Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG – Nenápadný šetřílek

Krátce po sobě se nám v redakci zastavil druhý exemplář Golfu 8. Benzinový mild-hybrid tentokrát nahradil naftový dvoulitr, jehož vyšší cenu má kompenzovat pohádková spotřeba.
Zpět na článek
Avatar - Emel
20. 5. 2020 14:23
Re: Za túto cenu mám Konu alebo e Niro
Kia eNiro začíná na 1.150.000, s dojezdem "až" 286km, 0-100 za 9,8, maximálkou 155. Možná jsi myslel hybrida?

Ale víš co... asi je to jedno... :-)
Avatar - lamal
20. 5. 2020 14:59
Zmysel
Trochu mi uchadza zmysel tohto vozidla. Na bezny konzum je prilis drahy. Uz nedokaze byt auto, ktore robi vsetko bez problemu a nenasiera pri beznom pouzivani, tj. aka vsetko robi dobre. Uz nerobí, setrenie koncernu zaslo tak daleko, ze povysilo display nad bezpecnost, ergonomiu a prave tu onu bezproblemovu uzivatelsku privetivost vsetkych jeho predchodcov.

Za 865tis mat obycajne, dizajnovo diskutabilne, ergonomicky nie moc podarene dieslove auto. Áno VW predsa nemoze spadnut na hubu s niecom ako je Golf... dokedy ?
Avatar - _Karel_
21. 5. 2020 10:15
Re: Golf
Psát elaboráty na téma "pláču nad designem Gulfu 7", a koupit si fofo3 - jak krutý hřích se tím snažíš odčinit?
Avatar - _Karel_
20. 5. 2020 16:26
Re: Zmysel
Je třeba přestat kupovat a udělat z toho nepovedenou generaci.
I když obávám se, že dnešní geniální manageři by z toho vyvodili, že zákazníci už nechtějí kompakt, ale SUV a Golfa by zrušili.
Avatar - _Karel_
20. 5. 2020 20:38
Re: Zmysel
Nejde o to, že by to ti starší nezvládli. Jde o to, že je to silně neergonomické, což kupodivu mladým nevadí, přijde jim to moderní.
Avatar - Jaros71
20. 5. 2020 22:55
první Golf který se mi vůbec nelíbí
bohužel , pěkný je jen volant a sedadla..
Jinak design divný skoro korejský placatý ...na VW divný !
Interier předigitalizovaný... :no:
Avatar - _Karel_
21. 5. 2020 11:17
Re: Golf
Jj, ff3 je tak krásný že nemá konkurenta, není s čím srovnávat.
Avatar - Dinar
21. 5. 2020 07:55
Re: Re: 900tis za toto???
Každé sídliště v ČR je těch tdíček plné, většina ojetin natahaných v poslední dekádě, jsou právě v tdi a obecná praxe stáčení koncernových aut s tdi motory je proslulá, ta běžně inzerovaná/prodávaná desetiletá auta se 150tis. km, mají po těch deseti letech služby v D nebo jinde v Evropě ve skutečnosti najeto min. o sto, ale klidně i o dvě stě tisíc km více. A v druhém životě v ČR v nich pak rodina nalítá dalších sto. Takže půlmilionová tdi potkáš v ČR na každém kroku.
Avatar - twistedTSD
21. 5. 2020 00:53
Re: Zmysel
To neplatí plošně, i někteří dvacátníci z řad recenzantů nehodnotí ergonomii Golfu nadšeně.
20. 5. 2020 18:25
Re: Re: Tak to jooo
A hlavne ked to vezmes na vylet napr. pariz a spät zistis, ze vo vsetkom je passat o triedu lepsie auto. Nech si kazdy kupi co chce, len mi je smutno ked pocujem o konci passatu, mondea, s maxu, insignie
20. 5. 2020 17:37
Tak to jooo
Kompakt za 850 s laciným vnitřkem, to je sen kazdyho šetřilka :D :D :D a jako bonus je to skaredy jak pondělní ráno
Avatar - speedfred
20. 5. 2020 15:00
Re: Za túto cenu mám Konu alebo e Niro
Neoplatí sa pre teba, iný šoféri majú iné požiadavky. Napr dojazd či čas strávený tankovaním/nabijaním.
20. 5. 2020 18:10
Re: Re: 900tis za toto???
Ja nejsem idealni kupec na hybrid, jezdim cesty pres celou evropu, dalnice 1500km v kuse a tak.

Prius jsem mel chvili na jezdeni po Londyne a krome toho, ze je to auto mizerne odhlucneny (od podvozku), s tim nemam problem, funguje to a ten hybrid je ve meste super. A jasny ... ja vim, ted maji silnejsi dvoulitr s vetsi babterkou. No jo, ale ja si CVT nikdy nekoupim.

A ta spolehlivost, vis co, ja jezdim Fordy / VW tak nejak na stridacku, vzdycky 3-5 let, maximalne 120 tisic a jde to z domu. A nikdy jsem nemel problem se spolehlivosti, tech prvnich 120 tisic se nestane nic, menis v tom olej, nekdy nejaky filtr nebo brzdovy desticky a jedes dal. A co se bude dit jednou nekdy potom, to neni muj problem.
20. 5. 2020 13:26
2.0 TDI evo
Jezdím s tímto motorem v Octavii (85 kW 300 Nm) a stále se nestačím divit, s jakou spotřebou občas dojedu Jakmile jedu vklidu a plynule, je to pod 4,5l, nad 6l se obvykle nedostanu ani při dost svižné jízdě. Kultivovanost je slušná, odhlučnění taky. Výkon dostačuje, ale SW oříznutí ve vyšších otáčkách tak nějak vede ke stylu "autobusák", 110 kW v tomhle bude lepší :)
Avatar - poterienko
20. 5. 2020 15:48
Re: lahudka pro servis
No a? VW vyrábí auto pro lidi, co si je od nich kupují nová. Ti, co si to koupí za 5 let ojeté, je nezajímají.
Avatar - Jenik3
20. 5. 2020 13:25
lahudka pro servis
"Dostává dva filtry pevných částic a dvojí vstřikování močoviny před každým z katalyzátorů SCR." Tak to bude super bomba pro majitele ojetiny s najezdem 200k. Vymena jednoho DPF za desitku?
20. 5. 2020 15:23
900tis za toto???
Nový Golf bude prepadák
Za túto cenu radšej Toyota Corolla Hybrid GR 2.0
Avatar - woody-alien
21. 5. 2020 09:13
Re: Zmysel
Jistě. Ale poradit si s něčím ještě neznamená, že tě to nese.re.
Avatar - speedfred
20. 5. 2020 19:29
Re: lahudka pro servis
Vy tu riešite DPF, poznám autá ktoré majú 400-500t km, DPF pôvodné a výfuky čisté.
20. 5. 2020 14:38
Re: Za túto cenu mám Konu alebo e Niro
A v kterém alternativním světě? ;-)
20. 5. 2020 17:10
Re: lahudka pro servis
Jakých 200k? Trochu pojezdit a po 100k do Aček, Bohouš Kobliha to rád za 250 koupí a bude mít super káru, kterou mu budou všichni závidět...
21. 5. 2020 12:56
Re: Zmysel
Přesně, jako třicátník s +/- průměrným platem můžu říct, že na nový auto za 800 tis. fakt nemám, žiju sám a z toho průměrnýho platu nájem/hypo + ještě splátky za auto prostě utáhnout nejde, a o tom že bych měl bokem našetřeno na auto 800 tis. si můžu nechat leda tak zdát. A kdybych ty prachy měl tak to nedám za obyč. Golfa, když za ty prachy můžu mít třeba Focus ST.
P.S. dotykovej mobil používám, s moderními technologiemi problém nemám ale tablet v autě mě prostě se.e, tam chci tlačítka.
Avatar - Jaros71
20. 5. 2020 22:57
Re: G VIII
tenhle nejhorší výtvor VW za 30 LET BY MĚL MÍT HVĚZDY MAX. 2
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 06:29
Re: Zmysel
Nechci tu psát něco za Lamala, ale spíš se to vztahuje na tuto verzi s 2.0 TDI s DSG v krátkém kompaktu za 800 ? Tam i mne, co naftu rád, dává větší smysl nějaké TSI s MT, které nakonec bude kolem 0,5m Kč a bude to fajn koupě i když se mi moc G8 nelíbí. Pokud by to byl kombík, pak je to jiná, od toho předpokládám, že v něm něco vozím, nebo s ním více cestuji.
20. 5. 2020 19:38
Re: Re: Re: 900tis za toto???
akoze ja? :D si ma pobavil, pretoze teraz jazdim na Golf GTD :))
Avatar - LeonST
20. 5. 2020 19:07
Re: Re: 900tis za toto???
To bychom si pověděli v momentě, kdy nájezd překročí 300 tis. km. Což je s TDI naprosto běžná věc. Na hybridu to možná ještě nikdo ani nenajel.
20. 5. 2020 17:59
Re: Tak to jooo
:yes:
A za tu cenu mas novyho Passata s kompletni vybavou, vypada lip, je vetsi, jezdi dobre a nevrze tam nic.
Ale lidi chtej SUV, tak proc na tom nevydelat :-)
20. 5. 2020 17:52
Re: 900tis za toto???
Jo poridte si poradnej vysavac od Toyoty.
To CVT je proste otravny. Ve meste nema chybu, s tim naprosto souhlasim, toyota ma ten hybrid proste vymakany.
Ale vyjedes mimo mesto a CVT je proste otravny, nejde s tim nic udelat no a pak najedes na dalnici a cely je to na_prd.

Zatim jsem zjistil ze to maji radi taxikari (logicky, jezdi po meste, tam to funguje super) a lidi, kteri s nicim jinym nejezdili a tudiz to nemuzou s nicim porovnat a tak si mysli kdo vi co nemaji doma.
20. 5. 2020 13:49
Za túto cenu mám Konu alebo e Niro
Za túto cenu mám Hyundai Kona alebo Kiu e Niro, ktoré majú

- omnoho nižšiu spotrebu cca 2l oproti tomuto Golfu cca 5l
- omnoho lepšie zrýchlenie a pružnosť
- omnoho tichšie auto
- výbava je podobná

Nie je čo riešiť, tento Golf sa neoplatí.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 14:32
Re: Zmysel
Jasně, to je stejně, jako lidi říkají, že nemají peníze, ale mají mobily, tablety a jiné blbosti, co k životu nepotřebuji, určitě by velká část na takové auto dosáhla, kdyby neřešila takové blbosti jako bydlení a rodinu, tedy na splátky :) Ale jinak to často je opravdu o tom, že dát dohromady 800 na auto si nejen z tricatniku může dovolit jen část lidí a většina to není a v hotovosti už tuplem.
Avatar - kari.laz
21. 5. 2020 10:56
Re: lahudka pro servis
Naopak,i ti, co si to koupí ojeté a případně to půjdou servisovat do značkového servisu a nebo alespoň koupí originální náhradní díly, tak kasičku taky slušně naplní.
Avatar - twistedTSD
21. 5. 2020 00:45
Re: Re: 900tis za toto???
Tak zase bych nedělal statistiku z jednoho auta. O tom, že by 1.6/2.0 TDI z posledních let na něco chronicky trpěly, nic nevím.
20. 5. 2020 20:23
Interiér
Jako koho vůbec napadlo, že se bude šetřit na schránce na brýle? Ještě bych pochopil dekl té spodní, možná i to čalounění schránky spolujezdce nebo pošetření na A-sloupcích, ale nedat tam tohle, když sluneční brýle jsou v podstatě bezpečnostní prvek... Má aspoň schránka spolujezdce tlumení?
Avatar - Jenik3
20. 5. 2020 19:26
Re: lahudka pro servis
No prave, ze Bohus bude muset calovat za 2x DPF (cisteni) a bude muset dolivat mocuvku.
Avatar - LeonST
20. 5. 2020 18:51
Re: 2.0 TDI evo
Je fajn tohle číst, protože pro mne bylo cestování s firemními O3 a Rapidem s 1.6 TDI a nevhodně zpřevodovaným pětikvaltem docela utrpení. Hlučný, vibrující motor s nedostatečným výkonem, kde pětka je vlastně šestka a první čtyři kvalty jsou moc krátké... V nižších otáčkách dunění a vibrace, od středních otáček burácení... No a 1,6 TDI šestikvalt 4x4 zase propadák s dynamikou a spotřebou.

Říkal jsem si, že "podladěný" dvoulitr vlastně nemusí být vůbec špatná varianta jako kompromis mezi dynamikou a ekonomikou jízdy při zachování příjemného kultivovaného projevu (na diesel). Navíc si myslím, že pokud nebudou problémy s emisními úpravami, bude snášet při dobrém zacházení i vysoké nájezdy :yes:
20. 5. 2020 17:44
Re: Tak to jooo
nevidim v tom ziaden problem, dnes som sa cely den vozil na kodiakovi 150k tdi dsg za cca 44k eur, jazdi to hrozne, skarede je to ako noc, vnutri vsetko na dotyk vrze a puka, predava sa to ako cerstve rozky a stoji to na kazdom rohu
Avatar - Emel
20. 5. 2020 15:29
Re: Zmysel
Jsem zvědavý na reakci trhu na ten interiér.
Už u Peugeotů se parkrát psalo, že trh zřejmě jejich pokusy nepotrestal, takže kupcům to asi tak zásadně nevadí.
Volkswagen má pravděpodobně v průměru konzervativnější kupce... tak jsem zvědavý, jestli to kousnou.
Avatar - white label
20. 5. 2020 22:32
Re: Re: 900tis za toto???
Podstatné je, jestli se chlubíš, nebo si stěžuješ.
20. 5. 2020 17:41
Re: Zmysel
Tato otazka prijde s kazdou novou generaci Golfa.

Asi proto, ze se vzdycky zacne s temi verzemi za cenikovych 800-900 tisic a kluci s desetiletyma oktavkama "coze jakoze to si prece nikdo nemuze koupit!"

Potom prijdou verze za 700 tj. realne skladovka za 600, po dalsim pul roce roce skladovky bez vybbavy za 450, no ale to uz jsou vsechny recenze na verze za 800 davno hotovy.

Uz dobre 20 let stale to stejne dokola. Jak si nekdo jen mue koupit tak draheho golfa. A pak je to zase znovu a tudiz opakovane jedno z nejprodavanejsich aut.

A kdybyste vedeli ze historicky zatim VZDY byl treba Golf kombi levnejsi nez Octavia kombi. Dorovnejte si vybavu, nechte si udelat u prodejce nabidku, VZDY bude VW levnejsi.
Avatar - Emel
20. 5. 2020 21:11
Re: Zmysel
Je to těžký. Já si pamatuju, kdy se tak obecně říkalo, jak je psaní SMS na dotykový obrazovce o ničem, jak člověk necítí ty klávesy a nejde to psát poslepu a tak. A dneska neštěkne pes ani po Nokii, ani po SMS.

Na druhou stranu... Menu - Automobil - Nastavení - Start/Stop - Vypnout nepreferuju.
20. 5. 2020 17:20
Re: 900tis za toto???
No je fakt,že jsou dnes obě auta hnusné,Corolla nebyla v žádné generace líbivým autem,ale co VW předvedlo s G8 tak to je něco :D
Avatar - JirkaVejrazka
20. 5. 2020 19:20
Re: Re: 900tis za toto???
To ale nemyslis vazne, ze ne :) 260 tisic mam na svem hybridu i ja a to nejsem taxikar ani dalkovy jezdec.
Avatar - Verny_2013
21. 5. 2020 13:11
Re: Golf
Tak tentokrát s tebou nemohu souhlasit. Za mě je 3 generace designový paskvil. A to uvnitř i zvenku. Naopak aktuální 4 se mi líbí a to velmi.
Avatar - hugino
21. 5. 2020 11:16
Re: Golf
A ja som si ho pred dvoma rokmi práveže kúpil 1.4 tsi a to som vyberal z piatich áut/Mazda 3,Astra,Megane a Giulietta/ a po usadnutí do Golfa VII po fl to bol a je o level kvalitnejšie auto ako ostatné štyri a som max spokojný.Možno vonkajší design nie je extravagantný tipu Civic alebo Proceed ale vnútro čo sa týka materiálov,grafiky a rozlíšenia infotainmentu,priestorom,podvozkom,riadením,radením atď je a bude špička triedy.Porovnávať design Golfa VII z Focus 3 a tvrdiť že Focus 3 je voči nemu krásavec je dosť subjektívne.A keď tak chceš podla mna má Focus 3 totálne hnusnú a plastovú mohutnú pístrojovku z katastrofálnym podsvitením a aj voči G VII málo miesta a maličký 280 litrový kufor ako o triedu menšie auto a keď sa pozriem z môjho pohladu na nový Focus vraj je výborný ale je teda dosť škaredý a preto má aj voči Golfu za rok 2019 v Europe polovičné predaje.Tiež som chcel byť sujektívny a negatívny ale v podstate si každý kúpi čo chce.
Avatar - twistedTSD
21. 5. 2020 00:38
Re: Zmysel
Sedmá generace začala za 340 s hromadou výbavy. Ale jo, za 800 se určitě prodávat nebude.
20. 5. 2020 22:55
Re: Tak to jooo
tak Kodiaq nie je vacsi ako Superb ani nahodou... maximalne tak na výšku ;-)
Avatar - Emel
20. 5. 2020 21:17
Re: Tak to jooo
Sorry, to jsou kecy.
Passat není větší než Kodiaq ani náhodou. Kodiaq je větší než Superb a Superb je větší než Passat.
Nejlevnější Passat 2.0TDI 110kW AT je 886, Kodiaq 816, v Ambition 868.
Avatar - LeonST
20. 5. 2020 19:28
Re: Re: Re: 900tis za toto???
Tak to je mazec, beru zpět. Ale toto určitě není běžný majitel hybridu.
20. 5. 2020 19:22
Re: 2.0 TDI evo
O3 1.6 TDI jsem měl možnost párkrát vyzkoušet, s manuálem to působilo trochu jako trest, že si zákazník nepřiplatil za dvoulitr :). Tohle je za mne velké zlepšení.
Avatar - Jenik3
20. 5. 2020 16:36
Re: 2.0 TDI evo
Podle vyrobce: stovka za 10sekund a maximalka 210. To neni uplne liny auto. Pro firemni flotily zcela dostacujici.
Avatar - iudex
20. 5. 2020 16:29
Re: Zmysel
Len či tá sub 40 klientela má na Golfa za 800. ;-)
20. 5. 2020 14:48
Re: lahudka pro servis
Přesně to mě napadlo. Tohle bych si fakt nekoupil. Zase tak šetřit na palivu nepotřebuju. ;-)
Avatar - KANKUNEN
20. 5. 2020 13:05
Prosím, jak DSG hledá
správný kvalt při rozjezdu na světlech?
20. 5. 2020 17:35
Re: Za túto cenu mám Konu alebo e Niro
Vzdycky se mi vybavi reklamni slogan: "Kia. Skoda, ze je to Kia."
:-)
Avatar - lamal
20. 5. 2020 16:19
Re: Zmysel
No veru uz len starsie rocniky a to sa nemusime bavit len o dochodcoch... aj dnesni 40tnici este vedia byt celkom ´´touch´´ negramotní... alebo si chce VW omladit klientelu ? Tu ktora nelipne na tom co bolo... na tej sa najlepsie zaraba :'-(
Avatar - Blue Sun
20. 5. 2020 20:12
Re: Re: 900tis za toto???
Pro nová TDI už to tedy tak běžná věc není... V tomhle nájezdu už odchází všechna ta protiemisní elektronika.
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2020 19:25
Re: Re: Re: 900tis za toto???
Zase jeden z mnoha dealerů Toyoty zde na webu ……….
20. 5. 2020 18:01
Re: Re: 900tis za toto???
Bež vyskúšať ten novy dvojliter Budeš prekvapený kam sa to posunulo A za 3 roky hybrid predáš lepšie ako diesel O spoľahlivosti ani nehovorím, sú to najmenej poruchové motory
22. 5. 2020 13:22
A kdy nabídnou 1.5 TDI/110 kw...
...s manuální převodovkou?! ;-\
P.S. Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že tato generace Golfu bude pěkný průšvih. Tu likvidaci skvostné ergonomie ovládacích prvků jim prostě spousta zákazníků neodpustí!!! A design taky není hodnocený příliš příznivě... :-(
Avatar - iudex
22. 5. 2020 08:55
Re: VW Marketing
Ale napr. ten postoj k infotainmentu je jasne negatívny, píšu tam až o frustrácii.
Avatar - white label
22. 5. 2020 01:36
Re: Golf
"...momen značně lepši pokoukana:" Vypadlo ti tam "i" a "r" (na druhé a třetí pozici). ;-)
21. 5. 2020 20:38
kola
no ale ty kola už teda hnusnější vybrat nemohli. Však to vypadá jak kdyby to mělo poklice...
21. 5. 2020 17:31
Re: Re: Golf
Mam to rovnako, fofo 3 sa mi paci ovela viac ako fofo 4
Avatar - Anonym
21. 5. 2020 14:57
VW Marketing
Jen pro informaci. VW Group (a samozřejmě i importéři v jednotlivých zemích) mají pověřené týmy, co se i těmito komentáři prokousávají a sbírají názory "anonymních" lidí. Jasně, většina lidi tady z komentářů si takové auto buď nemůže dovolit, nebo nekoupí z jiného důvodu, ale zatímco v případě G7 byly ohlasy veskrze pozitivní a auto bylo příjato pochvalně, u G8 se ovace nedostavily a auto lidi hodnotí negativně.

Aktuální zastavení výroby pochopitelně není kvůli chybce v SW nouzového volání, ale prostě není o
G8 ani O4 zájem. Lidi tento koncept s dotykovým ovládáním uplně všeho nechtějí. Nová O4 je aspoň pohledné auto, ale G8 je uplně out.

Jinak pro ty z vás, co umí němekcy, doporučuju obsáhlý 14-ti stránkový test německého ADACu, kde testovali stejného Golfa 8 2.0 TDI a kritikou zrovna nešetřili. Mimo jiné i na "super skvěla" příptlatková IQ světla, která ADAC ohodnotil jako horší než u G7 Facelift.

https://www.adac.de/…CR_Style_DSG.pdf

Ono totiž platí víc než kdy dříve, že není všechno zlato, co se třpytí. Jenže tohle auto se ani netřpytí :D
Avatar - Emel
21. 5. 2020 13:07
Re: Zmysel
"Nemá na to" je hrozně ošemetný spojení.
Někdo fakt nemá... mnohem větší bude ale ta skupinka, pro kterou to nedává ekonomicky smysl, protože:
- můžou jezdit služebním autem, které si dá firma do nákladů a odečte DPH (já vím, že bys měl vykazovat soukromé použití a to DPH krátit, no ale... víš jak)
- najezdí svých 10-15t za rok a úplně jim na to stačí i30 v kombíku s atmo 1.4 za 320t
- nebo prostě ojetina
Avatar - wikinko
21. 5. 2020 13:00
Re: Golf
to mas pravdu, fofo3 nie je “osklivy”, ale ked ho postavis vedla G7 tak je fofo3 doslova komicka osklivka.
Avatar - Alf1k
21. 5. 2020 12:44
Re: Golf
Golf 7 byl podle mě celkem hezkej v GTI a R (ty se mi tak nějak líbí do dnes a víc než 8) Stejně tak Focus mě bavil design RS (exteriér) to bylo víc než dobrý.
Ale z obyčejnejch verzí vidím nudu na obou stranách, nechápu ten diskuzní boj majitelů jako je Miromen a další, kteří u obyčejných aut těchto starších generací bojují za to své přesouvadlo. Ano každé z těch aut má trošku jiné vlastnosti, fofo3 byl asi o něco lepší v zatáčkách, ale ve směs nejsou ty auta technicky v ničem výjmečná a tady se vede vždycky boj jak kdyby se mluvilo o autech ze dvou odlišných světů :D
Karel to tou reakcí na Miromena vystihl úplně přesně ;-)
Pokud jde o nový Focus (obyč. ne ST) tak je mi poprvé v životě sympatičtější než Golf.
21. 5. 2020 09:33
Re: Za túto cenu mám Konu alebo e Niro
Bacha, EV fanatici ti vysvetli, ze zastavovat kazdych 200 Km na hodinovou prestavku, je preci uplne normalni.
Avatar - _Karel_
21. 5. 2020 08:58
Re: Zmysel
Kteří konkurenti utekli Mazdě stran pěkného interiéru?
Avatar - twistedTSD
21. 5. 2020 00:51
Re: Zmysel
Jestli na něj mají je jedna věc, druhá věc je průměrný věk kupujících. Tam bych na sub 40 nevsadil. A jako sub 40 nejsem interiérem ani trochu ohromen. I vedle oktávie je to chudý příbuzný.
20. 5. 2020 19:08
Re: Re: Re: Tak to jooo
Suhlasim, ale takto rozmysla minorita, ludia co maju radi auta, radi soferuju, ludia co chcu maximum za svoje peniaze. Vatsina ide, rovno kupi a koniec.
Avatar - wakantanka
20. 5. 2020 18:52
Re: Re: Tak to jooo
Za tú cenu nájdeš aj FPace skladovku a tá bude jazdne niekde inde. Ale Jaguár nemá salón na každom rohu a nemá opciu na 7 sedadiel a dalo by sa pokračovať. Každý má svoje priority niekde inde.
20. 5. 2020 17:39
Re: 2.0 TDI evo
Držím si starej megane 1.6dci 96kw v kombajn a s lehkou nohou dám i pod 4,5. Za 450 nový a 6 let bez poruchy. Bravisimo vw :D :D :D
20. 5. 2020 17:38
Re: Zmysel
presne, mladez poriadne nezacala jazdit na g7 :D
Avatar - hugino
20. 5. 2020 22:32
G VIII
Tak ktoré auto v segmente C dostane konečne 5 hviezdičiek ? A hlavne čo musí spĺnať auto segmentu C aby ich vôbec dostalo ?
20. 5. 2020 18:18
Re: 2.0 TDI evo
Přesně tak, myšleno že nad 3500 otáček už nic navíc nepřichází, vede to spíš ke klidné jízdě. Dynamika pro normální ježdění v pohodě stačí, ještě oceňuju dlouhou šestku, na dálnici se da jet dlouhodobě v podstatě jakoukoliv rychlostí, aniž by to motor nějak dával najevo hlukem apod.
Avatar - Ozzman
20. 5. 2020 17:15
Re: 2.0 TDI evo
Měl jsem podobne výkonný motor v Mondeu kombi, 2.0,85kw a 300nm, naprosto dostačující motorizace se super spotřebou, vím, že je to jiný motor a plnil kdysi jen euro 4, ale i tak. Samozřejmě když oredjizdis, musíš myslet, ale dlouho přesuny 150tkou zvládal bravurně i v Německu na dálnici, fakt jsem si nikdy nepřipadal nedostatečne. V lehčí Octavii to vidím jako rodinný ideál, či jako firemní auto.
Avatar - lamal
20. 5. 2020 14:37
Re: 2.0 TDI evo
Nebudeš ho drístať, lebo to nemá cenu, takže pôjdeš normálne.
Avatar - Mikesus
20. 5. 2020 23:52
Re: Re: 900tis za toto???
A s kterým TDI to je běžná věc? Mozna stará rotacka nebo proslulé 1.9 PD. Měli jsme doma 3 různé a ani jeden nepřežil přes 220tis. Jednomu praskla hlava a dalším dvoum shnilo vše, co bylo kolem něj, během pár let. Což u tech 2 samozřejmě nebyl problém motoru, ale auto s TDI to nedalo ani vzdáleně.
Avatar - Blue Sun
20. 5. 2020 20:10
Re: Zmysel
Nebo to všechno svedli na ID.3... pokud ho někdy zprovozní.
Avatar - xxc
20. 5. 2020 17:48
Re: 2.0 TDI evo
Ale je to jedomet. Ja mam tiež taký, len viac žerie :-)
Avatar - miromen
21. 5. 2020 11:30
Re: Golf
Nevim jak ty, ale osobně mam auta v danem segmentu, ktere se mi určitě libi vice a rozhodně ne u všech jde o nějake odvazanosti typu civic. Ale jo jinak ten pohled byl pro G7 debakl.
Avatar - miromen
21. 5. 2020 07:57
Golf
Nedavno jsem zaparkoval vedle Golfa 7 FL a při pohledu na něj jsem nevěděl jestli se mam smat nebo brečet a že majitelem bude snad nějaky stařik či postarši ženska. Jak jsem ze začatku 7 generaci považoval za takovy pruměr mezi generacemi golfu tak jsem svuj nazor přehodnotil. To auto vypada designově tak utrapeně a opravdu nudně jako by bylo stvořeno v době, kdy člověk ještě neuměl opracovat plechy. Sice neměl xenony nebo LED, ale na zadi červene SI a v předni masce chromovou linku a stejně tak v narazniku takže evidentně žadny zaklad.
Golf 8 přijde prakticky se stejnou vizaži jen s odvažnym, ale nevzhlednym předkem, ktery jako by byl z jineho auta. Na interieru kladně hodnotim akorat tak pokus o moderni vzezřeni, ale jinak zde u mě mnohem vic boduje sice archaicky, ale rozhodně pohlednějši interier 7 generace, ktery se snad i k tomu exterieru vice hodi.
24. 5. 2020 23:53
Re: VW Marketing
Aha, pardon, tak to mi uniklo ...
Avatar - Emel
24. 5. 2020 23:08
Re: VW Marketing
Však já mluvím o tom vykrývání, viz původní příspěvek:
"Vykrývání" ostatních vozidel při dálkových světlech měl už Golf 7 hned od r. 2012 ještě s xenony
Avatar - miromen
24. 5. 2020 21:58
Re: Golf
On ty sve přispěvky hazi jako copy paste. Tohodle mimoně vubec nelze brat važně.
Avatar - miromen
24. 5. 2020 21:57
Re: Golf
Uplně zbytečně to jak G7 vypada omlouvaš nesmyslnym přispěvkem. Holt G7 "vypada" tak jak vypada a sebehloupějšim přispěvkem na tom nic nezměniš.
24. 5. 2020 16:49
Re: VW Marketing
Ale uměla. O3 s xenonami mala natáčanie do zákrut, fungovalo to krásne, podobne ako v Supe3. O túto krásnu fičúrku by som určite nechcel prísť. Sup má oproti O3 naviac adaptívnu funkciu dialkových svetiel - teda "tieňovanie" áut
24. 5. 2020 16:43
Re: Tak to jooo
No ja som si vyberal medzi Kodiaqom a Superbom combi. Len v 2 rozmeroch bol Kodiaq v kabíne "väčší" a to výška a ešte šírka vpredu (asi o 1 až 2cm), vzadu bol užší asi o 2-3cm, kufor menší, 7miest neuvažujem -nepoužiteľné - tam dospelého neposadíš a dieťa tiež nie - skús tam dať slušné autosedačky s isofixom ;-)
dĺžku kabíny som nemeral, podľa internetových zdrojov je vždy o pár cm dlhšia kabína v Superbe, čo je vcelku očakávateľné, keďže Sup má o dosť dlhší rázvor a aj celkovo je výrazne dlhší.
Ale s mojou výškou 190cm som sa posadil "sám za seba" aj v Kodiaqu (aj ked na kolená mi zostalo menej miesta ako v Supe), takže koli rozmerom by mi bolo jedno, čo z týchto dvoch áut vybrať.
V čom je ale Kodiaq oproti Superbu úplne tragický, to sú jazdné vlastnosti a neskutočne vŕzgajúci interiér. Dúfam, že to vyriešia najneskôr po FL ...
Avatar - hugino
24. 5. 2020 10:03
Re: VW Marketing
Ani mne sa G 8 moc nepáči.Hlavne spredu a tak isto aj prístrojovka s dotykovým ovládaním.Ale tak isto ako sa prechádzalo z tlačitkových mobilov na dotykové možno by som si zvykol.Pre mna je momentálne v segmente C číslo 1 /aspoň podla obrázkov/ nový Leon. :yes:
Avatar - Emel
23. 5. 2020 19:28
Re: VW Marketing
Fakt? Zajímavý, Octavia to myslím s xenonama neuměla, až Superb... myslel jsem, že Golf to taky neměl.

S LED se obvykle neřeší natáčení, ale zapínání diod, které míří do strany... a naopak se omezují ty, co svítí ze zatáčky ven.
Avatar - Anonym
22. 5. 2020 23:52
Re: VW Marketing
V pořádku. Ale na toto nedokážu reagovat, pokud nevím, kolik chodí / chodilo denně objedávek, jaký je / byl rolling atd. 20.000 může být hodně, taky nemusí. Kapacitně ca. 20 dní výroby, možná ani to né.

A taky by bylo potřeba vědět, jestli to jsou auta pro koncové zákazníky, nebo vozy dealerů, křeří - jak známo - musí auta odebrat podle kvót chtět nechtě bez ohledu na situaci, pokud nechtějí ristkovat sankce.

Takže pokud se máme bavit o číslech, tak potom v nějakém rámci, aby to dávalo smysl.

A ano, přirozeně s tím, jak naběhnou další verze, asi dojde ke (skokovému) nárůstu výroby, protože jsou lidi, co čekají na úplny TOP stejně jako na úplný LOW (těch teda bude asi dost málo..)

Jinak o tom, jak budou tyto MQB Evo modely úspěšné se nejlepe pobavíme za pár let. Takhle je to názor proti názoru. A každý máme (zatím ještě - díky Bohu) pořád právo na ten svůj.
Avatar - Anonym
22. 5. 2020 23:42
Re: VW Marketing
Já to beru v relaci předchozích testů ADACu Golfů 7 před i po FL, kde se světla velmi chválila a používaly téměř superlativy. U G8 je jen doporučení pro tento příplatkový IQ Light systém s poznámkou, že světlo není (zejména v dálkovém režimu) tak homogenní.
"Vykrývání" ostatních vozidel při dálkových světlech měl už Golf 7 hned od r. 2012 ještě s xenony... A FL samozřejmě také, akorát už LED.

A ještě bych doplnil, že G8 má sice tak módní "matrix" světla, ale o natáčení světel do zatáčky prišel. Ale je pravda, že to už dnes má málokteré auto s LED světly.

https://www.adac.de/…Highline_DPF.pdf

https://www.adac.de/…_DSG_7-Gang_.pdf
Avatar - _Karel_
22. 5. 2020 15:44
Re: Re: Tak to jooo
Plácáš. Kodiaq je v kabině celkově o 5cm delší, kufr je vyšší. Passat má kufr 650l, Kodiaq má 650l při sedadlech úplně vzadu, max má 835l. Jak z toho chceš vykouzlit větší auto, to tedy netuším. Leda delší.
22. 5. 2020 13:03
Re: Re: Tak to jooo
Zalezi co povazujes za velikost auta, podle mych meritek je Passat vetsi a prakticnejsi nez Kodiaq! Ma vetsi a lepe vyuzitelny kufr, je totiz o dost delsi.

Passat: https://www.automobiledimension.com/…variant-2019.jpg
Kodiaq: https://images.caricos.com/…76_1920x1080.jpg

Na delku Kodiaq ztraci 8cm, na sirku je o 3 cm sirsi (coz se uvnitr neprojevuje) a vyska samozrejme vede Kodiaq, ale ten vzcuch nad hlavou je ti v techto autech k nicemu pokud nemas vic nez 2 metry, mista na hlavu je hromada i v passatu.

Kufr ma Kodiaq mensi asi o 20l a nahani to vyskou, je o dost kratsi, takze je ten kufr mene prakticky, tedy z meho pohledu je ten kufr mensi (napr kdyz chces prevezt jizdni kolo).

Superb je o par cm delsi nez Passat a to misto ma vzadu na nohach. Kufr maji kombi Superb i Passat stejny (Passat o 2cm kratsi). Rozdil je v tom jak to pocitaji a v tom, ze Superb nema dole dvojite dno, jinak je to to samy. Vsak Stealth to nedavno meril tady https://www.youtube.com/watch?…
22. 5. 2020 12:26
Re: Za túto cenu mám Konu alebo e Niro
Přesně, a ještě budou tvrdit, jak se na dobíjecí přestávky těší a jak zvyšují bezpečnost jízdy! :-[] :-[] :-[]
22. 5. 2020 12:20
Re: lahudka pro servis
Furt lepší, než hybridizovaný benzín s debilním variátorem... ;-\
Avatar - lamal
22. 5. 2020 11:39
Re: 2.0 TDI evo
Len som vysvetlil, ze co tym myslel. Netrvdim, ze to je slabe, ani si to nemyslim. V niektorych testoch spominali, ze ta 85kw verzia je naopak prijemne tociva, ze ma velky rozsah pouz. otaciek...
Avatar - white label
22. 5. 2020 01:43
Re: Golf
Brečet? To vypadalo tvé auto vedle G7 opravdu tak tragicky?
Kdybych tě neznal, možná bych ti to ani nevěřil... :-[]
21. 5. 2020 16:41
Re: VW Marketing
Jistě, proto od ukončení odstávky do teď přišlo jen 20 000 závazných objednávek na Oct. IV, které čekají na výrobu + všechny objednávky, co se nevyrobily za březen a duben.

Navíc jak jsem psal, stále je hodně cítit omezená nabídka motorů a verzí. Během měsíce by měly do konfigurátoru přidat verze RS, hybridy, 1.0TSI a 2.0TDI 147kW.
Avatar - Emel
21. 5. 2020 15:23
Re: VW Marketing
S těmi světly je to co píšeš minimálně zavádějící...
Píšou, že světlo není tak homogenní jako u Golfu VII, ale zase umí nové věci (klasicky vykrývání segmentů).
21. 5. 2020 13:34
Re: G VIII
5* tu aktuálně nikdo z C nemá. 4,5* vyjma špičkových verzí dostal Focus, Civic, Ma3, Octa, A-Klasse.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 13:28
Re: Golf
To je jako hezčí, než ASX? :D To neeeee, ještě Teda je vlastně parádní bráchův Lancer
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 13:19
Re: Golf
Jo souhlas, základní verze obou nic ml, kombík pak lepší rozhodně Fokus, ten se G7 nepovedl.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 13:18
Re: Golf
Mně zase fofo 4 v základu přijde ošklivéjsi, než Fofo3 v základu. Zpetne musím říct, že se mi exteriér obyc verze líbí víc v před FL verzi, nikoli interiér, ten se nepovedl, ale faceliftu ho dost zlepšil.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 13:11
Re: Golf
Tak to nesouhlasím. G7 ujde akorát v Rpaketu, stejně jako Fokus ST line. Kombík pak jednoznačně Fokus, ten se G7 nepovedl a má brutální masu plechu nad zadním kolem. Nejhezčí Golf byl. Dle mne G5 a G6 HB. Nejhezčí jen vzhledem v té doby byla asi Mazda 3 jen co do vzhledu.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 12:24
Re: Golf
Fokus 3 mohl mít i interiér potažený kůži, takže záleží ma verzi. Jinak kufr je dle rezevryod 280 do 370
Avatar - lamal
21. 5. 2020 12:07
Re: Re: 900tis za toto???
Nie kazde auto je sluzobak, takze by som neratal s tym ze ich ma tolko kusov 500tis... bezne by som tipoval tak 250- 300 tis km v priemere.

Inak suhlas stacaju sa dost, takze real KM ma uplne minimum.
Avatar - lamal
21. 5. 2020 11:57
Re: Zmysel
Ano ako pise OZZ myslel som konkretnu verziu.
Avatar - kari.laz
21. 5. 2020 10:58
Re: lahudka pro servis
Tak ono 2-3 leté auto se 100k na hrbu za 250 by byl celkem slušný kauf, to by jim urthali ruce za taková aut a :D
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 10:56
Re: Tak to jooo
Tak ten sem zatím ještě nezkousnul :-[]
Avatar - woody-alien
21. 5. 2020 09:06
Re: Tak to jooo
Všechno je to o nastavené laťce. Když si zvykneš na kufr a prostornost starýho Yarise, pak už je všechno jenom lepší. :-[]
Avatar - Emel
21. 5. 2020 08:40
Re: Tak to jooo
Je v něm víc místa... může být sedmimístný... atd.
Avatar - Emel
21. 5. 2020 08:39
Re: Re: Tak to jooo
Příspěvek, na který reaguju - což poznáš z takové té čáry vlevo - říká, že je Passat větší. A to není, co do vnitřního prostoru je tam dost velkej rozdíl ve prospěch Kodiaqu. Tohle je úplně jasný.

Pak jsou věci, který už tak jasný nejsou... Kodiaq měl třeba v některých verzích lepší techniku než Superb (mokré DSG i s 1.4TSI)... ale jak je to dneska si už nejsem jistej. Každopádně je Kodiaq novější auto než Superb i Passat.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 07:08
Re: pekáč
To by mne taky zajímalo, když 210 jezdila Jetta (Golf5) s 1.6 MPI 75kw... sice trochu z kopce, ale jela :D
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 07:07
Re: Tak to jooo
Né, že bych fandil SUV, ale pokud bych o něm někdy uvažoval, budu chtít, aby bylo hlavně prostorné a nahradilo kombík a to tady diskuzně nenáviděný Kodiaq je pro mne jedním z nejlepších SUV v tomto měřítku a poměru cena-výkon. Má opravdu velký kufr a lze skládat věci i do výšky více, než u kombi, kam se hrabe klasickej Tiguan, pak i přes horší jízdní vlastnosti toto umí stařičký Outlander, taktéž místa jak v obýváku a nebo nová Ravka, která má i parádní interiér, byť pro někoho moc japonský. Jasně, že to nejsou třeba v zatáčkách nejlépe jezdící SUV s komunikativním řízením, ale na to bych si koupil kombík, pokud potřebuji prostor. Většina jiných SUV této velikosti jsou jen zvýšené hatchbacky, které by mohly konkurovat tak leda Fabii kombi v praktičnosti... bohužel...
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 06:37
Re: Zmysel
Tak průměrný český třicátník rozhodně nemá na to, aby si koupil Oktávku za 800, kolikrát i na splátky. Běž se podívat, v čem jezdí, pokud to není služební auto. Neříkám, že nějaké procento nemá nadprůměrný příjem, nebo se narodilo dobře situovaných, ale aby běžně měli na taková auta jako nová, to rozhodně není pravda. Stačí se podívat na statistiky prodejů, kdo ty Oktávky kupuje a kdo kupuje ty ojeté za 100-200 tisíc.

Ono i z průměrného platu je logické, že pokud nebydlí u rodičů, padne většina výplaty na jiné výdaje...
Avatar - _Karel_
21. 5. 2020 06:05
Re: Tak to jooo
Na výšku a uvnitř, a pak už teda ne.
21. 5. 2020 04:37
Re: pekáč
Proč by to nemělo mít Vmax 210??? Co je na tom tak neuvěřitelného?
20. 5. 2020 22:45
Re: 2.0 TDI evo
Prepáč, ale to si asi masochista ;-)
Ja mám presne opačnú skúsenosť. Dýchavičné 1,6tdi V O3 nezachráni ani DSG7 :no: :-(
Jediné, v čom je 1,6 lepšia, je troška kultivovanejší zvuk a o niečo nižší hluk.
20. 5. 2020 22:39
Re: Re: Tak to jooo
Neriesime velkost auta, ale jeho kvality a passat je lepsi ako kodiak.
Avatar - wikinko
20. 5. 2020 21:17
Re: 2.0 TDI evo
mal som parkrat 1,6tdi DSG7 ako nahradne zo servisu a fungovalo to super, urcite lepsie ako 135kw DSG6.
20. 5. 2020 17:56
Re: Zmysel
Tak CR asi neni uplne trh pro Golfa za 800. Na zapade je to normalka.

Ale Golf stoji ty stejny penize co Oktavka, si klidne muzes koupit za 500, takze tohle neni o tom, ze si to tricatnici nemuzou dovolit. Jasne ze muzou. Vsak na oktavky taky maji.
Avatar - white label
22. 5. 2020 01:48
Re: kola
Mohli tam dát opravdu základní plecháče s poklicemi, takže si zbytečně nestěžuj... ;-)
21. 5. 2020 07:12
Re: Zmysel
:yes:


Golfy znam velmi duverne, tak jsem si do toho uz sednul a ujel par kilometru. Ale ja chci kombi a to jeste neni a jen tak hned nebude :/

Jinak jsem byl velmi pozitivne prekvapen, a to jsem od Golfa moc necekal, je to pekne, predevsim uvnitr se to posunulo (sedmicka byla uvnitr podle me horsi / nudnenjsi / skaredejsi nez sestka).
Jizda v pohode 1.5 eTSI je ok, myslim ze celkove zapracovali na odhlucneni, ale po par ujetych km nechci hodnotit.
Urcite to neni podvozkem / rizenim / odhlucnenim horsi nez sedmicka, pri nejhorsim stejne, nejspis ale o neco lepsi, hlavne podvozek mi prisel lepe odhlucneny a o neco pohodlnejsi. Ale rikam, to chce aspon par set km ujet pak by se videlo.

Passat to samozrejme jizdou ani komfortem neni, je to golf, passat je ve vsem trochu lepsi, tak to asi musi byt.

Jinak k designu, me se to moc nelibilo, ale nazivo to vypada o dost lip, s rozsvicenymi dennimi svetly to totiz vypada dost dobre hlavne na tmavem/cernem, protoze denni sviceni ma jen prouzky co navazuji na linku masky a meni to potom cely dojem z designu pride, najednou nejsou videt ta divna svetla ale zustava jen jedna linka.
Zajimave a doporucuju ostatnim si toho vsimnout.

No a interier ja chapu, ze to vsechno digitalni neni pro kazdeho, ale esteticky vypada proste velmi dobre, konkurenci ve tride utekli (i te mazde tentokrat utekli, te ale zustavaji lepsi materialy) a funkcne je to podle me taky povedene.
Focus jak se interierem posunul, tak ted dostal zase za vyucenou.

Ovsem i ja rikam, ze chci kolecko volume abych mohl rychle ztisit radio kdyz chci.
To se da akceptovat s tim matlafukem pod displayem, ale proc? Tohle asi neni levnejsi nez kolecko.
Ale dobre, to se da, jinak to stejne ovladam na volantu takze Ok, jde to ztisit rychle.

Hlavne klima ale proste mela zustat - copak teplota, tu moc nemenim, ale zapnout/vypnout vnitrni cirkulaci chci dedikovane tlacitko, ventilator chci kolecko (90% casu je na auto, ale nekdy chces v lete/zime po startu na chvili pridat a nechces do infotainmentu).
Tohle je proste jenom “dobre, tedy za tri”, da se zvyknout, dostanes se tam v infotainmentu rychle, ale tlacitka a kolecka jsou proste lepsi.
Avatar - caliban
21. 5. 2020 02:25
pekáč
210 maximalka jo? Haha, možná když to shodite ze skály.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 10:58
Re: Golf
Tak Fofo3 i přes zaujatost miromena není rozhodně ošklivé.
Avatar - miromen
21. 5. 2020 19:48
Re: Golf
Tvary G7 a FOFO 3 jsou natolik rozdilne, že za stejne je muže považovat opravdu snad jen poloslepy jedinec. Tohle bok po boku okamžitě prašti do oči. A zjednodušeně, usedlost a šeď vs odvazanějši dynamika na kterou byla v ten momen značně lepši pokoukana. Golf byl vyloženě ostudny a jak jsem psal, prostě jsem si vybavil, že z toho vyleza vyloženě nějaky stařik a rozhodně ne nějaky divočejši mladik.
A techniku nemusiš řešit avšak rozdil je opravdu značny. Tedy pokud maš cit a dokažeš rozlišovat. Zjednodušeně se da řict, že ten designovy odraz je i v samotnem jizdnim projevu a chovani.
Avatar - miromen
21. 5. 2020 10:28
Re: Golf
Vubec žadny a s fofo 3 bych to vubec do kontextu nedaval, když ono vlastně ani neni moc s čim.
Avatar - Blue Sun
20. 5. 2020 20:14
Re: Zmysel
Jsem skoro čtyřicátník a dotykové ovládání je naprosto v pohodě... Jistě, najdou se jedinci, kteří si s tím neporadí, ale to jsou jednotlivci, ne velká skupina.