Škoda Auto si pro nový Superb nechává v záloze nové technické řešení, které se může stát důvodem proč jej zákazníci budou chtít více než zavedené konkurenty. Veřejně dostupná patentová složka CZ 15773 U1 odhaluje vše podstatné.
Fandim novému Superbu,myslím, že škoda může výborně konkurovat ostatním značkám,ctěte trochu tradici,smůla je,že v zahraničí je pořád levnější jak u nás na domácí půdě
Myslím si, že je to velice zajimavé řešení a zajisté bude lakadlem pro některé zákazníky (rozhodování lifback či sedan). Konkureční značky (některé) nabízí jednu či druhou variantu. Pro ty, kdo chtěji stěhovat velká břemena, např. lednici, bude určitě lepší varianta combi. :-)
Zatékání do zavazadlového prostoru, či tuhosti bych se tolik neobával jako spolehlivosti celého systému po několika letém používání. Samozřejmě nemůžeme toto řešení hned odsuzovat, nikdo z nás zde ho nevyzkoušel či viděl. :-)
Fandím škodovce s tímto řekněme "jednoduchým a inovativním" systémem, ať se bude jmenovat jakkoliv, že prorazí a přitáhne jim zákazníky :yes:
Časem tohle řešení určitě začnou používat i jiný automobilky i když ho možná ještě modifikují. On je opravdu sedan pro klasickýho podnikatele kvůli nepraktičnosti o ničem, ale zase na reprezentativní vzhled se musí taky dbát, aby se mu sousedi nesmáli :-) Jinak předek SuperBu je designově špička, zadek zase hrůza, tvar i grafika světel vypadá extra nemoderně, vůbec se nehodí k designu auta jako celku ani k jednodílným světlům ostatních škodovek s C motivem.
Je tu dobrý humor, ale zpět k věci. Nápad je to zajímavý, možná ani zatékání bych se tolik nebál, ale zeptám se pak někdy klempířů jak je to se seřiditelností :-O kinematiky a lícování spar. To bude nadávek :-)
Jen se z toho Schengenu nepo.ser.Co se pro vás tímto mění?V tescu na pokladnách budete dělat de.bilky za šest pětek na hodinu pořád >:D A čobol zůstane čobolem vždycky. :-!
Názor je názor! A když má názor blb, je ten názor blbost! Ovšem je zapotřebí se zamyslet, jestli BLBOST je názor. Takže všem blbům přeji hodně názorů ať v Čecháh dále vykvétá blbost! Nazdar automobiloví odborníci a nepřestávejte ani v novém roce!
Měl by jste to jít oznámit konstruktérům do škodovky. Že je to špatné a vy jste na to přišel :)) Jste velký odborník.
Máte pravdu je to první auto u které se otevírá celá zadní část:))) A je to jistě špatné. A je fakt že většina lidí si bude kupovat velkou limuzínu pro sportovní výkony jistě se už očekává verze WRC
Kuci a holkííí řešite kraviny .. ten kdo si de pro bmw si koupi bmw kdyby to melo zadni viko od kufru treba z dirou z kasicky apod.. opraste doma stary obuseny ŠKODY "PRO MUŽE"(čti FORMAN) viko od kufru si podeprete plankou z plotu a kritizujte POKUD mate lepší tot vše....
"aby člověku na zadních sedadlech nefučelo na záda ve chvíli, kdy si někdo bere z kufru něco malého" - to mal poriesene uz Citroen XM v roku 1988. Druhe zadne okno za opierkami hlavy. Otvaralo sa len vtedy, ked bolo treba zdvihnut aj plato.
:yes::yes::yes: Konečně nějaký normální názor.A vy ma.goři (zvláště vy čoboláčtí) styd'te se.Ženská, a rozumí tomu,jak vy všichni dohromady.Umíte akorát závistivě slintat.Ještě to z vás nikdo nezkoušel,neviděl a notoričtí pomlouvači všeho,už dělají závěry.Uvědomte si vy de.bilové,že vás nikdo škodovku kupovat NENUTÍ!!!
Vidim to tak, ze s unikatnym riesenim kufra pridu dve veci. Auto bude mat vyhody sedanu a liftbacku, ale aj ich nevyhody. S dvojnasobnym rizikom mechanickych poruch, pohyblivych casti je tam akosi privela. Uvidime v praxi.
Ale urcite by som z toho nerobil velku vedu, az taka vyhra to nie je. A argument, ktory by ma prinutil kupit si Superb, alebo skodovku ako taku, tiez nie.
Vážení chytří konstrutéři-potřeboval bych poradit.Vypadávají mi dvířka od králíkárny, zejména v poslední době co tam na noc zavírám tchyni. Konzultoval jsem to již i u renomovaných firem a odkázali mě na diskusní forum zde. Prý se na tomto foru nacházejí nejlepší experti na všechno. Tak chlapci raďte- mám vyměnit panty nebo lígr? Děkuji předem.
Jasně, už jsem si to zjistil. 1.4 MPI 44kW je s rozvodem OHV. Bral jsem ho jako OHC s 8V stejně jako 2.0 MPI 85kW, tím je to jasné.
O mé znalosti z hlediska konstrukce motorů neměj péči.
Malá díra je kvůli tomu, aby člověku na zadních sedadlech nefučelo na záda ve chvíli, kdy si někdo bere z kufru něco malého, třeba kufřík nebo deštník.
Jako že nejsem žádný fanda Škodovky, tohle řešení mi připadá docela praktické.
Promiň, ale seš exot, kterej bohužel motorům nerozumí ani hodně vzdáleně, napsat tohle, to je síla!!!
Víš ty vůbec co jsou to rozvody? "Pak dostal 16V hlavu"? Co to je?
Bohužel nelze z OHV "výměnou hlavy" změnit rozvod na OHC, ještě k tomu 4 ventil.
OHV má totiž vačku dole ve skříni, to je ta smůla.
Nemáš základní znalosti!!! Větší kravinu, tu nikdo nevyplodil tj. že 1.4 16V vychází z 1.4 MPI, když se přitom liší v tom základním tj. rozvodech. 1.4 16V nevychází z ničeho, chytráku. :no::no:
Dobrý nápad byl možná ten trochu výše, kde by to bylo řešeno jako u Škody 1203. Ona by možná jenom odklopná zadní část bohatě stačila k tomuto účelu. Vážně trochu něco jako u pickupu s korbou. Problémem tohto řešení Škodovky je nedůvěra k tomu spoji, který bude vystaven extrémnímu namáhání a znečištění. Záchranou pro ně také je, že EuroNCAP nedělá nárazové testy ze zadu. Tohle řešení by totiž asi moc úspěšné nebylo. Ale tahle diskuze je evidentně plná lidí ze Škodovky, tak ať se vyjádří, jak to zamýšleli.
Ja bych to nazval blbost. Je to typicka Skoda. Dostanete kravovinu, kterou vubec na nic nepotrebujete, ale nedostanete to, co od auta ocekavate a potrebujete... V pripade Skody vlastne vubec nedostanete auto. Dostanete Skodu >:-[] >:-[] >:-[] Ale abych jen nekritizoval... jo, pro ceskou luzu je to dobry :yes::-! Superb se stejne nikde jinde v podstate neprodava >:D
nooo tak 8 let, a prostě sou ty motory starý, HTP taky bejval to nej, když vznikl...
Jenže zatim škodovácký motory vznikaly úpravou starých motorů, tu se ubere válec, tu se to "nadupe" aby to mělo výkon, otáčky a hluk, ale nadupanej motor, akorát žere, ale nejede:-)
tak som trosku prebruzdal historiu a zistil, ze podobne riesenie navrhovali konstrukteri koncom 80-tych rokov v Toyote na model Carina sedan a nepreslo im to. Dalej podobne riesenia pouzivali automobily v USA uz v 60 rokoch ....ale slo o len "podobne" riesenie, pretoze dvojdielne bolo zadne veko. Skladalo sa na dva diely a to manualne.
Stavim sa, ze konstrukteri vsetkych automobiliek od Detroitu az po Tokyo sa teraz pukaju smiechom, ze co ta Skoda zase za zbytocnu volovinu chce pouzit. To co uz bolo navrhovane snad v kazdej automobilovej navrharni - z pochopitelnych dovodov to vsak nikdy nepreslo. Automobilka, ktora nema vlastne motory, podvozky, napravy, interiery sa teraz prezentuje s niecim, co kazdy normalny konstrukter zavrhol >:D
Len "Fóbiovi Hátepé kovboji" sa tu biju do prs ako Achiles, ked prekrocil brany Troje a kricia na plne hrdlo: "BRAVOOOO SKODAAA", "zlate skodovacke rucicky", "proč to sakra napadlo zrovna Frantu v Česaně", "technicky vrchol" a podobne kecy a myslia si, ze naozaj je ich "skvela" skoda tak chytra >:D >:D >:D
Keby nebolo koncernu, skodovka sa teraz vola: "SuperSráč" a motory by to pouzivalo tie stare (OHV) s hrkajucimi ventilmi >:D >:D
Zobral som si tretiu moznost;] Precital som si clanok;] hehe >:D , nevem je to urcite uzitocne ale zase z toho bude clanok tyzdna :*) , skoda a jej objav ci co;], sorry guys, ...
dílenské zpracování Škodovek je na vysoké úrovni... >:D >:D
ty vtipkar...toto by mal byt vyrok roku.....alebo by ta mali vyhlasit za najväcsieho optimistu na svete ;-)
Hernie, 1,8T je motor z roku 1995, dnes už existuje, ať zůstaneme u stejného objemu, 1,8TSI. Doporučuju vyzkoušet, sám nejlépe uvidíš, co znamená dvanáct let ve vývoji techniky. Pokud budu hodnotit jen to, na co tu narážíš, tedy charakter motoru, jinými slovy, způsob, kterým motor podává svůj výkon, pak věz, že poslední generace přeplňovaných čtyřválců VW vyniká linearitou zátahu, absencí turbodíry a minimálním turboefektem. Prostě ty neduhy turba, které popisuješ u staré 1,8T, u nových motorů nenajdeš resp. minimální. A tím, co jim zůstává proti atmosférám navíc, je vysoký točivý moment ve velmi širokém pásmu otáček, což znamená mnohem větší pohodu při běžném ježdění bez nutnosti časté práce s řadičkou. Tohle je atribut, který ocení velká většina běžných řidičů, právě těch, které moc nezajímá, kolik jejich motor umí točit nebo jak správně dávkovat meziplyny apod. ;-)
Vzhledem k tomu, že tohle zařízení jsem už obsluhovala, tak pár poznámek. Ta první je k obsluze. Servomotory otevřou zámky buď pro samotné víko nebo zámky pro víko i se sklem, podle toho, kde se víko uchopí. Přitom je nutné počítat s časovou prodlevou na pohyb servomotorů. S tím budou mít asi problém zbrklí a blondýnky. Ta druhá poznámka je k vodě. Vzhledem k tomu, že na Subaru těsní okna dveří i po pátnácti letech a 380 000 ujetých kilometrech, lze očekávat, že při stejné kvalitě pryže, bude těsnit i přechod mezi sklem a malým víkem na Superbu. Tedy alespoň do té doby, dokud ji neroztrhá led, jak gumičky na stěračích. Zrovna tak, pokud si někdo nechá listím ucpat odvodňovací hadice, tak je postaráno o stejnou zábavu, jako s posuvnou střechou. Takže, není to špatné, ale také to není blbuvzdorné. Někomu bude vyhovovat, že si s tím může hrát, jiný to nechá šprajcnuté v některé z obou poloh. Ale rozhodně nevidím důvod, proč to předem zatracovat. :-)
Tak které to jsou,ty špičkové,rád se nechám poučit.Před 3 měsíci jsem si vyzkošel relevantní konkurenty,kvůli výměně Feldy za nový vůz.Remeslné zpracován není skutečně její problém to co jí chybí,je důstojná zák.motorizace.
Je to k zblitu. Dabldekl, takové supervychcané řešení má v Česku víc odpůrců než tříválcová úzká Fabka. ŠKODOVKA nemá žádnou jinou věc, kterou by mohla více nadchnout kupce v Evropě. Automobilky předvádějí debilní otvítací zadní sklo, které jsem za 5 let ani jednou nepoužil. Dabldekl se bude opravdu využívat. Když budeš do kufru dávat igelitku tak si otevřeš zadek a když budeš mít basu piv tak to zvedneš celé. A ten kdo si myslí že tam poteče, tak toho je třeba zavřít do Gulagu.
Ale ved samotny nazov SuperB je viac ako komicky! Takze po vzore tohoto nazvu by to mohlo mat tiez nejaky megalomansky nazov. Navrhujem nieco ako: BUM-BUTTOCK! (citaj bambatik) ;-) Inak podla mna zbytocnost! 8-s
Škoda to vyřešila po svém,opět bodují šikovné české ručičky...takže,chceš-li jezdit v tříprostorovém sedanu,ale mít výhody které nabízí liftback...volba je jasná,jmenuje se Superb :yes:
To nemozes myslet vazne!!!! 1.2 HTP porovnas s motormi v yarise a napises takuto kravinu ?????
Bud si v tom vobec nesedel alebo si tak sfanatizovany koncernom ze nemas zdravy usudok!!! Kup si tu skodovku ked sa ti paci, trav svoj volny cas v servisoch, kochaj sa v jej podpriemernych motoroch a dosiahni vrchol pri kazdom otvoreni dvojitych dveri kufra na sedane ktore je tak dokonale, ze neda spat konstrukterom celeho sveta... Ale preboha ta prosim konecne sa zobud a netrep kraviny !!!!! :no::no::no:
Tak v tom, ze svezeni s 1,4TSI bude prijemnejsi, bych si vubec nebyl jistej. Jezdil jsem sest let v koncernovem 1,8T ve dvou ruznych autech a motor to nebyl spatnej, ale ted mam atmosferu a jsem fakt rad, ze to nema ten turboefekt, co mela 1,8T. Hlavne v tom tezsim z tech dvou aut se pod 2000 otacek nedelo vubec nic a stvalo me to teda pekne. Pokud si clovek nedal fakt pozor treba pri rychlem rozjezdu z vedlejsi do krizovatky, tak najednou zjistil, ze se jenom tak tak plouzi, coz bylo utrpeni a parkrat i o hubu. A klidne si ted muze kazdej myslet, ze jsem mizernej ridic, co neumi pracovat se spojkou a plynem, je mi to jedno. S atmosferou se mi zatim nestalo nikdy, zabira plynule. Takze pozor na male motory, byt s turbem, na relativne tezka auta. Papirove parametry jsou jedna vec a realny zivot druha.
Myslím že se dá nejlépe posoudit podle nejlevnějších typů jednotlivých značek,projdi si Fabii a konkurenci,zjistíš že tohle není rozhodně její bolestí spíše patří ke špičce.
Jo, a to mame koncernu, za to, ze v rade aut pouziva stare motory, za ktere by se jinde stydeli, zatleskat? A neni to jen tahle 1,4, ale treba i to slavne 1,9 TDI-PD bez filtru, ktere by bylo nejlepsi (stejne jako vsechny ostatni diesely bez filtru), co nejdriv poslat na vrakoviste.
Zacne-li nekdo timto zpusobem srovnavat turbomotor s atmosferou o stejnem objemu, je jasne, ze mu dosly argumenty. To srovnani je kravina. Jeste bych pochopil srovnani 1,4 TSI s atmosferou 1,8 (Civic vs Golf), ale tohle?
ano...a proto aby se dovřelo za nedlouho škoda vymyslí víko které se bude dát ohybat i dolu...sice bude tam furt díra, ale zadní"dvoudílný vrata" budou zavřený...ted vážně..nápad je to dobrej...ale design se mi nelíbí.
Konstrukčně ten motor vychází z 1.4 MPI, který se v OI ve verzi 44kW objevil v roce 99, ale stejný motor už používalo Polo v roce 96. Pak dostal 16V hlavu a 55kW, ale stále jde o stejný motor.
Jako zákazníka, tě zajímá výkon motoru, ne způsob jakým je ho docíleno. VW se vydalo cestou nižšího objemu + přeplňování. A tak kdo chce 140koní u VW bere Golf 1.4TSI, kdo chce stejný výkon u Civicu, bere 1.8.
Klídek. Ta 1.4 se objevila už v první generaci Octavie.
Ale jistě ta 1.4 TSI z Golfu se 103kW je konkurent Civic 1.8 103kW, oba motory patří mezi to nejnovější co obě značky nabízí a to je důvod, proč je lze porovnat. A to jakým způsobem je výkonu dosahováno není rozhodující.
Přemýšlíte chlapci o názvu a neznáte ani pravopis - nedivil bych se, kdybyste napsali " výko ". Jestli někomu připadá twinport jako francouzský výraz, tak to bude konár asi finština. Myslím, že by bylo dobré, abyste hodnotili jízdní vlastnosti tahacího kačera a nepsali příspěvky o automobilech!
i kravaťák potřebuje odvézt něco většího. Já jsem se superba zbavil příchodem rodiny (kočár tam opravdu nedáte) v tomhle případě ideální řešení a těším se na Superba Combi
tvoj smiech je na smiech. lebo existuje aj druhy pohlad na vec: ono ich to mozno aj napadlo, len si povedali, ze je to blbost a skoda tomu venovat cas a peniaze.
ono skodovka hovori o vyhodach a nevyhody zamlci. skoda hovori o dvoch systemoch v jednom ako o vyhode. a nehovori o tom, ze konstrukcia jedneho systemu znamena pre ten druhy nevyhodu. ved si to zober:
1. otvaranie a'la sedan. argument skody je zachovanie komfortu pri klimatizovanom interieri - to aby ludom nefukalo na kecku. fakt skvely argument. liftbackove otvaranie ti ale sposobi, ze pod zadnym sklom nemas vystuhu z vysokopevnostnej ocele, takze prichadzas o tuhost karoserie sedanu.
2. otvaranie a'la liftback. argument skody je lepsi pristup. tak fajn, ale sedanove otvaranie sposobi, ze cele dvere liftbacku budu tazsie a bude tam viac veci, co sa mozu pokazit. oproti cistokrvnemu liftbacku nevyhoda.
osobne si myslim, ze tu s GTIm ospevujete nic, len "patent". ci dvojite otvaranie bude plusom ukaze az cas. zatial je to len patentova bublina.
Nie. Keď už tak twinport. To je ale z Nemecka.
Proste to slovo znie tak francúzky. A hodí sa aj preto, že toto je riešenie so šarmom. A na okraj. Existuje francúzky šarm. Preto sa to hodí.
nazor inziniera ;) :
do veka kufra mozes vmontovat vystuhy, ktore sa pri uzavreti veka kufra spoja tvarovou vazbou s bocnicami a tym vznikne pevna sustava v istej osi. Ak tam das 2-3 s rozne orientovanymi dosadacimi plochami, dokazes tak nahradit pevnu priecnu vystuz (samozrejme, nebude to 100%ne, ale iste to pomoze... ved nejde o auto na rallye, ale limo)
v principe to je takmer to iste,ale ešte to nikto neaplikoval na auto skaroseriou sedan...mpvčka maju často samostatne otvoritelne okno a potom cele dvere...ale nikto nema liftback a sedan v jednom aute...
Par mesiacov bude Skoda "na vrchole vyvoja kufrovych dveri". Neviem ako dlho bude trvat kym zacnu predavat SuperB, ale predpokladam ze do 3-6 mesiacov pridu japoncici alebo nemci s kufrom ktory bude fungovat na rovnakom principe, no v pripade otvorenia oboch dielov bude zadne veko mechanizmom vzdy drzane vodorovne a teda bude minimalna svetlost po strop (garaze, podzemne garaze, stromy atd) ovela nizsia...a bude to vyzerat elegantnejsie... alebo ze by som vsetkych predbehol, naskicoval to dnes vecer a zajtra frcime na patentovy urad? Mozno pridem 10min pred Cimmrmanom a bude to moje :)))
Zlatko, tebe fakt záleží na tom, ktorý motor má aké emisie, ktoré niesu ani škodlivé? :-| A šmejd motory? No toto! Tie nicky vám ladia. Tento krát sa mám otázku, či si sa v bare neopil. 8-s
Je skvele, ze tato inovejšn dokaže rozdiskutovat takovou masu lidskou.. :-O Sám jsem se také již nejakej ten den nevyspal, tesim se, az budu moct letet do Frankfurtu a poradne se jim na dvojitej pant vystříkat.. :-! dDDD - - d DablDebilDekl
Pán Pé, vy poznáte len Ford Mondeo sedan??? Počuli ste, že má merpriený podvozok?? Dokonca keď aj GTI napíše, že podvozok je lepší od Passata, tak to už musí byť priam pretekársky sedan. Takže radšej už nepíšte. ;-)
I když se v superbu otvírá zadní víko určitě méně často než u rodinných aut, tak bych měl strach z váhy celých dveří a z případné vůle po letech používání. Bordel z deště a větší vůle mohou udělat paseku. Dále bude zajímavé, jak na plně zdvihlé oboje víka dosáhne někdo menší, za co bude chytat atd. Jak bude zajištěno, že při zdvihání celého dvojvíka se nepohne základní víko ( to bez skla ) v pantu (v mezipantu).
Osobně si myslím, že to tam nebude, helmuti to nepovolej.
Jsem jednoznačně pro název Twinback.. jednak to připomíná Sportback, což jistá nejmenovaná automobilka používá pro variantu kombi... ale hlavně mi to připomíná čtyř***ní opici ze Southparku :-).
Jinak... vynález je to zajímavý, nicméně hlavní důvod pro variantu sedan je vyšší torzní tuhost karoserie díky výztuze pod zadním oknem. Dá se předpokládat, že ta u Superba nebude, čímž se výhody Twinbacku oproti běžnému liftbacku ztrácí. Ale dnes je těžké přijít s něčím novým, takže díky i za to málo...
Teda, to by ma naozaj nenapadlo. Ale toto nieje tvôj hrdzavý prašivý Favorit. To bude asi od toho, že niekto do teba nabúral a preto ti to zateká. ;-):yes:
ČESKY PATENT. :-) Paráda. Škodovácky. Toto bude hovoriť jasnou rečou, že Superb bude musieť vnímať celý automobilový svet kam len pôjde. Fakt sa mi to páči. No a ešte k menu. Sú to predsa DOOR, tak je jasná, nie? Twindoor. Pritom to znie tak francúzky. K patenu som šarmom.(poznáte slovné spojenie-francúzky šarm?To len tak na okraj)
Jde o to, že hlavním argumentem pro sedan je tuhost karoserie, kdy pod zadním oknem je výztuha z vysokopevnostní oceli. Pokud tam ta výztuha není, tak to ztrácí kvality sedanu.
Mozna jinde nemeli tu potrebu vyrobit reprezentativni auto pro prislusniky chaluparskeho naroda, kteri uz svymi potrebami na prostor v kabine prerostli Octavii. Ale napad je to kazdopadne dobry.
..co to plácáš, jakejch deset let, motor 1.4 16V od VW vznikl zhruba v roce 2000 jako 55 a 74kw verze, později 59kw a nyní 63kw (předchozí Fabia měla těch 59Kw), to jaký má skutečný vlastnosti (velká bída) je problém VW, ne stáří. Co mají ostatní 1.4 navíc konstrukčně?
Netahej sem turbo, to nelze srovnávat, tady je problém v 1.4, jejím celkovém projevu a hlavně spotřebě, na tu chtěl upozornit! Je větší než u 1.8!
Koukám, že se musím omluvit, že jsem zde vůbec vyjádřil svůj názor. ;) ... buď sem asiablbeček a nebo člověk co tlačí 1.8 atmosféru jako nej. motor světa ... :-) . ... No nic, hezké Vánoce.
Samozřejmě, Škodovka hraje na praktičnost a přeci ani nelze očekávat od konzervativní značky, jakou Škoda určitě je, žádné designové výstřelky typu civic. P.S. Pokud v něčem nemám přehled, tak tim neargumentuju ;-)
v článku sa dozviem načo je to dobré podľa tých čo to vymysleli.. "..vygenerujeme problém ktorý nikoho netrápi(lebo ani nie je) a následne na vymyslený problém nájdeme úžasné riešenie.."
Porovnáváš dva motory, mezi kterými je v oblasti konstrukce rozdíl tak deset let. Ta 1.4 ve Fabii je prostě starý motor, který používala předchozí generace, jen prošel drobnými úpravami.
Pokud chceš porovnávat dva motory přibližně stejného konstrukčního stáří, musíš vzít 1.4 TSI z Golfu (103kW/220Nm). Ale na tento motor nemá Honda jaksi odpověď.
Je to zaujimavý detail, ale myslím že rovnako zbytočny ako otváranie okna na piatych dverách na kombíkoch.Teda v ponímaní, ze sú autá ktoré vyzerajú ako sedan, ale sú päťdveráky, tak načo by sa to malo ešte riešit.
Podla mna na otváranie kufra budú dve tlačítka, jednym sa bude otvárať iba veko, druhým celok aj so sklom. Čo by mohlo byť na tomto elegantné?
Já ti rozumím. Ale ve Škodovce to ještě nezkoušely. Navíc když na to mají hozenej patent, tak to bude originální (nové) řešení, ukotvení. Netvrdím, že to na 1000% vyjde, ale jestli to vyjde bude se to prodávat velmi dobře!
Materska skolka, tak? Uz ti niekedy menili "experti" napr. predne okno? Ja poznam n ludi, ktorym ho menili a zateka im tam. Tu, pri zlozitejsom rieseni, je ovela vacsia pravdepodobnost, ze ked dojde na vymenu, tak tam po jej "odbornom" prevedeni bude zatekat urcite s vacsou pravdepodobnostou, nez pri jednoduchsom rieseni.
Nečekám,že by Superb měl být vozem který stráví převážnou část svého provozu jízdu pod plným po dveřích.Předpokládám že horní díl sestavy bude patřičným způsobem zakotven v zavřeném stavu a odpadnou problémy které popisuješ.
Samozřejmě, že jsem to nezkoušel. Však píšu, že Superb je jiná kategorie než třeba Audi A6 nebo BMW 5, kterým se pokouší velikostně konkurovat. V Superbu nebudou nikdy osmiválce, šestiválcové diesely, apod. Takže na něj je to řešení možná dobré, ale různé dělení zadního víka nebo přidání dvojitého zadního okna už zkoušelo více výrobců, ale nic se zatím neujalo. Takže to spíše vypadá, že pro Škodu to bude jenom marketingový tah, kterým se bude snažit uchvátit a strhnout zájem, přestože si uvědomuje, že z konstrukčního hlediska to moc šťastné řešení není a už se na něm spálila řada výrobců. Ale než se tohle zjistí, bude to nějakou dobu trvat a stihne se díky tomu prodat slušná porce Superbů a zajistí se práce pro servisy na mnoho let, protože tohle bude asi vyžadovat velkou údržbu.
1,4TSI, 1,8TSI, 2,0TFSI, 2,8FSI, 3,2FSI, 3,6FSI, 4,2FSI, 2,0TDI CR, 2,7TDI, 3,0TDI, 4,2TDI, 5,0TDI, co motor, to úzká špička své kategorie, je málo značek resp. koncernů nabízejících tak širokou škálu výborných motorů.
neviem teraz ktore, Volvo ma moc nerajcuje a asi ako jedina znacka v nej nemam moc prehlad...no a k tomu kufru...mne je jedno ako sa otvara, chladnicku tam davat aj tak nebudem...ide mi skor o dizajn a jeho citlive zakomponovanie...a zda sa mi ze tu zvitazila prakticnost nad dizajnom...
No, jedním z důvodů, proč tohle řešení už dávno nepoužívají jiní a který se tu zatím neobjevil, je tuhost karoserie. Od sedanu se zpravidla očekávají sportovnější jízdní vlastnosti a určitě příliš jistotě a bezpečnosti nepřidá, když se bude zadek auta vlnit. A tohle řešení bude ještě horší než liftback. U Superbu to je možná pochopitelné, protože to je limuzína "jako", ale zavedenější výrobci si tohle zkrátka nemohou dovolit. Protože když celá zadní část auta nemá žádnou příčnou vzpěru, nevěští to nic dobrého.
Ja sa divím, že tomu hľadajú nejaký extra názov pre celý svet. Nech tomu hovoria "duodveře" a nech si to každý preloží do svojho. Ak sa systém ujme, aj tak si verejnosť vytvorí nejaký slangový názov...
Suma sumárum, od Škody dostaneš navyše 2kW a 13 Nm, za cenu takmer litra benzínu na 100 km naviac (presnejšie 0,8 litra). Nejakú vážnu výhodu, ktorá by výraznejšie hovorila v prospech niektorého z motorov naozaj veľmi nevidno.
Nevim nakolik jsou takove dvere v automobilu jakym je Superb potrebne, ale budiz. Nahore jsem jiz napsal, ze z nabizenych moznosti je asi Twinback nejvystiznejsi. To "twin" tam na druhou stranu moc nepasuje.
Samozrejme, ze mezi nama DABLDEKL jasne vyhrava. :yes: Skoda ale potrebuje neco cemu budou rozumnet lide v cele Evrope. Je samozrejmosti, ze pujde o anglicky nazev. Zde bych se zameril na system otevirani. Jake by bylo Skoda Superb 1,8TSI COB? COB pro "Continuously Opening Back". Twin je jednodussi ale slovo samotne spise vystihuje 2 veci vedle sebe. Zde jsou vsak dvoje dvere nad sebou. Proto COB.
Ano, Škoda nenabízí do Fabie stejně vyspělý motor jakým je 1,8 od Hondy. Jenže Honda jej v dané třídě nenabízí také, alespoň jsem Jazz s tímto motorem neviděl. Dává jej do svého HB C-segmentu, kde je ale lepší Civica, než s Octavií, srovnávat s jiným koncernovým HB, tedy Golfem. Ten ovšem nabízí 1,4TSI, motor s papírovými ukazateli prakticky totožnými, jen s tím rozdílem, to je motor pro konvenční HB nižší střední díky většímu krouťáku a jeho mnohem lepšímu průběhu dosaženém přeplňováním, vhodnější a pro běžnou jízdu příjemnější. Ale jestli jsi nám tím vším chtěl jen říct, že Honda dělá jednu z nejlepších atmo. osmnáctistovek, mohls klidně tu Fabii vynechat, navíc, řekl bych, všichni to tu vědí.
Znalosti mám doplněné. Superb možná dostane nejlepší motory, které má koncern k dispozici, což ovšem vůbec neznamená, že jsou to nejlepší motory mimo vrata výrobní haly koncernu, aneb nemohu za to, že koncern neumí vyrobit kloudný, tichý a kulturně se chovající motor.....
:yes: Tak myslim si, ze sa nam to pekne krystalizuje. Dekl je jasny, este ta predpona, aby sme nahradili tu Oplovsku (TwinPort, TwinTop). Takze zatial Dabl. ;-)
Hanili, to máš pravdu, vymyšleným nesmyslem, ale tohle jsou fakta. To víš v Bravu tě nic chrastit a drnčet nebude, má velice kvalitní přístrojovku z nejlepších materiálů.
Tak pozor, toto riesenie je velmi nebezpecne. Po 3 maximalne 5-tich rokoch zacne do auta zatekat, to je jasne snad vsetkym. Po 6-tich rokoch to odpadne, to je jasna vec. A po 7-mich rokoch vyslovovania ich nazvu skoncime na logopedii.
Aj ked nevidim dovod, preco by to malo byt tak, ale to je zrejme len preto, ze nie som inzinier, a aj ked sa mi zda zatekanie u tychto dveri pravdepodobne rovnako ako zatekanie u inych, nakolko sa tu nejedna o ziadne ine moznosti zatekania (nachadza sa tu konstrukcne nieco ine ako pri inych autach?), urcite to bude tak, lebo to pisu sami obornici a povrava sa, ze je medzi nimi aj jeden skutocny, ale fakt a prisaham, ze inzinier. No dobre, tak mozno nie inzinier, ale bakalar a sice veteriny, ale ruku na srdce, veterina je tazka skola, takze o mudrosti onych viet...ziadnych pochyb.
Do Superbu tecie, Fabia sa v zakrutach prevracia a Roomster je mensi ako Ducato! :no:
Strejdo, já tady nechci zabředávat do nějaké šílené flame s fandou Hondy, který v garáži leští 20 let staré votuzené CRX. Máš pravdu, Honda je nejlepší na světě :-|
Jinak nezapomeň na to, že 1.4 i-DSI pochází z Jazzu a nejde o novinku ... ten motor už má svá léta za sebou a přesto nabízí některé parametry lepší. Kdežto Fabie je zde prezentována jako novinka a její motor mi takový nepříde. ... Proto sem uvedl tu 1.8cku, aby byl vidět pokrok, který ty vidět nechceš ;), tobě prostě nevadí, že 1,4ka VW žere jako skoro dvojnásobně výkonná Honda. :-)
Pod pojmem Twindoor bych si predstavoval dvoje dvere vedle sebe. Pod Twingate dvoji dvere oproti sobe (typu Renault Kangoo). Zbyva Twinback. Z trojce nabizenych asi nejvystiznejsi.
hm .. celkom zaujimave .. nezeby som chcel niekedy auto tiedy ako je superb .. ale je to kazdopadne celkom zaujimave .. dvojdielne otvarania .. ci uz pri SU .. kombikoch .. ci teraz sedanoch .. niesu zly napad je to celkom fajn ze clovek nemusi otvorit kufor cely .. kazdopadne to ho dnotim celkom poz .... dufam ze aj zbytok auta bude vporatku ... oproti stavajucemu superbu .... takze zatial :yes:
Volvo liftback... které ? To že ty by sis škaredého Superba nekoupil zas tak moc pro Škodu neznamená. Tohle řešení ale Superba přiblíží více zákazníkům, než kdyby to byl klasický sedan.
Uvedený "test" o Golfu jsem četl, ale něco se muselo stát - autor pracující pro VW ještě před týdnem hanil Bravo vymyšlenou story o servisákovi v podroušeném stavu. Asi úraz.
..6,5 litru žere než na plynový pedál položíš nohu, pak tak kolem 8. Opravdu skvělej test..a hlavně motor. Ale ještě lepší je test Golfu Variant a jeho motto: Hluk a děsivé zvuky z přístrojovky to je Golf.
Spotřeba, výkon, emise :). .. a pozor, "spokojený" :), porovnávat lze cokoliv s čímkoliv ... 1.8 jsem uvedl proto, že ukazuje jasný technologický pokrok, ve správné oblasti, 1.4 od VW je přesný opak.
Praktické rešení,vzhledem k minimálnímu počtu přidaných dílů by ani hmotnost celku neměla být problém.Rozhodně si nemyslím že by hrozilo zatékání do vozu,to je spíše problém ,úspěšně" natažených vozů po totálkách v bazarech,tam žádné převratné technické řešení nepomůže.
Ježišmarjatyjsialeblbec. Porovnáváš dvě nesouměřitelná auta. Tebou milovaná Honda nabízí motorizaci 1.4 s výkonem 61kW, točivým momentem 119Nm a kombinovanou spotřebou 5,7 litru na 100km. V čem je tedy srovnatelná 1.4 od Hondy lepší než 1.4 od Škody potažmo od VW?
To sis poplet, tenhle motor tam nebude, tím se osazují jiná auta za škodovky.
Jinak hlavně je to jeden z nejlepších motorů základního osazení v subkompaktech. Vyzkoušej si to v Yarisu, například, velmi tě překvapí, jak je ten škodovácký motor pružný. Jasná trefa.
Tak jsem si po dlouhé době přečetl test Škody Fabie. Když pominu, že to auto vypadá příšerně, zarazil mě použitý motor ... 1.4ka má 63kW, auto váží 1075kg a žere 6,5l (kombinovaná soptřeba), zrychlí 0-100 za 12,7s a CO2 155g/km. Honda Civic s motorem 1.8 i-VTEC má i přes vyšší objem nižší emise (152g/km), zrychlí 0-100 za 8,9s a světe div se, žere míň jak 1,4ka od VW ... 6,4l/10km (výbava komfort).
Civic je jiné auto, stojí o 100 tis. víc, ok, ale proč VW vyrábí takové šmejdské motory??
Pak mi příde k smíchu, že tady GTI a podobní doslova hltaj poslední "novinku" v podobě dvojího otevírání patých dveří, stejně jako dřív učurávali z deštníku ve dveřích. ... No lidi, podle by měla Škoda/VW zabrat někde jinde.
Tak ještě jednou. Píšu, že pokud mi i ostatní parametry budou vyhovovat, tak to může být významné plus. V situaci, kdy mám na shortlistu čtyři auta přibližně stejných jízdních vlastností, výkonů, výbav a cen, může být tím závažíčkem na misce vah právě Twindekl. Zvýrazňuji: MŮŽE BÝT.
no dobre, kazda ne, ale Volvo a Ford urcite...no kazdopadne mi je to uplne * ako sa otvara kufor u sedana, mozno to nie je zla vychytavka, ale urcite aspon u mna NIJAK nezavazi pri vebere auta...a tohto skaredeho superba by som si nekupil ani keby sa stlacenim dialkoveho zdvihla cela karoseria do vzduchu :-!
To je reklamní příklad jako vyšitý, byť už jsme u služebního vozu - co si třeba vybrat auto, co má jisté chování na silnici ? Nebo raději vyměníš bezpečnou jízdu za výklopné víko ?
Přesné, leč pro mnohé zde pořád nepochopitelné. Chtěl bych slyšet ty diskuze u oběda od Tokia po Chicago, proč to sakra napadlo zrovna Frantu v Česaně a ne Franka nebo Kojiho z vedlejší kanceláře. Chá,chá. Tady s dovolením použiji tvé Bravo Škoda.
.... se to mělo jmenovat TWINWERK, aby to zapadlo do politiky koncernu jak z hlediska kvality, tak z hlediska národního přesvědčení. A jsem zvědav, v jakém stavu bude ta úžasná konstrukce tak po 3-5ti letech používání.... ale pravověrní koncernoví zákazníci budou opět spokojeni, místo pořádných motorů, výbavy a akceptovatelného designu dostanou za hafo svých peněz tuhle vyfikundaci a život půjde dál....
Každá dobrá automobilka má limuzínu ve střední třídě v provedení sedan a liftback...... >:D Jasně a které ? BMW, Volvo, MB, Audi, VW, Honda, Ford, Alfa.... Mám takovej pocit, že všichni jedou v sedanu.
Někdo si ráno neumí ani pořádně zavázat tkaničky od bot, jiný zase vymyslí tajenku života. Tak to prostě na světě chodí. Dnes je tím dokonalým řešitelem Škoda. Tenhle patent, ten se skloňuje od Tokia po Chicago v každé automobilce. Člověka napadá, jak to, že ho to nenpadlo, taková jednuduchá věc... No, to vězí právě v tom, že většina z nás řeší celý život jen ty tkaničky.
Plačky typu, že tam bude zatékat, či, že se ti z toho bude za jízdy dělat tunerské křídlo, bych ponechal tam kde mají zůstat, to jest v mateřské školce. Co mě však zajímá je to, jakým způsobem budu rozhodovat o volbě toho, co hodlám otevřít. To řešení bude jistě elegantní a jednoduché.
Superb touto fintou získává cenné body. Superb bude velmi přitažlivým vozem ve své třídě. Bude na vrcholu třídy z hlediska rozměrů, na vrcholu třídy z hlediska motorizace, na vrcholu třídy v materiálech a na spodku třídy v... ceně. Jo Škoda, vlastně - jo škoda, že na Superba nemáš.
Asi tak. Nikdo to nečte, jen to prolítne a pak se diví. Bude to "normální" sedan se "sedanovským" otvíráním kufru. Jen když budeš mít něco velkýho na převoz, tak si otevřeš i "páté dveře. :-!
Když bere víko jako plus, nakupuje ne podle reklamy, ale podle dobrého technického řešení, ne? Líbí se mu více aut a z praktického hlediska tohle vyhodnotí jako lepší a praktičtější, právě díky přítomnosti Twin(cosi). Tedy ne reklama, ale obyčejný úsudek. Reklama by to byla, kdyby na základě té konstrukce tvrdil, že má dodávku, která odveze všechno.
Pokud mi např. zaměstnavatel předepíše jako služebáka vyloženě sedan a nic jiného, tak možnost otevřít kufr i s oknem pro mne bude docela zajímavá záležitost. A jestli mi i ostatní parametry auta budou vyhovovat, nenakupuju podle reklamy, ale podle toho, co mi vůz ve výsledku přinese. Subjektivně.
Díky téhle konstrukci mohou o Passatech prohlašovat, že to je čistá a skutečná manažerská limuzína, zatímco Superb je praktický rodinný sedan s možností variabilnějšího přístupu do zavazadlového prostoru. Čili cílení na různé skupiny zákazníků. Pro VW je fleetový prodej velmi důležitý a tam tohle bude hrát velkou roli.
Jejdanáčku, nesrovnávej jabka a brambory. Touring je kombajn, tady je řeč o SEDANU. Savvy? Dokonce i Logan v krabici má dvoudílné zadní dveře. Takže to vlastně není nic nového pod sluncem. Ach jo. :-(
Co Twingate, takhle kdyby do toho dali TwinTurbo >:D Jinak je pravda, že jak se otvírá kufr není při koupi nového vozu asi úplně nejdůležitější faktor. Navíc minimálně BMW 3 Touring má taky duální systém otvírání kufru. Určitě i jiní.
no ja to tiez nejak nechapem..ved karoseria typu liftback (napr octavia) robi presne tuto sluzbu...a okrem toho, kazda dobra automobilka ma limuzinu v strednej triede v prevedeni sedan aj liftback (napr Mazda6). Ja osobne berem liftback pretoze je to najpraktickejsie a najkrajsie (sportovy sedan).
Rozhodne je to zaujimave riesenie, ale bude v tom nejaky hacik, ked VW Group dovoli skodovke nieco taketo do konkurencneho modelu pre svoj Passat... uvidime aky bude celok a az cas prinesie preco toto konstrukcne riesenie dali do superbu a nie napr do passatu,alebo jetty... rozhodne sa su´perb tymto stava zaujimavym aj ked riesenie otvarania veka kufra s oknom ma v triede superbu renault, ford (ten to mal uz v scorpiu a sierre), citroen... a v tejto kategorii to neprinieslo az taky osoh... takze uvidime co prinesie cas...
No fajn, hlavne marketingove se to da pouzit. Ale muze mi nekdo vysvetlit, jaka je pridana hodnota oproti reseni, kdy se otvira cely zadek jako u hatchbacku, tj. chybi moznost otevreni vika jako u sedanu? Mne se to zda celkem marginalni, vzdyt to velke viko jde otevrit a zavrit minimalnim usilim.
K smíchu jsou ti, kteří si auto kupujou na základě reklamy. Prodejce jen ovládá své řemeslo a pokud mu nesvéprávný zákazník na takové kecy naletí, je to jeho problém. Dvoudílné víko u sedanu (!) vnímám jako hodně velké plus při rozhodování.
Jistě, bez jakýkoliv znalostí konstruování čehokoliv, jen tak od stolu svého pc poznáš, že toto řešení je nevhodné. Nebo se snad mýlím, a ty jsi strojní inženýr, pro kterého bylo vývojové centrum Česana příliš snadný cíl.
Nepodstatné ( byť zajímavé ) výklopné víko bude při rozhodování o koupi vozu odvádět pozornost od nedostatků podobně jako fráze typu "ale má krásnou přístrojovku" (Fabia), "vejde se vám tam i fíkus ( Roomster ), "získáte velký kufr" ( Octavia ) a mnohé další výplody. Někdy jsou prodejci škodovek fakt k smíchu >:D
No jasně, protože ve škodovce pracují jenom samí idioti >:-[] Proboha, konečně někdo snad vyřešil věčný problém sedanů a malý český zaprděnec to nemůže nepřenést přes srdce. Vždyť my Češi bychom měli být tak průměrní, tak přece nemůžeme vymyslet něco chytrého a kvalitního, z čeho se svět posadí na zadek. Škodovce tleskám, Pucmelouna bych zavřel do sudu. :no::no::no:
neobával bych se zase tolik, dílenské zpracování Škodovek je na vysoké úrovni... :-! Ale čas ukáže, jak se konstruktéři vypořádali s tímto technicky zajímavým řešením víka zavazadlového prostoru. Zajisté je to, společně s verzí kombi a 4x4, silná zbraň na konkurenci :yes: