Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vybrali jsme levná auta pro začátečníky do 100.000 Kč

Výběr levných ojetých vozů je nekonečný, každý den se nabídka rozšiřuje. Začínající řidiči by se mohli inspirovat volbou vlastního automobilu z deseti konkrétních tipů od zkušených odborníků s léty praxe.
Zpět na článek
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 09:22
Re: Skvělá volba
Tak není to koncern, takže jezdí a ani neuhnívá :D
Avatar - Emel
12. 5. 2020 09:32
Překlad
Tyjo... kdo to překládal? To je tak kostrbatá čeština... hrůza.
...obavy z nárazu do čehokoliv by měly rozvířit zprávy o schopné bezpečnostní konstrukci. ...
...Korejský měšťan by potěšil tvůrce i zájemce...
...Hierarchicky výše postavený up! polkne se prodává za podobné peníze jako miniškodovka...

Jinak teda... já jsem spokojený se Swiftem, ale úplně začátečnické auto to zase není, práce se spojkou je spíš pro zkušenějšího řidiče. Trošku jsem čekal nějaký elaborát na tohle téma, případně úvahu nad automatem (což jsem nedávno řešil)... no nic, holt půjdu rozvinout svůj klid jinam :-)
Avatar - Mikesus
12. 5. 2020 09:18
Re: Skvělá volba
Pokud nějakou náhodou stále jezdí :D :D :D
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 11:07
Re: Ještě bych přidal...
Tohle je ale přes známé, pána důchodce znám osobně a mám od něj i ty účtenky :D Taky už rok a půl jezdí bez závad, až na spotřebák. To není auto z bazaru...
Avatar - Dzakobo
12. 5. 2020 09:46
propagace VW koncernu
Určitě bych ze sourozenců Citigo / Up! / Mii nedělal 3 různá auta, ale stačilo by napsat o všech 3 souhrnně. Stejně v ČR je valná většina Citigo...

Chybí mi v přehledu Swift, velice spolehlivé auto s minimálními nároky na servis a trvanlivými technickými řešeními (MPI, bytelný rozvodový řetěz, příp. HDM automat). Japan quality! :yes:

A nebo Punto 1.2i / 1.4i, sice je líbivější, ale spolehlivost už tak pěkná není.
12. 5. 2020 09:44
Ještě bych přidal...
...mimořádně povedené Punto III. generace, nejlépe v omlazené verzi EVO s hezčím interiérem. Jako druhé auto do rodiny a pro začátečníka zvlášť je to skvělá volba, nejlépe s legendárním superspolehlivým a úsporným čtyřválcem FIRE (1.4 jede o dost lépe než základní 1.2, navíc ji nikdy nechybí přední stabilizátor, takže má pěkně poddajné tlumiče). V autě se dá sedět pěkně vysoko a výhled velkými okny je vynikající, stejně jako obrovský rozsah možností seřízení sedačky volantu. A co se týče poměru vnější rozměry/vnitřní prostor a designu, toto auto v B segmentu dosud nebylo překonáno, stejně jako v kategorii snadná přístupnost kabiny. Závady? Občas se objeví nějaká drobnost v elektronice, ale většinou nic vážného, dřívější drahý problém s elektrickým servem se u verze EVO už většinou nevyskytuje. U motoru je třeba jen pečlivě hlídat výši oleje a včas ho měnit, olejová náplň je totiž dost malá. Jinak ND je dostatek a za velmi slušné ceny, úroveň protikorozní ochrany je vynikající a auto může mít až 7 airbagů (jako to mé :-) ). :yes:
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 09:16
Re: Skvělá volba
Tak je to hnusný auto, nemá žádnej kufr, to chceš, když tam nedáš ani dvě nákupní tašky :D Proto říkám, že v této kategorii je nejlepší volba Clio 3 :)
Avatar - Mikesus
12. 5. 2020 21:54
Re: Bravo!
Já začínal na Fabii 1.4 TDI 59kw a O2 2.0 TDI 103kw. Do 90 nebyl prakticky rozdíl, ta 1.4 měla hodně krátkou převodovku. Nad 130 už se jí moc nechtělo. Ale toho uhlí co se vyrobilo z výfuku....do teď ho na sokolovsku těží :D
12. 5. 2020 21:19
Bravo!
Neumím řídit ani předvídat, tak si koupím krabičku od sirek. Já začínal před 12ti lety s lancii kappa 2,4 benzín pětivalec, obývák na kolech za pár kaček a pozor... 3 sezóny bez poruchy :-[] a stala tehdy 70 000 kc :-!
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 16:06
Re: propagace VW koncernu
Klidně se stav, ten nekufr rád demonstruji :D Ale je to fakt nějaký systém dvojité podlahy a rezervy, jsou tam nějaké kapsy, třeba na energitak a nějakou cokotycinku :D.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2020 15:50
Re: Mazda 2
mne v clanku chyba nejaky ten starsi swift aj starsia micra... pritom starsi yaris tam dali... hoc v tom case sa mozno swift u nas aj u vas predaval este aj lepsie ...kazdopadne divny vyber
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2020 15:19
Re: Re: Skvělá volba
ten stary este ako MPV nikdy nemal 1,2 mivec 59 kw.. takze uz logicky sa bavime o tom malickom auticku ktore prislo s menom space star v roku 2013.... akurat v cz nebolo pred rokom 2017 v predaji no takze to fakt u vas nenajde clovek nejake starsie a lacne kusy .. ale u nas sa predavalo uz skor ( uz v r 2014 ) .. a teda este pred touto uz faceliftovanou sucasnou verziou https://www.novinky.cz/…ce-star-40267502 ...

PS: inak som prekvapeny ze v clanku nikde nevidim nejaky starsi swift... idealne auto pre mladeho zaciatocnika... zive ... sympaticke... jazdi ich u nas aj u vas skutocne vela ... tak neviem preco ho prehliadli ... pritom urcite do 100 000kc sa nejaky 8-10 rocny swift vojde v poho... rovnako nejaka starsia micra je kde? miesto toho tam daju mikro salat P108 .. ktory by som nebral ani zadarmo ... akoze neskutocny vyber...
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 15:12
Re: Re: Skvělá volba
Kterej do sto tisíc? To starý MPV?
Avatar - lamal
12. 5. 2020 13:09
Re: Mazda 2
ehm nie kazdy tak nejak pocita s malym kufrom v tejto kategorii aut... kufru nie je nikdy dost !
12. 5. 2020 12:37
Mazda 2
Z těchto aut bych vzal dvojku, před čtyřmi lety jsem jednu DE po fl sehnal našim s 1.4 55kW. To auto jezdí jako motokára. Sice motor je slabší, ale na normální jízdu dostačuje, moc toho nesežere a celé auto je hodně spolehlivé. Navíc se dá sehnat i silnější verze. Kufr je samozřejmě dost malý, ale s tím asi kupující těchto kategorií tak nějak počítá. Bohužel je jich v nabídce celkem málo.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 12:24
Re: auto pro začátečníky
Výkon na rozjezdy do kopce nehraje žádnou roli u takto malých aut....to tu snad jsou všude 45stupnové stoupáky? :D Víš o tom, že ta auta často váží jen kolem 1t ? Nepotřebují 200kw
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 12:23
Re: propagace VW koncernu
No právě, ta Fabka je ale 12let stará a stojí skoro, jako ten Swift.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 10:55
Re: Ještě bych přidal...
Ale počkej, ani jedno neni Fiat :D Jinak souhlas, Punto by mohlo pokračovat namísto těch variací na 500...
Avatar - Dzakobo
12. 5. 2020 10:41
Re: propagace VW koncernu
Je škoda, že auto konkurující Fabii má kufr spíš jako Citygo. Kdo potřebuje trochu větší kufr, tak Fabie s 1.4 85k není špatná volba. Ale dvojkové Fabie mají přeposilované odtažité řízení a kvůli vysoké a úzké karoserii poměrně nebezpečné jízdní vlastnosti. Tehdejší Polo je jiné kafe a nebo Ibiza (byla i v kombíku).
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 10:02
Re: Skvělá volba
Tak my to taky neměli jako auto pro začátečníka, ale auto do města a okolí, výkon byl druhořadý, spíš užitá hodnota , údržba a podobně.... Já mam 43kw 8v Clio 2, když ho držíš pod krkem, tak jede velmi slušně, ten 55kw je pak o dvě třídy jinde, na tyto popojíždky naprosto dostatečné... když máš rychlou reakci, ujedeš na semaforech i hybridu, zdravím Hamunu :D

To máš hodně unikát, to se skoro nevidí :D
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 09:49
Re: propagace VW koncernu
Ale Punt je na trhu s ojetinami docela málo, tedy, aby to nebyl diesel a nebo nejslabší jednadvojka, pak vyfiltruj třídveřáky (což je taky pro řadu lidí prostě nekoupitelné) a moc ti jich nezůstane v nabídce :) Swiftů ještě méně...
Avatar - Mikesus
12. 5. 2020 09:06
Re: Skvělá volba
Když jsem viděl toho yarise na fotce, přesně jsem si na tebe vzpomněl.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 09:50
Re: Ještě bych přidal...
Jak jsem psal níže, Punt s 1.4 do sto tisíc je minimum na trhu... ten, kdo to psal, se vůbec nepodíval, co je v nabídce...
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 09:39
Re: Překlad
Jo ahá ! Já to nečetl, jen přečetl seznam aut a prolétl, že se tam k tomu nic nepíše. Už jen to, že se tu míchá Bčko s mini auty, neřeší se zde moc to, v jakém budou stavu, jaké motorizace koupit, jakým se vyhnout...navíc modely, které se v ČR moc nevyskytují, nebo je jich málo... mělo mne to trknout, že to je jen Copy-Paste přes překladač :D

Swift - na ten jsem v mém výčtu zapoměl, když jsme obíhali bazary, nikde jsem žádný ale nepotkal, taky jich není zrovna moc, což je škoda... fajn auto.
Avatar - Mikesus
12. 5. 2020 09:11
Re: Skvělá volba
Za mne ani exterier zrovna není nějak lákavý. Ten interiér....no bez komentáře. Ale motor asi super.
9. 6. 2021 23:02
Slevy
Jo, tak něco takového se mi určitě teď v poslední době bude hodně hodit :) Já jsem se i nedávno docela rozhodoval nad tím, odkud všechno budu pořizovat a naštěstí se mi docela dost poštěstilo najít tuto stránku zde - http://kuponozdroj.cz , kde těch slev mají opravdu požehnaně, takže se mi podaří teď už nejen sehnat levně věci, ale i auto!
26. 11. 2020 00:26
Šetření
Tak to je veliká paráda pro nás šetřílky, kteří si nakupuji i nákupy domu ve slevách třeba za pomocí http://kuponozdroj.cz nebo podobných slevových webů. Určitě se podíváme na nějaké Vámi vybrané auto, protože bychom si chtěli také už nějaké pořídit. Jezdit totiž na nákupy tramvají je docela blbý...
Avatar - Ozzman
13. 5. 2020 20:27
Re: Bravo!
Mému Cliu bude za rok taky 20 a nenajdeš na něm puchyr a stalo polovinu co alero :D Do města ideál. Za 30 mam krásný turbodyzl :D
Avatar - Barrichello
13. 5. 2020 15:45
Re: Bravo!
ale tady je za 30 Ozmmanova tajná láska, Alero, tohle dokonce s 3,3 V6 a 177 HP
https://www.sauto.cz/…t/alero/18200653?…

ale lemy a prahy tomu reznou taky :-) Holt je to 20 let starý
Avatar - Barrichello
13. 5. 2020 15:39
Re: Bravo!
Co bys chtěl za 30.....lemy blatníků no, klasika

Tady máš lepší, ale cena už je vyšší https://www.sauto.cz/…/kalina/18622148?…
Avatar - Emel
13. 5. 2020 15:10
Re: Bravo!
Však se podívej na tu Barikovu volbu "pro chudé studenty" - Lada Kalina 2007, rezavá jako liška :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
13. 5. 2020 14:56
Re: auto pro začátečníky
To už záleží na mozkovém stavu každého jedince, jak s tím pojede. Já se Stratusem nikdy nejel víc jak 170, jaksi sem neměl potřebu.
silné auto není o tom zašlápnout plyn do podlahy a jet po dálnici 200 jak magor. To umí i civčená opice od Berouska
Avatar - Ozzman
13. 5. 2020 14:38
Re: Bravo!
v té době mi bylo -9 let..takže ušlo..
Avatar - Barrichello
13. 5. 2020 14:36
Re: Bravo!
V době 2101 rezly i západní auta, jestli ti to neušlo. Antikorozní ochrana byla žádná nebo slabá tehdá. Takže kdo tomu trochu rozuměl, pravidelně stříkal dutiny a podvozek, otec to dělal i u šáde 120, taky krom blatníků nikdy nic neshnilo....
Avatar - Ozzman
13. 5. 2020 13:44
Re: auto pro začátečníky
Nemusí, ale někomu to stačí, i s tou mr*kou se dá jezdit svižně a naučí tě to řídit víc, než někoho, kdo je zvyklý jen šlápnout na plyn a bezhlavě jet, bez rozmyslu.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2020 13:43
Re: Bravo!
Zajímavé, to auto nebylo moc jezděné a bylo garážované celou dobu... ale chápu, že ruské vozidla musí mít specifickou péči, jako veškerá technika ze sajuzu ... asi taky proto nejsou moc konkurenceschopní :D
Avatar - Ozzman
13. 5. 2020 13:42
Re: Re: Skvělá volba
Tak to Yaris zvládá dálnici celkme s přehledem, není problém držet 130-140 při přijatelné hlučnosti a když je potřeba, 150-160 tam je na předjetí celkem svižně, pokud není velký kopec, maximálku jsem zatím zkusil 177 :D
Avatar - Barrichello
13. 5. 2020 13:03
Re: Bravo!
Kdyby tatík znal Resstin nebo Tectyl, nic by mu neshnilo. Kdo jen lil benzín a vodu do ostřikovačů, měl to blbý no :-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2020 12:47
Re: auto pro začátečníky
Nechápu proč by měl někdo začínat s malou nevýkonnou mr*kou.

Moje první auto byl Chrysler Stratus 2,5 V6 a 160 HP. perfektní auto na začátek. Pohodlné, dostatečně výkonné, s automatem kdy se člověk mohl soustředit na jízdu a nemyslet na řazení.

Pohoda. Jsem rád že sem začínal na tom a ně na nějaké Corse, 205, Cliu apod
Avatar - wakantanka
13. 5. 2020 09:58
Re: Re: Skvělá volba
Vzhľadom k váhe auta a sile motora by som si vedel predstaviť aj inak poskladanú prevodovku, aby to mimo mesta a diaľnici točilo menej otáčok, ale to by už asi človek od prcka do mesta čakal až príliš. :D
Avatar - Ozzman
13. 5. 2020 07:07
Re: Bravo!
Tak když jsme u toho top rzi, tak já nikdy nezapomenu na Barikův vlhký sen, Ladu 2101, která měla tak kvalitní plechařinu, že měla i krásnou díru v podlaze :D A to ji měl táta od nova z mototechny :D Jinak samozřejmě musím prásknout svou oblíbenou automobilku. Není náhoda, že už nikde není skoro vidět žádný Escort ... a Tranzit je to stejné, tedy až na ty novější, tam už to snad je trochu lepší :D
Avatar - Emel
12. 5. 2020 23:38
Re: Bravo!
Nejrezavější auto co jsem viděl byla Toyota Levin (sourozenec AE86). Kamarád to chvíli zkoušel jako alternativu k RX-7, ale snad všechny kousky co jsem viděl byly rezavý skrz, díry na pěst i větší. I starý Mazdy na tom byly blbě (323F třeba), RX-7 FC už ale byla lepší... ono to taky bylo dost drahý auto, s menším nájezdem v zimě. Tam akorát dělaly neplechu takový gumový nástavce prahů, jako že ochrana proti kamínkům... tam se držela sůl a byl problém.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 22:28
Re: Bravo!
No, to nevím, ta Cordoba byla ze stejné líhně, jako Fabie I, takže dnes už taky asi reznou, ale měla jednu super vlastnost, ve své době vypadala strašně dobře a o dost dráž, než ve skutečnosti byla. Na hezkých kolech před gymplem sem s ní dělal parádu :D
Avatar - Mikesus
12. 5. 2020 22:05
Re: Bravo!
Ale vsadím se, že ta cordoba klidně jezdí ještě. Fabia hnila už po 3 letech a teklo do ní kolem dveří spolujezdce, kolísalo napětí v síti, že praskaly žárovky každý měsíc, O2 praskla hlava, několikrát byla měněna přední náprava a pár maličkostí z elektroinstalace ( jako třeba samovolna aktivace alarmu za jízdy atp. ), poté Yetina zvládla shnít za 4 roky hned 2x ( po dlouhém uznání reklamace a opravě se znovu opakovalo to samé), ale dieselgate motor se choval skvěle, jen ty emise. Pak přišla Avensis 2.2Dcat, snad nejporuchovejsi diesel od Toyoty a vydržel 260tis km než byl bohužel nabouran. Za celých 8 let byl jen jednou vadný subwoofer. Jinak nic. Odejít od koncernu bylo jako vysvobozeni.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 21:57
Re: Bravo!
Tak hned mé druhé auto byl diesel a ta láska mi zůstala... Renault Laguna 2 1.9Dci 88kw, dle mne dodnes nejkrásnější a nejelegantnější Renault a jeden z nejkrásnějších kombíků vůbec. Škoda jen té tyče na zadní nápravě, jinak jezdila parádně a zvuk motor namísto traktoru připomínal let letadla... tak hlasité bylo turbo... taky často odcházelo :D
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 21:28
Re: Bravo!
Já začínal před 15ti lety s poslední generací Seatu Cordoba s 47kw HTP... a žiju! :D I 190 jela...... z kopce :-[]
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 21:26
Re: Re: Skvělá volba
Sorry, ale o toho Mišáka bych si neopřel ani kolo :D To když už ,tak spíš Colt
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2020 17:55
Re: propagace VW koncernu
1.4 jsou a vždy byly drahé, prodalo se jich málo a chce je každý.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2020 17:52
Re: propagace VW koncernu
S nebezpečnými jízdními vlastnostmi nesouhlasím, naopak jsou totálně blbuvzdorné, řekl bych nezákeřně nedotáčivé. Řízení je bez citu, ale jsou i horší (Punto mk2, 301...).
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2020 16:18
Re: Re: Skvělá volba
tie prve kusky ( 7 rocne ) https://www.auto.cz/…vat-nebude-73338 uz nebudu zanovne... a budu do stotisic...akurat je fakt ze v cz sa nepredavali svojho casu...

je tu strasne divny vyber...a tie najlepsie kusky tu samozrejme nie su klasika..
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 16:00
Re: Re: Skvělá volba
Neměl, proto nechápu, proč sem tahas zánovní auto, když je to do 100 tisíc kategorie. Chybí tu hodne aut, ciz můj koment.
12. 5. 2020 15:59
Re: Re: Skvělá volba
A za mne tam chybí hlavně grande punto! Vynikající.
Avatar - lamal
12. 5. 2020 15:27
Re: propagace VW koncernu
zaujimave, mozna niekedy uvidime v praxi este... uzatvaram vlakno :-)
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 15:14
Re: propagace VW koncernu
No ta co si poslal ty má výrazný schod, asi chybí rezerva, my tam máme schudek malinky, takže téměř rovná s nakládací hranou, klidně ti ten schod premerim :D Fakt je to nejmenší kufr v Bcku co jsem videl. Viz foto, co sem poslal. Je to téměř s podlahou. Swift I clio 3 mají spíš podobné to, co má yaris z tvé fotky.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2020 15:02
Re: Re: Skvělá volba
najstarsia japonska automobilka je tusim mitsubishi

tu je o tom viac https://www.mitsubishi-motors.sk/…novych-rekordov/ vid stvrty odstavec ...

mitsu :yes:

ked sikovne jednoduche auto aj pre zaciatocnika tak urcite by som sem prihodil aj space star s 1,2 mivec ... nenarocne a spolahlive auto.. :yes:
Avatar - lamal
12. 5. 2020 14:40
Re: propagace VW koncernu
Fotku, ktoru som poslal odpoveda tomu co som videl vo Vasom Yarise, je teda podla teba ta podlaha rovna s nakladacou hranou ?

Ani na jednej z tu uvedenych foto nie je, v reale som to videl rovnako.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 14:10
Re: Re: Skvělá volba
My ten motor máme doma taky ;) Dvojka a točit točit točit a pak do stovky ukáže slušnou dynamiku :)
Avatar - wakantanka
12. 5. 2020 13:54
Re: Skvělá volba
Pokým sa oficiálne predávalo, mali sme dealera a aj servis priamo v meste. Nikdy som tam ale nebol. :) Je to po technickej strane Toyota a naozaj sa nekazí. V podstate všetko čo bolo doteraz na tom aute robiť boli veci bežnej údžby + gumy a tyčky predného stabilizátora. Inak sem tam mením vyhorenú žiarovku, vymením olej a filtre, raz za rok premažem vodítka na predných strmeňoch a to je všetko. :) Keď si nájdem čas, spíšem recenziu na MACZ.
Avatar - wakantanka
12. 5. 2020 13:50
Re: Re: Skvělá volba
Jo, 1,3 64kW, ale v tom aute je to označené ako DVVT. 90 koníkov v tomto prckovi robí divy. :)
Avatar - kari.laz
12. 5. 2020 13:41
Re: auto pro začátečníky
Alspoň se ten začátečník naučí jezdit a není pak za lamu, že se neumí rozjet, nebo řadit. ;-)
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 13:37
Re: propagace VW koncernu
Tak takovej kufr neznám, ja viděl vždy jen tyhle

http://d19-a.sdn.cz/…_G_e/CanxFA.jpeg?…

Jinak Mondeo HEV sice mělo začátek podlahy rovnou s nakládací hranou, ale pak bylo vyboulené :D Rovnou podlahu mám v mém Mondeu.
Avatar - lamal
12. 5. 2020 13:22
Re: propagace VW koncernu
ja neviem, kazdy mame asi iny zrak, kvoli tebe som to musel googlit

http://images.honestjohn.co.uk/imagecache/file/crop/640x426/media/7467359/Toyota~Yaris~(8).jpg

Podlahu rovnu s nakladacou hranou malo Mondeo Hybrid
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 13:12
Re: propagace VW koncernu
Mne příjdou +/- podobné, ale vedle sebe jsem je neměl. Yaris má totiž podlahu s nakládací hranou, chybí ji ta hloubka, takže po roletku je tak 20 čísel :D
Avatar - lamal
12. 5. 2020 13:08
Re: propagace VW koncernu
no a ma 5dverak rovnaky kufor ako 3dverak na cliu ?
Avatar - lamal
12. 5. 2020 13:05
Re: Re: Skvělá volba
iste ved daihatsu ma so stavanim malych aut velke skusenosti, je to najstarsia japonska automobilka :-)
12. 5. 2020 12:58
Re: Skvělá volba
Velmi zajímavá a jistě promyšlená volba. ale má Daihatsku na Slovensku nějaký odborný servis?
Avatar - Emel
12. 5. 2020 12:17
Re: propagace VW koncernu
Já kupoval Swifta za 120t... ale to bylo tehdy auto starý třeba 5 let.

Kombíková Fabka je už zase něco jinýho, ta má přesah i jako rodinný auto.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 12:16
Re: Re: Skvělá volba
Ty máš tu 1.3 VVTi 64kw ? Ta je skvělá :)
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 12:16
Re: propagace VW koncernu
Ano, viděl, u několika Clií 2 a 3 asi se přijeď ještě jednou podívat na toho Yarise :D
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 12:14
Re: propagace VW koncernu
Ale jo, určitě se asi někde nějaká nachází, ale já jich pár obešel a byla to bída, na fotce super, na živo je pak špatný lak, interiér, umí to nafotit.. ono totiž dnes ještě kolem 70 tisíc prodávají ty 1. generace v nějakém ucházejícím stavu a to i mnohdy se začínající korozí. A pokud hledáš kombík, je to ještě horší, ale to se tě netýká :)
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 12:13
Re: Ještě bych přidal...
Za těch 13 je to Clio a to druhý, novější tady nemohu napsat, protože bych naštval Hamunu :D Ale napovím, že je ve výčtu aut v článku :D
Avatar - wakantanka
12. 5. 2020 12:10
Re: Re: Skvělá volba
Mňa presvedčil jednak motor a jednak ako je to vymyslené, ako je účelne obostavany priestor. Ideovo sa mi to veľmi podobá pôvodnému Mini. Tým že to má kolesá v rohoch karosérie to aj parádne jazdí. Len posed by mohol byť nižší. Je to ale vcelku prijateľná daň za koncepciu, rozmery a výkony s tým že je to auto primárne do mesta.
Avatar - Emel
12. 5. 2020 11:37
Re: propagace VW koncernu
100t je solidní budget, to bych asi něco našel...
https://www.sauto.cz/…a/fabia/18614996?…

Nicméně teda pro naše účely druhého auta v rodině bez kočárku kufr nehraje roli.
Avatar - Blue Sun
12. 5. 2020 11:28
Re: Ještě bych přidal...
To spíš udělají dvěstědevětadvacátou variaci na F500.
12. 5. 2020 11:23
Re: Ještě bych přidal...
Takže co jsi tedy koupil? :-)
Avatar - lamal
12. 5. 2020 11:20
Re: propagace VW koncernu
videl si kufor clia2 s 5timi dverami ? kto vie ci nie je mensi ako ma 3dverak..

yaris ma kufor maleho auta, kto nevie premyslat a potrebuje len velku jaskynu do ktorej vsetko nahazde musi si:

a/ sklopit zadne sedadla
b/ kupit ine autí
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 11:17
Re: propagace VW koncernu
No však ten Yaris 2 a Swift předchozí :) Má trošku hlubší, Yaris má podlahu skoro s nakladaci hranou, takže dáš tak jednu tašku :D
Avatar - lamal
12. 5. 2020 11:08
Re: propagace VW koncernu
s akym swiftom zrovnavas ? ten posledny ma isto vacsi kufor ako 1čka a 2ka... apropo yaris nema az tak maly kufor, zrovnavaj 5 dverí s 5 dverami a nie s 3mi ;-)
Avatar - lamal
12. 5. 2020 11:01
Re: Skvělá volba
Ten sirion prekvapil toyotackym motorom, cakal som tam nejake 3valcove male turbo ako bolo zvykom ... musim priznat, ze yaris je este krásavec, ale nevravim ze to vadi, sirion ma aspon normalne koncipovany interier a nie púšť sahara pred volantom, kde sa len presúva len prach az celnemu sklu
12. 5. 2020 10:55
Re: Ještě bych přidal...
No jasne! :D S kazdym pretocenym autem jde i historka o duchodci, co s tim vubec nejezdil :-!
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 10:55
Re: propagace VW koncernu
No a teď najdi hezkou Fabii II. s 1.4 do sto tisíc :D Já jich pár viděl a byla to katastrofa
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 10:55
Re: propagace VW koncernu
Yaris má ještě menší.
12. 5. 2020 10:26
Re: Ještě bych přidal...
:-) :-) :-) Super! Kéž by se Fiat uráčil vyvinout nástupce! :-(
12. 5. 2020 10:25
Re: propagace VW koncernu
Se Swiftem naprostý souhlas, jen je třeba počítat s tím, že jeho kufr je fakt miniaturní... ;-\
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 10:23
Re: Ještě bych přidal...
Tak já tu sehnal, přímo jako ojetinu od ofiko dealera, 111 tisíc najeto, po servisu a zatim super. Jinak já mám ještě to jedno za 13 tisíc, po duchodci, puvodně dovoz z německa i s fakturami ze servisů od nova :D To u skoro dvacetiletého auta nečekáš, ale bylo to přes kamaráda :D
12. 5. 2020 10:22
Re: propagace VW koncernu
Tak tu slabou nabídku pětidveřových Punt 1.4 můžu potvrdit, ale Německo je tak velký trh, že nějaký vhodný kousek se při troše píle na mobile.de nebo autoscout.de nakonec vždy najde, chce to jen trochu trpělivosti a píle. Já jsem měl velké štěstí i v tom, že ten prodávající bydlel ve vesnici jen 120 km od našich hranic. :-) Třeba někam k Essenu by se mi pro auto fakt jet nechtělo...
12. 5. 2020 10:16
Re: Ještě bych přidal...
Já jsem na našem trhu vůbec nenašel auto, které by mi vyhovovalo, nakonec jsem se pro něj musel vydat do Německa. Bylo po první majitelce, najeto 97 000 km. Takže první, co jsem nechal udělat, byly rozvody a taky bylo potřeba vyměnit destičky a zrezlé přední kotouče. V Bavorsku v zimě bohužel hodně solí...
Avatar - wakantanka
12. 5. 2020 09:58
Re: Skvělá volba
Pred pár rokmi som riešil podobný rébus, akurát to nebolo auto pre začiatočníka. Previezol som sa s kdečím nielen v tomto segmente a mne tie 2 x Clio 1,2 neprišlo vôbec živé. Práveže som mal pocit, že to bolo nejaké zadubené a mdlé. Možno som trafil blbé kusy, alebo moje nároky sú vyššie. Nakoniec som našiel a kúpil toto http://www.idnes.cz/…3_auto_testy_fdv
Malé, obratné, spoľahlivé, živé, do mesta ako stvorené. Akurát spotrebu by to mohlo mať o čosi menšiu.
12. 5. 2020 11:41
auto pro začátečníky
takže auto s nulovým výkonem a často i problematickou spojkou. ideální dáreček na rozjezdy do kopce.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 09:07
Re: Skvělá volba
Tak 1.8 92kw na malé auto... škoda, že je tak ošklivý interiér :D
Avatar - Ozzman
12. 5. 2020 08:53
Skvělá volba
Pro začátečníky je ten Yaris Sport z úvodní fotky :D To je slušná hračka...

Před pár dny jsme kupovali takovéto Bčko do rodiny v podobné cenové a prošel a projel jsem dost aut.

Nejvíce tu chybí Clio 3, sice se to chce chvíli přebrat mezi kopou aut pochybné historie, ale je prostorné, má slušný kufr, má živé motorizace (1.2 55kw 16v je skvělá), je nezáludné, dobře se ovládá a hlavně NEREZNE ! I ty nejzoufalejší kusy z Aček nejsou shnilé, což se o takto starých autech koncernu říct nedá.

Dále bych sem zařadil P207, ale pouze se starými atmosférickými motory, nebrat VTi ! Jako ojetina je to past.

Fiesta je jízdně také dobrá, ale do 2008 bacha na rez, já zkoušel 2008 (tzn model MK6) s prokazatelnou historií a 130 tisíci najeto přímo od Fordu a to auto by potřebovalo dost částí podvozku vyměnit, pokud někde sežene hezký kus, určitě taktéž dobrá volba a to is 1.25atmo.

Yaris je pak ošklivý, interiér je hrozný, ale má perfektní točivé VVTi motory, malý poloměr otáčení, takže parkování po městě je konečně zábava a vlastně i slušně zatáčí, tuhé řízení a řazení... v rámci třídy.... mechanicky asi nejlepší volba, všechny, co jsem viděl byly víceméně v dobrém stavu. Ale zoufale nemá kufr, fakt nemá žádný :D

K ostatním autům z tabulky - běžte se podívat do bazarů, jak málo jich tam najdete....Naopak nevím, proč tu není ještě Fabia, i když koupit do sto tisíc dvojkovou v hezkém stavu a alespoň s 1.4 63kw R4 motorem je taky sci-fi :D