Otázka ale zní, zda je ten design exteriéru lepší, než u předchůdce? Moje odpověď je: nikoliv. A to není dobře.
Nevadí mi single-kidney. Nevadí mi van Hooydonkova křivka. Podívejte se ale na předchozí kupé a to nové: předchozí má pořád ještě nemalou dávku elegance, nové nemá elegance ani co by se za nehet vešlo.
Nechápu to. Šéfové značky by měli o svůj produkt pečovat. V případě BMW jsou ale šéfové značky už neuvěřitelně dlouho pod vlivem designéra, jehož práce vykazuje značné polarizační znaky. To jim to nevadí? Kdo kdy pochyboval o designu bavoráků ze sedmdesátých a osmdesátých let? Nikdo, byla to auta nádherně kombinující sportovní eleganci a moderní výraz. Byly to etalony nejen co do techniky, ale také co do designu.
Van Hooydonkovy kreace nemají ani kapku elegance. Snaží se být sportovní, ale nedaří se jim to (souhlasím s komentářem upozorňujícím na podléhání vzhledu bavorákům představám Číňanů a jiných Asiatů). Ještě, že alespoň ten interiér je nejen dokonale funkční, ale i hezký a elegantní.
Škoda, že auta, co mají nejlepší motory a převodovky, a která znovu získávají na kvalitě jízdního projevu, musí být kupovány s tak nevábným exteriérem. Šéfové BMW dělají chybu, když tuto chybu ignorují tak dlouho....
To modré je vyloženě hnus. Prasečí rypák se zhovadile překombinovaným nárazníkem, nějaké do prostoru rozhozené vertikály, příšerné. Z boku celkem v pohodě, zadek opět otřesný, zcela zbytečně složitý nárazník, patvarové výfuky, cingrlátka, krávoviny, vyloženě vábnička na hňupy s bílýma botama.
To bílé je mnohem, ale mnohem lepší. Zůstává katastrofální rypák i podivné tvary v nárazníku, nicméně to nebije tolik do očí. Zadek je uklidněný, hezký, normální, no BMW. Škoda bílé barvy.
...kedy tie "ladvinky" potiahnu cez celne sklo az po strop. Asi len tam bude konecna hranica tejto ohavnosti. Fujtajbl! Ktoby to pred par rokmi povedal, ze "najkorejskejsie" auta bude robit BMW!
...to asi bude dobré, ale pro oči Evropana je to celé takové přeplácaně-přezdobené a ty přední ledviny jsou fakt jak rána mezi oči. Proč sakra pro Evropu BMW neudělá speciální přední (a třeba i zadní) nárazník, který by působil jednodušším, čistým dojmem a měl nevulgární ledvinky? ;-\
P.S. Už jsou na tom digitálním přístrojové štítu konečně k mání i normální kulaté "budíky"? Tyhle obludné lomené půlstupnice jsou fakt otřesné, dívat se na to celou jízdu by mě asi přivodilo infarkt! :-(:-(:-(:no:
ale mě se to líbí
Jještě počkáme, jak to bude naživo.
Kdysi jsem měl něco jako kapesní atlas automobilů a přísahám, že tam byla na obálce amerika, co to takhle nějak vohulený měla. A le nevzpomenu si.
Já s tím předkem tedy problém nemám, proti fotkám různých studií a prototypů tu masku zatlačili hodně dolů (ještě by to 3 cm sneslo místo těch divokých otvorů pod ledvinkami) a vypadá to až po B sloupky elegantně. Co mi moc nepasuje je naopak zadek, zadní kola utopená pod masou plechu a celé je to překombinované. https://img2.auto.cz/…ull/6368339_.jpg
Ta příď je fakt dost nehezká, když to napíšu slušně. Trápit mě to ovšem nemusí, nové BMW si stejně nikdy nekoupím. Myslel jsem, že nic horšího než X7 BMW nestvoří. A ono se jim to povedlo. Nepomáhal jim u toho náhodou Kabaň?
Tož parta co dělala vnitřek, odvedla velmi dobrou práci, výsledkem jest "typisches modern-klassisches bayerisch-münchisches Design". Avšak vnějšek asi dělala partička zpovykaných hipsterů stylem zahulíme - uvidíme. Zepředu to vypadá jak obrzydliwy transformer, pak jsou z boku i jistá pozitiva, jako klasicky "šestiválcově" dlouhá přední kapota, prostor od A k B sloupku cajk, nad zadním kolem ale až zbytečně moc plechohmoty, v důsledku čehož jest delpr jak štýrský valach. Je to coupé? Ano. Hezké? Ano (uvnitř) i ne (vně). Tož tak.
Osobne si myslím, že auto je krásavec ! Až !!!!!! až na dve veci ! Tie ladvinky sú fakt strašné a ešte ich preseknúť značkou aby to zjemnilo vzhľad, môže vymyslieť len debil ! Druhá vec čo sa mne osobne nepáči je stredová časť palubovky a to už aj v predošlích generáciách BMW ! Vrzgajúce a dosť lacno vyzerajúce plasty imitujúce hliník, je pre mňa katastrofa ! Tvar ovládačov za zenitom už asi 5 rokov ! Ale , je to len môj skromný názor :-)
je to bawo ... pekny dizajn nikdy nebol ich silnou strankou... az na par vynimiek Z8... Z3 coupe.. banglova 5tka ... 3-ka a 7-ma z 90 rokov .... a snad aj prva X5 este bola ok..
dnes sa mi paci viac aj jimny ako akekolvek bawo.. a pritom voci bawu je za babku... ;-)
viac pluca ako ladviny .... ale inak nevyzera to az tak hrozne ako som cakal... pravdepodobne je ta maska len vec zvyku ... mne paradoxne viac vadi ta SPZtka placnuta takto na hrubo rovno cez masku .. proste toto nevyzera dobre.... lebo aj velka maska moze mat SPZtku polozenu tak ze neposobi rusivo a ani nic nezakryva a ani nebije do oci https://img2.auto.cz/…ull/6265187_.jpg
ale na tom bawe ta SPZtka skutocne prekryva dolezite lemy masky a aj svojou polohou je dost nestastne polozena vzhladom na tazisko masky .... lebo samotna maska fakt nie je ziadna hruza.. ale to ako to necitlivo cele zaklincovali SPZtkou ktora je podadena zrovna asi aj v najcitlivejsom mieste masky to uz hruza je... lebo za mna nie je umenie vytvorit samotnu megamasku... to je pohoda... ale umenie je vytvorit megamasku ktora bude aj ladit s SPZtkou ( ktora taktiez je sucast vizaze auta ci sa to uz nieko,u paci alebo nie ) ... vid lexus ... tam to vedia.. toto sa ale fakt nepodarilo.. ta SPZtka je tu jak past na oko.... vobec tam nepasuje... ;-\
Souhlas. Naposledy jsem si toho všimnul u nové Alpiny D3s, která přibrala mezigeneračně přes 200 kilo a zhoršilo se jí zrychlení a maximálka i přes pár koní navíc. Tohle není pěkný trend. Ze zvědavosti jsem se díval i na B3ku a ta má taky 1860 kilo (alespoň má 460 koní), takže mezigeneračně auta tloustnou.
Nová přední maska nové 4er mi zatím na fotkách k srdci nepřirůstá, ale třeba naživo, s vyčerněným předkem to bude lepší.
Držím pořád palce nové M3, ale nevím nevím. Bude to chtít tmavou barvu laku a ledviny černé, aby to trochu "zmizelo".
Pro mě je to auto designově velmi povedené, s tím ale, že výsledný/celkový dojem naprosto hatí ten divnočumák. Možná, že ledviny samotné nemusí vypadat zle, asi záleží, s čím se zkombinují, s těmi úzkými světly, plus tvarově překombinovaným nárazníkem, to prostě nevypadá dobře, je to disharmonické, ruší to...
A ten můj dojem jen podporuje tahle malůvka, stačí málo, a je to úplně jiné (a moc pěkné) vyznění. https://www.motor1.com/…hout-big-grille/
440xi min. gen měla 1625kg, takže ta nová taky výrazně ztěžkla kvůli mildhybridu, tohle je pro mně (už u fl 5er bylo) horší zpráva než ty pitomé ledviny, auta mají výkon kolem tříset koní a jedou stejně jako předchozí gen. s dvěstěpadesáti, protože ta slavná ekologická hybridizace, která se tak jeví spíš jako nepovedená bůčková dieta. :no:
Je to tak, 1800 kíl v kupé strednej triedy, to je šialené. Neviem z hlavy, koľko vážila minulá 440i, ale 340i xdrive s manuálom mala 1675 kg (a aj to mi prišlo dosť).
Kolik ti je, dvacet? " Kdo kdy pochyboval o designu bavoráků ze sedmdesátých a osmdesátých let? Nikdo, byla to auta nádherně kombinující sportovní eleganci a moderní výraz".
Tohle je totiž dost mimo, tedy alespoň pro ty, co si pamatují diskuse min. před dvaceti, lépe před třiceti lety. Tehdy, samo, ještě ne internetové, ale na stránkách autočasopisů, např. Autocaru, nebo přímo debaty majitelů. Šok a pláče? Byly, vždycky. Například při příchodu E36. Kde je elegance lehkého sedánku E30? Tenhle ingot, to má být bmw? Atp. Nebo příchod E39, co to je, ta světla, už druhé auto takto zprasené, jak můžou takhle plivat na dědictví bmw, dvě samostatná přední světla, fuj, bmw už nikdy nebude, co bylo. Tak tyto debaty já pamatuju, např. s majitelem E34, když jsem si koupil novou E39, mně se to auto líbilo, vypadalo moderně, on mi mlel něco o zaobleném japonci, a že prostě hnus... :D Jinými slovy, nic nového pod sluncem.
P.S. A na ten rádoby odborný rozbor managementu bmw, na to vy.se.r, jenom ze sebe děláš moudrého kašpárka. ;-)
Ta váha je hrozná, mildhybridy vypadají na papíře hezky, ekologicky, ale v reálu spotřeba menší není a auto tahá zbytečný balast, ten nárůst u fl 5er je 125 kg! to je šílenost.
Vidím to tam taky, není to sice tak brutální jako na Mazdě 3 (tam je to podle mě fakt otřesný) ale je to tak, škoda.
Edit: Muset si připlatit za black paket, abych to zakryl, je jak zaplácat lopatou díry v asfaltu navíc grill je něco, co fakt na autě nechci skrejvat. Ale proti gustu ;-)
100 lidi 100 chuti za me je nova 3er nejkrasnejsi auto stredni tridy jeste s Peugeotem 508, facelift divne 5er se povedl na jednicku a majestatny chladic 7er je nakonec super odvaz. Vsechny Xka jsou obludny a i ta 8er je divna. Klasicka 3/5/7er nejsou spraseny.
divne vnimanie ... ja zase auta vnimam aj ocami .... v reale totiz sa moc nepretekam ... a auto sa mi musi pacit a posobit na mna zaroven prakticky a pouzitelne
nakoniec som zda sa vybral na centimeter presne https://img4.auto.cz/…ed6a35e163c0.jpg ( aj auto aj kocik :D ) neveril som najprv ked som ho siel dat do auta ... mal som normalne boba ... ale nakoniec vosiel na centimeter presne akoby bol priamo od vw .... normalne som si vydychol... takze golf kombi skrtam ... a tak som sa tesil ze bdue dovod na nieco vacsie :-[]
jasne v amerike nejake corvette a tak... ok... tam vpredu znacku nemas... ale tu sme v europe
za mna ladviny mohli byt o 10cm mensie na vysku a znacka mohla byt dole pod nimi v narazniku.... a pritom by stale boli dostatocne velke a zaroven by aj znacka nic neprekryvala ani neposobila rusivo ... mne to teraz totiz pride ze nekukam na masku ale na SPZtku ... leb ta je teraz akoby centrom face-u a nie samotna maska
Jj je to tak, nova 4 se te stare vzhledove nemuze rovnat. Skoda, treba kdyby cinskym pubertakum pred 10 lety zakazali filmy jako Transformers, nemuselo to dopadnout takto.
Po pekne 3er, super faceliftu 5er prislo neco tak odpornyho. Maska jasne velka to se dalo cekat a asi si zvyknu jak u 7er kde se casem zalibila. Nova 4er s profilu k zadi vypada nafoukle bez linky a zadni svetla asia v hranato/oblem tvaru jsou pru*er. Jsem velkej fanousek bavoraku, ale po tomto cinsko/nemeckym praseti by meli vyhodit designera.
jj, to by bolo absolútne ideálne, jednak zapadlo do aktuálneho portfólia, jednak tam nie je nič rušivé. Možno ale Juhoš proste chcel byť rušivý, chcel, aby sa o jeho diele hovorilo, aj negatívna reklama je reklama a možno dúfa, že bude druhým Chrisom Banglom a dôjde časom uznania.
Ale ako píšeš vyššie, ak by som si mal vybrať, či túto masku alebo 125 kíl navyše, beriem rozhodne masku. Žiaľ máme oboje. ;-\
Presne, ja to vnímam v poslednej dobe a málokto to zdôrazňuje, že síce rastie nominálny výkon, ale tie nové autá nejdú lepšie ako predchodcovia s nižším výkonom. A č´m ekologickejšie auto, tým horšie viď hybridy a mildhybridy, kde tie čísla vyzerajú pôsobivo, reálna dynamika to nepotvrdzuje (napr. Superb iV, výkon 218 koní sa javí ako pomaly športový model, reál je ale ledva na úrovni 190k TSI). Proste ako sa v minulosti s dešpektom hovorilo o "kórejských koňoch", asi je načase začať hovoriť o "(mild)hybridných koňoch".
Pre porovnanie som pozrel 3er, ale neviem, či sú to údaje už mildhybridov, alebo ešte pôvodné čisté spaľováky:
330i: 1545 kg
330i xD: 16640 kg
M340i xD: 1745 kg.
Písalo sa, že the mild-hybrid system will trickle down to the 3 Series this spring, či tam už ale (v benzínoch) je, to neviem. S určitosťou ale viem, že M340d mildhybrid je, tá prišla na trh nedávno a už rovno s touto technikou, čo je jasné aj z hmotnosti: 1895 kg (!)
1,8 tony je desivých, to je dosť aj na vyššiu strednú, nie ešte na o triedu menšie auto, ktoré má byť hlavne agilné a živé. Mild-hybrid výkonu a dynamike vôbec nepomôže a som presvedčený, že ani spotrebe, ale tá pridaná záťaž bude cítiť všade.
EDIT: Len tak s hlavy sa mi zdá, že M340i (pred hybridizáciou) mala stovku za 4,4s, teraz 440i ako MHEV píše 4,5s. Teda mildhybrid aj zhoršuje dynamiku.
Ak by si odpustili tie moderne vertikalne diery v naraznikoch a dvojitu bradu v m pakete a vzadu tie trapne hranate pliesky namiesto vyfukov, tak by to bolo za 2, mozno 1-
tak hej... konkretne v tomto pripade som rad ze dnesne male auto uz nie je rozmerovo na urovni nejakeho prveho yarisu z roku 2000 ale uz co to dokaze aj odviest ked treba
do mazdy 2 by urcite nevosiel a ani do swista ( ktore som tiez svojho casu skusal ) ... takze v tomto pripade diky bohu za tvar a praktickost kufra a la koncern kde ozaj je dobra vyuzitelnost kazdeho litra ...
kdyby byly... jenže nejsou. bude mať - ale zatím nemá.
Já vždycky říkám, že s 1850 kg je cabrio 440i tlusťoch a nemá nic společného se sportovním autem, teď jsem zvědav, kolik bude vážit s plátěnou střechou nová 440ix, to bude o nejmíň sto kilo těžší... cabrio na léto, s pohonem všech kol, plátěnou střechou a sadou baterií... to prostě musím mít :yes:
Ja kvitujem, že sa designéri BMW poobzerali aj po svojom firemnom múzeu a načerpali trochu inšpirácie. http://bmw-lioncar.sk/…ov-ladviniek-bmw alebo viac http://autokresla-isofix.ru/sk/istoriya-kompanii-bmv-avtobrendy-kto-komu-prinadlezhit/
Ešte k tej mase nad zadným kolesom: myslím, že to nie je vôbec problém, každé auto má nejaký uhol, z ktorého vyzerá o niečo slabšie. Pozri si profil a tam o žiadnej veľkej hmote vzadu nemožno hovoriť, je to čisté, elegantné a v celkovom pohľade štíhle auto:
https://media.evo.co.uk/image/private/s--iL0uYFBK--/t_content-image-desktop@2/v1591109653/evo/2020/06/P90390035.jpg
A inak máš pravdu, že tá maska v čiernom trochu zaniká a nie je to také zlé. Otázka ale je, či je v poriadku, ak hlavnú dizajnovú markantu máš schovávať, aby auto vyzeralo lepšie. Asi nie, že.
440iX - 18 metráků těžký sporťáček, s povinným pohonem všech kol, pro srovnání, 840i coupé váží 1875 kg, pohon všech kol volitelný, ledviny úměrné, vzhled dokonalý, musím říct, že pro mě argumentů dost a dost :yes:
...mě kupodivu tak nebouří. Zajímavý lak a black paket je u modelu M Sport vyřeší. Nesedí mi boční pohledy z úhlů, kde je patrná velká masa nad zadním kolem. Na videích už to není tak patrné, ale na statických snímcích na mě působí boky zbytečně odule.
Tady s černými doplňky: https://g20.bimmerpost.com/…s/showthread.php?…
Interiér je voňavka, někde je tu v diskuzi stesk nad ovladači, ale ty jsou naprosto perfektní a není na nich nic zastaralého. Poslední dokonalost před všedotykovým patlaným morem.
Straší mě, že jsem zatím nikde nenašel pohotovostní hmotnosti, 5er po FL s mildhybridy totiž výrazně přibrala a dotáhla se na hmotnost konkurence.
Edit: Ano pěkně díky hybridizaci přibrala:
430i 1620kg
430iX 1680kg
440iX 1800kg
Kaban s tim nastylovanym holandanem a arabacem s BMW ten asia design po umirnene skodovce moc neprozival tak ho poslali do Rolls-Royce kde neuspel, skoda no.
Vydel si novou 5er G30 LCI, to je ted sakra krasavec. Designova zmena prave zacala s touhle novou 4er, kdy dalsi prasatko muze byt 2er a pak uz to pujde samo. Na bimmeru ted doslova chrochtaj blahem : D