Namísto v textu použité formulace "sedmistupňová samočinná převodovka" by správně mělo být uvedeno "sedmistupňová samočinně cukající dvojspojková převodovka", aby byla skutečnost popsána co nejpřesněji.
Kdy proboha Audi, VW a Škoda odstraní tuto šílenost?!
Jde o jednu z největších záhad soudobého automobilového průmyslu.
Majitelé DSG ti buď vysvětlí, že to cukání není žádné cukání nebo že to je "symbol sportovnosti".
Spíš bych to viděl na to, že něco jiného moc nevyzkoušeli. Když si jednou člověk zkusí něco, co jede hladce, pak nemůže říkat o dvouspojce, že necuká.
Tak já jsem asi třetí varianta. Měl jsem 2x CVT, jezdil jsem s HDM, a prostě s DSG posledních 180tkm nemám problém. Klidně bych si ji koupil znovu, a za masochistu se nepovažuju.
Ono možná to bude tím, že základ je katastrofa a nemají co skazit moc, tak to nakonec to auto i vylepší. Do teď byl spíš lepší základ a plasty tomu moc nepomohly.
" Všechny vyjmenované motorizace ale můžete mít s pohonem 4x4, stejně jako sedmistupňovou samočinnou převodovkou."
Z toho by jeden nabyl pocit, že svět se vrátil do normálu, kdy řidič byl řidičem a řídil rád a tedy mohl mít namuální převodovku ke všem motorizacím. Přitom to pravda není.
Někdo to tady psal už při představení O4: žabí tlama je vážně nevzhledná a nevkusná. To roztažení grilu do šířky pomocí cípů se začalo prosazovat u Audi díky těm, co designu moc nerozumí. U posledního faceliftu Q7 už Audi od této tendence ustupuje, byť A7 ještě přinesla nejhnusnější variantu tohoto stylu. Je škoda, že Škoda musí tento nevzhledný trend po Audi opakovat, ale snad se také vzpamatují. Zbytek auta dobrý.
Vážné výhrady mám k použití látkového potahu na velké části přístrojové desky: je to ošklivé, bude to strašně ošklivé už po prvním roce ježdění, a je to strašně nepraktické. Tak nepraktické, že mi "odvaha" výrobce až vyráží dech. Další slepá ulička?
Co se týče parkování a popojíždění, tak bys si s Tebou dovolil nesouhlasit. DSG v různých autech jezdím už více jak 15 let a jako jednu z výhod je, že při popojíždění nebo couvaní si pohyb reguluji pouze brzdou, ne plynem. A zaparkuješ na milimetr přesně. I manželka je z toho nadšená (Polo 1.0 tsi), jelikož nemusí řešit, jak pracovat s plynem a spojkou zároveň :)
Co se týče parkování v prudkém kopci. Do té doby než k DSG začli přidávat "Asistent rozjezdu do kopce", tak zaparkovat v prudkém kopci mezi auta byl skutečně "vopruz" a nepřál bych to ani úhlavnímu nepříteli..
Řídil jsem cca 20km nové auto s nejlepší HDM (ZF8) a že bych cítil výrazný rozdíl, tak to necítil. Ale nechme to, je to stokrát probraný, ničeho se nedobereme.
Upřímně, klasické CVT bych nechtěl, to člověk z toho doslova cítí tu tepelnou ztrátu.
A minulý týden, když jsem měl Ozzmanovo Mondeo půjčené, tak jsem nadával při parkování. Takové poskakovani místo plynulého popojíždění na pár centimetrů. Jednoznačně rukama/nohama to bylo, delší zkušenost určitě pomůže, ale komfortní to rozhodně nebylo.
Taky mne rozčilovalo, jak se auto vždy zhouplo při prerazovani nebo případně když si podradilo při ubrani plynu.
U HDM, aspoň co jsem jezdil, tak hladké byly, jen takové jalove při rozjezdech ( nepočítám SQ7, S500L nebo A6 Allroad 55TDI, ale to je jina než běžná kategorie) a pak vrchol i40 s HDM ( předpokládám že má HDM ) dokázala cukat víc než dvouspojka.
Proč je v autě použitá zásuvka schuko, když v ČR to není povolená zásuvka. To je další řitní alpinismus?
Co se týká auta, tak mi nepřijde nijak výjimečné. Ani zevnitř a ani zvenku. Prostě kombi s trochou plastu.
Tak výnimočne sa rozchádzame v náhľade, ja som si povedal, že fajn, ale nič zapamätaniahodné, proste kombík s trochou oplastovania. A to "drevo" v interiéri je desné. RS ma mňa pôsobí omnoho lepšie, zvonku i zvnútra. Fajn je ale pridanie 200k dízla, to sa k tomuto autu hodí.
Btw. keď spomíname RS, predstavená bola už dávnejšie, ale nejak sa nič nedeje. A to ostatne platí aj pre Golf GTI, dávno vonku, ale žiadne testy, nič. Všetko kvôli korone?
Popravdě, za jízdy třeba u dvouspojky (powershift) fakt netuším, že řadí, je to lehké ťuknutí, některá DSG jsou horší a kopou, ale parkování a popojíždění je prostě peklo, všechny dvouspojky poskakují, zajíždím do garáže a musím poskakovat ke zdi, abych nenaboural. Je to vlastnost.
Zkoušel jsem taky všechno a v DSG jsem nějak problém neviděl, je to spíše takový osobní postoj, někdo to ani nevnímá, někdo se na to zaměří a tím to vnímá více.. Nejhorší bylo CVT, to by člověk hodil do křoví, polil celé auto benzínem, zapálil a ještě zavezl kopou hnoje a nechal rozložit. Hlavně CVT bez virtuálních kvaltů.
Každopádně v dnešní době to je stejně jen o tom, aby se člověk dopravil z A do B a málo kdo dneska si jízdu užívá. Na druhou stranu, i když se chceš jen dopravit a to auto tě se..re tak, že to nejde ani na dopravu, tak si ho člověk nepořídí a koukne jinam.
Musis vypnout ten autohold - potom i s DSG to pak poustis pekne brzdou a muzes to trefovat na milimetry.
Aspon takova je ma zkusenost. Pokud nechas autohold zapnuty, nesmis zastavit, jinak potom udelas nekolik cm nez das nohu z plynu na brzdu. Bez autoholdu ovladas pouze brzdou - je to uplne v pohode.
Jako je pravda, ze VAG DSG neni primo z “fabriky na ozubena kola” (ZF = Zahnrad Fabrik haha) nicmene zas tak zly to rozhodne neni.
Jsou mezi nimi generacne docela rozdily. Suche spojky byly hrozne a az jsou uplne v pohode. Mokre spojky byly v pohode a sedmikvalt je ted podle me super.
Ale jo BMW nebo Mercedes maji lepsi, to je jasny. CVT bych do toho moc nemichal, ta sice necuka, ale dej na dalnici podlahu a povime si.
Formalne mas samozrejme pravdu, ale v dobe, kdy drtiva vetsina zarizeni (obzvlast tech, u kterych se da predpokladat, ze se budou pouzivat v aute) ma bud europlug nebo kombinovanou zastrcku Typ E/F... Nicmene ano, z pohledu vyrobce by nemel byt zas takovy problem nabidnout obe varianty. (Hodnotim uzivatelske hledisko, jak je to s revizemi tehle veci v osobnich autech, to netusim).
Tak ci tak je to vec, ktera me na tom aute trapi asi nejmene. :-) Zajimavejsi by bylo, kdyby ty USB-C konektory podporovaly Power Delivery alespon 60W. :)
No musim rict, ze na podelne zastaveny DSG u Audi jsem slysel vic stiznosti, nez na ostatni. Hodne lidi u nas v praci jezdi A4 a A6, drtiva vetsina se 190k dvoulitrem TDI, a spokojeni moc nebyli. Ale od kolegu, co brali passaty, sharany a podobne s pricnou zastavbou, jsem nic takoveho neslysel. Tak to asi u audi nezvladaji/nezvladali naladit.
Osobni zkusenost mam s (v obou pripadech samozrejme pricne zastavenou) DQ200 v passatu (s 1.4tsi) a s DQ381 v A3 (s 2.0tdi), a ani s jednou jsem nikdy nemel problem s cukanim a ze bych kvuli tomu nemoh presne zaparkovat nebo tak. Jo, vadi mi, ze v rychlosti 90-100km/h furt prerazujou mezi 6q a 7q, a ze obcas nevedi, jestli se rozjet na dvojku nebo na jednicku (hlavne do kopce), ale nikdy problem s cukanim.
Naopak se mi libi, jak jde DSQ pri manevrovani ovladat a davkovat brzdovym pedalem (s trochou nadsazky skoro jako prace se spojkou v manualu), ale zaroven to taky znamena, ze se brzda neda pouzivat jako dvoupolohovy spinac...
Dezignove se z octavie stal Hyundai. Zadni svetla,predni maska ,svetla ok,ale ten robustni ram masky,to je des,jak kdyby to tam nekdo nalepil z jineho auta.ano snad kvalitnejsi. Jinak verze scout a rs k octavii proste patri.
Vy to víte? Já ne.
Snad jen, textil na madlech a sedadlech není tak moc na očích, jako ta "ozdoba" na přístrojové desce. Ale byl jsem se na podívat, a prezentované řešení se mi opravdu, ale opravdu nelíbí.
Nn. Toyota. Aktuálně se to do cca 10 vteřin stání samo rozjede ( píšou do 5s, ale je to takové nákladové mi přijde, nebo nedokážu posoudit čas a každá vteřiny mi přijde věčnost) a když to stojí déle, tak stačí ťuknout na tlačítko tempomatu a prodlouzis to znovu o těch pár sek... vteřin. Stačí tedy při dlouhým stání už dopředu, když se začne kolona vpředu rozjíždět ťuknout na pokračování tempomatu a rozjede se sam
Při běžné jízdě nemá většina DSG problém, je to hladké a fungující. Problémem jsou někdy parkovací manévry nebo pojíždění. Něco za něco funguje ve všem.
ZF s 8-mi kvalty funguje skvěle, naopak 9-ti kvalt pro motory napříč není mi nesedí.
V koloně jezdím na adaptivní tempomat s automatickými rozjezdy. Takže tam ho vlastně taky používám, i když nijak neovládám. Nohy vůbec nepotřebuju a ovládání vzdálenosti, rychlosti a rychlosti rozjezdu ovládám na volantu
Protože ten motor 140KW nebyl nic moc. Popravdě tam nebyl ani extra rozdíl oproti 110KW. Ale v RS nebyl tenhle motor, ale starší 135KW, který byl "údernější"
ACC tempomat s DSG dělá to stejné. Jen pokud stojím více jak 3 vteřiny, tak pak musím ťuknout do plynu, aby se auto rozjelo. Jinak se o nic dalšího nestarám. Auto si na brzdě stojí samo.
Souhlas, je to blbost. Mě na něm vadí nejvíce to, že po větším přidání plynu se to chová jak zastydlý "Launch control". Auto po přidání plynu odbrzdí a necitlivě se rozjede. Možná proto lidem kteří se s DSG krátce svezou netušíc, že mají zaplý AH, auto pak poskočí a odtud ty povzdechy nad škubáním DSG.
vcelku decentne -- v tomto pochvala... ale ten po bokoch hodne zaobleny face a k zemi stlaceny s tou podivnou maskou opat neladi.. prave u scouta bola este nadej ze aspon tu to nejako snad bude uz k svetu ale je vidiet ez ak je raz face divny tak nejake tu a tam plasty navyse to uz nezachrania... samozrejme technika motory a kvalita ok... tu asi nie je o com debatit... a aj zozadu krasne auto... ale ten face je za mna najvacsim sklamanim na O4 bez ohladu na jej karosarsku verziu .... pritom mensia scala je este kukatelna a povedal by som ze tam jej ta sablona aj sedi... ale tu uz vobec nie... maska je uz hodne nizko.. boky predku strasne zaoblene ... plus samotne akoby vystupenie masky z kasne a jej posadenie hodne blizko k zemi v kontexte s tymi amorfnymi svetlami vo vysledku vytvaraju dojem ze k zbytku auta ten cumak ani nepasuje... skoda... lebo inak od A stlpika bez chybicky ... ba dokonca az skoro a la audi styl ... ale ten predok to je fakt velmi divny cely ( maska, svetla, tazisko, zaoblenie ) ...asi budem v mensine ale O3 4ocka scout je daleko krajsim autom pre mna ako tento novy scout ktoremu na predok akoby sadol slon .. alebo minimalne aspon hroch .. ten spuceny zaobleny face s vyspulenou stlacenou maskou k autu fakt nesedi ..... ale na druhej strane aj to je umenie navrhnut takyto patvar... to ano ;-\
To je zajímavé. Já si třeba u ZF můžu navolit komfortní režim se sportovním řazením, tzn. motor se pěkně vytáčí, ale řadí hladce. Blééééé hned to přepnu do klasického sportu, kdy do pěkně pořádně kopne, mě to prostě baví :yes:
Ale jo, já jsem obecně proti dřevu, ale tady na té fotce / renderu mi to přišlo docela ok. Muselo by se to vidět.
Tak tak... benzínový RS, za mě s manuálem a možná poprvé liftback... a nebo Scout, ideálně 2.0TSI 140kW 4x4... a asi klidně automat (ono taky manuál nebude, žejo).
S takovou vlastností jsem se u DSG nesetkal. Jediné, co mě napadá, že je zapnutý "AutoHold". Pak je nutné ´tuknout do plynu, jinak se auto nerozjede. Já sám AH nepoužívám, jelikož mě nevyhovuje a raději stojím na brzdě.
DSG se z principu nechová jako HYD převodovka. Není možné pustit brzdu a očekávat, že auto bude stát jakou HYDu.
Tohle s ereskem budou dvě koupitelné varianty, nastrojený scout se může postavit i audi, designově, techniku neřeším. To dřevo mi tam nepasuje, jakkoliv samo o sobě vypadá dobře, mě prostě světlejší dřevo v černém interieru nesedí. Do scouta bych si představoval třeba nějakou lištu s rastrem. Ale celkově je to u mě za jedna.
Jestli to vylepšili, tím lépe. S posledními DSG jsem tohle ještě nezkoušel. U automatu ale ovládání rychlosti jen brzdou je snad normální, neznám žádný, kde se musel pridavat plyn. Jde o to, jak plynule to na tu brzdu popojizdi.
A co byste dělal, kdybyste měl DSG, které bez plynu stojí na místě ve všech režimech a nedá se to přenastavit ? Jinak já nemám tak detailní zkušenosti s DSG ale myslel jsem, že v kopci brzdí celkem obstojně ... takže v prudkém kopci může prokluzovat ?
Jo zatím nejhezčí Octávka, ale mně se scout líbil vždycky, příjde mi to docela fajn i na současné Fabii. Jen té Octě mohli dát tří ramenný volant, když už ho může mít RS ...
No zkoušel jsem předchozí nejsilnější diesel 140kW ( mimo RS) v Kodiaqu (plná výbava). A bylo to pomalé i ve sportovním nastavení i při řazení pádly ... Doufám, že tenhle motor v Octavii nebude takový louda.
Je to takové, že člověk pomalu pouští brzdu, nic se neděje až najednou auto chce vystartovat a člověk musí zase seslapnout brzdu. To samé i Superb s DSG nebo GTD. Bylo to pro mne hrozně iritujici.
To bude tím, že když jim na sklad přivezou nový převodovky, vyberou ty nejlepší a pošlou je do Seatu, zbytek - odpad - do Audi.
Audi od A4 nahoru má motory podél a tudíž jiný dvojspojky, než zbytek.
Milí přátelé, vzali jste to ve svých reakcích poněkud generálně: neměl jsem problémy s prvními ani s druhými DSG u Seatu; to až mnohem později, se suchými spojkami, se cukání projevilo, a speciálně u Audi, Škody a VW. Nikoliv u Seatu.
A tam já mířím: jak to, že to Audi a ostatní ještě nevyřešili?
Když to jiní umí dobře, např. Porsche VELMI dobře...
To bylo pak na dálnici při rychlejší jízdě. Ale to bylo spíš tím, že ta odezva na plyn mi přišla dlouhá. To ovšem není převodovkou. Jak říkáš, tohle stačí změnit na sport.
No cukne i s manuálem, ale to není dobrá vizitka pro automat se tím ohánět:D
docela by mne zajímalo, jak se na tomhle dá udělat u firemních aut revize. Která by u 230V rozvodů měla být.
Jinak to není problém jen Škody, ale hlavně amerických aut. Na náš trh se dostávají auta s americkými 110V zásuvkami. Dle mého názoru by to mělo být v ČR deaktivované a nebo předělané na 230V. Nicméně opět s revizí.
S kamerou couvám někdy skoro na centimetry a naprosto bez problému, žádné přískoky se nekonají. Možná do kopce bych problém měl, ale nevybavuju si, že by se mi to stalo.
Podle mě je dobrý, že tam nějakej hliník je. Vepředu je to za mě už takhle bez výhrad, oproti O3 velkej posun.
Vzadu je to taky velkej posun, ale ještě bych trošku ubral... hlavně klasika, kapsy na výfuky co tam nejsou... ale už to pro mě je takhle "bratelný", zejména s tou světlou modrou, která se s tím hliníkem netluče.
Na základu mi vadí maska, a to tak, že moc. Ostatní +- ujde. Interiér se základní hadrou na palubovce je přímo strašnej. Lepší materiály (kůže, alcantara) to umí zásadně změnit.
Jak považuju všechny dosavadní Scouty za nevkusné, tak teď mi spadla brada - tohle se fakt povedlo.
Možná je to jen dobře namalovanými obrázky, ale za mě paráda, a to se mi O4 moc nelíbí :yes:
Jen tedy v interiéru kombinace - na palubce "dřevo", na dveřích "hliník" - to tedy néé.
Může se stát :-)
Když se podívám třeba na tohle, tak mi to přijde hezký, vypiplaný, detaily navazujou, proporce v pořádku... a jak už jsem říkal, moje oblíbená barva i kola https://img2.auto.cz/…ull/6382102_.jpg
RS byla představená v březnu a říkalo se, že do prodeje půjde ve třetím čtvrtletí... tak ještě měsíc :-) . Jinak z těch fotek si nejsem jistý, jestli už to u RS vpředu nepřehnali s tím přiostřením linií... ale snad ne, ono v reálu je to většinou méně "dramatické" než na fotkách.
Já do garáže musím najet na takový malinký výběžek a tam to poznáš :) Na parkování je nejlepší manuál :) Ale je fakt, že jsem i s tím cukáním minulý týden vyjel z garáže, kde jsem měl napasovanou vedle auta motorku a neodřel jsem nic :D
Když řadíš s manuálem, tak to taky cukne. Navíc ty převodovky se trochu "učí" dle jízdy. Když pojedeš klidně, tak rychlé přidání plynu automat musí vzbudit ze spánku, ale když jedeš ostřeji na sport, reakce jsou mnohem rychlejší, ale pokud vím, tak si říkal, že ti vadilo, než se roztočí motor, což samozřejmě elektrika eliminuje.
Pecka... tohle se povedlo. Možná je za tím i hezká kombinace barvy a kol...
Hliníkové detaily vzadu bych osobně mohl klidně ještě decentnější, ale takhle mě to taky neruší.
A jak nemusím dřevo v interiéru, tak tady se mi to líbí i s tím zeleným podsvícením.
Jako příznivce RS to říkám nerad... ale možná je to lepší než RSko.