Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Já ti nevím, pokud chci auto z konfekce, a tím myslím lepší konfekci (něco s klasickou koncepcí), tzn.. premii, pak v podstatě do kterékoliv třídy se podívám, tak sáhnu po modelu od bmw, někde bych zvážil MB nebo třeba Jaguar, ale v drtivé většině mi vyjde nejlíp bmw, jako auto nejlíp jezdící s nejlepšími motory. Tak to je, a taky to tak většinou v minulosti bylo, nic se nezměnilo, bmw má mezi konkurencí stále stejné postavení. Řeči o fajnšmekrech jsou jen řeči, bmw byla a je konfekce, fajnšmekři (předpokládám, že řidičští fajnšmekři), chtějí-li něco srovnatelného s lux segmentem nebo specialisty na sport auta, ale za lidovější ceny, pak mají možnost jít do něčeho z M divize, a opět, tak to bylo a tak to je stále.
Mě fakt přijdou legrační věty, např. níže ryccardo, jak "dokonaly auta typu E46 uz bohuzel bmw vyrabet asi nebude", to jen vypovídá o tom, že dotyčný netuší, jaká byla E46 ve své době, jak vypadalo a jezdilo sériové auto, hlavně masové motorizace. Představa, že E46 z roku 98 ve dvoulitrovém dýzlu, byl nějaký sportovní brousek, je naprosto mimózní, to auto bylo v základu rozměklé, motor hrozný. Dnešní 320d je proti tomu závodní stroj. Ona ta zkušenost s nějakou opečovávanou E46 330ci na současném eibachu, s aftermarket tužšími stabilizátory, rozpěrou v motoru, aftermarket lepšími brzdami atp. umí ještě dnes udělat dojem, bohužel dojít na srovnání, tak si ji i tak současná sériová 340i dá ke svačině v každém ohledu (s výjimkou citu v řízení). Jinými slovy, tyhle falešné nostalgie, to je dobré tak na dostávání palečků od neználků. ;-)
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Nemyslím, že bude pro běžného smrtelníka znatelný rozdíl v jízdních vlastnostech V8 a V12. Na danou třídu a hmotnost je V12 krásně ovladatelná a jízdně perfektní.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
V12 bude k dispozici v Asii nebo NA. Výroba nekončí, pouze se omezuje nabídka v EU. Vzhledem k tomu, že automobilky tlačí na zjemnění tvrdosti přicházejících norem, není zcela vyloučené, že by se V12 mohla vrátit do prodeje i u nás.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Víš co je fakt děsivý? Že tomu co píšete s fostekem asi fakt věříte :-O:-!
O všem rozhoduje poptávka = tady prostě není ekonomická návratnost
Nemá to nic společného s nějakou švédskou puberťačkou ani zeměmi Evropy díky nimž už 30 let zase stoupáme a zlepšujeme se a bohatneme. Jiný V12 tu ešte chvíli budou = ale tenhle v 7er holt možná už ne. Zmenšování objemu a počtu válců je NORMÁLNÍ = a byť to překvapivému množství lidí diskutujících o autech uniklo = probíhá už dvě desetiletí
A lepší to už nebude ;-)
A nijak to nesouvisí s Gretou ani EU
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Ano, konkurence se zlepšila, dnešní céčko jezdí velmi podobně jako dnešní 3er. Ale obě jezdí lépe než jejich předchůdci z doby před dvaceti lety, a v tom je pointa. Kdybys napsal, že E46 jezdila lépe než soudobá konkurence, přít se s tebou nebudu.
To o elektronice je vyložený blábol, která řešení, oblivňující jízdní vlastnosti, jsou místo mechanicky u E46, řešena elektronicky u G20? Jediný rozdíl je akt elektromechan posilovač oproti hydraulickému, a řízení jsem zmínil.
Která E46 měla standardně samosvor? Pokud vím, jen M3. Dnes ho má i 340i, soudobý ekvivalent 330i E46
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Já jsem u bmw nikdy nechápal logiku, nacpat V12 jen do 7er v longu. Proč by někdo, kdo se primárně chce vozit vzadu, řešil motor? Ok, vlajková loď, dostatečně reprezentativní motorizace, ano, v dobách, kdy pod tou V12 byly V8 s výkony, které nedokázaly zajistit dostatečně přesvědčivý odstup od nějakého čipnutého dýzl šestiválce, v těch dobách bych to bral, ale dnes? V8 biturbo je motor, ke kterému si žádný R6 dýzl dynamikou ani nečichne, a celkově dynamika takového auta je už za hranicí reálné potřeby, prostě dostatečná i pro 7er v longu, jede to, není to slyšet, takže, na co V12? No pro ty, kteří chtějí V12 pro samotný fakt, že je to dvanáctiválec, a to už musí být skutečný fajnšmekr, a jako takový, logicky předpokládám, si to auto chce sám řídit. Takže V12 kam? Do 7er s normálním rozvorem a do 8er, pak by byla reálně šance, že si ten motor někdo koupí, nabízet ho v souč. generaci jen jako 760Li vedlo k logickému konci, pro nezájem...
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Ty opravdu strašlivě blábolíš, netahej sem předokolky, napsals, že bmw už nic tak dokonalého jako E46 nepostaví. E46 je 3er, já říkám, že dnešní 3er je v každém ohledu (vyjma citu v řízení) lepší auto než E46. O nějakých předokolkách si diskutuj s podobně postiženými, o tom, jak jezdila a jezdí ta která bmw, nemáš tušení, jen pindáš, co slina na jazyk přinese.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
A ona ta dnešní 340i neni tvrdší a sportovnější než A4 tdi?
Mmch. úspěch trojkových bavoráků není ve tvrdém odpružení (to je např.. největší chyba řady E90), ale v perfektním vyvážení hmoty, jak samotná E46 nebyla v sérii žádný brousek, tak jako základ pro sportovní, potažmo závodní, nářadí je to dokonalé auto (jako kterákoliv 3er před ní i po ní), protože má to podstatné, perfektní rozložení hmotnosti a zavěšení s potenciálem, tj. umožňující upgrade. Lepší odpružení, brzdy, samosvor atp. dodáš, a je z toho super auto, takový nissan 350Z např., už v sérii sporťák, tuhý, s V6, se přímo nabízí jako základ pro závodníčku, ale proč jich po světě na okruhovém závodění nejezdí tisíce jako trojek? Protože chybí základ, vyvážení, správné rozložení hmoty, nacpeš na 350z odpružení, brzdy atd., a stejně z toho není to dvěma prsty ovladatelné auto na limitu, jako z 3er, ale jankovitý kozel, u kterého nevíš, co zrovna udělá. (příklad). Pohled na 3er minulých generací je dnes velmi zkreslen právě těmi tisíci dosud jezdících, více či méně upravených aut, ale sériová E46, nebyla ve srovnání s akt. generací 3er o nic sportovnější nebo tužší a z hlediska celkových jízdních vlastností byla horší. ;-)
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Ty soudobé testy jsou v dané debatě k ničemu, tehdy, prismatem konkurence, to auto prostě působilo jako sportovnější, tužší. My tu mluvíme o tom, že bmw šlo údajně do kopru, a dnešní trojka je horší, rozměklá, elektronická atp. Já říkám, že není, naopak, je jízdně lepší než E46, to ale z dobového testu nevyčteš, a ani nepoznáš, jak říkám výše ryccardovi, ježděním s nějakou opečovávanou 330i s x úpravami, což je obvyklá dnešní zkušenost s E46.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Obyčejná E46 nebyla žádné prkno, běžné verze byly stejně měkké, jako dnešní standard podvozek, prodávaly se na balonových patnáctkách a tu 320d jsem zmínil záměrně, protože tu ryccardo brečí nad tím, jak jde bmw do kopru a dokonalý auta typu E46 už dělat nebude. Jenže ona ta E46 dokonalá nebyla, a právě třeba 320d v základu s tím otřesným 100kw motorem, to byla vyloženě antireklama na bmw. A, pointa? Dnes tak hroznou trojku, jako byla E46 320d do fl, bmw nedělá, všechny verze jsou lepší těch ekvivalentních verzí E46. Může tě u bmw mrzet absence atmosferického R6 nebo manuálu, jakkoliv ten manuál byl v době E46 stejně nedokonalý jako je v posl. modelech, nebo boom esvůček, nebo cokoliv, já jen říkám, že zrovna na bmw řady 3 se nedá demonstrovat nějaký úpadek bmw z hlediska jízdních vlastností, v tom smyslu, o kterém tu začal ryccardo.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
A sedni si do dnešní předokolkové A4 2,0 tdi a pak do 340i. Jestli dáš přednost té audi, sním svůj klobouk. ;-) Jinými slovy, tahle argumentace je v daném vlákně střelba mimo terč.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Dohledal jsem si dobový test E46 320D ze zdejšího sajtu a autor se rozplývá nad motorizací ( a srovnává s mizerným dieselem od VW) a rovněž nad podvozkem a přesným řízením. Mohu dodat link.
Tehdy jsem měl A4 1,9 TDi a presednuti do kamarádovy zánovní E46 330i si pamatuju poměrně dobře, moje další auto už bylo BMW:)
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Že je auto lehké, neznamená, že má v rozložení váhy míň na předku, u bmw je to stejné i 340ix furt 50:50, rozdíly v řádu stovek kil celkové hmotnosti jsou podstatné vzhledem k těžišti, být to tak, že dvě stě kilo udělá rozdíl v agilitě, tak by to znamenalo, že nemůžeš tím autem svézt ani dva chlapy, protože tím zrujnuješ jízdní vlastnosti. Tak to nefunguje. Ta nižší váha 330i hlavně znamená, že i s tím výkonově výrazně slabším motorem to vůbec nejede špatně. Osobně bych pořád čtyřválec nechtěl, ale jak říkám, musím uznat, že na něm zapracovali, jestli je ten zvuk nějak dobarvovaný, nevím, a zvenku je mi to jedno. Každopádně chtít u G20 relat. lehké auto a výborný motor, vezmu 330d rwd, protože šestihrnek.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Já jsem byl největší kritik xdrivu na diskusních auto webech široko daleko, v dobách E60, E90 ale i později u F10, tahle auta bych s xdrivem nikdy nechtěl, o F10 xdrive jsem xkrát napsal, že to jezdí jako audi. První auto, u kterého se bmw konečně podařilo vyřešit "problém" xdrive, je F30, všechny modely, 4er, 5er G30 atd., které přišly po ní, už jsou na tom stejně, xdrive není mínus, ale plus, protože, když ho nepotřebuješ, není tam, když ho potřebuješ, je tam.
P.S. Zkusils akt. 330i? Jak ty čtyřválce nemusím, tak tady musím říct, že zapracovali, ten motor má už i celkem charakter, lepší zvuk oproti F30, jede to krásně, je to relat. lehké. Výborný cesťák, který pobaví, i přes absenci R6 bych si tipnul, že srovnat ho s E46 330i, sáhneš po G20, automat neautomat. ;-)
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
BMW nedělá špatná auta, nedělalo a snad ani nebude. Řekl bych, že jsou stejně dobré jako byly předtím, viděno současnou optikou. Tím bych to asi uzavřel.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
No me vole hazej do jednoho pytle s hamunou ze s nim jednou zrovna souhlasim. Ale oni ty V12 jaksi postradaji v dnesni dobe vyznam. Jel si nekdy v Baworackym V8 biturbo? To je sametove bezici motor kterej ma krasnej chod a zaroven prebytek vykonu kdykoliv ridic potrebuje. V12 je krasnej motor o tom zadna ale do sedmicky naprosto staci a je mozna jizdne lepsi V8 s turbem. S elektrikou bez do haje to je tak do malejch aut na jezdeni po meste.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
EU z toho chce hlavne prachy. Nicmene oni ty 12 valce zrovna moc prodeje netrhaji, takze se asi nevyplati je vubec vyvijet. Pri tech par tisicich kusech za rok je uz asi fuk jestli z tech nadlimitnich emisi zaplati automobilka EU vypalny. Proste je to okrajovka pro fajnsmekry a BMW se to nevyplati delat.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
O ovlivnění xdrivem bych se nebál, já si opravdu klidně vsadím na to, že 9 z 10 lidí, které posadím do auta s a pak bez xdrivu nepozná u akt. modelů bmw (mimo sníh) rozdíl, resp. neřekne, které je které. Mmch. oprášil jsem svou starou f30 330d, kterou jsme chtěli na jaře prodat (akorát teď je to s prodejem ojetin na p.d), protože jsem vrátil leasovanou 5er a další teď nešla objednat, páč se čeká na fl verzi. Takže půl roku budu brousit zase F30 330d, a přestože mi rukama těch trojek, pětek s a bez awd prošlo dost, tak opravdu poznat, že zrovna jedu v rwd autě je těžké. Samo, když zatlačíš, líp se to urve, ale při jízdě, v zatáčkách, pocitu z řízení, prostě tam je to těžké poznat, dnešní xdrive je opravdu dochozený, chová se to jako zadokolka. Jinak, srovnávat 330i s 340i se moc nedá, s 340i zmizíš v první zatáčce, výhoda 330i e46 je v tom, že se víc pobavíš v nižších rychlostech. ;-)
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Výkonu má dost i ta 330i. Myslím, že by ti těch 100 koní ani moc nechybělo. Těch 230 koní myslím většině řidičů stačilo ;-) Možná na okruhu bych sípal po dalších, ale na okreskách a dálnici je to víc než dost.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Nevím, novou trojku s x-drivem už mě ani neláká jít vyzkoušet. Ale samozřejmě, Audi A4 už dneska ani nevím, jak vlastně vypadá, to auto už dneska na cestě ani neregistruju:(
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Přímé srovnání E46 330i v M-paketu s manuálem vs. 340i s pohonem všech kol a automatem by podle mého nebylo zase tak jednoznačné. Ty dvě auta bych si po sobě rád vyzkoušel a ačkoliv výkonový deficit cca 100 koní bude znám velmi, ostatní tradiční hodnoty budou těžký oříšek...
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Tak tohle oceňuju a plně souhlasim! Představujeme absolutně opačné póly vlastně VŠECHNO
Od vztahu k Miloušovi na červeném HRÁDKU a jeho odporné partě kterou za socíku vedl po dnešního Miloše na pražském HRADĚ a jeho odporné partě https://www.idnes.cz/…45454_domaci_pmk
Od Dieselgate po klimatické změny a sucho https://www.seznamzpravy.cz/…-si-na-to-105591 přes pohled na obří zlepšení/zhoršení vzdělávání úrovně nejen VŠ ale všeho před a po revoluci prostě ABSOLUTNĚ ve VŠEM vše PŘESNÝ OPAK = jj vzdálenější pytle skoro nejsou :*)
Jsem RÁD a oceňuji že se k tomu až extrémnímu ROZDÍLU hlásíš :-)
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Citlivý řidič podle mého samozřejmě pozná i to, jestli vedle něj sedí stokilový chlap nebo ne. Stejně jako pozná pohon všech kol a stejně jako pozná, jestli má vepředu osmiválec nebo čtyřválec.
Po bezprostředním přesednutí to prostě musí být cítit.
A ještě k tomu x-drivu, byl bych ochoten ho tolerovat, kdyby to skutečně byla čtyřkolka, ale když se ten systém v mírném kopečku přehřeje a jede mi jenom zadek, to už je prostě ostuda. To radši to quattro.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Ten cit v řízení je právě to čím BMW ale vyčnívá nad konkurencí. V zásadě to tady v tom vlákně někde popisuješ (výborné rozložení váhy, zavěšení kol atd.) Přesně tohle mám na mysli.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Mě čtyřválec nepohoršoval ani předtím a ačkoliv jsi mi tvrdil, že nemůžu poznat rozdíl mezi šestiválcem a čtyřválcem v agilitě, myslím, že hlavně v aktuální generaci musí být daleko zábavnější řídit 330i než 340ix...
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
https://www.auto.cz/…olba-07-2003-322
ne z roku 98, pravděpodobně po faceliftu.
ale můžu hledat dál, pokud na tom roku trváš:)
tady je 320i se šestiválcem https://www.auto.cz/…n-pod-milion-949
taky 2004, podobný výsledek, tuhý podvozek, sportovní naladění. nevím, třeba se někomu jinému bude chtít hledat test přímo z roku 98:)
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Není podstatný jak bylo dle tebe auto měkký. Podstatný je jak bylo postavený, rozložení váhy, naladění řízení, úroveň motorizací, ovladatelnost. No opět si potřebuješ zaplivat, tak sis vytáhnul 320D v základu na 15kách. Proč sis nevybral třeba 330D v Mpaketu na 17kách? Úpadek je už jen to dělat BMW s předním náhonem a nahrazovat sofistikovaná řešení jako samosvor levnýma systémama typu přibržďování kol.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Tak některý rozdílný názory vycházejí z tvojí neznalosti a nezkušenost viz třeba ta úroveň a kvalita studentů a absolventů a nebo z tvého kriticky jednostranně zaměřeného pohledu na problém, bez snahy podívat se na problematiku i jinou optikou (třeba dieselgate a klimatické změny). Ty máš prostě svoje totálně pesimisticko-alarmistický postoje, ze kterých odmítáš slevit a v tom ten názorový rozdíl vzniká. Já mám ve zvyku neuvažovat o problémech ani úplně černě ani úplně bíle, což ty ovšem neumíš. A proč sem taháš Jakeše, tak to mi fakt uniká.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Ja nejak nikde nevidim ze bych psal neco o 320d z roku 98. Nicmene i bezna neMkova E46 mela podvozek o dost jinde nez vetsina beznych aut tehdejsi doby. Nechci ji nejak zbytecne vyzdvihovat ale E90 uz takova pecka nebyla. Zacalo ubyvat poctivych mechanickych reseni a nahrazovala je nedokonala elektronika. Kolik E90 melo napriklad samosvor? A co kvalita motoru to taky slo postupem casu dolu vodou.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Urcite mas pravdu jen se moc neprodava. Nevim teda jestli je uplne nutny vyvijet novou V12 a proc by nesla pouzivat stavajici i nadale. Emise u techto motoru asi problem vyjma tech CO2 ale to ma i V8 totalne ustreleny emise od tech 95g takze je to asi fuk za co bude BMW platit EU vypalny.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Přesně tak, v době kdy 4,0- 4,4L V8 má bez problémů se standardním naladěním 550 - 600 koní a 600 až 800Nm, dostupný výkon nebude limitem. Jasně, s ohledem na EU vyvíjený absurdní tlak na ještě absurdnější emise CO2 = spotřebu paliva, je jasné, že se bude sekat. A to tam, kde je něco s tím udělat drahé a z prodejů se to nezaplatí.
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
No bohuzel mas trosku pravdu ale krom takovyho vylozenyho odpadu jako je dvojka to porad jeste jde. Krasny a dokonaly auta typu E46 uz bohuzel BMW vyrabet asi nebude ale porad to jeste neni konfekce bez emoci.