Kdyz odhlednu od absurdity, ze stat dava penize lidem, aby si kupovali komoditu, o kterou neni zajem (proc asi ?), tak uz se tesim na situaci, kdy ke stejne cerpaci stanici prijede majitel EV auta a stejne s nim majitel spalovaku, ktery po 7 minutach odjizdi s plnou nadrzi, zatimco ten druhy premysli, co tam bude tu hodinu delat.
Treba starsim lidem se z nej snaze vystupuje. A proc ma stat urcovat, co se ma lidem libit ? Nekomu se libi SUV, tak si ho koupi, druhemu limuzina atd.
Když nějaká pošahaná menšina řve, tak se jim hned "všichni" věnují a snaží se jim vyhovět. Nic se jim nesmí odepřít.
Stejně tak jako pošahaná menšina elektromobilistů. Pro tři procenta pacirntů se bude investovat 130 000 000 000 Eur jen v Německu. Tedy 3 380 000 000 000 Korun.
Paráda. Co vše by se tím dalo na světě zachránit a změnit k lepšímu. Bojovat za záchranu deštných pralesů, zlepšení recyklace použitých materiálů hlavně plastů a rozšířit ten zvyk do světa. Vytvořit podmínky a osvětu v zemích třetího světa, aby měli povědomí o tom, jak "žít", že mít 10 dětí a nemít to jak živit není ideální. Naučit je plodiny pěstovat a ne jim to jen dovážet, zatlačit na největší světové znečišťovatele....bylo by toho celkem dost.
Ale ne, zelená menšina kvičí, tak jim postavíme nabíječky.
Tak tak, každej elektrofil přece jasně ví, že elektřina se přes noc rodí v akumulátorech elektromobilů kouzelným procesem samorozplozování - a v Tesle dokonce dvakrát :D
Není třeba žádné nabíječky, žádných drátů - prostě ničeho. Elektřina v podobě materializovaného svitu Lůny padá z nebe a usazuej se přímo v akumulátorech těchto elektrovehiklů.
A když už někdy výjimečně nastane ta situace, že elektromobil na "nabíječku" napojí, tak je to jenom proto, že jeho majitel, dobrotisko lidumilné, poskytne naopak přebytky jeho elektromobilem vyrobené elektřiny do veřejné rozvodné sítě. Takže čím více elektromobilů budeme mít, tím méně elektráren budeme potřebovat ;-);-);-)
Uz ted nemci kupujou elektriku od nas, jelikoz uz ted jim nestaci, tak ze jim hrozi realny blackout, a co se tyka samotnych elektrickych aut, ted si ho koupi jen hlupak, uz jen proto ze zatim je to stale z hlediska uspory nesmysl, naopak, vyhozeny penize, za vsim je jen lobi, svini ktery plati EU a hlavne urcite lidi v EU, aby okradali lidi na dalsim odvetvi sveho zkorumpovaneho byznysu, a nakonec to stejne vse zaplati a odnesou obycejni lidi, preberte si to jak chcete, neverte vsemu co Vam cpou media, staci jen na mesic do Bruselu, nebo Nemecka na par mesicu, a zjistite, jak nam tady ve vsem lzou......
Hezky dementní příspěvek, wole.
S těmi většinovými názory krpaet lžeš, ale to vy fanatičtí aktivisti považujete za správné, prolhat se k "lepšímu" swětu ………….. :no:
pekne no... realita je ale taka ze benziny ( pripadne benzin plus baterka cize klasicky externe nedobijatelny fullhybrid ) tu este per desatroci budu ... ;-)
inak nepride vam to ako paradox ze prave nemecko co by raj benzinov dnes uz tak prudko otocilo?
najprv si prepchaju cesty 300 konovymi benzinmi aby nasledne mohli mat dovod ist do elektriky ( ved emisie nie? ) .. sikovne to spravili .. v tomto su davno pred nami ;-)
Proc? Pochopim terenni auto kdyz ho clovek potrebuje ci opravdu vyuzije, ale SUV? Naprosto na nic, navic kdyz vidim majitele, tak drtiva vetsina z nich vypada jak kdyz jsou z analniho incestu.
100 km / hod? Není to moc, Antone Pavloviči? Nebylo by lepší oprášit "starý dobrý" praporkový zákon?
Elektrofil, toť pravý demokrat! Nedej Bůh, aby se mu dostalo byť i jen špetičky vlivu, hnedle by začal "regulovat" - čti zakazovat. Všechno a všem
Nečtu tam nic o "SUV na odstřel", jen o zvýšení nějakých poplatků nebo daní. Pokud vezmu, že by SUV žralo o 10% víc, než kombík, pak zvýšení nějakého poplatku o 10% není nic tragického.
Zajímalo by mě, proč by se onen stupidní nápad měl týkat jen SUV se spalováky, a ne např. Tesly X, resp. jakýchkoliv SUV (hybridních..). Mají snad stejnou spotřebu jako jejich nízké ekvivalenty?
Možná brzy přijde z Německa nápad, že by člověku mělo stačit auto velikosti Fabie, a cokoli většího,a navíc s výkonem třeba nad 50kw, bude taky zdaněno. Já vám dám holoto kombíka s dvou a víc litrovým benzínem, co žere 10l. Poplatky na vás!
Dobrá, tedy - samozřejmě, že když vyšší spotřeba tak vyšší emise, to je snad jasný.Co myslíš ujetýma km to nechápu - možná užranější SUV najede ročně míň, než kombík, možná ne, platit dle km je prozatím utopie, minimálně u soukromých aut.
Že zaberou SUV víc místa v provozu beru jako vtip. Ano, na výrobu je potřeba o něco víc materiálu (opět těch mých 10%?).
Prostor na manipulaci s dveřmi auta - jak jsi na to přišel?
Hele, bez urážky, řešíš pitchoviny. Ať nežeru - o 10% víc paliva, pneu, oceli na výrobu - pořád to vidím jako (hloupou) +10% "ekoplatbu".
Když jsi tedy vytáhl Kodiaqa - je o 16cm kratší, o úděsných 1,8cm širší, rozvor o 5cm menší a i menší rozchod - než kombíkový Superb.
Helmuti se budou vždycky chovat tak že sežrali veškerou moudrost světa.
On holocaust byl taky "velkou" myšlenkou.
A podobných šílensotí vymysleli dost, po válce dali na chvilku pokoj ale už je ta jejich "moudrost" zase svrbí …..
Tady je potřeba trochu změnit myšlení proti autu se spalovacím motorem. Ele auto má každý den "plnou nádrž". Takže při naprosté většině jízd "tankování" naopak odpadá.
Stavět nabíječku na každé čerpací stanici je nesmysl. Ale kdo ví, jestli to v tom plánu skutečně je, nepřesných informací už jsem tu četl řadu.
Nabíjet elektromobil na nějaké zapadlé benzínce uprostřed polí nikdo nechce a celkově to nerespektuje ten zcela odlišný přístup k "tankování" elektromobilů. Spousta takových stanic by skončila nevyužitá.
Mnohem smysluplnější je stavět velké množství AC, případně i pomalejších DC dobíjecích bodů ve městech ve vhodně zvolených lokalitách.
No samozřejmě :D
To, že elektromobily elektřinu nespotřebovávají, anóbrž vyrábějí, to přece ví každej voooool, ba i ten, který s přechodníky urputnou leč předem prohranou bitvu vede a jich používaje, užívá jich blbě :D:-)
až si vytáhneš hlavu ze zadku, najdi si spotřebu S vs. X. Zjistíš, že např. že varianta P100D ujede na galon v modelu S 98 mil, a v modelu X 85 mil. Protože vím, že jsi osel, poradím ti. Tesla model S ujede na galon o 15% víc, než model X. Je úplně jedno, že je to nízký ekvivalent benzínu, SUV od Tesly žere o 15% víc než sedan a na tom není nic ekologického. Tvoje smajlíky ani palce na tom nic nezmění.
to postihne hlavne ty, ktery maj hloubeji do kapsy a to SUV opravdu potrebuji
jediny co pomuze je snizeni maximalky pro vyssi auta treba nad 160 cm na maximum 100km/h.
to pak opadne zajem o tyhle vysoky krabicoidni tvary s mizernejma jizdnima vlastnostma
přesně tak. Rozumné by bylo akorát to, kdyby byly nabíječky na každé dálniční čerpací stanici. Tam to má smysl. Obvykle je tam vybudována i ostatní infrastruktura jako WC, občerstvení, venkovní lavičky, dětské hřiště atp.
Jinak je dle mého názoru lepší, když se nabíječky budou budovat spíše u obchodních domů, na parkovištích zaměstnavatelů, případně na P+R parkovištích (v některých městech je výhodnější zaparkovat auto na velkém odstavném parkovišti a ten kousek dojet MHD, než se prokousat kolonou a pak půlhodiny hledat místo na zaparkování). Tedy všude tam, kde je možné auto nechat stát delší dobu a "jít si po svých".
V zásadě - ať si každý kupuje, co chce, ale pořizovat si velké a těžké SUV a pak po něm chtít jízdu jako se sporťákem - to už považuji minimálně za zhovadilost.
Mistni vetsinova populace opakovane voli strany ktere tuto agendu tlaci. Stranam tuto agendu tlacicim neklesaji prefefence, spise naopak. Takze o jakem umelem rozsirovani se to bavime?
Minule bolo kdesi video ako došla pani na Leafe k Tesle, odpojila ju a pripojila si svoje auto :). Predstavte si, že niekde pripojíte svoje auto, idete na výdatný obed, alebo hodinový nákup s "polovičkou", vrátite sa k autu a auto nenabité. Samozrejme panička už bude preč a vy jej elektrinu ešte aj zaplatíte. To sa na aute so spaľovacím motorom nestane.
Elektrických áut sa nebojím. Nemám 15, ani 25, dokonca aj 35-ka je už preč... Obrovský rozmach elektroáut ma už nezastihne.
V Nemecku to vyzerá tak, že čím majú ľudia väčší blahobyt, tým sú hlúpejší :(
SUV podla toho mina o 10% viac PHM a ma o 10% vyssie emisie, pokial by si to chcel vykompenzovat musel by si daň 10% zaratat na najazdene km a emisie z nich a na spotrebovane palivo zaroven tou istou mierou ... to by zas tak v pohode nebolo :-) A to sa nebavime o tom, ze zaberaju viac miesta v premavke/parkovani, zeru viac surovin na pneumatiky a spotrebak ako brzdy ... pokial sa teda bavime cisto o nevyhodach z ich velkosti a hmotnosti, v tomto smere bude vzdy nevyhoda, fyzika...
Z Nemecka pridu este zaujimave veci resp. z EU, isto sa bude na co tesit ... hlavne co sa tyka automob. priemyslu samozrejme.
Tak to si můžeme říct, že většině lidí by většinou stačila i Fabka, srovnejme tedy Kodiaq s Fabkou, sakra - ejhle, SUV jsou daleko větší, než nízký auta :-|
Pokud si lidi kupujou "zbytečně" velký auta, pak to není o SUV nebo kombících, tedy typu karoserie. Kdo má rád velký auto, koupí si ho. Abych to shrnul - SUV obecně nejsou půdorysně náročnější, než odpovídající kombíky.
Karle... kilometre som uviedol preto, ze poplatky za daň su 1x ročne aspon z toho som vychadzal, tak ked zaplatis 1x rocne 10% dane navyse, nie je v tom zaratanych 10% viac minutych fosilnych paliv, preto tie KM... myslene tak, ze kompenzacia vsetkych hladisk, kt. SUV spotrebuju viac sa neodrazi len v jednom poplatku... to len teoreticky
Tie rozmery Kodiaqu by som tipol vacsie a vidis je sirsi... SuperB je velke auto, malo kto ho skutocne potrebuje kvoli miestu na zadnych sedadlach a malo kto na nom nalozi kufor uplne do plna pravidelne. Tym padom to zrovnavaj dajme tomu Kodiaq VS Octavia ta staci bohate beznym spotrebitelom. Dalo by sa povedat, ze aj nejaka Scala vystaci beznej rodine, tak zrovnaj Scalu s Kodiaqom rozmery...
Inak neriesim pitchoviny iba debatujem, ked niekto potrebuje SUV nech ho ma... to ze su zbytocne si myslim, to je moj nazor, pre hrstku tych pre kt. su uzitocne by kludne mohli byt, ale je to uplne inac, ze ano. Nevravim, ze to je tvoja chyba :-)
Síce v Nemecku nežijem, ale pár krát do roka tam idem s manželkou na služobku ako šofér a doprovod :-) , pozerám nemecké správy, programy... Čo tam chodíme, tak mám pocit, že naše predstavy o ich perfektnom živote sú prehnané. Dovolím si povedať, že bežný Nemec je na tom podobne ako bežný Slovák, ktorý pracuje.
Máme známych v Nemecku (neďaleko Stuttgartu) - Nemcov ("cca stredná trieda" vek málo nad 50) a dosť nadávajú na súčasný život v Nemecku. Vraj už to zďaleka nie je to, čo to bolo niekedy. Možno sú priveľkí "pesimisti" a možno "realisti".
Tak majitele zravejsich aut jiz dnes v Nemecku vyssi dane plati. Protoze je ale zlem nejvetsim poslednich let nafta tak to jsou prave naftaky. To si holt nemecti zakonodarci budou muset ujasnit co chteji a jak danovou zatez nastavit tak aby davala trochu smysl. Aneb zahraj si tu hru sam a zjistis ze 120g co2 produkujici 2l naftak ma stejnou dan jako 200g co2 produkujici benzin atd. https://www.bundesfinanzministerium.de/…/KfzRechner.html
Kazdopadne ta druha cast tveho komentu je lehce nefer. Zdaneni, ktere se ti snazi naznacit ze by ti mela stacit fabie, to neni nic Made In Germany. Mrkni na Ficovu registracni dan, kde das klidne 3tis E jen za prihlaseni, kdyz si dovolis poridit neco s vykondem. To jd priklad z vychodu, a mrkneme na (severo)zapad do Danska nebo Holandska, jakepak hezke dane pro motoristy maj tam jiz radu let.
V Nemecku sú na niektorých úsekoch diaľnic pokusné úseky s drôtmi, kde jazdia kamióny so zberačmi (majú elektromotor + spaľovací), ako majú električky. Napríklad: https://www.handelsblatt.com/…2-format2020.jpg
Ak by sa na tie drôty mohli pripojiť aj osobné autá, nabíjanie by bolo vyriešené. Len by tie elektroautá potrebovali palice ako mali autíčka na kolotočoch :). Takto by sa mohli dobíjať za jazdy. https://ziar.dnes24.sk/…/09/DSCN5141.JPG
Budú zdieľané elektro-autá a súkromne vlastníctvo bude len pre vyvolených. Vlastne, kto by chcel také auto vlastniť? Spravia to dostatočne nezaujímavé, strčia do toho kopec elektroniky a aj keď to nebude autonómne isto nás to bude sledovať a účtovať pokuty za každý priestupok.
Tesla by bola ešte viac EKO, ak by na 100 km/h zrýchľovala za 12s, mala 1/4 výkonu... To by došla na 1 nabitie oveľa ďalej, alebo by potrebovala menšie = ekologickejšie baterky. S daným výkonom nie je Tesla u mňa ekologická, ale je to len plýtvanie energiou.
Viacmenej rovnako vidím aj supervýkonné hybridy.
"kari.laz" - na hrad ;)
Keby politici rozmýšľali tak ako Vy, pre našu Zem by sme toho spravili viac ako elektromobily. Dúfam, že cesta blízkej budúcnosti bude práve taká, ako ste popísal :yes:
mohol si reagovat aj na tie podstatnejsie veci, rozmer som doplnil len ako ciastkovu zalezitost... inak moc sa s tym neda suhlasit ani co do dlzky/sirky/rozchod na podoryse Kodiaqu a Karoqu by stali bez nich kratsie a hlavne uzsie auta + rataj aj potrebny priestor na manipulaciu s vozidlom ako sirsie komunikacie a vacsie uhly oblukov pri zakrutach(rozchod kolies) + priestor okolo auta na manipulaciu... otvaranie dveri, chodenie, sirka parkovacich miest ... nemyslim, si ze SUV ´´len´´ do vysky a nic k tomu...