navíc ji nikdy nechybí přední stabilizátor, takže má pěkně poddajné tlumiče). V autě se dá sedět pěkně vysoko a výhled velkými okny je vynikající, stejně jako obrovský rozsah možností seřízení sedačky volantu. A co se týče poměru vnější rozměry/vnitřní prostor a designu, toto auto v B segmentu dosud nebylo překonáno, stejně jako v kategorii snadná přístupnost kabiny. Závady? Občas se objeví nějaká drobnost v elektronice, ale většinou nic vážného, dřívější drahý problém s elektrickým servem se u verze EVO už většinou nevyskytuje. U motoru je třeba jen pečlivě hlídat výši oleje a včas ho měnit, olejová náplň je totiž dost malá. Jinak ND je dostatek a za velmi slušné ceny, úroveň protikorozní ochrany je vynikající a auto může mít až 7 airbagů (jako to mé :-) ). :yes:
Tak je to hnusný auto, nemá žádnej kufr, to chceš, když tam nedáš ani dvě nákupní tašky :D Proto říkám, že v této kategorii je nejlepší volba Clio 3 :)
Já začínal na Fabii 1.4 TDI 59kw a O2 2.0 TDI 103kw. Do 90 nebyl prakticky rozdíl, ta 1.4 měla hodně krátkou převodovku. Nad 130 už se jí moc nechtělo. Ale toho uhlí co se vyrobilo z výfuku....do teď ho na sokolovsku těží :D
Neumím řídit ani předvídat, tak si koupím krabičku od sirek. Já začínal před 12ti lety s lancii kappa 2,4 benzín pětivalec, obývák na kolech za pár kaček a pozor... 3 sezóny bez poruchy :-[] a stala tehdy 70 000 kc :-!
Klidně se stav, ten nekufr rád demonstruji :D Ale je to fakt nějaký systém dvojité podlahy a rezervy, jsou tam nějaké kapsy, třeba na energitak a nějakou cokotycinku :D.
mne v clanku chyba nejaky ten starsi swift aj starsia micra... pritom starsi yaris tam dali... hoc v tom case sa mozno swift u nas aj u vas predaval este aj lepsie ...kazdopadne divny vyber
ten stary este ako MPV nikdy nemal 1,2 mivec 59 kw.. takze uz logicky sa bavime o tom malickom auticku ktore prislo s menom space star v roku 2013.... akurat v cz nebolo pred rokom 2017 v predaji no takze to fakt u vas nenajde clovek nejake starsie a lacne kusy .. ale u nas sa predavalo uz skor ( uz v r 2014 ) .. a teda este pred touto uz faceliftovanou sucasnou verziou https://www.novinky.cz/…ce-star-40267502 ...
PS: inak som prekvapeny ze v clanku nikde nevidim nejaky starsi swift... idealne auto pre mladeho zaciatocnika... zive ... sympaticke... jazdi ich u nas aj u vas skutocne vela ... tak neviem preco ho prehliadli ... pritom urcite do 100 000kc sa nejaky 8-10 rocny swift vojde v poho... rovnako nejaka starsia micra je kde? miesto toho tam daju mikro salat P108 .. ktory by som nebral ani zadarmo ... akoze neskutocny vyber...
Z těchto aut bych vzal dvojku, před čtyřmi lety jsem jednu DE po fl sehnal našim s 1.4 55kW. To auto jezdí jako motokára. Sice motor je slabší, ale na normální jízdu dostačuje, moc toho nesežere a celé auto je hodně spolehlivé. Navíc se dá sehnat i silnější verze. Kufr je samozřejmě dost malý, ale s tím asi kupující těchto kategorií tak nějak počítá. Bohužel je jich v nabídce celkem málo.
Výkon na rozjezdy do kopce nehraje žádnou roli u takto malých aut....to tu snad jsou všude 45stupnové stoupáky? :D Víš o tom, že ta auta často váží jen kolem 1t ? Nepotřebují 200kw
Je škoda, že auto konkurující Fabii má kufr spíš jako Citygo. Kdo potřebuje trochu větší kufr, tak Fabie s 1.4 85k není špatná volba. Ale dvojkové Fabie mají přeposilované odtažité řízení a kvůli vysoké a úzké karoserii poměrně nebezpečné jízdní vlastnosti. Tehdejší Polo je jiné kafe a nebo Ibiza (byla i v kombíku).
Tak my to taky neměli jako auto pro začátečníka, ale auto do města a okolí, výkon byl druhořadý, spíš užitá hodnota , údržba a podobně.... Já mam 43kw 8v Clio 2, když ho držíš pod krkem, tak jede velmi slušně, ten 55kw je pak o dvě třídy jinde, na tyto popojíždky naprosto dostatečné... když máš rychlou reakci, ujedeš na semaforech i hybridu, zdravím Hamunu :D
Ale Punt je na trhu s ojetinami docela málo, tedy, aby to nebyl diesel a nebo nejslabší jednadvojka, pak vyfiltruj třídveřáky (což je taky pro řadu lidí prostě nekoupitelné) a moc ti jich nezůstane v nabídce :) Swiftů ještě méně...
Jo ahá ! Já to nečetl, jen přečetl seznam aut a prolétl, že se tam k tomu nic nepíše. Už jen to, že se tu míchá Bčko s mini auty, neřeší se zde moc to, v jakém budou stavu, jaké motorizace koupit, jakým se vyhnout...navíc modely, které se v ČR moc nevyskytují, nebo je jich málo... mělo mne to trknout, že to je jen Copy-Paste přes překladač :D
Swift - na ten jsem v mém výčtu zapoměl, když jsme obíhali bazary, nikde jsem žádný ale nepotkal, taky jich není zrovna moc, což je škoda... fajn auto.
Jo, tak něco takového se mi určitě teď v poslední době bude hodně hodit :) Já jsem se i nedávno docela rozhodoval nad tím, odkud všechno budu pořizovat a naštěstí se mi docela dost poštěstilo najít tuto stránku zde - http://kuponozdroj.cz , kde těch slev mají opravdu požehnaně, takže se mi podaří teď už nejen sehnat levně věci, ale i auto!
Tak to je veliká paráda pro nás šetřílky, kteří si nakupuji i nákupy domu ve slevách třeba za pomocí http://kuponozdroj.cz nebo podobných slevových webů. Určitě se podíváme na nějaké Vámi vybrané auto, protože bychom si chtěli také už nějaké pořídit. Jezdit totiž na nákupy tramvají je docela blbý...
To už záleží na mozkovém stavu každého jedince, jak s tím pojede. Já se Stratusem nikdy nejel víc jak 170, jaksi sem neměl potřebu.
silné auto není o tom zašlápnout plyn do podlahy a jet po dálnici 200 jak magor. To umí i civčená opice od Berouska
V době 2101 rezly i západní auta, jestli ti to neušlo. Antikorozní ochrana byla žádná nebo slabá tehdá. Takže kdo tomu trochu rozuměl, pravidelně stříkal dutiny a podvozek, otec to dělal i u šáde 120, taky krom blatníků nikdy nic neshnilo....
Nemusí, ale někomu to stačí, i s tou mr*kou se dá jezdit svižně a naučí tě to řídit víc, než někoho, kdo je zvyklý jen šlápnout na plyn a bezhlavě jet, bez rozmyslu.
Zajímavé, to auto nebylo moc jezděné a bylo garážované celou dobu... ale chápu, že ruské vozidla musí mít specifickou péči, jako veškerá technika ze sajuzu ... asi taky proto nejsou moc konkurenceschopní :D
Tak to Yaris zvládá dálnici celkme s přehledem, není problém držet 130-140 při přijatelné hlučnosti a když je potřeba, 150-160 tam je na předjetí celkem svižně, pokud není velký kopec, maximálku jsem zatím zkusil 177 :D
Nechápu proč by měl někdo začínat s malou nevýkonnou mr*kou.
Moje první auto byl Chrysler Stratus 2,5 V6 a 160 HP. perfektní auto na začátek. Pohodlné, dostatečně výkonné, s automatem kdy se člověk mohl soustředit na jízdu a nemyslet na řazení.
Pohoda. Jsem rád že sem začínal na tom a ně na nějaké Corse, 205, Cliu apod
Vzhľadom k váhe auta a sile motora by som si vedel predstaviť aj inak poskladanú prevodovku, aby to mimo mesta a diaľnici točilo menej otáčok, ale to by už asi človek od prcka do mesta čakal až príliš. :D
Tak když jsme u toho top rzi, tak já nikdy nezapomenu na Barikův vlhký sen, Ladu 2101, která měla tak kvalitní plechařinu, že měla i krásnou díru v podlaze :D A to ji měl táta od nova z mototechny :D Jinak samozřejmě musím prásknout svou oblíbenou automobilku. Není náhoda, že už nikde není skoro vidět žádný Escort ... a Tranzit je to stejné, tedy až na ty novější, tam už to snad je trochu lepší :D
Nejrezavější auto co jsem viděl byla Toyota Levin (sourozenec AE86). Kamarád to chvíli zkoušel jako alternativu k RX-7, ale snad všechny kousky co jsem viděl byly rezavý skrz, díry na pěst i větší. I starý Mazdy na tom byly blbě (323F třeba), RX-7 FC už ale byla lepší... ono to taky bylo dost drahý auto, s menším nájezdem v zimě. Tam akorát dělaly neplechu takový gumový nástavce prahů, jako že ochrana proti kamínkům... tam se držela sůl a byl problém.
No, to nevím, ta Cordoba byla ze stejné líhně, jako Fabie I, takže dnes už taky asi reznou, ale měla jednu super vlastnost, ve své době vypadala strašně dobře a o dost dráž, než ve skutečnosti byla. Na hezkých kolech před gymplem sem s ní dělal parádu :D
Ale vsadím se, že ta cordoba klidně jezdí ještě. Fabia hnila už po 3 letech a teklo do ní kolem dveří spolujezdce, kolísalo napětí v síti, že praskaly žárovky každý měsíc, O2 praskla hlava, několikrát byla měněna přední náprava a pár maličkostí z elektroinstalace ( jako třeba samovolna aktivace alarmu za jízdy atp. ), poté Yetina zvládla shnít za 4 roky hned 2x ( po dlouhém uznání reklamace a opravě se znovu opakovalo to samé), ale dieselgate motor se choval skvěle, jen ty emise. Pak přišla Avensis 2.2Dcat, snad nejporuchovejsi diesel od Toyoty a vydržel 260tis km než byl bohužel nabouran. Za celých 8 let byl jen jednou vadný subwoofer. Jinak nic. Odejít od koncernu bylo jako vysvobozeni.
Tak hned mé druhé auto byl diesel a ta láska mi zůstala... Renault Laguna 2 1.9Dci 88kw, dle mne dodnes nejkrásnější a nejelegantnější Renault a jeden z nejkrásnějších kombíků vůbec. Škoda jen té tyče na zadní nápravě, jinak jezdila parádně a zvuk motor namísto traktoru připomínal let letadla... tak hlasité bylo turbo... taky často odcházelo :D
S nebezpečnými jízdními vlastnostmi nesouhlasím, naopak jsou totálně blbuvzdorné, řekl bych nezákeřně nedotáčivé. Řízení je bez citu, ale jsou i horší (Punto mk2, 301...).
tie prve kusky ( 7 rocne ) https://www.auto.cz/…vat-nebude-73338 uz nebudu zanovne... a budu do stotisic...akurat je fakt ze v cz sa nepredavali svojho casu...
je tu strasne divny vyber...a tie najlepsie kusky tu samozrejme nie su klasika..
No ta co si poslal ty má výrazný schod, asi chybí rezerva, my tam máme schudek malinky, takže téměř rovná s nakládací hranou, klidně ti ten schod premerim :D Fakt je to nejmenší kufr v Bcku co jsem videl. Viz foto, co sem poslal. Je to téměř s podlahou. Swift I clio 3 mají spíš podobné to, co má yaris z tvé fotky.
Pokým sa oficiálne predávalo, mali sme dealera a aj servis priamo v meste. Nikdy som tam ale nebol. :) Je to po technickej strane Toyota a naozaj sa nekazí. V podstate všetko čo bolo doteraz na tom aute robiť boli veci bežnej údžby + gumy a tyčky predného stabilizátora. Inak sem tam mením vyhorenú žiarovku, vymením olej a filtre, raz za rok premažem vodítka na predných strmeňoch a to je všetko. :) Keď si nájdem čas, spíšem recenziu na MACZ.
Mne příjdou +/- podobné, ale vedle sebe jsem je neměl. Yaris má totiž podlahu s nakládací hranou, chybí ji ta hloubka, takže po roletku je tak 20 čísel :D
Ale jo, určitě se asi někde nějaká nachází, ale já jich pár obešel a byla to bída, na fotce super, na živo je pak špatný lak, interiér, umí to nafotit.. ono totiž dnes ještě kolem 70 tisíc prodávají ty 1. generace v nějakém ucházejícím stavu a to i mnohdy se začínající korozí. A pokud hledáš kombík, je to ještě horší, ale to se tě netýká :)
Mňa presvedčil jednak motor a jednak ako je to vymyslené, ako je účelne obostavany priestor. Ideovo sa mi to veľmi podobá pôvodnému Mini. Tým že to má kolesá v rohoch karosérie to aj parádne jazdí. Len posed by mohol byť nižší. Je to ale vcelku prijateľná daň za koncepciu, rozmery a výkony s tým že je to auto primárne do mesta.
s akym swiftom zrovnavas ? ten posledny ma isto vacsi kufor ako 1čka a 2ka... apropo yaris nema az tak maly kufor, zrovnavaj 5 dverí s 5 dverami a nie s 3mi ;-)
Ten sirion prekvapil toyotackym motorom, cakal som tam nejake 3valcove male turbo ako bolo zvykom ... musim priznat, ze yaris je este krásavec, ale nevravim ze to vadi, sirion ma aspon normalne koncipovany interier a nie púšť sahara pred volantom, kde sa len presúva len prach az celnemu sklu
Tak já tu sehnal, přímo jako ojetinu od ofiko dealera, 111 tisíc najeto, po servisu a zatim super. Jinak já mám ještě to jedno za 13 tisíc, po duchodci, puvodně dovoz z německa i s fakturami ze servisů od nova :D To u skoro dvacetiletého auta nečekáš, ale bylo to přes kamaráda :D
Tak tu slabou nabídku pětidveřových Punt 1.4 můžu potvrdit, ale Německo je tak velký trh, že nějaký vhodný kousek se při troše píle na mobile.de nebo autoscout.de nakonec vždy najde, chce to jen trochu trpělivosti a píle. Já jsem měl velké štěstí i v tom, že ten prodávající bydlel ve vesnici jen 120 km od našich hranic. :-) Třeba někam k Essenu by se mi pro auto fakt jet nechtělo...
Já jsem na našem trhu vůbec nenašel auto, které by mi vyhovovalo, nakonec jsem se pro něj musel vydat do Německa. Bylo po první majitelce, najeto 97 000 km. Takže první, co jsem nechal udělat, byly rozvody a taky bylo potřeba vyměnit destičky a zrezlé přední kotouče. V Bavorsku v zimě bohužel hodně solí...
Pred pár rokmi som riešil podobný rébus, akurát to nebolo auto pre začiatočníka. Previezol som sa s kdečím nielen v tomto segmente a mne tie 2 x Clio 1,2 neprišlo vôbec živé. Práveže som mal pocit, že to bolo nejaké zadubené a mdlé. Možno som trafil blbé kusy, alebo moje nároky sú vyššie. Nakoniec som našiel a kúpil toto http://www.idnes.cz/…3_auto_testy_fdv
Malé, obratné, spoľahlivé, živé, do mesta ako stvorené. Akurát spotrebu by to mohlo mať o čosi menšiu.
Pro začátečníky je ten Yaris Sport z úvodní fotky :D To je slušná hračka...
Před pár dny jsme kupovali takovéto Bčko do rodiny v podobné cenové a prošel a projel jsem dost aut.
Nejvíce tu chybí Clio 3, sice se to chce chvíli přebrat mezi kopou aut pochybné historie, ale je prostorné, má slušný kufr, má živé motorizace (1.2 55kw 16v je skvělá), je nezáludné, dobře se ovládá a hlavně NEREZNE ! I ty nejzoufalejší kusy z Aček nejsou shnilé, což se o takto starých autech koncernu říct nedá.
Dále bych sem zařadil P207, ale pouze se starými atmosférickými motory, nebrat VTi ! Jako ojetina je to past.
Fiesta je jízdně také dobrá, ale do 2008 bacha na rez, já zkoušel 2008 (tzn model MK6) s prokazatelnou historií a 130 tisíci najeto přímo od Fordu a to auto by potřebovalo dost částí podvozku vyměnit, pokud někde sežene hezký kus, určitě taktéž dobrá volba a to is 1.25atmo.
Yaris je pak ošklivý, interiér je hrozný, ale má perfektní točivé VVTi motory, malý poloměr otáčení, takže parkování po městě je konečně zábava a vlastně i slušně zatáčí, tuhé řízení a řazení... v rámci třídy.... mechanicky asi nejlepší volba, všechny, co jsem viděl byly víceméně v dobrém stavu. Ale zoufale nemá kufr, fakt nemá žádný :D
K ostatním autům z tabulky - běžte se podívat do bazarů, jak málo jich tam najdete....Naopak nevím, proč tu není ještě Fabia, i když koupit do sto tisíc dvojkovou v hezkém stavu a alespoň s 1.4 63kw R4 motorem je taky sci-fi :D