Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německo chce dobíjecí stojany na všech čerpačkách. SUV se spalováky na odstřel

Stanislav Kolman
Diskuze (85)

Přimět motoristy ke koupi elektromobilů se Německo snaží nejrůznějšími způsoby. Teď láká na rozsáhlou infrastrukturu a finanční podporu.

Německá vláda představila nejnovější strategii, která má tamní řidiče motivovat k přechodu na čisté elektromobily. V brzké budoucnosti chce investovat neuvěřitelných 130 miliard euro do vylepšení dobíjecí infrastruktury. Plán Německa je takový, že se dobíječka objeví na každé čerpací stanici v zemi.

Agentura Reuters informuje, že se úředníci odvolávají na časté stížnosti zákazníků. Podle nich je právě nedostatečná infrastruktura důvodem, proč se do koupi nového elektromobilu neženou. V Německu je aktuálně 14.118 čerpacích stanic. Konečným cílem Německa je vybudování 70.000 dobíjecích stojanů a dalších 7000 rychlonabíječek.

V loňském roce přitom elektromobily v Německu představovaly jen 1,8 % všech nově registrovaných automobilů. Lidé stále dávají přednost benzinu (59,2 %), případně naftě (32 %). Letošní květen byl pro elektrické vozy u našich sousedů lepší, pořád se ale bavíme o podílu pouhých 3,3 procenta.

Kromě budování infrastruktury chce Německo popohnat motoristy také zdvojnásobenou dotací na pořízení elektromobilu, která nyní může být až 6000 euro (v přepočtu necelých 160.000 Kč) pro vozy s cenovkou do 40.000 euro (asi 1.060.000 Kč). A aby toho nebylo málo, stále častěji se hovoří o vyšších daních pro majitele větších osobních vozů (hlavně SUV) se spalovacími motory.

Úředníci věří, že taková rozhodnutí povedou k ekologičtější a zelenější budoucnosti. Inu, kdo chce kam…

Stanislav Kolman
Diskuze (85)

Doporučujeme

Avatar - lamal
8. 6. 2020 14:06
Re: Zase ten nadpis....
ok
Avatar - _Karel_
8. 6. 2020 13:59
Re: Zase ten nadpis....
Tak to si můžeme říct, že většině lidí by většinou stačila i Fabka, srovnejme tedy Kodiaq s Fabkou, sakra - ejhle, SUV jsou daleko větší, než nízký auta :-|
Pokud si lidi kupujou "zbytečně" velký auta, pak to není o SUV nebo kombících, tedy typu karoserie. Kdo má rád velký auto, koupí si ho. Abych to shrnul - SUV obecně nejsou půdorysně náročnější, než odpovídající kombíky.
Avatar - lamal
8. 6. 2020 11:44
Re: Zase ten nadpis....
Karle... kilometre som uviedol preto, ze poplatky za daň su 1x ročne aspon z toho som vychadzal, tak ked zaplatis 1x rocne 10% dane navyse, nie je v tom zaratanych 10% viac minutych fosilnych paliv, preto tie KM... myslene tak, ze kompenzacia vsetkych hladisk, kt. SUV spotrebuju viac sa neodrazi len v jednom poplatku... to len teoreticky

Tie rozmery Kodiaqu by som tipol vacsie a vidis je sirsi... SuperB je velke auto, malo kto ho skutocne potrebuje kvoli miestu na zadnych sedadlach a malo kto na nom nalozi kufor uplne do plna pravidelne. Tym padom to zrovnavaj dajme tomu Kodiaq VS Octavia ta staci bohate beznym spotrebitelom. Dalo by sa povedat, ze aj nejaka Scala vystaci beznej rodine, tak zrovnaj Scalu s Kodiaqom rozmery...

Inak neriesim pitchoviny iba debatujem, ked niekto potrebuje SUV nech ho ma... to ze su zbytocne si myslim, to je moj nazor, pre hrstku tych pre kt. su uzitocne by kludne mohli byt, ale je to uplne inac, ze ano. Nevravim, ze to je tvoja chyba :-)
7. 6. 2020 17:21
SUV zmysel nemá..
Lepší výhľad, vyšší posed - to splní aj malé mpv - typu Kia Venga (mimochodom fantastické autíčko).

Požiadavku na viac miesta splní väčšie mpv alebo dodávka.

SUV má rovnaký význam ako roadster - je na exhibicionizmus. Nič viac, nič menej.
7. 6. 2020 11:31
Re: Done Vito
Nebudu diskutovat na teto urovni.

Driv jsem sem chodil rad.

Ted uz je diskuze plna osobnich urazek a nekvalifikovanych ideologickych kecu o nicem.