Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové dvojité výklopné víko pro Superb hledá jméno: Twingate, Twindoor nebo Twinback?

Ondřej Láník
Diskuze (261)
Škoda Auto si pro nový Superb nechává v záloze nové technické řešení, které se může stát důvodem proč jej zákazníci budou chtít více než zavedené konkurenty. Veřejně dostupná patentová složka CZ 15773 U1 odhaluje vše podstatné.

Hledání optimálního kompromisu zase jednou skončilo novým řešením, hodným patentové ochrany. Cimrmanovské "Teď tu byl..." ale konstruktéři Škody Auto neslyšeli. Od 6.9.2005 je na Úřadu průmyslového vlastnictví zaregistrován užitný vzor Výklopná záď pro vozidla, z něhož dále citujeme.

Ve spise se mj. píše: "Zejména konzervativní okruh zákazníků má v oblibě vozy s karoserií typu sedan, zejména pro jejich reprezentativní vzhled. Řada těchto vozů má relativně velký zavazadlový prostor, jehož využití však limituje velikost vstupního otvoru zavazadlového prostoru, znemožňující naložení rozměrnějších předmětů.

Prakticky založení zákazníci proto většinou dávají přednost vozům s karoserií liftback, resp. hatchback, které mají tzv. výklopnou záď, kde víko kufru tvoří jeden celek se zadním oknem a jeho rámem. Někdy se taková záď také označuje jako páté dveře.

Zvednutím výklopné zádi vznikne velký vstupní otvor do zavazadlového prostoru. Tato výhoda se však paradoxně může stát nevýhodou při nakládání drobných předmětů, kdy otevírání celé zadní výklopné zádi vede ke ztrátě tepelné pohody cestujících v klimatizovaném interiéru.

Konstruktéři proto u některých provedení výklopnou záď rozdělili na dvě části, takže lze otevírat buď celou výklopnou záď jako u karoserií typu liftback, nebo pouze její spodní část jako u karoserií typu sedan."

Technický popis řešení

Uvedené nedostatky do značné míry odstraňuje výklopná záď, zahrnující oddělený horní a spodní díl. Horní díl (obsahující zadní sklo) je pomocí prvních jednoosých závěsů výklopně upevněn ke karoserii a je podpírán párem prvních vzpěr. Na dolním okraji horního dílu je pomocí druhých jednoosých závěsů výklopně uložen spodní díl (klasické víko sedanu), podpíraný párem druhých vzpěr. Druhé vzpěry jsou upevněny mezi horním a spodním dílem. Spodní díl je tedy vlastně součástí horního.

Hledá se jméno?

Krátký pohled do jiné databáze Úřadu průmyslového vlastnictví, obsahující ochranné známky, ukázal tři čerstvé přihlášky Škody Auto. Nové chráněné názvy Twingate, Twindoor a Twinback by mohly s výše popsanou novinkou souviset, protože zajímavé řešení vypadá ve skutečnosti jednoduše, ale při prezentování zákazníkům bude dobré jej místo složitého popisování, jednoduše "uchopit".

Další informace o Škodě Superb jsme zveřejnili minulý týden v článku
Škoda Superb: první oficiální foto.

Ondřej Láník
Diskuze (261)
Avatar - www.skodaoctavia.cz
21. 12. 2007 08:13
Re: Tuhost
Měl by jste to jít oznámit konstruktérům do škodovky. Že je to špatné a vy jste na to přišel :)) Jste velký odborník.

Máte pravdu je to první auto u které se otevírá celá zadní část:))) A je to jistě špatné. A je fakt že většina lidí si bude kupovat velkou limuzínu pro sportovní výkony jistě se už očekává verze WRC

Avatar - www.skodaoctavia.cz
21. 12. 2007 08:05
tleskám
Gratulace holt zlaté české ručiky a německý kapitál. :yes:
21. 12. 2007 00:59
Re: Pozor, odpadavaju dvere!
No, mozno uz hej. Sme hodinu v sengenskom priestore a tak Ta nemal kto zadrzat, ak si sa k nam vybral. >:D :no:
Avatar - pallas
20. 12. 2007 21:29
Re: Upřednostňuji výhradně český název ...
alebo dvouprdel >:D
Avatar - pallas
20. 12. 2007 21:25
Re: No fajn
"aby člověku na zadních sedadlech nefučelo na záda ve chvíli, kdy si někdo bere z kufru něco malého" - to mal poriesene uz Citroen XM v roku 1988. Druhe zadne okno za opierkami hlavy. Otvaralo sa len vtedy, ked bolo treba zdvihnut aj plato.