Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mnichovský dvanáctiválec M760Li může skončit již letos na podzim

Ondřej Mára
Diskuze (46)

Dvanáctiválcové motory dnes patří k nejohroženějším druhům. A brzy zřejmě přijdou o dalšího zástupce.

V době, která je posedlá emisemi, spotřebou a elektrifikací, to úchvatné dvanáctiválce bohužel nemají vůbec jednoduché. Automobilky, které bojují o jejich záchranu, musejí investovat do jejich modernizace velké částky, které se jim ale málokdy vrátí. A tak není divu, že dvanáctiválce z trhu postupně mizí.

Jedním z mála statečných, kteří se snaží udržet dvanáctiválce nad vodou co nejdéle, je i mnichovská automobilka BMW. Jenže podle posledních informací se zdá, že i BMW nakonec hodí ručník do ringu.

Podle nedávných informací Bimmer Today se automobilka údajně chystá stáhnout dvanáctiválcové BMW M760Li z trhu již letos na podzim. Zpráva se ovšem zmiňuje pouze o stažení motorizace z evropského trhu, což dává naději, že dvanáctiválcová sedmička zůstane dostupná alespoň v některých koutech světa. Tedy alespoň prozatím.

V Mnichově už se totiž pracuje na nové generaci sedmičkového modelu, který by už ovšem dvanáctiválec vůbec nemusel nabízet. Jeho prodeje jsou totiž naprosto minimální, takže je otázkou, zda by se automobilce dvanáctiválec vyplatil jen kvůli prestiži.

Sama automobilka se prozatím ke spekulacím nevyjádřila, již v minulosti však někteří její představitelé vyjádřili nad budoucností dvanáctiválců jisté pochyby. Například Markus Flasch, vedoucí BMW M, již v minulém roce vyslovil domněnku, že v blízké budoucnosti se žádných nových dvanáctiválců nedočkáme.

Správnost tohoto předpokladu pak letos podpořil i Klaus Froelich, vedoucí výzkumu a vývoje v BMW. Modernizace motorů V12, aby odpovídaly přísnějším emisním požadavkům, by podle jeho slov byla velice nákladná. Vzhledem k výrobě pouze několika málo tisíc kusů ročně by se tedy jednalo o značně neekonomickou investici.

Nicméně stávající dvanáctiválec měl podle původních odhadů automobilky zůstat v nabídce minimálně ještě pár let. Je ovšem otázkou, zda i v Evropě...

Ondřej Mára
Diskuze (46)

Doporučujeme

14. 5. 2020 12:54
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Citlivý řidič podle mého samozřejmě pozná i to, jestli vedle něj sedí stokilový chlap nebo ne. Stejně jako pozná pohon všech kol a stejně jako pozná, jestli má vepředu osmiválec nebo čtyřválec.
Po bezprostředním přesednutí to prostě musí být cítit.

A ještě k tomu x-drivu, byl bych ochoten ho tolerovat, kdyby to skutečně byla čtyřkolka, ale když se ten systém v mírném kopečku přehřeje a jede mi jenom zadek, to už je prostě ostuda. To radši to quattro.
14. 5. 2020 11:01
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Ten cit v řízení je právě to čím BMW ale vyčnívá nad konkurencí. V zásadě to tady v tom vlákně někde popisuješ (výborné rozložení váhy, zavěšení kol atd.) Přesně tohle mám na mysli.
Avatar - Dinar
14. 5. 2020 10:34
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Že je auto lehké, neznamená, že má v rozložení váhy míň na předku, u bmw je to stejné i 340ix furt 50:50, rozdíly v řádu stovek kil celkové hmotnosti jsou podstatné vzhledem k těžišti, být to tak, že dvě stě kilo udělá rozdíl v agilitě, tak by to znamenalo, že nemůžeš tím autem svézt ani dva chlapy, protože tím zrujnuješ jízdní vlastnosti. Tak to nefunguje. Ta nižší váha 330i hlavně znamená, že i s tím výkonově výrazně slabším motorem to vůbec nejede špatně. Osobně bych pořád čtyřválec nechtěl, ale jak říkám, musím uznat, že na něm zapracovali, jestli je ten zvuk nějak dobarvovaný, nevím, a zvenku je mi to jedno. Každopádně chtít u G20 relat. lehké auto a výborný motor, vezmu 330d rwd, protože šestihrnek.
14. 5. 2020 10:09
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Mě čtyřválec nepohoršoval ani předtím a ačkoliv jsi mi tvrdil, že nemůžu poznat rozdíl mezi šestiválcem a čtyřválcem v agilitě, myslím, že hlavně v aktuální generaci musí být daleko zábavnější řídit 330i než 340ix...
Avatar - Dinar
14. 5. 2020 09:34
Re: Vše, co je na automobilismu pěkné a přitažlivé, ...
Já jsem byl největší kritik xdrivu na diskusních auto webech široko daleko, v dobách E60, E90 ale i později u F10, tahle auta bych s xdrivem nikdy nechtěl, o F10 xdrive jsem xkrát napsal, že to jezdí jako audi. První auto, u kterého se bmw konečně podařilo vyřešit "problém" xdrive, je F30, všechny modely, 4er, 5er G30 atd., které přišly po ní, už jsou na tom stejně, xdrive není mínus, ale plus, protože, když ho nepotřebuješ, není tam, když ho potřebuješ, je tam.

P.S. Zkusils akt. 330i? Jak ty čtyřválce nemusím, tak tady musím říct, že zapracovali, ten motor má už i celkem charakter, lepší zvuk oproti F30, jede to krásně, je to relat. lehké. Výborný cesťák, který pobaví, i přes absenci R6 bych si tipnul, že srovnat ho s E46 330i, sáhneš po G20, automat neautomat. ;-)